"Φασόν" κείμενα αξιολόγησης: Το υπ. Παιδείας ζητά από τα σχολεία να ξαναϋποβληθούν και να τα γράψουν "με δικά τους λόγια"

Τα "φασόν" κείμενα παρότι το υπουργείο Παιδείας τα χαρακτηρίζει με εγκυκλίους "μη σύννομα" και "μη γενόμενα", διατυπώθηκαν  ερωτηματικά εάν νομικά ευσταθούν ενδεχόμενες κυρώσεις

09/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Τα "τυποποιημένα" κείμενα, της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του νόμου   πρέπει να ξαναϋποβληθούν,στα οποία οι σχολικές μονάδες θα γράφουν "με δικά τους λόγια" τι θα κάνουν οι ομάδες δράσης, γιατί και πώς.

Αυτό ζητά  το υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο προς τους Διευθυντές των σχολείων.  

Ειδικότερα το έγγραφο αναφέρει τα εξής:

 "θα θέλαμε να σας επισημάνουμε πως η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του τυποποιημένου κειμένου για τον Συλλογικό Προγραμματισμό δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς δε λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του σχολείου σας κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις. Ως εκ τούτου, σας ενημερώνουμε ότι η πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικών μονάδων του ΙΕΠ θα είναι ανοικτή από 11-12-2023 έως και 18-12-2023 για να προβείτε στην εκ νέου υποβολή του Συλλογικού Προγραμματισμού σχολικού έτους 2023-2024, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4692/2020 (Α ́ 111) και την 108906/ΓΔ4/10-09-2021 Υ.Α. (Β ́ 4189), στο πλαίσιο των διαδικασιών «Συλλογικού Προγραμματισμού, Εσωτερικής και Εξωτερικής αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων».

Ταπεινωτική πράξη τα "φασόν" κείμενα για την αξιολόγηση

Ταπεινωτική πράξη για τα σχολεία είχε αποκαλέσει  ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου τα "φασόν" κείμενα για τη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, τα οποία απέστειλε η ΔΟΕ προς όλες τις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΙΕΠ,στην  ενημερωτική συνάντηση με τους Διευθυντές σχολείων για την εσωτερική αξιολόγηση είχε πει τα εξής:

Είναι ταπεινωτική για τα σχολεία  η αποστολή "φασόν" κειμένων (σ.σ. από τη ΔΟΕ), διότι κανένας δεν γνωρίζει καλύτερα τα αρνητικά και θετικά ενός σχολείου , πέραν από τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς.

Η εσωτερική αξιολόγηση αποσκοπεί  στην επισήμανση  των θετικών και τον εντοπισμό των αρνητικών στοιχείων λειτουργίας των σχολείων.

Κυρώσεις

Τα "φασόν" κείμενα παρότι το υπουργείο Παιδείας τα χαρακτηρίζει με εγκυκλίους "μη σύννομα" και "μη γενόμενα", διατυπώθηκαν  ερωτηματικά εάν νομικά ευσταθούν ενδεχόμενες κυρώσεις.

Αυτός είναι ο λόγος που  οι περιπτώσεις αυτές, μέχρι σήμερα,  από το υπουργείο Παιδείας έχουν τεθεί εκτός "κάδρου" κυρώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos επικράτησε η νομική άποψη ότι  ευθύνες θα αναζητούνταν μόνο στις περιπτώσεις που κείμενα "φασόν" είχαν   χαρακτηριστεί από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου "μη γενόμενα" και οι Διευθυντές Σχολείων δεν ανταποκρίνονταν  με την απόσυρσή τους και την κατάθεση νέων.

Προειδοποίηση

Για τα "φασόν" κείμενα  το υπουργείο Παιδείας   με έγγραφο που έστειλε στα σχολεία  στις 26-10-21, προειδοποιούσε:

" Η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του προδιαμορφωμένου κειμένου αξιολόγησης , το οποίο δεν περιέχει εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις  και δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο , συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη".

 

Σχόλια (25)

ΠΕ80
|

Αναρρωτικές αδειες αναπληρωτών ; Δεν τολμάμε να αρρωστήσουμε…

Ετεοκρής
|

Και στα ‘’σκονάκια’’ δεν κάναμε ορθογραφικά λάθη. Ήταν όλα τέλεια.

ilias
|

Όταν πάντως είμασταν μαθητές, τα κείμενα "φασόν" τα λέγαμε "σκονάκια".

ΔΜ
|

Νομικά δεν μπορούν να υπάρξουν κυρώσεις , μόνο χαμηλή βαθμολογία στην αξιολόγηση, η οποία όμως επειδή δεν συνδέεται πουθενά και με τίποτα (έστω κάποιο κίνητρο για τη σχολική μονάδα ,π.χ. κάποιο χρηματικό ποσό) δεν λαμβάνεται υπόψη και στο τέλος όλοι θα αδιαφορήσουν....

ΔΜ
|

@Έλεν, σε ποιο σημείο του νόμου προβλέπεται σύλλογος για το περιεχόμενο των δράσεων; Σύλλογος γίνεται μόνο για τη σύσταση των ομάδων δράσεων και τον ορισμό των συντονιστών. Από εκεί και πέρα είναι υπεύθυνη η κάθε ομάδα ξεχωριστά για το τι θα αναρτήσει και ξεχωριστά θα αξιολογηθεί!

@ Έλεν
|

Φυσικά και κανένας Διευθυντής δεν μπορεί να καταργήσει την απόφαση του Συλλόγου, αρκεί αυτή να είναι σύννομη. Αν δηλαδή ο Σύλλογος αποφασίσει να μειώσει το ωράριο των εκπαιδευτικών του ή να αυξήσει τις μέρες των διακοπών, θα είναι η απόφαση του άμεσα εκτελεστέα ;

@ Αναστασία
|

Ρηχά και επιφανειακά ολα οσα γίνονται. Για τα μάτια του κόσμου. Κακώς προσθέτετε ακόμη μια έγνοια...στην ανούσια γραφειοκρατία.

@ert
|

Μπα...δε νομίζω. Κάνουμε τα πάντα και συμφέρουμε...για 150 ευρώ καθαρά. Πνιγμενοι. Κάθε μέρα φεύγω απόγευμα απ τις υποχρεώσεις και δουλειές....

Κρινιω
|

Μη φάτε. Γλαροσουπα!!!! Ούτε βημα πισωωωωωω

@Ασπασια
|

Πες τα Ασπασία!!!! Σε λίγο με το δίκανο θα ψάχνουν εθελοντές διευθυντές. Πνιγμένοι ως τον λαιμό. Ούτε βήμα πίσω!!!!

Στέλλα
|

Χαχαχα!!!! Για γέλια η αξιολόγηση σας κουρελιαστηκε κυριοι και οι διευθυντές και οι συμβουλοι σας κατάλαβαν πλεον δεν προχωραει!!!!! Πάρτε το χαμπάρι!!!

Μίλτος
|

Τα σχολεία έχουν ήδη αναρτήσει τα κείμενα (είτε δικά τους είτε της ΔΟΕ) σύμφωνα με τις προθεσμίες που ορίζει ο νόμος.
Αυτός που μπορεί να κρίνει τα κείμενα είναι ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης και να προβεί σε σχόλια όπως προβλέπει ο νόμος.
Τώρα ζητείται να ανατραπούν όλα και να ξαναγίνουν ενέργειες σύμφωνα με τη λογική ενός στελέχους (ακόμα και έτσι όμως οι προθεσμίες Δεν είναι αυτές που ο νόμος ορίζει) Οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν τον πρώτο λόγο. Αυτοί και μόνο αυτοί αποφασίζουν ! Ας πάψουν να τρομοκρατούν τους εκπαιδευτικούς . Τα προβλήματα πολλά και οι εκπαιδευτικοί θα πράξουν το καλύτερο και ουσιαστικότερο χωρίς εκβιασμούς και αυθαιρεσίες!

Βασίλης
|

Ας αποφασίσουν πρώτα στο ΥΠΑΙΘΑ ποιο από τα δύο έγγραφα που έχουν ημερομηνία 8/12/2023 και τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου, είναι το σωστό. Γιατί έχουν διαφορετικό περιεχόμενο.

Ελπίδα
|

Σύμβουλος 10 Δεκ 2023 13:33
Δώσε μια να πάει η μπάλα πιο κάτω, άλλωστε όταν τελειώσει το ΕΣΠΑ δεν θα έχει πλέον καμία σημασία.

@Ασπασια
|

Είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι. Αν ήμασταν σε ιδιωτικό σχολείο θα είχαμε φύγει χτες.

ERT
|

@Ασπασία. Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα, ξέρεις πόσοι περιμένουν στην ουρά να πάρουν τη θέση σου;

Σύμβουλος
|

Ερώτημα:
Τι "ανατροφοδότηση" δίνω σε σχολική μονάδα με "κείμενο ΔΟΕ" στον "συλλογικό προγραμματισμό" του οποίου το υπουργείο του έστειλε ευγενική (προειδοποιητική) επιστολή, αλλά αυτό συνεχίζει να παραθέτει "κείμενο ΔΟΕ" στον "2Α Σχεδιασμό της Δράσης";

Δυστυχώς αποτύχαμε. Περιμένουμε τις αλλαγές
|

Η αξιολόγηση σχολέιων, ως θεωρία και ως πρακτική, θα μπορούσε πολλά να προσφέρει.. Αποψή μου είναι ότι αποτελεί το μοναδικό αξιολογικό πλαίσιο που, υπό όρους, θα μπορούσε να οδηγήσει στη βελτίωση..Ενσωματώντας και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ( το ισχύον πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών κανένα αποτέλεσμα δεν θα έχει, όπως φαίνεται ).
ΔΥΣΤΥΧΩΣ η αξιολόγηση των σχολέιων έχει χάσει την ουσία της. Λεκτικός βερμπαλισμός έχει καταντήσει αφενός, δίνεται έμφαση στις δράσεις που έτσι κι αλλιώς το σχολέιο κάνει (δεν χρησιμεύει σε τίποτα η αξιολόγηση), αφετέρου.Κανένας δεν ασχολείται με την συλλογική αξιολόγηση του έργου του σχολέιου ως δομικού στοιχείου της αξιολόγησης. Και κάνουμε δράσεις ένα σωρό στα σχολέια χωρίς να υπάρχει συλλογική γνώση για αυτές..
Το πλαίσιο θέλει ΔΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ. Και απαιτείται ουσιαστικη επιμόρφωση και των ΣΕ και των Διευθυντών και των εκπαιδευτικών..Αλλά κυρίως απαιτείται ΠΟΛΙΤΙΚΗ βουλήση.. Το ερώτημα έχει διατυπωθεί με διάφορους τρόπους προς την πολιτική ηγεσία καιρό τώρα: ουσιαστική αξιολόγηση ή αξιολογικά πλαίσια για να λέμε (στην ΕΕ, στον ΟΟΣΑ) ότι έχουμε κι εμέις αξιολόγηση;;;
Περιμένουμε τις αλλαγές στα αξιολογικά πλαίσια που έρχονται..Θα είναι ουσιαστικές, άραγε, ή αλλαγές για να φανεί ότι...γίνονται βελτίωσεις/ακούγονται οι απο κάτω;;; Ουσία ή επικοινωνιακοί χειρισμοί πάλι; Αναμένουμε..

Αναστασία
|

Εμείς δεν βάλαμε τα φασόν κείμενα. Δεν τα βάλαμε ούτε πέρυσι. Δεν σπειχαμε ούτε εννέα χρόνια πριν. Σας λέμε λοιπόν ότι ταπεινωτικό είναι να γράφεις τα προβλήματα αλλά το Υπουργείο και ο Δήμος να ζητούν να τα λύσουμε μόνοι μας. Να μη μας συντηρούν το κτήριο, να μη μας στέλνουν γραμματέα, να στέλνουν για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα τον εκπαιδευτικό το Νοέμβριο, να μη μας χρηματοδοτούν τον εξοπλισμό.Θα μου πείτε γιατί συμμετέχουμε; Γιατί αφιερώνουμε έστω και λίγη ώρα από τη ζωή μας για κάτι που δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα στο σχολείο; Το κάνουμε όπως κάνουμε και τόσα άλλα ανούσια γραφειοκρατικά. Ξέρουμε ότι κανέναν δεν νοιάζει τι γράφουμε. Και να σας πω, ούτε κι εμάς μας ενδιαφέρει.

Alex
|

Με το ζόρι ούτε παντρεια δε γίνεται.....

Έλεν
|

Στέλνουν έγγραφα ,για εκφοβισμό ουσιαστικά , μέσα στο Σαββατοκύριακο. Σκέφτονται ότι μπορεί να τσιμπήσει κάποιος και αλλάξει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Φυσικά κανένας διευθυντής δεν μπορεί να καταργήσει απόφαση του ΣΔ. Αυτό είναι παράνομο.

Ηλίας
|

Και όταν οι σύμβουλοι τα βαθμολογούν με άριστα 9 και 10 τι γίνεται;

Ασπασία
|

Ούτε βήμα πίσω!!!!¡!! Τι θα κάνετε???? ΘΑ ΜΑς ΑΠΟΛΥΣΕΤΕ ??????????

Άρης Αττική
|

Δε μας παρατατε;;; Τρέχουν 10 πράγματα παράλληλα αυτόν τον καιρό...και θα χουμε μυαλό για να αναρτήσουμε σχέδια δράσης????? Να προσλάβετε γραμματέα ή διοικητικό προσωπικό. Ένας διευθυντής όλα αυτά που ζητάτε???? ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ

Κυριακος
|

Μας έχει κουράσει το Υπουργείο. Η αξιολόγηση που οραματίζεται έχει ήδη ναυαγήσει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ