Νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Τι προβλέπει το προσχέδιο "Πιερρακάκη"

Ποιες οι προϋποθέσεις προκήρυξης θέσεων για το διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών

02/07/2023

Ενημερώθηκε: 02/07/2023, 19:44

Άκουσε το άρθρο

 Στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη βρίσκεται το προσχέδιο για το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών, το οποίο θα είναι από τα πρώτα νομοσχέδια για την παιδεία που θα εισαχθούν, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα συνεχιστούν κανονικά , με βασικό στόχο της Κυβέρνησης το κλείσιμο της τετραετίας να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες.

Μια από τις προτεραιότητες που θα θέσει στο υπ. Παιδείας ο νέος υπουργός είναι το ανθρώπινο δυναμικό.

Οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών δεν έχει γίνει επανακαθορισμός των οργανικών θέσεων τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες .

Ο Ν. Πιερρακάκης θα ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες:

  1. Άμεση ηλεκτρονική καταγραφή των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών
  2. Καταγραφή ειδικοτήτων και αντίστοιχων απαιτούμενων ωρών, ανά μάθημα,, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και  ανά τάξη , με βάση τα ωρολόγια προγράμματα.
  3. Αναλυτικό πίνακα με τον αριθμό αποσπασμένων σε φορείς, κόμματα, Βουλευτές, καθώς και τον συγκεντρωτικό πίνακα με τις ειδικότητές των.

Ο υπουργός Παιδείας πριν προχωρήσει στην προκήρυξη των επόμενων διορισμών (σ.σ. μ΄ εξαίρεση όσων  έχουν εξαγγελθεί)  θα έχει στον υπολογιστή του, ηλεκτρονικά, όλα τα παραπάνω στοιχεία και στη συνέχεια θα θέσει συγκεκριμένες  προϋποθέσεις  .

Μία από αυτές θα είναι η  ανανέωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών

Με το νέο σύστημα οι νέοι διορισμοί

Οι νέοι διορισμοί θα γίνουν με το νέο σύστημα, το οποίο εκτιμάται ότι το σχετικό Σχέδιο Νόμου θα ψηφιστεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024.

Τι προβλέπει το προσχέδιο νόμου

Το προσχέδιο νόμου , έχει ως "κορμό" τις εξετάσεις ΑΣΕΠ", και συγεκριμενα:

Α. Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Β. Συνυπολογισμός με αντίστοιχη μοριοδότηση

  •                         προϋπηρεσίας,
  •                         παιδαγωγικής κατάρτισης
  •                         επιστημονικής κατάρτισης
  •                         κοινωνικά κριτήρια

Γ. Κατάρτιση πίνακα   μόνο για τους εκπαιδευτικούς που "πιάνουν" τη βάση.

Δ. Θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από  άλλα κριτήρια.

Σχόλια (207)

George
|

Αφιερωμένο με αγάπη και ειλικρινή εκτίμηση σε όλους τους συναδέλφους "μιας κάποιας μεγαλύτερης ηλικίας " :

Δάσκαλος για τον Παπανούτσο είναι :”...αυτός που παραμένοντας ενήλικος μπορεί να γίνεται παιδί και κάθε χρόνο με τα νέα παιδιά που έρχονται στα χέρια του να γίνεται παιδί. Τούτο μπορούμε να το διατυπώσουμε και αλλιώς. Ο αληθινός δάσκαλος ενηλικιώνεται παραμένοντας παιδί στην ψυχή, άνθρωπος δηλαδή εύπλαστος, δροσερός, αγνός. Αδύνατο να φανταστεί κανείς πόσο δύσκολο ,σχεδόν υπεράνθρωπο είναι αυτό που του ζητούμε ,να συνθλίψει μέσα του το χρόνο, να γερνάει φυσιολογικά και όμως να μένει νέος στην ψυχή για να μπορέσει να έχει πρόσβαση στα αισθήματα, στις σκέψεις ,στις επιθυμίες του νέου ανθρώπου που θα διαπαιδαγωγήσει ,να τον καταλαβαίνει, να χαίρεται, να διασκεδάζει μαζί του ,να σκέπτεται τις σκέψεις του, να επιθυμεί τις επιθυμίες του, να πονάει τον πόνο του…

Διοικητικός υπάλληλος
|

Δεν έχετε κουραστεί κύριοι υπουργοί να κάνετε συνέχεια πειράματα. Τόσα χρόνια που εργάζομαι, ακούω συνέχεια από γνωστούς εκπαιδευτικούς συνεχείς αλλαγές.
Μήπως να το δείτε πιο σοβαρά το ζήτημα των ασύστολων αλλαγών στην παιδεία;

ΒΑΓΓΕΛΗΣ
|

Αναμένω εξετάσεις ΑΣΕΠ για όσους θέλουν να διοριστούν ως γιατροί, δικηγόροι, ακόμη και αξιωματικοί στο στρατό ή στην αστυνομία, αφού τελειώσουν την σχολή που σπουδάζουν !! Έτσι θα είμαστε σίγουροι ότι θα διοριστούν οι καλύτεροι αξιωματικοί, γιατροί, δικηγόροι!

Asep fun
|

Γιατί δεν θέλετε τον ΑΣΕΠ; Άδικα φοβόσαστε και δεν βλέπετε τα οφέλη! Δεν ζητάνε κάτι που ούτως ηπ άλλωστε δεν πρέπει να γνωρίζουμε ως εκπαιδευτικοί. Δεν είναι παράλογος ο διαγωνισμός. Ίσα ίσα τα βασικα ζητάει που επιβάλλεται ότι πρέπει να γνωρίζει οποίος θέλει να γίνει εκπαιδευτικος. Και δεν μιλάω εκ του ασφαλούς. Έδωσα και δεν μετανιώνω ούτε δευτερόλεπτο.

ΓΜ
|

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ?
- Είναι άδικο για πολλούς - συνάδελφοι>35 χρονών που δουλεύουν χρόνια αναπληρωτές θα πρέπει να ξαναδιαβάσουν θεωρίες μάθησης και άλλα ακαδημαϊκά (έχοντας και 1-2 παιδιά να στριφογυρίζουν) ενώ παράλληλα όσοι μόλις τελείωσαν το πανεπιστήμιο θα δίνουν με άνεση αφού μόλις τα διδάχθηκαν.

-Έχει μεγάλο κόστος για την πολιτεία, έχει κέρδος για τα φροντιστήρια που ήδη ετοιμάζονται (μην ψάξουμε ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες αυτών των φροντιστηρίων?)

- Τί νόημα έχει να δίνουν πάλι εξετάσεις άνθρωποι με 1-2 πτυχία, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κλπ? - οι πιο προσοντούχοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι οι εκπαιδευτικοί

- Από την άλλη "καταργώντας" τον ΑΣΕΠ μπαίνουν στο δημόσιο από παράθυρα και πόρτες διάφοροι ημέτεροι-πολλές φορές με ελάχιστα προσόντα

- ....και όλα αυτά για να διοριστούν (χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους) και να μισθοδοτούνται με 900 ευρώ το μήνα......σχεδόν το βασικό μισθό ενός υπαλλήλου με απολυτήριο Λυκείου.....κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ...ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΑΛΟΓΟ....

- Α και το καλύτερο για το τέλος.....οι προσωρινοί πίνακες δασκάλων ΠΕ70 (όσοι θέλουν να διοριστούν δλδ) έχουν 16524 αιτήσεις (οι πίνακες θα διατηρηθούν 3 χρόνια) . Το σχολικό έτος διορίστηκαν ως αναπληρωτές 4000 περίπου δάσκαλοι και ως ΄μόνιμοι 3300. Άρα σε 3 χρόνια οι πίνακες θα εξαντληθούν αν συνυπολογίσουμε ότι πολλοί δεν μπορούν να μετακινηθούν μακριά από το σπίτι τους για οικογενειακούς λόγους...... και αν υπολογίσουμε το μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων που αναμένεται ....ΘΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ.....ΑΡΑ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΑΣΕΠ ΔΕΝ......δεν έχει κανένα ουσιαστικό νόημα....ας δώσουν τα χρήματα που θα ξοδέψουν στα σχολεία που δεν έχουν ούτε χαρτί για φωτοτυπίες και ζητούν από κάθε παιδί ένα πακέτο χαρτί Α4...όπως παλιά πηγαίναμε εμείς με ένα ξύλο κάθε μέρα στο χέρι για τη θέρμανση.....

Εκπαιδευτικος
|

γιατί να μη γίνει ασεπ?εμείς γιατί μπήκαμε με ασεπ πριν 20 χρόνια?

Πενυ
|

Γιατί μου στερείτε το δικαίωμα ως νέα εκπαιδευτικός να ελπίζω για μόνιμο διορισμο ;; Δεν έχω την οικονομική άνεση να πληρώνω και να παίρνω μεταπτυχιακά και λοιπά προγράμματα- πιστοποιήσεις και ζητώ με αξιοκρατικό τρόπο όπως των πανελληνίων εξετάσεων ( όπου με μια γραπτή εξέταση ένας καλός μαθητής εκπληρώνει το όνειρο του ) να έχω κι εγω αυτή την ευκαιρία! Δε ζητώ να μπω από το παράθυρο αλλά να μου δωθεί η ευκαιρία να εξεταστώ μέσω ΑΣΕΠ. Ζηταω πολλά;Ήταν κάτι που η νέα κυβέρνηση το έχει αναφέρει στις προγραμματικές δηλώσεις και ήταν στο πρόγραμμα της από το 2019! Γιατί κάνει πίσω ο υπουργός;

Νικη
|

Για ποιο γραπτό διαγωνισμό μιλάμε, έτσι κάποτε έδωσα και πέρασα και εγώ, ανάμεσα σε 70 και πήραν 1, ήμουν νέα, σημερα 60 χρόνων, στον ύπνο μου ακόμα βλέπω εξετάσεις και πανελλήνιες. Έζησα τα πάντα,..... Εννοώ τα πάντα από αυνθηκες εργασίας, συμπεριφορές πολιτικές και προσωπικές. Αφήστε τους εκπαιδευτικούς ήσυχους, αφήστε τους νέους να δουλέψουν και να προσφέρουν στα παιδιά μας, αφήστε τα νιάτα να δώσουν ζωή στα παιδιά μας, έχουν τόσες γνώσεις και αγάπη να δώσουν στα παιδιά. Τι θα τις κανουν όλες αυτές τις γνώσεις......
Εχουμε ανάγκη από εκπαιδευτικούς, αφήστε τα πολιτικά πειράματα μακρυά από τα παιδιά μας τους εκπαιδευτικούς... Πειραματστειτε αλλού

Ιδιωτικός υπάλληλος
|

Πολλοί θα ήθελαν να είναι εκπαιδευτικοί για αυτό τέτοια ζήλεια και εμμονή με διαγωνισμούς…

Καλπαχ. Μαρία
|

Θεωρώ ότι η λύση είναι κάπου στην μέση! Όσοι δουλεύουν ήδη ως αναπληρωτές πρέπει να μονιμοποιηθούν! Τα νέα παιδιά που δεν έχουν μπει ακόμα στους πίνακες μπορούν να έχουν την επιλογή του ΑΣΕΠ ή την επιλογή των μεταπτυχιακών Δεν είναι δυνατόν να τους βάζετε όλους σε ένα τσουβαλι! Δώστε εναλλακτικές Διορισμοί ένα ποσοστό με μόρια ένα ποσοστό με εξετάσεις αυτό είναι το δίκαιο!

dim
|

Διαβάζοντας τα σχόλια, θέλω να κάνω κάποιες παρατηρήσεις.
Το πρόβλημα δεν είναι αυτός καθαυτός ο γραπτός ΑΣΕΠ, βάσει του οποίου διοριστήκαμε χιλιάδες από τις αρχές του 2000, άλλοι με προϋπηρεσία, άλλοι μόλις τελείωσαν τις σχολές τους, άλλοι που δούλευαν για χρόνια στις γαλέρες του ιδιωτικού τομέα, άλλοι με το 60-40 σε ποσόστωση ή 75-25 (εποχές νόμου Ευθυμίου), άλλοι με επιπλέον προσόντα κλπ. Το πρόβλημα είναι ότι εδώ και δεκαετίες δεν έχει βρεθεί - και δεν ξέρω αν βρεθεί τελικά- ένα αξιόπιστο σύστημα προσλήψεων, που, αν δεν μπορεί να μειώσει τις όποιες αδικίες του ΑΣΕΠ ή της παλιότερης επετηρίδας, τουλάχιστον να τις περιορίσει. Φτάνω λοιπόν να καταλήγω ότι τελικά ο γραπτός ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς ήταν -και εξακολουθεί να είναι- το πιο διχαστικό μέτρο μίας ολόκληρης εργασιακής κοινότητας όπου υπό το προκάλυμμα της αξιολόγησης και του αδιάβλητου (sic) ως προς την διαδικασία, χωρισε κόσμο και κοσμάκη σε αντιμαχόμενα στρατόπεδα, δημιουργώντας έτσι έναν ΄άτυπο εμφύλιο στην εκπαιδευτική κοινότητα, μέχρι και την παρωδία του 2008. Από τη μία οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης- γιατί έτσι πλασάρεται ο γραπτός- μέσω του διαγωνισμού, από την άλλη οι παλαίμαχοι και overqualified αναπληρωτές. Επιπλέον, γίνεται μαλλιοτράβηγμα μεταξύ πολυτέκνων, τρίτεκνων και λοιπών ειδικών κατηγοριών και από την άλλη προσπαθεί να επιβληθεί το - και καλά- νέο αίμα, οι έχοντες όρεξη για δουλειά που κέρδισαν με το σπαθί τους τον διορισμό, λες και όσοι επιλέγουν στην πλειοψηφία τους την εκπαίδευση την επιλέγουν για να κάθονται, όχι να προσφέρουν σε ένα ούτως ή άλλως λίαν απαιτητικό επάγγελμα, όπου η θεωρία απέχει παρασάγγης από την πράξη, κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται και στον διαγωνισμό. Ξέρουμε όλοι ότι σε τρεις τέσσερις ώρες όσες κρατάει μία γραπτή δοκιμασία, δεν αποδεικνύεται το
πόσο ένα υποψήφιος εκπαιδευτικός μπορεί και να σταθεί στην τάξη και να αντέξει μέχρι τα 67 του την κρεατομηχανή που λέγεται σχολείο.
Όχι πως κι η παλιά, καλή; επετηρίδα δεν είχε ατέλειες. Όσοι είναι παλιότεροι στον χώρο, σίγουρα θυμούνται τα πτυχία από την ...Πρίστινα της πρώην Γιουγκοσλαβίας, διάρκειας ενός έτους οι οποίοι προηγούνταν ακόμα και ως αναπληρωτές. Το θέμα είναι κάτι άλλο:
1. Πώς ακριβώς θέλουμε την εκπαίδευση και κατ' επέκταση τον δημόσιο τομέα αυτή τη στιγμή και τι με τι κριτήρια τελικά θα πρέπει να γίνει η στελέχωσή του.
2. Ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες του δημοσίου, μεταξύ αυτών και η εκπαίδευση, βάσει δημογραφικών στοιχείων, αξιοποίηση του κατάλληλου δυναμικού κλπ.
3. Μήπως θα πρέπει να σκεφτούμε ξανά και τον αριθμό εισαχθέντων στα ΑΕΙ εκείνα που σχετίζονται με την εκπαίδευση;
Απλώς κάποιες σκέψεις κάνω..

ΠΕ70
|

ΟΧΙ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ!
Είναι άδικος και ανώφελος.
Ντροπή. Μας απογοητεύετε.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
|

Οι εκπαιδευτικοί μας έχουν αποφοιτήσει από τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ τα οποία αξιολογούνται ανάμεσα στα καλύτερα διεθνώς. Εκτός από το βασικό τους πτυχίο, έχουν ματώσει για την απόκτηση επιπρόσθετων ακαδημαϊκών προσόντων, δίνοντας πολλές εξετάσεις στην έως τώρα πορεία τους. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να εξαρτάται το δικαίωμα τους στην εργασία από την επίδοσή τους στην εξέταση μίας - δύο ή τριών ημερών, που επί της ουσίας απαξιώνει το ίδιο τους το πτυχίο, που με τόσο κόπο και δοκιμασίες αξιολόγησης έχουν αποκτήσει.

Μάλιστα, θα πρέπει να προστεθεί πως, αν και η κυβέρνηση θέλει να φαίνεται ευαισθητοποιημένη στο θέμα του ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΥ προβλήματος και τη στήριξη της οικογένειας, μια τέτοια απόφαση, δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους οικογένεια, αφού είναι πολύ πιθανό στο επόμενο διάστημα να μην έχουν εργασία, ενώ και για τους εκπαιδευτικούς που ήδη έχουν παιδιά, όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο δύσκολη είναι η προετοιμασία για ένα τέτοιο διαγωνισμό.

Έχουμε την ανάγκη να πιστέψουμε πως ζούμε σε ένα κράτος με ΣΥΝΕΠΕΙΑ και συνέχεια, που δεν αλλάζει τα συστήματα που αφορούν στην Παιδεία, από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έως και την πρόσληψη εκπαιδευτικών, κάθε λίγο προς εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων.

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΑΣΕΠ
|

Είναι αντισυνταγματικό και παράνομο! Όσο είναι σε ισχύ οι πίνακες οι διορισμοί πρέπει να γίνονται απο αυτούς! Περιμένουμε οι ειδικότητες τους οριστικούς 2ΕΑ/2022, μήπως και αξιωθείτε να προσλάβετε μόνιμο προσωπικό μεσα στο 2024.

εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας
|

Φτάνουν ποια τα πειράματα στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών!!!
ΟΧΙ στο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Λ.Χ.
|

Αξιότιμε υπουργέ, ελάτε στη θέση του πενηνταπεντάρη που καταντά κάθε χρόνο να κάνει αίτηση για αναπληρωτής (θα έπρεπε σ'αυτή την ηλικία να είχε μόνιμη δουλειά) και μετά πάρτε αποφάσεις. Σε ποιο κράτος αυτό συμβαίνει; Σε κανένα. Δεν είναι άδικο κ ανέντιμο να μη διοριστούν; Πώς ζουν αυτοί οι άνθρωποι; Έχουν χρήματα για το φαγητό τους,τους λογαριασμούς,τους γιατρούς, τα παιδιά τους; Αλλά είμαστε χριστιανοί, Ευρωπαίοι και σ' ένα κράτος δικαίου μεριμνούμε για όλους .

ΓΝ
|

Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα γνωστών εκπαιδευτικών sites «φωτιά έχουν πάρει» τις τελευταίες ημέρες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναρτήσεις και τοποθετήσεις γεμάτες αγανάκτηση, οργή, απογοήτευση και τρόμο περί αλλαγής στον τρόπο πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των εν λόγω sites η κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προσανατολίζεται στην άμεση αλλαγή του τρόπου πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας ένα νέο υβριδικό-μικτό σύστημα, το οποίο αφενός θα περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις και αφετέρου θα αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα και την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών υπό την προϋπόθεση να έχουν «πιάσει» τη βάση στις εξετάσεις. Ένα σύστημα το οποίο απαξιώνει με πρωτοφανή τρόπο τα πτυχία και τους κόπους χιλιάδων εκπαιδευτικών, που για χρόνια υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση καλύπτοντας μέσω του «στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή» πάγιες και ανελαστικές ανάγκες. Ενδεικτική της κατάστασης είναι η τελευταία σχολική χρόνια (2022-2023), κατά την οποία προσελήφθησαν περισσότεροι από 60.000 αναπληρωτές προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Και κάπου εδώ θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι δεν πρόκειται απλώς για έναν αδιάφορο, άψυχο αριθμό 60.000 εκπαιδευτικών… Πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο και βαθύτερο από αυτό… Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι βρίσκονται στις επάλξεις και στηρίζουν εδώ και πολλές δεκαετίες τη δημόσια εκπαίδευση, Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν κοπιάσει πνευματικά, ψυχικά, συναισθηματικά και οικονομικά προκειμένου να αποκτήσουν ένα πλήθος απαιτητικών ακαδημαϊκών προσόντων, ώστε να είναι σε θέση να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο σε κάποια σχολική αίθουσα, Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι με αυτοθυσία, κόπο και υπέρογκα έξοδα, τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τη σχετική αμοιβή τους, εγκαταστάθηκαν για πολλούς μήνες στην άλλη άκρη της χώρας προκειμένου να στηρίξουν το ελληνικό δημόσιο σχολείο προσφέροντας τις υπηρεσίες τους σε κάθε μαθητή που τους έχει ανάγκη, Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είτε αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, είτε τα εξανάγκασαν να τους ακολουθήσουν στον τόπο πρόσληψής τους, οδηγώντας και τα ίδια σε μεγάλες και συχνά επώδυνες αλλαγές. Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς που μετά από τόσες και μακρόχρονες θυσίες αναμένουν αν μη τι άλλο την ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους από την πολιτεία. Αντ’ αυτού, η ίδια η πολιτεία την οποία επί σειρά ετών υπηρετούν σκοπεύει να ανταποδώσει τις προαναφερθείσες θυσίες με την υποβολή αυτών σε νέες εξετάσεις. Άραγε, τί καλούνται να αποδείξουν και σε ποιον; Μήπως την ικανότητά και την επάρκειά τους να διδάξουν; Μήπως την αξία τους να συνεχίσουν να βρίσκονται στο ελληνικό δημόσιο σχολείο που στηρίζεται εν πολλοίς σε αυτούς για τη λειτουργία του; Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό να έχουμε φτάσει πλέον σε ένα σημείο που οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ίσως τον πιο μορφωμένο κλάδο του δημοσίου, κατέχοντας ένα πλήθος σημαντικών προσόντων (πτυχία, μεταπτυχιακά διπλώματα, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και χρήσης Η/Υ, ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.α.) και εν τέλει να αμφισβητείται η αξία, η επάρκεια και η ικανότητά τους να διδάσκουν και να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις λες και δεν εξετάστηκαν αρκετές φορές προκειμένου να αποκτήσουν όλα αυτά τα προσόντα. Είναι εξίσου υποτιμητικό οι εκπαιδευτικοί να άγονται και να φέρονται από τις διαθέσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, οι οποίες με ευκολία αλλάζουν το σύστημα διορισμών και προσλήψεων στην εκπαίδευση και να αντιμετωπίζονται σαν άβουλα πιόνια της δικής τους παρτίδας σκάκι. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το τίμημα ως προς την ίδια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί αντί οι εκπαιδευτικοί να αγωνίζονται για την αριστεία και την επιτυχία των μαθητών τους ενδέχεται να αφοσιώνονται στη δική τους προσπάθεια για αριστεία και επιτυχία παραμελώντας ακούσια τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, εφόσον κάθε δύο χρόνια θα εξαναγκάζονται να αποδεικνύουν την αξία τους μέσω γραπτών εξετάσεων. Και αλήθεια, ποιον θα εξυπηρετούσε ένα τέτοιο μικτό σύστημα προσλήψεων και διορισμών; Στην πραγματικότητα κανέναν, καθώς ακόμα και οι πιο νέοι δε θα είναι σε θέση πρόσληψης ή διορισμού, αφού και να γράψουν καλά στις εξετάσεις θα υστερούν σε σχέση με τους έχοντες προσόντα και προϋπηρεσία, γεγονός που θα προκαλέσει και τη δική τους αγανάκτηση και απογοήτευση. Αντιθέτως, με το υπάρχον σύστημα δόθηκε η ευκαιρία σε χιλιάδες νέους ανθρώπους να εργαστούν για πρώτη φορά ως αναπληρωτές και πολλοί από αυτούς να έχουν ήδη διοριστεί. Επομένως, το νέο σύστημα που σχεδιάζει να εφαρμόσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα αποτελέσει νομοτελειακά ένα στρεβλό σύστημα διορισμών, το οποίο με τη σειρά του θα προστεθεί στον ήδη στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή. Κατόπιν αυτών απορρίπτουμε κατηγορηματικά και αποδοκιμάζουμε οποιαδήποτε προοπτική αλλαγής του συστήματος προσλήψεων και διορισμών. Και επειδή «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά», καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφενός να τοποθετηθεί επί του φλέγοντος αυτού ζητήματος ξεκαθαρίζοντας τις προθέσεις της, και αφετέρου να ξανασκεφτεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο και να μην προβεί σε καμία ενέργεια, η οποία θα βρει απέναντί της σύσσωμη και ενωμένη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Με εκτίμηση,

Μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας.

ΠΕΟ7
|

Κυριε Υπουργε σας παρακαλουμε να μη θεσπισετε γραπτο ασεπ. ειμαστε ενας πολυπαθος κλαδος, για να μας ταλαιπωρησετε κι αλλο. περασαμε και στο παρελθον γραπτους ασεπ, πηγαμε σε δισπροσιτα, μαζεψαμε μεταπτυχιακα, ξενες γλωσσες και τωρα θα μας πειτε να ξαναεξετεστουμε? δουλευουμε απο το 2005 και δε θα ντραπειτε να μας πειτε να ξαναεξεταστουμε? μπειτε για λιγο στη θεση μας να δειτε πως ειναι να εισαι ανω των 40 κ να παιζεις με την πιθανοτητα του να μεινεις ανεργος και να μην εχεις ουτε τα ελαχιστα για την οικογενεια σου! το λιγοτερο που πρεπει να κανετε ειναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να μας διορισετε. εμας τους παλιους που εχουμε κανει τοσα πολλα . εχει αλλαξει το συστημα διορισμων πολλες φορες και μαζι με αυτο και η σειρα μας στον πινακα. με αποτελεσμα να ειμαστε ακομα αδιοριστοι. σας παρακαλουμε θερμα να σκεφτειτε πολυ καλα τι θα κανετε.

"Θα κάνω ότι μου αρέσει τελικά"
|

@πληροφορικός 02 Ιουλ 2023 19:56
Και στο σπιτικό μας (με 3 παιδιά) ψηφίσαμε και βγήκα πρώτος.... θα τους βάλω όλους να δουλεύουν κι εγώ θα διοικώ και θα τρώω....

Νίκος
|

Ας παραμείνει η νέα επετηρίδα με τα προσόντα. Παλιά την επετηρίδα δεν την πλήρωνε κανένας. Απλά περίμενες. Τώρα στη νέα συμπληρώνεις προσόντα, για τα οποία πληρώνεις σε ιδρύματα, και περιμένεις πάλι! Και φέτος που θα μαζευτούν οι παράλληλες θα περιμένουν στην επετηρίδα προσόντων και οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας!

Αν. Εκπαιδευτικος
|

Αντί να δώσουν € για προσλήψεις εκπαιδευτικών , δίνουν € για μηχανήματα τα οποια αργά ή γρηγορα θα βγουν οφ… Αντί να ενισχύουμε τον άνθρωπο , ποντάρουμε στις μηχανές…Αντί να φτιάχνουν σχολεία , κλείνουν τα σχολεία ή τα συγχωνεύουν…αντί να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί τους βάζουν να κάνουν τα πάντα εκτός από αυτό που έχουν σπουδάσει να μεταδώσουν…Αφήστε τα ήσυχα τα σχολεια να κάνουν τη δουλεια τους… γιατί τόσος φθόνος και κακία για τον εκπαιδευτικό ; Μάλλον πολλοί θα ήθελαν να είναι …

Αγανακτισμενος
|

ΕΡΩΤΗΣΗ : Κατά πόσο είναι νόμιμη αλλά + ηθική η " ρωσική ρουλέτα " του γραπτού Ασεπ σε κάποιους που είναι σχεδόν 40 χρονών με περίπου 100μήνες προϋπηρεσία που την απέκτησαν μακρια από το σπίτι τους με θυσίες οικογενειακές +οικονομικές σε δύσκολες νησιώτικες περιοχές η έχουν επενδύσει σε ακαδημαϊκά προσόντα + για τον οποιονδήποτε λόγο δεν πιάσουν την βάση ίσως + γιατί αρνήθηκαν να πληρώσουν την συνδρομή τους στα γνωστά φροντιστήρια Ασεπ που οργιάζουν από χθες με διαφημίσεις στο διαδίκτυο.....να τους λέτε τώρα Ξαφνικός θάνατος + μηδενισμός του εκπαιδευτικού σας βίου ούτε καν σαν Αναπληρωτές.....Λίγο τσίπα δεν έχετε πάνω σας ? Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση μας...Δεν είμαστε Αιώνιοι 25αρηδες για να πειραματιζεστε συνεχώς επάνω μας....Πολλοί είμαστε 40αρηδες + άνω + δικαιούμαστε τον ανάλογο σεβασμό της ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ μας.

Παυσανίας
|

Αν και έχω διοριστεί μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, το θεωρώ κατ' αρχάς εξευτελιστικό - έτσι είχα νιώσει εγώ - να καλείται ένας εκπαιδευτικός με 10 και 15 χρόνια υπηρεσίας να αποδείξει την επάρκειά του. Βέβαια, η πολιτική ηγεσία ενδιαφέρεται να συντηρείται η εμπορική διαδικασία ( φροντιστήρια, μεταπτυχιακά...) και να δίνει ελπίδες σε όλους τους υποψηφίους ότι μπορούν να διοριστούν. Όσοι δεν τα καταφέρουν ( εκ των πραγμάτων θα είναι μικρός ο αριθμός των διοριστέων συγκριτικά με τον αριθμό των υποψηφίων) για την πολιτική ηγεσία θα είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι για την "αποτυχία" τους.

ΕΛΕΝ
|

@Εύη
Είσαι θυμωμένη με το θέμα του ΑΣΕΠ και λες ,ας ξεσπάσω σε μερικούς μόνιμους συναδέλφους εκεί στο esos αφού είναι κλειστά τα σχολεία και δε βρίσκω άλλους μπροστά μου τώρα. Με τη ΝΔ να τα βάλεις όχι με συναδέλφους ,με το μέρος σας είμαστε.Έχω δουλέψει μερικά χρόνια ως αναπληρώτρια και μάλιστα εκτός Κρήτης ,οπότε ξέρω πως είναι αυτά που περιγράφεις και τη συμβουλή που μου έδωσες να κάνω διάλειμμα και να επιστρέψω ( κάποιο )Σεπτέμβρη τη βρίσκω πολύ καλή ιδέα.
Καλη τύχη εύχομαι.

Μαρια - χημικός
|

Κάτι άλλο; Ποσά ακόμη;
Ποσά ακόμη για να αποδείξουμε την αγάπη μας για το σχολείο;
Λίγη ντροπή δεν έβλαψε.

Γιωτα - Δασκαλα
|

Εγώ λέω να δώσουμε πάλι πανελλήνιες.
Μπορεί να τα έχουμε ξεχάσει.
Άσχετα άμα τα διδάσκουμε.
Εύγε για τις τραγικές ιδέες σας.
Νομίζετε ότι έτσι θα ξεχωρίσουν οι άριστοι;
Πλανάσθε πλάνην οικτρά.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
|

Σε όσους διαμαρτύρονται. Ξέρετε πόσοι πτυχιούχοι με πτυχία και διδακτορικά ακόμα έχουν αποτύχει σε αντίστοιχους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Και στους πρόσφατους για το υπόλοιπο δημόσιο. Τι μας λέει αυτό?
Ότι πτυχία, μεταπτυχιακά ακόμα και διδακτορικά δεν σημαίνει πάντα κάτι. Υπάρχουν πολλοί με πολλά χαρτιά και ελάχιστες γνώσεις. Αυτοί φοβούνται τους διαγωνισμούς.
Αυτοί που πραγματικά έχουν γνώσεις και ικανότητες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Και δεν θα χρειάζονται πλέον 10+ χρόνια για να αποδείξουν ότι αξίζουν επειδή κάποιοι πήραν πτυχία και προϋπηρεσία.

Μια εκπαιδευτικος
|

Κύριε υπουργέ όσοι δοκιμάσανε τέτοιες αλλαγές κ τέτοια νομοσχέδια αφανιστηκαν στην 4ετια κ το όνομα τους "εμεινε " αρνητικά στην ιστορία των υπουργείων Παιδείας.. ειστε σιγουρος οτι θελετε να ειναι η σειρα σας?δεν το συζητώ για τις κυβερνήσεις ότι πέσανε στην επόμενη 4ετια γτ κ όσοι ακομα χαίρονται κ νομίζουν ότι θα γίνει κάτι καλό κ θα έχουν κάποια ευκαιρία διαπιστώνουν στην πράξη ότι δεν είναι έτσι..γτ σ αυτη τη χώρα ενώ λέγεται ότι θα επαναλαμβάνετε ο γραπτός διαγωνισμός σε 2 χρόνια,σε 3 στην πράξη ποτε δεν μπόρεσε να γίνει αυτό,δείτε διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2008(που ακομα περιμενουμε να γίνει ο επόμενος..),τεστ δεξιοτήτων που είχαν προσπαθήσει να περάσουν ένα φεγγάρι.. για να μην θυμίσω το φιάσκο κ τα παράπονα για τη διεξαγωγή του πρόσφατου διαγωνισμου 2γ..οπου κ εκει καποια φροντιστηρια βγαλανε τις απαντησεις των θεματων λιγο μετα την εξεταση κ ειχαν φουλ επιτυχια οι μαθητες του κ κάποιοι δεν μπορούσαν καν να δουν τα θέματα απο την κακή ποιότητα φωτοτυπιων..Αυτή την " ευκαιρία" θέλουμε?γ αυτο ας σταματήσουν επιτέλους τα πειραματα με τις ζωές μας κ τις ζωές των μαθητών μας..Αφού μια φούσκα θα είναι κ αυτο κ θα αλλάξει την επόμενη τετραετία που θα πέσετε εξαιτίας του..μην μας ταλαιπωρείται άλλο κ βοηθήστε μας να κάνουμε ουσιαστικό εργο..αντι να πετάτε τα χρήματα Μας σε γραπτός διαγωνισμούς στείλτε μας κανενα υπολογιστή στα σχολεία που προσπαθούμε να κάνουμε το έργο μας με απαρχαιωμένος υπολογιστές κ μιλήστε μας μετά για αναβάθμιση των σχολειων

Ελενη
|

Ντροπή τους στους δρόμους όλοι οι αναπληρωτές κ οι οικογένειές τους είμαστε ο κλάδος με τα περισσότερα προσόντα κ τώρα τα καταργούν για να συνεχίσουν την πολιτική της που ξέρουν του ρουσφετιου δε το βλέπατε ότι αυτό ειχε

Πιερρ-ος
|

Οτι να ναι όπως πάντα. Αν θέλουν έστω να έχουν μια υποτυπώδη δικαιοσύνη θα εφαρμόσουν το σύστημα που λένε μετά από κάποια περίοδο (έως το 2025) όπου θα διορίσουν με το παλιό σύστημα. Δεν είναι δυνατόν όσοι κατάφεραν μετά κόπον και βασάνων να μαζεψουν τα μόρια που απαιτούνται για να διοριστούν με το σύστημα που ισχύει, να μπουν σε τέτοια διαδικασία επειδή άλλαξε ο υπουργός. Να ανακοινωθεί πιο θα ε΄ίναι το σύστημα διορισμων και να δοθεί επαρκής χρονος πριν εφαρμοστεί.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ