Εθνικό Απολυτήριο, νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών και αντιμετώπιση προβλημάτων της καθημερινότητας στα σχολεία ο "κορμός" της νέας μεταρρύθμισης "Πιερρακάκη" για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς

Τα 11 σημεία της μεταρρύθμισης την οποία ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας

06/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Το "πράσινο" φως τους πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη έλαβε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, να ετοιμάσει τη μεγάλη μεταρρύθμιση για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, η οποία θα προβλέπει τα εξής::

Α. Θα αντιμετωπίζει προβλήματα της καθημερινότητας στα σχολεία θέτοντας , μεταξύ άλλων δικαιώματα - υποχρεώσεις μαθητών απέναντι στο σχολείο.

Β. Θα προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών (Δείτε εδώ τι ισχύει σήμερα).

Γ. Θα καταργεί το νόμο "Γαβρόγλου" για το τον διορισμό των εκπαιδευτικών και θεσμοθετήσει ένα νέο υβριδικό σύστημα. Με το νέο σύστημα διορισμών ένα ποσοστό   προκηρυσσόμενων θέσεων οι διορισμοί θα γίνεται  μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, κι ένα άλλο   αποκλειστικά με μοριοδότηση.

Δ. Θα θεσμοθετήσει το Εθνικό Απολυτήριο το οποίο βρίσκεται στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας από το Νοέμβριο του 2018, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.

Το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι  συμβατό τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των πανελλαδικών εξετάσεων.

Θα τεθεί, ως προϋπόθεση  στους μαθητές, εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου, και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού    Γλωσσομάθειας.Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ή με Voucher .

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Ε. Θα ορίσει το πλαίσιο της ελεύθερης επιλογής σχολείου από τους μαθητές. Προϋπόθεση θα αποτελεί να υπάρχει κενή θέση στο σχολείο υποδοχής.

Ζ. Απλούστευση  και ψηφιοποίηση του συνόλου  των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς.

Η. Θεσμοθέτηση Τεστ ανίχνευσης τάσεων, κλίσεων και δεξιοτήτων σε όλους τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας.

Θ. Συστηματική Συμβουλευτική στα σχολεία η οποία θα γίνεται επαγγελματικά.

Ι. Η υποδομή των σχολείων να διατίθεται για συναυλίες  και άλλες δραστηριότητες.Το σχολείο να ανοίξει στην τοπική κοινότητα, σε εθελοντικές δράσεις  στη γύρω περιοχή  .

Κ. Τη θεσμοθέτηση του “Νομικού Συμπαραστάτη” για να υποστηρίζει ζητήματα εκπαιδευτικών καθώς και το έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

Ο υπουργός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζει το τρόπο δόμηση αυτού του νέου θεσμού, δηλαδή εάν θα είναι ένα Γραφείο “Νομικού Συμπαραστάτη”, ανά περιφέρεια ή ανάλογα με τον αριθμό Διευθύνσεων.

Οι αρμοδιότητες του “Νομικού Συμπαραστάτη”  θα έχουν δύο κατευθύνεις:

Η μία θα υποστηρίζει νομικά τα στελέχη εκπαίδευσης Διευθυντές Εκπαίδευσης Διευθυντές Σχολείων, , Συμβούλους Εκπαίδευσης κλπ.

Η δεύτερη κατεύθυνση θα έχει ατομικά τον εκπαιδευτικό.

Η νομική υποστήριξη του εκπαιδευτικού θα έχει σχέση καθαρά με τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.

Λ. Αλλαγή του τρόπου αποτύπωσης   των κενών  στα σχολεία, ώστε πριν το  καλοκαίρι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών και στη διάρκεια του διδακτικού έτους να απομένει  με "εξπρές" διαδικασίες η πρόσληψη για την  κάλυψη εκτάκτων αναγκών (ασθένεια, εγκυμοσύνη κλπ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

Αντώνης
|

μην ξεχάσετε να βάλετε και παραστάσεις καραγκιόζη μέσα στα σχολεία. Πολλαπλώς διδακτικές και με προεκτάσεις και νοήματα.

Εθνικό απολυτήριο
|

με ποια εγκυρότητα; μέσα από ποιες εξετάσεις; με διαγωνίσματα της μονάδας που ο βαθμός τους γίνεται δεκαπέντε και δεκαοκτώ; με απουσίες που σβήνονται στο τέλος του χρόνου και ο μαθητής δεν ε΄χει κάνε ι ούτε τη στοιχειώδη φοίτηση;
Εσείς θα θέλατε ένα τέτοιο απόφοιτο στην εργασία σας;

Κωνσταντίνος
|

Το δούλεμα συνεχίζεται.... Τράπεζα θεμάτων, Εθνικό απολυτήριο, Εξετάσεις. αλλά κατά τα άλλα ευτυχισμένα παιδιά υπόσχεται ο υπουργός!!!!!

Διάγνωση από παιδοψυχίατρο
|

Τι κάνει το σχολείο, όταν το ΚΕΔΑΣΥ προτείνει την παραπομπή του μαθητή σε παιδοψυχίατρο και ο γονιός έχει αντίθετη άποψη και δεν πηγαίνει το παιδί του ;

….........
|

Δικαιώματα και υποχρεώσεις οι μαθητές έχουν ήδη (κανονισμός του σχολείου, 15μελη και 5μελη) αλλά δεν τα τηρούν και δεν μπορούμε να τους κάνουμε να τα τηρούν γιατί πολύ απλά δεν θέλουν.

Δώστε δύναμη (πχ. η αποβολή μαθητή να είναι ουσιαστική) και μισθούς (αξιολογήστε τους και δώστε γενναίες αυξήσεις στους καλύτερους ) στους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να γίνει ελκυστικό το επάγγελμα και να τους σέβεται η κοινωνία.

Συνεργαστείτε με το Υπουργείο Εσωτερικών για το κτιριακό και αφήστε τις συναυλίες προς το παρόν. Όλοι οι δήμοι κλαίγονται ότι δεν έχουν χρήματα για να επιδιορθώσουν το οτιδήποτε, που να χρειαστεί και μεγαλύτερο κονδύλι.

Τοποθετήστε Επιστάτη και Γραμματέα σε όλα τα σχολεία. Είναι απαραίτητοι περισσότερο από ποτέ.

Ωπα
|

συναυλίες, αθλητικές δραστηριότητες στον πυκνό αστικό ιστό δεν γίνονται γιατί ενοχλούν τους περίοικους και μάλιστα όχι σε ώρες κοινής ησυχίας:
"Οι ώρες κοινής ησυχίας κατά τη χειμερινή περίοδο είναι από 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30. Η Ελληνική Αστυνομία έχει αναφέρει σε σχετικά μηνύματά της πως οι παραβάτες των διατάξεων της εν λόγω Αστυνομικής Διάταξης, διώκονται σε βαθμό πταίσματος"
Είστε με τους νόμους ή με το κάνουμε ότι θέλουμε κε Υπουργέ;

ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΣ
|

<<Η υποδομή των σχολείων να διατίθεται για συναυλίες και άλλες δραστηριότητες...>> Άμα ξεκαβαλικεύ΄σουν το καλάμι, άμα καταλάβουν ότι τα σχολεία μας δεν έχουν αίθουσες για μάθημα, άμα προσγειωθούν στην πραγματικότητα, θα δουν ότι συναυλίες δεν γίνονται στα σχολεία μας καθώς δεν υπάρχουν καν κατάλληλοι χώροι. Όμως πανηγύρια, μπορούμε να διοργανώσουμε, γιατί τελικά για τα πανηγύρια είμαστε...

Πάρις
|

Πολύ ωραία όλα αυτά έχουμε φτάσει Δεκέμβριο και υπάρχουν κενά στα σχολεία. Υπάρχουν σχολεία με 3 αναπληρωτες ίδιας ειδικότητας λόγω κακού προγραμματισμού...Κτήρια και υλικοτεχνική υποδομή πολύ φτωχή με αδιαφορία από τους αρμόδιους

Ανθής Τάσος.
|

Σωστοί κι οι τρεις βασικοί άξονες που καταγράφονται.Πρεπει όμως να δούμε ενδελεχώς όλα τα επιμέρους θέματα που προκύπτουν.

Πλατάρος Γιάννης
|

1.Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται αδιάφοροι με την αυστηροποιηση του ποινολογίου, όμως το θέλουν όσο τίποτε άλλο.... Απλώς φοβούνται να το εκφράσουν λόγω ορθοπολιτικής παράνοιας του γουόκ κινήματος.
2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τον χειρότερο συνδικαλισμό που υπάρχει στην Ελλάδα. Δεν έχουν γνώμη για τίποτε. Μόνο για την Βενεζουέλα...
3. Η απομάκρυνση από ένα σχολείο, να είναι οριστική, χωρίς δικαίωμα επαναφοράς την άλλη χρονιά.
4. Η αποβολή να είναι από το σχολείο, όπως παλιά.
5. Να αυξηθούν οι απουσίες και να κλιμακωθουν τα όρια, αναλόγως βαθμολογίας Α' τετράμηνου.
6. Να κωφευσετε στις σειρήνες, που θα σας εισηγηθουν ελαφρά κλιμάκωση ποινων μόνο.
7. Να φτιάξετε μαθητικό κανονισμό Πανελλήνιο. Η παιδεία είναι εθνική, όχι τοπική.
Ποια η ποινή για κινητό; υπάρχει το "μην σε ξαναπιάσω Γιαννάκη" ή είμαστε τσίρκο;
Ερχόμαστε Σχολείο με κοντό παντελονακι; Βερμούδα; Ψαράδικο;
Φοράμε τραγιασκα μέσα στο μάθημα; Σκουφί; Κουκούλα; Μπερε;

Βάζουμε δένδρο μέσα στην τάξη με λαμπιόνια που αναβοσβήνουν και γύρω από τον πίνακα;
Εγω επιτρέπω τις κουκούλες που φαίνονται μόνο τα μάτια μέσα στην τάξη. Υπάρχει νόμος που το απαγορεύει; Πρέπει να αποφασίζουν τον κανονισμό οι μαθητές ή να πείθονται στην αποδοχή ότι στο μάθημα πάμε ασκεπείς όπως ο εκπαιδευτικός;
Ποια τα πρωτόκολλα για νερό στην τάξη; για φαγητό; για καφέ; για τουαλέτα;
Μήπως δεν πρέπει να υπάρχουν καθόλου;
"Στο άλλο σχολείο τους αφήνουν"...
" Η αλλη κυρία μας αφήνει"
" Εμείς πάντα έτσι κάναμε... Αποκλείαμε τους ταραξίες από την εκδρομή"
Αλλάζουμε θέσεις ανά καθηγητή και ανά μάθημα;
Καθόμαστε αγόρια κορίτσια ή όπως ναναι;
Εχουμε μπλανκο; η δικιά μας κυρία μας αφήνει!

Τα αντιμετωπίζουμε όπως τύχει ή έχουμε πρωτόκολλο ενεργειών;
Ειμαστε δημοκρατικοί όταν βάζουμε απαγορεύσεις ή φασιζουμε;
Η συμμετοχή σε κατάληψη είναι πειθαρχικό παράπτωμα εκτός από ποινικό; Έχει τιμωρηθεί ποτέ κάποιος; (ποτέ!) Γιατί τους τιμωρουμε αν ο ένας βρίσει τον άλλον;
Πολλά είπαμε...

A good start
|

Ωραία ακούγονται χρήσιμα είναι όλα με το καλό να τα δούμε να υλοποιούνται!

Λευτέρης
|

Για να έχει επιτυχία το Εθνικό απολυτήριο και γα να είναι πραγματικά εθνικό πρέπει να υπάρχουν δύο περίοδοι σε κάθε σχολικό έτος με αντικειμενικές εξετάσεις με επιτήρηση ανάλογη των πανελλαδικών και με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όχι εξεζητημένα και με μεγάλη βαρύτητα σε σχέση με τον προφορικό βαθμό , που θα είναι κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού!!!

ΔΚ
|

"Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη" Αυτό θα διαλύσει τα ήδη διαλυμένα σχολεία! Οι συνάδελφοι για να αντέξουν την πίεση θα βάζουν ΣΕ ΟΛΟΥΣ άριστα! Είναι συνταγή αποτυχίας! Τα παιδιά θα τρέχουν από το Γυμνάσιο στα Φροντιστήρια σε όλα τα μαθήματα! Θα σπρώξετε περισσότερες ώρες τα παιδιά μας στα φροντιστήρια που αναπαράγουν τα ηλίθια προγράμματα σπουδών του Λυκείου. Η διαλυμένη Β/θμια εκπαίδευση θα εξαφανιστεί. κ , Υπουργέ αντι να δείτε την ΟΥΣΙΑ των προβλημάτων της Β/θμιας Εκπαίδευσης που είναι τα ΑΘΛΙΑ προγράμματα σπουδών στα ασχολείστε με μηχανισμούς που δεν προσφέρουν ΤΙΠΟΤΑ! κ. Υπουργέ τα τελευταία αποτελέσματα στο διεθνή διαγωνισμό piza είναι κάτι περισσότερο από τραγικά. Μετά από χιλιάδες ώρες σε σχολείο και φροντιστήριο τα Ελληνόπουλα δεν μπορούν να απαντήσουν σε απλά προβλήματα της καθημερινότητας. Nιότη, κόπος και χρήμα θυσιάζονται στο βωμό της στείρας γνώσης.

ΙΠ
|

με την ευκαιρία της μεταρρύθμισης ας εξεταστούν και μερικά απλά καθημερινά προβλήματα: α) η ώρα συνεδρίασης ΣΔ,
β) οι ώρες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
γ) η απασχόληση των μαθητών, μαθητριών που έχουν ωριαία ή ημερησία αποβολή

Έπεα πτερόεντα
|

"προσδεθείτε κατά την απογείωση και παραμείνετε προσδεδεμένοι μέχρι η φωτεινή ένδειξη γίνει Πράσινη". Από του χρόνου δεν θα έχουν λεφτά τα σχολεία να πληρώνουν τα τιμολόγια ηλεκτρισμού (η Ισπανία και Πορτογαλία δεν μετακύλησαν την χρηματιστηριακή πολιτική της ενέργειας απευθείας στους καταναλωτές). Εδώ καμία μέριμνα, η επενδυτική βαθμίδα με τα λεφτά των Ελλήνων καταναλωτών θα εξαργυρωθεί πάλι.
Θεωρεί η κυβέρνηση ότι μπορεί να "αλωνίζει" και να παραδίδει στην ελεύθερη αγορά κάθε κοινωνικό αγαθό και κεκτημένο (όπως η Παιδεία, η Υγεία, η Ενέργεια), αφού η αντιπολίτευση υπάρχει μόνον τύποις στην Βουλή και αδυνατεί να κάνει οτιδήποτε. Συνειδητοποιήστε το καταστροφικό σας έργο, όσες από τις εξαγγελίες σας λειτουργούν στην Αμερική και στις Ευρωπαϊκές χώρες είναι γιατί εκεί υπάρχει "οργανωμένο κράτος". Φτιάξε πρώτα ένα ανάλογο, σύγχρονο, λειτουργικό κράτος και μετά εφαρμόστε τα συστήματα των άλλων οργανωμένων κρατών και κοινωνιών.

Σώστης
|

Συγχωνεύσεις σχολείων… απαραίτητο!

ΕΥΑ
|

απο την ημερα που θα κοινοποιηθουν θελουν ενα εξάμηνο να γνωστοποιηθουν και ενα ετος να εμπεδωθουν και σε ενα ετος να γινει δοκιμαστικά και μετα να υπαρξουν καποιες αντιδρασεις για αλλο ενα εξαμηνο και στη συνέχεια να παρει την διαδρομη του το προγραμμα αυτο. δηλ σε 3 προς 4 ετη θα 'απολαμβανεις' την ιστορικη μεταρρυθμιση με πολλά και πάλι σφαλματα /
αλλα ο,τι γινεται αν γινεται για το καλο και των εκπαιδευτικων θα ειναι οκ. ομως οι εκπαιδευτικοι ΠΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ απαξιωνονται..... ποιος θα τους υπολογισει;;;
εβα

Τρίγωνο
|

Μην ξεχάσεις την γυμναστική και το τρίγωνο Κυριάκο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ