Συστάσεις ΟΟΣΑ προς υπ. Παιδείας: Τα ίδια τα σχολεία να επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές

Κ. Πιερρακάκης:Σε συνεννόηση με τον ΟΟΣΑ θα δημιουργηθεί για την ελληνική εκπαίδευση ένας οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται

08/12/2023

Ενημερώθηκε: 08/12/2023, 08:22

Άκουσε το άρθρο

Πρέπει η ίδια η Ελλάδα να αποφασίσει ποιες μεταρρυθμίσεις πρέπει να κάνει στα σχολεία της τονίζει σε άρθρο του στο capital ο   Andreas Schleicher   Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), και προσθέτει ότι "ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις".

Ο Andreas Schleicher φέρνει ως παράδειγμα μεταρρύθμισης την παροχή αυτονομίας σε κάθε σχολείο για να επιλέγει το ίδιο τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές.

Λέει χαρακτηριστικά ότι στην Ελλάδα, "το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%".

Για την υποχώρηση των επιδόσεων των μαθητών στην Ελλάδα σημειώνει ο Andreas Schleicher, δεν ευθύνεται μόνο η πανδημία COVID και η δημόσια δαπάνη ανά μαθητή.

Φέρνει ως παράδειγμα, την Τουρκία και το Βιετνάμ, χώρες με χαμηλότερη δαπάνη ανά μαθητή, οι οποίες όμως αποδίδουν καλύτερα στις εξετάσεις PISA.

Κ. Πιερρακάκης: Σε συνεννόηση με τον ΟΟΣΑ θα δημιουργηθεί για την ελληνική εκπαίδευση ένας οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται

Ο υπουργός Παιδείας  Κ. Πιερρακάκης δήλωσε πρόσφατα ότι σε συνεννόηση με τον ΟΟΣΑ θα δημιουργηθεί για την ελληνική εκπαίδευση ένας οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται, στην οποία θα περιλαμβάνονται οι αλλαγές που ο ΟΟΣΑ προτείνει, αλλά και εκείνες που η ελληνική κοινωνία προσβλέπει «ώστε να δούμε τι έχουμε ήδη κάνει και προς τα πού χρειάζεται να πάμε για να συμπορευτούμε με τον υπόλοιπο κόσμο».

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο

Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία, όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιοποίηση αναδιαμορφώνουν γρήγορα τον κόσμο, είναι ζωτικής σημασίας η διδασκαλία και η μάθηση να καινοτομούν για να διασφαλιστεί ότι η εκπαίδευση παραμένει σε διαρκή σχέση με τις παραπάνω εξελίξεις. Το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) χρησιμεύει ως πυξίδα, καθοδηγώντας τις χώρες προς αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πολιτικές, επιτρέποντας στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα 81 χωρών και οικονομιών. Στα τελευταία αποτελέσματα, η Ελλάδα σημείωσε πτώση στη μέση επίδοσή της στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου και τις θετικές επιστήμες - πέφτοντας στα χαμηλότερα επίπεδα που έχει καταγράψει ποτέ η PISA.

Ενώ η πανδημία COVID-19 είναι ένας παράγοντας που πιθανότατα επηρέασε τα αποτελέσματα, η Ελλάδα έχει δει μαθητές να σημειώνουν χαμηλότερες βαθμολογίες εδώ και αρκετό καιρό. Αυτή η φθίνουσα τάση είναι επίσης εμφανής σε πολλές άλλες χώρες. Στην περίπτωση της Ελλάδας, οι επιδόσεις των μαθητών μειώνονται στην κατανόηση κειμένου και τις θετικές επιστήμες τουλάχιστον από το 2009. Αυτό δείχνει ότι τα υποκείμενα, μακροπρόθεσμα ζητήματα πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη για την πτώση στις επιδόσεις. Δεν οφείλεται μόνο στον COVID.

Αυτό φυσικά έχει σημασία γιατί τα σχολεία μας σήμερα διαμορφώνουν τις οικονομίες, τις κοινωνίες και τις δημοκρατίες του αύριο. Τα μαθηματικά, η κατανόηση κειμένου και οι θετικές επιστήμες αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της εκπαίδευσης, παρέχοντας στα παιδιά απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις που είναι καθοριστικές για την προσωπική, ακαδημαϊκή και επαγγελματική ανάπτυξη. Η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα μιας βαθμολογίας κάτω από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ σε αυτά τα βασικά θέματα. Είναι σημαντικό ότι αυτό δεν αφορά μόνο τα αποτελέσματα σε φτωχά σχολεία σε φτωχές γειτονιές. Μάλιστα, οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των ελληνικών σχολείων είναι εντυπωσιακά μικρές.

Οι χαμηλές επιδόσεις στην Ελλάδα είναι ένα θέμα για πολλούς μαθητές, σε πολλά σχολεία, σε πολλές γειτονιές.

Δεν είναι ότι οι Έλληνες μαθητές δεν μαθαίνουν τίποτα. Στην πραγματικότητα, οι Έλληνες μαθητές είναι πολύ καλοί στην αναπαραγωγή του περιεχομένου που έχουν μάθει. Αλλά ο σύγχρονος κόσμος δεν μας ανταμείβει πλέον μόνο για αυτά που γνωρίζουμε –η Google ξέρει τα πάντα– αλλά για όσα μπορούμε να κάνουμε με αυτά που γνωρίζουμε. Και οι Έλληνες μαθητές αγωνίζονται όταν πρέπει να προεκτείνουν από αυτά που γνωρίζουν και να εφαρμόσουν δημιουργικά τις γνώσεις τους σε νέες καταστάσεις, ακριβώς, δηλαδή, τα πράγματα που απαιτεί ο σύγχρονος κόσμος από τους ανθρώπους.

H PISA δείχνει ότι παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες. Για παράδειγμα, σημειώθηκε μείωση στο ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που ανέφεραν ότι ο δάσκαλος έδειχνε ενδιαφέρον για τη μαθησιακή πορεία κάθε μαθητή και τους παρείχε επιπλέον βοήθεια. Πολλοί μαθητές μελετούν επίσης μαθηματικά σε ένα πειθαρχικό κλίμα που δεν είναι ευνοϊκό για τη μάθηση. Το 2022, περίπου το 35% των μαθητών στην Ελλάδα ανέφεραν ότι δεν μπορούν να αποδώσουν καλά στα περισσότερα ή σε όλα τα μαθήματα. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό δεν ακούει τι λέει ο δάσκαλος στην τάξη (43%).

Φυσικά, αυτά είναι απλώς μια μικρογραφία ορισμένων από τα ευρήματα της PISA, και αυτό πρέπει να αναλυθεί μέσα σε ένα οικονομικό πλαίσιο. Μετά την οικονομική κρίση πριν από μια δεκαετία, η Ελλάδα γνώρισε σημαντική συρρίκνωση του ΑΕΠ, με αποτέλεσμα σημαντικές περικοπές στον τομέα της εκπαίδευσης. Σήμερα, η σωρευτική δαπάνη ανά μαθητή στην Ελλάδα, για μαθητές ηλικίας από 6 έως 15 ετών, είναι πολύ κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

Αυτές οι μειώσεις χρηματοδότησης είχαν προφανώς συνέπειες για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τη μάθηση των μαθητών, αλλά η έλλειψη δαπανών από μόνη της δεν μπορεί να είναι ο μόνος λόγος που η Ελλάδα να υστερεί. Η Ελλάδα εξακολουθεί να ξεπερνά τις δαπάνες της Τουρκίας και του Βιετνάμ ανά μαθητή, χώρες οι οποίες πέτυχαν υψηλότερα αποτελέσματα στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου και τις θετικές επιστήμες.

Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Αυτό εναπόκειται σε άλλους να το αποφασίσουν, αλλά ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%. Η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας θα πρέπει επίσης να αποτελεί προτεραιότητα, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κατάρτισης των εκπαιδευτικών και της επαγγελματικής τους εξέλιξης. Αν και δεν υπάρχουν εύκολες και γρήγορες λύσεις, η PISA προσφέρει έναν πολύτιμο πόρο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ώστε να αντλούν έμπνευση από άλλα έθνη. Είναι σημαντικό να αναλύονται όλα τα δεδομένα και να διασφαλίζεται ότι οι μεταρρυθμίσεις στοχεύουν στην αντιμετώπιση κομβικών αδυναμιών. Βλέποντας πέρα από τα σύνορά της, η Ελλάδα μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα, την ισότητα και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης και να διασφαλίσει ότι όλοι οι νέοι έχουν ένα ευημερούν μέλλον.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (50)

@@ΔΕΠ 11 Δεκ 2023 11:28
|

Ευχαριστώ!

@Το πρόβλημα είναι το "καλάμι" 11 Δεκ 2023 11:41
|

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η επι γης ειρήνη. Σειρά σας.

Το πρόβλημα είναι το "καλάμι"
|

ΠΡΟΣ @Αποτάσσεσαι την καλαμιά και ...
Το ζήτημα είναι να μην καβαλήσει κανείς το "καλάμι" (κάποιοι ολόκληρη την καλαμιά), στο επάγγελμά μας.
Τα άλλα στην κουβέντα είναι "σου είπον και μου είπας". Να συμφωνήσουμε σε αυτό το ζήτημα με το καλάμι, και όλα τα άλλα λύνονται αν έχουμε την υγεία μας.

@ΔΕΠ
|

Άλλο μέλος ΔΕΠ εδώ που όπως εσείς επέστρεψε από το εξωτερικό, αλλά πριν πολλά περισσότερα χρόνια. Φιλική συμβουλή: το βλέπετε και από τα σχόλια εδώ, θα το είδατε και στο τμήμα σας - δεν υπάρχει περίπτωση να συνεννοηθείτε. Αυτά που σας φαίνονται ως κοινή λογική (γιατί είναι) εδώ κάποιοι θα τα θεωρούν "άδικα", "δε γίνεται", "ναι αλλά εδώ είναι Ελλάδα". Σας εύχομαι καλή επιτυχία και καλή δύναμη :).

Λεωνίδας
|

@Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40....10 Δεκ 2023 17:27
Η επισήμανσή σας είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες. Ουδόλως έχει απασχολήσει όμως το υπουργείο Παιδείας που έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Αυτό δε σημαίνει πως και ο ακαδημαϊκός δάσκαλος πρέπει να περιχαρακωθεί και να μπει στην λανθασμένη λυκειακή νοοτροπία. Δεν είναι αυτή η αποστολή του. Αντίθετα, πρέπει να κάνει τα πάντα για να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη και ικανότητα των φοιτητών του. Αν αυτό δεν αρέσει στο "ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα" λυπάμαι αλλά δεν ενδιαφέρει κανέναν. Σε καμία χώρα του πλανήτη δεν ρωτάει ο ακαδημαϊκός δάσκαλος τι αρέσει στο κοινό του.

@Αποτάσσεσαι την καλαμιά και τοις έργοις και ταίς πομπαίς; 1
|

Γράφετε ότι πρέπει "να μην εκθέτει κάποιος το πανεπιστήμιο του έναντι των επιχειρούμενων κινήσεων ίδρυσης "Ελεύθερων" ιδιωτικών πανεπιστημίων,". Δηλαδή ενοοείτε (διορθώστε με αν κάνω λάθος) ότι δεν πρέπει να γράφουμε εδώ για τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης. Αν αυτό δεν είναι προτροπή για "ομερτά" τότε τι είναι;

Αποτάσσεσαι την καλαμιά και τοις έργοις και ταίς πομπαίς;
|

ΠΡΟΣ @@...@@ΔΕΠ
"Δηλαδή προτείνετε "ομερτά"; Καμία παρατήρησή σας δεν είναι αποδεκτή."

Συ είπας: Μη αποδεκτό ακόμη και το "μακριά από καλάμια και καλαμιές".
Τι να πούμε τώρα, ας λέμε ναι και να χαμογελάμε..., άκου "ομερτά", σε τι περιβάλλον εργάζεστε... και μη χειρότερα.

Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40....
|

Που είδατε "εξίσωση μαθητών Γυμνασίου και φοιτητών" @Λεωνίδα ή σύγκριση μεταξύ "Γυμνασίου και Πανεπιστημίου" @ΔΕΠ ΕΚΠΑ?
Επισήμανα ότι η επιφανειακή γνώση, η αποστήθιση και η έλλειψη κριτικής ικανότητας στις οποίες αναφέρθηκε ο σχολιαστής στις 10 Δεκ 2023 09:51, ισχύουν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ίσως και την πρωτοβάθμια) κι ότι η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας, δεν πιστεύω ότι επιτυγχάνεται στις/με τις εξετάσεις στην τριτοβάθμια. Νομίζω ότι πρώτα την καλλιεργούμε επί μακρόν και από νεαρή ηλικία και κατόπιν διαπιστώνουμε μέσω εξετάσεων, κατά πόσο επιτεύχθηκε ο στόχος μας ή όχι. Εάν δεν έχει καλλιεργηθεί ως τα 18, δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να γίνει στο πανεπιστήμιο.

Λεωνίδας
|

@ Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40....10 Δεκ 2023 13:27
Η εξίσωση μαθητών Γυμνασίου και φοιτητών είναι το λιγότερο ατυχής. Αν ο ακαδημαϊκός δάσκαλος δε στοχεύει στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των φοιτητών του καλύτερα να αλλάξει επάγγελμα. Δεν έχει λόγο ύπαρξης στο αμφιθέατρο. Η παράθεση διαφανειών ή/και επισήμανση σελίδων του βιβλίου προς αποστήθιση δε συνιστούν ακαδημαϊκή διάλεξη. Το ίδιο ισχύει και για το φοιτητή. Αν δεν είναι αποφασισμένος να αποβάλει τη νοοτροπία του σχολείου και να αφομοιώσει ένα νέο τρόπο σκέψης δεν έχει λόγο ύπαρξης στο Πανεπιστήμιο. Απόκτηση δεξιοτήτων και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δίνουν και τα ΙΕΚ.

@@...@@ΔΕΠ 10 Δεκ 2023 11:47
|

Δηλαδή προτείνετε "ομερτά"; Καμία παρατήρησή σας δεν είναι αποδεκτή.

@Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40.... 10 Δεκ 2023 13:27
|

Είπα "να καταδείξω" προφανώς εννοώντας "να καταδείξω εδώ στα σχόλια του esos". Συνεπώς, αυτά που γράφετε δεν ισχύουν: δεν είχα σκοπό να κάνω πειράματα. Τώρα για τα υπόλοιπα, προφανώς ξεκινάει το πρόβλημα νωρίτερα. Ως ΔΕΠ όμως έχω την ηθική υποχρέωση να το διορθώσω όποτε το βλέπω.

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

@Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40....10 Δεκ 2023 13:27
Συγνώμη που παρεμβαίνω αλλά η διαφορά Γυμνασίου και Πανεπιστημίου είναι πως η μεν πρώτη ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση που πρέπει να έχει κάθε Έλληνας πολίτης ενώ η δεύτερη όχι. Στο Πανεπιστήμιο δεν σε υποχρεώνουν να πας. Κατά τα άλλα καταπληκτική η εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή αντίληψή σας. Αφού δεν έχουν μάθει δε χρειάζεται και να μάθουν να σκέφτονται οι φοιτητές. Μόνο να καταρτίζονται επαναλαμβάνοντας μηχανικά αυτά που τους δείχνουμε στα powerpoint. Μπαίνουμε στην αίθουσα, κάνουμε τους προπονητές ασκήσεων και στο τέλος βάζουμε στις εξετάσεις τα ίδια που κάναμε στο μάθημα. Έτσι έχουμε >90% επιτυχία και απογειωνόμαστε στους δείκτες και τους αποφοίτους. Προς Θεού μη μου τους κύκλους τάραττε!!!

Αν δεν έμαθες να μαγειρεύεις στα 40....
|

Προς @@ΔΕΠ 10 Δεκ 2023 09:51
Η επιφανειακή γνώση, η αποστήθιση και η έλλειψη κριτικής ικανότητας, εμφανίζονται άραγε ουρανοκατέβατα στα 18? Ή μήπως μπορούν να "διορθωθούν", μετά τα 18 στο Πανεπιστήμιο?
Είπατε άλλωστε ότι "ήθελα να καταδείξω την έλ(λ)ειψη κριτικής ικανότητας από τη μεριά μερίδας φοιτητών". Και στην α' γυμνασίου μπορούμε να βάλουμε αύριο ένα διαγώνισμα, με τέτοια θέματα, που οι 9 στους 10 μαθητές να γράψουν ΠΡΟΠΟ. Ε και? Τί θα πετύχουμε?
Καλής πρόθεσης και φιλότιμη ίσως η προσπάθεια (πείραμα) σας.... αλλά μήπως αγνόησε την πραγματικότητα και γι' αυτό προκάλεσε την <<παράλογη αντίδραση του "Φοιτητικού Συλλόγου" να μου "απαγορεύσει" να μοιράσω την ύλη>>?

@...@@ΔΕΠ
|

Κατ' αρχήν οι 2+1 παρατηρήσεις μου φαίνεται να είναι αποδεκτές, οπότε αυτό είναι που μετράει. Τα υπόλοιπα που ανέφερα αποσκοπούσαν, όχι επί προσωπικού, αλλά στο ότι πρέπει α) οι πράξεις μας να μην προκαλούν την βία και την εξέγερση (γενικώς) και β) να μην εκθέτει κάποιος το πανεπιστήμιο του έναντι των επιχειρούμενων κινήσεων ίδρυσης "Ελεύθερων" ιδιωτικών πανεπιστημίων, τα οποία προορίζονται για να "παρακάμπτουν" ακαδημαϊκές αξίες.
Με ελαφρά τροποποίηση, η παροιμία γίνεται:
"Αν κατηγορείς το σπίτι σου, τότε αυτό θα πέσει να σε πλακώσει".

Ποιος είπε κακά λόγια για εμάς;
|

Λύω, λύεις, λύει, λύομεν, λύετε, λύουσιν!
Αυτές είναι γνώσεις!!!!

@@ΔΕΠ 09 Δεκ 2023 19:28
|

Επίσης δεν ανέφερα πουθενά ότι έκανα λάθος που επέστρεψα στην Ελλάδα. Θα ήμουν υπόχρεος να μη βάζετε λόγια στο ...πληκτρολόγιό μου ;-)

@@ΔΕΠ 09 Δεκ 2023 19:28
|

Κύριε/α Συνάδελφε. Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά κάνετε υποθέσεις χωρίς να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Πρώτον να σημειώσω ότι το νόημα του μηνύματός μου είναι η μάστιγα της επιφανειακής γνώσης και της αποστήθισης και όχι αν συμφωνώ η όχι με τους ¨αγώνες του "Φοιτιτικού Συλλόγου¨¨. Χαίρομαι που γι αυτό δεν αναφέρατε τίποτα, οπότε φαντάζομαι ότι συμφωνείτε. Επίσης δεν αναφερθήκατε στην παράλογη αντίδραση του "Φοιτητικού Συλλόγου" να μου "απαγορεύσει" να μοιράσω την ύλη. Αντίδραση με 25 "φοιτητές" να με βρίζουν στο γραφείο μου στο προηγούμενο πανεπιστήμιο στο εξωτερικό, θα συνεπαγόταν άμεσα την αποβολή των φοιτητών δια παντός και νομική οδό. Οπότε φαντάζομαι ότι συμφωνείτε και εδώ ότι είναι κατακριτέα. Δεύτερον, ως προς τα δεδομένα: έβαλα θέματα _ευκολότερα_ συγκρινόμενα με τα θέματα προηγούμενων ετών, απλά διαφορετικής φύσεως και η επιτυχία μειώθηκε από 42% στο 31%. Απλά ήθελα να καταδείξω την έλειψη κριτικής ικανότητας από τη μεριά μερίδας "φοιτητών", αλλά ακόμα χειρότερα, τη θεώρησή τους ότι οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης των ικανοτήτων τους τους κάνει "άμεσα θιγόμενους".

@ΔΕΠ
|

κύριε συνάδελφε, αν κόβατε όλους τους φοιτητές στο μάθημα σας σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού, και μάλιστα δυο χρονιές συνεχόμενα, τι συνέπειες θα είχατε;
Σίγουρα θα σας είχαν παραπέμψει στο συμβούλιο για μη-ορθή εκτέλεση των εκπαιδευτικών σας καθηκόντων, οπότε εκεί (να υποθέσω ότι) δεν θα κάνατε τέτοιο πράμα για να μην βλάψετε την καριέρα σας. Εδώ, ίσως θεωρήσατε ότι ο καθένας κάνει ότι θέλει στο μάθημα του, δίχως συνέπειες από το πανεπιστήμιο και το τμήμα του, οπότε φυσιολογικά είχατε την αντίδραση από τους φοιτητές σας, που είναι οι άμεσα θιγόμενοι.
Φυσικά αν το κάνατε αυτό σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο, ίναι πιθανόν ότι θα ψάχνατε να βρείτε αλλού εργασία.
Όσον αφορά το λάθος που συνειδητοποιήσατε ότι κάνατε με την επάνοδό σας στην Ελλάδα, αυτό ήταν ότι αποφασίσατε να κάνετε καριέρα σε ελληνικό πανεπιστήμιο, που δεν έχει να σας προσφέρει σχεδόν τίποτε από όσα απολαμβάνει ένας καθηγητής πανεπιστημίου στις ανεπτυγμένες χώρες.
Ας μου επιτραπεί να αναφέρω τις δύο παραινέσεις που μου έγιναν από σεβαστό μου συνάδελφο όταν ανέλαβα τα καθήκοντα μου στο τμήμα μου:
-Εδώ δεν ήρθατε να φωτιστείτε, αλλά για να φωτίσετε.
- Στα διδακτικά σας καθήκοντα χρειάζεται μόνον κοινή λογική και καλή θέληση.
Να προσθέσω, και το "μακριά από καλάμια και καλαμιές".

E.
|

Αυτό στην Ελλάδα θα πάει πολύ καλά ...

Στην Βουλγαρία οι Διευθυντές επιλέγουν τους διδάσκοντες
|

Τις προσλήψεις αποφασίζει ο Διευθυντής του σχολείου,εκπρόσωπος των γονέων και των εκπαιδευτικών.Αυτο γίνεται πολλά χρόνια ειδικά για τις γλώσσες επιλογής πέραν των αγγλικών.Βεβαια εκεί ο Διευθυντής μπορεί να διώξει στην 3η παρατήρηση δια παντός από το σχολείο μαθητή ο οποίος αν θέλει να συνεχίσει άλλου πρέπει ο ίδιος να ψάξει σχολείο που θα τον δεχτεί αν τον δεχτεί σε όλη την χώρα .Σε δε περίπτωση έντονης διαμαρτυρίας γονέα καλεί την αστυνομία για τα περαιτέρω Το αυτό και στα Σκόπια.Τα δε φαινόμενα βίας αντιμετωπίσθηκαν άμεσα λόγω της ισόβιας αποβολής από παντού μη ισχυοντας η υποχρεωτική εκπαίδευση και της βαρύτατης ποινικής διώξεως των γονέων.Αυτα ισχύουν για όλον τον σλαβικό κόσμο διότι έχουν εκπαιδευτεί να θεωρούν τον εκπαιδευτικό ως πρόσωπο σεβαστό άξιο τιμής και εξέχων μέλος της κοινωνίας και όχι ως ..δασκαλάκο της ελληνικής κοινωνίας.

Σώστης
|

Για αρχή… μην πηγαίνετε στο φροντιστήριο!

ΔΕΠ
|

Δεν με εκπλήσσουν τα αποτελέσματα. Επέστρεψα ως μέλος ΔΕΠ πριν 2.5 χρόνια σε κεντρικό ΑΕΙ σε "καθηγητικό" Τμήμα από το εξωτερικό. Κατάλαβα αμέσως ότι ένα μεγάλο πρόβλημα (και σημαντική διαφορά με την εμπειρία μου σε ΑΕΙ του εξωτερικού) είναι ότι οι φοιτητές διαβάζουν μόνο κατά τη διάρκεια της εξεταστικής, οπότε δεν εμπεδώνουν την ύλη, απλά διαβάζουν "λυμένα θέματα". Την πρώτη χρονιά δεν άλλαξα τον τρόπο εξέτασης και έβαλα θέματα ευκολότερα από τις προηγούμενες αλλά "κρίσεως". Οι φοιτητές δεν πήγαν καλά και είχα μια όχι τόσο ευγενική "επίσκεψη" από τον "Φοιτητικό Σύλλογο" με αίτημα "να τους περάσεις όλους γιατί λόγω covid". Τη δεύτερη χρονιά αποφάσισα να βοηθήσω την καλύτερη εμπέδωση μοιράζοντας την ύλη σε 2 εξετάσεις (μια στη μέση του εξαμήνου, ως "Πρόοδο") και μια στο τέλος. Μόλις το πρότεινα έγινε παράσταση διαμαρτυρίας με ύβρεις από τον "Φοιτητικό Σύλλογο" γιατί "εντατικοποιώ τις σπουδές" και "απαίτησαν ανθρώπινους ρυθμούς σπυδών".

ΔΜ
|

@Τρέλα- τρέλα, πότε ήρθαν.... πότε την πήραν..... πότε (και τι ακριβώς..) χάσαμε.....δεν έχω καταλάβει....

34 έτη μάχιμη εκπαιδευτικός 9 Δεκ. 2023
|

Με αυτή τη συνεχή πίεση και απαξίωση των εκπαιδευτικών από το υπουργείο αλλά και από μεγάλη μερίδα γονιών σε συνδιασμό με τα ψίχουλα για μισθό, σε λίγα χρόνια, δε θα βρίσκουν εκπαιδευτικούς να στελεχώσ
ουν τα σχολεία, όπως Αγγλία, Γερμανία. Ήδη ακούω νέους συναδέλφους/ισσες να ψάχνουν εναλλακτικές.

Τρέλα- τρέλα
|

και το μυαλό τους είναι θολό και το δικό μας πιο λειψό, σας επήραν τα λεφτά, πάει η παιδεία μας στραβά ..
(παράφραση από παλιά ελληνική ταινία - ξύπνα Βασίλη)

Η υποκρισία!
|

"Δείτε λοιπόν τις κρατικές δαπάνες ανά μαθητή, τα ερείπια σχολεία, την εργασιακή και οικονομική πραγματικότητα των εκπαιδευτικών και γονέων των μαθητών, την αφύσικη καθημερινή πιεστική ζωή των μαθητών κι ελάτε να συζητήσουμε για εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Όχι άλλο στην υποκρισία"

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΧΙΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ!

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ...
.

gmath
|

Για νέο τρόπο αξιολόγησης των μαθητών θα μιλήσει κανείς;

Κωνσταντίνος Ρ
|

Η Σιγκαπούρη, η οποία είναι πρώτη στις επιδόσεις της στον διαγωνισμό PISA είναι πολύ χαμηλά σε αθλητικές επιδόσεις. Πολύ χαμηλότερα από την Ελλάδα. Κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις. Μήπως δεν είναι όλα μετρήσιμα; Μήπως αν τα μετρήσουμε διαφορετικά βγάλουμε άλλα συμπεράσματα; Μήπως πρέπει να μετρηθούν κι άλλες γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες που η PISA δεν ασχολείται; Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς, αλλά σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε σίγουροι, ειλικρινείς και αποφασισμένοι για το που θέλουμε να φτάσουμε και με ποιο τίμημα. Είναι αδύνατον να συμφωνήσουμε τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε και να προσδιορίσουμε τα μέσα που χρειάζονται.

Μειωμένες δαπάνες
|

Του κράτους Για την παιδεία σημαίνει αύξηση δαπανών για την οικογένεια.(ιδιωτικά σχολεία , φροντιστήρια κλπ) ΔΗΜΌΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ σύμφωνα με το σύνταγμα πότε θα χαρούμε?

Σωτήρης
|

Η στελέχωση είναι διαχρονικό πρόβλημα στον δημόσιο τομέα. Επιλέγονται οι διοικήσεις με εντελώς διαφορετικό τρόπο σε σχέση με όλες τις αναπτυγμένες χώρες του εξωτερικού. Παρωχημένοι θεσμοί που στα κράτη που ευδοκιμούν πάνω σε θέματα παιδείας είναι ανύπαρκτοι. Όταν κάποιος όχι απλά δεν βελτιώνει την απόδοσή του αλλά πέφτει τότε κάτι φταίει και ειδικότερα φταίει αυτός που διαχειρίζεται (νέμομαι) τον οίκο. Οικονομία = = «οἶκος» + «νέμομαι».

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ