"Η αξιολόγηση προχωράει. Μετά την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων έχει ξεκινήσει από τα μέσα Οκτωβρίου τώρα και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους σχολικούς συμβούλους. Δόθηκε μάλιστα προτεραιότητα στους δόκιμους εκπαιδευτικούς, που διορίστηκαν το 2020 προκειμένου να ολοκληρωθεί η μονιμοποίησή τους".
Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ Στέφανου Παραστατίδη, ενώ τόνισε τα εξής:
Οι διοριζόμενοι το 2020 και μέρος όλων όσοι έχουν διοριστεί το 2021 θα μονιμοποιηθούν μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά: Η εκτίμησή μας είναι ότι οι διοριζόμενοι το 2020 και μέρος όλων όσοι έχουν διοριστεί το 2021 θα μονιμοποιηθούν μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε άδεια ανατροφής τέκνου, θα αξιολογηθούν με την επιστροφή τους στο σχολείο. Όσοι και όσες είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες θα αξιολογηθούν για το διοικητικό τους έργο και με την επιστροφή τους στην οργανική τους θέση θα αξιολογηθούν και στο γνωστικό και στο παιδαγωγικό πεδίο.
Αναδρομική ισχύ: Η μονιμοποίηση του κάθε εκπαιδευτικού όποτε κι αν ολοκληρωθεί θα έχει αναδρομική ισχύ. Δηλαδή η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη θα ξεκινήσει από τη συμπλήρωση της διετίας και όχι τη συμπλήρωση της αξιολόγησής τους. Το ίδιο δεν ισχύει για όσους -ευτυχώς λίγους- αρνούνται την αξιολόγηση. Γι’ αυτούς ο χρόνος της δοκιμής υπηρεσίας παρατείνεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί με επιτυχία η αξιολόγησή τους. Πρόκειται για τήρηση της νομιμότητας και είναι υποχρέωση όλων μας να σεβόμαστε αυτήν.
Πολεμήθηκε συστηματικά: Η υλοποίησή της αξιολόγησης δεν ήταν ούτε είναι τώρα εύκολη. Πολεμήθηκε συστηματικά και αυτό το λέω με μεγάλη μου λύπη, καθότι πολεμήθηκε από δυναμικές μειοψηφίες όμως, που μιλούσαν και μιλούν για κρυφή ατζέντα του υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης και διακηρύσσουν ότι η αξιολόγηση είναι απλώς το πρόσχημα για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και για μελλοντικές απολύσεις.
Η αξιολόγηση έχει καθυστερήσει σημαντικά: Κατ’ αρχάς, να συμφωνήσουμε ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος έχει καθυστερήσει σημαντικά. Από το 1982 οπότε και καταργήθηκε ο αναχρονιστικός θεσμός του επιθεωρητή, το εκπαιδευτικό μας σύστημα λειτουργούσε χωρίς να αξιολογείται με κανέναν τρόπο και σε κανένα επίπεδο. Το ίδιο δεν συνέβαινε και δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Χρειάστηκαν τέσσερις δεκαετίες για να ξεκινήσει η χώρα μας την υλοποίηση μιας κομβικής μεταρρύθμισης, που οι συνέπειές της δεν περιορίζονται μόνο στα εκπαιδευτικά δρώμενα, αλλά αφορούν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, το μέλλον των παιδιών μας και εν τέλει το μέλλον όλης της χώρας μας.
Ο Στέφανος Παραστατίδης
Ο Στέφανος Παραστατίδης στη δευτερολογία του, μεταξύ άλλων τόνισε:
- Ηανασκόπηση, η επιστροφή στο παρελθόν και στο 1982. Μπορούμε να πάμε ακόμη πιο πίσω και να δούμε ποιος ήταν ο ρόλος του επιθεωρητή πριν το 1982. Είμαστε όμως, στο σήμερα και καλούμαστε να απαντήσουμε για το σήμερα και για τις ευθύνες που έχουμε σήμερα.
- Η αξιολόγηση δεν είναι μια διαδικασία, η οποία απλά την κουνάμε ως σημαία. Την υπηρετούμε και αυτό που αναζητούμε και διεκδικούμε σε μια σύγχρονη δημοκρατία είναι μια δίκαιη αξιολόγηση. Ειδάλλως μία αξιολόγηση, η οποία είναι αποσπασματική και υποκειμενική υπονομεύει τον ίδιο τον ρόλο της αξιολόγησης.
- Άρα όταν μιλάμε για μια αξιολόγηση μιλάμε για μία αξιολόγηση στο πεδίο της παιδείας μοντέλων, δομών και προσώπων. Εδώ έχουμε μία δήθεν αξιολόγηση, από δήθεν αξιολογητές, με ένα δήθεν χρονοδιάγραμμα. Ουσιαστικά δεν έχει τηρηθεί τίποτα και το ένα και πρώτο ερώτημα που έχει πολύ, πολύ μεγάλη σημασία είναι αν αυτή η αξιολόγηση είναι επαρκής, όταν δεν έχουν καν επιλεγεί οι επόπτες ποιότητας, ο βασικός δηλαδή θεσμός για να μπορέσει να συντονίσει και να προγραμματίσει αυτή τη διαδικασία. Το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχει τεθεί και η μη τήρηση του; Ποιος ευθύνεται γι’ αυτό;
- Συζητάμε και μιλάμε για εκπαιδευτικούς οι οποίοι μετατίθενται, γίνεται δηλαδή η μετάθεσή τους και αξιολογούνται μετά από έναν άλλο σύμβουλο εκπαίδευσης. Καταλαβαίνουμε ότι πηγαίνουμε σε άλλα πεδία, με άλλα πρόσωπα. Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να χαρακτηριστεί μία δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση; Άρα εγώ λέω ξανά ότι έχει πολύ, πολύ μεγάλη σημασία να υπηρετήσουμε και όχι να υπονομεύσουμε την αξιολόγηση. Όπως έλεγε και ένας παλιός καλός φίλος, η αξιολόγηση φέρει αξιοκρατία και η αξιοκρατία φέρει δημοκρατία.
Οι νεοδιόριστοι του 2020 εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ των ΚΕΔΑΣΥ δεν έχουν λάβει ποτέ έως σήμερα 2024 πρόσκληση για αξιολόγηση! Η πλατφόρμα δεν δίνει πρόσβαση. Μέχρι πότε έχετε σκοπό να τους κρατάτε δόκιμους;