Πότε θα καταργηθούν τα ΠΕΚΕΣ;Ποτέ θα επιλεγούν οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης;

07/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Τα ΠΕΚΕΣ ουσιαστικά έχουν καταργηθεί από την ψήφιση του Νόμου 4823/2021 αλλά υφίστανται έως σήμερα τυπικά, με ένα ιδιότυπο ρόλο, όπου υπάρχουν "προσωρινά" Oργανωτικοί Συντονιστές Εκπαίδευσης (χωρίς να υπάρχουν Συντονιστές Εκπαίδευσης αλλά Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και χωρίς καθηκοντολόγιο!) και οι οποίοι τοποθετήθηκαν έως ότου επιλέγουν οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης. 

Στην πραγματικότητα οι αρμοδιότητες των Εποπτών ποιότητας της Εκπαίδευσης έχουν μεταφερθεί "προσωρινά" στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης "προσωρινά" στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης (που από τους 13 οι  6 είναι αναπληρωτές δηλαδή "προσωρινοί"  των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαιδευσης!).

Επικρατεί δηλαδή μια υβριδική και διαρκώς "προσωρινή" κατάσταση όπου υπάρχουν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που αξιολογούν εκπαιδευτικούς και  σχολικές μονάδες χωρίς να έχουν επιστημονική- παιδαγωγική εποπτεία αλλά στην πράξη οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να συντάξουν τις συνολικές τελικές εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των σχολείων και να επιλαμβάνονται, πέραν των άλλων αρμοδιοτήτων τους, για τα θέματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης, αξιολόγησης κ.α..

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα χάος  "προσωρινών"  αρμοδιοτήτων στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και βέβαια χωρίς να γίνεται ουσιαστική δουλειά ενώ έχουν τόσα πολλά προβλήματα να λύσουν.

Το ΥΠΑΙΘΑ πρέπει να προκηρύξει, πριν την έναρξη του σχολικού έτους, τις θέσεις Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ώστε να καταργηθούν με διαπιστωτική πράξη τα ΠΕΚΕΣ και να πάψει η "προσωρινότητα" που έχει μόνο προβλήματα.

Έτσι θα είναι και σύμφωνα με τον Νόμο που ψήφισε η ίδια κυβερνηση και ουσιαστικά θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία και αποτελεσματικότητα αποφορτίζοντας  την, άνευ προηγούμενου, απασχόληση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαιδευσης με "μόνιμο" τρόπο ώστε να μπορούν  να ασχοληθούν περισσότερο και  με τα  άλλα θέματα που έχουν να λύσουν.

Επίση ςοι επιλογές αυτές θα γίνουν σε "νεκρό σχολικό χρόνο" όπως πρέπει να γίνονται γενικότερα οι επιλογές στελεχών.

Είναι φυσικό βέβαια να πάρουν σειρά και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποιοι βρίσκονται διαρκώς σε παράταση και η πλειοψηφία τους είναι αναπληρωτές και έχουν αφήσει τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και  τους έχουν αναπληρώσει "προσωρινά" οι Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων οι οποίοι και αυτοί βρίσκονται σε παράταση της θητείας τους  και αναπληρώνονται και αυτοί με την σειρά τους "προσωρινά" από άλλους εκπαιδευτικούς.

Επικρατεί δηλαδή ένα περίεργο καθεστώς "προσωρινότητας"στην διοίκηση και στην επιστημονική καθοδήγηση που δεν εξηγείται εύκολα. Και αυτό διότι οι Επόπτες Ποιοτητας της Εκπαίδευσης επιλέγονται (μόνο με βιογραφικό σημείωμα) άμεσα από τα Συμβούλια Επιλογής των Συμβούλων Εκπαίδευσης που ήδη υφίστανται και οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης (με βιογραφικό σημείωμα και με συνέντευξη) από συμβούλιο επιλογής που πρέπει να συγκροτηθεί γρήγορα και του οποίου  προβλέπεται συγκεκριμένα η σύνθεση του. Η όλη διαδικασία είναι μέγιστης διάρκειας ενός μήνα.

Στην δε επιλογή των Περιφερεικών Διευθυντών Εκπαίδευσης η διαδικασία είναι η απλούστερη από όλες τις διαδικασίες επιλογής στελεχών και η οποία αν δρομολογηθεί θα περατωθεί έως το τέλος του ημερολογιακού έτους 2023 και δεν θα υπάρχει καμία διοικητική εκκρεμότητα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

@σωστοί και άξιοι
|

το λέτε διάφοροι , όμως άλλα βλέπουμε και ακούμε (κυρίως).
τα απαραίτητα και λογικά ΔΕΝ γίνονται με συνοπτικές διαδικασίες. αν είναι με ΓΓ της ομάδας διαμαντοπουλου να πάει μπροστά το πράμα... άσε . χρονοντούλαπο ακούει;;;;;;;;;;;

ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ
|

Ο Υπουργός και ο Γενικός γραμματέας είναι σωστοί και άξιοι αλλά έχουν κληρονομήσει βαριά κατάσταση από Κεραμέως και Κόπτσης αντίστοιχα.
Με ένα καλό προγραμματισμό και λίγο υπομονή θα επιλυθούν αυτά τα ζητήματα.

ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ
|

Κόπτονται να αξιολογήσουν δόκιμους εκπαιδευτικούς( Ο Κόπτσης το είχε πάρει πατριωτικά) και οι ίδιοι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν στοιχειώδεις ενέργειες.
Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί δεν θα ολοκληρώσουν την αξιολόγηση τους ποτέ στο σύνολο τους όλο και θα διορίζονται νέοι εκπαιδευτικοί και με την διαδικασία που υπάρχει την γραφειοκρατία και τις δύο παρατηρήσεις τελειωμό δεν υπάρχει!Και δεν θα μονιμοποιηθούν ποτέ!

Μα έχουν άλλα 4 χρόνια (τουλάχιστον)
|

@ERT
Το ότι έχουμε 40,5τακατό χωρίς αντιπολίτευση.... και κάνουμε ότι θέλουμε, όπως θέλουμε, όποτε θέλουμε και σίγουρα όχι σε βάρος των καλοκαιρινών μας διακοπών.... σας καλύπτει?
ΥΓ. Σας αναγνωρίζω μια ιδιαίτερη δεξιότητα (μη μοριοδοτούμενη δυστυχώς) στην "ανακάλυψη" πετυχημένων επιθετικών προσδιορισμών! Άκου εκεί ΚΕΡΑΜΙΔΟΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ο Pierre! Αχαχαχα! Το κλέβω....

ERT
|

ΓΙΑΤΙ δεν προκηρύχθηκαν οι θέσεις εκπαιδευτικών θεμάτων και εποπτών; Υπάρχει ΜΙΑ σοβαρή δικαιολογία; ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΕΡΑΜΙΔΟΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ;

Μελίνα
|

Η παροιμιώδης αναβλητικότητα της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου δημιούργησε αυτό το χάος. Χρόνια ολόκληρα για να κατασταλάξει σε νόμο για τις επιλογές στελεχών και ατελείωτοι μήνες για να ολοκληρωθούν οι κρίσεις, με συνεχείς τροπολογίες!! Και έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση με τα ΠΕΚΕΣ να μην έχουν ακόμα καταργηθεί! Ας επισπεύσουν τουλάχιστον ο νέος υπουργός και ο νέος Γ.Γ. τις διαδικασίες μήπως και σωθεί ό,τι σώζεται και ξεκινήσει η σχολ. χρονιά κανονικά!

ΠΕΚΕΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΚΕΣ
|

Υπάρχουν τα ΠΕΚΕΣ ...που δεν έχουν τις λειτουργίες των ΠΕΚΕΣ αλλά τα οργανώνουν οι Οργανωτικοί Συντονιστές που συντονίζουν τους Συμβούλους Εκπαίδευσης .... ώστε να μην γίνονται ότι προβλέπονται για τα ΠΕΚΕΣ των Συμβούλων Εκπαίδευσης που αντικατέστησαν τους ΣΕΕ που ήταν στο παλιό ΠΕΚΕΣ!Ούτε το Συμβούλιο της επικρατείας δεν μπορεί να βγάλει άκρη!Ο Κόπτσης μπορεί να τα λύσει αυτά τα θέματα γιατί ξέρει πως τα δημιούργησε!

@EPOPTIS
|

Απάντηση προς EPOPTIS:
ΦΕΚ 388/2023. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ/ ΕΒΠ.
"...Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.
Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει τον ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους.
Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο έλεγχος και οι ενέργειες που προβλέπονται στην παρ. 8 του άρθρου 11 γίνονται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, προς τους οποίους αποστέλλονται οι αξιολογικές εκθέσεις".

ΑΛΕΠΑΛΗΛΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ
|

Έχουν γίνει αλεπαλληλες τροπολογίες στον αρχικό Νομο (που ήταν η σωστή σειρα) και έχει γίνει μύλος. Τώρα προηγούνται οι υποδιευθυνές και υπευθυνοι τομέων και μετά οι Επόπτες. Ελέω Κόπτση!

EPOPTIS
|

Γράφει το κείμενο

«…. Στην πραγματικότητα οι αρμοδιότητες των Εποπτών ποιότητας της Εκπαίδευσης έχουν μεταφερθεί "προσωρινά" στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης "προσωρινά" στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης…»

…..από πού προκύπτουν τα παραπάνω και ποιο ΦΕΚ ή ποια εγκύκλιος τα προβλέπει?? … Απολύτως καμιά.

Εάν ίσχυε κάτι τέτοιο θα είχαν καταργηθεί τα ΠΕΚΕΣ και δεν θα τοποθετούνταν με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών οι νέοι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕΚΕΣ με τους Αναπληρωματικούς Οργανωτικούς Συντονιστές .

Το απαράδεκτο της υπόθεσης κατοχυρώνεται αποκλειστικά και μόνο στο υπουργείο παιδείας που μετά από 5 (πέντε) ολόκληρα χρόνια διακυβέρνησης με 2ο υπουργό θητείας έχει τους περιφερειακούς που τοποθετηθήκαν από τον κ. Γαβρογλου.

Παγκόσμια πρωτοτυπία και παρανυχίδα και πλημμέλημα μπροστά σε όσα λένε και όσα κάνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης σχετικά με το θέμα εντελώς παράτυπα και παράνομα

σύμβουλοι και επόπτες εκπαίδευσης
|

Απαραίτητος και χρήσιμος ο θεσμός του επόπτη εκπαίδευσης.
Ωστόσο, ο επόπτης που θα είναι και σχολικός σύμβουλος, άραγε θα αναπληρωθεί στα καθήκοντά του από άλλον σχολικό σύμβουλο ή απλά θα επιφορτιστεί με ρόλους και αρμοδιότητες που δεν του αναλογούν;
Γνωρίζουμε κάτι σχετικά με αυτήν την διαδικασία;

τζαζ
|

μια χαρά λειτουργούν οι Διευθύνσεις εκπ/σης με τους Διευθυντές και οι Σύμβουλοι στο έργο τους. Περιττά επιδόματα είναι οι επόπτες ποιότητας και οι περιφερειακοί επόπτες!!!!! Αρκούν οι Περιφερειακοί διευθυντές εκπ/σης.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
|

Ένα μεγάλο εμπόδιο που έπρεπε χθες να αλλάξει είναι ο χαοτικός νόμος 4823/2021 για τις επιλογές στελεχών. Με πρόσχημα την αποτύπωση όσο το δυνατό μεγαλύτερου φάσματος "προσοντων" των εκπαιδευτικών μοριοδοτεί κάθε λογής αμφιλεγόμενων δράσεων που είναι αδύνατο να εξακριβωθεί και η γνησιότητα και η χρησιμότητά τους. Αποτέλεσμα: χρονοβόρες διαδικασίες των συμβουλίων επιλογής, διαφορετιικές ερμηνείες μεταξύ των συμβουλίων ακροβατώντας στο πλαίσιο της νομιμότητας σε βάρος και της ποιότητας των στελεχών που προέκυψαν. Κατά τη γνώμη μου εντελώς λανθασμένη η υπαγωγή των συμβούλων στις δνσεις χωρίς παράλληλα να υπάρχει ικανός αριθμός που να εγγυάται την ποιότητα του ρόλου τους και αυτός ο χωρίς λογική σχεδιασμός θα φανεί λίαν συντόμως σε όλα τα επίπεδασυμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού. Θεωρώ ότι το υπαιθα δεν πρέπει να πέφτει στην παγίδα των κάθε λογής συμβούλων που κινούνται από προσωπικές επιδιώξεις και απωθημένα αλλά να σχεδιάζει με γνώμονα και μόνο την ποιότητα της εκπαίδευσης. Τώρα όσον αφορά τις επιλογές δε βλέπω κανένα λόγο να μη γίνουν άμεσα ο ορισμός των εποπτών και στη συνέχεια να εκπαιδευτικών θεμάτων όπως έχει ήδη πει ο υπουργός και αφού ολοκληρωθεί η πρόσληψη αναπληρωτών. Οι περφερειακοί επίσης έπονται αν και η παρουσία τους τη δεδομένη στιγμή εξασφαλίζει το συντονισμό και εποπτεία του εκπαιδευτικού έργου.

Δεν είναι τόσο απλα
|

Προηγείται η προκήρυξη υποδιευθυντών σχολείων,υπευθύνων προγραμμάτων κλπ.Διαβάστε τον νομο.Πριν τα Χριστούγεννα δεν θα αλλάξει τιποτα

Νίκος
|

Οι περιφερειακοί διευθυντές έπρεπε να έχουν αλλάξει από την πρώτη ημέρα της Κεραμέως Δυστυχώς οι παρατάσεις έχουν φέρει την παραίτηση και την εξαθλίωση του θεσμού Ο κ Πιερρακάκης χρειάζεται επανεκκίνηση έτσι που ο Κόπτσης είχε βαλτώσει τα πράγματα

περιττή ιεραρχία,περιττές - σκόπιμες- παρατάσεις
|

και τετραετίες ! απαράδεκτα πράγματα , δυσλειτουργικά
κεραμέως και νδούλα και ξερό ψωμί !

ΝΙΚΟΣ
|

Η εκπαίδευση της "προσωρινότητας".Είναι απορίας άξιον πως δεν κατάφερε η ίδια κυβέρνηση να ολοκληρώσει όλες τις επιλογές σε 5 χρόνια!

εκπαιδευτικός δημοσίου
|

Επιτέλους!
Μια επίκαιρη άποψη με ουσία.
Ο νέος υπουργός δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα της παρατάσεως...
Να προκηρύξει άμεσα θέσεις εποπτών ΣΕ.
Στα κατηργημένα αλλά υβριδικώς λειτουργούντα ΠΕΚΕΣ δημιουργείται χάος από τα κενά νόμου...
Πρώτιστη μέριμνα η σύνταξη καθηκοντολογίου ΣΕ.
Εκ των ών ούκ άνευ!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ