Τα δύο πρώτα νομοσχέδια "Πιερρακάκη"

Επιπλέον: Εθνικό Σχέδιο αναβάθμισης των σχολικών μονάδων και πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 100.000 υποψηφίων

05/08/2023

Ενημερώθηκε: 05/08/2023, 20:44

Άκουσε το άρθρο

Δύο Σχέδια Νόμου είναι σχεδόν έτοιμα από τον υπουργό παιδείας Κ. Πειρρακάκη, για να πάρουν το "δρόμο" για τη δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια κατάθεση , προς ψήφιση, στη Βουλή.

Πρόκειται:

  • Για το Σχέδιο Νόμου για την αναμόρφωση της ειδικής αγωγής και την ενδυνάμωση της παράλληλης στήριξης,και,
  • Το Σχέδιο Νόμου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση με κοινά προγράμματα πο ΕΠΑΛ ,ΙΕΚ και Εργαστηριακά Κέντρα.

Επίσης ο Κ. Πιερρακάκης, έχει θέσει, μεταξύ άλλων, το εξής χρονοδιάγραμμα:

Εθνικό Σχέδιο αναβάθμισης των σχολικών μονάδων: Το Φθινόπωρο θα ξεκινήσει μια μελέτη για ένα Εθνικό Σχέδιο αναβάθμισης των σχολικών μονάδων της χώρας. Στόχος ένα νέο μοντέλο αρχιτεκτονικών προδιαγραφών που θα ακολουθούν στο εξής όλα νέα σχολεία τα οποία θα χτίζονται .

Πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 100.000 υποψηφίων: Τον Οκτώβριο θα ξεκινήσει εξάμηνο πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 100.000 υποψηφίων για εργασία στους κλάδους της τεχνολογίας . Αφορά αποφοίτους ΕΜΠ, Φυσικούς , Χημικούς, , Μαθηματικούς που ενδεχομένως να σκεφτόντουσαν να διδάξουν στο δημόσιο σχολεία .

Μη Κρατικά Πανεπιστήμια: Μέχρι τέλος του χρόνου θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή Σχέδιο Νόμου για την δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας Μη Κρατικών  Πανεπιστημίων, βασισμένο στην  ερμηνεία του άρθρου 16

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (29)

ΔΗΜΗΤΡΑ 2023
|

ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΝΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΜΟΝΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΖΟΥΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ .ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ

@5ετης
|

Μάλλον δεν αντιληφθήκατε το σχόλιο μου.Μας εξηγείται πως σε σχολή πενταετούς φοίτησης μένουν οι περισσότερες θέσεις κενές,φέτος σε ένα τμήμα εισήχθη μόνο 1 φοιτητής από ΓΕΛ και η βάση είναι κάτω από 8500 μόρια;Γιατί δεν έχει καθόλου ζήτηση;Τι μελλοντικούς αποφοίτους βγάζει;Τελος γιατί δεν είναι ΑΕΙ αφού είναι πενταετούς και θέλει να απορροφηθεί από σχολές τετραετούς;

5ετης
|

@ @5ετης 07 Αυγ 2023 12:13

Οι βάσεις ανακοινώθηκαν πρόσφατα. Αναζητήστε 'τες στο διαδίκτυο. Δεν είναι κρυφές.
Όπως επίσης είναι γνωστό ότι η σχολή είναι 5ετούς φοίτησης, όπως σας έγραψα σε προηγούμενο σχόλιο μιας και ρωτήσατε.

@5ετης
|

Μηπως μπορειτε να μας αναφέρετε ποσοι εισάγονται και με τι βάση;

Από την Αριστεία στο "με τον παρά μου τα διπλώματα μου…
|

Άντε και νονοί στα βαφτίσια των κολεγίων σε μη-κρατικά πανεπιστήμια εν μια νυκτί, αλλά Γαβρόγλου με τα ΤΕΙ.
Τι ψάχνετε οι υπόλοιποι εδώ για επαγγελματικά δικαιώματα και πιστοποιήσεις. Το θέμα έχει αναχθεί σε υπαρξιακό, και ανάγεται στο εξής θεώρημα ύπαρξης: "Πρώτα αποδεικνύετε ότι υπάρχουν τα χρήματα και μετά αρχίζετε να τα μετράτε".
Εφόσον το ανεξέλεγκτο χρήμα θα συνεισφέρει εφεξής στην δημιουργία "υπερπληθωρισμού πτυχιούχων" με αποτέλεσμαι την ετήσια πτώση της όποιας αξίας τους μέχρι πλήρους εκμηδενισμού της. Ίσως έτσι μάθουμε ως λαός ότι τα πτυχία δεν είναι "δια πάσαν χρήσιν" και για "νέα νέα συστήματα διορισμού".

Γραμματέας
|

Απάντση στην κυρία Μαγδα Αττική : Σας γραμματέας (πρωην Πληροφορικής) σε ΓΕΛ το οποίο διαθέτει και επιστάτη, σας μιλάω ειλικρινά ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν τίποτα πέραν της διδασκαλίας (όπως και πρέπει άλλωστε) παρά μόνο πολύ λίγα γραφειοκρατικά που οι ίδιοι επιλέγουν. Ο Δ/ντής σε συνεργασία με τους Υποδ/.ντες και τη Γραμματεία διεκπεραιώνουν τα πάντα.. Διαπιστώνω με λύπη μου όμως ότι όχι μόνο δεν υπάρχει θέληση εκ μέρους της ηγεσίας να στελεχώσει τα σχολεία με γραμματείς αλλά υπάρχει η γραμμή να μεταφέρει τους ελάχιστους διοικητικούς των σχολείων στα υπερστελεχωμένα γραφεία (Δ/νσεις και Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης).

5ετής
|

@Polar_Fish 06 Αυγ 2023 15:11

Εδώ και πολλά χρόνια τα τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ (δεν αναφέρομαι στο ΕΠΠΑΙΚ) είναι 5ετούς διάρκειας φοίτησης.

pakis
|

«Πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 100.000 υποψηφίων:… Αφορά αποφοίτους ΕΜΠ, Φυσικούς , Χημικούς, , Μαθηματικούς που ενδεχομένως να σκεφτόντουσαν να διδάξουν στο δημόσιο σχολεία .»
Τι είναι αυτό πάλι ;
Οι απόφοιτοι αυτοί μπήκαν στα πανεπιστήμια αυτά με το τρελό όνειρο να διδάξουν στα δημόσια σχολεία ; Δλδ η άριστη των αρίστων κυβέρνηση αυτό μπορεί να προτείνει στους επιστήμονες αυτούς ; Οι υπόλοιποι εμείς του κατώτερου θεού που μοχθήσαμε με παιδαγωγική επάρκεια, μεταπτυχιακά κτλ να διδάξουμε και τρέχουμε από νησί σε νησί ως αναπληρωτές είμαστε προφανώς ανίκανοι …
Τι άλλο θα δούμε ;
Οι απόφοιτοι αυτοί ήδη έχουν δύο ειδικότητες συν grecomaster ε δώστε τους και κατάρτιση (σε τι άραγε ; ) ίσως και integratedPhD.

@Απορίες
|

Για εργασία στους κλάδους της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, όχι της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Θέλουν να στείλουν κόσμο στα εργοστάσια.

Ενδυνάμωση Παράλληλης Στήριξης
|

Η ενδυνάμωση της Παράλληλης Στήριξης ακούγεται ενδιαφέρουσα, ωστόσο αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα και ο τρόπος με το οποίο θα γίνει αυτό. Δεν γίνεται όμως καμία αναφορά στην Ενδυνάμωση των Τμημάτων Ένταξης, η ίδρυση των οποίων τα οποία υπολείπεται σημαντικά στην προσχολική και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ας ελπίσουμε ότι η ενδυνάμωση της Παράλληλης Στήριξης δεν θα λειτουργεί εις βάρος της ίδρυσης νεων Τμημάτων ένταξης.

ΠΕ800
|

Εκφράζω και εγώ την απορία σχετικά με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου για την ΕΕΚ (Επαγγελματική Εκπαίδευση Κατάρτιση), το οποίο προφανώς έχει καταρτιστεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία με απόλυτη μυστικότητα. Ελπίζουμε για το καλύτερο...

ΠΕΠΑΛ
|

Ωρολόγιο ορόγραμμα για τη Γ τάξη δεν έχει βγει ακομα....μετα απο 2+ χρονια ιδρυσης και λειτουργίας των πρώτων 6 ΠΕΠΑΛ....

ΠΕ800
|

@ΧΚ
Όταν αναλαμβάνεις ένα έργο μιας συγκεκριμένης θέσης, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα προσπαθήσεις να βελτιώσεις τους όρους λειτουργίας της. Εσείς που όπως δηλώνετε επιστρέφετε στην τάξη, δεν θα επιδιώξετε βελτίωση των όρων κα συνθηκών διδασκαλίας;
Μη λησμονείται ότι σύμφωνα και με την κείμενη νομοθεσία (ν. 4823/2021 αρθρ 101 Άρθρο 101"Ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας" προβλέπεται η ανάθεση από τον Διευθυντή στους εκπαιδευτικούς της " τήρησης βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών."
Υπάρχουν λύσεις....

@τι εννοεί;
|

Μια πρώτη ερμηνεία ίσως είναι όπου λειτουργούν σε έναν δήμο Επαλ εκ και ΙΕΚ κάποιος να τα συντονίζει.Δεν μπορώ να σκεφτω κάτι άλλο γιατί το κοινά προγράμματα αποκλείεται. Αρα περνάμε σε διαχείριση ανα δήμο;;

Polar_Fish
|

Υπάρχει 5ετες της ΑΣΠΑΙΤΕ?

κατάρτιση υποψηφίων καθηγητών γυμνασίου/λυκείου
|

υπάρχει μεγάλο κενό στην κατάρτιση.
όλα τα χρόνια παιδαγωγική κατάρτιση ακόμα και για δευτοραβάθμια δίνεται από τα παιδαγωγικά τμήματα που ασχολούνται με νηπιαγωγούς και δασκάλους οπότε αυτά που μαθαίνουν είναι εντελώς μα εντελώς άχρηστα.
Ίσως η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι κοντά σε αυτό αν θέλει το υπουργείο να διαμορφώσει πραγματικό πρόγραμμα και όχι να χρηματοδοτήσει τα επιμορφωτικά προγράμματα που τρέχουν στις παιδαγωγικές για συλλογή μορίων...

NO
|

@ΧΚ
Επίσης, όσοι διάλεξαν να γίνουν καθηγητές ή δημόσιοι υπάλληλοι ή αναπληρωτές ανά την Ελλάδα, επιλογή τους είναι. Μη γκρινιάζουν για τα λεφτά ή την ταλαιπωρία!!!!
Τι είναι αυτά που λέτε? Ο Διευθυντής είναι για την χαρτουρα? Αλήθεια τώρα? Ας πρόσεχε? Ας παραιτηθεί?

Ετεοκρής
|

Δεν αρκεί η ''αναμόρφωση της ειδικής αγωγής και η ενδυνάμωση της παράλληλης στήριξης''. Είναι αναγκαία και η οργάνωση μιας έγκαιρης και αποτελεσματικής ενισχυτικής διδασκαλίας των αδύναμων μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

TIRANTAKIAS THE UNEDUCATED
|

"Αφορά αποφοίτους ΕΜΠ, Φυσικούς , Χημικούς, , Μαθηματικούς που ενδεχομένως να σκεφτόντουσαν να διδάξουν στο δημόσιο σχολεία "

Μάλλον προδιαγράφεται η διακοπή λειτουργίας του 5ετους τμήματος μηχανικών της ΑΣΠΑΙΤΕ.

ΧΚ
|

Προς όσους , μάλλον διευθυντές, με αγωνία ζητούν γραμματειακή στήριξη και τα συναφή (μείωση γραφειοκρατίας, εξορθολογισμό και ψηφιοποίηση της νομοθεσίας και τα υπόλοιπα πολύ σοβαρά όντως εμπόδια για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία μιας σχολικής μονάδας) να υπενθυμίσω ότι κανένας δεν σας υποχρεωσε να γίνετε διευθυντές, το επιλέξατε εν γνώσει σας. Τώρα μη διαμαρτυρεστε. Όποιος δεν συμφωνεί παίρνει το καπελάκι του και φεύγει. Εφόσον καθησατε, αποδεχεστε και όλη τη δουλειά που σας ανατίθεται.

Αυτά από έναν που δεν έκανε ξανά αίτηση για διευθυντής και θα μπει με χαρά στην τάξη να κάνει μάθημα!

?
|

Το Σχέδιο Νόμου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση με κοινά προγράμματα πο ΕΠΑΛ ,ΙΕΚ και Εργαστηριακά Κέντρα.

Τρελαντωνης
|

Απλοποίηση διαδικασιών στα πάντα. Μόνο έτσι θα αναβαθμιστεί το ελληνικό δημόσιο σχολείο. Προφανώς...δε θέλετε να ανακουφιστεί. Για να τα υποβαθμίσετε και αλλο. Και να τα κάνετε όλα ιδιωτικα...

Γιώργος Ανατ. Αττική
|

Η αναβάθμιση θα ρθει με προσλήψεις σε προσωπικό και μείωση παραλογης γραφειοκρατίας ...αν δεν κάνετε αυτά τα 2 όλα τ άλλα είναι;" άλλα λόγια να αγαπιομαστε" ή αλλιώς: να χαμε να λεγαμε"

Μαγδα Αττική
|

Μειώστε τη γραφειοκρατία...που δεν παίρνουμε ανάσα. Από κει να ξεκινήσετε. Χτυπάμε 10ωρα και 12ωρα ( οι διευθυντές σχολείων) και μας λέτε και από πάνω ότι δεν κάνουμε τπτ...

Γιαννης
|

Άρχισαν τα όργανα...
Πουθενά δε βλέπω για προσλήψεις γραμματέα και επιστάτη στα σχολεία... δυστυχώς αυτό θα ταν ανακουφιστικό. Όμως η κυβέρνηση θέλει πάλι ψηφιακά συστήματα...πλατφόρμες κλπ για απευθείας αναθέσεις. Αυτή είναι η αλήθεια. Και πρέπει να την καταλάβουμε.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Καλό θα ήταν να προγραμματίσει άμεσα και την εισαγωγική επιμόρφωση των διορισθέντων το καλοκαίρι 2022 και των νεοδιοριστων του 2023. Διαφορετικά θα φθάσουμε σε κωμικοτραγικές καταστάσεις αξιολόγησης εκπαιδευτικών, χωρίς να τους έχεις εξηγήσει πως γίνεται το μάθημα. Αυτό σημαίνει εισαγωγική επιμόρφωση άλλωστε. Όχι σε αξιολογώ, χωρίς να σε έχω προηγουμένως εκπαιδεύσει....

Τι εννοεί;
|

Το Σχέδιο Νόμου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση με κοινά προγράμματα πο ΕΠΑΛ ,ΙΕΚ και Εργαστηριακά Κέντρα.Το Σχέδιο Νόμου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση με κοινά προγράμματα πο ΕΠΑΛ ,ΙΕΚ και Εργαστηριακά Κέντρα.

Απορίες
|

"...πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 100.000 υποψηφίων για εργασία στους κλάδους της τεχνολογίας. Αφορά αποφοίτους ΕΜΠ, Φυσικούς, Χημικούς, Μαθηματικούς που ενδεχομένως να σκεφτόντουσαν να διδάξουν στο δημόσιο σχολεία .
Καταρχάς, γιατί οι Φυσικοί, Χημικοί, Μαθηματικοί χρειάζονται κατάρτιση (προφανώς παιδαγωγική); Το πτυχίο τους δεν αρκεί;
Κατά δεύτερον, πού πήγαν οι σχετικοί νόμοι Κεραμέως περί πρόσθετου έτους κλπ; Στον κάλαθο των αχρήστων;

αυτά είναι προτεραιότητα;
|

και όχι η κωδικοποίηση νομοθεσίας, η πάταξη της γραφειοκρατίας κλπ;;;; καλά θα πάει κι αυτό

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ