Τα ΠΕΚΕΣ ουσιαστικά έχουν καταργηθεί από την ψήφιση του Νόμου 4823/2021 αλλά υφίστανται έως σήμερα τυπικά, με ένα ιδιότυπο ρόλο, όπου υπάρχουν "προσωρινά" Oργανωτικοί Συντονιστές Εκπαίδευσης (χωρίς να υπάρχουν Συντονιστές Εκπαίδευσης αλλά Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και χωρίς καθηκοντολόγιο!) και οι οποίοι τοποθετήθηκαν έως ότου επιλέγουν οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Στην πραγματικότητα οι αρμοδιότητες των Εποπτών ποιότητας της Εκπαίδευσης έχουν μεταφερθεί "προσωρινά" στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης "προσωρινά" στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης (που από τους 13 οι 6 είναι αναπληρωτές δηλαδή "προσωρινοί" των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαιδευσης!).
Επικρατεί δηλαδή μια υβριδική και διαρκώς "προσωρινή" κατάσταση όπου υπάρχουν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που αξιολογούν εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες χωρίς να έχουν επιστημονική- παιδαγωγική εποπτεία αλλά στην πράξη οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να συντάξουν τις συνολικές τελικές εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των σχολείων και να επιλαμβάνονται, πέραν των άλλων αρμοδιοτήτων τους, για τα θέματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης, αξιολόγησης κ.α..
Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα χάος "προσωρινών" αρμοδιοτήτων στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και βέβαια χωρίς να γίνεται ουσιαστική δουλειά ενώ έχουν τόσα πολλά προβλήματα να λύσουν.
Το ΥΠΑΙΘΑ πρέπει να προκηρύξει, πριν την έναρξη του σχολικού έτους, τις θέσεις Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ώστε να καταργηθούν με διαπιστωτική πράξη τα ΠΕΚΕΣ και να πάψει η "προσωρινότητα" που έχει μόνο προβλήματα.
Έτσι θα είναι και σύμφωνα με τον Νόμο που ψήφισε η ίδια κυβερνηση και ουσιαστικά θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία και αποτελεσματικότητα αποφορτίζοντας την, άνευ προηγούμενου, απασχόληση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαιδευσης με "μόνιμο" τρόπο ώστε να μπορούν να ασχοληθούν περισσότερο και με τα άλλα θέματα που έχουν να λύσουν.
Επίση ςοι επιλογές αυτές θα γίνουν σε "νεκρό σχολικό χρόνο" όπως πρέπει να γίνονται γενικότερα οι επιλογές στελεχών.
Είναι φυσικό βέβαια να πάρουν σειρά και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποιοι βρίσκονται διαρκώς σε παράταση και η πλειοψηφία τους είναι αναπληρωτές και έχουν αφήσει τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους έχουν αναπληρώσει "προσωρινά" οι Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων οι οποίοι και αυτοί βρίσκονται σε παράταση της θητείας τους και αναπληρώνονται και αυτοί με την σειρά τους "προσωρινά" από άλλους εκπαιδευτικούς.
Επικρατεί δηλαδή ένα περίεργο καθεστώς "προσωρινότητας"στην διοίκηση και στην επιστημονική καθοδήγηση που δεν εξηγείται εύκολα. Και αυτό διότι οι Επόπτες Ποιοτητας της Εκπαίδευσης επιλέγονται (μόνο με βιογραφικό σημείωμα) άμεσα από τα Συμβούλια Επιλογής των Συμβούλων Εκπαίδευσης που ήδη υφίστανται και οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης (με βιογραφικό σημείωμα και με συνέντευξη) από συμβούλιο επιλογής που πρέπει να συγκροτηθεί γρήγορα και του οποίου προβλέπεται συγκεκριμένα η σύνθεση του. Η όλη διαδικασία είναι μέγιστης διάρκειας ενός μήνα.
Στην δε επιλογή των Περιφερεικών Διευθυντών Εκπαίδευσης η διαδικασία είναι η απλούστερη από όλες τις διαδικασίες επιλογής στελεχών και η οποία αν δρομολογηθεί θα περατωθεί έως το τέλος του ημερολογιακού έτους 2023 και δεν θα υπάρχει καμία διοικητική εκκρεμότητα.
το λέτε διάφοροι , όμως άλλα βλέπουμε και ακούμε (κυρίως).
τα απαραίτητα και λογικά ΔΕΝ γίνονται με συνοπτικές διαδικασίες. αν είναι με ΓΓ της ομάδας διαμαντοπουλου να πάει μπροστά το πράμα... άσε . χρονοντούλαπο ακούει;;;;;;;;;;;