Κ. Πιερρακάκης: Ετοιμάζουμε μεγάλη μεταρρύθμιση για τα σχολεία για το πρώτο τρίμηνο του 2024

Θα προηγηθούν οι μεταρρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και για τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια

05/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Μεγάλη μεταρρύθμιση για τα σχολεία ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης , την οποία όπως ε΄πε  σήμερα  στο 34th Greek Economic Summit του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, θα την ανακοινώσει το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Θα προηγηθούν οι μεταρρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και για τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια, τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

"Όλα τα μαθήματα στα σχολεία, χρειάζεται να έρθουν στο 2023/2024 με ταχύτατα βήματα και να σταματήσει ο τρόπος που σήμερα διδάσκονται", υπογράμμισε ο Κ. Πιερρακάκης και σημείωσε τα εξής:

  • Το παράδειγμα της λογοτεχνίας είναι χαρακτηριστικό: διδασκόμαστε ακόμη διάφορα αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και όχι, όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ένα λογοτεχνικό έργο από την αρχή ως το τέλος.
  • Ο ορθός τρόπος είναι η διδασκαλία ενός ολόκληρου βιβλίου και αυτό θα γίνεται πλέον με όλη την αναλυτική δυναμική που χρειάζεται. Χρειάζεται να αποκτήσουμε την κουλτούρα του βιβλίου, να ξεκινάμε και να τελειώνουμε με την ανάλυση των στοιχείων ενός βιβλίου, να διαμορφώσουμε συνολικούς αναγνώστες που θα πάνε στο βιβλιοπωλείο να αγοράσουν ένα βιβλίο.
  • Κι όλο αυτό χρειάζεται να είναι στο χαρτί κι όχι σε ένα τάμπλετ. Είναι πολύ σημαντική η αίσθηση του βιβλίου στο χαρτί.
  • Το νέο σχολείο χρειάζεται να υπακούει σε ένα τρίγωνο: Αλγοριθμική (και όχι απλώς μαθηματική) σκέψη, λογοτεχνία, δηλαδή φαντασία και ήπιες δεξιότητες και εθελοντισμός με την έννοια της κοινωνίας, της ομάδας, του ανήκειν, να νοιάζεται ο μαθητής για όσα γύρω του συμβαίνουν και τον περιλαμβάνουν.
  • Αυτό το τρίγωνο θα χαρακτηρίζει το νέο σχολείο με αποστολή να κάνουμε ευτυχισμένα παιδιά και να αρνηθούμε τον υπερανταγωνισμό που δεν οδηγεί πουθενά. Προς τα εκεί θέλουμε να βαδίσουμε, αυτός είναι ο στόχος

Οδικός χάρτης για τις αλλαγές

Ο  υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι   σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ θα καταρτιστεί  για την ελληνική εκπαίδευση  "οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται, στην οποία θα περιλαμβάνονται οι αλλαγές που ο ΟΟΣΑ προτείνει, αλλά και εκείνες που η ελληνική κοινωνία προσβλέπει  ώστε να δούμε τι έχουμε ήδη κάνει και προς τα πού χρειάζεται να πάμε για να συμπορευτούμε με τον υπόλοιπο κόσμο ".

Νομοσχέδιο "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο"

Το Σχέδιο Νόμου "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο", το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για το Μη  Κρατικά Πανεπιστήμια και τα δημόσια ΑΕΙ, ο Κ. Πιερρακάκης είπε πως θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος του μήνα και σημείωσε τα εξής:

  • Πανεπιστημιακά είμαστε έθνος ανάδελφο από μια συνταγματική διάταξη που έχει τις απαρχές της στο Σύνταγμα του 1968, στη χούντα και που το Σύνταγμα του 1975 απλώς την επαναβεβαίωσε. Σηκώσαμε παντού γύρω μας τείχη από έναν ακατανόητο φόβο.
  • Την ίδια ώρα η Κύπρος με μια τολμηρή απόφασή της προχώρησε στις σημαντικές αλλαγές στο θεσμικό πεδίο και ήδη μετράει στο ΑΕΠ της την τεράστια συμμετοχή των ξένων φοιτητών, όντας ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο. Προς τα εκεί πρέπει να πάμε και θα πάμε στην αρχή με συνέργειες με ξένα πανεπιστήμια, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.
  • Με ναυαρχίδα το δημόσιο πανεπιστήμιο χρειάζεται να ανατρέψουμε την ροή των φοιτητών μας προς το εξωτερικό για λόγους εκπαιδευτικής ανάγκης, καθώς δεν μπορούν να σπουδάσουν εδώ το αντικείμενο που θέλουν και να απελευθερώσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο από την κρατική γραφειοκρατία. Πρέπει να σπάσουμε επιτέλους αυτά τα δεσμά και να καταργήσουμε το κρατικό μονοπώλιο. Αυτή, άλλωστε, είναι και η εντολή του ελληνικού λαού στις εκλογές του 2023 και αυτή θα υλοποιήσουμε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (32)

κάτι σοβαρό επιτέλους
|

κ. Πιερρακάκη, θα επαναφέρετε τη διάταξη για τη μετάταξη των διδακτόρων εκπαιδευτικών ως ΕΔΙΠ που κατήργησε αδίκως η προκάτοχός σας; Θα κάνετε ουσιαστικά πράγματα για εμάς; Σας ευχαριστώ.

Ελπίδα
|

Θα κάνει ευτυχισμένα παιδιά σε σπίτια που οι γονείς ζορίζονται να πληρώσουν για τρόφιμα και ρεύμα ακόμη και όταν εργάζονται νύχτα με νύχτα.

Θύμιος
|

Χορτάσαμε από μεταρρυθμίσεις. Εξέλιξη και πρόοδο πότε θα έχουμε;

NN
|

«Αυτό το τρίγωνο θα χαρακτηρίζει το νέο σχολείο... »
Και επειδή κάτι δεν θα βγαίνει στα λεφτά, θα στρογγυλέψουμε τις γωνίες!

ορθος και καθήμενος τρόπος
|

στο βιβλιοπωλείο πας και φυλλομετράς ή σου λενε , άρα ένα βιβλίο στο σχολείο με αποσπάσματα σου δίνει μια ιδέα τι θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις, αν βαριέσαι το απόσπασμα (πολλοί) , σίγά μην ενδιαφερθείς για το πολυσέλιδο. πόση πχια εξυπνάδα πρέπει να έχεις για να μην αναμασάς ό,τι μπαρούφα σου λενε συμβουλάτορες (το μακρύ και το κοντό τους , χρόνιααααααα εκτός τάξης, άγνοια της πρακτικής και λειτουργικής για όλους πρακτικής , κριμα0. σχολική βιβλιοθήκη θα φτιάξεις παντού με 30-50 τομίδια ; ποιος θα αγοράζει το βιβλίο; το ίδιο όλοι και κάθε χρόνο οριζόντια; φαιδρότητες για καινοτομίες
στο λύκειο κομπιάζουν στην αναγνωση πολλοί και μερικοί κοιμούνται μέχρι να πάρουν απολυτήριο , γιατί ΟΛΟΙ παίρνουν (και με 20 στη γυμναστική που δεν κάνουν φυσικά ! ). πόσο πχιο ασχετοι;;;;;;

μπουρδολογίας συνέχεια (νο άγνωστο πλέον)
|

ολόκληρα έργα δύσκολο οι μαθητές να ακολουθήσουν με επιβολή (είδαμε τι τσίρκο γίνεται με την επιβολή της λογοτεχνίας στις πανελλαδικές - εντελώς άστοχο , δεν το βελτιώνετε). είναι θεμιτό να προτρέπονται έστω ένα βιβλίο να μελετήσουν , αλλά αυτό θα γίνεται με΄σα από την λογική προσέγγιση και επαφή με καλά αποσπάσματα από μεγάλα κείμενα - τα οποία έχουν βγει από τα βιβλία δημοτικού και γυμνασίου. να υπάρχει σχολική μικρή βιβλιοθήκη σε κάθε σχολείο . ακαδημαϊκίστικες ιδεοληψίες είναι αυτά. υπάρχουν δε φωτισμένοι εκπαιδευτικοί που τα κάνουν χρόνια αυτά. ποιος λεει αυτές τις βλακείες στον υπουργό; πώς νομίζει ότι γίνεται το μάθημα; πώς υποτιμά έτσι τους εκπαιδευτικούς; αγνοια πλήρης τι γίνεται και μιλά για φοβερές αλλαγές που ισχύουν 20 χρόνια (και κάποιες πιο αποτελεσματικές ), ενώ τα βιβλία του υπουργείου του είναι χάλια ! ντροπή

Νίκος
|

"Μεγάληηηη" μεταρρύθμιση, όπως την προηγούμενη, η οποία κατέληξε στο πιο σύντομο ανέκδοτο της εκπαίδευσης: "αξιολόγηση"!
άλλος υπουργός, άλλο αφήγημα... και η ζωή συνεχίζεται!

filologos
|

Οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται ολόκληρο λογοτεχνικό έργο εδώ και δεκαετίες: ολόκληρο τον Όμηρο από μετάφραση στην α' και β' γυμνασίου, μια τραγωδία από μετάφραση στη γ' γυμνασίου, την Αντιγόνη του Σοφοκλή στη β' λυκείου. Παλαιότερα διδάσκονταν και τον Οιδίποδα Τύραννο ολόκληρο στη γ' λυκείου.
Και επιλεγμένη σύγχρονη λογοτεχνία διδάσκονται από ολόκληρα βιβλία προαιρετικά, με πρωτοβουλία διδασκόντων. Στην Κύπρο αυτό ισχύει υποχρεωτικά.

Φτάνει με τις μεταρρυθμίσεις
|

Πήξαμε στις μεταρρυθμίσεις. Λεφτά θα δώσετε; Θα ανακατασκευάσετε τα χιλιάδες παλιά σχολεία στη χώρα; Θα εξοπλίσετε ΟΛΑ τα σχολεία με πλήρη πακέτα, καθολικά και επί ίσοις όροις;
Δεν κατακρίνω τον Υπουργό. Την προχειρότητα των κυβερνήσεων εδώ και πολλές πολλές δεκαετίες κατακρίνω. Η πραγματικά μεγάλη μεταρρύθμιση που μπορεί να γίνει είναι αυτή που αναφέρω πιο πάνω και που γνωρίζουν και οι πέτρες ακόμη πόσο αναγκαία είναι, αν θέλεις πραγματικά να έχεις εκπαίδευση που φυσάει και όχι όπου φυσάει.
Όμως είπαμε παιδεία, υγεία και ασφάλεια είναι πανάκριβα πράγματα! Όμως είναι και οι βασικοί πυλώνες ύπαρξης ενός κράτους!
Από που θα περισσέψουν όμως για να δοθούν χρήματα γι' αυτά; Εδώ με το που ψηφίζεται ένα νομοσχέδιο για να δηλώνουν - όλοι όσοι βγάζουν μαύρα χρήματα - 10.000 το χρόνο, όχι κανένα μεγάλο ποσό, ξεσηκώθηκαν και οι πέτρες. Τις περιουσίες που απέκτησαν όμως δεν μπορούν να τις δικαιολογήσουν. (Αν γίνει πραγματικός έλεγχος). Αλλά ας όψεται το πολιτικό κόστος...

Στην ελληνική εκπαίδευση
|

Όπου ακούς για μεταρρυθμίσεις να ετοιμάζεσαι για αποδιοργάνωση της εκπαίδευσης. Όπου ακούς για μεταρρυθμίσεις να περιμένεις συρρίκνωση της γνώσης. Όπου ακούς για μεταρρυθμίσεις έρχονται νέες γενεές αμόρφωτων ανθρώπων. Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι... Παραμένουν αμετάβλητα και μη μεταρρυθμίσιμα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η υποχρηματοδότηση, η προχειρότητα, η έλλειψη διαλόγου, οι βαθιές ιδεοληψίες (περί ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων, κλπ).

μετά το τρίγωνο
|

σε 3 χρόνια
σας εύχομαι να ανακαλύψετε
το τετράγωνο

Ποια μεταρρύθμιση έκανε κατάρτιση
|

Κοροϊδεύει κανένα νομίζει?

Μεταρρύθμιση vol.327
|

"Ετοιμάζουμε μεγάλη μεταρρύθμιση"? Η Νίκη θα την είχε έτοιμη στο συρτάρι από το 2018.... Τριτοδεύτερος μας βγήκε ο Πιερ?

Βασίλης
|

Τι λες, ρε παιδί μου. Μόνος του τα σκέφτηκε ή του τα είπε κάποιος;

@ριστεία, όχι αστεία
|

"...το νέο σχολείο με αποστολή να κάνουμε ευτυχισμένα παιδιά και να αρνηθούμε τον υπερανταγωνισμό που δεν οδηγεί πουθενά."

Σε λίγο θα μας πει ¨η αριστεία είναι ρετσινιά¨. Ε ρε γλέντια!

Πλατάρος Γιάννης ( gpt)
|

Η μαθηματική σκέψη επικεντρώνεται στην αφαιρετική σκέψη, τη λογική και την ακρίβεια στην ανάλυση προβλημάτων. Αντίθετα, η αλγοριθμική σκέψη επικεντρώνεται στη δημιουργία, ανάλυση και εφαρμογή αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων. Και οι δύο απαιτούν σκέψη και αναλυτική ικανότητα, αλλά η μαθηματική σκέψη εστιάζει στη μαθηματική δομή, ενώ η αλγοριθμική σκέψη στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων.

sig xim
|

"Ματωμένες κηλίδες στον ορίζοντα , ταραγμένους καιρούς προμεινάνε...". Αυτό μου θυμίζουν αυτά που λεέι..

Εκπαιδευτικος
|

Σε σωστο δρόμο δειχνει...μακαρι

Τρίγωνα ιδεολογήματα
|

Εστίαση και όχι πολυδιάσπαση στα διδασκόμενα αντικείμενα. Δεν μπορεί να διδάσκονται 140 ειδικότητες (όσα ΠΕ παράγουν τα πανεπιστημιακά τμήματα) στα σχολεία. Να μιλήσουμε για τριγωνικές σχέσεις:
Έχει στηθεί ένα απαράδεκτο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου από την μια προσπαθεί να δώσει εργασία σε όλους όσους έχουν ένα πτυχίο και από την άλλη τροφοδοτεί τα φροντιστήρια για εισαγωγή όλων στα πανεπιστήμια. Αυτά τα δύο είναι η βάση του τριγώνου και στην κορυφή το ΥΠΑΙΘΑ να ενορχηστρώνει το χάος.
Ριζική αναδιοργάνωση, με λιγότερα μαθήματα και ουσιαστική εκπαίδευση στα ωρολόγια προγράμματα. Κάντε Λύκεια Θεωρητικής, Θετικής, Τεχνικής, Καλλιτεχνικής, και Αθλητικής Κατεύθυνσης, για να κατανεμηθούν οι διάφορες ειδικότητες ΠΕ με 6 βασικά μαθήματα ανά έτος, με εργαστήρια και σπουδαστήρια ώστε να υπάρξει εκπαίδευση αντί για το "πασάλειμμα" που γίνεται τώρα επί παντός επιστητού. Επιπλέον, με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ελεύθερης πρόσβασης που προωθεί το ΥΠΑΙΘΑ, ο φόρτος και η εξεταστική φρενίτιδα που επικρατεί στα Λύκεια τώρα δεν θα είναι πλέον ο αυτοσκοπός τους.
Δημοτικό-Γυμνάσιο, 6 μαθήματα ανά έτος συν δύο επιλογής (ξένες γλώσσες).
Όχι άλλες "τριγωνικές σχέσεις" στην εκπαίδευση.

Σωτήρης
|

Πάντως το τάμπλετ κάνει και οικονομία στο χαρτί και φιλικό προς το περιβάλλον... Άσε που το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι και πιο φτηνό από το έντυπο... Επίσης το έχεις πάντα μαζί σου και δεν το ξεχνάς ή δεν το χάνεις... πχ να στο πάρει ο συμμαθητής σου... Άσε επίσης που το ηλεκτρονικό πιάνει χώρο στο σκληρό σου δίσκο και σου μένει χώρος στα ράφια... Έχει βέβαια και τα πλεονεκτήματά του το παραδοσιακό... είναι για τους ρομαντικούς...

Pierrικές Νεφελοκοκκυγίες
|

1) Από την στιγμή που o υπουργός χρησιμοποιεί με πάθος την έκφραση "κρατικό μονοπώλιο" ακούγεται σαν πρόεδρος των ιδιωτικών σχολαρχών και όχι σαν υπουργός παιδείας. Αναρωτιέμαι αν έχουν το ίδιο "ερυθροπυρωμένο" πάθος ακόμη και αυτοί που θέλουν να ανοίξουν τα "Ελεύθερα Πανεπιστήμια".
2) Πως θα εισάγεται ένας φοιτητής στα "Eλεύθερα Πανεπιστήμια"; Με τα λεφτά της οικογένειας ή με εξετάσεις όπως στα "σκλαβωμένα";
3) Με ποιό οικονομικό καθεστώς θα λειτουργούν τα "Ελεύθερα Πανεπιστήμια"; Μήπως με εκτεταμένες φοροαπαλλαγές ή και βοηθήματα για να πειστούν να ανοίξουν;
4) Ποιός θα εξασφαλίζει την "ποιότητα" των σπουδών στα "Ελεύθερα Πανεπιστήμια"; Μήπως αν πάνε να γίνουν έλεγχοι (λέμε τώρα) αυτοί θα απειλήσουν με φυγή στο εξωτερικό;
5) Θα έχει "ταλαντούχους" καθηγητές στα "Ελεύθερα Πανεπιστήμια" ή "ατάλαντους" αλλά σίγουρα "γνωστούς";
6) Αλγοριθμική σκέψη + λογοτεχνία = φαντασία και ήπιες δεξιότητες ?????????? Οπότε λίγος εθελοντισμούλης και λίγη έγνοια και κλείσαμε ! Να το νέο σχολείο του Pierre ! Δοξάστε τον !

χμμ...
|

Αλγοριθμικη με 1 ωρα την εβδομαδα... Και μιλατε για τριγωνα και κουραφεξαλα. Yeah right...

Maria
|

Όπου ακούς πολλά κεράσια.....

Εμπορίου
|

Υπουργείο εμπορίας παιδείας αντάξιο με τις βέλτιστες πρακτικές των παγκοσμίου φημης βαλτικών βαλκανικων ιδιωτικών πανεπιστημίων

@Συμφωνώ απόλυτα
|

αχαχαχαχ,καλά αυτός δεν έχει σχέση με τα σχολεία, ούτε εσύ; ας διαβάζουν κανένα ΚΑΛΟ όμως σχολικό βιβλίο και αφήστε τις βλακείες, δεν γίνονται έτσι σήμερα ειδικά οι φιλαναγνώστες , μπαρούφεεεεεεεεεεςςςςς

Δεξιά ή αριστερή θέση είναι αυτό;
|

Το νέο σχολείο χρειάζεται να υπακούει σε ένα τρίγωνο: Αλγοριθμική (και όχι απλώς μαθηματική) σκέψη, λογοτεχνία, δηλαδή φαντασία και ήπιες δεξιότητες και εθελοντισμός με την έννοια της κοινωνίας, της ομάδας, του ανήκειν, να νοιάζεται ο μαθητής για όσα γύρω του συμβαίνουν και τον περιλαμβάνουν.

Νικος
|

Μπράβο σας υπουργέ! Βέβαια πολλοί σήμερα αποφεύγουν τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και ακόμα στο Λυκειο την αντικαθιστούν με αλλά μαθήματα! Αυτοτελές λογοτεχνικό βιβλίο λοιπόν! Μπράβο και πάλι

αλγοριθμική σκέψη, μάλιστα....
|

πολύ περιοριστικό όλο αυτό το τρίπτυχο...με ένα αλγόριθμο ξεμπερδέψαμε δηλαδή?? να παίζουμε την κολοκυθιά καλύτερα που συνδιάζει λογοτεχνία και αλγόριθμους.
Χρειαζόμαστε βαθιά κατανόηση του περιβάλλοντος μας, δηλαδή τις επιστήμες και τον λόγο...

Χαρίλαος
|

Μακάρι να γίνει πραγματικότητα στην πολύπαθη εκπαίδευση.

felgeor
|

Θα μεταρρυθμίσει τη μεταρρύθμιση της Κεραμέως που μεταρρύθμισε τις μεταρρυθμίσεις του προηγούμενου υπουργού παιδείας! Φοβερό! Και πάει λέγοντας και η ζωή συνεχίζεται....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ