Τράπεζα Θεμάτων: Ευχαριστήριες επιστολές ΙΕΠ προς Διευθυντές Σχολείων, εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Εκπαίδευσης

"Στο τιτάνιο αυτό έργο ανταποκριθήκατε με υψηλό αίσθημα ευθύνης, οργανωτική ετοιμότητα και επαγγελματική ευσυνειδησία αντιμετωπίζοντας με επιτυχία κάθε είδους εμπόδιο και δυσκολία"

03/07/2023

Άκουσε το άρθρο

Ευχαριστήριες επιστολές  προς τους/τις Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και προς τους/τις Διευθυντές/ντριες και τους/τις εκπαιδευτικούς των Λυκείων (Γενικών, Επαγγελματικών, Ειδικών και των ΕΝΕΕΓυ-Λ), όσον αφορά στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις της περιόδου Μαΐου-Iουνίου 2023,απέστειλε σήμερα ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου.

Ο πρόδρος του ΙΕΠ:

Στην επιστολή προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης τονίζει: "Στο τιτάνιο αυτό έργο ανταποκριθήκατε με υψηλό αίσθημα ευθύνης, οργανωτική ετοιμότητα και επαγγελματική ευσυνειδησία αντιμετωπίζοντας με επιτυχία κάθε είδους εμπόδιο και δυσκολία".
 
Στην επιστολή προς τους Διευθυντές Σχολείων και εκπαιδευτικούς ο Γ. Αντωνίου σημειώνει:
"Η Τ.Θ.Δ.Δ., ανεξάρτητα από τον ρόλο της στη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών/-τριών, συνιστά πρωτίστως ένα δυναμικά εξελισσόμενο εκπαιδευτικό εργαλείο,  η επιτυχία του οποίου ως προς την επιτέλεση του κατεξοχήν ρόλου του να υποστηρίξει το έργο των εκπαιδευτικών εξαρτάται από την ενεργό συμμετοχή του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας".

Η επιστολή προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης

Αξιότιμε/-η κύριε/κυρία Διευθυντά/-ντρια,

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων περιόδου Μαΐου-Ιουνίου 2023 που διενεργήθηκαν στα Λύκεια της χώρας, μέσω της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.), αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις ειλικρινείς ευχαριστίες μας για την εξαιρετική συνεργασία και την αποτελεσματικότητα με την οποία ανταποκριθήκατε εσείς και όλοι/-ες οι συνεργάτες/-ιδές σας στον κομβικό σας ρόλο, στον τομέα της υποστήριξης των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης σας.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος η πρόκληση, την οποία κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν σαφώς μεγαλύτερη τόσο λόγω της επέκτασης της Τ.Θ.Δ.Δ. στη Γ’ τάξη Λυκείου, όσο κυρίως λόγω της συμπερίληψης μιας πληθώρας γνωστικών αντικειμένων και εξειδικεύσεων που αφορούν στους επιμέρους τομείς των ΕΠΑ.Λ. και των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.Γυ-Λ. Στο τιτάνιο αυτό έργο ανταποκριθήκατε με υψηλό αίσθημα ευθύνης, οργανωτική ετοιμότητα και επαγγελματική ευσυνειδησία αντιμετωπίζοντας με επιτυχία κάθε είδους εμπόδιο και δυσκολία. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως για την άριστη συνεργασία, την ψυχραιμία και τον αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο διαχειριστήκατε την έκτακτη κατάσταση με την οποία όλοι ήρθαμε αντιμέτωποι κατά τη διενέργεια των φετινών εξετάσεων. Η συμβολή σας στην υποστήριξη των σχολείων υπήρξε καθοριστική και για τον λόγο αυτό σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια.

Η επιστολή προς τους Διευθυντές Σχολείων

Αξιότιμε/-η κύριε/κυρία Διευθυντά/-ντρια,

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων που διενεργήθηκαν στα Λύκεια της χώρας, μέσω της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.), αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε σε εσάς προσωπικά και σε καθέναν και καθεμιά από τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη σχολική μονάδα την οποία διευθύνετε ένα μεγάλο και εγκάρδιο «ευχαριστώ».

Η επιτυχία της Τ.Θ.Δ.Δ. να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στη διαδικασία των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιείται με τη λήξη του σχολικού έτους σε όλα τα Λύκεια της χώρας δεν είναι δυνατόν να νοηθεί χωρίς τη δική σας καθοριστική συμβολή. Χάρη στην ετοιμότητα, την οργάνωση και προπάντων το υψηλό αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης επιτύχατε να φέρετε εις πέρας μια εξαιρετικά απαιτητική διαδικασία, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά κάθε είδους πρόκληση. Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε, συγχρόνως, να ζητήσουμε την κατανόησή σας για την αναστάτωση που προκλήθηκε, λόγω της πρωτοφανούς κυβερνοεπίθεσης, σε εσάς και σε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς κατά τη φετινή διαδικασία των εξετάσεων. Επρόκειτο για μια αναπάντεχη κατάσταση, η οποία δυσκόλεψε μεν το έργο όλων σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο δεν κατέστη ικανή να ανατρέψει την εξεταστική διαδικασία. Οι εξετάσεις διενεργήθηκαν κανονικά στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας και η επιτυχία αυτή οφείλεται στον δικό σας αποτελεσματικό χειρισμό και στη δική σας ουσιαστική συμβολή, για την οποία σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια.   

Η Τ.Θ.Δ.Δ., ανεξάρτητα από τον ρόλο της στη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών/-τριών, συνιστά πρωτίστως ένα δυναμικά εξελισσόμενο εκπαιδευτικό εργαλείο,  η επιτυχία του οποίου ως προς την επιτέλεση του κατεξοχήν ρόλου του να υποστηρίξει το έργο των εκπαιδευτικών εξαρτάται από την ενεργό συμμετοχή του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η συμβολή σας στο έργο αυτό μέσα από τη συνεργασία, τη διαρκή επικοινωνία και την ανατροφοδότηση είναι πραγματικά πολύτιμη.

Παρακαλούμε πολύ να λάβουν γνώση οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας.

Σχόλια (8)

Γιώργος Κ.
|

Πέρα από το να αναγκάζονται οι καθηγητές να διδάσκουν ΄όλη την ύλη (πχ της Α) , ποιος ΑΛΛΟΣ είναι ο σκοπός της Τράπεζας θεμάτων αφού ελάχιστα προλαβαίνουν να ασχοληθούν με αυτή καθηγητές και μαθητές στο Σχολείο ?

Ανθή
|

Στα μαθηματικά γεν. παιδείας ("κόντρα" μάθημα) για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ λυκείου τα κάνατε θάλασσα κ. Αντωνίου. Τα πρώτα πολύ λίγα θέματα της τράπεζας αναρτήθηκαν μετά τα Χριστούγεννα και μέχρι τέλος Μαρτίου είχαν ανέβει σχετικά λίγα θέματα (κάτω από 50). Τα περισσότερα αναρτήθηκαν μέσα στο τελευταίο δίμηνο της σχολικής χρονιάς, όταν οι μαθητές είχαν ήδη μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας για τις πανελλήνιες και, φυσικά, δεν είχαν το χρόνο να ασχοληθούν με τα μαθηματικά. Αυτό δείχνει προχειρότητα, έλλειψη οργάνωσης και διάθεση για τιμωρία των μαθητών στο συγκεκριμένο μάθημα των απολυτηρίων εξετάσεων.

Β2 vs ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
|

Ως προς την τράπεζα θεμάτων έχει διαπιστωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας γιατί οι θεματοδότες είναι εκτός τάξης.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΙΕΠ είναι προβληματικός. Από την μία πλευρά γίνεται η επιμόρφωση Β2 σε μεθόδους διδασκαλίας όπως η διερευνητική, οι οποίες απαιτούν περισσότερο χρόνο στην τάξη και από την άλλη ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει την τράπεζα θεμάτων, που σε πολλές περιπτώσεις δεν προλαβαίνει. Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι γιατί ξοδεύονται χρήματα για επιμόρφωση εκπαιδευτικών για κάτι το οποίο δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί στην πράξη γιατί απλά ο εκπαιδευτικός είναι αναγκασμένος να «τρέχει» να καλύψει την τράπεζα θεμάτων.

αν και προβλέπω μπλέξιμο
|

κυριε
@κάποιος υπεύθυνος μήπως μπορεί να βοηθήσει;03 Ιουλ 2023 19:38

ένα μεγάλο ευχαριστώ σας το οφείλω.
Απο,
κάποιος υπεύθυνος μήπως μπορεί να βοηθήσει?03 Ιουλ 2023 13:57

@κάποιος υπεύθυνος μήπως μπορεί να βοηθήσει;
|

Δεν είμαι ο υπεύθυνος που ίσως περιμένατε, αλλά θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις. Τα θέματα της ΤΘΔΔ κατασκευάστηκαν για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ενδοσχολικών – Λυκειακών εξετάσεων (για προαγωγή ή απόλυση). Υπάρχει μια λίστα γνωστικών απαιτήσεων που πρέπει να ικανοποιεί το κάθε θέμα και το οποίο φυσικά πρέπει να είναι συμβατό με τις διδακτικές οδηγίες του ΙΕΠ προς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Επειδή βλέπω ότι εστιάζετε στον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και στην συμβατότητα αυτών με τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ, θέλω να σας πω αρχικά ότι τα θέματα στις Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν έναν διαφορετικό στόχο, την διαμόρφωση ενός βαθμού εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο (είναι Διαγωνισμός Επιλογής για την κάλυψη συγκεκριμένων θέσεων) και όχι του βαθμού του Απολυτηρίου. Το γνωστικό και υφολογικό επίπεδο (τουλάχιστον βάσει σχετικού ΦΕΚ) κατασκευής των θεμάτων (στις Πανελλ.) δεν αλλάζει, δηλ. πρέπει να έχουν ως βάση το σχολικό βιβλίο. Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα (π.χ. Βιολογία) αλλά σίγουρα συμβαίνει στα περισσότερα. Επειδή τα 2 τελευταία χρόνια ήμουνα μέλος της ΤΘΔΔ (ως θεματοδότης - αξιολογητής) προσπάθησα να πείσω τους υπεύθυνους Συντονιστές ότι το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων της ΤΘΔΔ πρέπει να είναι πιο κοντά (όχι φυσικά ταυτόσημο) στο αντίστοιχο των Πανελλαδικών (αυτό κατά τη γνώμη μου είναι σωστό για περίπου 10 λόγους - χωρίς καμία υπερβολή) αλλά δεν συμμερίστηκαν την άποψή μου (στην πραγματικότητα αυτό το πρόβλημα δεν είναι το μοναδικό που έχει η ΤΘΔΔ). Πάντως, το θέμα που θίγετε έχει πολλές μεταβλητές και προφανώς συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο χρήζει αναμόρφωσης σε πολλαπλά πεδία. Έχετε δίκιο ότι με ευχές δεν λύνεται κανένα πρόβλημα, εκείνο που χρειάζεται είναι ειλικρινής πρόθεση, γνώση και ενέργειες ενίσχυσης της αξιοπιστίας του δημόσιου σχολείου.
(ένας εκπαιδευτικός που είναι και γονιός, όπως χιλιάδες άλλοι).

κάποιος υπεύθυνος μήπως μπορεί να βοηθήσει?
|

Ευχές για την τράπεζα θεμάτων, δράσεις ,ευχαριστίες και πολλά άλλα … εκτός από το περιεχόμενο των θεμάτων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Ερώτηση: αν λύσω τα θέματα της τράπεζας θα γράψω άριστα ώστε να περάσω ιατρική; (γονιός)

xa
|

Εμείς ανταποκριθήκαμε, εσείς όχι

Ευχαριστίες
|

κ. Αντωνίου, σας ευχαριστούμε για τη συμβολή σας, αναμένω την παραίτησή σας στο γραφείο μου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ