Τι είπε ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ στη Βουλή για αξιολόγηση ,Τράπεζα Θεμάτων, πολλαπλό βιβλίο, σχολική βία, επαγγελματική εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή

"Το όραμά μου είναι να ενδυναμώσουμε ακόμα περισσότερο το Ι.Ε.Π. και οπωσδήποτε τα στελέχη του"

26/07/2023

Ενημερώθηκε: 27/07/2023, 00:40

Άκουσε το άρθρο

Απαντήσεις στις ερωτήσεις Βουλευτών  για την  αξιολόγηση ,το  πολλαπλό βιβλίο, την  Τράπεζα Θεμάτων, τη σχολική βία, την επαγγελματική εκπαίδευση  και Ειδική Αγωγή, έδωσε ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ Σπ. Δουκάκης , κατά τη σημερινή συνεδρίαση  της  Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Νωρίτερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, είπε  για το νέο πρόεδρο του ΙΕΠ: " Ο κ. Δουκάκης είναι το κατάλληλο πρόσωπο, για να καθοδηγήσει το Ι.Ε.Π. προς ένα πολύ σημαντικό και πλούσιο μέλλον, με πολλές πρωτοβουλίες. Είμαι βέβαιος, ότι σε αυτό το πλαίσιο και θα συνεχίσουμε το ήδη πλούσιο έργο, που έχει παραχθεί, από το Ινστιτούτο και θα το διευρύνουμε, θέτοντας διαρκώς υψηλότερους στόχους, όπως ήταν και το μήνυμα, θα έλεγα, ας μου επιτραπεί να το πω και του εκλογικού σώματος, στις τελευταίες εκλογές: Ο κόσμος ζητάει να πατήσουμε το γκάζι και όχι το φρένο και ακριβώς, γι’ αυτό τον λόγο οφείλουμε να επιταχύνουμε τη δουλειά μας".

Σχετικά με την αξιολόγηση ο  Σπ. Δουκάκης είπε: "Ένα ακόμα ζήτημα, υπό μελέτη, είναι η αποτελεσματικότερη εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Στόχος είναι να επικαιροποιήσουμε το πλαίσιο που απαιτείται".

Αναφορικά με την Τράπεζα Θεμάτων τόνισε: "Να εισηγηθούμε διαδικασίες επικαιροποίησης τόσο περιεχομένου, όσο και της δομής της, ώστε να οδηγούμαστε σε δράσεις με θετικό αντίκτυπο στα μαθησιακά αποτελέσματα και στο έργο των εκπαιδευτικών".

Για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία σημείωσε: " Μια θεμελιώδης πτυχή της εκπαιδευτικής πολιτικής για τα επόμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο είναι το πλαίσιο που βάζει ως προτεραιότητα διαφοροποιημένη διδασκαλεία και εκεί χρειάζεται να δουλέψουμε σκληρά το επόμενο διάστημα".

"Το όραμα μου"

Το όραμά μου είναι να ενδυναμώσουμε ακόμα περισσότερο το  Ι.Ε.Π. και οπωσδήποτε τα στελέχη του, είπε ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ και υπογράμμισε για τον ρόλο του ΙΕΠ:

"Πιστεύω ακράδαντα ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας δίκαιης και ευημερούσας κοινωνίας και ο ρόλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής μπορεί να είναι καθοριστικός για το σκοπό αυτό. Γι’ αυτόν το λόγο χρειάζεται ο φορέας να έχει υψηλού επιπέδου στελέχη τα οποία να μπορούν να επιτελούν το σημαντικό έργο που κάθε φορά απαιτείται".

Επίσης ο  νέος πρόεδρος του ΙΕΠ, έδωσε τις ακόλουθες απαντήσεις στους Βουλευτές:

Πολλαπλό βιβλίο: Δεν γνωρίζουμε ποιοι έχουν καταθέσει ήδη προτάσεις. Θα το γνωρίσουμε στο τέλος του επόμενου μήνα. Όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο χρειάζεται να μελετήσουμε πραγματικά τις όποιες δυσκολίες προκύψουν, να επικαιροποιήσουμε όπου απαιτούνται πράγματα και να επιδιώξουμε την προσφορότερη επίλυση των πιθανών εμποδίων και να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια. Αυτό όμως που σίγουρα απαιτούμε όλοι και είναι βέβαιο αυτό είναι να είναι βιβλία κατάλληλα για όλους τους μαθητές και ταυτόχρονα να έχουμε έναν μηχανισμό ανατροφοδότησης και αξιολόγησης τους από τους εκπαιδευτικούς, γιατί όχι και από την κοινωνία και από τους γονείς και από όσους εμπλέκονται με αυτή τη διαδικασία;
Ημερολογιακά, λοιπόν, κοιτάμε τον σχεδιασμό που έχει βάλει και υπάρχει ήδη από το Ινστιτούτο. Αν όλα θα μπορέσουν να συνεχίσουν θα ακολουθήσουμε όπως είναι το σχεδιασμό. Όπου δε μπορούμε, θα επικαιροποιήσουμε τα πράγματα. Το ΙΕΠ έχει στελέχη και ανθρώπους που δούλεψαν σε αυτό το έργο, τους ακούμε, τους εμπιστευόμαστε και όπου χρειαστεί θα κάνουμε επικαιροποιήσεις. Στόχος μας είναι το καλό πολλαπλό βιβλίο και ερχόμενος σε αυτό να πω ότι το πολλαπλό βιβλίο είναι κάτι που πρέπει να το στηρίξουμε. Είμαι εκπαιδευτικός που το βίωσα την πρώτη του χρονιά, όταν ήταν με τη μεταρρύθμιση Αρσένη. Το είδαμε στο σχολείο να δουλεύει και το είδα μάλιστα να δουλεύει όχι απλώς στις μικρές τάξεις, τις δύσκολες τάξεις της τρίτης Λυκείου όπου τα παιδιά έδιναν με πολλαπλό βιβλίο πανελλήνιες εξετάσεις, όπου εμείς στο σχολείο συνεργαζόμασταν οι εκπαιδευτικοί μαζί να αντλήσουμε υλικό και από τα δύο βιβλία για να κάνουμε καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μας.

Ήταν πολυτέλεια που είχαμε διπλά συγγράμματα και τριπλά συγγράμματα και επιλέγαμε το υλικό, το ετοιμάζαμε στους μαθητές μας και πράγματι υπήρχε μια δυσκολία στους θεματοδότες στις Πανελλήνιες να βάλουν θέματα. Είχαμε δυσκολίες και όταν πήγαμε να βαθμολογήσουμε τα γραπτά ,αλλά ξέρουμε και αποκτήσαμε την εμπειρία από αυτό και  είναι πολλαπλά τα οφέλη και για τους μαθητές μας, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς και όσο κατεβαίνουμε σε μικρότερες τάξεις, τόσο πιο σημαντικό είναι να γαλουχήσουμε τα παιδιά μας στην ιδέα ότι δεν υπάρχει ένα μοναδικό σύγγραμμα που αυτό όλοι χρειάζεται να ακολουθήσουμε. Ένα διδακτικό εγχειρίδιο. Σε αυτό π’ανω πρέπει να επενδύσουμε.

Επαγγελματική  και τεχνική  εκπαίδευση: Στα ζητήματα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης νομίζω ότι υπάρχει ένας σχεδιασμός. Είναι ένα μεγάλο έργο. Έχουν γίνει πράγματα. Επικαιροποιούμε, συνεχίζουμε, αναπτύσσουμε, ώστε να στηρίξουμε αυτόν τον τομέα που είναι πάρα πολύ χρήσιμος εκπαιδευτικά.      

Σχολική βία: Το κομμάτι του μπούλινγκ είναι ένα πολύ κρίσιμο κομμάτι, ένα πολύ κρίσιμο θέμα και νομίζω, ότι χρειάζεται πολύ μεγάλη δουλειά, χρειάζεται βοήθεια από όλους, διαδικασίες και προγράμματα. Νομίζω, ότι θα δουλευτεί αυτό το πράγμα πάρα πολύ. Έχουν γίνει ήδη πράγματα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αρκετές δράσεις που στοχεύουν σε αυτό ακριβώς το κομμάτι, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα.

Αξιολόγηση:   Όπου απαιτείται επικαιροποίηση, να διαφοροποιήσουμε λίγο την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Το εκπαιδευτικό έργο τρέχει αρκετό διάστημα οπότε είναι δεδομένο ότι χρειάζεται επικαιροποίηση, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα άλλο κομμάτι. Έχουμε δει πως έχει κλείσει ήδη, με τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε, για να δούμε πώς μπορούμε να το ενισχύσουμε περαιτέρω, διότι όπως έχει προσδιοριστεί είναι νόμος του κράτους.
Ειδική Αγωγή:  Για την ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη, είναι ένα κομμάτι που έχω καταλάβει ότι είναι πολύ σημαντικό και για το υπουργείο και προφανώς, θέλουμε να προσφέρουμε ότι μπορούμε. Ειπώθηκε πριν για την πρόωρη διάγνωση, πρέπει να προλάβουμε και εδώ είναι το έργο που πρέπει να δούμε πώς μπορεί να γίνει περισσότερο. Τυχαίνει να δουλεύω στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στο εργαστήριο βιοπληροφορικής και ανθρώπινης ηλεκτροφυσιολογίας. Ξέρετε πόσο σημαντικό είναι, ότι σε πραγματικό χρόνο βλέπουμε τον εγκέφαλο του εκπαιδευόμενου, πώς αντιδρά καθώς κάνει κάποια δράση και μπορεί να προλάβουμε με βάση την εικόνα που έχουμε και να βοηθήσουμε. Όχι απλώς να προλάβουμε, αλλά να κάνουμε και παρέμβαση, προτού συμβεί το «κακό».

Μόρφωση των πολλαπλών φορέων: Η μόρφωση των πολλαπλών φορέων  είναι ένα κρίσιμο κομμάτι και νομίζω ότι ο υπουργός στη βίβλο ψηφιακού μετασχηματισμού έχει προσδιορίσει το πλαίσιο εκείνο που θα έχουμε και ελπίζουμε ότι θα έχουμε μια ενιαία πλατφόρμα όπου θα πει όλο το επιμορφωτικό κομμάτι των εκπαιδευτικών μέσα, οργανωμένο, ολοκληρωμένο, για το καλό όλων μας. Το ίδιο ισχύει και για την πλατφόρμα και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ναι, όπου απαιτείται, χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις. Ευτυχώς έχουμε έναν άνθρωπο κοντά μας, που ξέρει πολύ καλά από αυτά τα πράγματα.

Σχόλια (10)

@Για ΔΣ ξέρουμε τίποτα;
|

Σίγουρα θα αλλάξει ο αντιπρόεδρος. Μακαρι να μπει και κάποιο μέλος απι την πολύπαθη επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αλλά δύσκολο φαίνεται.Δεν νομίζω παντως να αλλάξει όλο το ΔΣ και δεν γνωρίζω μέχρι ποτέ θα πρέπει να οριστεί και μα συγκροτηθει

τα ράσα δεν κάνουν τον παπά
|

έργα θέλουμε απτά και συγκεκριμένα όχι λόγια

@ εξαιρετική επιλογή
|

ο καθένας μας κρίνεται από το έργο του ΄όχι από τους τίτλους που έχει. Για να δούμε το έργο, μέχρι τότε μπράβο για τους τίτλους αλλά δεν λέει τίποτα παραπάνω.

Δήμητρα
|

Συγγνώμη αλλά η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ταυτίζεται με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Από τη στιγμή που ο νόμος για την αυτοαξιολόγηση ορίζει ξεκάθαρα πως οι εκπαιδευτικοί θέτουν στόχους και στο τέλος μετρούν τα αποτελέσματά τους και την απόδοσή τους στην ουσία μετρούν το κατά πόσο οι ίδιοι όρισαν ρεαλιστικούς στόχους και κατά πόσο οι ίδιοι απέδωσαν πάνω σε αυτούς. Άρα έχουν αξιολογηθεί... Αυτό προφανώς στο οποίο αναφέρεστε είναι ότι μιλάμε για δύο διαφορετικά είδη αξιολόγησης. Το ένα που γίνεται μέσω στόχων ( αυτοαξιολόγηση) και το άλλο μέσω κριτηρίων ( αυτό που το αναφέρουν ως αξιολόγηση εκπαιδευτικών). Από τη στιγμή λοιπόν που θέλουμε να βελτιώσουμε όπως έχει κοινοποιηθεί τον εκπαιδευτικό δεν νοεείται αξιολόγηση μέσω κριτηρίων, διότι τέτοιου είδους αξιολόγηση γίνεται όταν θέλουμε να επιλέξουμε κάποιον για κάτι. Η πρώτη έχει σαφέστατα παιδαγωγικό χαρακτήρα ενώ η δεύτερη επιλεκτικό και γι αυτό συναντά αντιδράσεις. Να τονιστεί επιπλέον ότι ειδικά για την διδασκαλία δεν υπάρχουν συνταγές. Μπορεί να κάνεις παπάδες και αποτέλεσμα να μην έχεις ...Άρα εμάς τι μας νοιάζει με όλα αυτά τα κριτήρια; Να παίξουμε μια δυο με΄ρες παράσταση ή τελικά αυτό που θα κάνουμε να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους μαθητές μας;

Για ΔΣ ξέρουμε τίποτα;
|

Καμιά πληροφορία για το διοικητικό συμβούλιο;

εξαιρετική επιλογή
|

πανεπιστημιακός με περίπου 400 αναφορές στο google scholar...εξαιρετική επιλογή για όσους γνωρίζουν από αρίστους.

Πέτρος
|

πάμε στο γενικό, στους πολλου΄ς στόχους και τελικα δεν πιάνουμε κανένα στόχο χρόνια τώρα...
τα πράγματα είναι πολύ απλά:
τι θέλουμε να ξέρουν από γλώσσα, μαθηματικά, φυσική, γεωγραφία, ιστορία, πληροφορική, γυμναστική κλπ όσα μαθήματα υπάρχουν:
α) οι μαθητές Δημοτικού
β) οι μαθητές Γυμνασίου
γ) οι μαθητές Λυκείου

Δραστική μείωση ύλης, όμορφη παρουσίαση ύλης με ανέβασμα επιπέδου σταδιακά και πολλά παραδείγματα και πιστοποίηση ότι τελειώνοντας την τάξη το συντριπτικό ποσοστό των παιδιών πήραν αυτές τις γνώσεις. Φυσικά μην ξεχνάμε το ρόλο του σχολείου στις αρχές για την προσωπικότητα και την μετέπειτα συμπεριφορά τους ως υπεύθυνοι πολίτες, σαν μια δεύτερη οικογένεια του κάθε παιδιού. (μέσα στη σχολική ζωή με τα καθημερινά προβλήματα, συγκρούσεις, αρνήσεις, μικρο-αταξίες των παιδιών να αρπα΄ζουμε την ευκαιρία να διαπαιδαγωγούμε σωστά τα παιδιά και όχι αμέσως να περνάμε στην τιμωρία μόνο) - να δίνουμε και δεύτερη ευκαιρία με σαφές πλαίσιο τι θα συμβεί αν δεν τηρηθούν τα συμφωνημένα.

Δημήτρης
|

Μπλα, μπλα, μπλα, και όλο τα ίδια και τα ίδια. Ένα είναι το ζητούμενο: θα καταφέρει ποτέ κάποιος υπουργός ή όποιος άλλος φορέας (ΙΕΠ π.χ.) να βγαίνουν οι μαθητές εγγράμματοι από το σχολείο; Εκτός κι αν το πάρουμε απόφαση και πούμε ότι αυτή είναι η εποχή μας, ότι τα παιδιά σήμερα περί άλλα τυρβάζουν και ότι είναι σαν να κυλάμε το λίθο του Σισύφου, αν θέλουμε να μαθαίνουν π.χ. ποιος ήταν ο Περικλής ή ο Καποδίστριας και πως, τέλος πάντων, όποιοι είναι να μάθουν θα μάθουν, τους υπόλοιπους απλά τους φυλάμε σε ένα χώρο που λέγεται σχολείο για τα χρόνια της εφηβείας τους, γιατί ακριβώς αυτό γίνεται σήμερα, ιδίως στη δ/βάθμια και πιο πολύ στο λύκειο.

Λυγάτσικας Ζήνων
|

Καλή θητεία.

άρες μάρες
|

γενικολογίες, πλούσιο έργο ΙΕΠ (; αχαχχαχα) , οράματα και τίποτα δεν είπε . καλά θα πάει κι αυτό

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ