Ο νόμος 5045/ 2023 για τις αυξήσεις στο δημόσιο και άλλες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις

29/07/2023

Ενημερώθηκε: 03/08/2023, 12:28

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερία της Κυβέρνησης ο νέος νόμος 5045/ 2023 "Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας - Συντα- ξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις", ο οποίος ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.

Σχόλια (18)

Working Poor
|

"Αύξηση κατά 30% του επιδόματος παραμεθορίου. Το επίδομα παραμεθορίου αυξάνεται από 100 στα 130 ευρώ και αφορά 21.200 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, του Λιμενικού, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος."

Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί στην παραπάνω αύξηση;Ούτε μπόνους 600 ευρώ πήραμε τα Χριστούγεννα όπως τα σώματα ασφαλείας, και ούτε ξεπαγώσαν οι τριετίες για τους Δημόσιους Υπαλλήλους.
Ειδικά οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα νησιά όπου τα ενοίκια,και τα τρόφιμα είναι πανάκριβα (η βενζίνη έχει φτάσει στην τιμή των 2.45 Ευρώ) θα έπρεπε να παίρνουν το επίδομα αφορολόγητο και όχι κομμένο σχεδόν στην μέση.
Δεν μας ενδιαφέρει το μικτό πόσο που διατυμπανίζουν τα ΜΜΕ ότι θα πάρουν οι Δημόσιοι υπάλληλοι, να τονίσουμε την κοροϊδία των καθαρών ποσών που καταλήγουν στην τσέπη προσωρινά πριν τα εξαφανίσει ο πληθωρισμός.

Χρήστος
|

Αφορμή, το σχόλιο που διάβασα για τα ειδικά μισθολογια.
Τα ΕΙΔΙΚΆ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ είναι οι χαμηλότερα αμοιβομενοι υπάλληλοι του δημοσίου, και δεν έχουν δικαίωμα απεργίας (εξου και το ειδικό)
Μη γράφετε ότι να ναι , 60 ευρώ θα πάρω εγώ πχ, με 25ετη υπηρεσίας

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@ @Αριστέιδης 01 Αυγ 2023 13:56
Αδυνατώ να παρακολουθήσω το σκεπτικό σας. Έχετε λοιπόν την άποψη πώς ό,τι κάνει το "κράτος" θα πρέπει να γίνεται αποδεκτό εξ ορισμού και δίχως καμία αντίρρηση, αμφισβήτηση ή διεκδίκηση;
Θα καταθέσω απλώς μερικές αυτονόητες επισημάνσεις:
α) Το "κράτος" δεν είναι μια έννοια που προσδιορίζει έναν αντίπαλο του πολίτη, αλλά είναι οι ίδιοι οι πολίτες του, δηλαδή το απλό άθροισμα των πολιτών του με τους αντίστοιχους θεσμούς που διέπουν τη λειτουργία του, οι οποίοι ωστόσο δεν αποτελούν μια στατική και αναλλοίωτη πραγματικότητα, αλλά μια δυναμική κατάσταση που συνεχώς μεταλλάσσεται με βάση τις διαμορφούμενες κάθε φορά ανάγκες των συστατικών του στοιχείων, δηλαδή των πολιτών του!
β) Με βάση το παραπάνω, ασφαλώς και είναι τελείως λανθασμένη η κυνική άποψη που καταθέτετε ("...το "κράτος" δε μας χρωστάει ούτε θέσεις εργασίας ούτε "καλό" μισθό. Δίνει ότι δίνει..."), καθώς το κράτος υποχρεούται σταθερά να μεριμνά για τη δίκαιη αντιμετώπιση κάθε πολίτη και για την εξασφάλιση της ευημερίας του με απολύτως ισότιμο τρόπο, πάντα βέβαια στο μέτρο των οικονομικών του δυνατοτήτων.
γ) Συνεπώς έχει δίκιο ο φίλος Αριστείδης που προτείνει να εφαρμοστεί ένα σύστημα αναλογικής και δίκαιης αμοιβής της εργασίας κάθε πολίτη στο δημόσιο, καθώς είναι δεδομένο ότι το ελληνικό κράτος εφαρμόζει με προκλητικό τρόπο πολύ διαφορετικά μισθολογικά κριτήρια για τις διάφορες κατηγορίες εργαζομένων του, όπου η θέση των εκπαιδευτικών είναι καταφανώς δυσμενέστερη όλων, πράγμα που δεν είναι απλώς άδικο και αδικαιολόγητο, αλλά σαφώς και αντισυνταγματικό!

40 βαθμούς θα πάει πάλι η θερμοκρασία
|

Προς @Αριστέιδης 01 Αυγ 2023 13:56
- Το κράτος μια χαρά δίνει εκεί που θέλει, όταν θέλει.
- Το ότι ΔΕΝ δίνει σ' αυτούς που παρέχουν παιδεία, μάλλον κάτι σημαίνει γι' αυτό το "κράτος".
- Σε ΟΛΕΣ τις αναπτυγμένες και σύγχρονες χώρες του κόσμου, οι εκπαιδευτικοί αμείβονται καλά και ζουν αξιοπρεπώς.
- Ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης, ισχύει στο εμπόριο (πχ στη μαναβική). Εάν συγκρίνουμε και εξισώνουμε πατάτες, ντομάτες και αγγούρια με την παιδεία των παιδιών μας, μάλλον κάτι μας έχει διαφύγει.
- Τι ακριβώς μας λέτε δηλαδή? Να μεταναστεύσουν οι εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς, με τα λεφτά που αποφάσισε να τους δίνει το κράτος? Και να μείνουν στη χώρα ποιοί? Και να διδάσκουν στα σχολεία ποιοί? Όσοι δουλεύουν πχ από χόμπι ή μήπως θα κάνουμε εισαγωγή εκπαιδευτικών από άλλες ηπείρους?
- "το κράτος δε μας χρωστάει ούτε θέσεις εργασίας ούτε καλό μισθό"? Είναι δική σας θεωρία ή τη διαβάσατε σε κάποιο επιστημονικό άρθρο? Το κράτος φυσικά και πρέπει (είναι υποχρεωμένο) να εξασφαλίζει σε όλους τους πολίτες του θέσεις εργασίας και αξιοπρεπή διαβίωση(δηλαδή αξιοπρεπή μισθό). Δεν το λέω εγώ.... το λέει το Σύνταγμά μας.

Φορολογία και μισθολογική πολιτική
|

Το σημαντικότερο και ιδιαίτερα επείγον είναι η δίκαιη αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος. Μείωση της έμμεσης φορολογίας και σύλληψη της τεράστιας φοροδιαφυγής! Υπάρχουν διάφορες επαγγελματικές ομάδες, επιχειρήσεις, εταιρείες κλπ σε διάφορους κλάδους της οικονομίας που φοροδιαφεύγουν συστηματικά. Πολλοί εξ αυτών, παρουσιάζοντας χαμηλότατα εισοδήματα επωφελούνται μονίμως και δολίως από διάφορες παροχές και οικονομικά βοηθήματα που προορίζονται για τους ευάλωτους πολίτες. Το απολύτως παράδοξο, επίσης, είναι η συχνά επικριτική έως κακόβουλη αντίδραση τους σε κάθε συζήτηση περί μισθολογικής αναβάθμισης των εργαζομένων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Φυσικά οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων αξίζουν και δικαιούνται γενναίες αυξήσεις. Μετά από 15, σχεδόν, έτη μισθολογικής καθήλωσης και περικοπών λόγω μνημονίων, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση αποτελούν κυριολεκτικά περιφρόνηση της εργασίας μας και του κοινωνικού ρόλου του εκπαιδευτικού!

@
|

@ Αριστείδης
Αυτό το ότι ρισκάρουν κάθε μέρα τη ζωή τους από πού προκύπτει και κυρίως αφορά ποιο ποσοστό;
@@
Όντως δεν πρέπει να παίρνουν τα ίδια όπως και δεν τα παίρνουν! Ούτε τα έπαιρναν. Οι ελληνικές πατέντες όπου αλλού είναι αντισυνταγματικά και αλλού όχι, ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ.

Προς και τους δύο. Δε θέλει πολύ μυαλό. Μπορούμε να αντιγράψουμε μια χώρα της ΕΕ ή ακόμη καλύτερα το μέσο όρο των μισθολογίων τους! Τότε θα δούμε ποιοι αδικούνται και ποιοι όχι!

@Αριστέιδης
|

Απ'τη μια όλοι θέλουμε να έχουμε αξιοπρεπή μισθό, και το κράτος να δίνει τέτοιους μισθούς ώστε όλοι να ζουν καλά. Απ'την άλλη υπάρχει η πραγματικότητα. ΚΑΝΕΝΑ κράτος ποτέ δεν έβαλε σε "υψηλή" θέση τους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν στρατιές από αυτούς που θέλουν να εργαστούν και οι θέσεις δεν είναι πολλές. Προσφορά και ζήτηση.
Το "καλό" στη σημερινή εποχή είναι ότι τα ταξίδια και η μετανάστευση είναι εύκολα πλέον και αν θέλεις μπορείς να ζεις σε ευρωπαϊκή χώρα με καλύτερο μισθό και βιοτικό επίπεδο από την Ελλάδα.
Απο κει και πέρα, αν δε θέλω να πάω και μένω εδώ με λίγα λεφτά, είναι δικαίωμά μου. Αλλά το "κράτος" δε μας χρωστάει ούτε θέσεις εργασίας ούτε "καλό" μισθό. Δίνει ότι δίνει. Εμείς πέρνουμε τις αποφάσεις μας.

Αριστέιδης
|

ο καθένας να παίρνει ότι του αναλογεί με τις σπουδές, τα καθήκοντα και τη θέση του.
Δεν πρέπει όμως και ο απλός καθηγητής να μπορεί να ζήσει και να κάνει οικογένεια;
Σεβασμός και στους Πανεπιστημιακούς που είναι όλη ημέρα στο πόδι και στους ένστολους που ρισκάρουν τη ζωή τους κάθε μέρα.
Αλλά ας βγει μια επιτροπή να πει ποιος πρέπει να είναι ο μισθός του απλού καθηγητή/εργαζόμενου με βάση τις τιμές προϊόντων και το κόστος ζωής/ενοικίου για να ζει αξιοπρεπώς.
Και όσοι προσφέρουν περισσότερα να παίρνουν περισσότερα.

@@
|

Φίλε/η οι δάσκαλοι και οι καθηγητές πανεπιστημίου είναι 2 διακριτές δουλειές με διαφορετικές απαιτήσεις, υποχρεώσεις, δυσκολίες. Μην τα ισοπεδώνετε όλα. Δεν μπορεί ο καθηγητής ΑΕΙ να αμοίβεται το ίδιο με το δάσκαλο. "Ισότητα" δε σημαίνει παντού τα ίδια ανεξαρτήτως συνθηκών και δεξιοτήτων.

@Ανδρέας
|

Τα στελέχη της εκπαίδευσης προφανώς και θα έχουν καλύτερες αποδοχές και μεγαλύτερες αυξήσεις, γιατί και πολλά προσόντα έχουν και μεγάλες ευθύνες έχουν (διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι). Οι υπόλοιποι που απλά θέλουν να κάνουν το μάθημά τους και μετά να πηγαίνουν για καφέ, γιατί να πάρουν αύξηση? Δεν το καταλαβαίνω.

Νίκος
|

Τα επιδόματα ευθύνης των εκπαιδευτικών δεν διευκρινίζονται στο νομοσχέδιο. Μήπως τα πήρε το ποτάμι?

@Ανδρεας
|

Για να καταλάβουμε, οι "έχοντες" είναι οι πανεπιστημιακοι δάσκαλοι; και έχεις μπερδέψει μάλλον..

Ανδρέας
|

οι έχοντες (μεσαίοι, υψηλά αμειβόμενοι, ειδικά μισθολόγια) γίνονται πλουσιότεροι και οι χαμηλόμισθοι φτωχότεροι .....έως προς εξόντωση λόγω οικονομικών
κοινωνική ισότητα και δικαιοσύνη;;;

Ε. Α., δρ. Φ. ΕΚΠΑ
|

Αξιότιμε Υπουργέ, αισθανόμαστε κατάφωτη αδικία, για το γεγονός της μισθολογικής και ακαδημαϊκ΄ής υποβάθμισης, ως ΕΔΙΠ των ΑΕΑ, λαμβάνοντας μόλις 100 ευρώ, σε σχ΄΄έση με τους ομοιόβαθμους των ΑΕΙ. Γνωρίζετε το έργο μας, τις διαδικασίες εξέλιξης, δείτε δίκαια το αίτημά μας προς αποκατάσταση δηλαδή ισόνομη εξίσωση, ανάλογα με τους συναδέλφους μας. Ελπίζω και πιστεύω στην κατανόησή σας
Καλό δεκαπενταύγουστο.

Πάμε για νέες ομαδικές αγωγές...
|

Η κυβέρνηση δυστυχώς δε συμμορφώθηκε πλήρως με την απόφαση του ΣτΕ και δίνει στους πανεπιστημιακούς περίπου τα μισά από όσα παρανόμως (σύμφωνα με το ΣτΕ) είχαν περικοπεί.

Πάμε για νέους γύρους αγωγών. Δυστυχώς. Ελπίζαμε ότι η ΝΔ θα σταματούσε αυτή τη διαχρονική τακτική των κυβερνήσεων να μας αναγκάζουν να προσφεύγουμε και να δικαιωνώμαστε (εδώ και 10+ χρόνια) με μεγάλη καθυστέρηση βέβαια, αλλά και με μεγάλο δημοσιονομικό κόστος λόγω των τόκων που επιδικάζονται.

Αναδρομικά ΔΕΠ σε ΑΕΙ από 7/10/22 και ΑΣΕΙ από 1/1/2017
|

Σύμφωνα με τα παρακάτω μέρη του εν λόγω ΦΕΚ: NOMOΣ 5045/2023 υπάρχει η εξής νομική αυθαιρεσία, όπου οι μισθολογικές ρυθμίσεις για:
#1) τα ΑΣΕΙ ισχύουν από 1/1/2017 (και για τους συνταξιούχους, άρθρο 4)
#2) τα ΑΕΙ ισχύουν από 7/10/2022 (εξαιρούνται και οι συνταξιούχοι).
Κατά την γνώμη μου αυτό είναι νομικά διαβλητό και πρέπει τόσο η ΠΟΣΔΕΠ όσο και τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για αυτό.

Για του συναδέλφους ΔΕΠ που προσβλέπουν στην ΝΔ για αξιοκρατική βελτίωση τόσο του χάρτη ΄όσο και της πολιτικής στα ΑΕΙ, εδώ είναι που ισχύει το γνωμικό: «O λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του», δηλαδή "τα χούγια και τα ελαττώματα-προτιμήσεις της παλαιάς Δεξιάς δεν διορθώνονται".
Ακολουθούν τα σχετικά αποσπάσματα:
ΜΕΡΟΣ Γ’: ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’: ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ
Άρθρο 28 - Πεδίο εφαρμογής - Στο παρόν Κεφάλαιο υπάγονται:
α) τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4957/2022 (Α’ 141),
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’: ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΑΣΕΙ
Άρθρο 34 - Πεδίο εφαρμογής - Στο παρόν κεφάλαιο υπάγονται:
α) τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) και Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.)
ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ - ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Άρθρο 72 - Έναρξη ισχύος
1. α) Τα άρθρα 9Α, 34Α, 43Α, και 54Α που προστίθενται στο π.δ. 169/2007 (Α’ 210) διά των άρθρων 4, 5, 6 και 7 του παρόντος, τα άρθρα 92, 95, 100, και 166 του π.δ. 168/2007 (Α’ 209), όπως τροποποιούνται με τα άρθρα 9, 10, 11
και 15 του παρόντος, καθώς και τα άρθρα 101, 102 και 103 του π.δ. 168/2007 (Α’ 209), όπως τροποποιούνται με τα άρθρα 12, 13 και 14 του παρόντος, αντίστοιχα, ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2017.
3. Με την επιφύλαξη της παρ. 4, τα Κεφάλαια Β’, Γ’ και Δ’ του Μέρους Γ’ ισχύουν από την 7η Οκτωβρίου 2022.

Αν έχω καταλάβει λάθος, επειδή δεν είμαι νομικός, ας γίνει η απαραίτητη επισήμανση.

Πιτσιφλής
|

Ξεχάσατε το επίδομα βιβλιοθήκης του δασκάλου. Για να είναι έτοιμος μελετά σχεδόν κάθε μέρα. Στο σπίτι του. Και επειδή οι αλλαγές και τα νέα δεδομένα έρχονται συχνά, η βιβλιοθήκη του πρέπει να έχει τουλάχιστον όλα τα σημαντικά για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Πενήντα ευρώ για τους νέους, είκοσι πέντε για τους παλιούς. Και φυσικά μόνο οι δάσκαλοι της τάξης και οι διευθυντές.

Πέτρος
|

αγαπητό esos τι μας δείχνεις το νόμο;
τονίζει ότι κάθε άλλο από ενιαίο μισθολόγιο έχουμε και μεγαλύτερες αυξήσεις παίρνουν τα ειδικά μισθολόγια και όσοι έχουν επιδόματα με ποσοστό επί του βασικού μισθού.
Επίσης κάποιοι έχουν ΜΚ1 στα 2000 ευρώ και ο απλός καθηγητής στα 1092!!!

Οι εκπαιδευτικοί και οι απλοί δημόσιοι υπάλληλοι έχουν το 1/3 των καθαρών αποδοχών του αντίστοιχου Ευρωπαίου πχ στο Βέλγιο. Και έχουμε και μεγαλύτερη φορολογία και το κόστος ζωής τείνει να γίνει το ίδιο. Βαδίζουμε σε ακραία φτωχοποίηση μεγάλων ομάδων υπαλλήλων (ιδιωτικών/δημοσίων) της Ελλάδας και κάθε χρόνο και χειρότερα..

Και σου λένε "άμα ανέβει το ΑΕΠ θα δείτε αυξήσεις.." Ζήσε Μάη να φας τριφύλλι....
Με πουλημένες/εκχωρημένες όλες τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας και τα μονοπώλια της....άντε ν περιμένουμε τι θα κάνει ο τουρισμός ο οποίος έχει γιγαντωθεί εξαντλώντας πόρους, καταστρέφοντας περιβάλλον με σκουπίδια, συμπιέζοντας τιμές και με συνθήκες εργασίας μεσαίωνα ..7/7 ημέρες χωρίς ρεπό και διαμονή σε τρώγλες και ανασφάλεια αν θα πληρωθείς τα δεδουλευμένα..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ