Στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη βρίσκεται το προσχέδιο για το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών, το οποίο θα είναι από τα πρώτα νομοσχέδια για την παιδεία που θα εισαχθούν, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα συνεχιστούν κανονικά , με βασικό στόχο της Κυβέρνησης το κλείσιμο της τετραετίας να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες.
Μια από τις προτεραιότητες που θα θέσει στο υπ. Παιδείας ο νέος υπουργός είναι το ανθρώπινο δυναμικό.
Οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών δεν έχει γίνει επανακαθορισμός των οργανικών θέσεων τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες .
Ο Ν. Πιερρακάκης θα ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες:
- Άμεση ηλεκτρονική καταγραφή των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών
- Καταγραφή ειδικοτήτων και αντίστοιχων απαιτούμενων ωρών, ανά μάθημα,, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ανά τάξη , με βάση τα ωρολόγια προγράμματα.
- Αναλυτικό πίνακα με τον αριθμό αποσπασμένων σε φορείς, κόμματα, Βουλευτές, καθώς και τον συγκεντρωτικό πίνακα με τις ειδικότητές των.
Ο υπουργός Παιδείας πριν προχωρήσει στην προκήρυξη των επόμενων διορισμών (σ.σ. μ΄ εξαίρεση όσων έχουν εξαγγελθεί) θα έχει στον υπολογιστή του, ηλεκτρονικά, όλα τα παραπάνω στοιχεία και στη συνέχεια θα θέσει συγκεκριμένες προϋποθέσεις .
Μία από αυτές θα είναι η ανανέωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών
Με το νέο σύστημα οι νέοι διορισμοί
Οι νέοι διορισμοί θα γίνουν με το νέο σύστημα, το οποίο εκτιμάται ότι το σχετικό Σχέδιο Νόμου θα ψηφιστεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024.
Τι προβλέπει το προσχέδιο νόμου
Το προσχέδιο νόμου , έχει ως "κορμό" τις εξετάσεις ΑΣΕΠ", και συγεκριμενα:
Α. Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Β. Συνυπολογισμός με αντίστοιχη μοριοδότηση
- προϋπηρεσίας,
- παιδαγωγικής κατάρτισης
- επιστημονικής κατάρτισης
- κοινωνικά κριτήρια
Γ. Κατάρτιση πίνακα μόνο για τους εκπαιδευτικούς που "πιάνουν" τη βάση.
Δ. Θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια.
Αφιερωμένο με αγάπη και ειλικρινή εκτίμηση σε όλους τους συναδέλφους "μιας κάποιας μεγαλύτερης ηλικίας " :
Δάσκαλος για τον Παπανούτσο είναι :”...αυτός που παραμένοντας ενήλικος μπορεί να γίνεται παιδί και κάθε χρόνο με τα νέα παιδιά που έρχονται στα χέρια του να γίνεται παιδί. Τούτο μπορούμε να το διατυπώσουμε και αλλιώς. Ο αληθινός δάσκαλος ενηλικιώνεται παραμένοντας παιδί στην ψυχή, άνθρωπος δηλαδή εύπλαστος, δροσερός, αγνός. Αδύνατο να φανταστεί κανείς πόσο δύσκολο ,σχεδόν υπεράνθρωπο είναι αυτό που του ζητούμε ,να συνθλίψει μέσα του το χρόνο, να γερνάει φυσιολογικά και όμως να μένει νέος στην ψυχή για να μπορέσει να έχει πρόσβαση στα αισθήματα, στις σκέψεις ,στις επιθυμίες του νέου ανθρώπου που θα διαπαιδαγωγήσει ,να τον καταλαβαίνει, να χαίρεται, να διασκεδάζει μαζί του ,να σκέπτεται τις σκέψεις του, να επιθυμεί τις επιθυμίες του, να πονάει τον πόνο του…