Συνολικά 636 προτάσεις κατατέθηκαν στο ΙΕΠ για τη συγγραφή των 187 νέων σχολικών βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο) Δημοτικού , Γυμνασίου και Α' Λυκείου , σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας τα οποία ζήτησε το esos.
Ωστόσο ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός, ότι στο πλαίσιο της διαφάνειας, το ΙΕΠ, δεν δημοσιοποιεί στοιχεία, τα οποία ζήτησε το esos, όπως:
- Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο;
- Υπάρχουν βιβλία που δεν κατατέθηκαν προτάσεις;
Προτάσεις για τη συγγραφή βιβλίων κατέθεσαν:
- 35 Εκδοτικοί Οίκοι, μεταξύ αυτών συσχετιζόμενοι με Φροντιστήρια και άλλων φορέων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- 17 Ομάδες συγγραφέων, και
- 51 μεμονωμένοι συγγραφείς (φυσικά πρόσωπα)
Υπενθυμίζεται ότι περισσότεροι από 20 εκδότες, υπό την αιγίδα των Ενώσεων Εκδοτών έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας αναστολή της διαδικασίας η οποία απορρίφθηκε από το ανώτατο δικαστήριο.
Επίσης οι ίδιοι εκδότες κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης της διαδικασίας για τα πνευματικά δικαιώματα και τον τρόπο πληρωμής των συγγραφέων. Αναμένεται να ορισθεί η ημερομηνία συζήτησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ι Ε Π Σπ. Δουκάκη "Εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024. Βάσει του σχεδιασμού, σε έντυπη μορφή θα τα έχουν από το μεθεπόμενο έτος.
Η διδασκαλία μέχρι τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία και παράλληλα θα αξιοποιούνται τα νέα προγράμματα σπουδών για να παίρνουν στοιχεία μέσα από αυτά οι εκπαιδευτικοί".
Μέσα στις επόμενες ημέρες η αρμόδια Επιτροπή του Ι ΕΠ θα αξιολογήσει τις προτάσεις προκειμένου να εισηγηθεί ποιες από αυτές δεν πληρούν τις προδιαγραφές που έθεσε η Πρόσκληση.
Η Επιτροπή έχει ως εξής:
Τακτικά μέλη:
- Μπίλλα Πολυξένη, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Διδακτικών Βιβλίων και Προϊσταμένη του Τμήματος Β ́ Προγραμμάτων Σπουδών και Εκπαιδευτικού Υλικού του Ι Ε Π, ως Πρόεδρος Πήλιουρας Παναγιώτης, Σύμβουλος Α ́, Προϊστάμενος του Τμήματος Α ́ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως Μέλος
- Πετροπούλου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών και Τεχνών [STEAM] του ΙΕΠ, ως Μέλος.
- Σταματοπούλου Αναστασία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας
- Γεωργαντά Παρασκευή, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας
Αναπληρωματικά μέλη:
- Ζυμπίδης Δημήτριος, Σύμβουλος Α ́, Συντονιστής της Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωτής Πρόεδρος
- Αφεντουλίδου Άννα, Σύμβουλος Β ́, Αν. Συντονίστρια της Μονάδας Σχολικής Ζωής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
- Τραμπίδου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́ ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
- Χρυσοβέργη Ευαγγελία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας Αναστασιάδου Βαρβάρα, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας
Στο έργο της Επιτροπής περιλαμβάνεται ο έλεγχος των αιτήσεων των ενδιαφερομένων, η εισήγηση συγκρότησης άμισθων τριμελών υποεπιτροπών ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων στο πλαίσιο της σχετικής Πρόσκλησης.
Η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων περιλαμβάνει :
- Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας,
- Τετράδιο Εργασιών,
- Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) με βάση τα νέα και επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών (188 Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης: 166 νέα ΠΣ και 22 υφιστάμενα).
Τα Διδακτικά πακέτα, που περιλαμβάνουν τα προβλεπόμενα διδακτικά βιβλία, εντάσσονται μετά από αξιολόγηση στο εν λόγω Μητρώο και είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή τους μορφή μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, προκειμένου να υπάρχει πληθώρα πηγών και πόρων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν το διδακτικό πακέτο που επιθυμούν προκειμένου να λάβουν σε έντυπη μορφή τα διδακτικά βιβλία. Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.
Όι, όι, όι... Δε θα μας τρελάνεις εσύ! Μας αρκεί ο νέος μεγάλος ''ακροβάτης'' , έρχεσαι κι εσύ και μας θυμίζεις τους παλιούς!...
Για πες μου, καλέ μου άνθρωπε, ποιες ήταν ''οι καλές εποχές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου'' και ποια επίδραση είχαν ακριβώς στο εκπαιδευτικό έργο των δασκα΄λων και των καθηγητών της τάξης. Ακρίβειες θέλω γιατί ήμουν κι εγώ εκεί κάποιες περιόδους και τώρα εσύ μ' έχεις κάνει να ανησυχώ για τη μνήμη μου και τον νου μου συνάμα.
Πες μου, καλέ μου άνθρωπε, ίσως χρειαστεί να πάρω τηλέφωνο τον γιατρό κι αυτό το καλό σ' εσένα θα το οφείλω!