Ρύθμιση για χωρίς άδεια γονέων η πρώτη επίσκεψη μαθητών στον Ψυχολόγο του σχολείου, μελετά το υπ. Παιδείας

Ποια σχολεία θα έχουν Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό κατά το τρέχον σχολικό έτος

10/11/2023

Άκουσε το άρθρο

Προβληματισμός  επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διαδικασία επίσκεψης των μαθητών στον Ψυχολόγο του σχολείου.

Αυτό που διαπιστώνεται σε πολλές περιπτώσεις είναι  ότι υπάρχουν "αγκυλώσεις" ως προς την πρόθεση μαθητών να επισκεφθούν τον ψυχολόγο του σχολείου, καθώς απαιτείται  γραπτή άδεια του γονέα ή κηδεμόνα. 

Σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς διστάζουν να δώσουν σχετική άδεια.

Με αυτά τα δεδομένα το υπουργείο Παιδείας, βρίσκεται στη διαδικασία μελέτης από νομικής πλευράς, προκειμένου, εφόσον αυτό  στέκει νομικά, να φέρει ρύθμιση στη Βουλή, με την  οποία:

Α. Για την πρώτη επίσκεψη του μαθητή στον Ψυχολόγο του σχολείου να μην απαιτείται άδεια του γονέα.

Β. Μετά την επίσκεψη του μαθητή , εφόσον ο Ψυχολόγος κρίνει, θα καλούνται οι γονείς στο σχολείο για ενημέρωση.

Γ. Ο Ψυχολόγος σε συνεργασία με τον γονέα  και κατόπιν σχετικής συναίνεσής του  μπορεί να κάνει τον προγραμματισμό των  επισκέψεων του μαθητή .

  • Πατήστε εδώ για να δείτε ποια σχολεία θα έχουν Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό κατά το τρέχον σχολικό έτος

Σχόλια (18)

Εκπαιδευτικός κορόιδο
|

Μακάρι να γίνει και ακόμα να γίνει και η επαναφορά του νόμου με τις 5ήμερες αποβολές, θα βοηθούσε πολύ.
Απορώ πώς παραμένει ο αισχρός νόμος της ατιμωρησίας του σύριζα 4 χρόνια+
Διέλυσε τα σχολεία.
Να σημειωθεί ότι καμία συνδικαλιστική παράταξη δεν έχει στα αιτήματα την επαναφορά!

Γιάννης
|

Οι ψυχολόγοι σε πολυδύναμες σχολικές μονάδες και χωρίς άδεια γονέων. Εξάλλου αυτός είναι και ο ρόλος. Διαφορετικά γίνεται σύνθετο το έργο και δε βοηθάει στην ουσία.

@Jim
|

Ναι Jim, μια χαρά πα΄με. Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος. Αρκετά με τα ανούσια μέτρα.

Jim
|

@Ιωάννης διευθυντής
κ.Διευθυντά,
Συγνώνη, αλλά αυτό που προτείνετε θεωρείτε ότι μπορεί να λειτουργήσει;
Τι πάει να πει "να μην έχει δικαίωμα φοίτησης"; Πάμε καλά;
Οπωσδήποτε τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα και συμμερίζομαι
τον προβληματισμό και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας διευθυντής σχολικής μονάδας. Αλλά υπάρχουν, πιστεύω, και πιο "ήπιοι" τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων.

Φ. Κώστας
|

Το πρόβλημα θα είχε λυθεί αν εκαλείτο ο γονέας εγγράφως να δώσει ή όχι συναίνεση για τον ψυχολόγο και μετά που δεν θα είχε απαντήσει (ή θα είχε απαντήσει αρνητικά) , στο επόμενο παράπτωμα του παιδιού του η αρνητική απάντηση ή η μή απάντηση θα είχε κολληθεί στα μούτρα αυτών που θα λέγανε για "παιδαγωγικές μεθόδους".

Φυσικά, ελάχιστοι διευθυντές σχολείου έχουν τα κότσια να κάνουν γραπτά. Όλοι στο μιλητό είναι. Για αυτό και οι γονείς τους καβαλάνε (και καλά κάνουν).

Ελπίδα
|

Όταν ένας ανήλικος έχει ανάγκη παρέμβασης ψυχολόγου, υπάρχει πιθανότητα το πρόβλημα να πηγάζει από το οικογενειακό περιβάλλον το οποίο λειτουργεί και διαμορφώνεται εντός του κοινωνικού περιβάλλοντος. Στα ΜΜΕ βρίσκει κανείς ειδήσεις όπως: "1 στα 6 φάρμακα που λαμβάνουν άτομα ηλικίας 45- 59 χρόνων ανήκει στη θεραπευτική ομάδα των ψυχοτρόπων (πρόκειται για ηρεμιστικά, αγχολυτικά, υπνωτικά κα.). Μάλιστα, τα ψυχοτρόπα καταλαμβάνουν τη 2η θέση από πλευράς ποσότητας (όγκου) φαρμάκων που έχουν συνταγογραφηθεί το 2021 για την ίδια ηλικιακή ομάδα, με τα υπολιπιδαιμικά φάρμακα για τον έλεγχο της χοληστερόλης να κερδίζουν οριακά την 1η θέση."
Σε άλλες ειδήσεις που αφορούν "τις πιο ευτυχισμένες χώρες του πλανήτη", στις οποίες η Ελλάδα καταλαμβάνει την 57η θέση, αναφέρεται για την 1η χώρα πως " Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες από το Πανεπιστήμιο Aalto της Φινλανδίας, υπάρχουν αρκετοί βασικοί παράγοντες. « Η Φινλανδία φαίνεται να υπερέχει εδώ λόγω της ικανότητας του φινλανδικού συστήματος πρόνοιας να βοηθά τους πολίτες της να αισθάνονται ότι τους φροντίζουν» λέει ο λέκτορας του Πανεπιστημίου Aalto Φρανκ Μαρτέλα. «Πράγματα όπως τα σχετικά γενναιόδωρα επιδόματα ανεργίας και η σχεδόν δωρεάν υγειονομική περίθαλψη βοηθούν στην άμβλυνση των πηγών δυσαρέσκειας, διασφαλίζοντας ότι υπάρχουν λιγότεροι άνθρωποι στη Φινλανδία που είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι με τη ζωή τους». "
Συνεπώς, καθώς στην Ελλάδα η αντίστοιχη ικανότητα του ελληνικού συστήματος λειτουργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από του φινλαδικού, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως υπάρχει σοβαρό ζήτημα στη χώρα και δεν αφορά περισσότερο τα σχολεία από τους άλλους χώρους.

Ευα
|

Ο ψυχολόγος στο σχολείο μας έρχεται μια φορά την εβδομάδα. Το σχολείο μας έχει 480 μαθητές, να προλάβει να κάνει τι; Δεν πρέπει να υπάρχει μέριμνα για να έρχεται περισσότερες ημέρες ;

Απαράδεκτη ρύθμιση, αν γίνει
|

Όσο ένα παιδί μπορεί να πάει σε παθολόγο μόνο του χωρίς την άδεια και παρουσία των γονέων του άλλο τόσο μπορεί να πάει και στον τυχαίο ψυχολόγο που θα προσληφθεί έκτακτος ή ωρομίσθιος σε κάποιο σχολείο.

Αναστασία
|

Πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια που θα πω καλό λόγο. Ναι οι γονείς πολλές φορές δεν επιτρέπουν είτε γιατί έχουν κα΄τι να κρύψουν είτε γιατί δεν μπορούν να δεχτούν ότι υπάρχει πρόβλημα. Κάντε τις 2 τις φορές, μπορεί να μην καταφέρει το παιδί να πει αυτό που θέλει την πρώτη φορά. Ειδικά αν κακοποιείται από γονιό ή συγγενικό πρόσωπο.

Βελτιώσεις στο νόμο της Ειδικής Αγωγής
|

Στα σχολεία που δεν υπάρχει ψυχολόγος ;
Σε όλα τα πολυθέσια πρέπει να υπάρχει ψυχολόγος.

Επίσης να βελτιωθεί ο νόμος για τις γνωματεύσεις. Συγκεκριμένα:
Να παραπέμπεται ο μαθητής στο ΚΕΔΑΣΥ, όταν κρίνει ο εκπαιδευτικός και να μη χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη του γονέα.
Μετά την αξιολόγηση να ενημερώνεται η σχολική μονάδα άμεσα από το ΚΕΔΑΣΥ.
Είναι παράλογο να περνούν χρόνια μέχρι να αποδεχτεί ο γονιός, ότι υπάρχει πρόβλημα, ή να μη φέρνει τη γνωμάτευση στο σχολείο.

Δεν πάμε καλά
|

Μιλάμε για ανήλικους. Συνέλθετε. Δεν γίνεται να τους πηγαίνει κανένας ούτε σε γιατρό ούτε σε ψυχολόγο χωρίς τη συναίνεση του γονέα. Το τι θα κάνει ένα σχολείο αν ο γονέας δεν δίνει συναίνεση και το παιδί δημιουργεί/έχει προβλήματα είναι άλλο ζήτημα, και μπορείτε να θεσπίσετε ότι κανόνες θέλετε εκεί. Αλλά δε θα πηγαίνετε παιδιά σε ψυχολόγους χωρίς το ΟΚ των γονιών, έλεος.

Ετεοκρής
|

Μπράβο στον άτακτο.

Ευγε
|

Σωστότατη προβλεψη! Μακαρι να βρειτε τη νομικη φορμουλα εφαρμογης της. Θα βοηθησετε πολυ τα σχολεια

Kolopedo
|

Δασκάλους και καθηγητές θα προσλάβουν. Τα υπόλοιπα....... άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

άτακτος μαθητής
|

@ κύριο Ιωάννη
δε φεύγω από το σχολείο ό,τι και να κάνετε και τώρα που έχω θυμώσει, θα έρχομαι έξω από τη πόρτα του γραφείου και θα...
δε λέω, έκπληξη!

ΝΙΚΟΣ ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ
|

ΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΝΕΟ. ΑΥΤΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ

Ιωάννης διευθυντής
|

Επιτέλους!!!!! Επίσης...να θεσπιστεί η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος απευθείας...μόνο με υπογραφή δασκαλων και διευθυντη σχολείου. Να δείτε πως θα στρώσουν όλα τα παιδιά... . Και στην 3η αλλαγή να μην έχει το δικαίωμα φοίτησης στο σχολείο

Ετεοκρής
|

Να τη βρείτε τη νομική ρύθμιση για όλες τις περιπτώσεις όπου χρειάζεται η επιστημονική γνωμάτευση και ο γονέας απλώς αντιδρά αυθαίρετα. Και δεν είναι μόνον αυτό: Να προβλέψετε τι θα γίνεται όταν ο γονέας δεν την αποδέχεται και εξαιτίας του δεν μπορεί να εφαρμοστεί η κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση. Τα αποτελέσματα τέτοιων αρνήσεων δημιουργούν τα γνωστά μεγάλα προβλήματα των σχολικών μονάδων και τα πρώτα θύματα είναι το μεγάλο σύνολο των υπολοίπων, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές.
Ποιοτικές αλλαγές χωρίς αυτονόητες τουλάχιστον τομές δεν γίνονται.
Άντεστε!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ