Γ. Βούτσινος: 100 εκ. Ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των Εργαστηριακών Κέντρων

"Σε ένα περίπου 60% των δομών υπάρχει συστέγαση μεταξύ του ΙΕΚ του ΕΠΑΛ και του Εργαστηριακού Κέντρου. Σε αυτές τις δομές θα δημιουργήσουμε τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης"

29/11/2023

Άκουσε το άρθρο

Εκσυγχρονίζουμε  τον εξοπλισμό των Εργαστηριακών Κέντρων μέσα από χρηματοδότηση ύψους πάνω από 100 εκατ ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  Γ. Βούτσινος, σε εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου.

«Μία  ακόμη  καινοτομία που σχεδιάζουμε και θα έρθει σύντομα στη Βουλή για ψήφιση είναι η δημιουργία campuses στην επαγγελματική εκπαίδευση» τόνισε ο Γ. Βούτσινος και σημείωσε τα εξής:

Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης: Ήδη βλέπουμε ότι σε ένα περίπου 60% των δομών υπάρχει συστέγαση μεταξύ του ΙΕΚ του ΕΠΑΛ και του Εργαστηριακού Κέντρου. Σε αυτές τις δομές θα δημιουργήσουμε τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) αναγνωρίζοντας θεσμικά αυτές τις συνέργειες και ενισχύοντας τη λειτουργία τους στην πράξη.

ΓΕΑΣ: Σε αυτό το πλαίσιο αναβαθμίζουμε τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας ΓΕΑΣ δηλαδή τα γραφεία διασύνδεσης των σημερινών ΙΕΚ. Aναβαθμίζουμε τη διασύνδεσή τους με την τοπική οικονομία και τα εντάσσουμε οργανικά στα ΚΕΕΚ ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και στις υπόλοιπες δομές κάθε campus.

Πρότυπα ΕΠΑΛ: Στοχεύουμε επίσης, οι ευελιξίες, οι καινοτομίες και οι δυνατότητες τροποποιήσεων των  προγραμμάτων  στα Πρότυπα ΕΠΑΛ να διαχυθούν σε όλα τα ΕΠΑΛ.

Μαθητεία: Το δυαδικό σύστημα που τόσο αναπτυγμένο είναι στη Γερμανία.  Είναι η αρχαιότερη μέθοδος, πλην όμως και η αποτελεσματικότερη όταν γίνεται με κανόνες και αυστηρές προδιαγραφές. Η μεγέθυνσή της ζητούμενο για εμας, γιατί υπάρχουν αντικειμενικά δυσμενείς παράγοντες στη χώρα μας. Τέτοιοι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την σε μεγαλύτερους αριθμούς συμμετοχή σε προγράμματα μαθητείας στη χώρα μας είναι η έλλειψη σχετικής κουλτούρας. Απόδειξη ότι και στον ΟΑΕΔ που χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο από το 1952 οι μαθητευόμενοι κυμαίνονται μεταξύ 6 και 8000 αθροιστικά και στα δύο έτη που διαρκεί η μαθητεία. Άλλος ένας δυσμενής παράγοντας είναι ότι το επιχειρηματικό τοπίο στην Ελλάδα δεν ευνοεί,  δεδομένου ότι το συντριπτικό ποσοστό των επιχειρήσεων (πάνω από 90%) είναι πολύ μικρές επιχειρήσεις, πολλές με έναν και μόνο εργαζόμενο.

9500 προσφερόμενες θέσεις: Όμως δεν μπορώ να μην σημειώσω με ιδιαίτερη ικανοποίηση τα φετινά νούμερα. 9500 προσφερόμενες θέσεις φέτος. 42% αύξηση από πέρυσι. Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι αφού καταφέραμε να αντιστρέψουμε την αναλογία θέσεων μαθητείας υπέρ του ιδιωτικού τομέα που ανέρχεται πλέον στο 63%. Αυτό όπως γίνεται αντιληπτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί όσο αυξάνονται οι προσφερόμενες θέσεις από επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες εξεύρεσης θέσεων εργασίες στις ίδιες τις επιχειρήσεις, κάτι που δεν ισχύει με τις προσφερόμενες θέσεις στο δημόσιο. Αποτέλεσμα συνεργασίας με τον ΣΕΒ.

Σχόλια (2)

θα μας πει πόσα γεας σήμερα λειτουργούν;
|

καλή η κασέτα και η εικονική πραγματικότητα

κικι
|

Ειναι πολυ ευχαριστα ολα αυτα ομως να ρωτησω αν οι εκπαιδευτες που θα εργαζονται εκει θα ζουν παλι με δανεικα γτ προς το παρον πληρωνονται 2 φορες το χρονο?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ