Τη σύμφωνη γνώμη για δραστική μείωση της ύλης των μαθητών διατύπωσε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σπ. Δουκάκης στη συνάντηση με το προεδρείο της ΟΙΕΛΕ και σημείωσε ότι η μείωση αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί με την εκπόνηση εκπαιδευτικών δράσεων και την εκμάθηση δεξιοτήτων.
Ο Σπ. Δουκάκης ενημέρωσε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής των εγχειριδίων και υπογράμμισε ότι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα του ενός βιβλία με επιλογή του βασικού από το Σύλλογο Διδασκόντων.
"Για τα θέματα αξιολόγησης βιβλίων και ύλης θα υπάρχουν επιτροπές στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν εθελοντικά δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί", είπε ο πρόεδρος του ΙΕΠ.
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο Σπ. Δουκάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστούν οι νόμοι, ενώ σημείωσε ότι θα υπάρξουν τροποποιήσεις με βάση την εμπειρία από τα σχολεία και το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και τόνισε ότι κάποια από τα συμπεράσματα της έρευνας της ΟΙΕΛΕ είναι χρήσιμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Για το προφίλ του εκπαιδευτικού ανέφερε ότι στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι η τεχνολογική αναβάθμιση και η ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας και δήλωσε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να είναι ισότιμη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων στα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ παρουσίασε το πρόγραμμα τεχνολογικής αναβάθμισης των σχολείων με τους νέους Πίνακες Αφής που θα δοθούν στα σχολεία μέχρι το Φεβρουάριο και θα βοηθήσουν στην διδασκαλία των χιλιάδων εκπαιδευτικών σεναρίων που θα παραδοθούν στους εκπαιδευτικούς και στα οποία θα μπορούν να παρεμβαίνουν οι ίδιοι και να τα εμπλουτίζουν.
Τέλος, ανέφερε ότι είναι σημαντική η συμμετοχή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο ΙΕΠ ως ειδικών συμβούλων και ότι θα πρέπει να γίνουν από κοινού ενέργειες για να λυθούν τα προβλήματα που ανέκυψαν για την ομαλή συμμετοχή τους.
- Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Παιδιά είναι, τα ίδια πιστεύαμε κι εμείς όταν ήμασταν στην Ε' και ΣΤ' Γυμνασίου, μέχρι που μια μέρα μας είπε ένας μαθηματικός ότι και ένα κεφάλαιο να μείνει για εξέταση, εγώ μπορώ να βάλω θέματα όπου κανείς δεν θα γράψει πάνω από 8. Μας το εξήγησε και το καταλάβαμε.
Το πρόβλημα έχει τις γνωστές μεταβλητές του που παραμένουν διαρκώς επίκαιρες εδώ και δεκαετίες. Θα σταθώ σήμερα σε μία. Τη δεκαετία του 70 η ύλη γενικώς ήταν αρκετά περισσότερη κι αυτό το ξέραμε από τότε που ήμασταν στις μικρές τάξεις. Ήμασταν όμως οι περισσότεροι αποφασισμένοι. Κινητήριος δύναμη η φτώχεια. Ή θα έμπαινες στο Πανεπιστήμιο και θα άνοιγαν νέοι δρόμοι ή θα έμενες στο χωριό και στα χωράφια που σε περίμεναν. ΄Δε χρειαζόταν να σε συμβουλέψει κανείς, έφτανε να δεις τη μορφή του πατέρα σου και του παππού σου όταν γύριζαν από το αμπέλι το απόγευμα...
Όταν ήρθαμε στην πρωτεύουσα, πεινάσαμε για πρώτη φορά. Μια φορά τον μήνα ερχόταν η επιταγή και επειδή γνωρίζαμε τις δυσκολίες... δεν ζητούσαμε δραχμή παραπάνω. Μια φορά έχασα το φροντιστηριακό βιβλίο των Μαθηματικών και καθόμουν μετά το βραδινό σχόλασμα να αντιγράψω το κεφάλαιο ώστε να το δώσω την επομένη στον συμμαθητή μου. Είχε πάει η ώρα έντεκα παρά... και με είδε ο Μεσσήνιος καθηγητής - συγγραφέας από την ανοιχτή πόρτα την ώρα που έφευγε.
Με ρώτησε τι κάνω... κι έφυγε. Γύρισε μετά από δύο λεπτά κρατώντας το βιβλίο του. Μου το χάρισε και μου είπε να φύγω. Μετά από πολλά χρόνια έμαθα από έναν συνάδελφο μαθηματικό ότι κι αυτός όταν ήταν μαθητής, είχε κάνει το ίδιο γιατί ήταν πάμφτωχος...
Δεν γράφω το όνομά του γιατί δεν το επιτρέπει το esos. O κύριος Πλατάρος όμως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζει ποιος είναι.