ΤΗΛΕ…τι;

"Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούμαστε να κάνουμε για δύο(;) μέρες. Πάντως τηλεκπαίδευση δεν είναι".

26/09/2023

Άκουσε το άρθρο

Τζιατζιάς Μιχάλης, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής 6ου Γυμνασίου Λάρισας

Μέλος Τ.Ε. ΔΑΚΕ Καθηγητών ν.Λάρισας. Πρόεδρος ν.τ. ΑΔΕΔΥ ν.Λάρισας

Για μία ακόμη φορά η εκπαιδευτική κοινότητα του νομού Λάρισας βιώνει τον θεσμό της τηλεκπαίδευσης (δημιούργημα της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας).

Είναι γεγονός πως -παρά τις οποιεσδήποτε αντιδράσεις – λειτούργησε  με τις αδυναμίες και τα προβλήματά της, ως ένα μέσο προσωρινής αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης κατά  την -μεγάλης διάρκειας- περίοδο του κορονοϊού.

Έρευνες στο εξωτερικό έχουν αποδείξει πως η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε ανήλικους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (πόσο μάλλον σε αυτή της Πρωτοβάθμιας) ελάχιστη αποτελεσματικότητα έχει σε σχέση με την εφαρμογή της σε ενήλικα άτομα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί είναι κάθετα αντίθετοι στη συγκεκριμένη μαθησιακή διαδικασία.

Κι εκεί που λέγαμε πως όντως σε κάποιες ακραίες και ιδιαίτερες καταστάσεις μπορεί να φανεί μια σχετικά χρήσιμη εκπαιδευτική διαδικασία-υπό αυστηρές προϋποθέσεις πάντα και σε περιπτώσεις μεγάλης διάρκειας απουσίας από το Σχολείο- ξαφνικά εκπαιδευτικοί και κοινωνία αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε αν όντως έτσι είναι ή οδεύουμε ολοταχώς προς μια κατάχρηση της εφαρμογής του συγκεκριμένου νομοθετήματος ,η οποία λίγο θέλει να αποδειχτεί καταστροφική για τις  επόμενες γενιές μαθητών.

Ποιοι όμως πρέπει να αποφασίζουν και ποιοι αποφάσισαν  εν τέλει για την εφαρμογή - επιβολή μιας αιφνιδιαστικής  και πρόχειρης τηλεκπαίδευσης;  

Ποια καιρικά δεδομένα – τουλάχιστον για την ημέρα του Αγιασμού- για τον νομό Λάρισας ήταν αυτά που λήφθηκαν υπόψη;

Γιατί εκπαιδευτικοί ,γονείς και μαθητές πρέπει να αναστατώνονται χωρίς σοβαρό λόγο πριν καν ανοίξουν τα σχολεία ;

Οι συνισταμένες της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει ασυζητητί να καθορίζονται από ειδικούς με αυτήν και μόνο.

Η συμπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας -κυρίως στο τέλος του σχολικού έτους-εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Ας την σκεφτόμαστε πριν λάβουμε βιαστικές και λανθασμένες αποφάσεις. Στις παρεμβάσεις των μη ειδικών ή των μη σχετικών πρέπει να μπαίνουν όρια που κάποιος σε κάποιους πρέπει να βάλει.

Εκτός και εάν έναν θεσμό που φτιάχτηκε για να βοηθήσει -που όπως προανέφερα χρειάστηκε κάποια στιγμή -επιθυμούμε να τον απαξιώσουμε και αρκούμαστε στον -εκτός πραγματικότητας- αυτοθαυμασμό μας για τη δημιουργία του.

Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούμαστε να κάνουμε για δύο(;) μέρες.

Πάντως τηλεκπαίδευση δεν είναι.           

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (9)

Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70
|

Απορώ πώς ο συνάδελφος Σ΄.Ε. Πλατάρος βρίσκει χρόνο και συμμετέχει σε κάθε συζήτηση γίνεται εδώ στο esos. Αντιλαμβάνομαι πως οι διαχειριστές της ιστοσελίδας λατρεύουν την παρουσία του, αφού προκαλεί τη συμμετοχή, άρα και τα clik της επισκεψιμότητας. Όμως πώς τα καταφέρνει σε σ΄χέση με τις απαιτήσεις της θέσης του; Εδώ εμείς είμαστε πέντε (5) Σ.Ε. σε ένα γραφείο και εργαζόμαστε αναρίθμητε΄ς ώρες κάθε ημέρα για όσα αφορούν την περιφέρειά μας...

να χαίρεστε την παράταξή σας
|

που απο-διελυσε τα πάντα (ό,τι είχε μείνει και δεν έφτιαξε τίποτα), πολύ αργά για δάκρυα τώρα που βραχήκατε λίγο εσείς ! καλή ψηφο σε 4 χρόνια ή και νωρίτερα, αν έχουμε άλλες τραγωδίες

ΛΕΝΑ
|

Δεν έχω πρόβλημα να κάνω τηλ/ση σε περίπτωση ανάγκης.
Τα έξοδά μου,όμως,ποιος θα τα πληρώσει;
ΕΞΟΔΑ:συντήρηση εξοπλισμού, ρεύμα, θέρμανση το χειμώνα,κλπ

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@Πλατάρος
Μου φαίνεται περισσότερο σε ενόχλησε που τα έγραψε αυτά ομοϊδεάτης σου, παρά το ίδιο το περιεχόμενο του άρθρου, το οποίο πάντως δεν είναι και τόσο μηδενιστικό, όπως βιαστικά το εξέλαβες, αλλά μιλάει επί συγκεκριμένου θέματος.
Συμφωνώ βέβαια ότι η τηλεκπαίδευση είναι "κάτι" (ελάχιστο πάντως) μπροστά στο τίποτε, αλλά αυτό το "κάτι" δεν αξίζει δα να το υπερτονίζουμε και τόσο πασχίζοντας εν τέλει να στηρίξουμε ένα θεσμό που ακυρώνει την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία και ο οποίος είναι ολοφάνερο ότι τείνει προς την κατάχρηση, αφού μοιάζει ένα εύκολο άλλοθι για τις ανεπάρκειες του υπουργείου κι ένα φάρμακο προς πάσαν νόσον!

Οφσάιντ και κίτρινη κάρτα
|

@Πλατάρος Γιάννης
Ξαναδιάβασα το άρθρο μετά το σχόλιό σας, μήπως και δεν το κατάλαβα εγώ καλά. Δεν είδα όμως να γράφει πουθενά ο συγγραφέας του, ότι "το να κάνεις 2-3 μέρες μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης είναι απαράδεκτο" ούτε και εισέπραξα να εκφράζει "μιζέρια και κακομοιρια".

Είδα αντίθετα να έθεσε εύλογα ερωτήματα και προβληματισμούς, που και βάση έχουν και υπεύθυνες απαντήσεις ζητούν. Απαντήσεις που αν μη τη άλλο, θα βοηθήσουν να μην καταντήσει η τηλεκπαίδευση.... τηλεπαρέα ή τηλενανούρισμα ή τηλενάχαμε να λέγαμε ή τηλεκαλύτερο απ' το τίποτα. Εξού νομίζω και ο τίτλος ("ΤΗΛΕ…τι;") που επέλεξε....

Ούτε τα φροντιστήρια ξέρετε, που ήταν κι αυτά φυσικά κλειστά, ΔΕΝ λειτούργησαν με τηλεκπαίδευση. Ίσως σε τέτοιες καταστάσεις όπως τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι ανυπολόγιστες καταστροφές που επιφέρουν, να προέχει η ασφάλεια του κόσμου και όχι το να μάθουν οι μαθητές, πότε* σφυρίζει οφσάιντ ο διαιτητής στο ποδόσφαιρο.
(*Σωστή απάντηση : Όταν το βλέπει....)

Πλατάρος Γιάννης
|

Κάθεσαι και γράφεις άρθρο ότι το να κάνεις 2-3 μέρες μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης είναι απαράδεκτο κτλ, ενώ συγκρίνεται με το να μην γίνει τίποτα.
Η τηλεκπαιδευση από το τίποτα είναι ασυγκρίτως καλύτερη. Το ξέρουν όλοι.
Το δικό σου το μάθημα θέλει εκ του συνεγγυς, δεν μπορείς να κάνεις την τηλεγυμναστρια όπως προ δεκαετιών είχαμε το φαινόμενο στην τηλεόραση....
Μπορείς τις 2-3 μέρες να πεις θεωρίες για τον αθλητισμό. Για την σπλήνα που πονάει αν τρέχουμε, το "σεκοντ γουίντ" για κανονισμούς Παιδειάς, πότε είναι γκολ, πότε άουτ, πότε είναι θέση εκτός παιδιάς και πότε είναι όντως παράβαση με παραδείγματα βίντεο.
Είναι μια τεράστια ευκαιρία να πεις σπουδαία πράγματα στο μάθημα σου, αλλά γράφεις ολόκληρο άρθρο να εκφράσεις μιζέρια και κακομοιρια.
Αυτή είναι η γνώμη μου.

Ετεοκρής
|

Να φανεί ότι το φαίνομαι, ακόμη και το αχνοφαίνομαι, είναι ρήματα σημαντικά.

Άσκηση πρώτη
- Να αρχίσετε το επί τόπου τροχάδην και ταυτοχρόνως να κλίνετε το ρήμα φαίνομαι.
- Σε ποιο χρόνο κύριε;
- Σε όποιον θέλετε.

Elias
|

Elias εδώ elias εκεί ...που είναι ο elias; Στη Λάρισα δεν έχει πέσει σταγόνα βροχή μέχρι τώρα, ηλιοφάνεια θεού χαρα. Τρομοκρατουμε μαθητές και γονείς και κάνουμε τηλεκπαίδευση φοβούμενοι το πιθανό πολιτικό κόστος. Τουλάχιστον ας είχαν το κουράγιο να πάρουν πίσω την απόφαση τους έστω και με καθυστέρηση.
Η δια ζώσης διδασκαλία δεν αντικαθίσταται με τίποτα. Τα πρωτακια περίμεναν με ενθουσιασμό να πάνε στο νέο τους σχολείο να κοινωνικοποιηθουν να μάθουν νέα πράγματα και αντί αυτού τα στήσαμε μπροστά σε μια οθόνη με ούτε καν βιβλία !
Φυσικά και γίνεται κατάχρηση του μέτρου της τηλεκπαίδευσης για ψύλλου πήδημα που λέει και η παροιμία. Έχει καταντήσει το webex δυστυχώς να γίνει το 112 της εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικός
|

Θα σας μαλώσει ο Πλατάρος. Αμφισβητείτε την πεφωτισμένη εντολή της κυβέρνησης του Μεγάλου Τιμονιέρη; Μην λέτε τέτοια πράγματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ