Τι αλλάζει στα Προγράμματα Σπουδών των ΕΠΑΛ

Περιλαμβάνουν μαθήματα γενικής παιδείας, επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολισμού, τομέα, ειδικοτήτων, ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερο οικονομικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή που εδρεύει το ΕΠΑ.Λ.

23/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Αλλαγές στη νομοθεσία των 360 Προγραμμάτων  σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Ειδικότερα τ το άρθρο 26 του Σχεδίου Νόμου, προβλέπει τα εξής:

Άρθρο 26
Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου –Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4186/2013

Στο άρθρο 9 του ν. 4186/2013 (Α ́193), περί προγραμμάτων σπουδών ημερήσιου επαγγελματικού λυκείου, αντικαθίστανται ο τίτλος και η παρ. 1 και το άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 9
Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου

1. Τα προγράμματα διδασκαλίας των ΕΠΑ.Λ. περιλαμβάνουν μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολισμού, μαθήματα τομέα, μαθήματα ειδικοτήτων, ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερο οικονομικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή που εδρεύει το ΕΠΑ.Λ. και πρακτική άσκηση. Ειδικότερα:

α) Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Α' τάξης περιλαμβάνει, κοινά για όλους τους μαθητές, μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολισμού.

β) Η Β' τάξη χωρίζεται σε επαγγελματικούς τομείς. Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Β' τάξης περιλαμβάνει κοινά για όλους τους μαθητές μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επαγγελματικών τομέων.

γ) Η Γ' τάξη χωρίζεται σε ειδικότητες ανά τομέα. Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ' τάξης περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας που είναι κοινά για όλες τις ειδικότητες και μαθήματα ειδικοτήτων.

2. Προαχθέντες μαθητές της Α` τάξης ΕΠΑ.Λ. που εγγράφονται στη Β` τάξη μπορούν να ενταχθούν με αίτησή τους σε οποιοδήποτε τομέα επιθυμούν. Προαχθέντες μαθητές της Β` τάξης ΕΠΑ.Λ. που εγγράφονται στη Γ` τάξη μπορούν να ενταχθούν με αίτησή τους σε οποιαδήποτε ειδικότητα του τομέα που παρακολούθησαν στη Β` τάξη.».

Τι ίσχυε

Άρθρο 9
Πρόγραμμα Σπουδών Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου, όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.5 Άρθρο 66 ΝΟΜΟΣ 4386/2016  

1. Στην A΄, Β΄ και Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Η Α΄ τάξη έχει ενιαίο πρόγραμμα και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα προσανατολισμού και μαθήματα επιλογής. Η Β΄ τάξη διαχωρίζεται σε τομείς σπουδών και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας και τεχνολογικά επαγγελματικά μαθήματα του τομέα (θεωρητικά και εργαστηριακά). Η Γ΄ τάξη διαχωρίζεται σε ειδικότητες και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα ειδικότητας (θεωρητικά και εργαστηριακά). Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλογικά για το πρόγραμμα σπουδών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ.. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι αναθέσεις των διδασκόμενων μαθημάτων στους κλάδους−ειδικότητες εκπαιδευτικών όλων των τάξεων του ΕΠΑ.Λ..

2. Προαχθέντες μαθητές της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. που εγγράφονται στη Β΄ τάξη μπορούν να ενταχθούν με αίτησή τους σε οποιοδήποτε τομέα επιθυμούν. Προαχθέντες μαθητές της Β΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. που εγγράφονται στη Γ΄ τάξη μπορούν να ενταχθούν με αίτησή τους σε οποιαδήποτε ειδικότητα του τομέα που παρακολούθησαν στη Β΄ τάξη.
 
 

Σχόλια (11)

Πελοπίδας
|

Οι απόφοιτοι ΕΠΑΣ ή ΤΕΕ Β Κύκλου μπορούν πλέον να εγγραφούν στην Γ τάξη κοινής η άλλης Ειδικότητας?

Πάνος
|

Μαθητεία! Όταν τελειώσει κάποιος την μαθητεία του και κάνει και την πιστοποίηση θα πάρει το πτυχίο επιπέδου 5, στον τομέα της μηχανολογίας (τεχνικός οχημάτων), τελικά παίρνει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ή όχι, οι νόμοι που υπάρχουν δεν το ξεκαθαρίζουνε και αυτοί που τις εκδίδουν δεν ξέρουν καλά. Πρέπει το υπουργείο να το κοιτάζει αυτό!!

Μάλιστα...
|

@Ευσταθία Βάγ, με ποιο άρθρο ποιου νόμου ακριβώς , αποδυναμώνεται ο σύλλογος διδασκόντων για να το καταλάβουμε;

Ευσταθία Βάγ.
|

Πρέπει να καταλάβουμε όλοι τα θεμέλια του σχολείου είναι ο σύλλογος διδασκόντων. Όσο αποδυναμώνετε ο σύλλογος ,το σχολείο χάνει το ρόλο του, και μετατρέπετε σε φάμπρικα, που ο ιδιοκτήτης του λειτουργεί ως απόλυτος μονάρχης.

Κάλλια .
|

Μήπως να λάβουν υπόψη και μια μέρα την εβδομάδα, εργαστηριακό μάθημα σε χώρο εργασίας; Όπως στα ΤΕΕ, που οι μαθητές είχαν δια ζώσης την εμπειρία της ειδικότητας, 7 ώρες ανά βδομάδα.

Βασίλης
|

Στον νέο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να μπορούν να διεκδικήσουν θέση ευθύνης ( διευθυντή Ε.Κ., υποδιευθυντή Ε.Κ. τομεάρχη ) και οι καθηγητές των κλάδων ΤΕ που κατέχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ / ΣΕΛΕΤΕ .
Είναι αυτοί οι καθηγητές, που γνωρίζουν και στηρίζουν όλα τα εργαστήρια .
Άρα προς τι ο αποκλεισμός ;;;
Είναι άδικο να μη τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν στη διαδικασία, στο δίκαιο του Συντάγματος περί ισότητας.

Θανάσης
|

Μαθητεία; θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για μαθητεία όλων των ειδικοτήτων και όχι όπως μέχρι σήμερα. Πχ για την ειδικότητα του θερμόυδραυλικού δεν έχει προβλεφθεί μαθητεία.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Giannihs
Δεν υπάρχει "παράκαμψη του Συλλόγου". Πρόκειται για τυποποιημένο ιδεολογημα που λενε αυτοί που δεν κάνουν για διοίκηση.
Το καθηκοντολόγιο είναι απολύτως συγκεκριμένο.
Υπάρχουν και διέξοδοι νομικοί με τις υπογραφές από το 1/3 των μελών.
Πες αν μπορείς για παράδειγμα μια παράκαμψη του Σ. Δ. που γίνεται και δεν υπάρχει να υπάρξει νομική διόρθωση, θεσμικά προβλεπόμενη.
Η "υπερεξουσια" που λες είναι μια άλλη αδόκιμη λέξη. Ο Διευθυντής έχει εξουσίες από τον νόμο. Εσύ μπορείς να βάζεις και το "υπέρ" μπροστά αλλά διοικητικά, κάνουμε αυτό που προβλέπεται και τίποτε άλλο. Αν έχεις άποψη ότι κακώς έχει κάποιες εξουσίες, το εξηγείς εδώ με ένα σημείωμα κόστους-ωφέλους και το αιτιολογείςως πρόταση. Αν το διαπιστώνεις, έτσι στο ξεκάρφωτο, απλώς είσαι βαρίδι για να παρθούν γρήγορες αποφάσεις για να λειτουργήσει το σχολείο.
Τα θέματα του σχολείου είναι απολύτως συγκεκριμένα, πεπερασμένα, διακριτά, διαυγή, γνωστά, με γνωστές λύσεις που επιλέγουμε εναλλακτικά. Δεν χρειάζεται χουλιαρομετρημα, διαβούλευσεις, ομφαλοσοπησεις. Μόνο λύσεις. Εσύ καλείσαι να δίνεις λύσεις γρήγορες και αποτελεσματικες, στα πλαίσια του υπάρχοντος νόμου. Αν νομίζεις ότι ο σδ είναι σωματείο εργατικό που βγάζει ψηφισματα ή παράγει πολιτική, όπως αρκετοί, απλώς δεν κάνεις ως βαρίδι.
Επειδη πάρα πολλοί ήταν βαρίδια, για το σχολείο εδώ και πολλές δεκαετίες, ο υποδιευθυντής, ανέκαθεν επιλέγεται ως έμπιστος του διευθυντή και όχι ως άριστος. Καλύτερα έμπιστος , δηλ. Όχι βαρίδι, παρά άριστος εφευρέτης κ λυμάτων. Ως αιρετό της ψηφοφορίας του Σ. Δ, τον έλεγαν μόνον όσοι δεν ξέρουν τι παίζει ως πραγματικότητα.

nilka
|

Πολύ διδασκαλία διαβάζω,πρακτική εξάσκηση καθόλου. Μία μέρα την εβδομάδα θα πρέπει σε εργαστήρι, και 15 μέρες πριν της διακοπές σε κάποια εξωτερική μονάδα. Για την αποφοίτηση ένα θέμα ξεχωριστό ,μελέτη και κατασκευή.

GIANNHS
|

η επιλογη των υποδιευθυντων πρεπει να αλλαξει και να μην ειναι οι επιλογη αποκλειστικα και ΜΟΝΟ του εκαστοτε διευθυντη της σχολικης μοναδος.όχι υπερεξουσιες στους διευθυντες των σχολικων μοναδων σε επιπεδο που παρακαμπτεται ακομη και ο συλλογος διδασκοντων.

θανασης
|

**ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερο οικονομικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή που εδρεύει το ΕΠΑ.Λ. και πρακτική άσκηση---
--δηλαδη ποιος γιατι και πως θα καθοριζει το μαθημα πως θα υπολογιζεται στο πτυχιο κλπ κλπ;;
--πρακτικη ασκηση πιστευω να μην εννοει τα εργαστηριακα μαθηματα που ηδη υπαρχουν αλλα αυτη της προεραιτικης ταξης μαθητειας.στη μαθητεια μπορει να γινεται αυτο το ειδικο μαθημα με ιδιαίτερο οικονομικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή για τους ασκουμενους μαθητες που δουλευουν στην μαθητεια

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ