Επιστολή εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ Χανίων για τις φήμες περί μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό Λύκειο

24/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Από δημοσιεύματα του τοπικού και αθηναϊκού τύπου πληροφορηθήκαμε ότι η Διοίκηση επαναφέρει, με τρόπο επιτακτικό, το ζήτημα της κατάργησης υφιστάμενου Λυκείου της πόλης προκειμένου να ιδρύσει Πειραματικό Λύκειο. Οι πληροφορίες αυτές, μάλιστα, είδαν το φως της δημοσιότητας μετά την παραίτηση του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έγινε για τον λόγο αυτό.

Οι καθηγητές/τριες του 2ου ΓΕΛ Χανίων, κατόπιν όλων αυτών, δηλώνουμε ότι:

Θεωρούμε απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική την κατάργηση οποιουδήποτε Λυκείου της πόλης και της μετατροπής του σε Πειραματικό. Το ενδεχόμενο αυτό θα δημιουργήσει αξεπέραστα προβλήματα στους μαθητές/τριες, και στις οικογένειές τους, καθώς η διασπορά τους σε όμορα Λύκεια είναι πρακτικά αδύνατη λόγω του μεγάλου, ήδη, αριθμού των μαθητών/τριών των υπόλοιπων Λυκείων. Τα παιδιά αυτά, με βεβαιότητα, θα αναγκαστούν να εγγραφούν  σε Λύκεια εκτός του αστικού κέντρου. Ας αναφερθεί εδώ ότι στο σχολείο μας φοιτούν, ήδη, πάνω από 340 μαθητές/τριες. Επιπρόσθετα, το 2ο ΓΕΛ εξυπηρετεί μεγάλες πυκνοκατοικημένες περιοχές και γειτονιές μέσα στον αστικό ιστό της πόλης των Χανίων. Έτσι, οποιαδήποτε πρόταση κατάργησης της λειτουργίας του αφήνει, ηθελημένα, χωρίς σχολική στέγη εκατοντάδες οικογένειες.

Ακόμα, τα Λύκεια της πόλης, όπως και το δικό μας, δεν διαθέτει επαρκείς κτιριακές υποδομές για μία τέτοια μετατροπή(για παράδειγμα στο σχολείο μας λειτουργούν, ήδη, 2 τμήματα  σε προκατασκευασμένες αίθουσες).

Επιπλέον, μας προκαλεί, απορία το γεγονός ότι επανέρχεται το συγκεκριμένο ζήτημα ύστερα από τις αρνητικές τοποθετήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, των Συλλόγων Γονέων, της ΕΛΜΕ, του παραιτηθέντος αλλά και του τέως Διευθυντή Εκπαίδευσης, τέως και νυν Βουλευτών και Υπουργών. 

Καλούμε, επιτέλους, όλους τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό το γεγονός ότι η Διοίκηση επί τρία χρόνια δεν έπραξε τίποτα ώστε να δημιουργηθεί νέο σχολείο τη στιγμή, μάλιστα, που ήταν γνωστό το κτιριακό πρόβλημα.  Δεν δεχόμαστε να διαταράσσεται το απαραίτητο, για την εκπαιδευτική διαδικασία, καλό κλίμα των σχολείων μας με το να επαναφέρεται, κατά τακτά διαστήματα και αδικαιολόγητα, η απειλή της κατάργησης ενός σχολείου.

Ζητάμε τα αυτονόητα:

  • Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο.
  • Κανένας/μία μαθητής/τρια να μην εκδιωχθεί από το σχολείο της γειτονιάς του.
  • Να δοθεί εδώ και τώρα λύση στο κτιριακό πρόβλημα όλων των σχολείων. 
  • Κάθε άλλη ενέργεια θα μας βρει αντίθετους/ες.

ΚΘΑΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 2ου ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (15)

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@Φωτεινή
Αγαπητή, ΚΑΝΕΝΑΣ μαθητής και το επαναλαμβάνω ΚΑΝΕΝΑΣ μαθητής που φοιτά στο Λύκειο δεν θα εκδιωχθεί, δεν θα αλλάξει σχολικό περιβάλλον. Οι μαθητές της Α Λυκείου για το έτος 2024-2025 θα εισαχθούν με διαφορετικό τρόπο, αυτή θα είναι η ΜΟΝΗ αλλαγή, οι μαθητές που φοιτούν αυτή τη στιγμή στο συγκεκριμένο σχολείο θα αποφοιτήσουν από αυτό ΟΛΟΙ, άρα μην λέτε (γράφετε) πράγματα που δεν ισχύουν,
Καλή χρονιά να έχουμε με αλήθειες!!!

Η τακτική του υπουργείου!
|

Καλά, τόσα χρόνια γίνεται συζήτηση... Δεν μπορεί το υπουργείο να χτίσει ένα νέο σύγχρονο σχολείο;
Με αλλαγές τίτλου των υπαρχόντων σχολείων πάνε να κάνουν νέους θεσμούς;
Αλλά αυτό είναι το υπουργείο Παιδείας!

Master chef (την έχουμε σίγουρα τη Σούδα?)
|

@ΑΣΕΠΙΤΗΣ
Εάν καταφέρετε ποτέ να μετατρέψετε ένα σχολικό λεωφορείο σε Ferrari, εγώ και τη σκούφια μου θα σας βγάλω και στο Μόντε Κάρλο θα την οδηγήσω, μέχρι και καπετάνιος στο αεροπλανοφόρο σας θα γίνω.
Μια Ferrari την φτιάχνεις πάντα από την αρχή. Με εξαιρετικά υλικά, με υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία και με τους καλύτερους κι εμπειρότερους σχεδιαστές και μηχανικούς της Modena. Δεν παίρνεις ένα Cinquecento που του αλλάζεις φτερά, εξάτμιση και αναρτήσεις και το βαφτίζεις Monza SP1.
Γι' αυτό είναι άλλωστε και "μετρημένες".... ενώ εμείς πάμε όπως φαίνεται για μαζική παραγωγή. Θυμηθείτε πχ τι έγινε, με το κάθε πόλη και πανεπιστήμιο....

Φωτεινή
|

Έλεγε κάποτε ο αείμνηστος Δημήτρης Τσάτσος: "μόνο στην Ελλάδα πρέπει να εξηγήσεις γιατί 2+2 κάνουν 4. Να ξεκινήσω από το πιο απλό: εμένα, το μαθητή που φοιτώ στο λύκειο της γειτονιάς μου, με ποιο δικαίωμα με στέλνεις στην άλλη άκρη της πόλης; με ποιο δικαίωμα μου αλλάζεις σχολικό περιβάλλον; να με έστελνες όπου έπρεπε κατά τη γνώμη σου, από την 1η τάξη. Στη συνέχεια: πώς είναι δυνατόν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς να διαφωνούν και το ΥΠΑΙΘ να προχωρεί; Δε φτάνει το φτωχό μου μυαλό να το καταλάβει. Θέλεις πειραματικό; με γειά σου και χαρά σου. φτιάξε ένα νέο σχολείο (οι Κινέζοι έφτιαξαν νοσοκομείο πρόπερσι σε 10 μέρες) και θα σου πούμε μπράβο! Και θα έχεις και σ΄ύγχρονες υποδομές αρμόζουσες σε πειραματικό. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ (φίλε ασεπίτη).

Χανιώτης
|

@Ασεπίτης
Στη θεωρία έχετε απόλυτο δίκιο, ωστόσο στην αληθινή ζωή τα παιδιά δε διαβιούν ισοκατανεμημένα ανά οικοδομικό τετράγωνο. Επίσης, στην αληθινή ζωή οι μαθητές δεν ισοκατανέμονται στις σχολικές μονάδες (π.χ. η Γ΄ τάξη του Πειραματικού Γυμνασίου υπολείπεται κατά 40 ή και περισσότερους μαθητές από τις αντίστοιχες τάξεις των γυμνασίων της πόλης). Επίσης, το Πειραματικό Γυμνάσιο πήρε τη θέση ενός γυμνασίου που έφθινε σε μαθητικό πληθυσμό (όδευε για κλείσιμο) και δε διατάραξε σε τέτοιο βαθμό τη δυναμικότητα των όμορων σχολείων. Το Πειραματικό Λύκειο θα "εκτοπίσει" μεγαλύτερο αριθμό μαθητών (από τους φοιτούντες σε αυτό) προς ήδη κορεσμένα σχολικά συγκροτήματα.Είναι λοιπόν αντιληπτή η αναστάτωση που θα δημιουργηθεί.
Το Πειραματικό Λύκειο πρέπει να λειτουργήσει άμεσα (π.χ. χρήση εγκαταστάσεων του Δήμου) με ταυτόχρονη έναρξη κατασκευή σύγχρονου διδακτηρίου σε χώρο του Πολυτεχνείου Κρήτης (με το οποίο ευχής έργο είναι να διασυνδεθεί).
Το τι θα πούνε οι εκπαιδευτικοί τότε, είναι δικό τους θέμα. Στην εκπαίδευση, επίκεντρο είναι το παιδί.

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@Να μη γίνει και αεροπλάνο στο τέλος
Αρχικά να πω ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων αυτών σπάνια θα συμπληρώσει σε άλλο σχολείο (μη πρότυπο, μη πειραματικό) θα σταθώ όμως στο γεγονός ότι ΕΣΕΙΣ ο ίδιος χαρακτηρίζεται Ferrari την μετατροπή άρα αναγνωρίζεται την αξία αυτής της κίνησης.
Καλή πρωτοχρονιά.....και ας γίνει και αεροπλάνοφόρο!!!!!έχετε άλλωστε τη Σούδα

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@Χανιώτης
αγαπητέ τα ίδια θα λέμε....πάμε λοιπόν μια τελευταία φορά. Αυτή τη στιγμή στα Χανιά λειτουργούν 4 ΓΕΛ ημερήσια και 1 ΓΕΛ εσπερινό ας υποθέσουμε ότι φοιτούν κατά μέσο όρο 300 μαθητές σε κάθε σχολείο, έχουμε συνολικά 1500 μαθητές που φοιτούν στα ΓΕΛ της πόλης των Χανίων, Αύριο το ένα από αυτά τα σχολεία χαρακτηρίζεται πειραματικό μένουν τα υπόλοιπα 4 να λειτουργούν όπως λειτουργούσαν τόσο καιρό οι μαθητές μας λέτε δεν θα χωράνε γιατί; θα "γεννήσουν" και θα γίνουν περισσότεροι από 1500 που υποθέσαμε ότι φοιτούν σήμερα; θα υπάρξει ίση μετακίνηση από και προς το πειραματικό στην Α λυκείου την επόμενη χρονιά αυτό θα συμβεί οπότε ΟΛΟΙ θα χωρέσουν,
ΥΓ1: θα συμφωνήσω μαζί σας ότι θα ήταν προτιμότερο να χτιστεί ένα νέο σχολείο
ΥΓ2:άραγε αν ιδρυθεί νέο σχολείο οι εκπαιδευτικοί που φωνάζουν τώρα έχετε αναρωτηθεί τι θα κάνουν;
Καλή χρονιά να έχουμε

Χανιώτης
|

Η πλειοψηφία γονέων και εκπαιδευτικών είναι υπέρ της ίδρυσης πειραματικού λυκείου. Το πρόβλημα είναι πως εκεί θα φοιτήσουν οι απόφοιτοι του πειραματικού γυμνασίου και τα υπάρχοντα λύκεια ΔΕΝ επαρκούν κτιριακά και χωροταξικά. Η λύση είναι όχι η μετατροπή υφιστάμενου σχολείου (γενική υποβάθμιση της λυκειακής εκπαίδευσης στην πόλη μας), αλλά η ίδρυση νέου σχολείου (αναβάθμιση).

Να μη γίνει και αεροπλάνο στο τέλος
|

@ΑΣΕΠΙΤΗΣ 25 Δεκ 2023 19:41
Σ' ένα (οποιοδήποτε) σχολείο που οι εκπαιδευτικοί του "πάνε κι έρχονται".... ΔΕΝ αφορά-επηρεάζει τους μαθητές?
Θα περιμένατε ποτέ θετικά αποτελέσματα, από τη "μετατροπή" πχ ενός σχολικού λεωφορείου σε Ferrari?

Γιώργος
|

Ένα από τα αιτήματα λέει:
Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο".

Από πότε η μετατροπή ενός σχολείου σε πειραματικό βαφτίζεται κατάργηση και κλείσιμο;

Κατά τα άλλα το κείμενο ακολουθεί την κλασική συνδικαλιστική λογική του να πλασάρεται ένα άκρως συντεχνιακό αίτημα " Δεν θέλουμε πειραματικά γιατί χάνουμε τις οργανικές" ως δήθεν αγώνας και επανάσταση.

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@Ερωτήματα για τα Πειραματικά
αν λοιπόν ιδρύονταν από την αρχή ένα πρότυπο ή ένα πειραματικό θα ήσουν θετικός ή θα έσκουζες στα κάγκελα πάλι;
καλές γιορτές χωρίς....γκρίνια!!!!

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@ΠΕ19
Τα σχολεία αγαπητέ/τή έχουν ως προτεραιότητα τους μαθητές τους και ΟΧΙ τους εκπαιδευτικούς που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αυτά.
Από όλα όσα γράφεις αυτά που αφορούν τους μαθητές είναι τα μισά από αυτά που αφορούν τους εκπαιδευτικούς;
Καλές γιορτές με αγώνες!!!!

ΠΕ19
|

Η επιλογή μετατροπής σχολείων σε πειραματικά κ.λ.π. είναι λάθος.
1ο Που θα πάνε οι μαθητές της περιοχής (Άλυτο)
2ο Τι θα γίνουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ?
α) Μένουν μέχρι να κριθούν και μετά βλέπουμε
Μα έτσι δεν είναι "μεροληπτική" η κρίση ?
Δηλα΄δή να υπάρχει κενή θέση σε Π-Π ΑΝ ο εκπαιδευτικός δεν κριθεί κατάλληλος ο οποίος και χάνει την οργανική του !!!
β) Φεύγουν και γίνεται κρίση από το μηδέν
Δηλαδή ο εκπαιδευτικός χάνει την οργανική του !!!
Σε όλες τις περιπτώσεις η μετατροπή υφιστάμενων σχολείων σε Π-Π είναι ΛΑΘΟΣ Αν θέλουμε να υπάρξουν Π-Π θα πρέπει να ιδρύσουμε και όλα από το ΜΗΔΕΝ με κατάλληλη κτιριακή υποδομή, με κρίση του προσωπικού, με μεταφορές ΟΛΩΝ των μαθητών και μαθητές από όλη την πόλη η το Νομό.

ασεπίτης
|

Λέτε ότι 2 τμήματα λειτουργούν σε προκατασκευασμένες αίθουσες....η λύση υπάρχει και είναι απλή δημιουργούνται 2 τμήματα λιγότερα!!!!
Λέτε ότι η διασπορά των μαθητών του 2ου ΓΕΛ σε όμορα σχολεία είναι αδύνατη λόγω μεγάλου αριθμού μαθητών σε αυτά, ξεχνάτε ότι η στελέχωση του πειραματικού θα γίνει από μαθητές της πόλης άρα όσοι φύγουν από τα άλλα σχολεία τα κενά τους θα καλύψουν οι μαθητές που δεν θα επιλεγούν στην Α Λυκείου γιατί οι άλλοι μαθητές θα αποφοιτήσουν από το πειραματικό.
Τον πραγματικό λόγο όμως που σας "καίει" δεν μας λέτε και αυτός είναι το χάσιμο των οργανικών και η επιλογή άλλων εκπαιδευτικών που επιθυμούν να υπηρετήσουν στο πειραματικό.
Όποιος δε θέλει να ζυμώσει 10 μήνες κοσκινίζει...

Καλές γιορτές με υγεία και αγώνες!!!!

Ερωτήματα για τα Πειραματικά
|

Τι "φάμπρικα" είναι αυτή που έχει ανοίξει με τα πειραματικά/πρότυπα;
Από πού ακούστηκε να "ξεσπιτώνουν" άλλα Λύκεια ή Γυμνάσια;
Αντί να δημιουργούν υποδομές, καταστρέφουν.
Ποιό είναι τελικά το παράδειγμα που περνάνε στην κοινωνία;
Μήπως ήρθε ο καιρός να τελειώσει αυτή η αποτυχημένη ιστορία και να κοιτάξει το υπουργείο τα προβλήματα ΟΛΩΝ των σχολείων;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ