Ο πρωθυπουργός με τον υπ.Παιδείας θα ανακοινώσουν στις 19 Δεκεμβρίου το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου

04/12/2023

Ενημερώθηκε: 04/12/2023, 16:19

Άκουσε το άρθρο

Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης  θα ανακοινώσουν   στις 19 Δεκεμβρίου από το Πρότυπο   Επαγγελματικό Λύκειο Περάματος,   σημεία  του  Σχεδίου Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (σ.σ. η προγραμματισμένη για αύριο παρουσίαση δεν θα πραγματοποιηθεί).

Το esos ήδη έχει δημοσιεύσει κατ' αποκλειστικότητα  τις περιοχές, στις οποίες  θα ιδρυθούν τα εξήντα πολυδύναμα  campus   Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ( Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.), σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου η κατάρτιση του οποίου βρίσκεται στην τελική ευθεία, από τον υπουργό Παιδείας Κ. Περρακάκη

Επίσης το esos δημοσιεύει τα  προσόντα και τις αρμοδιότητες των ισάριθμων "Μάνατζερ" -αντίστοιχου θεσμού με των ΑΕΙ- που θα τοποθετηθούν στα πολυδύναμα  campus   Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Ειδικότερα πολυδύναμα  campus   Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ( Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.), θα ιδρυθούν στις εξής  Περιφέρειες:

  • Αττική 12
  • Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης 4
  • Δυτική Ελλάδα  6
  • Δυτική Μακεδονία 3
  • Ηπείρου 4
  • Θεσσαλία 3
  • Ιονίων Νήσων  1
  • Κεντρική Μακεδονία 13
  • Κρήτη 2
  • Βόρειο Αιγαίο  1
  • Νότιο  Αιγαίο  2
  • Πελοποννήσου 4
  • Στερεά  Ελλάδα 5

Τα κριτήρια

Τα κριτήρια που έβαλε το υπουργείο Παιδείας για την ίδρυση των παραπάνω Κ.Ε.Ε.Κ.  ήταν δύο :

  • Να λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα     Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. , και  
  • Να μην λειτουργεί στο ίδιο σχολικό συγκρότημα  Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο.

"Μάνατζερ" σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ

Με το Σχέδιο Νόμου θα θεσμοθετηθούν 60 θέσεις "Μάνατζερ" οι οποίοι θα φέρουν το τίτλο  "Εκτελεστικός Διευθυντής" ή πρόεδρος ή άλλη ονομασία  και θα τοποθετούν στα ισάριθμα campus   τα οποία θα λειτουργήσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

Ο "Μάνατζερ" θα επιλεγεί , μετά από δημόσια πρόσκληση , ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη εάν τις θέσεις αυτές θα μπορούν να τις διεκδικούν  και ιδιώτες.

Η πρόταση του υπουργείου είναι τις θέσεις αυτές να καταλαμβάνονται και από ιδιώτες, αλλά τον τελικό λόγο θα τον  έχει το υπουργείο Οικονομικών.

Ως απαιτούμενα προσόντα τα οποία θα τεθούν είναι τα εξής:

Α. Πτυχίο καθώς και Μεταπτυχιακό

Β. Άριστη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας (Αγγλικά)

Γ. Προϋπηρεσία δυο πενταετίες  σε συναφή αντικείμενο που αφορά   την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Αρμοδιότητες του "μεγάλου  αφεντικού" του  "Μάνατζερ"

Ο "Μάνατζερ" θα έχει τέτοιες αρμοδιότητες που δικαίως μπορεί να βαφτιστειί το "μεγάλο αφεντικό". Θα θεωρείται η "ψυχή" του   campus.

Μερικές από αυτές θα είναι:

  • Θα καλείται ο ίδιος να καταρτίζει τετραετές στρατηγικό σχέδιο    Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενώ θα είναι ο ετήσιος "ελεγκτής" με ειδικές εκθέσεις    των Διευθυντών των    Ε. Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ., για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
  • Θα κάνει προτάσεις ανά δύο έτη     για παύση  λειτουργίας ειδικοτήτων ή ίδρυσης νέων.
  • Θα είναι ο "κρίκος" συνεργασίας ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και του πολυδύναμου " campus .  
  • Θα επιδιώκει συνεργασίες με αντίστοιχες δομές του εξωτερικού.

Μετονομάζονται τα ΙΕΚ

 Πολλά ονόματα μετονομασίας των ΙΕΚ  έχουν πέσει στο τραπέζι του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη , μεταξύ των οποίων και  Ανώτερες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης  (ΑΝ.Σ.Ε.Κ.).

Το Σχέδιο Νόμου το οποίο βρίσκεται στο γραφείο του Κ. Πιερρακάκη για την τελική διαμόρφωση εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος της άλλης εβδομάδας θα είναι έτοιμο.  

Στις  ΑΝ.Σ.Ε.Κ. (ΙΕΚ)  θα λειτουργούν δύο επιμέρους τομείς:

Α. Ο  Τομέας Επαγγελματικής Κατάρτισης, και,

Β.  Ο Τομέας Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής

Ο τομέας Επαγγελματικής Κατάρτισης θα παρέχει :

  • Προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 5 του ΕΠΠ.
  • Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επικαιροποίησης γνώσεων, βραχείας διάρκειας, αποκλειστικά για τους, μη πιστοποιημένους τελειόφοιτους επιπέδου 5 του ΕΠΠ.
  • Προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης των επιχειρήσεων υποδοχής.

Ο τομέας Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής θα προσφέρει:

  • Υπηρεσίες συμβουλευτικής σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας στους καταρτιζόμενους. Καθιερώνονται προγραμματισμένες ατομικές συνεδρίες στην αρχή και στο τέλος κάθε εξαμήνου σπουδών.
  • Υπηρεσίες διασύνδεσης με επιχειρήσεις υποδοχής και παρακολούθησης της εξέλιξης της πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων.
  • Υπηρεσίες παρακολούθησης και υποστήριξης της σταδιοδρομίας των πιστοποιημένων αποφοίτων για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών από την ημερομηνία πιστοποίησης.
  • Υπηρεσίες σύζευξης προσφοράς-ζήτησης σε τοπικές και κλαδικές αγορές εργασίας. Μέσω του Τομέα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής συνάπτονται μνημόνια συνεργασίας και κατανόησης με τοπικές επιχειρήσεις, με τις οποίες αναπτύσσουν προνομιακές σχέσεις συνεργασίας. Καθιερώνεται σήμα ποιότητας για επιχειρήσεις, το οποίο απονέμεται βάσει κριτηρίων σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό επίπεδο.
  • Υπηρεσίες καθοδήγησης και συμβουλευτικής στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων και εγχειρημάτων από καταρτιζόμενους και αποφοίτους.

Σχόλια (13)

ΔΜ
|

@Μανώλης, γιατί να μην είναι; Το τι θα κάνουν θα καθοριστεί με το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί!

Γιάννης
|

Εγώ αυτό που παρατηρώ είναι η έλλειψη της Ευρωπαϊκής προοπτικής, των πολλαπλών συνεργασιών σε όλα τα επίπεδα και της εξωστρέφειας που είναι άκρως απαραίτητη. Δεν νοείται Εκπαιδευτικός Οργανισμός δίχως τα παραπάνω και να έχει μακρόπνοη προοπτική. Έγινε ένα πρώτο βήμα με τον προηγούμενο νόμο της εεκ αλλά χωρίς να προχωρήσει σε θεσμοθέτηση και διευκρινήσεις για τον τρόπο που θα μπορούσε το Erasmus και όχι μόνο αυτό, να αποτελέσει τεράστιο εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια της ΕΕΚ και να δίνει πολλαπλά οφέλη στους σπουδαστές των ΙΕΚ. Δυστυχώς πάντα προχειρότητα και τίποτα άλλο..

Γιάννης
|

Εγώ αυτό που παρατηρώ είναι η έλλειψη της Ευρωπαϊκής προοπτικής, των πολλαπλών συνεργασιών σε όλα τα επίπεδα και της εξωστρέφειας που είναι άκρως απαραίτητη. Δεν νοείται Εκπαιδευτικός Οργανισμός δίχως τα παραπάνω και να έχει μακρόπνοη προοπτική. Έγινε ένα πρώτο βήμα με τον προηγούμενο νόμο της εεκ αλλά χωρίς να προχωρήσει σε θεσμοθέτηση και διευκρινήσεις για τον τρόπο που θα μπορούσε το Erasmus και όχι μόνο αυτό, να αποτελέσει τεράστιο εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια της ΕΕΚ και να δίνει πολλαπλά οφέλη στους σπουδαστές των ΙΕΚ. Δυστυχώς πάντα προχειρότητα και τίποτα άλλο..

Μανώλης
|

Εύχομαι μόνο μη γίνει καμία εξυπνάδα και μπουν μάνατζερ άτομα που ήδη είναι ή ηταν διευθυντές, γιατί δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα διαφορετικό από αυτά που ήδη κάνουν.

Προταση στον Πρωθυπουργο για ΙΕΚ
|

Εγω θα προτείνω στον πρωθυπουργό απο το να ιδρύσει συμβουλευτικες επιτροπες να πιάσει 10 αποφοιτους ΙΕΚ επιστημονικών ειδικ΄οτήτων και να τον "συμβουλευσουν' τα 10 χρονια μετα την αποφοιτηση τους ποια ειναι τα προβλήματα μη ενταξης στην αγορα εργασίας σε αυτό που εξειδικευτηκαν.
Ξαφνικά θα λυθούν όλα τα προβληματα των ΙΕΚ 30 χρονων τωρα. Οι συμβουλές τους να ειναι αμισθι. Να μην βαρύνουν τον κρατικό προυπολογισμό.

ΔΜ@
|

απολογουμαι...ναι ΕΠΑΣ του πρωην ΟΑΕΔ, παντως ΄σίγουρα δεν ειναι τριτοβαθμια καταρτιση (ΙΕΚ)
΄ή μεταδευτεροβαθμια όπως αναφερει ο Υπουργός μαΣ για να δώσει μια αισθηση κατωτερότητας στα ανωτερα κατα τα αλλα ΙΕΚ.

Master chef (πετραδάκι πετραδάκι)
|

"για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση"???? Κι εγώ με τέτοια "απώδιξι" δουλεύω αγαπητέ Δάσκαλε.... κι έτσι μάζεψα (50αρικο-50αρικο) στην άκρη μερικά λεφτουδάκια, τώρα που θα 'ρθει το Κολάμπια, να δω τα πέντε παιδάκια μου γιατρούς. Αργεί κ.κ. Άριστοι?

ΔΜ
|

@Ο αλουμίνας Ετεοκρή, δεν υπάρχει ειδικότητα "αλουμινάς" στα ΕΠΑΛ. Μάλλον αναφέρεστε στις ΕΠΑΣ μαθητείας του πρώην ΟΑΕΔ.

Ο αλουμίνας Ετεοκρή
|

Είναι από σχολή ΕΠΑΛ α β κύκλου όχι ιεκ

@Ετεοκρής
|

Τι σχολή έχεις βγάλει; Είπαμε; Δεν είπαμε. Με διαγωγή επίμεμπτη, βεβαίως.

φερτο να γελάσουμε και λίγο
|

μεσα στη δυστοπία που σχεδιάζει 5 χρόνια η κυβερνησατα με το μηδενικό θετικό έργο στην παιδεία (τύφλα να έχουν οι προηγούμενοι διαλυόμενοι δηλαδή). φέρτο να γράψουμε στη διαβούλευση τον πόνο (μπας και ξεστραβωθείτε , γιατί ΤΙΠΟΤΑ δεν έχεις βελτιω΄σει και δεν δείχνει κανένας να καταλαβαίνει στο υπαιθα από συμβούλους , ημε΄τερα στελέχη κλπ, μπάχαλο όλα )

Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
|

Πολύ καλά κάνει η κυβέρνηση και δημιουργεί δομές και δράσεις που αφορούν επαγγελματική εκπαίδευση. Το πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι ο μόνος δρόμος και δεν είναι για όλους, πρέπει τα παιδιά από τα 18 τους να έχουν αρκετές επιλογές.

Ετεοκρής
|

Οι καλύτερες σχολές για να έχεις ένα πορτοφόλι γεμάτο με πενηντάευρα...
Πριν από λίγες μέρες ήρθε επιτέλους ο αλουμινάς που τον περίμενα δύο μήνες... έκανε μία επισκευή διάρκειας δέκα λεπτών, του έκανα και το τραπέζι, πήρε 50 ευρώ με απώδιξι κι έφυγε...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ