Πολλαπλό βιβλίο: Τα επτά ερωτήματα στα οποία καλείται ο υπ. Παιδείας να απαντήσει στη Βουλή

Δ ημοσιεύματα του esos επικαλείται ο τομέαρχης παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Στέφανος Παραστατίδης που κάνει την επίκαιρη ερώτηση

07/12/2023

Άκουσε το άρθρο
  1. Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο και αν  υπάρχουν βιβλία για τα οποία  δεν κατατέθηκαν προτάσεις και τι θα συμβεί στην περίπτωση αυτή; 
  2. Ισχύει ότι φροντιστηριακοί όμιλοι έχουν καταθέσει μαζικές αιτήσεις για τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και συναφές με αυτό, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απαγόρευση συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης, συμβούλων του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής που ενδεχομένως συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες; 
  3. Είναι γνωστό ότι περισσότερο από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν πολλά τμήματα μαθητών σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές που δεν έχουν δει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον ίδιο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα συμβεί άλλοι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια.  Πώς επομένως σχεδιάζετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα κατά την εφαρμογή των νέων βιβλίων λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών; 
  4. Υπάρχει ανάλογη διαδικασία για τα εγχειρίδια των ΕΠΑΛ; 
  5. Πόσο θα αυξηθεί το κόστος εκτύπωσης των βιβλίων; 
  6. Υπάρχει σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην βάση του πολλαπλού βιβλίου; 
  7. Ποιες αλλαγές προκαλεί η ύπαρξη διαφορετικών εγχειριδίων στη λειτουργία της Τράπεζας θεμάτων και πώς θα αντιμετωπιστεί; 

Στα παραπάνω ερωτήματα  καλείται ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης να απαντήσει   στη Βουλή, μετά από επίκαιρη ερώτηση του τομέαρχη παιδείας ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Στέφανου Παραστατίδη.

Στ. Παραστατίδης: Το υπ. Παιδείας κρύβεται, τα ερωτήματα παραμένουν και δεν θα αποφύγει τις απαντήσεις” 

Ο Στέφανος Παραστατίδης μετέτρεψε την αρχική ερώτηση που είχε καταθέσει σε επίκαιρη (σ.σ. να συζητηθεί στη Βουλή), διότι όπως υποστηρίζει Η προβλεπόμενη προθεσμία με βάση τον κανονισμό της Βουλής παρήλθε χωρίς να δοθεί καμία απολύτως απάντηση.

Ακολουθεί  η  Δήλωση του Στέφανου Παραστατίδη

"Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, το πολλαπλό βιβλίο αποτελεί έναν πυλώνα των αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στο πλαίσιο της «ολιστικής» μεταρρύθμισης του ελληνικού σχολείου. 

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του ίδιου του κ. Πιερρακάκη τα βιβλία θα βρίσκονται στα χέρια των εκπαιδευτικών κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2025-2026. 

Όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική αφού έχουν ήδη διαπιστωθεί σοβαρά  προβλήματα που σχετίζονται με το χρονοδιάγραμμα, την πληρότητα, την εγκυρότητα της διαδικασίας αλλά και με την αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. 

Θα περίμενα λοιπόν από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει στα ερωτήματα που του έθεσα με σχετική ερώτηση μου από την 1-11-2023. 

Αντ’ αυτού σιωπή.  

Η προβλεπόμενη προθεσμία με βάση τον κανονισμό της Βουλής παρήλθε χωρίς να δοθεί καμία απολύτως απάντηση.  

Όμως ματαιοπονεί ο κος Υπουργός αν θεωρεί ότι θα επιτρέψουμε να αποφύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο για το πολλαπλό βιβλίο και να συνεχίσει να λειτουργεί και στο συγκεκριμένο θέμα με επιλεκτικές διαρροές και non paper στα ΜΜΕ. Για τον λόγο αιτήθηκα ήδη την συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής μου στην Ολομέλεια της Βουλής". 

Σχόλια (1)

Ετεοκρής
|

Πανεύκολες ερωτήσεις όπου τις απαντήσεις μπορεί άνετα να τις υποθέσει και να τις διατυπώσει ένας τεταρτοετής φοιτητής ενός Παιδαγωγικού τμήματος ή μιας καθηγητικής σχολής. Μάλιστα, η πιο σημαντική απ' όλες είναι και απίστευτα ελλιπής, λες και ο ερωτών δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Ομιλώ για την 6η ερώτηση. Η σωστή διατύπωση είναι η παρακάτω:
Έχει δημιουργηθεί ο κατάλληλος σχεδιασμός για μια αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη βάση του πολλαπλού βιβλίου κι αν ''ναι'', ποιος είναι και πότε έχει οριστεί η έγκαιρη εφαρμογή της;

Σχετικά δε με την 5η ερώτηση, έχω να προσθέσω την εξής απορία:
Ποτέ δεν είχαμε καλά βιβλία στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια τα τελευταία πενήντα χρόνια, με πρώτο άμεσο αποτέλεσμα να αδυνατούν οι φτωχοί μαθητές να μελετήσουν σωστά τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Τι σημασία έχει λοιπόν αν το Υπουργείο διαθέσει σήμερα διπλάσια ή τριπλάσια ή και ακόμη περισσότερα χρηματικά ποσά για έναν τέτοιο σκοπό;
Ποιος λογικός άνθρωπος θα μιλήσει για σπατάλη;

Και πάμε τώρα στο θεμελιώδες:
Για την ποιότητα των σχολικών βιβλίων, γιατί δεν διατυπώνετε κάποιο εποικοδομητικό ερώτημα;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ