Κ. Πιερρακάκης: Τα παιδιά μας να λειτουργούν λιγότερο σαν σκληροί δίσκοι και περισσότερο σαν επεξεργαστές

Η νομοθετική πρωτοβουλία που επεξεργαζόμαστε και θα κατατεθεί σύντομα προβλέπει την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων ως παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων στη χώρα μας

14/10/2023

Άκουσε το άρθρο

"Ηδη από την τελετή παράδοσης και παραλαβής του υπουργείου αλλά και τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης κωδικοποιήσαμε τη φιλοσοφία μας με τη φράση τα παιδιά μας να λειτουργούν λιγότερο σαν σκληροί δίσκοι και περισσότερο σαν επεξεργαστές" , δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, σε συνέντευξη στην Απογευματινή της Κυριακής, και τόνισε:

  • Αυτό μεταφράζεται σε αλλαγές που εστιάζουν στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων όπως η συνεργασία η έμφαση στην κριτική σκέψη η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και η δημιουργικότητα.
  • Σε αυτό το πλαίσιο πρόκειται να εισαγάγουμε τόσο νέα στοιχεία στο ωρολόγιο πρόγραμμα όσο και νέα εργαλεία στην ίδια τη διδασκαλία.
  • Για παράδειγμα το μάθημα της Πληροφορικής θα αποκτήσει νέα βιβλία αλλά και κυρίως ψηφιακό υλικό.
  • Στη Λογοτεχνία περνάμε από τη φιλοσοφία των αποσπασμάτων στα πλήρη έργα σε συνεργασία με λογοτέχνες.
  • Και αντίστοιχα εμπλουτίζουμε το μάθημα της Ιστορίας με ταινίες ντοκιμαντέρ συνεντεύξεις αφιερώματα χάρτες συγκριτικά στοιχεία και εν γένει εκπαιδευτικό υλικό με στόχο να μην παγιδεύονται οι μαθητές μόνο σε γεγονότα και χρονολογίες.
  • Οι διαδραστικοί πίνακες ήδη έχουν ξεκινήσει να εγκαθίστανται και σύντομα θα βρίσκονται σε κάθε τάξη δίνοντας στους εκπαιδευτικούς περισσότερες δυνατότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Επιπλέον το 2025 θα είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου που αποτέλεσε ακόμα μία προεκλογική μας εξαγγελία.
  • Καθιερώνονται επίσης τόσο ατομικές όσο και ομαδικές δράσεις που θα εστιάζουν σε τομείς όπως ο εθελοντισμός η αειφορία η συναισθηματική και η κοινωνική νοημοσύνη.
  • Και τέλος επενδύουμε στην πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση στην Ειδική Αγωγή ώστε να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Αξιολόγηση

Σχετικά με την πορεία υλοποίησης της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε τα εξής:

  • Η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας αποτελεί πλέον μια κατάκτηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος η οποία θα συμβάλει στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  • Επειτα από σαράντα χρόνια πρώτη φορά έχουμε δεδομένα ποιοτικά και ποσοτικά τα οποία έρχονται από τη βάση της μαθησιακής πράξης από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.
  • Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων συμμετείχαν στη συλλογική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας κάποια σχολεία μάλιστα που καθυστέρησαν να καταθέσουν ζήτησαν και παράταση.
  • Η ατομική αξιολόγηση υλοποιείται με την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών από τους οποίους ξεκίνησε.
  • Με τον τρόπο αυτό εμπεδώνεται στη σχολική κοινότητα η κουλτούρα της αξιολόγησης.
  • Σύμφωνα με τα πρώτα ποιοτικά στοιχεία που επεξεργαζόμαστε φαίνεται ένας πλούτος δράσεων και καινοτομιών των σχολείων.
  • Ταυτόχρονα αναδεικνύονται οι ανάγκες που υφίστανται σε όλα τα επίπεδα από το κτιριακό και τις υποδομές μέχρι τη διοίκηση το εκπαιδευτικό υλικό αλλά και την καθημερινότητα εκπαιδευτικών και μαθητών.
  • Με βάση επομένως αυτά τα δεδομένα θα μπορούμε να λάβουμε τις σωστές αποφάσεις και να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις που θα αγγίξουν κάθε πτυχή της σχολικής λειτουργίας.

Μη Κρατικά Πανεπιστήμια

Σχετικά με τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια ο Κ. Πιερρακάκης τόνισε:

  • Η αναθεώρηση του άρθρου 16 ήταν και παραμένει πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας γιατί μόνο έτσι θα επιλυθεί πλήρως μια εκκρεμότητα δεκαετιών που έχει καταστήσει τη χώρα διεθνή εξαίρεση.
  • Η νομοθετική πρωτοβουλία που επεξεργαζόμαστε και θα κατατεθεί σύντομα προβλέπει την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων ως παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων στη χώρα μας.
  • Ετσι τα Πανεπιστήμιά μας θα χορηγούν τόσο τα δικά τους πτυχία όσο και τους τίτλους σπουδών των συνεργαζόμενων με αυτά ιδρυμάτων του εξωτερικού.

Σχόλια (32)

@Polar_Fish
|

Τι να σου κάνουν οι αναπληρωτές είτε υπάρχουν ειτε όχι; Αφού τα πάντα, και η εκπαιδευτική πολιτική, κανονίζονται από τον κεντρικό επεξεργαστή που λέγεται Υπουργείο. Τι διαφορά θα έκανε αν ήταν 100% αναπληρωτές ή 100% μόνιμοι; Τι βαθμούς ελευθερίας έχει ως προς την "εκπαιδευτική πολιτική" ένας μόνιμος που δεν έχει ο αναπληρωτής;

@Γιατί το ΟΠΣΥΔ
|

Μα ο καθένας δεν έχει προσόντα μόνο στη δβθμια (το μόνο που υφίσταται στον ΟΠΣΥΔ), όταν εργάζεται (μόνιμος) στη Δβθμια.

Παράδειγμα, το άτομό μου: όταν διορίστηκα είχα πλέον της 10ετίας εργασία (συμβάσεις εργασίας) στο δημόσιο (για τα ΜΚ που αναφέρατε), ενώ η διδακτική προϋπηρεσία, δηλαδή μόνο Δβθμια (η εκπαιδευτική, που αναφέρατε, είναι άλλο πράγμα: πολλοί διαθέτουν διδασκαλία, εκτός από τη διοίκηση, πλέον της Δβθμιας), ήταν λιγότερο από 1 έτος, αντίστοιχα.

Άρα δεν έχει όλα τα στοιχεία ο ΟΠΣΥΔ, για να εκδίδονται οι βεβαιώσεις που αναφέρατε!

Alexandros
|

Μας τα έχουν πει κι άλλοι αυτά..... Στην πράξη τι γίνεται.... Για ν λειτουργήσουν αυτά θα πρέπει η ύλη να μειωθεί κατά τουλάχιστον το 1/3, τα τμήματα να γίνουν 15άρια και να υπάρχουν υποδομές (ενημερωμένες βιβλιοθήκες, πολυάριθμα εργαστήρια ΤΠΕ κτλ) (αυτά τα έχει πει προ εικοσαετίας ο Ηλίας Ματσαγγούρας)..... Και κανένα πολιτικό πρόσωπο δεν βαδίζει προς αυτήν την κατεύθυνση.... Γιατί;;;; Γιατί ....είναι πολλά τα λεφτά Άρη ....και τα ευχολόγια είναι ....φτηνότερα....

@ κωδικοποιήσαμε τη φιλοσοφία μας
|

ρε παιδιά, κανείς στενος γνωστός του γράφει εδώ να μας πει : τα ξέρει ή πετάει τσιτάτα ; (εχω μια αίσθηση,δεν τη λεω)

Γιατί το ΟΠΣΥΔ
|

δεν βγάζει βεβαιώσεις προϋπηρεσίας (εκπαιδευτική - διοικητική - για ΜΚ) αφού ε΄χουν περαστεί τα στοιχεία;
Όταν το ίδιο το Υπουργείο δεν εμπιστεύεται τα συστήματά του και πρέπει να ανοίγουν χάρτινοι φάκελοι εν έτη 2023...

Πέτρος
|

κάτσε να κάνω και εγώ μια πληροφορική παρομοίωση..
μήπως στο Υπουργείο πρέπει να δουλέψετε σαν επεξεργαστές με 16 πυρήνες και εσείς αποδίδετε σαν 2;
μήπως το Υπουργείο δεν έχει αρκετή μνήμη και ξεχνά ότι έχει πει και εφαρμόζει μόνο όσα χωράνε στη μικρή μνήμη του; Μετά μπλε οθόνη Error 0xc0f3080500 Memory is full" και τίποτα....

Sxoliastis
|

1ον) Υπουργέ επαναλαμβάνεστε. Την ίδια δήλωση την κάνατε μόλις αναλάβατε καθήκοντα....φτάνει...κούρασε. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι το εννοείται και ότι δεν είναι μία απλά ατυχής δήλωση.
2ον) Οι επεξεργαστές επεξεργάζονται δεδομένα με βάση συγκεκριμένες εντολές που δέχονται. Δεν έχουν καμία φαντασία, καμία κριτική ικανότητα επί των εντολών που δέχονται κτλ κτλ.

Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να γίνουν περισσότερο ΑΝΘΡΩΠΟΙ κύριε Κυριακούλη μας. Η δήλωσή σας είναι ...ακριβώς ότι θεωρεί την παιδεία η ΝΔ.

Αυτούς ψηφίσαμε!
|

Αυτοί μας αξίζουν.
Τζάμπα σχολιάζετε!
Πάντα αυτούς θα έχετε!

γιαννης
|

α κυριε υπουργε ..καταλαβαινω το χιουμορς σας βεβαια..
αλλα επεξεργαστης intel ο ανθρωπινος εγκεφαλος ?
οχι οχι τεραστιο φαουλ

Homo educandus
|

Είπε κανείς στον Υπουργό μας πως είναι "πιασάρικες" τέτοιες μεταφορε΄ς από τον κόσμο της τεχνολογίας στην πραγματικότητα της εκπαίδευσης και τις αραδιάζει συχνά; "Παρήνει σιγάν ή κρείττονα σιγής λέγειν" για να γυρίσουμε λίγο πίσω στους κλασικούς, κ. Υπουργέ. Και πολύ φοβάμαι πως η εμμονή (και η απορροφησιμότητα του ΕΣΠΑ, βεβαίως) για ψηφιακούς πόρους και με΄σα θα βάλει το σχολείο στην προκρούστεια κλίνη μιας "επαυξημένης" ψηφιακής πραγματικότητας, που όιμως θα συνεχίσει να αγνοεί την ζώσα πραγματικότητα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

ΠΕ86
|

Πολύ κακή αναλογία
Δηλαδή τα παιδιά να εκτελούν μονο εντολές χωρίς καμία κριτική σκέψη.

Πες πως έγινε
|

Με την ευκαιρία, καλή πιστεύω ότι θα ήταν και μια νομοθετική πρωτοβουλία, για την ίδρυση μη κρατικών Υπουργείων ως παραρτήματα ξένων Υπουργείων (κυρίως Αγγλοσαξονικών) στη χώρα μας. Μετά ν' ακολουθήσουν παραρτήματα ξένων νοσοκομείων, δικαστηρίων, εφοριών, πολεοδομιών κλπ.

Ετεοκρής
|

Όλα τα παραπάνω, σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια, μεταφράζονται σε πρώτη φάση σε δειγματικές διδασκαλίες σε κατάλληλο δείγμα τάξεων, όπου όλες θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από τους σχολικούς συμβούλους σε καλώς στοχευμένα σεμινάρια ολίγων ωρών. Μπορεί να φαντάζει μακρύς ο δρόμος για το πρώτο βήμα, μα αν γίνει, το δεύτερο θα έχει χαμόγελα και μετά, κάποια στιγμή, κάποιος θα πει:
Μεγάλα λόγια λέγαμε, πολλά χρυσά γαλόνια βάζαμε στο μπράτσο του στίχου μας...

Polar_Fish
|

Mε τόσους χιλιάδες αναπληρωτές το συστημα δεν μπορεί να αναπτύξει μια συγκεκριμένη εκπαιδευτικη πολιτική.

Polar_Fish
|

To αδύνατο σημείο της φιλοσοφίας του ομαδικού πνεύματος είναι οτι οι πανελληνιες εξε΄τασεις ειναι κατεξοχήν ατομικό άθλημα. Η οικονομία επίσης ειναι ατομικό άθλημα. ΄Το σερβιρισμα στην εστίαση επίσης κατεχοξήν ατομική δραστηριότητα. Το ομαδικό πνεύμα είναι χρήσιμο στις ομάδες εργασίες κάποιων επιχειρήσεων. Αλήθεια ποιά ειναι η κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα?

ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ ΡΑΜ
|

Το ρίξαμε τώρα στα παιδικά "λαχνίσματα" (από το ουσιαστικό "λαχνός"), ή κληρωσιές, όπως ονομάζονται παιδικά τραγούδια που λέγονται πριν την έναρξη ομαδικών παιχνιδιών όπως το κρυφτό, προκειμένου να καθορισθεί με κλήρο είτε ο πρώτος, είτε ο τελευταίος από τον οποίο θ’ αρχίσει το παιχνίδι.
Άστρα νταμ
πίκι-πίκι ραμ
το ψωμί το λένε νταμ
και τη γάτα Καρολίνα
και τον ποντικό Σωλήνα
που πηγαίνει στην κουζίνα
και ψοφάει από την πείνα.
Κι όπως έλεγε ο ΘΒ στην Σχολή για σωφερίνες, η υπόθεση έγινε πάλι πικι πικι ραμ,το ρίξαμε πάλι στην "επεξεργασία", κι η ζαρντινιέρα στην γωνία ως ιδιωτικό παν/μιο (δια πάσαν νόσον...) .

Manolis
|

Τον δικό σου! Πού το σκ΄έφτηκε;

Γρίβας
|

Καταπληκτική παρομοίωση απο υπουργό παιδείας.Συνάντηση με εκπαιδευτικούς συντάκτες έχει κανει για να τους μαγέψει με τετοιες δηλώσεις?εύχομαι να μην επαληθευτεί η ρήση του γεωργιου παπανδρέου για τον γρίβα

Απελπισμένος φιλόλογος
|

"...προβλέπει την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων ως παραρτήματα..."
Όταν ο ίδιος ο κύριος υπουργός αδυνατεί να χρησιμοποιήσει σωστά την ελληνική γλώσσα και στις δηλώσεις του υποπίπτει σε συντακτικά λάθη, πώς μπορεί να πάει μπροστά η Εκπαίδευση στη χώρα μας;

Απορια
|

Άλλος ένας σχολιαστής υπουργός. Τραγωδια!!!!

Ρίτα
|

Με λίγα λόγια η προκάτοχός σας δεν τα είχε καταλα΄βει όλα αυτά... μας το λέτε κομψά...

φιλελεύθερος
|

Η αλγοριθμική σκέψη δεν δουλεύει στην εκπαίδευση. Ο κ. Υπουργός θα το διαπιστώσει σύντομα. Τα απλοϊκά μοντέλα που επικαλείται δεν έχουν φυσικό αντίκρυσμα. Μετά την νομική, η αλγοριθμική σκέψη...Και ο θεός να βάλλει το χέρι του.

Ελένη
|

Μέσα Οκτωβρίου και τα περισσότερα ολοήμερα τμήματα των Δημοτικών Σχολείων υπολειτουργούν....λόγω μη τοποθέτησης εκπαιδευτικών....

@ Εύγε2
|

κάτσε να σου πω και εγώ:
"στην τάξη μου εφαρμόζω ανθρωποκεντρική με΄μέθοδο διδασκαλίας με χρήση των νέων τεχνολογιών και προωθώ τη συνεργατικότητα, την ομαδικότητα και την ενεργή σκέψη και θετική συνεισφορά στην ομάδα και πρακτικές που προωθούν την εμπέδωση του αντικείμενου διδασκαλίας και απομακρύνουν τη στείρα αποστήθιση"
Από αυτό εσύ καταλαβαίνεις ότι είμαι "Μέγας παιδοψυχολόγος και παιδαγωγός";

@ Εύγε
|

σε μάγεψαν τα ωραία λόγια; να δούμε πότε θα γίνουν οι ωραίες πράξεις και θα εφαρμοστεί κάτι στην πραγματικότητα.
Τριάντα χρόνια ζητάνε οι εκπαιδευτικοί αυτό που λέει ο Υπουργός και όλοι οι εγκύκλιοι των Υπουργών παιδείας ήταν προς την αντίθετη κατεύθυνση και ακόμα περιμένουν....
Ωραία τα λόγια..κανένα έργο να δούμε

Μνήμη RAM
|

Μακάρι να λειτουργούσαν σαν σκληρός δίσκος οι σημερινοί μαθητές. Αυτό θα σήμαινε πως μπορούν να αποθηκεύσουν πληροφορίες και να τις ανακτήσουν οπότε χρειάζεται.

Δυστυχώς όμως, τα παιδιά πλέον λειτουργούν ως μνήμη ram.

NN
|

Καλοί οι δίσκοι, καλοί και επεξεργαστές, αλλά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα τίποτα δεν δουλεύει.

Τι αναλυτικό πρόγραμμα τρέχουν οι επεξεργαστές;
|

Εκεί είναι το ζήτημα. Οι μαθητές και όλοι μας και μνήμη και κρίση και νοημοσύνη διαθέτουμε. Το θέμα είναι με τι πρόγραμμα τροφοδοτούμε τα μυαλά. Εν προκειμένω, πρόκειται για το (από τη Βικιπαιδεία):
"Το αναλυτικό πρόγραμμα, η διατύπωση των χαρακτηριστικών μιας διδακτικής πρότασης. Τυπικές παράμετροι ενός αναλυτικού προγράμματος είναι οι στόχοι του, το περιεχόμενο στο οποίο αναφέρεται, οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί, οι διαδικασίες που προτείνει ή οι προτάσεις αξιολόγησής του." Ένα παράδειγμα που είχα ακούσει σε σχετικό μάθημα όταν ήμουν φοιτητής, ήταν ότι το αναλυτικό πρόγραμμα είναι σαν τον "πήχη", το ύψος που θέτεις ως οροφή.
Για παράδειγμα, αν έχεις μια μεγάλη συλλογή ψύλλων (έντομα) και βάλεις τον πήχη ψηλά τότε πάντοτε κάποιοι θα πηδούν ψηλότερα και θα ξεχωρίζουν.
Αν για κάποιο διάστημα χαμηλώσεις τον πήχη τότε αυτοί που πηδούσαν ψηλότερα θα προσαρμοστούν (για να μην σπάσουν το κεφάλι τους) να πηδούν χαμηλότερα.
Αν επαναφέρουμε μετά από λίγο τον πήχη ψηλά, τότε αυτοί που μπορούσαν θα ξεχωρίζουν πάλι.
Αν όμως επαναφέρουμε μετά από πολλή καιρό τον πήχη ψηλά τότε αυτοί που θα μπορούσαν έχουν χάσει την ικανότητα.
Επειδή η κατάσταση έχει περιέλθει στην τελευταία περίπτωση,αν ψηλώσει ο πήχης, τότε "οι επεξεργαστές" που έχουν εκπαιδευτεί "χαμηλά" (να αποθηκεύουν), πιθανόν δεν θα επανέλθουν, στα "ψηλά" (να σκέπτονται).
Για αυτό οι αλλαγές στον πήχη εφαρμόζονται από την πρώτη Δημοτικού και προοδευτικά περιμένεις να δεις την πρόοδο.
Η επόμενη γενιά, η επόμενη σοδειά. Ήμουνα νιος και γέρασα, κι ο πήχης όλο και χαμηλώνει. Ου εν τω πολλώ το ευ, μείωση μαθημάτων (6 ή 7 το πολύ), τα αναγκαία και σωστά.

Γιάννης
|

Καλό ssd θέλει το σύστημα και μεγάλη RAM

Εύγε
|

Μέγας παιδοψυχολόγος και παιδαγωγός αναδεικνύεται ο υπουργός παιδείας

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ