Τα "τυποποιημένα" κείμενα, της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του νόμου πρέπει να ξαναϋποβληθούν,στα οποία οι σχολικές μονάδες θα γράφουν "με δικά τους λόγια" τι θα κάνουν οι ομάδες δράσης, γιατί και πώς.
Αυτό ζητά το υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο προς τους Διευθυντές των σχολείων.
Ειδικότερα το έγγραφο αναφέρει τα εξής:
"θα θέλαμε να σας επισημάνουμε πως η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του τυποποιημένου κειμένου για τον Συλλογικό Προγραμματισμό δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς δε λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του σχολείου σας κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις. Ως εκ τούτου, σας ενημερώνουμε ότι η πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικών μονάδων του ΙΕΠ θα είναι ανοικτή από 11-12-2023 έως και 18-12-2023 για να προβείτε στην εκ νέου υποβολή του Συλλογικού Προγραμματισμού σχολικού έτους 2023-2024, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4692/2020 (Α ́ 111) και την 108906/ΓΔ4/10-09-2021 Υ.Α. (Β ́ 4189), στο πλαίσιο των διαδικασιών «Συλλογικού Προγραμματισμού, Εσωτερικής και Εξωτερικής αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων».
Ταπεινωτική πράξη τα "φασόν" κείμενα για την αξιολόγηση
Ταπεινωτική πράξη για τα σχολεία είχε αποκαλέσει ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου τα "φασόν" κείμενα για τη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, τα οποία απέστειλε η ΔΟΕ προς όλες τις σχολικές μονάδες.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΙΕΠ,στην ενημερωτική συνάντηση με τους Διευθυντές σχολείων για την εσωτερική αξιολόγηση είχε πει τα εξής:
Είναι ταπεινωτική για τα σχολεία η αποστολή "φασόν" κειμένων (σ.σ. από τη ΔΟΕ), διότι κανένας δεν γνωρίζει καλύτερα τα αρνητικά και θετικά ενός σχολείου , πέραν από τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς.
Η εσωτερική αξιολόγηση αποσκοπεί στην επισήμανση των θετικών και τον εντοπισμό των αρνητικών στοιχείων λειτουργίας των σχολείων.
Κυρώσεις
Τα "φασόν" κείμενα παρότι το υπουργείο Παιδείας τα χαρακτηρίζει με εγκυκλίους "μη σύννομα" και "μη γενόμενα", διατυπώθηκαν ερωτηματικά εάν νομικά ευσταθούν ενδεχόμενες κυρώσεις.
Αυτός είναι ο λόγος που οι περιπτώσεις αυτές, μέχρι σήμερα, από το υπουργείο Παιδείας έχουν τεθεί εκτός "κάδρου" κυρώσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos επικράτησε η νομική άποψη ότι ευθύνες θα αναζητούνταν μόνο στις περιπτώσεις που κείμενα "φασόν" είχαν χαρακτηριστεί από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου "μη γενόμενα" και οι Διευθυντές Σχολείων δεν ανταποκρίνονταν με την απόσυρσή τους και την κατάθεση νέων.
Προειδοποίηση
Για τα "φασόν" κείμενα το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που έστειλε στα σχολεία στις 26-10-21, προειδοποιούσε:
" Η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του προδιαμορφωμένου κειμένου αξιολόγησης , το οποίο δεν περιέχει εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις και δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο , συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη".
Αναρρωτικές αδειες αναπληρωτών ; Δεν τολμάμε να αρρωστήσουμε…