Κάποια συγκεκριμένα προβλήματα προς λύση από τον κ. Πιερρακάκη

10/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Του Γιάννη Π. Πλατάρου - Μαθηματικού

κ. Υπουργέ, έχω την τιμή να σας προτείνω προς λύση κάποια απολύτως συγκεκριμένα προβλήματα με λύσεις κόστους αμελητέου έως μηδενικού. Τα προβλήματα που θα σας θέσω είναι χρόνια και ακατανοήτως, για όσους δεν ξέρουν πώς λειτουργεί η Διοίκηση, δεν επιλύονται.

1. Το πρόβλημα  του αποθετηρίου ψηφιακού υλικού «Ιφιγένεια»

http://ifigeneia.cti.gr/repository/    (χωρίς το  “repository”ΔΕΝ  μπορείς να μπεις διότι δεν υπάρχει επαρκές σύγχρονο πρωτόκολλο ασφαλείας : «Αυτός ο ιστότοπος ενδέχεται να μην υποστηρίζει το πρωτόκολλο TLS 1.2, που είναι η ελάχιστη έκδοση που υποστηρίζεται από το Firefox….»

Πρόκειται για αποθετήριο που λειτουργεί υπό την εποπτεία του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και εδώ και κάτι αρκετά χρόνια (τουλάχιστον 4) και κυριολεκτικώς «σέρνεται»

Οι επιμορφούμενοι στο Β2 επίπεδο ΤΠΕ καλούνται μετά το πέρας της επιμόρφωσής τους να αναρτήσουν το παραχθέν έργο τους και δεν μπορούν. Τελικά μπορούν, μετά μυρίων βασάνων. Αργεί η πλατφόρμα για να κάνεις είσοδο . Αργεί να αναρτηθεί το υλικό, ιδίως  αν δεν είναι μόνον κάποια ΚΒ μεγέθους . Αν είναι  λίγα ΜΒ , δεν ανεβαίνει  καθόλου. Ο  ενδεχόμενος «φόρτος»  δεν αποτελεί δικαιολογία, καθώς την ίδια συμπεριφορά ακολουθεί η πλατφόρμα και στις 4.00 π.μ.τα ξημερώματα  όπου κοιμάται όλη η Ελλάδα. Επειδή η πλατφόρμα λέει ποίοι και πόσοι είναι μέσα εκ κατασκευής, βλέπεις ότι είσαι μόνος σου και η πλατφόρμα «σέρνεται» (!)

Εικάζω ότι το πρόβλημα επιλύεται με -το πολύ-  3.000€ , που αν και ελάχιστο ποσό, «…δεν προβλέπεται στους κωδικούς ΕΣΠΑ που έχουμε ….» κτλ . Εσείς προσωπικά καλείστε να το λύσετε, παρακάμπτοντας την απίστευτη γραφειοκρατία, την οποία πιθανολογώ ως μόνη υπεύθυνη. 

2. Το πρόβλημα του φόρουμ των επιμορφωτών  Β1 και Β2 επιπέδου ΤΠΕ

Αυτό υφίσταται τουλάχιστον 10 χρόνια. Αναρτάς μια δημοσίευση. Από την στιγμή που πατήσεις το κουμπάκι μέχρι να αναρτηθεί περνούν 4-5 λεπτά. Το ίδιο και επί απαντήσεως.

Δεν χρειάζονται εκτιμώ επί πλέον χρήματα από τα προηγούμενα (για το αποθετήριο Ιφιγένεια )

Από το 1997 είμαστε  στα φόρα που ανταποκρίνονται φαινομενικά  ταυτοχρονικά όπως και  τα παλιά   chat.  Δεν μπορώ επομένως να κατανοήσω γιατί χρειάζεται το πεντάλεπτο, όταν από το Youtube, ακούς τα 10 πρώτα δευτερόλεπτα ενός τραγουδιού και προλαβαίνεις να δώσεις εντολή μετατροπής του σε .mp3 , να ανέβει στον μετατροπέα , να αλλάξει τύπο, και να προλάβεις να το μεταφορτώσεις στον υπολογιστή σου.

Όσοι λοιπόν είναι κοινωνοί αυτών των ταχυτήτων, δεν μπορούν να πεισθούν από κανέναν ότι το Υπουργείο θα κάνει επανάσταση στην ψηφιακή διακυβέρνηση.

3. Το πρόβλημα του αποθετηρίου ψηφιακών σεναρίων «Αίσωπος»

https://aesop.iep.edu.gr

Είναι  ένα αποθετήριο του ΙΕΠ, που κατασκευάσθηκε με σκοπό να αναρτηθούν σενάρια καλής ποιότητας,  υπό το δέλεαρ της βράβευσης (300€ έκαστο βραβευόμενο) κάπου το 2015 , όπου μάλιστα έγινε και ειδική τελετή βράβευσης στο Υπουργείο.

Το αποθετήριο αυτό, επιδέχεται ανάρτηση νέων σεναρίων, αλλά δεν παρέχει το εργαλείο μαθηματικής μορφοποίησης Λατέχ. Κατά φήμες υπήρχε παλιά το εργαλείο, ενώ τώρα δεν υπάρχει. Δεν επιδέχεται κανένα πρωτόκολλο, με οποιαδήποτε δοκιμή ενώ, οι δύο λειτουργούσες πλατφόρμες e-me  και η-τάξη επιδέχονται τον κώδικα Latex, μια χαρά.

Παρακαλώ να δώστε εντολή σε Τεχνικό να διορθωθεί το θέμα και να επιδέχεται κώδικα όπως το e-me και η  η-τάξη.

4. Το πρόβλημα της αποτίμησης της εσωτερικής αξιολόγησης των Σχολείων.

Υπάρχει  αντικειμενικό θέμα με τα βερμπαλιστικά κείμενα αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας (ασαφή, εκτενή,  γενικόλογα κείμενα) . Συγκεκριμένα:

Α) Με δική σας απόφαση μέσω ΙΕΠ, να καθιερωθεί «ο κανόνας των 5W» δηλ. ο δημοσιογραφικός κανόνας του ρεπορτάζ, «ποιος/οι , πού,  πότε, πώς και γιατί» . Ακόμα καλύτερα ένα υπόδειγμα λογιστικού φύλλου, με μορφή πίνακα και να συμπληρώνονται «κουτάκια» Αυτό είναι θέμα ανθρώπινης αξιοπρέπειας, δεν πάω καν  σε δεοντολογία, επιστήμη, γλώσσα, κανόνες. Προσωπικώς μου θυμίζει συμπεριφορά του τύπου «σε κοιτώ στα μάτια και σε κοροϊδεύω»

Β) Παροχή δυνατότητας ελέγχου των κειμένων μέσω μηχανής ανίχνευσης λογοκλοπής –πλαγιαρισμού, της Γνωστής turnitin την οποία έχει ήδη το ΙΕΠ και της διαθέτει στους επιμορφωτές των προγραμμάτων του για έλεγχο των εργασιών των επιμορφούμενων.  Για την εσωτερική αυτοαξιολόγηση δεν διατίθεται.

Παράλληλα, να διερευνηθούν οι νέοι τρόποι παράκαμψης των μηχανών ελέγχου, μέσω λ.χ. της εντολής «εύρεση-αντικατάσταση» όπου βρίσκουμε το μη τονούμενο Ελληνικό όμικρον και το αντικαθιστούμε με το λατινικό «ο» που έχει την ίδια θεωρία αλλά διαφορετικό ASCII κώδικα για να μπερδευτεί το turnitin

Γ) Η τεκμηρίωση των αναρτημένων κειμένων να μην προκύπτει από το «είναι στο βιβλίο πράξεων του ΣΔ, το Βιβλίο πράξεων του Διευθυντή , στο Ημερολόγιο Σχολικής ζωής, στα πρακτικά του Σχολικού Συμβουλίου….κτλ »  και «ελάτε να τα δείτε»,  αλλά να αναρτώνται σε πλατφόρμα του ΙΕΠ ες αεί, με τις εύκολες τεχνικές ανάρτησης κινητού με φωτογράφιση κειμένου και μετατροπή σε .pdf , συν  οι σύνδεσμοι της ιστοσελίδας του Σχολείου και των εξωτερικών συνδέσμων ( λ.χ. εφημερίδες) και αυτές σε pdf .

5. Το πρόβλημα με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Έχω μια εύκολη στην κατασκευή της πρόταση.  Να εκδώσει το ΙΕΠ ανά ειδικότητα, το τι μπορεί να επιτύχει η Τ.Ν. από ενδεικτικά θέματα  της διδακτέας ύλης. Έτσι οι διδάσκοντες καθώς θα μάθουν τι μπορεί να κάνει και τι δυνατότητες έχει η Τ.Ν., να τροποποιήσουν τις δραστηριότητες που τους αναθέτουν με τρόπους που θα προτείνεται στο πόνημα του ΙΕΠ. Τουλάχιστον να ξέρουν τι ισχύει. Να μην είναι ανυποψίαστοι. Από τις 30 Νοεμβρίου 2022 έγινε μια επανάσταση που λίγοι έχουν αντιληφθεί. Ήρθε με έμφαση η Τ.Ν. μέσω της εφαρμογής chatgp  έκδοση 3, ήλθε και η 3.5,περιμένουμε και  την  έκδοση 4.

Η μηχανή γράφει με επιτυχία κώδικα για εφαρμογές υπολογιστών. Επιλύει προβλήματα με φυσική γλώσσα προβλήματα με βήματα και «σκέψη». Βάζει ακόρντα σε στίχους, γράφει μουσική, υποδύεται ηθοποιούς (όχι ρόλους) κτλ, ό,τι φανταστεί κάποιος.  Επίσης σε ερωτήσεις πανομοιότυπες, τύπου αντιγραφή –επικόλληση, οι απαντήσεις δεν είναι καθόλου πανομοιότυπες. Οι μεταφράσεις είναι πλέον σχεδόν τέλειες και όλοι καταλαβαίνουν ένα μηχανικά μεταφρασμένο κείμενο και πλέον δεν γελάνε με το «τρία σημεία ορίζουν ένα αεροπλάνο» Η Ακαδημαϊκή κοινότητα τα ξέρει αυτά νωρίτερα, τουλάχιστον 3 χρόνια, αλλά οι πρακτικές συνέπειες του gtp-3.5 μοιάζουν με τσουνάμι, όπου πιθανόν και η  παρομοίωση αυτή να υπολείπεται του φαινομένου.  Αν δεν γίνουν ενεργητικές παρεμβάσεις (στοιχειώδεις, αυτονόητες) θα πάμε στην ιστορικά αναμενόμενη δαιμονοποίηση του φαινομένου, ειδικά στην Ελλάδα που περισσεύουν οι κάθε είδους ψεκασμένοι. Είναι δηλ. πολιτικό το θέμα , που ίσα που το προλαβαίνουμε αν ενεργοποιηθούν οι φορείς τώρα.

6. Η Βίβλος των συναφών μεταπτυχιακών.

Η  συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων, αναγνωρίζεται από τα τοπικά Συμβούλια ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ. Η συνάφεια θεωρείται «με τα εργασιακά καθήκοντα». Φυσικά, κατά κοινή λογική δεν υπάρχει πάντα . Κατά «εφαρμοζόμενη λογική» επί δεκαετίες, σε όλο το Δημόσιο, υπάρχει σχεδόν για όλους και δημιουργεί οικονομικά δικαιώματα. Έτσι υπάρχει το φαινόμενο το υπαρκτό και παρατηρήσιμο να σπουδάζει όποιος θέλει , ό,τι θέλει , ων/ούσα  βέβαιος/βαία, ότι θα πάρει τα σχετικά ΜΚ. 

Ας πούμε ένα  υπαρκτό παράδειγμα: Είσαι Αγγλικών ΠΕ06 και διδάσκεις μόνον Αγγλικά είτε Ελληνική Ιστορία και κατέχεις ΜΔΣ στα «Ελληνικά ως Δεύτερη/ξένη γλώσσα». Προφανώς δεν υπάρχει συνάφεια. Μπορείς να διδάξεις σε τάξεις υποδοχής εκτός τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το ΑΣΕΠ που είναι ο δευτεροβάθμιος κριτής των αποφάνσεων των τοπικών Συμβουλίων, κρίνει ότι είναι «συναφές» . Άρα –λέω εγώ- «είναι τα πάντα συναφή» και τελειώσαμε…. Προτείνω τα εξής:

Α) Να συνταχθεί μια βίβλος «συναφών μεταπτυχιακών» ανά Υπουργείο που να ανανεούται συνεχώς και για νέα προσφερόμενα προγράμματα, Ημεδαπής και Αλλοδαπής, πράγμα που μόνο ο ΑΣΕΠ μπορεί να κάνει, σε συνεργασία με τον  ΔΟΑΤΑΠ. Δεν ασχολούνται επί της ουσίας  τα Τοπικά Συμβούλια και τέλος. Πολιτικά, δεν μπορεί να υπάρξει εξορθολογισμός των αναγνωρίσεων αφού συνιστά «κεκτημένο» . Τα Συμβούλια μπορούν να συνεχίσουν να αναγνωρίζουν την συνάφεια έχοντας ως καθήκον της ανεύρεσης του τίτλου στον Σχετικό κατάλογο και του ελέγχου της γνησιότητας.

Β) Στις επιλογές στελεχών, καθιερώνεται η «συνάφεια» σύμφωνα με ό,τι λέει η κοινή λογική και η επιστημονική λογική. «Συναφής είναι όποιος τίτλος αναφέρεται στο ίδιο το αντικείμενο σπουδών, είτε στην ειδική διδακτική του, είτε στην διδακτική,  είτε στην διοίκηση της εκπαίδευσης.» Και ίσως με κάποιες διαβαθμίσεις ανά θέση. Η συνάφεια εννοούμενη ως τέτοια, θα λαμβάνει διπλάσια μοριοδότηση από την ήδη υπάρχουσα.

Και εδώ η απόφανση θα γίνεται μέσω υπο-βίβλου που θα συντάξει το υπουργείο με Πανεπιστημιακούς από την βασική βίβλο του ΑΣΕΠ. 

7. Οι επιμορφώσεις που έχουν προτεραιότητα.

Πρόκειται κατά κοινή παραδοχή για τις Β1 και Β2 στις ΤΠΕ που προσφέρονται από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ . Είναι ουσιαστικές, κύριες, πρωταρχικές, ζητούμενες απ΄ όλο το προσωπικό που αξιολογείται. Οι δεξιότητες αυτές που αναφέρονται στην  δυνατότητα εφαρμογής με ορθό τρόπο των ΤΠΕ στην τάξη, προκύπτουν και από ορισμένα μεταπτυχιακά, όχι όμως και αρκετά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής κάλυψη. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά και προηγμένα και για την αποχή τους και για τώρα προσφέρονται από το πολύ μακρινό 1993, με το πρόγραμμα Οδύσσεια. Τα 30 χρόνια είναι ο χρόνος που εισέρχεται κάποιος στην Υπηρεσία και αποχωρεί. Θα έπρεπε να είχαν επιμορφωθεί όλοι.  Οι αιτιάσεις για  διαχείριση και απορρόφηση  των πιστώσεων ΕΣΠΑ δεν συνιστά δικαιολογία για το ότι κάτω από το 20% των εκπαιδευτικών έχουν επιμορφωθεί στο παλιό Β επίπεδο είτε  στο σύγχρονο Β1 και Β2. Πώς θα κριθεί διδακτικά το πάνω από 80% προσωπικό όταν οι ρούμπρικες αξιολόγησης θεωρούν δεδομένη την χρήση των ΤΠΕ στην τάξη; Το πολιτικό σύστημα μετά μυρίων πιέσεων δέχθηκε την υποχρεωτικότητα δεξιότητας ΤΠΕ1 ως προαπαιτούμενο για την διεκδίκηση θέση στελέχους από Διευθυντή και πάνω, ενώ είναι  αυτονόητη προϋπόθεση για προαπαιτούμενο προσόν διορισμού.  Το ότι ως Υπουργείο έχουμε ρεκόρ υπερ-προσοντούχων υπαλλήλων,  στην πράξη, δεν αμβλύνει επαρκώς το πρόβλημα. Μπορεί όμως το πρόβλημα να «λυθεί» σε 12-15  χρόνια με την μείωση των  μαθητών κατά το 1/3, λόγω δημογραφικού.

8. Η οραματικότητα στην πολιτική.

Έχοντας συνεργασθεί -εκ νεότητος- με οραματιστή πολιτικό έχω μάθει να τους ξεχωρίζω από χιλιόμετρα. Άλλους 2 μόνον  γνώρισα, ανεξαρτήτως θέσεως. Ευελπιστούμε να είστε και σεις ένας, εξ όσων έχουμε δει. Οραματικότητα στους συνεργάτες σας είναι κατ΄ αρχήν αδύνατον να βρείτε.  Αν έχετε βρει, θα πετύχετε. Ελπίζουμε ότι δεν θα έχουμε διεκπεραιωτικού- επιδερμικού τύπου διαχείριση των (εθνικών εξ ορισμού) προβλημάτων της Παιδείας. 

9. Άλλες προτάσεις

https://www.esos.gr/arthra/83484/protaseis-ekpaideytikon-metron-gia-kom…

https://www.esos.gr/arthra/76537/paradoxos-yparhei-thesmiki-lysi-gia-ti…

Σχόλια (72)

@ Πλατάρος Γιάννης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
|

@ Πλατάρος Γιάννης
Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδιαίτερα κατατοπιστικές πληροφορίες.
Συνυποψήφια μου
Α) μοριοδοτήθηκε για 1ο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με (4) με τα εξής έγγραφα:
α) επικυρωμένο και μεταφρασμένο ξενόγλωσσο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών,
β) αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ ,
γ) ενημερωτικό έγγραφο της ΔΠΕ για χορήγηση επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών διάρκειας (2) ετών ενώ από την απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ προκύπτει ως ετήσιος τίτλος σπουδών (έτος λήψης πτυχίου διορισμού 10/10/1989, έτος λήψης μεταπτυχιακού 01/12/1990), και
δ) ατομικό δελτίο κατάταξης υπαλλήλου
Εμπίπτει με τα παραπάνω έγγραφα στην υποπερίπτωση αγ) του α. 33 του Ν. 4823/2021, συναφή δηλαδή με το αντικείμενο απασχόλησης σύμφωνα με το άρθρο 9 του ω. 4354/2015 για την χορήγηση επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών;
Β) μοριοδοτήθηκε για 2ο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με (3) με τα εξής έγγραφα:
α) επικυρωμένο και μεταφρασμένο ξενόγλωσσο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών,
β) αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ ,
γ) ενημερωτικό έγγραφο της ΔΠΕ με θέμα «Αναγνώριση συνάφειας με το αντικείμενο απασχόλησης δεύτερου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών» για την βαθμολογική προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη. Πρόκειται για 2ο μεταπτυχιακό τίτλο που εμπίπτει στην υποπερίπτωση αγ) του α. 33 του Ν. 4823/2021, συναφή δηλαδή με το αντικείμενο απασχόλησης του υποψηφίου. Σημειωτέον, ο 2ος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής άλλης θέσης Στελεχών Εκπαίδευσης από διαφορετικό Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής κατ’ εφαρμογήν του άρθρο 33 του Ν. 4823/2021, δεν μοριοδοτήθηκε με (3) όπως προκύπτει από τον αναμορφωμένο αξιολογικό πίνακα πριν την συνέντευξη, αλλά με 0.
Που είναι το σωστό και που το λάθος;
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Λοιπόν κ. Ανώνυμε που σε αδίκησαν στις επιλογές, άκου την απάντηση που την ζητάς από όλους αλλά ξέρεις ότι θα στην δώσω εγώ:
1. Η προκήρυξη έλεγε ΣΑΦΩΣ , ΡΗΤΩΣ, να υποβάλεις μαζί με το πτυχίο σου ΚΑΙ την αναγνώριση ισοτιμίας από ΔΟΑΤΑΠ όπως ΚΑΙ ενδεχόμενη αναγνώριση ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ από το ΠΥΣΔΕ.
2. Εσύ, καίτοι το έγραφε η επίσημη προκήρυξη, ΔΕΝ το επισύναψες, «επειδή το έγραφε το ΠΥΜ». ΕΚΡΙΝΕΣ ότι δεν ήταν αναγκαίο.....
3. Το Συμβούλιο Επιλογής σε «περίμενε στην γωνία» για να σε κόψει! Γιατί;;;
4. Επειδή μπορούσε να σε κόψει νομοτύπως.
5. Όπως- ίσως - θα είπε κάποιος από το Σ.Ε. , «....ας πάει στα δικαστήρια....εμείς εφαρμόζουμε την προκήρυξη!»
6. Εγώ λέω «καλά σου κάνανε γιατί ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ!»
7. Εγώ που στο γράφω με επιτιμητικό ύφος, έδωσα ΜΑΧΗ, για να μην κοπεί ΚΑΝΕΝΑΣ σαν και σένα , επειδή πιστεύω στην ισονομία όσο δεν φαντάζεσαι και κυρίως όσο «δεν μου φαίνεται» με τίποτα.
8. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να σου παραθέσω τα επιχειρήματα που παρέθετα σε περιπτώσεις ΣΑΝ και σένα για να μην τους κόψουν. Ας θυμηθώ κάποια:
α) «Μπορούμε να το διασταυρώσουμε οίκοθεν. » (Όμως αν εσύ έκανες αίτηση για ΔΔΕ ή Σ.Ε. το οικείο Συμβούλιο ΔΕΝ μπορούσε , έπρεπε να κάνει αλληλογραφία κτλ)
β) «Είμαστε καλά ; Ο εδώ Πρόεδρος του εδώ Συμβουλίου Επιλογής βεβαιώνει με υπογραφή του στο ΠΥΜ ότι έχει συνάφεια και τώρα θα το κόψουμε; Μπορούμε ΤΩΡΑ να πούμε στον Γραμματέα να το βρει στον Ατομικό φάκελο του αιτούντος....Εδώ οι ίδιοι δεν ήταν μέλη παλιά στο ΠΥΣΔΕ που του ανεγνώρισαν την συνάφεια; Και που πάει περίπατο η δεδικαιολογημένη εμπιστοσύνη του διοικούμενου προς την Διοίκηση;;;;; » Τέτοια!..... και συνέχιζα για να διορθώσω το «αγρίεμα»΅Έχετε δίκιο!....Μπορούμε να τον κόψουμε....Χωρίς καμία λογοδοσία. ...Είμαστε νομότυποι αν τον κόψουμε....Αλλά αφού το έχει το ρημάδι το πιστοποιητικό και μπορούμε να το δούμε τώρα και αφού το έχει το ΠΥΜ, ας το δεχθούμε....»
ΣΟΒΑΡΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Για Συμβούλιο Επιλογής ΔΔΕ και Σ.Ε. αυτά ΔΕΝ μπορούσαν να ειπωθούν ε;;;; Δεν υπάρχει «οίκοθεν επαλύθευση» , δνε υπάρχει «εσύ δεν το υπέγραψες όταν ήσουν ΔΔΕ;; Εγώ δεν το υπέγραψα όταν ήμουν ΔΔΕ;;; Εκεί αν ήμουν, που δεν ήμουν, ΘΑ έλεγα «Να μας στείλει ο ΔΔΕ με διαβιβαστικό του την αναγνώριση της συνάφειας και την ΑΔΑ για να κάνουμε και μεις έλεγχο, έτσι κι αλλιώς καθυστερούμε στις επιλογές (ΔΔΕ και Σ.Ε.) και έχουμε ΑΦΘΟΝΟ ΧΡΟΝΟ. (Άν ήθελαν θα το δέχονταν . Τέτοια λάθη και παρόμοια ήταν ΠΑΜΠΟΛΛΑ! )

Τέλος τα επιχειρήματα:

Πάμε στο προσωπικό σου:

*** Υπάρχει η ΣΩΣΤΗ λογική ότι αφού δεν μπορείς να υποβάλεις τα χαρτιά όπως ΣΑΦΩΣ, ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ προβλέπει η προκήρυξη τότε ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ! («Ας τον κόψουμε»)
*** Υπάρχει η ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ του ακαταδίωκτου. Τα μέλη, ΟΛΑ, του Συμβουλίου, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ καλυμμένα ΝΟΜΙΚΑ που σε έκοψαν! (ΆΛΛΟ, που ΙΣΩΣ δικαιωθείς σε δικαστήριο διοικητικό!!! ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ!...)

Βεβαίως το Σ.Ε. που έτυχε να μετείχα δεν είχε καμία απολύτως ένσταση επί τέτοιων θεμάτων διότι τα έλυσε και αυτό είναι επίτευγμα για όλα τα μέλη του . ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ , για όλα τα μέλη του, που έκαναν την δουλειά τους νόμιμα και συνταγματικά. Αλλά και να τους κόβαμε, πάλι νόμιμα θα κάναμε την δουλειά μας.
Και μιλάμε για τις καλύτερες κρίσεις όλων των εποχών με τον μέχρι στιγμής καλύτερο νόμο όλων των εποχών εν Ελλάδι. ΤΙΣ -ΠΟΡΡΩ- ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ
Για αυτόν τον λόγο:
Ένας ΑΡΧΑΙΟΣ διευθυντής είχε 9 μονάδες ταβάνι από διδακτική επειδή ήταν αρχαίος και 6 μονάδες ταβάνι διοικητικής επειδή ήταν αρχαίος διευθυντής
Και 0 (ΜΗΔΕΝ) σε όλα τα υπόλοιπα . «Σιγά να μην επιμορφώνομαι κι όλας αφού είμαι ήδη 20 χρόνια διευθυντής.....πάλι θα γίνω!...»
Αυτός λοιπόν, σε αυτές τις επιλογές , ΔΕΝ ξαναέγινε, αφού και με το ανώτατο στην συνέντευξη ΔΕΝ γινόταν....
Γι αυτό ομιλούμε για τον αξιοκρατικότερο νόμο όλων των εποχών, που «κατά λάθος ψηφίστηκε«. Είμαι βέβαιος, ότι αυτό το «΄λ΄άθος» θα συνεχιστεί και με τον νέο Υπουργό, με κάποια σοβαρή αποσαφήνιση του νόμου...
Μετά από αυτή την πλήρη απάντηση που σας έδωσα, περιμένω ανάδραση αν το καταλάβατε αγαπητέ...
Να μου συγχωρείτε και το ύφος, αλλά είναι αναγκαίο...

Πλατάρος Γιάννης
|

@@ΝΝ
Έχετε δίκιο....
Έγώ έβαλα την φιλοσοφία διόρθωσης που είναι ΙΔΙΑ με τις συμβολαιογραφικές πράξεις.
Να μην χάνεται το διορθωμένο κείμενο και να φαίνεται το νέο και ποιος και πότε την έκανε την διόρθωση.
Γιατί τους αριθμούς τους γράφουμε ΚΑΙ ολογράφως;
Γιατί γράφουμε λχ και μέρα ανάληψης Υπηρεσίας ; Είναι αναγκαίο; γιατί στα μοναψήφια βάζουμε το 0 μπροστά; Είναι τύποι ή ΟΥΣΙΑ;
Και πολλά άλλα!....
Ο κώδικας Συμβολαιογράφων τα προβλέπει ΟΛΑ. Είναι ένα νομικό κείμενο ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ ΑΙΩΝΕΣ και κάθε λέξη που γράφει , έχει τον λόγο της και την ΑΙΤΙΑ της.
Να το διαβάσουν όλοι οι πρακτικογράφοι και οι Διευθυντες!!!

Άρθρο 11

Τρόπος κατάρτισης συμβολαιογραφικών εγγράφων.

1. Το συμβολαιογραφικό έγγραφο γράφεται ευανάγνωστα στα ελληνικά με οποιοδήποτε γραφικό μέσο και ανεξίτηλη γραφική ύλη σε συνέχεια, χωρίς κενά διαστήματα, παρεισγραφές, ξέσματα και συγκοπές ή χρησιμοποίηση μεσοστίχων. Τυχόν κενά διαστήματα συμπληρώνονται με γραμμή. Οι αριθμοί που δηλώνουν κρίσιμη χρονολογία, καθώς και ουσιώδη στοιχεία του εγγράφου, γράφονται και ολογράφως.

2. Κάθε διαγραφή ή καθαρογραφή μιας ή περισσότερων λέξεων ή αριθμών γίνεται με σχετική αναφορά, είτε στη συνέχεια των διαγραφομένων ή καθαρογραμμένων λέξεων ή αριθμών είτε με παραπομπή στο περιθώριο, χωρίς να εξαλείφονται οι λέξεις ή οι αριθμοί και στις δύo δε περιπτώσεις σημειώνεται ο αριΘμός τους και υπογραμμίζονται.

3. Κάθε άλλη μεταβολή ή προσθήκη γίνεται με παραπομπή στο περιθώριο ή στο τέλος του εγγράφου, μετά το χώρο που προορίζεται για υπογραφές.

ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
|

Γειά σε όλους. Μία απλή ερώτηση. Με ποιον τρόπο αποδεικνύει κάποιος όταν συμμετέχει στις επιλογές Στελεχών Εκπαίδευσης, την συνάφεια του μεταπτυχιακού/διδακτορικού με το αντικείμενο απασχόλησης σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015; Μόνο με το ΠΥΜ που το αναγράφει ή χρειάζεται και το έγγραφο του ΠΥΣΔΕ; Ας με διαφωτίσει κάποιος για το δικαιολογητικό που είναι το πιο ισχυρό γιατί έχω πάθει σύγχυση με την μοριοδότηση του 1ου μεταπτυχιακού/διδακτορικού από διαφορετικά συμβούλια με την εφαρμογή του ίδιου άρθρο 33 του Ν. 4823/2021. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

NN
|

@ Πλατάρος Γιάννης, 18 Αυγ 2023 08:59
Εσείς καλά κάνετε και δίνετε οδηγίες, όμως από τη στιγμή που δεν είναι επίσημες (με τη βούλα κάποιου υπουργού) δεν δεσμεύουν (και το κυριότερο δεν καλύπτουν-νομιμοποιούν) κανέναν, για το αν θα χρησιμοποιήσει στυλό διαρκείας (τι σημαίνει άραγε αυτό;) ή πένα με σινική μελάνη (*) ή οτιδήποτε άλλο για να γράψει στο πρακτικό ή θα κάνει όποιες διορθώσεις θέλει και με όποιο τρόπο του αρέσει σε αυτό.
Και δεν είναι το μόνο (η τήρηση των βιβλίων) που επαφίεται στην αντίληψη ή στη διαίσθηση του κάθε πικραμένου στα σχολεία.
(*) Φαντάζομαι γνωρίζετε το ιστορικό με τη χρήση εκτυπωτών για συμβολαιογραφικές πράξεις.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ΝΝ για το πώς διορθώνουμε τα επίσημα βιβλία του Σχολείου.

Τα έγχαρτα, τα διορθώνουμε, όπως ακριβώς έχω γράψει εδώ στο esos.
Οι οδηγίες που έχω παράσχει λόγω δικής μου ιδιότητας και μέσου φιλοξενίας χαρακτηρίζονται «ημιεπίσημες».
Εσείς θέλετε «επίσημες» από το υπουργείο κατ΄ευθείαν.
Δεν θα έλθουν στον αιώνα τον άπαντα, διότι αυτό που θα τις συντάξει πρέπει να ξέρει.
Περιμένετε....
Εν τω μεταξύ δείτε πώς διορθώνουμε τα βιβλία ΕΔΩ:
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-2023/eidika_themata_le…

για τον κ. Πλατάρο Γιάννη και την έλλειψη συνάφειας!
|

Πραγματικά, κάποια διδακτορικά δεν έχουν κανενός είδους συνάφεια με την ειδικότητα και τη θέση των κατόχων τους γιατί οι κάτοχοί τους είχαν σκεφτεί "έξυπνα" και επέλεξαν Σχολές, Τμήματα, 7μελείς, και τίτλους που ήταν "βολικά" σε αυτούς.
Αργότερα αναγνώρισαν συνάφεια (από τα Συμβούλια) ως προς την ειδικότητά τους (!) και έγιναν στελέχη.
Τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να αξιολογήσουν συναδέλφους...

Προταση Β. Αττική
|

Αυτό που πρέπει να κοιτάξει ο Πιερρακακης αρχικά είναι τι θα γίνει με τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων. Ως τις 14:00 ΔΕΝ Προλαβαίνουμε να συνδεριασουμε...μέσα σε μισή ώρα???? Αδύνατον (13:30-14:00). Συν του ότι 3 εκπαιδευτικοι ειναι στο ολοημερο εκεινη την ωρα και δεν παρευρισκονται στις συνεδριασεις. Στις 14:00 οι εκπ/κοι σηκώνονται και φεύγουν γιατί όπως λένε:" τελείωσε το εργασιακό τους ωράριο ".
Επομένως πρέπει να θεσμοθετηθει μια μέρα τον μήνα υποχρεωτικά όλοι οι εκπαιδευτικοι να κάθονται τουλάχιστον ως τις 16:00 ή μια φορά τον μήνα οι μαθητές να μην προσέρχονται στο και οι εκπ/κοι να συγκαλουν σύλλογο εκείνη τη μέρα.

Πλατάρος Γιάννης
|

@@ Ετεοκρής και Ποία βιβλία τηρούνται ηλεκτρονικά.

Βιβλία Σχολείου ΅:

Aριθμ. 10645/ΓΔ4 – 23 Ιανουαρίου 2018 ΦΕΚ 120 B’
............................................
2. Από τα Υπηρεσιακά Βιβλία: το Βιβλίο Υλικού, το Βιβλίο Βιβλιοθήκης, και το Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή. Εγκύκλιος καθορίζει τις λεπτομέρειες της ηλεκτρονικής τήρησης. (Σ.Σ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2018 ΤΕΤΟΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ,ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙ ΕΔΩ)

Το Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) και το Ευρετήριο τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool από το σχολικό έτος 2017-2018.
(Σ.Σ. Εγώ λέω ότι τηρείται αυτόματα από το 2004 ή 2006 , όπου έχουμε αρχεία εκτυπώσιμα στο Myschool

3. Από τα Υπηρεσιακά Έντυπα, τα Ατομικά Δελτία Μαθητών/τριών, τα Ωρολόγια Προγράμματα των σχολικών μονάδων (δημόσιων και ιδιωτικών) και τα Δελτία Κίνησης Προσωπικού τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στο πληροφοριακό σύστημα MySchool. Εγκύκλιος καθορίζει τις λεπτομέρειες της ηλεκτρονικής τήρησης. Τα Ατομικά Δελτία Μαθητών/τριών, τα Υπηρεσιακά Σημειώματα Μετεγγραφής Μαθητών/τριών και τα Δελτία Κίνησης Προσωπικού τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool από το σχολικό έτος 2017-2018.

4. Τα Υπηρεσιακά Βιβλία που τηρούνται εγγράφως, καθώς και τα προβλεπόμενα στην παρ. 2, MEXPI (Σ.Σ. δεν μας λέει το «μέχρι», ούτε ήλθε το «μέχρι») την έναρξη τήρησης τους σε ηλεκτρονική μορφή, πριν από τη χρήση τους αριθμούνται κατά σελίδα από τον/τη Διευθυντή/ ντρια του σχολείου, προκειμένου για τα δημόσια σχολεία, και από τον/τη Διευθυντή/ντρια της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου για τα ιδιωτικά σχολεία. Και στις δύο περιπτώσεις συντάσσεται στην τελευταία σελίδα του Βιβλίου σχετική πράξη. (Σ.Σ. «Το βιβλίο τούτο αριθμήθηκε και ευρέθη έχον (αριθμός) τριακοσιας πεντήκοντα σελίδας (αριθμός: 350)
Δια τον σκοπόν τούτον συνετάγη η παρούσα πράξις και υπογράφεται:»
-Ο-
Διευθντής (υπογραφή -ημερομηνία)
(Το λόγιο μορφολογικό, είναι για να τιμάται η παράδοσις...)

5. Τα Ωρολόγια Προγράμματα Διδασκαλίας Μαθημάτων, μέχρι την έναρξη τήρησης τους στο πληροφοριακό σύστημα Myschool, επισημοποιούνται με σφράγιση και υπογραφή από τον/τη Διευθυντή/ντρια του δημόσιου σχολείου, ενώ για τα ιδιωτικά σχολεία ισχύουν τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 682/1977 (Α’ 244), όπως ισχύει.
(Σ.Σ. όλοι ξέρουμε ότι μέχρι και ΣΗΜΕΡΑ τηρούνται με σύνταξη, υπογραφή και αποστολή στην ΔΔΕ με ταχυδρομείο)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΕΝΙΚΟ:

(Και επειδή ΔΕΝ το αναφέραμε, διότι ισχύει- ήδη- ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ και είμαστε εθισμένοι στον Μιθριδατισμό)
ΠΡΩΤΟ-ΠΡΩΤΟ-ΠΡΩΤΟ:
Όχι ΔΙΠΛΗ τήρηση των εγγράφων . Δηλ. ΚΑΙ γραπτά -έγχαρτα , ΚΑΙ ηλεκτρονικά.
Πρόκειται για χρόνια γάγγραινα που συνηθίσαμε.....
Ξέρουμε ότι χρειάζονται υποδομές φύλαξης και ασφαλούς αποθήκευσης.
Το αντιπαράδειγμα είναι οι Τράπεζες όπου όλα γίνονται ηλεκτρονικά και επιστευόμαστε τα λεφτά μας)
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΗΜΕΙΟ ΑΦΕΤΗΡΙΑΣ:

Εφαρμογή απουσιών των μαθητών, με αυτόματη ενημέρωση στο Myschool και αυτόματη ενημέρωση των Γονέων με ενημέρωση του τύπου:
8.25 « Η μαθήτρια Γ. .. , δεν έχει προσέλθει ακόμα πρώτη ώρα στην τάξη»
Σε περίπτωση που η Γ.... προσέλθει καθυστερημένα επίσης αυτόματα αναπέμπεται μήνυμα « 8.40 η μαθήτρια Γ..., προσήλθε καθυστερημένα 1η ώρα. »
Εννοείται ότι την πρώτη ώρα ΜΟΝΟΝ δεχόμαστε και τους καθυστερημένους με επισημείωση στο ημερήσιο δελτίο απουσιών. Όποιος ΣΔ δεν το δέχεται αυτό (επιφυλασσόμενος για την επιμέτρηση των απουσιών όλων ή μερικών) απλώς δεν ξέρει τίποτα -«που πατά και που πηγαίνει»- με πρώτον τον άσχετο διευθυντή του) «κι όποιος δεν καταλαβαίνει» ας μας το πει για ανάδραση....
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟ!

@ Ετεοκρής
Τα μαθηματικά τα συζητάω στα Μαθηματικά φόρα, ανεπισήμως ημιεπισήμως.
Επειδή μετέχω από το 2020 στην σύνταξη Π.Σ. για λόγους δεοντολογίας, δεν γράφω τίποτε εδώ.

NN
|

@Πλατάρος Γιάννης, 16 Αυγ 2023 22:32
Πάντως (για το 4.) και για τα χειρόγραφα βιβλία πράξεων (και όχι μόνο) δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες-κανόνες για όλα αυτά που αναφέρετε.

Ετεοκρής
|

@ Γιάννης Πλατάρος
Γράφεις, γράφεις, γράφεις... συνεχώς για τα ασήμαντα, τα δευτερεύοντα, τα αλλότρια. Πότε θα γράψεις κάτι για τη μαθηματική εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια... άντε και στην Πρωτοβάθμια;
Πέντε χρόνια σχολιάζω στο esos και δεν έχω δει κάτι...

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Εκπαιδευτικός
Σε έπιασα στα πράσα!...
1. Χρειάζεται νόμος που να προβλέπει πώς τηρούνται. Όποιος νομίζει ότι τα τυπώνουμε και τα δένουμε (οι περισσότεροι) απλώς δεν ξέρει τα τυφλά σημεία.
2. Το κάνουν πολλοί, πρωτοπόροι με άγνοια κινδύνου. όπως ο Κολόμβος.
3. Αποκλείεται αμέσως -αμέσως ένα ικανού πληθικού αριθμού σύνολο, που ΕΥΚΟΛΑ θα πει «δεν ξέρω να πληκτρολογώ», ενώ τώρα ντρέπεται να πει «δεν ξέρω γραφή» και λέει «δεν κάνω καλά γράμματα!»
4. το :
α) Π΄ως τα τυπώνουμε (με τι μελάνια)
β) Πώς τα βιβλιοδετούμε.
γ) Πώς τα διορθώνουμε .
δ) Πώς κάνουμε προσθήκες
ε) Πώς κάνουμε διαγραφές
στ) Πώς υπογράφουμε.
ζ) Έχουμε περιθώρια ή όχι;
η) Πώς αριθμούμε τις σελίδες
θ) Πώς αποτρέπονται προσθήκες αλλαγές, λαθροχειρίες, αλλοιώσεις, πλαστογραφήσεις σε ένα βιβλίο που τηρείται στο διηνεκές , θέλει μελέτη που δε ν μας είπες.
Εγώ περιμένω κριτική σε αυτό που σου έγραψα, διότι τα βιβλία διατηρούνται στο διηνεκές. Επ΄ άπειρον....
Έχεις δει τι παθαίνουν μελάνια εκτύπωσης αν ψεκαστούν με νερό; Εξαφανίζονται!...
Η γραφειοκρατία ΣΥΧΝΑΚΙΣ υποκρύπτει ουσία....
Το θέμα είναι να κατέχεις την ουσία και μετά να κάνεις καινοτόμες προτάσεις!
Ξέρεις το πώς και το γιατί της κατάργησης του «ακριβούς αντιγράφου» τι μάχες προκάλεσε; Αυτός που επέμεινε όμως ΗΞΕΡΕ!.. Και άρα πέτυχε....

Ας ψάξει και το αγαπητό esos τους χρόνους διατήρησης των βιβλίων ως νέο , διότι έχει επικαιροποιηθεί:

Άρθρο06 ΥΑ 10645 2018
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ και ισχύει πλέον η 79942/ΓΔ4/21-5-2019

Φύλαξη Υπηρεσιακών Βιβλίων και Εντύπων

1. Από τα Υπηρεσιακά Βιβλία και Έντυπα φυλάσσονται υποχρεωτικά:

α) Το Πρωτόκολλο, το Βιβλίο Πράξεων Διευθυντή/ντριας, το Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, το Ημερολόγιο Λειτουργίας Σχολείου, το Βιβλίο Βιβλιοθήκης, το Βιβλίο Υλικού και το Μητρώο Μαθητών/τριών, στο διηνεκές.
β) Τα υπάρχοντα αντίτυπα του Βιβλίου Μισθοδοσίας προσωπικού στο διηνεκές.
γ) Το Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας για μια διετία από τη λήξη του σχολικού έτους.
δ) Τα Ατομικά Δελτία για δύο έτη από την ημέρα καταχώρισης στο Μητρώο Μαθητών/τριών του οριστικού αποτελέσματος της τελευταίας φοίτησης κάθε μαθητή/τριας.
ε) Τα αντίγραφα των Δελτίων Κίνησης Προσωπικού για δύο έτη από τη σύνταξη τους.
στ) Τα Βιβλία Ύλης για δύο έτη από τη λήξη του σχολικού έτους το οποίο αφορούν.
ζ) Τα Βιβλία Φοίτησης (απουσιολόγια), τα Έντυπα Ημερήσιων Δελτίων Φοίτησης, τα Ωρολόγια Προγράμματα Διδασκαλίας Μαθημάτων, τα Έντυπα Εισήγησης ή Επιβολής Παιδαγωγικών Μέτρων και οι Καταστάσεις Προφορικής Βαθμολογίας για ένα έτος από τη λήξη του σχολικού έτους το οποίο αφορούν.
η) Οι ατομικοί φάκελοι των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες φοιτούν στα Γυμνάσια ΕΑΕ, Λύκεια ΕΑΕ, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ή υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης ή με το πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια, στο διηνεκές.

2. Τα Βιβλία και Έντυπα, εφόσον τηρούνται ηλεκτρονικά, φυλάσσονται τουλάχιστον για το προβλεπόμενο στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου χρονικό διάστημα. Η εγκύκλιος η οποία καθορίζει τις λεπτομέρειες της ηλεκτρονικής τήρησης των Βιβλίων και Εντύπων προβλέπει και το μέσον στο οποίο αυτά θα αποθηκεύονται με ασφάλεια.

Εκπαιδευτικός
|

Να ξεκινήσουμε από τα απλά, ανέξοδα και αυτονόητα την εποχή της τεχνολογίας. Ψηφιοποίηση των πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων.
Έλεος.... χειρόγραφα ακόμη και τη σημερινή εποχή, προχειρογραμμένα, ακαταλαβίστικα γράμματα λόγω βιασύνης. Πρακτικογράφος; Όποιος/α τύχει να έχει κενό.
Αστεία πράγματα εν τέλει...

Όραμα για την παιδεία
|

Αυτό που λείπει είναι ένα σαφές, μακροπρόθεσμο και υπερ(δια)κομματικό όραμα για την παιδεία. Αυτό θα περιλαμβάνει στόχους συγκεκριμένους σε διάφορους νευραλγικούς τομείς (εργασιακές συνθήκες και απολαβές εκπαιδευτικών, δικ

κάλυψη των διαφορετικών αναγκών όλων των μαθητών, εκσυγχρονισμός υποδομών και Προγραμμάτων Σπουδών, ουσιαστικές επιμορφώσεις, στελέχωση όλων των σχολείων με διοικητικό προσωπικό και νοσηλευτές κλπ).
Κάποια από τα παραπάνω μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα, κάποια όχι και τόσο. Για τα περισσότερα όμως χρειάζεται επαρκής (επιτέλους) χρηματοδότηση και κυρίως ισχυρή βούληση και όχι επιφανειακές, ανούσιες, ευκαιριακές και αποσπασματικές αλλαγές.
Προσωπικά έχω κουραστεί και απογοητευτεί από την (παντελή) έλλειψη οράματος για τη δημόσια παιδεία στη χώρα μας.

Ρίτα
|

Κάποτε (δεκαετία του 80) τα σχολεία είχαν επιστάτη. Τώρα ου΄τε αυτό.... Και μετά μιλάμε για AI.

@ριστεία, όχι αστεία
|

@Πλατάρος Γιάννης14 Αυγ 2023 19:24
Επειδή δεν τα θυμάσαι καλά οι διατακτικες για βιβλία ήταν πριν τον Μητσοτάκη τον κανονικό. Μετα ήρθε το 0+0=14% και ο στόχος της ΟΝΕ και εκεί χαθηκε για τους εκπαιδευτικούς αλλά διατηρήθηκε για τους δικαστικούς μέχρι και σήμερα με μετρητά.

ΠΕ800
|

@ NO 15 Αυγ 2023 10:07
Απλές, εφαρμοσμένες ήδη πρακτικές με πολύ καλά αποτελέσματα σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Υπάρχουν και άλλες, όμως είναι μια καλή αρχή για βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας....

Ετεοκρής
|

Πριν από δύο ώρες ένας φοιτητής έκανε ΚΑΡΠΑ εδώ στην παραλία σε έναν παππού και τον έσωσε! Τον πήρε το ασθενοφόρο ζωντανό. Φοιτητής του Μαθηματικού τμήματος.
Να μάθουν όλοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές την τεχνική Χάιμλιχ και την τεχνική ΚΑΡΠΑ. Με απόφαση του Υπουργού.

Λογικός
|

@Πλαταρος Γιάννης,
Οι ειρωνείες είναι άστοχες όταν το ίδιο επίδομα παίρνουν σε χρηματικό ποσό άλλες κατηγορίες εργαζομένων.
Αν σας ενοχλεί το όνομα μπορούμε να το πούμε επίδομα πρώτης γραμμής ή ουσιαστικής προσφοράς.

NO
|

Προτάσεις
1. Η εσωτερική αξιολόγηση όταν δεν συνδέεται έστω με κάποια ηθική αναγνώριση με επίσημο έγγραφο είναι κενό ρούχο και σιγά σιγά όλοι θα γράφουν από ανούσια έως ψευδή κείμενα. Η τεκμηρίωση αν δεν παραπέμπει σε link που αποδεικνύει τα γενόμενα, θα πρέπει τα όσα γράφονται να θεωρούνται ως μη γενόμενα. Επίσης, ο σύμβουλος θα πρέπει να ελέγχει τα παραστατικά όσων το σχολείο υποχρεούται να υλοποιήσει πχ 15 ώρες ενδοσχολικη επιμόρφωση
2. Η συνάφεια μεταπτυχιακών - διδακτορικών με την διοίκηση σαφώς πρέπει να μοριοδοτουνται περισσότερο
3. Να ισχύει το ωράριο 8-14, θα λυθούν πολλά πολλά προβλήματα
4. Ο Διευθυντής με προϋπηρεσία 20 ετών, να μην έχει διδακτικό ωράριο
5. Το συμβούλιο επιλογής στελεχών, να επισκέπτεται τις ιστοσελίδες του σχολείου και να λαμβάνει υπόψη τις δράσεις στη βαθμολογία όσων είναι Διευθυντές. Στους μη Διευθυντές να υπάρχει βεβαίωση από το σχολείο για τα προγράμματα και τις δράσεις που συμμετείχε ο εκπαιδευτικός με παραπομπή στην ιστοσελίδα του σχολείου. Υπάρχουν συνάδελφοι που μεγαλουργούν και άλλοι που κάνουν τα τελείως απαραίτητα.
5. Η αξιολόγηση εκπαιδευτικού όταν δεν συνδέεται με τις οικονομικές απολαβές, ενισχύει την ισοπέδωση. Επίσης και το Διευθυντικό επίδομα. Δεν εργάζονται όλοι με τον ίδιο ζήλο, ούτε είναι όλοι το ίδιο αποτελεσματικοί.
6. Ειδικά την διοίκηση του σχολείου, στο τέλος της χρονιάς πρέπει να την αξιολογούν οι γονείς με συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Τους αφορά αμεσα (εμείς το κάνουμε)
7. Στην αξιολόγηση Διευθυντών να υπάρχει έκθεση σχολικής επιτροπής. Η οικονομική διαχείριση είναι σημαντική δεξιότητα
8. Συμφωνώ με όλες τις γραφειοκρατικές παρεμβάσεις που προτείνονται
9. Επιδόματα στους μέντορες- συντονιστές
10. Στην ιστοσελίδα του σχολείου, να αναρτάται η βαθμολογία της αξιολόγησης του σχολείου. Η μη ανάρτηση εξυπηρετεί όσους δεν εργάζονται αποτελεσματικά.

Μεγάλη η Χάρη Της
|

@Ετεοκρής 14 Αυγ 2023 11:38
Μεγαλύτερο θαύμα θα ήταν, να σας έστελνε εκείνον στα ορεινά (ή και στα παραθαλάσσιά σας) εκεί στο Ρέθυμνο. Ίσως να διαβάζαμε τώρα ΚΑΙ εκπαιδευτικές μαντινάδες στο esos....
Χιλιάδες προτάσεις-βελτιώσεις-διορθώσεις καταθέτονται από τους εκπαιδευτικούς, στη διαβούλευση των εκπαιδευτικών νόμων. Τρανότερο παράδειγμα από τον "καλυτερότερο" Ν.4823/2021 δεν θα βρείτε. Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι λαμβάνονται υπόψιν?
Είπαμε να πιστεύουμε στα θαύματα αλλά για τόσο μεγάλα, πρέπει να πάμε γονυπετής στην Τήνο.
Καλό Δεκαπενταύγουστο σε όλο τον κόσμο.

ΠΕ800
|

@ Πλατάρος Γιάννης.
Δυστυχώς έχετε δίκιο σε όλα, αλλά τα πράγματα είναι χειρότερα απ όσο γνωρίζετε. Η σχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι πλέον χαρακτηριστικό των καταλήψεων, οι οποίες αποτελούν μνημείο της εκπαιδευτικής και όχι μόνο χρεωκοπίας, αλλά τείνουν να γίνουν κανόνας της σχολικής καθημερινότητας.
Τα φαινόμενα είναι πιο έντονα ειδικά στα ΕΠΑΛ, αυτά τα σχολεία που ή πρέπει να αλλάξουν ριζικά ή να κλείσουν. Το γράφω με πόνο καρδιάς γιατί υπηρέτησα σε αυτά 35 χρόνια. Φοβάμαι ότι η κατάσταση των ΕΠΑΛ είναι προπομπός και για τα άλλα σχολεία και ότι σε λίγο καιρό αν δεν γίνει κάτι, αυτά τα φαινόμενα δεν θα είναι "προνόμιο" μόνο των ΕΠΑΛ. Η αντιμετώπιση του φαινομένου είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για τη λειτουργία των σχολείων. Μετά συζητάμε τα υπόλοιπα.
Όμως κρατώ μικρό καλάθι γιατί και εγώ έχω καταλήξει στα δικά σας γραφόμενα:
«….Δεν βοηθά το κράτος, δεν βοηθά η ΕΛΜΕ, δεν βοηθά η ΟΛΜΕ, δεν βοηθούν οι γονείς, οι μαθητές, η αστυνομία, η εισαγγελία, η εκκλησία, οι ευαίσθητοι, οι δικαιωματιστές, τα κόμματα, όλοι. Είναι βαθύτατα κοινωνικό και πολιτικό το θέμα.»
Κκαι δυστυχώς θα συμπληρώσω: «δεν βοηθούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους».
Η ανάλυση αυτού του φαινομένου δεν χωρά στους σχολιασμούς του esos (και θα μας στενοχωρήσει όλους …)

Πλατάρος Γιάννης
|

@Λογικος
Το είπαν αυτό το αίτημα στον ίδιο τον Μητσοτάκη και επί λεξει είπε "εξαιρετικά συμπαθητικό!..."
Και είπε, "...θα το δώσω!... Αλλά υπό τύπον" διατακτικης" Να εξαργυρόνονται στα βιβλιοπωλεία!
Και το έδωσε!!!
Και το πήραν όλοι!
Εγω πηρα κιβωτια με βιβλία....
Μετά ανεκαλυψα ότι μόνο εγώ έπαιρνα βιβλία και όλοι γελούσαν εις βάρος μου...
Μετά όλοι είπαν" καλύτερα παπάκι, παρά τον Μητσοτάκη!"
Μετά κόπηκε, ΔΕΝ θυμάμαι πως και γιατί...
Καλή ιδέα όμως....
Να την διεκδικήσουμε!
Συνδρομές στις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και αποθετηρια...
Πως δεν το σκέφθηκα να το προτείνω!
"... Πολύ συμπαθές αίτημα, θα το υλοποιήσουμε! " όπως είπε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης!

Λογικός
|

Έχω τις παρακάτω προτάσεις:

Επίδομα βιβλιοθήκης στους εκπαιδευτικούς της τάξης. Απαράδεκτο να παίρνουν αύξηση οι σύμβουλοι στο επίδομα ευθύνης. Φανταστείτε για παράδειγμα να εξαφανιστούν για ένα χρόνο οι σύμβουλοι. Θα υπάρξει κάποια επίπτωση στους μαθητές; Απολύτως καμία. Φανταστείτε το ίδιο και για τους εκπαιδευτικούς της τάξης και συγκρίνετε τις αυξήσεις τους.

Επίσης οπωσδήποτε αύξηση της αποζημίωσης διόρθωσης γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις. 1.60€ καθαρα το γραπτό είναι η ύψιστη ξεφτίλα.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Για τα διδακτορικό.
Απέφυγα όντως να απαντήσω, διότι πολλά διδακτορικα, είναι άσχετα. Πολύ άσχετα. Ασχέτως αν ο διδάκτορας μυειται σε ανώτερες συναφείς δεξιότητες.
Πρέπει να ισχύσει και γι αυτά, ότι και τα τα άλλα που προέτεινα.
Νομίζω έβαλα το πλαίσιο:
Διδακτικη γενική και ειδική.
Αντικείμενο του ΠΕ.
Διοίκηση της εκπαίδευσης.
Μόνο αυτά θα παίρνουν διπλάσια μοριοδοτηση από την ήδη υφιστάμενη.
Θα ονομάζονται με νέα ονομασια: "Συναφή με την θέση στελέχους"
Τα ΜΚ, έτσι κι αλλιώς ας τα παίρνουν όλοι, όπως γίνεται. Αλλά να ξέρουν ολοι ότι υπάρχει και η "όντως συνάφεια" για τις θέσεις στελεχών.

@ Θυμωμένους-αγανακτουντες με λάθη ή ειδημοσυνη επαϊοσυνη. (Να ερωτηθεί και η κα Τασία, αν μπορούμε να χρησιμοποιούμε αδόκημες λέξεις! )

Γράψετε την πρόταση σας! Τζάμπα είναι! Τα υπουργεία κάνουν αποδελτίωση Τύπου αρχαιοθεν. Θα τα δουν οι στενοί συνεργάτες του Υπουργού. Αν κάτι είναι σωστό, λογικό, εύκολο, ελάχιστου κόστους γιατί να μην το κάνουν;
Γράψτε μας! Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις! Φτιάξτε την δική σας, εσείς που είστε κάθε μέρα μέσα στην τάξη, όπως λέτε! 99.
Εξηγείστε εσείς ως ειδήμων επαΐων σε έναν άλλον ΠΕ04. 0Χ, γιατί η ακτινοβολία του ρουτερ, είναι πάνω από 100 φορές ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΗ, από την αντίστοιχη του κινητού του και άρα δεν πρέπει να φοβαται όταν ΚΟΙΜΆΤΑΙ (=1/3 της ζωηςμας) πάνω από 2 μέτρα από ρουτερ, πάνω από μισο μετρο από πρίζα σε σχέση με το κινητό του, που κάθε τόσο εκπέμπει σήμα "εδώ είμαι!"
Περιμένω, διότι αγανακτήσατε...
Επίσης έχω ιστορικά καταγράψει εδώ άλλον έναν αρθρογράφο που "τολμησε" να απαντήσει στα σχόλια για το άρθρο του (Πανεπιστημιακος)
Προσωπικώς όχι μόνο δίδω ανάδραση, αλλά συμμετέχω και σε λαϊκά δικαστήρια απόψεων, όπως ένα "ιστορικο" για την " Σχεδόν τελειότητα της Ελληνικής γλώσσας" που φιλοξενήθηκε εδώ και ήταν "πρώτη ύλη" μαζί με άλλα 3 άρθρα για εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας στην Γλωσσολογία, καταρρίπτοντας το!

https://www.esos.gr/arthra/58364/gia-poioys-logoys-i-elliniki-glossa-pl…

@ Ετεοκρήτα
Δηλ. 35 χρόνια αυτή την δουλειά δεν κάνω; Μου υποδεικυετε να κάνω κάτι που ήδη κάνω δεκαετίες με μεγάλη συχνότητα όταν η συντριπτική πλειονότητα του κλάδου σιωπά εκκωφαντικως είτε γιατί δεν μπορεί να αρθρώσει λόγο είτε γιατί βαριέται είτε γιατί δεν αντέχει τις προσωπικές επικρίσεις από το κάθε κακόβουλο τρολ. Εδώ δεν έχει προτάσεις ή ΟΛΜΕ! (μήπως μπερδεύεστε ότι η γενικολογία συνιστά προτάσεις;)
Έχετε δει συγκεκριμένες προτάσεις από ΕΛΜΕ;; Μια φορά έτυχε να δω και γω κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις από ΕΛΜΕ και κατά σύμπτωση τις υπέγραφα ως Πρόεδρος.
Με τις "συγκεκριμένες προτάσεις" , ακόμα κι αν θεωρούνται κοινής αποδοχής (χωρίς όπως λέμε "να σας αυγα") υπάρχει ΜΕΓΆΛΟ ΚΟΣΤΟΣ!
(Αυτό μόνο εγώ μπορώ να σας το εξηγήσω - μια άλλη φορά! )

Ετεοκρής
|

Aχ, Παναγία μου, κάνε το θαύμα σου να αλλάξει η κείμενη νομοθεσία και να επανέλθω στο Υπουργείο ως δάσκαλος στη Μεσσηνία και ο κύριος Γιάννης να αναλάβει και την Πρωτοβάθμια του Νομού και να τον έχω σύμβουλο και να μας κάνει σεμινάρια!...

NN
|

@Πλατάρος Γιάννης, 13 Αυγ 2023 14:16
Κύριε Πλατάρε απαντάτε σε αυτό που έχετε εσείς στο μυαλό σας και όχι στο ερώτημα που τέθηκε ή δεν απαντάτε καθόλου.
Φαντάζομαι λόγω του ότι έχετε πολλές απαντήσεις να δώσετε.

για τον κ. Πλατάρο
|

Πολύ σωστά όλα όσα γράψατε στο άρθρο σας και στα σχόλια που το συνοδεύουν (απαντήσεις σε συναδέλφους) αλλά δεν μας εξηγείτε τι γίνεται στην περίπτωση που δίνεται συνάφεια σε PhD προκειμένου οι κάτοχοί τους να αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς ενώ τα συγκεκριμένα PhD δεν έχουν συνάφεια με τις θέσεις των στελεχών που κρίνουν και βαθμολογου΄ν συναδέλφους (π.χ. για μονιμοποίηση, εξέλιξη).

M
|

Ευχαριστώ για την απάντηση.
α) Σπανίως πια εκφράζω άποψη γραπτά. Πάντως, όλοι δεν έχουμε άποψη; Απαγορεύεται να την εκφράσουμε ; Για την παιδεία που τη ζω καθημερινά μιλάω, για την κοινωνία στην Αφρική μίλησα;
β) Το φύλο μου δεν το μαντέψατε σωστά !
γ) Θεωρώ τη συζήτηση για τη συνάφεια εντελώς άκυρη. Απλά δε συμφωνούμε ! Δε θα ασχολούμουν με συνάφειες ! Θεωρώ τη συζήτηση για τις συνάφειες οπισθοδρομική, όταν αλλού υπάρχουν joined degrees ή programs of individual study ! Και μάλιστα τα κάνουν και οι γόνοι της ελίτ ! Ένα μεταπτυχιακό σε άλλο τομέα θεωρώ διευρύνει ορίζοντες, δίνει άλλη προσωπικότητα στον κάτοχο και άλλο αέρα στο μάθημα, ειδικά στις μικρές τάξεις ! Εξάλλου, τι να το κάνεις και το διδακτορικό πχ των εφαρμοσμένων μαθηματικών αν κάνεις μάθημα στο γυμνάσιο;
δ) Να τη δούμε την artificial intelligence στην πράξη ! Ως τότε ένα καλό ερώτημα είναι έαν ένα MSc in Artificial Intelligence είναι συναφές για εκπαιδευτικό που δεν είναι πληροφορικός ! (Εγώ λέω ότι είναι ! )
ε)Τέλος πάντων, καλό είναι να ακούγεται και καμιά άλλη άποψη και ας μην συμφωνούμε όλοι.

@Πλατάρος Γιάννης
|

Φιλτατε, κρείττον εστί το σιγάν του λαλείν.....

Έλεος πια με τους πανεπιστημονες!!

Παράθεση από Πλατάρος Γιάννης
"Έχω προσπαθήσει μέσω της σύγκρισης του ασυρμάτου οικιακού δικτύου του ρούτερ με τον πομπό του κινητού τηλεφώνου να συγκρίνω τις εμβέλειες με τον κανόνα του αντιστρόφου τετραγώνου της απόστασης. Δεν πείσθηκαν, παρ ΄΄οτι έχω ταλέντο να τα απλοποιώ και να τα λέω «παραστατικά» ."

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ