Εξαγγελίες προέδρου ΙΕΠ για αλλαγές σε Τράπεζα Θεμάτων, αξιολόγηση, πολλαπλό βιβλίο

Αλλαγές σε Τράπεζα Θεμάτων, την αξιολόγηση και το πολλαπλό βιβλίο, προανήγγειλε ο "Κερκυραίος" πρόεδρος του ΙΕΠ Σπύρος Δουκάκης σε συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα Ενημέρωση της Κέρκυρας.
Για τα νέα βιβλία (πολλαπλό βιβλίο) ο κ. Δουκάκης ανακοίνωσε ότι θα εισαχθούν στα σχολεία τον Σεπτέμβριο του 2024 σε ηλεκτρονική μορφή , για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά η διδασκαλία μέχρι να εκτυπωθούν (σ.σ. το μεθεπόμενο σχολικό έτος) τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία.
Για την αξιολόγηση ο πρόεδρος του ΙΕΠ είπε πως θα ξεκινήσει διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες βελτιωτικές αλλαγές
Για την Τράπεζα Θεμάτων ο Σπ. Δουκάκης ανακοίνωσε ότι θα γίνουν βελτιωτικές αλλαγές.
Συγκεκριμένα για τα παραπάνω θέματα ο πρόεδρος του ΙΕΠ είπε τα εξής:
Βιβλία: Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στα τέλη του Σεπτεμβρίου, γίνεται έλεγχος των φακέλων τους και τους δίνεται η έγκριση για να συγγράψουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία αναμένονται την Άνοιξη του 2024. Θα αξιολογηθούν στη συνέχεια και εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024. Βάσει του σχεδιασμού, σε έντυπη μορφή θα τα έχουν από το μεθεπόμενο έτος.
Η διδασκαλία μέχρι τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία και παράλληλα θα αξιοποιούνται τα νέα προγράμματα σπουδών για να παίρνουν στοιχεία μέσα από αυτά οι εκπαιδευτικοί.
Αξιολόγηση: Τα 63 κριτήρια που έχουν τεθεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού χρειάζεται εκ νέου να το δούμε. Ακούμε την εκπαιδευτική κοινότητα και τους συμβούλους εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός είναι να υπάρχει πάλι μια πλατφόρμα στο ΙΕΠ που θα συγκεντρώνει, τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις ατέλειες που έχει το σύστημα, ώστε να μπορέσουμε να το βελτιώσουμε. Χάρη σε αυτό θα επικαιροποιηθεί η όλη η διαδικασία στο κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Ταυτόχρονα «τρέχει» η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων, το έργο προχώρησε πολύ ικανοποιητικά την τρέχουσα χρονιά. Παρόλα αυτά προχωράμε, ώστε την επόμενη χρονιά να έχουμε ένα καταλληλότερο μοντέλο και γι’ αυτήν τη διαδικασία.
Τράπεζα Θεμάτων: Προφανώς υπάρχουν θέματα που μπορούν να βελτιωθούν. Αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα, θα επικαιροποιηθούν τόσο τα ίδια τα θέματα , όσο και ο τρόπος που δίνονται στα σχολεία. Σχεδιάζουμε οι αλλαγές να μην έρθουν απότομα στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά σε βάθος χρόνου με ενημέρωση και εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Χρειάζεται μια ανακατανομή των θεμάτων, να αφαιρεθούν κάποια θέματα, πιθανώς να προστεθούν κάποια άλλα , να υπάρχει μια κλιμακούμενη δυσκολία , ενώ ένα ζήτημα που τίθεται υπό συζήτηση είναι ο τρόπος με τον οποίο έρχονται τα θέματα στα σχολεία μας και το πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν την Τράπεζα των Θεμάτων.
Η μεγάλη μας εικόνα μας είναι ότι ο εκπαιδευτικός πιέζεται για να βγάλει όλη αυτή τη δουλειά με την Τράπεζα των Θεμάτων.Οπότε έχουμε μια μεγάλη ευθύνη να συνεισφέρουμε στο να του δώσουμε χρόνο. Παράλληλα το πληροφοριακό σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων θα επανασχεδιαστεί ώστε να είναι εύκολο και προσβάσιμο, ενώ έχει ήδη ενισχυθεί στην ασφάλειά του.
Επιμόρφωση: Ένας από τους βασικούς ρόλους του ΙΕΠ είναι αυτό που λέγαμε μέχρι χθες επιμόρφωση. Σήμερα πλέον μιλάμε για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών . Είναι ένα κυρίαρχο ζητούμενο της εκπαιδευτικής κοινότητας και υπάρχει ένας σχεδιασμός για ένα ενιαίο σύστημα επαγγελματικής ανάπτυξης, το οποίο δεν θα έχει την διάσταση της μιας και των δυο ημερών. Θα είναι μια συνεχής διαδικασία που θα έρθει να συνεισφέρει σε ένα προφίλ εκπαιδευτικού που θα έχει κατακτήσει πράγματα μέσα στο πλαίσιο του επαγγελματικού του βίου.
Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης που θα αναλάβουν αυτό το ρόλο συνεισφέρουν σε αυτό το πλαίσιο. Το κρίσιμο είναι να δημιουργηθούν οι κοινότητες πρακτικής και μάθησης ανά περιοχή. Θα το δούμε από φέτος. Ένα πρώτο έργο είναι οι επονομαζόμενοι διαδραστικοί πίνακες, οι οποίοι εντέλει είναι οθόνες αφής 75 ιντσών με ενσωματωμένο υπολογιστή. Η πρώτη διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης είναι στη χρήση αυτών και στα συνοδευτικά λογισμικά, με σκοπό να αλλάξει το πλαίσιο λειτουργίας της τάξης. Είναι από τα πρώτα ζητήματα που θα ξεκινήσουμε τον μήνα που μας έρχεται, η προετοιμασία δηλαδή των εκπαιδευτικών.
Ελληνική PISA: Ο σχεδιασμός είναι οι εξετάσεις αυτές να επαναληφθούν και να συνεχίζονται σταθερά στα σχολεία, ώστε να μπορούμε σε συνεχόμενα διαστήματα να παρατηρούμε την εξέλιξη της μαθησιακής πορείας. Σε καμία περίπτωση δεν έχουν στόχο αυτές οι εξετάσεις να ελέγξουν ή το σχολείο ή την περιοχή των σχολείων. Θέλουμε όμως να δούμε εξελικτικά τη μάθηση των μαθητών μας. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν το 2021-22 και 2022-23 και είμαστε στη διαδικασία σχεδιασμού του νέου προγράμματος, διότι ολοκληρώθηκε ο α’ κύκλος που είχε σχεδιαστεί από το Υπουργείο.
- Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη Συνέντευξη
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Τριμελές όργανο για τις αμοιβαίες μετατάξεις
- Ματαιώθηκε διαγωνισμός απομαγνητοφώνησης συνεντεύξεων εκπαιδευτικών
- Καθιστική διαμαρτυρία θα κάνουν οι υπάλληλοι του υπ. Παιδείας για το κίνητρο ανταμοιβής
- Έκτακτη επιχορήγηση 709.228,00 € για σχολεία του εξωτερικού
- Live/ υπ. Παιδείας: Τι είναι, τι αξιολογεί και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το PISA
- Κ. Πιερρακάκης: Ξεκινά η διαβούλευση για τον νέο αθλητικό νόμο
- ΕΛΜΕ Πειραιά : Τι μας είπε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης
- Αναπληρωτές (Δ ' φάση) : Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης σχολείων
- Νόμιμη η διαδοχική εναλλαγή της θέσης Πρύτανη στο ΑΠΘ υποστηρίζουν οι Απ. Αποστολίδης, Γ. Ζωγραφίδης. και Χ. Φείδας
- Ο ονομαστικός κατάλογος 195 υπαλλήλων φορέων του υπ. Παιδείας που θα λάβουν κίνητρο ανταμοιβής
Σχόλια (18)
γκρέμισμα οι ιδεοληπτικές βλακείες και ένα απλό σύστημα σε όλα χωρίς παράθυρα με ξεκάθαρους λογικούς όρους
το 1ο ΓΕΛ στην περιοχή μου το πρωϊ είχε κατάληψη και δεν έχουν περάσει ούτε 20 εργάσιμες από τότε που άνοιξαν!!!!
Τι θα γίνεται με τις καταλήψεις; ανεξέλεγκτοι και ατιμώρητοι με επιβολή ΄με το έτσι θέλω πάνω στους άλλους μαθητές ότι σήμερα δεν θα κάνεις μάθημα;
και αυτό είναι ανεκτό από το ΥΠΑΙΘ;
To IEΠ δινει την εντυπωση οτι οι τράπεζες θεμάτων αφορά στους καθηγητές της μέση εκπαίδευσης. Οι ενδιαφερόμενοι ειναι οι μαθητές οι οποίοι αλλάζουν τάξη κάθε χρόνο. Σε ποιον απευθύνεται?
Ελπίζουμε με την νέα ηγεσία το ΙΕΠ να γίνει είναι επιστημονικός οργανισμός και όχι .....
Όταν όλες οι... "αλλαγές" και οι..
"καινοτομίες" σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο τομέα της Εκπαίδευσης και της Παιδείας "σχεδιάζονται" και εφαρμόζονται στο πόδι!!!!!! και ερήμην της εκπαιδευτικής κοινοτητας και των ειδικών επιστημονων
και βασίζονται στην "επικοινωνία"
μην περιμένετε " σωσμό" σε αυτή τη χώρα!!!!!!!!
... ράβε, ξήλωνε, δουλειά να μη σου λείπει....
και για του λαού τα παιδιά ποιος νοιάζεται αν τα εγκαταλείπει...!!!
Τι να δει στο myschool ;
Η πολιτική τους είναι να γίνονται δράσεις, προγράμματα, Erasmus κτλ κτλ όλα αυτά σημαίνουν δουλειά στον εκπαιδευτικό που έχει 20+ ώρες και χάσιμο διδακτικών ωρών αυτά μετράνε για την αξιολόγηση για να πάρεις άριστα και να γίνεις άριστος!
Συμφωνώ με την μέρες που χάνονται. Ναι δεν θα έπρεπε. Όμως επειδή το σχολείο διαμορφώνει γενιές θα έπρεπε να υπάρχει ένα δίωρο κάθε εβδομάδα που ανά δύο μήνες τα παιδιά θα μαθαίνουν κα΄τι όπως κυκλοφοριακή αγωγή. Κάτι γίνεται στα γυμνάσια αλλά δεν φτάνει. Και βέβαια να προωθηθεί η ομαδική εργασία γιατί σα λαός δεν ξέρουμε να συνεργαζόμαστε. Ακόμη, αυτό που θα αλλάξει την κατάσταση θα είναι να μας εκπαιδεύσουν να βαθμολογούμε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά και να αφήσουμε την πονοψυχία.Τώρα αν εσύ νομίζεις πως το ζήτημα είναι να λύσουμε 1000 ασκήσεις για να γράψουν καλά στις εξετάσεις νομίζω ότι μπερδεύεις το σχολείο με το φροντιστήριο.
Το σίγουρο είναι ότι και με τη νέα ηγεσία τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα θα προχωρήσουν.
Το θετικό όμως είναι ότι έχει αλλάξει το ύφος των ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας. Η ΄άθλια συμπεριφορά των προηγούμενων έχει δώσει τη θέση της σε ένα πιο διαλλακτικό τρόπο. Δε φτάνει για να φτιάξουν τα σχολεία, αλλά τουλάχιστον να μη μας στοχοποιούν οι πολιτικοί μας προϊστάμενοι όπως έκαναν όλοι οι προηγούμενοι Υπουργοί της Ν.Δ. καθώς και η Διαμαντοπούλου.
Ημέρα για το α, το β, το γ.
Δίωρο για το δ, το ε, το ζ.
Εκδρομές, περίπατοι, τοπικές κι εθνικές εορτές, προσκεκλημένοι ομιλητές, σύλλογοι κι ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, αρκεί να γεμίζει ο φάκελος του σχολείου...
Δράσεις και αντιδράσεις.
Και τελικά, περισσεύει και κάτι ψιλό για μάθημα στα γρήγορα.
Αλλά, εξετάσεις στο τέλος, ως να μην έχει χαθεί ούτε ένα λεπτό!
Όλοι δηλώνουν πως όλα γίνονται μια χαρά κι είμαστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα...
Ελπίζουμε κάποιος να μεταφέρει την καθημερινή πραγματικότητα στο ΙΕΠ.
Εκπαίδευση από το ΙΕΠ στην πρωτοβάθμια, αλλά φέτος είμαι αναπληρωτής στη δευτεροβαθμια. Δύσκολο βέβαια να γίνει ένας διαχωρισμός, ίσως και άδικο για πολλούς και να ξέρεις σε βάθος 3ετιες που θα είσαι.
Η εκπαίδευση τελείωσε το Μάιο κι ακόμη να πάρουμε τη βεβαίωση.
Για άλλη μια φορά το Ιεπ δια του προέδρου του δείχνει αδιαφορία (η μηπως άγνοια) για την επαγγελματική εκπαίδευση που δεν υπαρχει μέλος ΔΣ να την εκπροσωπεί;Ερωτάται λοιπον ο πρόεδρος πως θα είναι ετοιμα τα βιβλια στην ΕΕ αφού ακόμα δεν έχουν γράφει τα αναλυτικα προγράμματα σπουδών;μηπως αγνοεί στοιχειώδεις λέξεις της επαγγελματικής όπως τομείς και ειδικότητες;Παρακαλω όχι αλλά λόγια του αέρα.Νέα βιβλια για την ΕΕ δεν θα γράφουν σε βαθέως τετραετιας
Αλλού βαράν τα όργανα, αλλού χορεύει η νύφη....
Πότε επιτέλους θα σταματήσουν να οικειοποιούνται το όνομα PISA (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ και να μας μιλάνε για "ελληνική PISA";
Για όποιον ξέρει, η PISA (η κανονική) δεν είναι "μοιράζω μερικά διαγωνίσματα σε μαθητές" αλλά εξετάζει μια σειρά από κρίσιμους παράγοντες όπως άλλωστε γράφει και στην ιστοσελίδα της (δείτε στην επόμενη παράγραφο). Η "ελληνική PISA" δεν έχει καμία (μα καμία) σχέση με όλα αυτά.
Υπάρχουν 6 τόμοι που αναλύουν τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση του 2018:
Τόμος I: Τι ξέρουν και μπορούν να κάνουν οι μαθητές
Τόμος II: Όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να πετύχουν
Τόμος III: Τι σημαίνει η σχολική ζωή για τις ζωές των μαθητών
Τόμος IV: Είναι οι μαθητές έξυπνοι σχετικά με χρήματα
Τόμος V: Αποτελεσματικές Πολιτικές, Επιτυχή Σχολεία
Τόμος VI: Είναι οι μαθητές έτοιμοι να ευδοκιμήσουν σε έναν διασυνδεδεμένο κόσμο
Θετικά όλα. Ο Αντώνης παρουσίασε ένα σημαντικό πρόβλημα που είναι εύκολο να λυθεί. Όλα τα βιβλία να γίνουν 8 μηνιαία τεύχη. Σήμερα η τσάντα του Γιαννάκη του Γ1 είναι μεγαλύτερη από το μπόι του και στην αυλή μια τσάντα προχωρά μόνη της. Πού είναι το παιδί;
Παρακαλώ δείτε από το myschool πόσες ημέρες γίνεται πραγματικό μα΄θημα στο σχολείο και θα εκπλαγείτε. Ίσως έτσι καταλάβετε ένα λόγο από τους πολλούς γιατί τα παιδιά βγαίνουν χωρίς βασικές γνώσεις.
Επίσης αν προσαρμόσετε το διδακτικό βιβλίο με τις ημέρες μαθήματος τα παιδιά θα έχουν πανάλαφρη τσάντα αφού τα βιβλία θα έχουν μέγιστο 70 σελίδες! (35 πάχος με μπρός πίσω!)
δείτε από το Myschool
βρε κοιτάξτε να γίνεται μάθημα στο σχολείο κάθε ημέρα και αφήστε τα πολλά-πολλά. Η εκπαίδευση θέλει καλό βιβλίο και καλό εκπαιδευτικό και μάθημα.
Όταν τη μια ημέρα είναι ευρωπαϊκών γλωσσών, ποδηλάτου, μουσείων, ζωγραφικής. παραλίας, θεάτρου, βάλε εκδρομές, αργίες ..ότι μέσα και να τους παρέχετε με 100 ημέρες (ούτε και αυτές) το χρόνο, τί να μάθει το παιδί;
Επίσης να γίνεται μάθημα στις τάξεις γιατί σε κάποιες γίνεται πρωινάδικο με κουβέντα για την επικαιρότητα και φασαρία που δεν μπορεί να γίνει μάθημα.
Περάστε αιφνιδιαστικά και από κανένα σχολείο να δείτε τί γίνεται...όχι όλο στο γραφείο.
Επίσης οι εκπαιδευτικοί έχουν το μεγαλύτερο χρόνο σε άδεια όλο το χρόνο.
Γιατί το καλοκαίρι να μην κάνουν ενισχυτική διδασκαλία σε αδύνατους μαθητές και να έχουν 25 ημέρες άδεια το χρόνο όπως όλοι οι εργαζόμενοι;