Οι Ψυχολόγοι και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί των σχολικών μονάδων, έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες που επιθυμούν να τους συναντήσουν, χωρίς αυτό να απαιτεί την συναίνεση των γονιών τους, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, επικαλούμενη την εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Κατσαρού.
- Πατήστε εδώ για την εγκύκλιο
Αυτή η πρόβλεψη, τονίζει η υφυπουργός, είναι σύμφωνη και με τις επισημάνσεις της Συνηγόρου του Παιδιού, με στόχο την ενίσχυση ιδίως εκείνων των παιδιών τα που βιώνουν άσχημες και πιθανώς παραμελητικές ή κακοποιητικές καταστάσεις, στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον.
Συνεπώς, υπογραμμίζει η Δ. Μιχαηλίδου, είναι απαρατήρητο για εκείνα να ακουστούν χωρίς φόβο και να λάβουν πληροφόρηση για όσα τους απασχολούν.
Σαφώς,επισημαίνει η υφ. Παιδείας, αν απαιτούνται, στη συνέχεια, ενέργειες σκόπιμης παρέμβασης στο πλαίσιο του σχολείου ζητείται η συναίνεση και βέβαια συνεργασία της οικογένειας και η υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου συνεργασίας.
Επιπλέον, στην εγκύκλιο διευκρινίζονται ουσιαστικά ζητήματα και παρέχονται οδηγίες και επιμορφωτικό υλικό που αφορούν στους θεσμούς της ενταξιακής εκπαίδευσης συνολικά.
"Πιστεύουμε στον ρόλο και στο αποτύπωμα των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία" σημειώνει η Δόμνα Μιχαηλίδου και υπογραμμίζει τα εξής:
- Μέχρι πρότινος , για να μπορέσει ένας μαθητής να απευθυνθεί σε αυτούς ήταν υποχρεωτική η γραπτή συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα.
- Βάσει μελετών διεθνών ερευνών, συζητήσεων μας με τους ειδικούς της παιδικής προστασίας και της εμπειρίας που αποκτήσαμε τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, θεωρήσαμε αναγκαιότητα να προχωρήσουμε σε αυτή την αλλαγή.
- Σκοπός μας είναι κανένα παιδί να μην είναι και να μην νιώθει μόνο και αβοήθητο, ειδικά εκείνα τα παιδιά που βιώνουν άσχημες καταστάσεις μέσα στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον.
- Γιατί ακριβώς όπως μας λένε οι έρευνες και οι ειδικοί, όταν για παράδειγμα ένα παιδί βιώνει μια δύσκολη κατάσταση στο περιβάλλον του, αν για να μπορέσει να μιλήσει γι’ αυτό είναι απαραίτητη η συναίνεση της οικογένειας, τότε αυτό είναι δύσκολο.
- Με εντατική δουλειά έχουμε καταφέρει να σπάσουμε τη σιωπή. Από σήμερα κάναμε ακόμα ένα βήμα.
- Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό, φιλικό προσβάσιμο σχολείο για όλα τα παιδιά.
- Ένα σχολείο όπου όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα νιώθουν ασφαλείς.
- Κύριο μέλημά μας είναι να ενισχύουμε διαρκώς την εμπιστοσύνη τους στο σχολείο. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών να ακούγονται, να ζητούν πληροφορίες. Και είναι υποχρέωση μας να τους το διασφαλίσουμε.
Αν νομί΄ζεις ότι ο ψυχολόγος του σχολείου θα εμπλακεί ή θα κάνει οτιδήποτε που θα επηρρεάσει την επιμέλεια, είσαι βαθειά νυχτωμένος. Μιλάω από προσωπική εμπειρία ως πατέρας με επιμέλεια των παιδιών του - ακόμα και ψυχολόγοι με εισαγγελική εντολή συνήθως δεν ταράζουν τα νερά εκτός κι αν είναι κάτι πολύ εξώφθαλμό, π.χ. σωματική ακεραιότητα του παιδιού.
Οι ψυχολόγοι του σχολείου θα έχουν να αντιμετωπίσουν δύσκολα παιδιά, και κυρίως δύσκολους γονείς οι οποίοι θα μπορούν και να στραφούν νομικά κατά του ψυχολόγου ή του σχολείου για οτιδήποτε θεωρούν ότι προκαλεί "ζημία" στο παιδί τους ή τη σχέση τους με το παιδί τους.
Ο δρόμος θα είναι μακρύς....