Επιστολή 324 Χημικών στον υπ. Παιδείας για τις δηλώσεις της υφυπουργού Δ.Μιχαηλίδου ότι "Έχουμε ελλείψεις σε Χημικούς γιατί πάνε στη φαρμακοβιομηχανία"

"2500 Χημικοί περιμένουν να δουλέψουν στην εκπαίδευση.....οι πίνακες το μαρτυρούν!"

19/09/2023

Άκουσε το άρθρο

Η υφυπουργός παιδείας, κα Δόμνα Μιχαηλίδου στις τελευταίες της πρόσφατες δηλώσεις, αναφέρει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι Χημικοί να εργαστούν στον κλάδο της εκπαίδευσης και αναρωτηθήκαμε όλοι αν αναφέρεται στην Ελλάδα ή σε κάποιο άλλο κράτος.

Στις τελευταίες προκηρύξεις 2ΓΕ/2023 και 3ΕΑ/2022 βλέπουμε 2477 άτομα στη γενική εκπαίδευση και 97 (κύριος) /450 (επικουρικός ) άτομα στην ειδική εκπαίδευση. Από αυτά διορίστηκαν 50 άτομα στη γενική εκπαίδευση και μόλις 2 στην ειδική αγωγή. Στην Α φάση αναπληρωτών 2023 προσλήφθηκαν μόλις 159 άτομα. Αυτό το νούμερο διορισμών που ηχεί ως κακόγουστο αστείο στα αυτιά μας, δεν οφείλεται στο ότι δεν υπάρχουν χημικοί στους πίνακες.

Για όλους εμάς που περιμένουμε με αγωνία να δουλεύουμε έστω ως αναπληρωτές, που γυρίζουμε όλη την Ελλάδα, για όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για την αναβάθμιση της χημείας στην εκπαίδευση, η δήλωση της υφυπουργού είναι το λιγότερο απογοητευτική.

Για το λόγο αυτό καλούμε το υπουργείο να προβεί άμεσα σε κάλυψη των κενών, που το ίδιο δήλωσε ότι υπάρχουν με διορισμούς. Επιπλέον ζητάμε άμεση συνάντηση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών ΕΕΧ και του τμήματος Παιδείας της ΕΕΧ με την Υφυπουργό και απαιτούμε αναβάθμιση του μαθήματος της Χημείας στο Γυμνάσιο με τη θέσπιση δίωρου και γραπτώς εξεταζόμενου μαθήματος. Η Χημεία είναι Πανελλαδικά Εξεταζόμενο Μάθημα, δεν μπορεί να είναι ανύπαρκτο μάθημα στο Γυμνάσιο. Διδάσκεται σε μεγάλο βαθμό από άλλες ειδικότητες που συμπληρώνουν ωράριο και όχι από Χημικούς, αυτό δεν προβληματίζει το υπουργείο;

Ναι...δεν υπάρχουν Χημικοί στην εκπαίδευση και πώς να υπάρξουν, αφού δεν μας προσλαμβάνουν;

Η Χημεία είναι μαγεία λέμε με τους μαθητές μας, που όσοι την ανακαλύπτουν την αγαπούν, αλλά στερούμε από τα παιδιά την ομορφιά της...Για αυτά τα παιδιά παλεύουμε και δηλώνουμε ότι διεκδικούμε θέσεις στην εκπαίδευση...Μας αξίζουν!

Με εκτίμηση,

Οι συνάδελφοι Κλάδου ΠΕ04.02

Ακολοθούν τα ονόματα 324 Χημικών

Σχόλια (6)

Ετεοκρής
|

- Έχουμε ελλείψεις σε εργαστήρια Χημείας, τι να τους κάνουμε τους Χημικούς;
- Τι είπες;
- Την αλήθεια είπα.

Κωνσταντίνος Παπακώστας
|

Έγιναν παντού αλλαγές, στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια, στην Τριτοβάθμια, την Επαγγελματική και την Προσχολική Εκπαίδευση, άλλαξαν όλα τα προγράμματα δέκα και πλέον φορές, τα βιβλία, το μέγεθος της ύλης, μπήκαν νέα μαθήματα, ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Δηλαδή ό, τι γινόταν το 1974, γίνεται και σήμερα, 50 χρόνια μετά.
Άλλαξαν οι κυβερνήσεις, οι υπουργοί, οι γενικοί γραμματείς, αλλά δεν αλλάζει η γνώμη των πολιτικών αυτής της χώρας γιά την ύπαρξη βασικών μαθημάτων γιά την εκπαίδευση των μαθητών. Μα θα μου πείτε ότι εδώ καταργήθηκαν η Κοινωνιολογία και τα Καλλιτεχνικά γιά να μπούν τα Λατινικά, εσύ τη Χημεία κοιτάζεις; Το λέω, διότι τη Χημεία δεν την υπερασπίζεται κανείς, κι από πάνω έχουν και την εύκολη δικαιολογία ότι κάποιοι από τους αδιόριστους βρίσκουν εργασία στις δήθεν υπάρχουσες χημικές ή φαρμακευτικές βιομηχανίες της χώρας.
Πού ζούν οι υπουργοί; Στο 1980; Υπάρχουν ακόμα άνεργοι χημικοί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και ισχυρίζονται τέτοια πράγματα; Αν χρειάζεται αυτήν τη στιγμή κάποια μεταρρύθμιση το πρόγραμμα σπουδών γιά να βρούν δουλειά περισσότεροι χημικοί, αυτή είναι η προσθήκη μίας ή δύο ωρών στο πρόγραμμα της Πρώτης Γυμνασίου. Γιατί θα μου πείτε, γιά συντεχνιακούς μόνο λόγους; Η απάντηση είναι απλή. Τα παιδιά του Δημοτικού κάνουν Φυσική και απλά στοιχεία Χημείας στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Και μετά ένα μαθησιακό κενό στην Πρώτη Γυμνασίου γιά να δεχτούν τη βίαιη εισαγωγή του δύσκολου αυτού μαθήματος χωρίς άλλες εισαγωγές, απότομα στη Β' Γυμνασίου. Κανείς δεν το έχει δεί, ότι αυτή η μαγεία που κρύβει το μάθημα της Χημείας όπως λένε οι αδιόριστοι, πριν ακόμα αναφανεί, έχει μετατραπεί σε φόβος, τρόμος και αρνητική προδιάθεση γιά τους απροετοίμαστους, ανυποψίαστους μαθητές της Β' Γυμνασίου κι αυτό γίνεται γιά μισόν αιώνα.
Η εδώ και διακόσια χρόνια εμμονή των προγραμμάτων του Γυμνασίου στην καταθλιπτική υπεροχή των ωρών που χρειάζονται γιά τα γλωσσικά μαθήματα, μπορεί να πέτυχε την ομογενοποίηση στην ομιλούμενη γλώσσα των ιθαγενών, αλλά δε λύνει τα βιοτικά τους προβλήματα. Και το κυριότερο, σπαταλιούνται τόσες πολλές ώρες στα γλωσσικά μαθήματα χωρίς αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, ενώ οι κακόμοιροι χημικοί, οι βιολόγοι, γεωλόγοι-γεωγράφοι, κοινωνιολόγοι, οικονομολόγοι, οικιακής οικονομίας, είναι υποχρεωμένοι μέσα σε 1-2 ώρες την εβδομάδα να δώσουν στα παιδιά να καταλάβουν τα μαθήματά τους. Ενώ θα ήταν πολύ εύκολο να αφαιρεθεί έστω 1 ώρα από τα φιλολογικά μαθήματα και να προστεθεί στη Χημεία. Δεν είναι ζητιανιά, το δικαιούται.

Αποστολος
|

Στο ποιο παραγωγικό υπουργείο... υπουργείο της μάθησης και της παιδείας ο Πρωθυπουργός φρόντισε να τοποθετησει το χειρότερο προσωπο

Πανθέοι
|

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, θα πρέπει να συναντηθεί το τμήμα πεδείας της ΕΕχ με την αξιότιμη κ. Υφυπουργό ώστε να διασαφινιστεί το ζήτημα με τη χημεία στο Γυμνάσιο έναντι των άλλων Επιστημών Φυσικής και Βιολογίας.

Φωτεινή
|

Αυτή η ιστορία μπορεί - mutatis mutandis - να παραλληλιστεί με τη γνωστή φράση "αφού δεν έχουν ψωμί γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι" και δείχνει πόσο κωμικά είναι τα πράγματα, όταν ο "ηγέτης" δεν ξέρει τι του γίνεται. Άντε να περιμένεις από τέτοιους ανθρώπους να λύσουν τα προβλήματα της παιδείας. Είναι σα να στέλνεις να διδάξει θρησκευτικά κάποιον που δε ξέρει το πάτερ ημών.

Ετεοκρής
|

Και χημικοί υπάρχουν και χιλιάδες μαθηματικών και φιλολόγων και οικονομολόγων και γυμναστών και... Υπάρχουν επίσης και χιλιάδες που δεν αποφοιτούν επειδή βρέθηκαν σε σχολές που δεν επιθυμούν ή σε άλλες όπου το πρόγραμμα σπουδών τους απαιτεί ικανότητες που δεν έχουν.
Εντωμεταξύ, εδώ στον Νομό, όλοι οι τεχνικοί, πτυχιούχοι και αυτοδίδακτοι, τρέχουν από το πρωί έως το βράδυ για να προλάβουν τις δουλειές που δεν τελειώνουν ποτέ. Οι παντρεμένοι έχουν να αντιμετωπίσουν και τα παράπονα της γυναίκας τους:
- Μανώλη, πότε θα έρθεις επιτέλους; Το παιδί...
- Στου Ετεοκρή είμαι, ένα παράθυρο του άλλαξα, δυο μήνες περιμένει, ο δάσκαλος μου ήτανε. Έρχομαι! Φουουουου!...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ