Κ. Πιερρακάκης: Προσπαθούμε να υπερβούμε τον Κάφκα της γραφειοκρατίας

 "Δεν μιλάμε για «κερκόπορτες», για περίεργα πράγματα ούτε καν για αυτοματοποιήσεις",

08/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Προσπαθούμε , στο υπουργείο Παιδείας,  να υπερβούμε τον Κάφκα στην πτυχή αυτής της γραφειοκρατίας, είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας από το βήμα της Βουλής και αναφέρθηκε σε μια συζήτηση που είχε στο γραφείο του:

"Μου έλεγε κάποιος χαρακτηριστικά, που έχει τελειώσει ένα μεγάλο πανεπιστήμιο της Αμερικής, πριν από λίγες μέρες στο γραφείο μου, με αφορμή αυτή τη συμφωνία, ότι θυμάται τον παλιό ΔΙΚΑΤΣΑ που δεν του αναγνώριζε το πτυχίο, παρότι είχε τελειώσει το Χάρβαρντ, διότι δεν είχε πάρει ένα συγκεκριμένο μάθημα και έπρεπε να διαπραγματεύεται με το ΔΙΚΑΤΣΑ τι είναι αυτό το μάθημα και ότι δεν είναι ισοδύναμο με το άλλο πτυχίο. Εντάξει, αυτά τα πράγματα είναι καφκικά", είπε ο υπουργός Παιδείας.

 "Δεν μιλάμε για «κερκόπορτες», για περίεργα πράγματα ούτε καν για αυτοματοποιήσεις", τόνισε ο Κ. Πιερρακάκης, ανεφρόμενος στην αναγνωρίσεις ξένων πτυχίων  και υπογράμμισε τα εξής:

  •  Οι αυτοματοποιήσεις υφίστανται εκεί που έχουμε ήδη αναγνωρίσει το πτυχίο κάποιου και έρχεται κάποιος από το ίδιο έτος που έχει πάρει το ίδιο πτυχίο και είναι ομοειδή, για να μπορέσεις να κάνεις την αυτοματοποίηση.
  • Από εκεί και πέρα, η διαδικασία αυτή απλώς κόβει ένα κομμάτι της γραφειοκρατίας και προτείνει αντισταθμιστικά μέτρα. Δηλαδή είσαι φυσικός, δεν έχεις πάρει κβαντομηχανική, σε καλεί ο ΔΟΑΤΑΠ να πάρεις κβαντομηχανική ως αντισταθμιστικό μέτρο. Αυτή είναι η διαδικασία απογραφειοκρατικοποίησης.
  • Εγώ θα σας έλεγα ότι αυτό είναι ένα σύνθημα πλέον που πρέπει να έχει το Υπουργείο Παιδείας, γιατί πράγματι η γραφειοκρατία του είναι πάρα πολύ μεγάλη σε πάρα πολλά επίπεδα. Τα ακούω κάθε μέρα από τους πρυτάνεις για κάθε μικρή ενέργεια που γίνεται σε ελληνικό πανεπιστήμιο ή για διαδικασίες μέσα στα σχολεία. Είναι μια δόκιμη και δίκαιη διαχρονική κριτική ότι έχουμε μεγάλη γραφειοκρατία γενικά στο κράτος.
  • Έχουμε καταφέρει να θεραπεύσουμε πολλά και μέσω της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, μέσω των ψηφιακών μέσων, αλλά θα σας έλεγα ότι είναι πολύ ευδιάκριτο ότι στο Υπουργείο Παιδείας υπάρχουν πράγματα νομίζω κοινής αποδοχής, τα οποία πρέπει να τα θεραπεύσουμε και να τα λύσουμε. Κομμάτι αυτής της γραφειοκρατίας είναι και αυτό. Δεν είναι κάτι άλλο. Και νομίζω ότι είναι πάρα πολύ ωραίο και έχει και έναν συμβολισμό να το κάνουμε με την Κύπρο.

Σχόλια (7)

ΕΚΔΔΑ
|

Παρακολουθώ ένα πρόγραμμα για διευθυντές στο ΕΚΔΔΑ και εμβόλιμα και εκτός προγράμματος μας έβαλαν να παρακολουθήσουμε ένα δίωρο για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Απ όσο ρώτησα το κάνουν σε όλα τα προγράμματα στελεχών. Από που κι ως πού? Γιατί θα πρέπει να το παρακολουθήσω ντε και καλά?

Πότε Κάφκας, ποτέ Κάλχας,
|

Έχω καταλάβει ήδη
της ζωής μου το παιχνίδι
Όλο ίδια και τα ίδια,
Του μυαλού σου ροκανίδια
Άλλο βρε είναι η USA
κι άλλο είναι η παρούσα.

Για τα λεφτά όλα γίνονται
Για το μοιραίο το ευρώ
Άμα είσαι στην ανάγκη
Κι άμα τρέχουν οι πιστώσεις στα ιδιωτικά ΄όλα θα τα δώσεις
Προκειμένου να γλιτώσεις την καρέκλα σου

Εδώ παπάς, εκεί παπάς, άντε να δούμε τι πουλάς.

προσπαθείτε ε;
|

αφενός δεν φαίνεται, αφετέρου μη σφίγγεστε πολύ , διότι....

Ετεοκρής
|

Άκου και τον Καζαντζάκη:
Υπουργέ σε συμπαθώ πάρα πολύ. Έχεις τα πάντα εκτός απ' αυτή τη λίγη τρέλα που δε φτάνει και όλοι οι άνθρωποι χρειάζονται μερικές φορές τη διπλή και κάτι παραπάνω ακόμη...
Άσε τα πτυχία του εξωτερικού, έχουμε αμέτρητα εδώ και δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε. Έχουν γεμίσει οι τοίχοι... σε λίγο θα τα βγάλουμε και στο μπαλκόνι.
Ξεκίνα από τα θεμελιώδη: τη γραφειοκρατία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας που έχει εκατό κεφαλές και δεν προλαβαίνουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές - τα κοπέλια του Ηρακλή - να τις καίνε. Καίνε μια, βγαίνουν δυο.
Βρες επιτέλους τη φωτιά να τις κάψεις, μπας και μείνει χρόνος για τα ουσιώδη.
Βάλε στην άκρη τους ''βυζαντινούς'' και πάρε τους ταλαντούχους δίπλα σου. Αυτοί κατέχουν.

NSDA
|

Επειδή φαίνεται ότι ο Υπουργός έχει διάθεση για μείωση - ας μην μιλάμε για πάταξη - της γραφειοκρατίας, ας ρίξει μια ματιά στα κάθε λογής οδοιπορικά που καταβάλλονται, πχ αρχικής μεταβασης και οριστικής επιστροφης από το εξωτερικό κλπ, για να δει πόσες εργατοώρες, πόσοι υπάλληλοι, ποσών τμημάτων ασχολούνται και ας κάνει ο, τι μπορεί. Απλοποίηση διαδικασιών, παντού! Αλλαγή θεσμικού πλαισίου σε πολλά, γιατί αλλιώς δεν θα γίνει τίποτα...

ο χαρβαρντ δουλευει και έξω
|

εδω μεσα στο υποργείο σου πότε θα τα λύσεις;;;;;;;

σωωωωωωπα
|

που να μάθεις κάτι ανθυπολεπτομέρειες σε απλά καθημερινά διοικητικά παράλογα στου σχολείου (αν σε ενδιαφέρει........ πλάκα θα πάθαινες ! αλλά δεν θες να στα πούμε και να τα λύσεις ! από βλακείες του υπουργείου σου ε ; )

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ