«Τι είναι, τι αξιολογεί και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το PISA» είναι το θέμα της ενημερωτικής συνάντησης , η οποία πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο κεντρικό κτήριο του υπουργείου Παιδείας, στην αίθουσα Γαλάτεια Σαράντη, την οποία διοργανώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ως υπεύθυνος φορέας για τη διεξαγωγή του PISA στην Ελλάδα με τους συμβούλους εκπαίδευσης.
Το esos συνδέθηκε διαδικτυακά με το υπουργείο Παιδείας για να παρακολουθήσετε ζωντανά την ενημερωτική συνάντηση
Γενικότερα μιλώντας,πρέπει οπωσδήποτε να αναπτυχθεί η εγκυκλοπαιδικότητα των Ελλήνων μαθητών κ'σ'αυτο το σημείο πρέπει να κατατείνει η συγκεκριμένη εξέταση"Πίζα".Αυτό είναι το βασικό σημείο στο οποίο χωλαινει η ελληνική εκπαίδευση κ'κανεις δε θέλει να το καταλάβει.Αν ρωτήσεις"Ποια από τις παρακάτω πόλεις είναι μεγαλύτερη σε πληθυσμό(Ρωμη,Σοφία,Λισσαβώνα)",να είναι σε θέση να απαντήσει ο μαθητής.Αν επίσης ρωτηθεί"Σε ποιον ανήκει το ποιημα'Πρεβεζα'(Καβάφης,Καρυωτάκης,Παλαμάς)",να είναι σε θέση να ανταποκριθεί.Κι αν βάλουμε κ'την Ιστορία στο παιχνίδι"Ποιος ήταν πρωθυπουργός της Ελλάδας το έτος 1959;(Καραμανλής,Παπανδρέου,Παπάγος)"να ξέρει ο μαθητής πως να σταθεί στο πλαίσιο της συγκυρίας χρόνου.Αυτα δηλαδή δεν μπορούμε να τα κάνουμε μόνοι μας;Σκεφτειται έναν μαθητή που τελειώνει το Λύκειο κ'δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε τετοιου είδους ερωτήσεις.Για εμένα προσωπικά θα ήταν κακό αν δεν μπορούσε να ανταποκριθεί σε τέτοια ερωτήματα ακόμα κ'μαθητες Γυμνασίου.Γιατι δεν γίνεται πανελλαδικά αυτός ο διαγωνισμός χωρίς κάποια επίπτωση σε βαθμολογία μαθητών;Ας γίνει μόνο σε απόφοιτους κάποιας βαθμίδας εκπαίδευσης που θα αποφασίσει το υπουργειο,ας γίνει κ'σε εκπαιδευτικούς,να δούμε τι ψάρια θα πιάσουμε.
Γιατί αυτή η μανία με τον"PISA";Εντάξει,είναι διεθνώς σταθμισμενος ως προς την επάρκεια ερωταποκρισεων,αυτό είναι;Θέλουμε να ενταχθούμε σ'ενα διεθνή κατάλογο μορφωτικοεκπαιδευτικου επιπέδου όπου πρέπει να υφίσταται το ίδιο γνωσιολογικου στάτους.Αυτο είναι;Δεν ξέρω.
Τέλος,γιατί δεν μπαίνει σαν μάθημα η εγκυκλοπαιδικότητα στο σχολείο;Δεν αφήνουμε κατά μέρος τα περί σεξουαλικής αγωγής ή τις γυμνασιακές δεξιότητες που απέτυχαν για να δούμε κατάματα το θέμα;
Ευρύτερα,γιατί δεν αυτενεργουμε κ'περιμενουμε να αντιγράψουμε κάθε ξενική ψευδοπρωτοπορία;Ως πότε θα κοιτάμε το κάθε αποτυχημενο"φιλανδικό πρότυπο"κ'θα στέλνουμε πολύτιμο προσωπικό να πηγαίνει ταξίδι για να το αντιγράψει;Έχουμε τόση ιστορία,πολιτισμό,θρησκεία,ιστορική αλλά κ'οικονομικη γεωγραφία που μπορούμε να τα τακτοποιήσουμε όλα γνωστικά,με την ποιοτικότερη δυνατή προδιαγραφή.
Έχουμε φτάσει στο σημείο να εντάσσουμε στο σχολικό μας πρόγραμμα μαθήματα σαν τις"δεξιότητες",που τεχνικοποιουν-μηχανοποιουν(έστω λίγο)το γυμνάσιο,που ως εκπαιδευτική βαθμίδα αναλογεί στην ανάπτυξη της γενικής παιδείας.
Αυτή είναι η άποψή μου κι ευχαριστώ ιδιαιτέρως αν την παρουσιάσετε.