Υπ. Παιδείας: Eλεύθερη επιλογή σχολείου φοίτησης των μαθητών από τους γονείς

Τι σημαίνει ελεύθερη επιλογή σχολείου φοίτησης των μαθητών από τους γονείς

08/07/2023

Άκουσε το άρθρο

"Εργαζόμαστε για να κάνουμε πράξη  την ελεύθερη επιλογή σχολείου . Θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα της  της κινητικότητας αυτής θεσμικά , πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες  και αρχές , μέσα από μια λογική του να κάνουμε  τα πράγματα πιο απλά όπου  μπορούμε".

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης ,στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos για την εφαρμογή της ελεύθερης επιλογής σχολείου φοίτησης των μαθητών από τους γονείς, Θα υπάρξει ένα συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο , συγκεκριμένοι όροι , συγκεκριμένες προϋποθέσεις.  

Σε πολλές χώρες στην Ευρώπη υπάρχει ένα σύστημα  βάσει  του οποίου οι γονείς επιλέγουν  τα διάφορα σχολεία, βλέπουν την αξιολόγηση που γίνεται συνολικά, βλέπουν  το πως πορεύεται ένα σχολείο και μπορούν να κάνουν την επιλογή τους στο Α ή Β Σχολείο .

 

Σχόλια (55)

ΠΕ 60
|

Μάλλον έχει γίνει ένα μικρό μπέρδεμα. Αγαπητοί γονείς θα έχετε το δικαίωμα να κάνετε ηλεκτρονική αίτηση σε όποιο σχολείο θέλετε. Το που θα φοιτήσει το παιδί σας είναι άλλο θέμα. Έχουν να πέσουν τηλέφωνα. Ξεκινήστε από τώρα να ψάχνετε μέσο. Θα γίνει το φύγε εσύ έλα εσύ. Τεφτέρια να πάρω για το μπακάλικο. Συγνώμη για το σχολείο ήθελα να πω.

Προσοχή στην tamburello Ayrton
|

@Άνεργος 09 Ιουλ 2023 11:49
Η πρώτη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι η ταχύτητα.... η δεύτερη η χρήση ουσιών.... Αν γλιστράει και λίγο ο δρόμος, στην 1η στροφή η "οδηγάρα" θα δει από κοντά πως μαζεύονται οι ελιές....

Μα θα έχει και voucher λέμε
|

@Πιτσιφλής 10 Ιουλ 2023 08:59
Παραλείψατε το σημαντικότερο, στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας :
- Με απόδειξη ή χωρίς?....
- Εεεε απευθείας στο πυρ το εξώτερον....
ΥΓ. Αριστούργημα Δάσκαλε.

Εκπαιδευτικός
|

Πέραν της γκετοποιησης που δείχνει η διεθνής εμπειρία, η ελεύθερη επιλογή δεν είναι απόλυτη στην Ευρώπη .
Αγνοεί επίσης την ιστορικότητα και τη δημογραφία στη διαμόρφωση των δομών.
Άλλη πληθυσμιακή εξέλιξη και ιστορία έχουμε με τις κομητείες και τους δήμους και άλλη εδώ.
Προκαλούνται μικροί εμφύλιοι στην κοινωνία , για να μην αντιμετωπίσει βασικά ζητήματα: άθλιες και κακοσυντηρητες υποδομές, απουσία βιβλιοθηκών και εργαστηρίων και στο δημοτικό, γεύματα από ειδικούς στο σχολείο και πρόγραμμα φυσικής αγωγής με υποδομές και στόχο ανά ηλικία.
Καθρεφτακια για ιθαγενείς

Πλατάρος Γιάννης
|

Λαμβάνοντας υπ ΄΄οψιν την Ελληνική πραγματικότητα και την νοοτροπία πρέπει να σκεφθώ κάτι λογικό να προτείνω, για κάτι που κανείς δεν με ρώτησε. (Πάντα ΄έτσι γίνεται)
Ας τα βάλουμε σε μια σειρά:
1. Δωρεάν δρομολόγιο ο Γονέας θα δικαιούται μόνον για το πλησιέστερο.
Οτιδήποτε άλλο, πρέπει να ξεχαστεί. Έτσι λέει η επαφή μου και η εμπειρία μου με την Δημόσια Διοίκηση. Όποιος έχει τρόπο μετακίνησης, ας το πάει και και σε διπλανό Νομό. Το καλύτερο που μπορεί να απαιτηθεί από το Κράτος είναι η έκπτωση στην διαφορά απόστασης μεταξύ κοντινότερου και επιλεγμένου. Που θα είναι και γραφειοκρατική.
2. Τα μικρά Σχολεία που είναι κοντά σε αστικά ή ημιαστικά κέντρα, δηλ. 10-15 Χλμ. θα κλείσουν ΟΛΑ. Βεβαίως οι καθηγητές έχουν ίδιο επίπεδο. Η διαφορά θα ΄έχει να κάνει με τα ωράρια των φροντιστηρίων. Ενοικιάσεις σε αστικά κέντρα για στέγαση μαθητών από χωρία, είναι κάτι που γινόταν τα παλιά ηρωικά χρόνια . Η συνέχιση του φαινομένου στην εποχή μας, μου μοιάζει ως «εγκατάλειψη ανηλίκου» Όσοι θεωρούν ότι έχουν ώριμα και άτρωτα παιδιά ας τα στεγάσουν στην πόλη και ας υποστούν τα επίχειρα της πράξης τους.
3. Για τα Σχολεία που είναι στην ίδια πόλη, βλέπω κορύφωση ανταγωνισμού. Η κορύφωση του ανταγωνισμού θα φτάσει και σε ξεμαλλιάσματα Διευθυντών είτε και πάλη είτε επιλογή πυξ- λαξ, αναλόγως φύλου. Ο Εισαγγελάτος προβλέπω ότι θα έχει χρυσές δουλειές και θα προβεί και σε τρίτη ημερήσια κλήρωση έξυπνου κινητού από τα μεσημβρινά λαϊκά δικαστήρια.
Παραθέτω κάποια κριτήρια που καταδεικνύουν γιατί νοιάζονται πολύ οι εκπαιδευτικοί για την ελεύτερη επιλογή Σχολείου:
α) Απώλεια τμήματος που μπορεί να γίνει και για έναν μαθητή, σημαίνει στατιστικά απώλεια 1,5 καθηγητή που πρέπει να πάει αλλού, να ξεσπιτωθεί. Αν μένει σε χωριό, δνε τον νοιάζει, διότι θα πάει πιθανόν προς το κέντρο που έτσι κι αλλιώς διαμενει.
Β) Όταν στο Σχολείο φοιτούν 121 μαθητές και φύγει ένας μαθητής, το Σχολείο κάνει τον Υποδιευθυντή του (Απώλεια επιδόματος, μετακίνηση σε άλλο Σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου, ζημιά για την λειτουργικότητα του ίδιου του Σχολείου Διοικητικά. Για δεύτερο και τρίτο υποδιευθυντή υπάρχει ζημιά, αλλά απορροφίσιμη, δηλ. μικρή.
Γ) Το επίδομα διευθυντή Σχολείου , εξαρτάται και από τον αριθμό των μαθητών. Εδώ η ζημιά δεν είναι αμελητέα καθώς ο Διευθυντής έχει και παραπάνω εξουσία και άκρες αν αποφασίσει να συγκρουσθεί με τους τρίτους που «δυσφημίζουν» το «δικό μου μου» το Σχολείο «μου».....
Έχει φτιαχτεί ένα πρόβλημα -τεχνητό- που το έφτιαξε η προηγούμενη Υπουργός και το κόμμα το έκανε σημαία ιδεολογική και που ακούγεται ΛΟΓΙΚΟ, σύμφωνο με την φιλελεύθερη ιδεολογία, συνεπές με το πρόγραμμα της ΝΔ, αλλά «Εδώ είναι Ελλάδα!» Δηλαδή εδώ έχουμε ιδιαιτερότητες και δοξασίες και εθιμικά κεκτημένα και χρειάζεται μελέτη. Βεβαίως στο Υπουργείο το μελετάνε. Το ξέρουμε. Το μελετάνε από την προηγούμενη υπουργό, διότι ΟΝΤΩΣ είναι «πολύ λεπτό».

Δίνω μια πολιτικού τύπου (νομικού) ημι-διέξοδο:
«Από κανένα Σχολείο δεν επιτρέπονται μετεγγραφές άνω του 10% των εγγεγραμμένων σε αυτό για την πρώτη τάξη και άνω του 5% για τις υπόλοιπες.
Οι αιτήσεις μετεγγραφής αξιολογούνται με κριτήρια. Προηγούνται οι λόγοι οι συνήθεις, δηλ. αλλαγή τόπου κατοικίας , όπου θα δηλώνεται ο αντικειμενικός - δια εγγράφου- λόγος αλλαγής (εφ΄όσον υπάρχει) , το ενοικιαστήριο, η ΔΕΗ, το Νερό της Δ.Ε.Υ.Α. -τάδε. Θεσμοθετείται μέσω πληροφορικού συστήματος παρακολούθηση του ακινήτου από ΔΟΥ αν ξενοικιάστηκε όπως και υποχρέωση του ενοικιαστή, δήλωσης που πήγε αν το ξενοίκιασε , όπως και υποχρέωση επιστροφής στο Σχολείο του παιδιού αν επιστρέψει και ο Γονέας, όπως και κατάργηση του δικαιώματος παραχώρησης κηδεμονίας σε τρίτο πρόσωπο, πλην πεθερικών και θείων, κάτι που θα φαίνεται και στην φορολογική δήλωση των θείων.
Τα παραπάνω γραφειοκρατικά τίθενται επειδή κανένας δεν επιθυμεί μπλέξιμο με την εφορία. Και θα είναι δύσκολο να παρακαμφθούν όπως γίνεται τώρα αν έχουμε και ανάλογα κόστη ή οφέλη από αυτό.
Εννοείται ότι το Υπουργείο έχει αξιόπιστη εικόνα των τετραγωνικών των αιθουσών (έχουν γίνει ένα σωρό ενημερώσεις) για την χωρητικότητα των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ αιθουσών κάτι που μπορεί να ελεγχθεί άλλη μια φορά πριν αρχίσουν οι καταγγελίες για τις αποθήκες που στεγάζουν μαθητές κανονικών τμημάτων γενικής Παιδείας.
επειδή όλοι στην Ελλάδα όλοι λένε και δηλώνουν ψέμματα, προτείνω ενισχυμένη γραφειοκρατία σε συνδυασμό με απάλυνση των διαδικασιών μέσω πλατφόρμας μετεγγραφών ως παράρτημα του Myschool .
Βεβαίως υπάρχει και το «πάμε κι ό,τι γίνει» και το «θα δούμε»
Έτσι κι αλλιώς στην Ελλάδα, όλοι τα ξέρουν όλα και ενεργούν κατά το δοκούν.
Το ότι «πολιτική είναι η τέχνη του προβλέπειν, έχει υποχωρήσει».
Υπάρχει και η υπέρτατη πατερική συμβουλή, «κάντε ό,τι σας φωτίσει ο Θεός»

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@Tassos
Κι εσύ, φίλε Τάσο, δεν διάβασες προσεκτικά όλα τα επιχειρήματα που βεβαιώνουν το ανέφικτο του πράγματος. Με εμφανή υποτιμητική διάθεση σημειώνεις ότι "...θα αυξήσει τις οργανικές στο ένα και θα μειώσει τις οργανικές στο άλλο και θα κινδυνέψουν να βγουν υπεράριθμοι...". Κι όμως δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Το πρόβλημα ολοφάνερα είναι ότι εκεί που θα αυξηθούν οι οργανικές προφανώς θα αυξηθούν και οι μαθητές. Αλλά πού θα χωρέσουν, όταν σχεδόν όλα τα υπάρχοντα σχολικά συγκροτήματα είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτα; Μήπως θα χτιστούν νέες αίθουσες, άρα θα απαιτηθούν μεγάλες οικονομικές δαπάνες από το κράτος την ώρα που στα άλλα σχολικά κτίρια που θα χάσουν τους μαθητές τους θα μένουν κενές και ανεκμετάλλευτες οι αίθουσες;
Έχουμε γράψει και άλλα, μόνο που φοβάμαι πως δεν πολυιδρώνει το αφτί σας κι ας είναι σοβαρά ζητήματα. Για παράδειγμα, πώς θα μεταφέρονται οι μεμονωμένοι μαθητές που ενδεχομένως επιλέξουν μακρινά σχολεία; Πόσες εκατοντάδες ή χιλιάδες νέα δρομολόγια μπορεί να προκύψουν έτσι που θα πρέπει να προγραμματιστούν και να πληρωθούν από τις αυτοδιοικητικές αρχές; Εκτός φυσικά κι αν ακούσουμε ξαφνικά το κυνικό ότι κάθε γονέας υποχρεούται μόνος του να μεταφέρει το παιδί του στο σχολείο!
Λυπάμαι, αλλά η απρεπής τελευταία φράση του σχολίου σου ("...όλα τα υπόλοιπα μεγάλα λόγια και οι ανησυχίες τους για την τύχη του δημόσιου σχολείου είναι για τους αδαείς") εκ των πραγμάτων επιστρέφει σε σένα και σε όσους αντιμετωπίζουν με κομματική μονομέρεια τα εκπαιδευτικά ζητήματα...

Πιτσιφλής
|

- Πόσο το νοικιάζετε το δωμάτιο κύριε Πιτσιφλή;
- 300 ευρώ το μήνα.
- Πολλά είναι.
- Έχει και κουζινάκι!
- Τι να το κάνει το κουζινάκι; Φαΐ θα του δίνουμε για πέντε μέρες.
- Γιατί δε τον στέλνεις με το λεωφορείο;
- Πολλά τα χιλιόμετρα κύριε Πιτσιφλή. Θα πρέπει να σηκώνεται από τις έξι. Και πότε θα γυρίζει; Μετά το φροντιστήριο δεν έχει λεωφορείο.
- Δώσε 200.
- Φτωχός είμαι. Κάτι καλύτερο;
- Δώσε 100.
- Ο Θεός να σε έχει καλά.
- Να με κάψει πρέπει...

Σώστης
|

@Βασίλη, σωστά! Απουσιάζει η ουσία. Κάθε σχολείο οφείλετε, κ Υπουργέ, να το κάνετε το ίδιο δελεαστικό για κάθε οικογένεια!!!! Οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικοί στις πλείστες των περιπτώσεων. Οι ελάχιστοι προβληματικοί είναι γνωστοί τοις πάσι. Ας μεταταγούν. Περισσότερα προβλήματα προκαλεί παρά λύνει αυτή η πολιτική. Θα πέσετε σε τοίχο, θα δείτε!

Στην 1η επιλογή "έφαγε πόρτα"....
|

@Μανώλης 09 Ιουλ 2023 09:51
Και πολύς κόσμος σας είχε απαντήσει....
https://www.esos.gr/arthra/82989/eleythera-tha-epilegoyn-oi-goneis-shol…
"οι μαθητές της γειτονιάς να είναι όμηροι"? Επιτέλους να τερματιστεί η ομηρία και σε εφορία, πολεοδομία, δικαιοσύνη, αστυνομία, στρατό κλπ. Να επιλέγει ο καθένας, να πηγαίνει όπου θέλει.

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@Nikos / 09 Ιουλ 2023 13:29
Ποιος εκβιασμός, βρε Νίκο; Ποιος εκβιάζει ποιον; Τι είδους συνωμοσιολογικός παροξυσμός είναι αυτός; Γιατί δε διαβάζεις με λίγη προσοχή τα πολύ απλά επιχειρήματα που παραθέτουμε κάποιοι, για να διαπιστώσεις το παράλογο κι επομένως το ανεφάρμοστο του πράγματος; Αν στ' αλήθεια πιστεύεις ότι είναι εφικτό να πας το παιδί σου σε όποιο σχολείο θέλεις, εδώ είμαστε και θα δεις ότι δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο ποτέ! Τουλάχιστον όπως το φαντάζεσαι. Δυστυχώς οι πολιτικοί μας ξεκινούν πάντα με φούρια και μεγαλοστομίες και στη συνέχεια τα μαζεύουν, μόλις διαπιστώσουν στην πράξη πόσο εκτός πραγματικότητας νομοθετούν. Κι ούτε να περνάει απ' το μυαλό σου ότι όλα αυτά που κάποιοι επισημαίνουμε γίνονται απλώς για αντιπολιτευτικούς λόγους. Όποιος γνωρίζει το χώρο της εκπαίδευσης, κατανοεί πολύ εύκολα πόσο απέχουν από τη ρεαλιστική πραγματικότητα τέτοια μεγαλεπήβολα σχέδια. Υπομονή και θα δεις...

Η παιδεία για να προχωρήσει θέλει περισσότερα χρήματα
|

Καλύτερες υποδομές και πολύ καλύτερους; μισθούς για να υπάρχει η όρεξη.

Είναι απλά τα πράγματα. Κανένα πεδίο αξιολόγησης δε θα κάνει την παιδεία καλύτερη. Πριν 20-30 χρόνια η παιδεία ήταν καλύτερη γιατί υπήρχαν έστω και ευκαιριακά αυτά που ανέφερα και μάλιστα χωρίς καμία αξιολόγηση.

Ελπίδα
|

@Nikos, μπράβο, μαζί σου! Κι εγώ μέσο έβαλα για τα δικά μου ώστε να μην υπηρετήσουν στρατιωτική θητεία στον Έβρο .

Νίκος @ Nikos
|

Νικολάκη, εσύ μπορεί να μου το φέρεις όπου θέλεις το παιδί σου. Είσαι σίγουρος όμως πως εγώ θα στο πάρω; Γιατί αν είναι να γεμίσω το τμήμα μου, θα επιλέξω κι εγώ μαθητές...

Tassos
|

Οι εκπαιδευτικοί που αντιδρούν στο μέτρο της ελεύθερης επιλογής σχολείου (που δεν θάναι ελεύθερη τελικά) παραδέχονται οτι υπάρχουν ήδη και τώρα καλά και "κακά" σχολεία. Απλά δεν τους απασχολεί αυτό, γιατί είτε στο ένα εργάζονται είτε στο άλλο, πληρώνονται κανονικά έχοντας τα παιδιά ομήρους της γεωγραφικής κατανομής. Προφανώς μια μικρή ανακατανομή (δεν μπορεί να είναι μεγάλη) θα αυξήσει τις οργανικές στο ένα και θα μειώσει τις οργανικές στο άλλο και θα κινδυνέψουν να βγουν υπεράριθμοι. Όλα τα υπόλοιπα μεγάλα λόγια και οι ανησυχίες τους για την τύχη του δημόσιου σχολείου είναι για τους αδαείς και για τους ελάχιστους γονείς που δεν ξέρουν πως παίζεται το παιχνίδι.

Ολα
|

Άρπα κόλλα, βιαστικές αποφάσεις στη λογική πονάει χέρι κόψει χέρι.

Γιώργος
|

Δυστυχώς κύριε υπουργέ σε αντίθεση με το προηγούμενο υπουργείο σας εδώ θα πρέπει να αντιμετωπίσετε ιδεοληψίες και δόγματα του προ προηγούμενου αιώνα. Συζητήστε μαζί τους αλλά μην υποκύψετε στις ιδεοληψίες τους. Οι απόψεις τους είναι κυρίαρχες στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά ευτυχώς όχι στην κοινωνία.

Τέτοια πρεμουρα
|

για αλλαγές στο τσακ μπαμ. Υποτίθεται για καλύτερα. Γιατί όμως τόσο αβασανιστα παίρνουν τις αποφάσεις? Γιατί δε ρωτάνε ούτε εκπαιδευτικούς, ούτε γονείς να πούνε κι αυτοί τη γνώμη τους? Ελπίζω να μην εξυπηρετούν συμφέροντα ορισμένων...μια σκέψη κάνω!

Nikos
|

Φτάνει ο εξαναγκασμός και ο εκβιασμός, επιτέλους θα πάω σε όποιο σχολείο θέλω εγώ τα παιδιά μου και όχι όπου μου το επιβάλλουν νε το ζόρι.
Κάντο από φέτος κιόλας, δεν χρειάζονται πολλές κουβέντες, το'πες, το'κανες και τέλος.

Κάτω Νευροκόπι
|

@Επιτέλους! 08 Ιουλ 2023 11:02 Γαλλία κοιτάξτε μη γίνουμε μόνο....
@Aln9 08 Ιουλ 2023 22:29 Το ΚΚΕ κυβερνούσε δηλαδή από το '74? Ελεύθερα μπορείς να επιλέγεις από ποιο μαρκετ θα πάρεις με 10-14 ευρώ τη φέτα. Όχι από ποιο πανεπιστήμιο θα πάρεις με 200-300χιλιάδες ευρώ πτυχίο δικηγόρου ή γιατρού.

Άνεργος
|

Δώσε γκάζι Κυριάκο άσε την ιδεοληψία να σκούζει μειοψηφία είναι!!!

Πούλμαν
|

Θαύμα. Μια ολόκληρη γειτονιά δεν θα στέλνει τα παιδιά της στο σχολείο της γιατί έτσι τους κάπνισε. Να δείτε που αυτοί που έχουν γράψει τα παιδιά τους σε σχολεία στου-διαόλου-τη-μάνα, θ' αρχίσουν να ζητάνε και σχολικά λεωφορεία.

Επιλογή σχολέιου απο γονείς: Ας δούμε τα δεδομένα
|

1. Γεωγραφική κατανομή σχολέιων επαρχίας: η θεση τους είναι άμεσα συνυφασμένη με τις χιλιομετρικές αποστάσεις εξυπηρετώντας την ανάγκη μη μετακίνησης των μαθητών
2. Σχολέια αστικών περιοχων όμορων δήμων/περιοχών: οι κτηριακές εγκατάστασεις τους (αριθμός αιθουσών κυρίως) καθορίζουν τον αριθμό μαθητών που φιλοξενούν. Για παραδειγμα , ένα σχολέιο με 15 αιθουσες διδασκαλίας που η μία χωράει 27 μαθητές και η άλλη 22, δεν μπορεί να εγγράψει άλλο αριθμό μαθητών..Ακόμη και αν οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να το επιλέξουν..
ΕΠΟΜΕΝΩΣ; Η επιλογή σχολέιου απο γονείς δυσκολα μπορεί να λειτουργήσει στην επαρχία. Στα αστικά κέντρα, μπορεί μόνο με πλαφόν. Που αυτο σημαίνει ότι το σχολέιο θα επιλέγει τους μαθητές του. ΜΕ ΤΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ;
Πολύ φοβάμαι ότι οι εξαγγελίες αυτές ,που δεν έχουν απο πισω τους μια σοβαρη μελέτη ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ (εκτός αν υπάρχει και δεν μας το λένε..Γιατι όμως;;), θα οδηγήσουν σε γκετοποίηση σχολέιων
Και υπάρχουν και ένα σωρό άλλα ζητήματα ..
Πολύ θα με ενδιέφερε, νομίζω όλους, να δω τη μελέτη που υποστηρίζει μια τέτοια εξαγγελία... Αλλά και τα αναμενόμενα οφέλη που προσδοκάτε, Υπουργέ. Για να μπορούμε όλοι να μετρήσουμε, σε 4 χρόνια απο τώρα, την αποτελεσματικότητα της, τη συμβολή της στη βελ΄τιωση του σχολέιου..Μετρήσιμες προτάσεις , είπε ο Πρωθυπουργός μας.Σωστά;;;

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

Ξεκινώ από το προφανές νοηματικό οξύμωρο των προθέσεων του υπουργείου: Ελεύθερη επιλογή σχολείου, αλλά με πολύ αυστηρά κριτήρια! Καταφανώς το ένα αναιρεί το άλλο, ωστόσο μένει η ψευδαίσθηση σε κάποιον τρίτο ότι πράγματι εδώ έχουμε μια σημαντική καινοτομία!
Επί της ουσίας Ι: Το αποκαλύπτει εμμέσως και το υπουργείο διαρρέοντας ως βασικό κριτήριο την "αξιολόγηση", όποιας μορφής κι αν είναι αυτή. Ιδού λοιπόν που ομολογείται πλέον ότι δεν είναι τελικά και τόσο άδολη και αθώα η δικαίως αμφισβητούμενη από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η οποία τελικά δεν αποβλέπει σε βελτιωτικές παρεμβάσεις, πράγμα που προφανώς κανείς δεν το πίστεψε ποτέ, αφού άλλωστε μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ενέργεια για βελτίωση των συνθηκών εργασίας σε κάποιο σχολείο με βάση τη συγκεκριμένη καταγραφή. Εύκολα λοιπόν καταλαβαίνει ο καθένας ότι, αν μέχρι τώρα η "αξιολόγηση" σχολικής μονάδας είχε μια μορφή ρουτίνας με ανούσιες μικροεκθεσούλες ιδεών, τώρα θα πάρει τη μορφή εξωραϊσμού των πάντων - όπως κάνουν οι δήμαρχοι των πόλεων κάθε φορά που επισκέπτεται την πόλη τους κάποιος κυβερνητικός παράγοντας φροντίζοντας να λάμπουν τα πάντα! - προκειμένου να μην εμφανίζεται το σχολείο ως παρακατιανό και χάσει τους μαθητές του! Και προφανώς όλο αυτό θα πιέζει και τους εκπαιδευτικούς σε ακόμη πιο πληθωριστικές βαθμολογίες, ώστε να προσελκύεται πελατεία! Το ιδεώδες πλαίσιο για το επερχόμενο ...εθνικό απολυτήριο!!!
Επί της ουσίας ΙΙ: Η όποιας μορφής ανατροπή του καθεστώτος χωροταξικής κατανομής του μαθητικού πληθυσμού θα επιφέρει αμέτρητες και επώδυνες παρενέργειες στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, στην ισότιμη μεταχείρισή τους, στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών και στην οικονομική επιβάρυνση για τη μετακίνηση των μαθητών. Εξηγούμαι: α) Με τη στεγνή λογική της δήθεν "αξιολόγησης" θα προκύψουν σχολεία που θα υπολειτουργούν δραματικά και θα διατρέχουν τον κίνδυνο να κλείσουν (ενδεχομένως αυτός είναι και ο στόχος...), ενώ κάποια άλλα θα υπερδιογκωθούν και φυσικά θα αδυνατούν να λειτουργήσουν φυσιολογικά, αφού θα απαιτούν συνεχείς οικονομικές δαπάνες για κτιριακές προσθήκες και αντίστοιχο εξοπλισμό, την ίδια στιγμή που κάποιες άλλες ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις που έγιναν με σοβαρές δαπάνες του δημόσιου ταμείου θα περιέλθουν σε αχρησία και τελικά αχρηστία! β) Αντιλαμβάνεται άραγε κανείς τον πανικό που θα επέλθει στις αυτοδιοικητικές δομές που ξαφνικά θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων, προκειμένου να εξυπηρετήσουν μαθητές που θα μετακινούνται μεμονωμένα πλέον προς ποικίλες κατευθύνσεις ως τα πιο απομακρυσμένα σημεία των πόλεων και όχι κατά ομάδες που διαμόρφωνε η χωροταξική κατανομή προς τις κοντινότερες αποστάσεις;
Αναρωτιέμαι λοιπόν πού χάθηκαν ξαφνικά αυτοί οι διαβόητοι "φορολογούμενοι" που έβγαιναν κατά καιρούς στηλιτεύοντας τις δήθεν σπατάλες του κράτους για πολύ μικρότερης, αλλά ουσιαστικότερης αναγκαιότητας δαπάνες, ενώ τώρα με όλες αυτές τις μεγαλόσχημες κενοτομίες (sic) οι σπατάλες δημοσίου χρήματος θα είναι πολύ μεγαλύτερες, εντελώς άσκοπες και κυρίως επιβλαβείς για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα!

Μανώλης
|

Το είχα ξαναγράψει κάπου, φίλος μου που μετακόμισε στην Αγγλία, επέλεξε δημοτικό σχολείο για το παιδί του, αφού πρώτα διάβασε την αξιολόγηση των κοντινών σχολείων στο ίντερνετ. Όσο ήταν στην Ελλάδα ήταν πολέμιος κάθε αξιολόγησης.
Σε όσους φοβούνται ότι θα κλείσουν τα σχολεία "της γειτονιάς" και θεωρούν ότι είναι καλύτερο οι μαθητές της γειτονιάς να είναι όμηροι για να μην κλείσει το σχολείο, ουδέν σχόλιο.

Φ.
|

Όταν το σχολείο δεν χωράει να παίρνει μαθητές που το επιλέγουν (σαν το δικό μας) τότε θα αρχίσει να επιλέγει αυτό μαθητές...

Dream
|

σκοπός του Υπουργειου έπρεπε να είναι η βελτίωση όλων των σχολείων της χώρας ετσι ώστε ολοι/ες οι μαθητές/τρεις να έχουν τη δυνατότητα να φοιτησουν σε ένα αξιοπρεπές περιβάλλον.. Οχι να υπάρχουν σχολεία δύο ταχυτήτων..

Ελπίδα
|

Ελπίζουμε να αποτύχετε στο συγκεκριμένο!

Εκπαιδευτικός
|

Ελεύθερη επιλογή μαθητών. Υπουργέ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ αν λέω αν υπάρξει τέτοιο πράγμα πως το φαντάζεστε ? να επιλέγει ο γονέας το σχολείο του δηλαδή σε μία πόλη με 10 Λύκεια ακούγονται ή ακόμα χειρότερα με κάποια αξιολόγηση εμφανίζοντια 3 "καλά" Λύκεια άλλα 3 "μεσαία" και άλλα 4 "κακά" Ποιος δεν θα επέλεγε ένα από τα 3 "καλύτερα" αν όχι το καλύτερο ΑΡΑ πως θα επιλεγούν οι μαθητές ?
1) Εξετάσεις μα τότε το "καλό" θα γίνεται "καλύτερο" και το "κακό" "χειρότερο" το λεγόμενο "Matthew effect"
2) Κλήρωση !!!!
3) το κάθε σχολείο να επιλέγει (με ποιά σειρά ??? κάτι σαν NBA ??????) τους μαθητές του !!!!
Ας σοβαρευτούμε ΔΕΝ υπάρχει ελεύθερη επιλογή στην ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ παιδεία !!!
Πάρτε το αλλιώς !!!!

ΜΗΤΕΡΑ
|

Ακατάλληλος άνθρωπος σε ένα ευαίσθητο Υπουργειο, πυλώνα της κοινωνίας μας!!! Και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακολουθούν τις αποφάσεις του χωρίς να μπορούν καν να διαφωνήσουν.Βεβαια, όλα αυτά είχαν υπογραφεί από τα χρόνια των μνημονίων, τότε που πηγαινοέρχονταν οι τεχνοκρατες με τα χαρτοφυλάκια τους...αλλά μια που θέλουμε να μιμηθούμε το εκπαιδευτικό σύστημα άλλων χωρών( ΗΠΑ, Αγγλία) ας δούμε σε τι κατάσταση είναι πραγματικά τα σχολεία,οι μαθητές κ οι εκπαιδευτικοί εκεί.οχι αυτά που φαίνονται στις αξιολογήσεις αλλά στην πραγματικότητα...

Εισαγωγική - Διαμορφωτική - Ανατροφοδοτική Αξιολόγηση ...
|

Κύριε Υπουργέ,
1) Αν οι Γονείς δεν έχουν μέσον για να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο απομακρυσμένο Σχολείο, από τι ώρα θα καλούνται τα παιδιά να ξυπνάνε για να πάνε με την Αστική Συγκοινωνία ;
2) Οι Γονείς έχουν αποκτήσει τις κατάλληλες δεξιότητες, κυρίως ψυχολογικές και επικοινωνιακές ώστε να "κρίνουν" το έργο των Σχολείων ;
3) Υποτίθεται ότι ένα Σχολείο ανοιχτό στην Κοινωνία έχει εργαστεί ΚΑΙ στον Τομέα "Σχέσεις Οικογένειας - Σχολείου" και ότι έχουν αναπτυχθεί σχέσεις ουσιαστικές μεταξύ τους. Μήπως ο τρόπος επιλογής Σχολείου που προτείνετε διαρρηγνύει τις σχέσεις αυτές και καθιστά το Σχολείο, το "δεύτερο σπίτι του παιδιού", ένα απρόσωπο κτίριο ;
4) Επισκεφθείτε σε κάθε Νομό Σχολεία αστικά, ημιαστικά και σε χωριά, για να δείτε σε τι κατάσταση βρίσκονται. Πολλά έχουν ΑΚΟΜΗ Αίθουσες Διδασκαλίας που στεγάζονται σε container.
5) Μήπως επιδιώκετε να ερημώσει η Περιφέρεια και να έχουμε και πάλι το φαινόμενο της αστυφιλίας;
6) Ήδη, όσον αφορά τα παιδιά με Διάγνωση που οι Γονείς δεν επιθυμούν να τα εγγράψουν σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής, παρά την Εισήγηση του Φορέα, βάζουν να μεσολαβήσει Βουλευτής του Κόμματός σας για να πιέσουν τους Διευθυντές στα Σχολεία να δεχθούν τον Μαθητή πληρώνοντας ως βοηθό στην Τάξη είτε Κοινωνικό Λειτουργό, είτε τυχαία άτομα χωρίς προσόντα.
Αυτό το γνωρίζατε ;
7) Κάντε μια ανοιχτή Διαβούλευση και αφουγκραστείτε ειλικρινά αυτά που θα σας καταθέσουν αυτοί που κρατάνε το Σύστημα στα πόδια του παρά την οικονομική και κοινωνική ΑΠΑΞΙΩΣΗ που υφίστανται χρόνια τώρα, δηλαδή οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ/ΔΑΣΚΑΛΕΣ.
Το Σουηδικό Μοντέλο που θέλετε να μιμηθείτε, μαζί με το Αγγλοσαξονικό (βλ. και Κυπριακό), με ψήγματα Γαλλικού, λειτουργούν σε διαφορετικές Κοινωνίες.
Γιατί δεν εισάγετε το Φινλανδικό Μοντέλο όπου τα παιδιά των πλουσίων φοιτούν στο ίδιο ΔΗΜΟΣΙΟ Σχολείο της ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ μαζί με τα παιδιά των φτωχών οικογενειών;
Γιατί δεν αναβαθμίζετε τον ρόλο του Δασκάλου στην Κοινωνία δίνοντάς του Άδεια επ' αμοιβή για την Επιμόρφωση του ;
Το Εκπαιδευτικό Σύστημα της Φινλανδίας εκτός του ότι μορφώνει ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ παιδιά, αριστεύει και στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Ανάγνωσης, Εκφοράς προφορικού Λόγου, επίλυσης Μαθηματικών προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ