Γ. Πανάρετος: Έφθασε η ώρα της ριζικής επανεξέτασης της πρακτικής των Πανελληνίων Εξετάσεων

Πέρασαν 40 περίπου χρόνια με αυτές και στο όνομα του αδιάβλητου θυσιάζουμε την δημιουργική σκέψη γενεών

06/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Ο πρώην υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος που είναι ένας  από τους εμπνευστές του προγράμματος PISA στον ΟΟΣΑ,με αφορμή τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του 2022 που φέρνουν τα ελληνόπουλα σε πολύ χαμηλές επιδόσεις σχολιάζει:

Η γνώμη μου ήταν (κ είναι) ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι οι Πανελλήνιες. (Κυρίως ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης). Γύρω τους έχει οικοδομηθεί όλο το σύστημα. Ο κορσές της ύλης οδηγεί στην ακραία απομνημόνευση εις βάρος της κριτικής σκέψης (ουσία του PISA).

Στον βωμό της ισότητας (μικρή κ ακραία προσδιορισμένη εξεταστέα ύλη) έχουμε θυσιάσει την δημιουργική σκέψη των νέων.

Μελέτες που είχα κάνει πριν 20 περίπου χρόνια (αποτελέσματα στην σελίδα μου) είχαν δείξει ότι οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνθηκαν αντί να μειωθούν (στις πανελλήνιες αποδίδουν καλύτερα οι μαθητές των ιδιωτικών με γονείς γιατρούς, καθηγητές μηχανικούς κλπ).

Όταν ο βασικός στόχος μιας πολιτικής αποτυγχάνει, η πολιτική θέλει αλλαγή. Εδώ η αλλαγή δεν είναι εύκολη. Έχει διαμορφωθεί μια ολόκληρη οικονομία κ μια νοοτροπία βολέματος γύρω από τις Πανελλήνιες και την μορφή που έχουν.

Από την εμπειρία δεκαετιών στην εκπαίδευση (και στην πολιτική της) έχω καταλήξει ότι έφθασε η ώρα της ριζικής επανεξέτασης της πρακτικής των Πανελληνίων. Πέρασαν 40 περίπου χρόνια με αυτές και στο όνομα του αδιάβλητου θυσιάζουμε την δημιουργική σκέψη γενεών.

Δύσκολο το εγχείρημα, κυρίως πολιτικά κ ψυχολογικά. Όμως, πρέπει να το αποτολμήσουμε. Αντί να ασχολούμαστε με ιδιωτικά πανεπιστήμια (επίσης πρόβλημα, αλλά στο τέλος και όχι στην ρίζα του προβλήματος) ας ξεκινήσουμε από την ρίζα. Εδώ να σας δω Κυριάκο 1 κ Κυριάκο 2.

Οι επιδόσεις των Ελλήνων δεκαπεντάχρονων μαθητών στον διαγωνισμό του 2022 ήταν οι χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας και για τις τρεις δεξιότητες, στις οποίες αξιολογούνται στο συγκεκριμένο διαγωνισμό: την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.

Σχόλια (22)

ΚΑΛΤΟΥΡ.ΚΥΡΙΑΚΟΣ
|

Υπάρχουν προγράμματα σπουδών και αναλυτικά προγράμματα που σε γυρνούν στο παρελθόν. Που είναι η Ευκλείδεια Γεωμετρία που είναι οι περισσότερες και σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού και ακόμη στο Λύκειο διδάσκουν ΑΕΠΠ με Ελληνικά?. Κάτι πρέπει να γίνει τώρα, όχι αύριο. Η στατιστική διδάσκεται και χωρίς κάποιο από τα σύγχρονα πακέτα στατιστικής ή ακόμη και προγραμματισμό, έτσι ώστε ο μαθητής να κατανοήσει καλύτερα την στατιστική?

Θύμιος
|

Οι Πανελλήνιες έκλεισαν τον κύκλο τους. Είναι ώρα να δούμε τον επόμενο τρόπο εισαγωγής. Μ' άρεσε η ιδέα του Πλατάρου, αλλά υπάρχουν και άλλες λύσεις δοκιμασμένες από καιρό. Όπως το International Baccalaureat και τα βρετανικά O & A levels.
Τι θα λέγατε για 5 χρόνια δημοτικό, 5 χρόνια γυμνάσιο, και μετά εθνικό απολυτήριο; Και το απολυτήριο να περιλαμβάνει εξετάσεις -ας πούμε- και για τις δύο ξένες γλώσσες που διδάσκονται οι μαθητές σε πιστοποιημένο επίπεδο τουλάχιστον Β2. Κι όποιος θέλει και αντέχει (και έχει πάρει απολυτήριο) συνεχίζει για πανεπιστήμιο με προπαρασκευαστικά έτη. Και οι σχολές δίνουν και την ύλη που θα πρέπει να έχει διδαχτεί και πρέπει να εξεταστεί, και τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα που επιθυμούν. Αν κάποιος θέλει να δώσει σε πολλές σχολές, θα εξετάζεται σε όλα τα μα΄θηματα που θέλουν συνολικά, όχι τέσσερα σαν το κρεβάτι του Προσκούστη.

Αξιολόγηση
|

Ας αξιολογηθούν πρώτα τα βιβλία και η ύλη και μετά όλα τα υπόλοιπα...

ΣτεφΠ
|

Όταν 7 χρονών παιδιά (Β Δημοτικού) "βομβαρδίζονται" με έννοιες όπως κρατούμενα,χρόνοι,προπαιδεια κλπ κλπ , αγνοούνται πλήρως δεξιότητες όπως φτιάξιμο τσάντας,οργάνωση,σωστός διάλογος κ.α και φυσικά δεν υπάρχει πουθενά στον ορίζοντα ασχολία δημιουργική ή μη τυποποιημένη (θεατρικό παιχνίδι,έκφραση συναισθημάτων,ουσιαστική επαφή και γνωριμία με την φύση), τι περιμένουμε ακριβώς;; Να αγαπήσει το σχολικό περιβάλλον και τη μάθηση; Όλα (σχεδόν) λάθος..

Μπράβο στο περίεργο όπως τα λέει είναι
|

Μην δουλευόμαστε έχουμε φτιάξει ένα σχολείο χαλαρό , αναξιοκρατικό, με πλασματικούς βαθμούς ,αναξιόπιστο και με απείθαρχους μαθητές που θεωρούν ότι η παρουσία τους και μόνο αρκεί για να ΄Μην δουλευόμαστε έχουμε φτιάξει ένα σχολείο χαλαρό , αναξιοκρατικό, με πλασματικούς βαθμούς ,αναξιόπιστο και με απείθαρχους μαθητές που θεωρούν ότι η παρουσία τους και μόνο αρκεί για να τελει΄ώσουν και το Λύκειο.
Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό μαθητών ,αιθέρες, μόνο που είναι πολύ μικρό.
Για όλα αυτά φταίνε οι πανελλήνιες ;
Ναι οι πανελλήνιες έχουν μεγάλη επίπτωση στο λύκειο αλλά δεν έχουν καμία στο γυμνάσιο και στο δημοτικό.
Το ότι μεγαλώνουμε εκπαιδευτικά τα παιδιά μας, σε μεγάλα ποσοστά , χωρίς να κατανοούν την έννοια της προσπάθειας, της κούρασης ,της δίκαιης ανταμοιβής δεν φταίνε οι πανελλήνιες ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ.........ΜΕ ΧΑΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ......και το Δημοτικό ,Γυμνάσιο και Λύκειο.
Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό μαθητών ,αιθέρες, μόνο που είναι πολύ μικρό.
Για όλα αυτά φταίνε οι πανελλήνιες ;
Ναι οι πανελλήνιες έχουν μεγάλη επίπτωση στο λύκειο αλλά δεν έχουν καμία στο γυμνάσιο και στο δημοτικό.
Το ότι μεγαλώνουμε εκπαιδευτικά τα παιδιά μας, σε μεγάλα ποσοστά , χωρίς να κατανοούν την έννοια της προσπάθειας, της κούρασης ,της δίκαιης ανταμοιβής δεν φταίνε οι πανελλήνιες ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ.........ΜΕ ΧΑΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ......

Εγώ θα πρότεινα εξετάσεις απο το δημοτικό στο Γυμνάσιο και απο το Γυμνάσιο στο Λύκειο.
Εξετάσεις στη μορφή Πανελλαδικών ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα μαθητών που περνάνε απο τη μια βαθμίδα στην άλλη χωρίς στοιχειώδης γνώσεις.

Γιώργος
|

Προς την σωστή κατεύθυνση αυτά που λέει ο κ. Πανάρετος.

Παύλος Σ.
|

Θα μιλήσω για το Λύκειο, μόνο: Το Αναλυτικό Πρόγραμμα, υπό την ευρεία του έννοια, έχει κυριαρχήσει επί του καθαρά γνωστικού. Θα έπρεπε να "συνομιλούν" αυτά μεταξύ τους, αλλά στην πράξη λειτουργούν ανταγωνιστικά. Συνεχώς μη διδακτικές δράσεις, διαδράσεις, επιδράσεις κλπ πάνω σε ζητήματα πολύ σημαντικά, αλλά σε βαθμό υπερβολικό. Από την άλλη, υπάρχει μεγάλη πίεση για την τράπεζα θεμάτων, που απαιτεί συχνά καλπασμό στην ύλη. Πρέπει να κάνουμε και μάθημα! Επίσης, κάποια παιδιά, αντιλαμβάνονται το σχολείο ως χώρο εμπέδωσης δικαιωμάτων (πολύ σωστό), αλλά δυσκολεύονται να το δουν και ως χώρο αντίστοιχων υποχρεώσεων. Η ευθύνη δεν είναι των παιδιών, αφού εμείς τους σερβίρουμε αυτά που ζουν, αλλά ημών των ιδίων και της πολιτείας διαχρονικά. Οι Πανελλήνιες είναι το κακό τέλος ενός πολύ κακού δρόμου και ο΄χι κάτι κακό από μόνο του. Όσο για την δημοφιλή συζήτηση περί αποστήθισης, οι γενικεύσεις βλάπτουν, καθώς μιλώντας μόνο για τον τομέα μου, τα Μαθηματικά, δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο ζήτημα.

Σωστά σωστά...
|

ΕΝΑΝ αδιάβλητο θεσμό - κατά γενική ομολογία - έχει η Ελλάδα, τις εισαγωγικές εξετάσεις. Τώρα διαβάζουμε τον κ. Πανάρετο να λεει για το "βωμό του αδιάβλητου"...ας το καταστρατηγήσουμε και αυτό, να τελειώνουμε. Στο κάτω κάτω ένα σωρό εικονικές θέσεις στα ΑΕΙ "μοιράζονται" από διάφορα παραθυράκια ανάλογα με διάφορα κριτήρια "κοινωνικά" άσχετα με την επίδοση.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
|

Κύριε Πανάρετε καλύτερα να σιωπάτε παρά να φλυαρείτε. Εμφανιστήκατε μετά από μια και πλέον δεκαετία....

Αντίλογος
|

40 χρονών αλήθειες καταγράφει το άρθρο του κ. Πανάρετου! Μπράβο του!
Όσο για τα σχόλια: μπουρδολογίας το ανάγνωσμα! Καλές Γιορτές.

Περίεργος
|

Δηλαδή για το δημοτικό και το γυμνάσιο φταίνε οι Πανελλήνιες.
Όταν πάνε παιδιά στο λύκειο και παίρνουν και απολυτήριο , που σε προηγούμενες δεκαετίες πήγαιναν να μάθουν κάποια τέχνη στις σχολές του ΟΑΕΔ , φταίνε οι Πανελλήνιες ΄;
Όταν υπάρχουν απόφοιτοι λυκείου που δεν μπορούν να συμπληρώσουν μια αίτηση , χωρίς τικάρισμα ,ενώ παλιότερα ακόμη και απόφοιτοι δημοτικού δεν αντιμετώπιζαν τέτοια προβλήματα , φταίνε οι πανελλήνιες.
Μην δουλευόμαστε έχουμε φτιάξει ένα σχολείο χαλαρό , αναξιοκρατικό, με πλασματικούς βαθμούς ,αναξιόπιστο και με απείθαρχους μαθητές που θεωρούν ότι η παρουσία τους και μόνο αρκεί για να τελει΄ώσουν και το Λύκειο.
Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό μαθητών ,αιθέρες, μόνο που είναι πολύ μικρό.
Για όλα αυτά φταίνε οι πανελλήνιες ;
Ναι οι πανελλήνιες έχουν μεγάλη επίπτωση στο λύκειο αλλά δεν έχουν καμία στο γυμνάσιο και στο δημοτικό.
Το ότι μεγαλώνουμε εκπαιδευτικά τα παιδιά μας, σε μεγάλα ποσοστά , χωρίς να κατανοούν την έννοια της προσπάθειας, της κούρασης ,της δίκαιης ανταμοιβής δεν φταίνε οι πανελλήνιες ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ.........ΜΕ ΧΑΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ......

Ανθή
|

Σάμπως γίνεται και ποτέ μάθημα; Η κόρη μου πάει στο λύκειο και κάθε τρεις και λίγο θα έχουν εκδρομές, περιπάτους, διδακτικές επισκέψεις, δράσεις, διάφορες πρόβες για γιορτές και παρελάσεις, ενώ οι καθηγητές συχνά λείπουν με άδειες. Καλά που υπάρχουν και τα φροντιστήρια όπου δεν χάνεται καμία απολύτως ώρα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Ο Υπουργός δεν λέει τίποτα και δημοσιεύθηκε το άρθρο του!
Δεν είναι στην δρωσα πολιτική, μπορούσε να προτείνει κάτι και δεν έγραψε τίποτα!
Εντελώς τίποτα!
Ψάχνω δεύτερη φορά στο κείμενο μην μου ξέφυγε τίποτα,.......Μια ευχή εκατονταετιας: ΕΥΧΉ! "Κριτική ικανότητα"
Είναι ξεπερασμένος πολιτικός ο κ. Πανάρετος, λυπάμαι που το λέω. Ιστορικά, μόνο οι Αβραμόπουλος - Τζοχατζόπουλος μπορούσαν να ομιλούν ακατάπαυστα χωρίς να λένε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΊΠΟΤΑ.
Εγω που δεν είμαι πολιτικός, έχω πρόταση αλλαγής του τρόπου εξέτασης, που θα επιφέρει αλλαγή τρόπου διδασκαλίας. (Ναι, ο τυπικός τρόπος εξέτασης επηρεάζει τα πάντα, ευθέως και την ύλη.
Σύντομη περιγραφή.
1. Ενώπιον υπολογιστή.
2. Ενώπιον πενταμελούς επιτροπής.
3. Χωρίς διαδίκτυο.
4. Με βιντεοσκοπιση της διαδικασίας.
5. Με καταγραφή οθόνης, σύγχρονικα με την βιντεοσκοπιση.
6. Με ύλη από όλο το σχολείο των 12 ετών. Την διδακτέα, όχι την διδαχθείσα.
7. Με χρηση λογισμικών και πληκτρολόγηση.
8. Με τρίωρη εξέταση σε 5 πεδια:
Α. Μαθηματικά.
Β. Γλώσσα ( Αρχαία - Νέα-λογοτεχνία-λεξιλόγιο)
Γ. Πληροφορική - Οικονομία.
Δ. Φυσική-Χημεία-Βιολογία.
Ε. Ιστορία - Γεωγραφια-κοινωνιολογια.
Στ. Μάθημα επιλογής Σχολής.
Οι Σχολές βάζουν στα 5 πεδία συντελεστές στα μαθήματα, από 1 έως 5, με την υποχρέωση το ελάχιστο άθροισμα συντελεστών να είναι το 15 και το μέγιστο το 20.
9. Τα μαθήματα διδάσκονται όλα με διαθεματικό τρόπο, διεπιστημονικο τρόπο, ολιστικός τρόπο.
10. Τα θέματα με κλήρωση, από 30.000 θέματα όλων των ειδών, λυμένα, με διαρκή επικαιροποιηση.
11. Εξετάσεις 3 φορές τον χρόνο. Δωρεάν για τις 3 πρώτες φορές, με παράβολο για όλες τις επόμενες.
12. Δεν υπάρχει κατοχύρωση βαθμολογίας μεμονωμένου μαθήματος.

Τα παραπανω τα προτείνω, όχι για να γίνουν αφού δεν έχουν καμία πιθανότητα, αλλά για να δείξω την σωστή κατεύθυνση που πολλοί καμωνονται ότι δεν βλέπουν....

Apostolos
|

Μα ακριβώς αυτός είναι ο στόχος του σχολείου. Να δημιουργεί ανθρώπους μηχανές χωρίς κριτική σκέψη, με επιφανειακή γνώση των πραγμάτων, να ξέρει μόνο να υπακούει σαν καλός στρατιώτης - εργάτης στις εντολές του δασκάλου - αφεντικού που αυτός υποτίθεται τα ξέρει όλα.
Μέχρι και για την φυσική του ανάγκη ο μαθητής ζητάει να του επιτραπεί να λήψει από την αίθουσα.
Ουτε στον μεσαίωνα δεν γίνονταν αυτά.

πολίτης Ν.
|

Άλλος ένας (και μάλιστα πρώην υφυπουργός) που τα βάζει με τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Μα και τα αποτελέσματα της PISA σε εξετάσεις στηρίζονται! (Για να μην μιλήσουμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Σιγκαπούρης που πρώτευσε).

Αν ο πρώην υφυπουργός ήθελε πράγματι να περιορίσει την παπαγαλία είχε όλη την ευκαιρία να το κάνει όταν ήταν στην κυβέρνηση.
Αν πάλι κάποιοι θα ήθελαν να περιορίσουν το αδιάβλητο θα συμβούλευα να το ξεχάσουν. (Εκτός των άλλων για να μην οδηγηθεί μια ολόκληρη κοινωνία σε και δικαστικές προσφυγές).

Προετοιμασία του εδάφους πριν την καλλιέργεια
|

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι το τέλος της σχολικής διαδρομής. Ενώ το πρόβλημα υπάρχει στην αρχή. Τα περισσότερα παιδιά, από το δημοτικό ακόμα, αδιαφορούν για τα βιβλία, τη μόρφωση και την εκπαιδευτική διαδικασία. Αν δεν μάθει το παιδί ακόμη κι από την ηλικία των 2 να έχει επαφή με εκπαιδευτικές δραστηριότητες - και σε αυτό συμβάλλουν οι γονείς (και το στενό οικογενειακό περιβάλλον, σπουδαγμένοι ή μη), οι βρεφοκόμοι που το κρατούν αρκετές ώρες την ημέρα και θα πρέπει να το απασχολούν εποικοδομητικά, στη συνέχεια οι νηπιαγωγοί που θα το προετοιμάσουν μαθησιακά για την ομαλή μετάβασή του στο δημοτικό, για να μην πάθει «σοκ» τα παιδί με όλη αυτή την ύλη της Α Δημοτικού, αν στα προηγούμενα χρόνια δεν έχει αγγίξει ούτε ένα βιβλίο… Πριν φτάσει δηλαδή το παιδί στο δημοτικό, πρέπει να έχει γίνει χρόνια πριν η προετοιμασία από οικογένεια και εκπαιδευτικούς προσχολικής και να συνειδητοποιήσει το τέκνο ότι το διάβασμα είναι η υποχρέωσή του για να προκόψει στη ζωή του. Θεωρώ ότι η προσχολική και οι τρεις πρώτες τάξεις της σχολικής ζωής είναι κρισιμότατες για τη στάση που θα κρατήσει ένα παιδί και στην μετέπειτα εκπαιδευτική διαδικασία και γενικά στη μαθησιακή του πορεία.

Φ.
|

Να μπει τέλος στις αδικαιολογητες απουσίες, στο μπάχαλο των εκδρομών, στις καταλήψεις και τα συναφή, στο ότι το σχολείο είναι ξέφραγο αμπέλι και για να διώξεις έναν πρέπει να πάρεις άδεια και να γυρίσει πίσω τη νέα χρονιά και αυτό ηταν.

Τα υπόλοιπα είναι μπουρδολογιες.

Σώστης
|

Στο δημόσιο σχολείο όποια παρέμβαση έχει γίνει γίνεται μόνο για συντεχνιακούς λόγους: θρησκευτικά τόσες ώρες να καλυφθούν οι συνάδελφοι, γυμναστική, πληροφορική, αρχαία… καμία συναίσθηση της αξίας, της σημασίας του κάθε αντικειμένου και του αποτυπώματος που αφήνει στην εξέλιξη των παιδιών και εντέλει της κοινωνίας. Αλλά διαφωνώ στο ότι στα ιδιωτικά οι μαθητές πηγαίνουν καλύτερα, έχουν περισσότερες επιτυχίες. Τα δεδομένα άλλα δείχνουν! Οι κοινωνικές ανισότητες φυσικά και επηρεάζουν, το παιδί γιατρών ή δικηγόρων έχει περισσότερες πιθανότητες να ασχοληθεί σοβαρά με τη μόρφωσή του είτε φοιτά σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό σχολείο. Η διαφορά είναι πως στο ιδιωτικό δεν υπάρχει περίπτωση να χάσει μαθήματα λόγω καταλήψεων. Μάστιγα! Τόσες δεκαετίες οι μαθητές πυροβολούν τα πόδια τους… η έλλειψη καθηγητών επίσης. Πόσο συχνά συμβαίνει σε ένα ιδιωτικό να καθυστερεί να προσληφθεί μία ειδικότητα; Οι ευθύνες της Πολιτείας είναι πάρα πολλές! Εξορθολογίστε ώρες διδασκαλίας και τμήματα/ σχολεία ώστε να μην απαιτούνται τόσοι αναπληρωτές. Μόνιμοι σε όλα τα σχολεία!!! Χθες!!!

Legend
|

Δεν νομίζω ότι ως κοινωνία εστιάζουμε στις ρίζες του προβλήματος. Ποια χαρακτηριστικά της ελληνικής εκπαίδευσης διαιωνίζονται, ενώ απουσιάζουν εντελώς από προοδευμένες χώρες; Ιδού: καταλήψεις (ανύπαρκτες αλλού!!!), φροντιστηριακά/ ιδιαίτερα μαθήματα (υπαρκτά και σε κάποιες άλλες χώρες, αλλά μόνο για την εισαγωγή σε πολύ δημοφιλείς σχολές) !! Ποιο παιδί θα μάθει να μελετά, να εμβαθύνει, όταν το απόγευμα ένας βοηθός θα του κάνει όλες τις ασκήσεις… ήδη από το δημοτικό. Και εκεί να εστιάσουμε: η βασική εκπαίδευση βρίσκεται στο δημοτικό! Ασχολήστε με τις εξετάσεις του τελευταίου έτους του λυκείου, ενώ το πρόβλημα είναι η αρχή. Με κακή αρχή δεν υπάρχει καλή συνέχεια. Κάτι συμβαίνει εντελώς λάθος στην πρωτοβάθμια βαθμίδα στη χώρα μας και τα παιδιά δεν μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν. Ξεκινήστε τις αλλαγές από εκεί! Γενικότερα, η απαξίωση του δημόσιου σχολείου συμβαίνει και θα συνεχίζει να συμβαίνει, διότι η Πολιτεία δεν το στηρίζει και επιπλέον υπάρχει πολλαπλή διάσπαση: ιδιωτικά, μουσικά, καλλιτεχνικά, πρότυπα… η Παιδεία πρέπει να εκπορεύεται κοινώς ώστε να υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα: κοινωνική συνοχή και πρόοδος!

τα ιδιωτικά εχουν καλυτερη αποδοση
|

διοτι τελευταιο τριμηνο ασχολουνται μονο με την ύλη των πανελληνιων εξετασεων ενω τα δημόσια συνεχιζουν κανονικα τα μαθηματα. Κε πεστα σε κανα αλλο τα κολπα του πασοκ που υποβαθμισε την επαγγελματική καταρτιση 50 χρονια πισω.

2023 στο μαρούσι με τα μπλε μπαλόνια
|

μετά από τους ΓΓ της φωτοτυπίας να και του λεφτά υπάρχουν . ΕΛΕΟΣ , παρατηστε και σώστε μας

άλλος ένας μπουρδολόγος
|

τι σχέση έχουν οι εξετάσεις (μια χαρά , να αλλάξει η ύλη λίγο, να φύγει η λογοτεχνία, να επανέλθουν οι δέσμες κάπως , η έκθεση κείμενο κανονικό και κόψιμο όλα τα παράθυρα και οι επαλίτες με άλλη ύλη στις ίδιες σχολές ή οι προφορικές εξετάσεις -όλοι τα ίδια και όποιος περάσει) με το χάλι του σχολείου ; στο οποίο συνέβαλε; τα παιδιά κάνουν άθλια ιδεοληπτικά βιβλία , δεν διαβάουν συλλαβίζουν, επιφανειακά μαθαίνουν, δεν γίνεται αντιληπτό ότι πέρα από επίλυση προβληματων και κοπιπαστε προτζεκτ κλπ πρέπει να στρωθείς να μελετήσεις , να γράψεις, να ασκηθείς, να κοπιάσεις , να προσέξεις, να συγκεντρωθείς !

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ