Το υπ. Παιδείας περί αδιαφανών διαδικασιών μεταθέσεων εκπαιδευτικών στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

Οι ενστάσεις έχουν εξεταστεί στην αρ. 10/2023 Πράξη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας

11/12/2023

Άκουσε το άρθρο

"Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων εκπαιδευτικών προς μετάθεση σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, ούτε κατάταξη όλων των υποψηφίων σε αξιολογική σειρά". 

Την απάντηση αυτή έδωσε εγγράφως στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών, μετά από διαμαρτυρίες περί   αδιαφανών διαδικασιών, ενώ σημειώνει τα εξής:

  • Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί καλούνται να υποβάλλουν αιτήσεις μετάθεσης σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και ακολουθεί ο έλεγχος των αιτήσεων ως προς τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για μετάθεση από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και από την αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
  • Οι Επιστημονικές Επιτροπές Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας εισηγούνται για τη στελέχωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων αντιστοίχως με μεταθέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών, κατόπιν εξέτασης των στοιχείων του φακέλου τους και συγκρινόμενων μεταξύ τους αναφορικά με τα προσόντα τους ανά σχολείο.
  • Έπειτα, το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει για τις μεταθέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών ΔΕ όλων των κλάδων σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και κατόπιν εκδίδεται η απόφαση μετάθεσης των εκπαιδευτικών.
  • Αναφορικά με την εκκρεμούσα απάντηση των ενστάσεων των μεταθέσεων έτους 2023 εκπαιδευτικών Δ.Ε. μουσικής παιδείας σε Μουσικά Σχολεία, σημειώνεται ότι οι εν λόγω ενστάσεις έχουν εξεταστεί στην αρ. 10/2023 Πράξη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας και αναμένεται η ολοκλήρωση σχετικών διαδικασιών προκειμένου οι εν λόγω ενστάσεις να εξεταστούν από το οικείο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο

Σχόλια (2)

Catherine
|

Απάντηση τύπου "με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε"..... Αυτό madame είναι γνωστό, το ζητούμενο είναι να αλλάξει... Από εκεί και πέρα ή δεν καταλαβαίνετε ή δεν θέλετε να καταλάβετε.... Όποιο και από τα δύο να συμβαίνει καλό για εσάς δεν είναι.....

Παθός και μαθός
|

Παλιά και πονεμένη ιστορία... Όσο δεν υπάρχουν μοριοδοτούμενα αξιοκρατικά κριτήρια θα υπάρχουν τέτοια φαινόμενα καθώς το υπουργείο επικαλείται τη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης να επιλέξει κατά το δοκούν χωρίς μάλιστα να υποχρεούται σε ειδικώς αιτιολογημένη επιλογή (η αιτιολόγηση είναι ότι απλά έτσι έκριναν...).

Έχω προσωπική δυσάρεστη εμπειρία. Έφτασα (όπως με ενημέρωσαν σε τηλεφωνική επικοινωνία) μέχρι την τελική επιλογή (μεταξύ δύο ατόμων) για μια θέση (γενικής παιδείας) σε μουσικό σχολείο αλλά εκεί "έχασα" (όπως μου είπαν) γιατί η συνυποψήφιά μου είχε μια περισσότερη ξένη γλώσσα (παρεμπιπτόντως στο σχετικό ΠΔ δεν αναφέρονται πουθενά οι ξένες γλώσσες ως κριτήριο επιλογής, όμως ζητούνται στις αιτήσεις μετάθεσης για τα σχολεία αυτά). Όταν έκανα ένσταση και ζήτησα να δω τι δήλωνε η συνυποψήφια στον φάκελό της, διαπίστωσα ότι στα επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια (επιμορφώσεις, εκπαιδευτικές δράσεις, καλλιτεχνικές δράσεις, επιστημονικές δημοσιεύσεις) υπερτερούσα εγώ ενώ η συνυποψήφια, για αρκετά από τα κριτήρια (πχ. επιστημονικές δημοσιεύσεις κα επιμορφώσεις) δεν είχε προσκομίσει καμία απόδειξη, απλά τα δήλωνε στην αίτηση (κάτι που η ίδια η υπηρεσία του υπουργείου κατέγραψε στην αναφορά προς το ΚΥΣΔΕ και που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην απόρριψη της αίτησης ). Αλλά αυτό ουδεμία σημασία είχε... Η ένσταση μου απορρίφθηκε (αν και ένα μέλος του ΚΥΣΔΕ άλλαξε στάση και ψήφισε υπέρ της ένστασης). Στην απάντηση δεν υπήρχε συγκεκριμένη αιτιολόγηση, απλώς γενικότητες σαν αυτές που αναφέρει η υφυπουργός (και αρκετό copy-paste από το ΠΔ και τις εγκυκλίους). Προσέφυγα (περισσότερο για το ηθικό μέρος της υπόθεσης γιατί θεώρησα ότι αδικήθηκα εξόφθαλμα) σε διοικητικό δικαστήριο και εκεί πήρα την επόμενη αποκρυάδα (αλλά ταυτόχρονα και ένα καλό μάθημα...) καθώς σχεδόν 3,5 χρόνια μετά την αίτηση μετάθεσης (και 3 χρόνια μετά την απόφαση του ΚΥΣΔΕ και 2,5 από την προσφυγή) το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή μου ως εκπρόθεσμη, χωρίς να μπει στην ουσία, υιοθετώντας ένα σκεπτικό ότι καθυστέρησα και έπρεπε να είχα προσφύγει πριν καν λάβω επίσημα την απάντηση στην ένσταση μου... (μου στάλθηκε επίσημα 7 μήνες μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ...). Ενδιαφέρον είχε ότι το ίδιο το υπουργείο (ως αντίδικος) δεν έθεσε θέμα για εκπρόθεσμη προσφυγή ενώ στο υπόμνημα ανέφερε αυτά τα γενικά περί διακριτικής ευχέρειας της διοίκησης να αποφασίζει κτλ. Μόνη παρηγοριά ότι το δικαστήριο τουλάχιστον με απάλλαξε από την καταβολή των δικαστικών εξόδων των αντιδίκων και ότι, μετά από τόσο καιρό, είχα βρει αλλού οργανική θέση οπότε το αποτέλεσμα της δίκης δεν με έκαιγε πλέον…

Όπως έμαθα αργότερα, αν το διακύβευμα δεν είναι πολύ σοβαρό, τα διοικητικά δικαστήρια συνήθως αποφεύγουν να δημιουργούν προβλήματα στη διοίκηση (καθώς αν άλλαζε η απόφαση του ΚΥΣΔΕ θα είχαμε ντόμινο ανακατατάξεων, βέβαια το δικαστήριο δεν θα άλλαζε την απόφαση του ΚΥΣΔΕ υπέρ μου απλά θα ζητούσε νέα κρίση από την αρχή). Έτσι, με την απόρριψη της προσφυγής ως εκπρόθεσμης, το δικαστήριο δεν χρειάστηκε να μπει στην ουσία του θέματος και να κρίνει, οπότε όλα καλά... Βγήκα σοφότερος από αυτή την εμπειρία αλλά και πολύ απογοητευμένος για τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα μας...

Για το τέλος ένα γεγονός και ας το κρίνει ο καθένας όπως νομίζει: η συνυποψήφια που πήρε τελικά τη θέση εμφανίστηκε στο σχολείο μόνο για να αναλάβει υπηρεσία. Ήταν και παραμένει αποσπασμένη σε διοικητική θέση , οπότε εδώ και χρόνια η θέση αυτή δηλώνεται ως λειτουργικό κενό…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ