Η Τράπεζα θεμάτων και οι ορφανές ευθύνες

του Ανδρέα Παπαδαντωνάκη
Η κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων και οι διαστάσεις που πήρε το γεγονός λόγω επιπτώσεων σε χιλιάδες εμπλεκόμενους με τις εξετάσεις, ανέδειξε το πρόβλημα της ανεπάρκειας και της πλημμελούς λειτουργίας των πληροφοριακών συστημάτων του Υπουργείου Παιδείας.
Με κυβερνοεπιθέσεις ή χωρίς, την τελευταία τριετία - και ειδικότερα από τη στιγμή η πανδημία έκανε άμεση την ανάγκη ψηφιοποίησης πολλών εκπαιδευτικών υπηρεσιών και διαδικασιών-, τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Παιδείας δοκιμάζονται και δοκιμάζουν τις αντοχές μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Η κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων είναι μόνον η κορυφή του παγόβουνου σε μία σειρά αστοχιών στη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών πόρων.
Το Νοέμβριο του 2020 με την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία καταρρέει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης (webex) ενώ πριν από τη λειτουργία της είχαν καταρρεύσει οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες eme και eclass.
Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση (που δεν σταμάτησαν ποτέ) συνέβαλε και η αυτοοργάνωση των εκπαιδευτικών.
Με τη δημιουργία κοινοτήτων στο διαδίκτυο -με πιο χαρακτηριστική την ομάδα στο Facebook «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με 50.000 μέλη, 10.000 δημοσιεύσεις 110.000 σχόλια-, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τις δυσλειτουργίες με αλληλοϋποστήριξη σε τεχνικό, παιδαγωγικό αλλά και ψυχολογικό επίπεδο.
Τον Ιούνιο του 2021 το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα μετάδοσης θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις (ΣΑΜ) παρουσιάζει δυσλειτουργία με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της μετάδοσης των θεμάτων σε κάποια εξεταστικά κέντρα της χώρας.
Τον Ιούνιο του επόμενου έτους καταρρέει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας που αφορά τις εγγραφές μαθητών σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Π.ΕΠΑΛ και τις μετεγγραφές.
Ένα μήνα μετά το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) αναδεικνύει τις αδυναμίες του καθώς μαζικές είναι οι διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών για λανθασμένη η και μη καταχώριση των ακαδημαϊκών τους προσόντων.
Τα τεχνικά προβλήματα στην συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν αντιμετωπίστηκαν με αποτέλεσμα και στη φετινή διαδικασία να είναι μαζικές οι καταγγελίες για τα τεχνικά προβλήματα του συστήματος που έχουν ως αποτέλεσμα να μην καταχωρίζονται ή να εξαφανίζονται αρχεία και να κινδυνεύουν με τον τρόπο αυτό με αποκλεισμό από τους διορισμούς ή προσλήψεις χιλιάδες εκπαιδευτικών.
Τον Απρίλιο του 2023 τεχνικό πρόβλημα παρουσιάστηκε στην εφαρμογή του Υπουργείου για την δήλωση επιλογής σχολικών μονάδων από τους υποψήφιους διευθυντές, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να μην μπορέσουν να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους εντός της προθεσμίας.
Πιο πρόσφατο αλλά όχι και τελευταίο επεισόδιο όπως φαίνεται στη σειρά των αστοχιών, η χθεσινή κατάρρευση της πλατφόρμας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την πάγια σχεδόν κατάρρευση του συστήματος myschool κάθε χρόνο και ειδικότερα όταν στο τέλος της χρονιάς τα σχολεία προσπαθούν να εκδώσουν αποτελέσματα. Η κατάρρευση του myschool αλλά και οι δυσλειτουργίες στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο τείνουν να γίνουν μόνιμα φαινόμενα για τα οποία δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική προσπάθεια αντιμετώπισης.
Ό, τι και αν φταίει για τα παραπάνω - υποχρηματοδότηση, απουσία κεντρικού σχεδιασμού, βιασύνη και προχειρότητα στην ψηφιοποίηση υπηρεσιών-, είναι αναγκαίο έστω και στο και πέντε να υπάρξει αναβάθμιση των υποδομών, αύξηση χρηματοδότησης, ενιαία στρατηγική και κυρίως ανάληψη ευθυνών.
Οι δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου “..προφανώς εδώ θα μπορούσαμε να το είχαμε αποτρέψει. Αυτή τη στιγμή δεν είναι η Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση, έχουμε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση” αλλά και οι ανάλογες δηλώσεις της πρώην υπουργού Παιδείας “ δεν είμαι πια υπουργός! … τα προηγούμενα τρία χρόνια δούλεψε η Τράπεζα Θεμάτων” αφήνουν το μέλλον αβέβαιο και τις ευθύνες ορφανές.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Α. Γεωργιάδης: Στην απεργία της ΟΙΕΛΕ συμμετείχαν μόνο 30 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί σε σύνολο 9.000
- 179.580 οι αριστούχοι (18,1 – 20) μαθητές στο Γυμνάσιο-Λύκειο (σε σύνολο μαθητών 680.000) κατά το σχ. έτος 2022-23
- Αναστέλλεται η λειτουργία σε Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο στην Κέρκυρα
- Αναστέλλεται η λειτουργία Νηπιαγωγείου στη Ροδόπη
- Αναστέλλεται η λειτουργία Νηπιαγωγείου στη Λάρισα
- Σήμερα η ανακοίνωση βαθμολογίας των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ 2023
- Οι δράσεις του Πανεπιστημίου Πατρών
- Ένωση Ερευνητών: Η αντιμετώπιση των φυσικών κινδύνων απαιτεί συντονισμό και αξιοποίηση της έρευνας- Όχι ατελέσφορες εξα...
- ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: “Η Κυβέρνηση υπονομεύει τον θεσμό της παράλληλης στήριξης”
- Εκπαιδευτές ΙΕΚ: Πρωτοφανές μη άνοιγμα Μητρώου για επικαιροποίηση προσόντων
Σχόλια (10)
@Εκπαιδευτικός @Κώστας
Νομίζω πως χρειάζεται έξτρα επιμόρφωση(σεμινάρια), για τη διαφορά του 20%. Μόλις πριν λίγο ο Άδωνις, καλεσμένος στον Χατζηνικολάου, είπε στους συνομιλητές του(του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ) : "Αυτά που λέτε, τα άκουσε ο κόσμος και σας έριξε 21% στο κεφάλι". Για πάμε λοιπόν, να το σηκώσουμε λίγο πιο ψηλά το κύπελο.... σεμνά και ταπεινά....
Να ναι καλά το esos, με τον πολιτικά ορθό λόγο που μας επιτρέπει..... και δεν γινόμαστε κι εμείς Άδωνις.
Τέλος, επειδή λέτε ότι "συνεχίζουμε μπροστά" κι ότι "Προχωράμε και λύνουμε τα προβλήματα".... μήπως μπορείτε να κάνετε κάτι, για ένα δανειάκι 200μύρια που δεν μου δίνει η τράπεζα, γιατί λέει, χρωστάω ακόμα το προηγούμενο(επίσης 200μύρια). Ρωτήστε κανέναν στο κόμμα που να ξέρει απ' αυτά please.... please....
Πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι?
Όχι συνάδελφε.
Αν κεφάλι πονάει το γιατρευουμε και συνεχίζουμε μπροστά και όχι πισω.
Ακόμα να καταλάβετε γιατί το 20%...
Προχωράμε και λύνουμε τα προβλήματα. Η Γκρίνια οδήγησε διαφορά 20 μονάδων, δε το καταλάβατε. Θέλουμε λύσεις και επικοδομοιτική κριτική.
Αρκετά οι θεωρίες. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω.
Είναι αυτό που λένε.... Αν αγνοείς την ιστορία σου είσαι υποχρεωμένος να την ξαναζησεις.
@Πλαταρος Γιάννης εκτός από μένα. Εγώ τα κάνω μόνος μου αυτά που η υπηρεσία έπρεπε να είχε φτιάξει χρόνια τώρα.
@ jim
Δάσκαλε με το γρατσουνισμένο γόνατο
κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο
φτηνό μπλουζάκι με δίχως άγκυρες.
Ψυχή της αίθουσας γλώσσα του πίνακα
Μορτάκι, αλητάκι του σχολειού:
Ψηλά τα χέρια!
Όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος προσβλέπει στην υπαγωγή των υπηρεσιών αυτών στο Υπουργείο του Πιερακακη.... Λ
Ορφανοί και ολομόναχοι ήμαστε πάντοτε, δάσκαλοι και καθηγητές, εδώ και δεκαετίες... Εσυνηθίσαμε!
Όλοι αυτοί που αναφέρετε κ. Παπαδαντωνάκη, είναι μερικοί από τους λόγους που η Ν.Δ. σάρωσε και στον κλάδο των εκπαιδευτικών, στις εκλογές της 21ης Μαΐου. Και θα σαρώσει και στις επόμενες, αφού πρέπει να τιμήσουμε με την ψήφο μας αυτούς που μας θεωρούν καθάρματα, αλήτες, σκουλήκια και αρχιμαφιόζους.