Κ. Πιερρακάκης: Με "ανάγνωση" του άρθρου 16, όπως η επιβολή διδάκτρων σε ΕΑΠ και Μεταπτυχιακά, και του ενωσιακού δικαίου ο νόμος για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια

Δεν υπήρχαν το 1975 εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ούτε Μεταπτυχιακά, ούτε ΕΘΑΑΕ

10/01/2024

Άκουσε το άρθρο

Στην "ανάγνωση" του άρθρου 16, όπως έγινε με την επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ και στα Μεταπτυχιακά, και όχι στο άρθρο 28 θα στηριχθεί ο νέος νόμος για τα Μη Κερδοσκοπκά-Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, σύμφωνα με νέες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη.

Συγκεκριμένα, οι νέες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας σχετικά με το άρθρο 16 του Συντάγματος έχουν ως εξής:

  • Στο Σύνταγμα υπάρχει ο όρος "ανάγνωση", όπως πως λέμε το Σύνταγμα ερμηνεύεται. 
  • Υπό αυτή την έννοια αυτή θα μπορούσε κανείς να  προσθέσει τα εξής:
  • Να δει την εξέλιξη της  ερμηνείας του άρθρου 16 μέσα στον χρόνο . Αν ανοίξουμε το άρθρο 16 και αρχίσουμε  να  το διαβάζουμε θα δούμε ότι  υπάρχει η λέξη δωρεάν . Όμως έχουμε δίδακτρα στο Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, στα Μεταπτυχιακά.
  • Τι έχει έρθει να πει το  Συμβούλιο της Επικρατείας  εδώ; Ότι  το 1975 δεν υπήρχαν Μεταπτυχιακά, οπότε μπορούμε να έχουμε δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά , παρότι λέμε δωρεάν στο Σύνταγμα. 
  • Τι κάναμε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο; Έχουμε δίδακτρα και στα Προπτυχιακά. 
  • Τι έχει πει η διοικητική δικαιοσύνη;   Έχει πει ότι δεν υπήρχε  εξ αποστάσεως εκπαίδευση το 1975, όπως υπάρχει σήμερα στο ΕΑΠ  . Άρα μπορεί να γίνει αυτή η ερμηνεία. 
  • Υπάρχουν και πολλές άλλες μεταβολές  που έχουν συντελεστεί μέσα στον χρόνο. 
  • Το 1975 δεν υπήρχε η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)  και δεν υπήρχαν και σχετικές ενωσιακές  αποφάσεις  .
  • Σε ότι αφορά τα παραρτήματα  με πιο θεμελιώδεις  αυτές που αναφέρονται στις  γνωμοδοτήσεις των κορυφαίων καθηγητών συνταγματικού δικαίου , όπου αυτές έρχονται να φωτίσουν  αυτή την ανάγνωση του Συντάγματος, θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνει  ο σχετικός νόμος για το εθνικό συμφέρον 

Το ΣτΕ για τα δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά

Το Συμβούλιο της Επικρατείας  στο σκεπτικό της  απόφασής του για την επιβολή διδάκτρων στα Μεταπτυχιακά ,  μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής:

  • Όταν ο συντακτικός νομοθέτης θέσπισε με το Σύνταγμα του 1975 το εν λόγω κοινωνικό δικαίωμα και για την ανώτατη εκπαίδευση είχε υπόψη του το θεσμικό πλαίσιο και το κόστος λειτουργίας των προπτυχιακών σπουδών ενώ απουσίαζαν σχεδόν από τα ελληνικά πανεπιστήμια οι μεταπτυχιακές σπουδές (βλ. σελ. 5 Εισηγητ. Εκθ. ν. 1268/82) και το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο.
  • Ενόψει αυτού, ως προς τις μεταπτυχιακές σπουδές και την εκπόνηση διδακτορικής εργασίας εναπόκειται στην εκτίμηση του κοινού νομοθέτη, να επιβάλλει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές εκτός από την κρατική επιχορήγηση και δίδακτρα, για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.

Η απόφαση 705/2010 Διοικητικού Εφετείου Πατρών

Το Διοικητικό Εφετείο Πατρών στην με πλειοψηφία (2 προς 1) απόφασή του για την επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ, μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:

  • Το δικαίωμα παροχής δωρεάν παιδείας από τα κρατικά εκπαιδευτήρια έχει πεδίο εφαρμογής στις καθιερωμένες τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δηλαδή τη στοιχειώδη, τη μέση και την ανώτατη».
  • Το κοινωνικό  δικαίωμα στη δωρεάν παιδεία δεν ισοδυναμεί και με γενική απαγόρευση επιβολής διδάκτρων για φοίτηση σε κρατικά εκπαιδευτήρια.
  • Είναι, κατ’ αρχάς, θεμιτή η είσπραξη διδάκτρων για εκπαιδευτικές υπηρεσίες, που δεν εντάσσονται στο τυποποιημένο σύστημα σπουδών είτε γιατί προβλέπονται ως δεύτερη ευκαιρία για πολίτες τους οποίους εγγράφουν χωρίς διαγωνισμό (δια βίου εκπαίδευση) είτε γιατί διεξάγονται εκτός διδακτηρίων και με ειδικές εκπαιδευτικές μεθόδους (εξ αποστάσεως εκπαίδευση). 

Τα κριτήρια 

Η δικαστική απόφαση αιτιολογεί τα κριτήρια για την επιβολή διδάκτρων ως εξής:  

  • Και τούτο, γιατί η εν λόγω εκπαίδευση δεν περιλαμβάνεται σ’ αυτήν που απευθύνεται κυρίως προς όλους τους νέους, την οποία το Σύνταγμα χαρακτηρίζει ως βασική αποστολή του Κράτους και αποβλέπει στην επιστημονική κατάρτιση και επαγγελματικό προσανατολισμό αυτών στο γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους, αλλά παρέχεται πρωτίστως και κυρίως σε πολίτες είτε για συμπλήρωση των γνώσεών τους είτε για επαγγελματικό αναπροσανατολισμό της ζωής τους.
  • Κατά συνέπεια, δεν προσκρούει στη συνταγματική αρχή της δωρεάν παιδείας η καταβολή χρηματικού ποσού συμμετοχής στις δαπάνες εκπαίδευσης του ΕΑΠ, που ... έχει ως βασική αποστολή τη συνεχή επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των πολιτών.
  • Τούτο δε επιτυγχάνεται με μορφές εκπαίδευσης που δεν απαιτούν αναγκαίως συνεχή παρακολούθηση και πραγματοποίηση φροντιστηριακών ή εργαστηριακών ασκήσεων αλλά μπορούν να παρέχονται με τη χρήση των σύγχρονων τεχνικών μέσων επικοινωνίας ή ενημέρωσης. 

Επομένως,   είναι ένα νέου τύπου πανεπιστήμιο, τονίζει το δικαστήριο στην απόφασή του,  το οποίο διαφέρει ουσιωδώς από τα υπόλοιπα, τόσο ως προς την οργανωτική δομή του, όσο και κυρίως ως προς τη μέθοδο διδασκαλίας που ακολουθεί, δηλαδή την εξ αποστάσεως μετάδοση γνώσεων. Ενόψει τούτου, η συμμετοχή των φοιτητών του στις δαπάνες λειτουργίας του (άρθρο 5 παρ. 6 του ν. 2552/1997) δεν είναι αντίθετη στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της δωρεάν παιδείας .

Σχόλια (28)

ΑΡΘΡΟ 120
|

@MΑΛΙΣΤΑ
Τώρα σοβαρά, πιστεύεις ότι δεν μπορεί να πληρώσει φροντιστήρια και έξοδα σε άλλη πόλη αλλά μπορεί να πληρώσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Μάλλον δεν έχεις ιδέα από δίδακτρα.

TA RESTA
|

ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΟΡΗΓΟΥΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ.

Μάλιστα...
|

@ΑΡΘΡΟ 120, οι γονείς των παιδιών που "έλιωσαν" στο διάβασμα αλλά δεν πέρασαν στην πόλη που μπορούσαν να σπουδάσουν λογω έλλειψης οικονομικής δυνατότητας αλλά και αυτών που διάβασαν όσο μπορούσαν χωρίς τη συνδρομή φροντιστηρίων ή ιδιαίτερων και δεν πέρασαν εκεί που στόχευαν, παρακαλάνε να ανοίξουν μη κρατικά Πανεπιστήμια!

Θεματοφύλακες του Συντάγματος
|

Κανένας δεν προσπαθεί να καταλύσει το Σύνταγμα με τη βία ωστε να δικαιολογείται η επίκλιση σας στο άρθρο 120.

ΥΓ
Δεν βλέπω όμως τον πατριωτισμό σας για τις περιπτώσεις κομμάτων και μέσα στη βουλή που απώτερος τους στόχος είναι η κατάλυση του Συντάγματος που με τόση θέρμη θέλετε να τηρήσετε τώρα.

Μάντης Συνταγματολόγος
|

@ΑΡΘΡΟ 120

Ο νόμος δεν έχει καν κατατεθεί ακόμη, και συνεπώς δεν έχει κριθεί ως αντισυνταγματικός. Οταν κατατεθεί και έφοσον κριθεί αντισυνταγματικός απο ανώτατο δικαστήριο, θα φωνάζουμε για την αντισυνταγματικότητα του αν δεν αποσυρθεί.

@ΑΡΘΡΟ 120 12 Ιαν 2024 08:09
|

Κάνετε λάθος. Το Βρετανικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δίνει πτυχία και είναι ψηλότερα στις κατατάξεις από όλα τα Ελληνικά ΑΕΙ εκτός του ΕΚΠΑ.

ΑΡΘΡΟ 120
|

@Σωτήρης

Την εποχή στην οποία αναφέρεσαι ΚΑΝΕΝΑ κορυφαίο πανεπιστήμιο δεν δίνει τέτοια πτυχία που λες . Και σας το ξαναλέω γιατι προσπαθήτε να αλλάξετε τη συζήτηση. Ο νόμος είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ και θα έχετε απάναντι πλέον ΄τους γονείς των παιδιών που έλιωσαν στο διάβασμα. Σε λίγο καιρό δεν θα είναι πλέον αντιπαλός η κυβέρνηση αλλά αυτοί που θέλουν να πατήσουν στις πλάτες των παιδι΄ων που πραγματικά αρίστευσαν για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο. Θα είναι αντίπαλος σας η πραγματική αριστεία. Προσεχώς...

Σωτηρης
|

την εποχη που τα κορυφαια πανεπιστημια στο κοσμο...ιδιωτικα και δημοσια κερδοσκοπικα η μη...προσφερουν πτυχια και μεταπτυχιακα online....εμεις κουβεντιαζουμε αν θα εχουμε ιδιωτικα αει !!!! ...μα ηδη μεσω κολλεγιων τα ξενα δημοσια και μη πανεπιστημια δινουν πτυχια...ειναι ηδη εδω !!! και λογο οτι δεν μπορει η χωρα να επιβαλλει απαγορευσεις και περιορισμους μονοδρομα σε ξενα δημοσια ΑΕΙ ..το μονο που μπορει να κανει ειναι να επιβαλλει τριτοκοσμικους περιορισμους και απαγορευσεις-αποκλεισμους...(οχι ακαδημαικα δικαιωματα κτλπ)...με διαφορα νομοθετηματα που βγαζουν γελιο....το ξερατε οτι αν παρακολουθησει καποιος online σπουδες και αποδειξει οτι κατα την διαρεκια των σπουδων και των εξετασεων ζουσε στη κακαβια λιγα χιλιομετρα μεσ αστην αλβανια το πτυχιο αναγνωριζετε αλλα αν ζουσε στο νεοχωρι λιγα χιλιομετρα μεσα στην ελλαδα τοτε το πτυχιο ειναι μη αναγνωρισμενο....και ας ειναι απο το Harvard !!! ....επικα τριτοκοσμικοι

ΠΕ19
|

Επί πληρωμή αριστεία !!!!!!

Άρθρο 120
|

Τώρα σοβαρά πιστεύετε ότι οι γονείς των οποίων τα παιδιά έλιωσαν για να περάσουν από το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα καθίσουν με σταυρωμένα χέρια.
Έχετε σκεφτεί την πιθανότητα να ακολουθήσουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ δικαστικές προσφυγές εναντίον τον πτυχιών των ιδιωτικών πανεπιστημίων αλλά και κατά του ίδιου του νόμου και όλοι αυτοί που πλήρωσαν για σπουδές να χάσουν τα λεφτά τους;
Να είστε σίγουροι ότι αυτό θα γίνει.

@@ @@ .. @Δικολαβίστικες τεχνικές 10 Ιαν 2024 23:17
|

Και ο ΕΛΚΕ μπορεί να γίνει ΝΠΙΔ. Τι σε πειράζει;

@ ΝΠΔΔ
|

Τι σχέση έχει το Coloumbia με το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο που είναι ΝΠΔΔ;
Σύμφωνα με το άρθρο 16, η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν είναι εφικτή.
Σκέπτομαι ότι ίσως σε συνεργασία με ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο (πχ ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ...) θα μπορεί να λειτουργήσει ως παράρτημα με διαχείριση μέσω ΕΛΚΕ(=ΝΠΔΔ) του συγκεκριμένου πανεπιστημίου (προτείνω δίχως να είμαι νομικός).
Για αυτό το λόγο, αλλά και για τα ερευνητικά προγράμματα, επιβάλλεται να μειωθεί η γραφειοκρατία στους ΕΛΚΕ με νομοθετική ρύθμιση του υπουργού, δίχως να παραβαίνει το άρθρο 16, δηλαδή οι ΕΛΚΕ είναι ΝΠΔΔ. Έπρεπε να έχει γίνει ήδη, δίχως να χάνεται αδίκως χρόνος σε περιπλανήσεις για παράβαση του άρθρου 16.

ΝΠΔΔ
|

Με ποια λογική θα γίνει π.χ. το Columbia ΝΠΔΔ; Θα βαφτίσουμε το κρέας ψάρι;

Φιλόλογος απών
|

Κάποτε ήταν το άρθρο 114, το οποίο είχε θρέψει μια μεγάλη γενιά αγωνιστών στα χρόνια του '60 ενάντια στην καταπάτηση του τότε συντάγματος που επιχειρούσαν οι ίδιες υπερσυντηρητικές δυνάμεις που το είχαν συντάξει. Τώρα είναι το άρθρο 120 του συντηρητικού συντάγματος του 1975 που είχε συντάξει ο ιδρυτής του κυβερνώντος κόμματος, το οποίο άρθρο προβλέπει τον ίδιο το λαό ως εγγυητή τήρησής του. Ως γνωστόν σ' αυτό το σύνταγμα περιέχεται το διαβόητο άρθρο 16 (που απαγορεύει με απόλυτη σαφήνεια την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων), το οποίο είναι έτοιμοι οι νυν κυβερνώντες να καταπατήσουν βάναυσα με τις ευφάνταστες "αναγνώσεις" τους! Ο κίνδυνος να αναβιώσουν οι ματωμένες μέρες του '60 είναι τρομακτικός κι αυτό αποτελεί μια προοπτική απόλυτα καταστροφική για την ετοιμόρροπη κοινωνία μας...

Φαίνεται πως έχουν σοβαρές νομικές δυσκολίες
|

Για να προσφεύγουν σε όλες αυτές τι (τραβηγμένες από τα μαλλιά) ερμηνείες φαίνεται πως έχουν σοβαρές νομικές δυσκολίες. Αργά το καταλάβανε.

@ @@ .. @Δικολαβίστικες τεχνικές
|

Τα ερευνητικά κέντρα μπορεί να είναι ΝΠΙΔ καθόσον δεν υπάγονται στο άρθρο 16, και δεν παρέχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση και πανεπιστημιακούς τίτλους. Βαλτός είσαι μου φαίνεται.

@@ .. @Δικολαβίστικες τεχνικές 10 Ιαν 2024 18:35
|

Δεν ισχύει αυτό. Είναι θέμα δημόσιας λογιστικής. Σε Ερευνητικά Ιδρύματα που οι ΕΛΚΕ τους είναι ΝΠΙΔ τα πράγματα είναι εξαιρετικά πιο ευέλικτα.

Ελληνική γλώσσα και νόμος 4957
|

Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει "H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση". Δεν περιλαμβάνει ούτε τα ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα (π.χ. ερευνητικά κέντρα).

Καλύπτει την οργάνωση προγραμμάτων σπουδών ελληνικών παν/μιων σε συνεργασία με κάποιο ξένο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου του ελληνικού πανεπιστημίου. Αυτό ακριβώς το προβλέπει για ξενόγλωσσα προγράμματα ο νόμος 4957 (2022), αλλά μόνο για αλλοδαπούς φοιτητές.

@ .. @Δικολαβίστικες τεχνικές
|

Οι ΕΛΚΕ υποφέρουν από την γραφειοκρατία του ΥΠΑΙΘΑ και όχι επειδή είναι ΝΠΔΔ. Δηλαδή αυτή είναι η τακτική του υπουργού στα πανεπιστήμια, όποιο δεν θέλει γραφειοκρατία να γίνει ιδιωτικό!
Καθήκον του υπουργού είναι να καταργήσει την γραφειοκρατία στα δημόσια πανεπιστήμια (μόνον αυτά προβλέπει το άρθρο 16) και όχι να έχει πρώτο μέλημα του πως θα παραβιάσει το άρθρο του Συντάγματος, πραξικοπηματικά, για να απαλλαγούν τα πανεπιστήμια από την γραφειοκρατία μόνον αν γίνουν ιδιωτικά! Το “Αγαπούλα πούλα” θα μας εφαρμόσει για πολιτική κατά της γραφειοκρατίας;

ΧΨ
|

Τέρμα οι αναθεωρήσεις του Συντάγματος.
Με "ανάγνωση " του Συντάγματος και ερμηνεία
λύνονται όλα τα θέματα.
Χουντικά κάποια άρθρα, ξεπερασμένα,

Δημοκρατικά πράγματα, όχι αναθεωρήσεις και άλλες βλακείες παρωχημενες

Αναθεώρηση
|

Για ό,τι δεν υπήρχε το 1975 κάντε αναθεώρηση και όχι παραβίαση.

@Δικολαβίστικες τεχνικές 10 Ιαν 2024 12:17
|

"Για αυτό προσπαθεί ο υπουργός να κάνει και τους ΕΛΚΕ ΝΠΙΔ (ιδιωτικού Δικαίου) για να καταστρατηγήσει και με αυτό τον τρόπο το άρθρο 16." Αυτό είναι σωστή κίνηση γιατί θα υπάρχει ευελιξία με τα χρήματα που _ΦΕΡΝΟΥΝ_ οι ίδιοι οι ΔΕΠ στο ΑΕΙ. Αν δεν υπάρχει ευελιξία δεν φέρνουν. Αυτή τη στιγμή φέρνει κάποιος Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση και πρέπει να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός από ....Συνέλευση Τμήματος!!!!! Αυτά μόνο στην Ελλάδα: φέρνω χρήματα και όλοι μαζί λένε πώς θα τα χαλάσω στην έρευνά μου. Δεν πάμε καλά.

Υπουργέ, άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;
|

Και στο προπατορικό αμάρτημα να ανατρέξεις δεν αλλάζει η ερμηνεία του άρθρου 16.
Ούτε υπάρχουν αντικρουόμενα, ούτε αλληλο-αναιρούμενα άρθρα στο Σύνταγμα.
Η μόνη δημοκρατική διαδρομή είναι μέσω της επόμενης αναθεωρητικής Βουλής, όπου μπορεί να τεθεί θέμα αλλαγής του άρθρου 16.
Αναστολή άρθρου του ισχύοντος Συντάγματος ισοδυναμεί με πραξικόπημα. Το κόμμα που ίδρυσε ο Κ. Καραμανλής, που έφερε την μεταπολίτευση με το ισχύον Σύνταγμα του 1975, που όλες οι άλλες κυβερνήσεις τήρησαν, θα το κυλήσετε σε Συνταγματική εκτροπή, δίκην των Ιουλιανών του 1965 που οδήγησαν στο πραξικόπημα του 1967;

Το Συνταγμα πάντα με ανάγνωση ερμηνεύεται
|

Και το Συνταγμα είναι σαφές: "η σύσταση ανωτάτων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται". Οταν αλλάξει το Συνταγμα τα ξαναλέμε.

Κοινή λογική
|

Όταν το Σύνταγμα λέει ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ χαρακτήρα ΔΗΜΟΣΙΟ, τι είδους ανάγνωση επιδέχεται;
Να κάνουμε το άσπρο μαύρο;
Να διδάσκουμε δηλαδή τους πολίτες ότι ο νόμος και μάλιστα ο ύψιστος είναι κουρελόχαρτο;
Και τι να πούμε πια στους μαθητές μας για το σεβασμό στον νόμο, για τον Σωκράτη, για τα θεμέλια μιας πολιτείας δικαίου;
Δεν ντρέπονται καθόλου ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας;

Δικολαβίστικες τεχνικές
|

Το 1975 (και πριν) ανά τον κόσμο (τουλάχιστον Αμερική, Αγγλία) υπήρχαν ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά το Σύνταγμα της μεταπολίτευσης του 1975, καθόρισε ότι στην Ελλάδα θα παρέχεται ΜΟΝΟΝ δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Το ΕΑΠ και τα μεταπτυχιακά προγράμματα που εισπράττουν δίδακτρα είναι ΝΠΔΔ (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου) και δεν υπάρχει αντίφαση με το άρθρο 16, όπως δεν υπάρχει και με τους ΕΛΚΕ που είναι ΝΠΔΔ και εισπράττουν από ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα παντός φύσεως. Τα ΝΠΔΔ αυτά εισπράττουν υπέρ του Δημοσίου πανεπιστημίου και των Δημόσιων λειτουργών του που είναι τα μέλη ΔΕΠ και οι ερευνητές.
Για αυτό προσπαθεί ο υπουργός να κάνει και τους ΕΛΚΕ ΝΠΙΔ (ιδιωτικού Δικαίου) για να καταστρατηγήσει και με αυτό τον τρόπο το άρθρο 16.
Έχουν λυσσάξει τα οικονομικά συμφέροντα που αδημονούν να επιβάλλουν τις ανεξέλεγκτες συνθήκες της ελεύθερης (και εντελώς ανεξέλεγκτης στην Ελλάδα) κερδοσκοπίας που έχει ρημάξει τις τσέπες μας και στην τριτοβάθμια. Αυτούς και μόνον εκπροσωπείς εσύ υπουργέ και η κυβέρνηση σου.
Στο Σύνταγμα που πάτε να παραβιάσετε, ορκιστήκατε πίστη στο Σύνταγμα του 1975, και οφείλετε να την τηρείτε. Οι υπόλοιποι από μας, που ορκιστήκαμε πίστη στο Σύνταγμα θα την διαφυλάξουμε, και ο αγώνας θα γίνει σε όλα τα επίπεδα νομικών και δημοκρατικών μεθόδων διεκδίκησης.

Μάλλον θα σας γράψει η Ιστορία
|

Υπουργέ, εγώ λέω να στείλεις την "ανάγνωση" του αρ. 16 που κάνουν οι νομικοί σύμβουλοι που διόρισες.... σε κανένα ξένο ευρωπαϊκό δικαστήριο, να δεις τι θα σου πούνε για το εάν εφαρμόζεις ορθά τα άρθρα του Συντάγματος της χώρας σου.

εύγε!!!
|

Λάστιχο το Σύνταγμα για πολλοστή φορά!!!
Η επιτομή της Δημοκρατίας και της ''πολιτικής ορθότητας''!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ