Δ. Μιχαηλίδου: Οι Ψυχολόγοι και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί των σχολείων ακούν κάθε παιδί χωρίς να απαιτείται η συναίνεση του γονέα/ Κηδεμόνα

"Αν απαιτούνται, στη συνέχεια, ενέργειες σκόπιμης παρέμβασης στο πλαίσιο του σχολείου ζητείται η συναίνεση και βέβαια συνεργασία της οικογένειας και η υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου συνεργασίας"

09/12/2023

Ενημερώθηκε: 11/12/2023, 07:40

Άκουσε το άρθρο

Οι Ψυχολόγοι και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί των σχολικών μονάδων, έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες που επιθυμούν να τους συναντήσουν, χωρίς αυτό να απαιτεί την συναίνεση των γονιών τους, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, επικαλούμενη την εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Κατσαρού.

Αυτή η πρόβλεψη, τονίζει η υφυπουργός, είναι σύμφωνη και με τις επισημάνσεις της Συνηγόρου του Παιδιού, με στόχο την ενίσχυση ιδίως εκείνων των παιδιών τα που βιώνουν άσχημες και πιθανώς παραμελητικές ή κακοποιητικές καταστάσεις, στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον. 

Συνεπώς, υπογραμμίζει η Δ. Μιχαηλίδου, είναι απαρατήρητο για εκείνα να ακουστούν χωρίς φόβο και να λάβουν πληροφόρηση για όσα τους απασχολούν. 

Σαφώς,επισημαίνει η υφ. Παιδείας,  αν απαιτούνται, στη συνέχεια, ενέργειες σκόπιμης παρέμβασης στο πλαίσιο του σχολείου ζητείται η συναίνεση και βέβαια συνεργασία της οικογένειας και η υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου συνεργασίας.

Επιπλέον, στην εγκύκλιο διευκρινίζονται ουσιαστικά ζητήματα και παρέχονται οδηγίες και επιμορφωτικό υλικό που αφορούν στους θεσμούς της ενταξιακής εκπαίδευσης συνολικά.

"Πιστεύουμε στον ρόλο και στο αποτύπωμα των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία" σημειώνει η Δόμνα Μιχαηλίδου και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Μέχρι πρότινος , για να μπορέσει ένας μαθητής να απευθυνθεί σε αυτούς ήταν υποχρεωτική η γραπτή συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα.
  • Βάσει μελετών διεθνών ερευνών, συζητήσεων μας με τους ειδικούς της παιδικής προστασίας και της εμπειρίας που αποκτήσαμε τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, θεωρήσαμε αναγκαιότητα να προχωρήσουμε σε αυτή την αλλαγή.
  • Σκοπός μας είναι κανένα παιδί να μην είναι και να μην νιώθει μόνο και αβοήθητο, ειδικά εκείνα τα παιδιά που βιώνουν άσχημες καταστάσεις μέσα στο οικογενειακό ή στο σχολικό περιβάλλον.
  • Γιατί ακριβώς όπως μας λένε οι έρευνες και οι ειδικοί, όταν για παράδειγμα ένα παιδί βιώνει μια δύσκολη κατάσταση στο περιβάλλον του, αν για να μπορέσει να μιλήσει γι’ αυτό είναι απαραίτητη η συναίνεση της οικογένειας, τότε αυτό είναι δύσκολο.
  • Με εντατική δουλειά έχουμε καταφέρει να σπάσουμε τη σιωπή. Από σήμερα κάναμε ακόμα ένα βήμα.
  • Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό, φιλικό προσβάσιμο σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • Ένα σχολείο όπου όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα νιώθουν ασφαλείς.
  • Κύριο μέλημά μας είναι να ενισχύουμε διαρκώς την εμπιστοσύνη τους στο σχολείο. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών να ακούγονται, να ζητούν πληροφορίες. Και είναι υποχρέωση μας να τους το διασφαλίσουμε.

Σχόλια (10)

@Γιώργος
|

Αν νομί΄ζεις ότι ο ψυχολόγος του σχολείου θα εμπλακεί ή θα κάνει οτιδήποτε που θα επηρρεάσει την επιμέλεια, είσαι βαθειά νυχτωμένος. Μιλάω από προσωπική εμπειρία ως πατέρας με επιμέλεια των παιδιών του - ακόμα και ψυχολόγοι με εισαγγελική εντολή συνήθως δεν ταράζουν τα νερά εκτός κι αν είναι κάτι πολύ εξώφθαλμό, π.χ. σωματική ακεραιότητα του παιδιού.
Οι ψυχολόγοι του σχολείου θα έχουν να αντιμετωπίσουν δύσκολα παιδιά, και κυρίως δύσκολους γονείς οι οποίοι θα μπορούν και να στραφούν νομικά κατά του ψυχολόγου ή του σχολείου για οτιδήποτε θεωρούν ότι προκαλεί "ζημία" στο παιδί τους ή τη σχέση τους με το παιδί τους.
Ο δρόμος θα είναι μακρύς....

Γιώργος
|

Υπάρχουν μητέρες που ταλαιπωρούν τα παιδιά τους με τρόπο κ το ελληνικό κράτος δίνει την επιμέλεια σε εκείνες. Καλό είναι να μπει ψυχολόγος στα σχολεία η κοινονικος λειτουργός πουνα κάνει σωστά την δουλειά του για να ακουστεί η φωνή του παιδιού.

Δημητρης
|

Συμφωνώ να ακουστεί η φωνή του παιδιού. Να μπει ψυχολόγος στα σχόλια. Nα μην ταλεποριται κανένα παιδάκι από γονέα η άλλους παράγοντες.

Σε Λύκειο
|

Που ειναι καλέ αυτοί; Συζητάμε σοβαρά- σοβαρά για κάτι που δεν υφίσταται στα περισσοτερα σχολεία.
Παραλογισμός!

@ Οι γονείς των ανήλικων μήπως
|

οι παραβαρικοι μαθητές ή με όποια προβλήματα δεν πρέπει να είναι θέμα του σχολείου , εκεί φαίνεται καθαρά το όποιο πρόβλημα και πρέπει να κατευθύνονται σε κατάλληλες δομές και προγράμματα (ακόμα και για τις οικογένειες) , μετά επάνοδο στο σχολείο. δεν είναι δυνατόν να ταλαιπωρούνται τα υπόλοιπα παιδιά ή να επιμένουν κάποιοι σε μια στείρα συμπερίληψη που στο κάτω κάτω είναι πλασματική και στρεβλή, δεν ισχυει στην κοινωνία , δεν έχουν όλοι σχέσεις με όλους. αλλά και η κοινωνία πρέπει να προστατεύεται από στρεβλές συμπεριφορές. τα λοιπά είναι ιδεοληψίες. άσε που αν διώξεις ακόμα και από το δημοτικό ένα παιδι για 1-2 μέρες (για να σκεφτεί με τους γονείς την άσχημη συμπεριφορα του) ίσως μαζευτεί. Για πιο τραγικές περιπτώσεις πρέπει με ενδείξεις από το σχολείο να παρεμβαίνει η προνοια (αλλιω΄ς θα κυνηγάνε το σχολείο). να καταλάβουν και κάποιοι ότι δεν είναι πολυεργαλεία ή λειτουργοί αλλά εργαζόμενοι και η σύγχρονη κοινωνία θέλει πιο σοβαρές παρεμβάσεις , όχι τον παλιό ταλαίπωρο (αλλά και αυστηρό δάσκαλο). δεν έχουν καλά αποτελεσματα τα τελευταία χρόνια , η νεολαία πάει από το κακό στο χειρότερο και σε συμπεριφορά και σε επίπεδο γνωστικό. η δόμνα λεει μπαρούφες , μην ασχολείστε

Δήμητρα
|

Να γίνει κάτι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μη διώκονται όταν ενημερώνουν τους γονείς για την συμπεριφορά των παιδιών τους
Διότι καταλήγουν να φοβούνται να μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί και καταλήγουν τα παιδιά σε παραβατικές συμπεριφορές
Οι γονείς των ανήλικων μήπως να είχαν πιο σοβαρές συνέπειες ;
Ο ψυχολόγος μια φορά θα τα δει μετά οι γονείς δε θα δεχτούν

Κιμωνας
|

Κάτσε να έρθει πρώτα ψυχολόγος στο σχολείο και βλέπουμε...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
|

Είναι ένα θετικό βήμα, αλλά μικρό. Τι να κάνει ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός μια φορά την εβδομάδα που θα περάσει απ'το σχολείο; Και είναι κρίμα μια διεπιστημονική ομάδα να απαξιώνεται από τη σύμφωνη γνώμη του γονέα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Κι εγώ συνιστω να ακούμε τους πάντες, άπαντες.
Ομως:
Το τι ερωτήσεις θα τους κάνουν για να εξωρυξουν πληροφορίες ώστε να κάνουν διάγνωση του προβλήματος, έχει σοβαρά δεοντολογικα όρια, πρωτόκολλα και νομικά κωλύματα.
Ολοι είναι ελεύθεροι να κάνουν ό, τι τους φωτίσει ο Θεός. Συνήγορο δωρεάν δεν θα έχουν αν εισπραξουν μυνηση, η οποία - προσέξτε το αυτό - μπορεί να υποβληθεί ελεύθερα, ακωλυτα, ΑΒΆΣΙΜΑ. Το τελευταίο διαπιστώνεται επ' ακροατηρίω....Η δαπάνη για συνήγορο , είναι δεδομένη, αφού ναι μεν μπορείς να υπερασπίσεις και μόνος σου το εαυτό σου με απολογητικό υπόμνημα. Αλλά αν η υπόθεση παραπεμφθεί σε δικάσιμο, θα βάλλεις δικηγόρο, διότι δεν ξέρεις τι θα σου παρουσιάσουν, τι θα πεις και τι θα κάνεις αν δεν είσαι ειδικός ποινικολόγος.
Συνιστω λοιπόν για όσους δεν έχουν ενημερωθεί από το Σωματείο τους το Επιστημονικό.
Μπορείτε να ρωτήσετε :
Γιατί είσαι στενοχωρημένος τελευταία.
Γιατί εκλαιγες χτες;
Σε απειλεί κάποιος;
Σε πειράζει κανένας; Σε βρίζει; Σου ζητάει λεφτά; Σε ακουμπάει κάποιος;
Αυτό το σημάδι πως έγινε;
Τέτοια....
Τι κάνετε σπίτι, τι κάνει η μαμά σου, ο μπαμπάς σου, δεν συνιστώνται.
Αν τα πει μόνο του το παιδί, έχει καλώς.
Δεν το ρωτάμε όμως για το σπίτι και τα οικογενειακά.
Η διαχωριστική γραμμή ήταν είναι και θα είναι λεπτή.
Η νομοθεσία, είπαμε, δεν έχει αλλάξει, ούτε είναι δυνατόν να αλλάξει.
Η εκ της νομοθεσίας απορρεουσα επαγγελματική πρακτική και δεοντολογία, επίσης δεν έχει αλλάξει.
Επίσης να ξέρετε, ότι ο πιτσιρικάς, μπορεί να έχει κινητό στην τσάντα του και ο γονεας να ακούει τον ήχο πεδίου σε πραγματικό χρόνο με ειδικό λογισμικό (find my kid) ακόμα Και εν αγνοία του....

Ψυχολόγοι σε ρόλο ιεραπόστολου
|

Τα ψυχολογικά και οι παραβατικές συμπεριφορές των παιδιών-μαθητών προέρχονται από το οικογενειακό τους περιβάλλον. Η διάλυση του κοινωνικού ιστού, γονείς που τρέχουν ολημερίς προς το ζην, χωρισμένα ζευγάρια που συζούν αναγκαστικά υπό την ίδια στέγη γιατί δεν έχουν ή δεν βρίσκουν άλλο σπίτι να νοικιάσουν και σκοτώνονται όλη την ώρα μπροστά στα παιδιά τους, η αστυνομία να δίνει κουμπιά-πανικού σε γυναίκες που τις έχουν σπάσει στο ξύλο και να περιμένουν να γίνει ο φόνος, τι να κάνει ο ψυχολόγος σε αυτά τα παιδιά.
Συνολική και οργανωμένη αντιμετώπιση της διάλυσης των οικογενειών λόγω ανέχειας και όχι μόνον απορρόφηση κονδυλίων για περιστασιακές και εικονικές δράσεις που διαρκούν μέχρι να φαγωθούν τα χρήματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ