Επανεξετάζεται το πλαίσιο απουσιών των μαθητών

Επαναφορά των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων -Προβληματισμός στο υπ. Παιδείας για το ελληνικό φαινόμενο μετά το Μάρτιο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες.

23/01/2024

Ενημερώθηκε: 24/01/2024, 08:24

Άκουσε το άρθρο

Την επαναφορά του παλαιού συστήματος  διαχωρισμού  των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, μελετά   το  υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δήλωση ανώτατης πηγής της πολιτικής ηγεσίας στο esos.

Η ίδια πηγή ανέφερε στο esos ότι:

Α. Το ανώτατο όριο των 114 απουσιών δεν θα αλλάξει , καθώς αποτελεί διεθνής πρακτική να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αριθμό απουσιών που να αντιστοιχεί περίπου στο 10% επί του αριθμού των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας.

Β. Από τότε που καταργήθηκαν ο δικαιολογημένες απουσίες, πάνω από το 50% των μαθητών στο Γυμνάσιον και Λύκειο εξαντλούν το ανώτατο όριο των 114 απουσιών.

Γ. Στο Λύκειο   από το 2017-18 , που καταργήθηκαν οι δικαιολογημένες  παρατηρείται σταθερά κάθε χρόνο μία αύξηση κατά  30%  . Στο δε Γυμνάσιο η αύξηση το προηγούμενο σχολικό έτος , το 2022-23, άγγιξε το 50%,  σε σχέση με το 2017-18. 

Γ. Μας έχει προβληματίσει και το      φαινόμενο   οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου, μετά το Μάρτιο,  να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες, καθώς οι μαθητές κάνουν χρήση των απουσιών αυτή τη χρονική περίοδο για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Στο "απυρόβλητο" οι απουσίες των μαθητών παρά την κόκκινη κάρτα από την ΑΔΙΠΠΔΕ

Παρά την “κόκκινη” κάρτα ΑΔΙΠΠΔΕ στην κατάργηση των “δικαιολογημένων” απουσιών των μαθητών,  το   καθεστώς των απουσιών που θεσμοθετήθηκε επί υπουργίας "Γαβρόγλου" παραμένει στο "απυρόβλητο".

Με το νόμο "Γαβρόγλου" καταργήθηκε η διάκριση των απουσιών   σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες.

Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

Η  ΑΔΙΠΠΔΕ  ήδη έχει "κρούσει" τον κώδωνα του κινδύνου προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  για την κατάργηση των “δικαιολογημένων”  απουσιών των μαθητών, υπογραμμίζοντας τα εξής:

Α. Απαιτείται ιδιαίτερα προσοχή να μην μετατραπεί η «επικρατούσα τιμή» σε επικρατούσα τάση, μεταξύ των μαθητών, για πλήρη «αξιοποίηση» των απουσιών που «δικαιούνται».

Β. Αυτή η εξέλιξη θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στους μαθητές και θα δημιουργούσε διδακτικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και λειτουργικά προβλήματα στις σχολικές μονάδες.

“Μπροστά” οι μαθητές των ΓΕΛ σε απουσίες
 
Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν στο πληροφοριακό σύστημα MySchool, κατά το σχολικό έτος 2017-18 , που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών, καταχωρίστηκαν απουσίες για 75.037 μαθητές που φοίτησαν στη Γ’ τάξη των ΓΕ.Λ. και 23.588 μαθητές που φοίτησαν στη Γ’ τάξη των ΕΠΑ.Λ.

Σύμφωνα και με τα δεδομένα, οι μαθητές της Γ’ ΓΕ.Λ. έχουν υψηλότερο μέσο όρο απουσιών από τους μαθητές της αντίστοιχης τάξης των ΕΠΑ.Λ. , ενώ και για τους δυο πληθυσμούς η επικρατούσα είναι η ίδια (114 απουσίες).

Φύλο και απουσίες μαθητών

Τα αγόρια έχουν υψηλότερο μέσο όρο απουσιών από τα κορίτσια και, επίσης, η διάμεση τιμή απουσιών είναι μεγαλύτερη για τα αγόρια σε όλες τις τάξεις.

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που κατά τη σχολική χρονιά 2017-18 φοίτησαν στην Γ’ τάξη ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ,  στην περίπτωση των ΓΕ.Λ. τα κορίτσια έχουν υψηλότερο μέσο όρο απουσιών από τα αγόρια και υψηλότερη διάμεση τιμή, ενώ αντίστροφα στα ΕΠΑ.Λ. τα αγόρια έχουν υψηλότερο μέσο όρο απουσιών και υψηλότερη διάμεση τιμή.

Το “παζάρι” με τις απουσίες τον Απρίλιο

Στο γνωστό ελληνικό “φαινόμενο” των απουσιών στη Γ Λυκείου μετά τον Απρίλιο,  που έχει -σχεδόν- “νομιμοποιηθεί” εδώ και πολλά χρόνια από τους εκάστοτε υπουργούς Παιδείας, αφού το σχολιάζουν δημοσίως, αλλά δεν το “θεραπεύουν”, αναφέρθηκε, το έτος 2019, ο τότε υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “παζάρι” απουσιών.

Υπουργός: Από τις αρχές Απριλίου αρχίζει το παζάρι με τις απουσίες  . Οχι ,έχω τόσες, δώστε μου λίγο παραπάνω, δεν έρχονται (σχολείο). Αυτό είναι σαν ένα κύτταρο καρκινικό που έχει φάει την Γ Λυκείου και τώρα πάει στη Β Λυκείου. Είναι όλη η κοινωνία μπλεγμένη, γιατί έχει δημιουργηθεί μια νοοτροπία.

Η νοοτροπία αυτή λέει ότι εγώ έχω εμπιστοσύνη για να μπαίνεις στο πανεπιστήμιο, όχι στο δημόσιο σχολείο αλλά στα Φροντιστήρια.

Δημοσιογράφος: Και μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο αγράμματος.

Υπουργός: Αυτό που λέτε είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον, διότι το Φροντιστήριο και η παραπαιδεία κυρίως δεν είναι το Φροντιστήριο το πρόβλημα αλλά η παραπαιδεία, σου λέει το εξής: Εγώ ρε παιδί μου δεν θα σου μάθω γράμματα θα σου μάθω πως να μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο.

Το μεγάλο μας ερώτημα είναι μπορούμε αυτή τη γάγγραινα σιγά-σιγά να  μπορέσουμε να τη θεραπεύσουμε χωρίς να κόψουμε το πόδι;

17.765 μαθητές Γ Λυκείου έκαναν από 80-100 απουσίες  μόνο τον Απρίλιο

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:

Α. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που φοιτούσαν κατά το   σχολικό έτος 2015-2016 στην τελευταία τάξη των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας ήταν  100.689.

Β. Κατά τον μήνα Απρίλιο του περσινού σχολικού έτους έτους 38.102 μαθητές πραγματοποίησαν 0-50 απουσίες (ώρες), 17.765 μαθητές πραγματοποίησαν 50-100 απουσίες (ώρες) και 346 μαθητές πραγματοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες (ώρες).

Το esos επισημαίνει κάθε χρόνο προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάτι που είναι κοινό μυστικό στην εκπαιδευτική κοινότητα, και το θυμίζει και τώρα προς τον υπουργό Κ. Πιερρακάκη, προκειμένου να βάλει “φρένο” στο φαινόμενο, περίπου τον Μάρτιο   να  αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών  ,  ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να "κάνουν" τις 114   απουσίες, τις οποίες "δικαιούνται".

Το αποτέλεσμα είναι η διάλυση του δημόσιου σχολείου για το επόμενο διάστημα μέχρι την αρχή των εξετάσεων.

Θυμίζουμε ότι  η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας  παρότι, τότε, είχε εξαγγείλει επισήμως ότι θα βάλει τέλος σ αυτό το φαινόμενο , για λόγους που η ίδια γνωρίζει έκανε πίσω .

Η κ. Διαμαντοπούλου είχε κάνει λόγο     για "βεβαιώσεις" από γιατρούς που συχνά χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους γονείς, προκειμένου να "δικαιολογηθούν" οι απουσίες των παιδιών τους στα σχολεία.

Μάλιστα, είχε χαρακτηρίσει  "ντροπή" το "καθεστώς" των ψεύτικων βεβαιώσεων, που προσκομίζει το παιδί στο σχολείο του, εν γνώσει των γονέων, για να δικαιολογήσει την απουσία του και να μην έχει επιπτώσεις.

"Δηλαδή, ένα παιδί 18 χρόνων, αλλά και μικρότερης ηλικίας, μαθαίνει ότι μπορεί να έχει πλαστές βεβαιώσεις και μάλιστα από το δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις.", είχε σημειώσει με δηλώσεις της η  Άννα Διαμαντοπούλου.

Τι απάντησε η Ν. Κεραμέως σε ερώτηση του esos στις  08/09/2022

Δείτε την απάντηση την οποία είχε δώσει  η   Ν. Κεραμέως ως υπουργός Παιδείας στις  08/09/2022, σε ερώτηση  του esos   στο βίντεο που ακολουθεί  και στη συνέχεια διαβάστε την απομαγνητοφώνηση:

esos: Η ΑΔΙΠΠΔΕ στην ετήσια έκθεση έκανε εισήγηση για αλλαγές στο σύστημα απουσιών των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων   αλλά και στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών Δημοτικού Σχολείου . Επίσης πως θα αντιμετωπίσετε το φαινόμενο μετά το Μάρτη στη Γ'Λυκείου οι αίθουσες να είναι άδειες, επειδή οι μαθητές αφήσουν για εκείνη την χρονική  περίοδο να κάνουν τις απουσίες που δικαιούνται για να προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές;

Ν. Κεραμέως: Έχουμε πολλά να δούμε στη φετινή σχολική χρονιά. Όπως ξέρετε προχωράμε μία-μια τις σημαντικές αλλαγές. Από εκεί και πέρα δεν έχω κάτι περισσότερο να σας πω γι' αυτό , αλλά ξέρετε ότι όταν θα έχουμε νεότερα σχετικά με άλλες πτυχές λειτουργίας του σχολείου εδώ θα είμαστε να τα συζητήσουμε αναλυτικά.

Τι ισχύει σήμερα για τις απουσίες των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων 

1) Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

2) Οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Επίσης, δεν προβλέπεται η περίπτωση ανάθεσης εργασίας από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε μαθητή/τριας χωρίς την καταχώριση απουσίας/απουσιών.

3) Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

4) Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες.

Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

5) Στην περίπτωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και Λυκείων ισχύουν τα αριθμητικά όρια   προσαυξημένα κατά δεκαέξι (16) απουσίες.

6) Στην περίπτωση των Εσπερινών Γυμνασίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων ή των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων ισχύουν τα αριθμητικά όρια  προσαυξημένα κατά δεκαέξι (16) απουσίες.

7) Στην περίπτωση των ιδιωτικών σχολείων στα οποία εφαρμόζεται ΕΩΠΔ με παρεκκλίσεις ισχύουν τα αριθμητικά όρια απουσιών προσαυξημένα κατ' ανάλογο τρόπο σύμφωνα με τον αριθμό των επιπλέον ωρών.

8) Η φοίτηση των μαθητών/τριών των Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι/ες παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα Τομέων, Ειδικοτήτων, χαρακτηρίζεται ως εξής:

α. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση του/της μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της που σημειώθηκαν κατά το οικείο διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από το λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνει για τη Β' τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. τις εβδομήντα πέντε (75), για τη Γ ́ τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. τις εβδομήντα πέντε (75), για τη Β' τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις εβδομήντα οκτώ (78), για τη Γ' τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις εβδομήντα οκτώ (78) και για τη Δ' τάξη των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις ογδόντα τρεις (83) απουσίες.

β. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/ τριας που σημείωσε πάνω από εβδομήντα πέντε (75) απουσίες για τη Β' τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ., πάνω από εβδομήντα πέντε (75) απουσίες για τη Γ' τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ., πάνω από εβδομήντα οκτώ (78) απουσίες για τη Β' τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., πάνω από εβδομήντα οκτώ (78) απουσίες για τη Γ' τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και πάνω από ογδόντα τρεις (83) απουσίες για τη Δ' τάξη των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

9) Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.

10) Χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών/τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

Α) Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3699/ 2008 (Α' 199):

«Για τους μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η φοίτηση τους θεωρείται επαρκής όταν:

α) το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των προβλεπόμενων από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και

β) οι επιπλέον από τις προβλεπόμενες κάθε φορά δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες απουσίες οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης».

Β) Σύμφωνα με τον ν. 3699/2008 (Α' 199) όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 48 του ν.4415/2016 (Α' 159) «Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. χαρακτηρίζεται επαρκής ή όχι από το Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αποφασίζει κατά περίπτωση και ανεξάρτητα από τον αριθμό απουσιών, συνυπολογίζοντας την επαρκή κατάκτηση των διδακτικών στόχων, τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή».

Ενημέρωση γονέων - Υποχρεώσεις γονέων μαθητών/τριών που απουσιάζουν

1) Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους.

Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του/της μαθητή/τριας σε αυτό.

Η γνωστοποίηση του λόγου των απουσιών συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται ο μη υπολογισμός τους κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων φοίτησης.

2) Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία των μαθητών/τριών και να πληροφορείται τους λόγους της απουσίας τους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι κηδεμόνες στο σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωση τους - ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των κηδεμόνων (SMS), ή με επιστολή.

Εάν η επικοινωνία με τους κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εάν οι κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως, ενδεικτικά, η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες.

3) Αν ο/η μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή έχει πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες, ο/η εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή), πληροφορείται τον λόγο των απουσιών και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.

Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών.

4) Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευ- θυντή/ντριας του σχολείου, αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα που, ενδεχομένως, κρίνονται απαραίτητες.

5) Οι απουσίες των μαθητών/τριών αθροίζονται και λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών.

Απουσίες που δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης

1) Όλες οι απουσίες των μαθητών/τριών καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο). Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών δεν λαμβάνονται υπόψη:

α) απουσίες από το σχολείο, κατά τις ώρες λειτουργίας του, μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε δραστηριότητες, στο εξωτερικό ή το εσωτερικό, οι οποίες έχουν εγκριθεί από τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις όργανα,

β) απουσίες μαθητών για την προσέλευση τους ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής Οπλιτών, η οποία βεβαιώνεται νόμιμα,

γ) Απουσίες μαθητών/τριών:

αα) του Ρωμαιοκαθολικού Δόγματος κατά τις εορτές του Μνηστήρος Ιωσήφ, της Αγίας Δωρεάς και από την προηγούμενη μέχρι και την επόμενη του Λατινικού Πάσχα,

ββ) του Εβραϊκού Θρησκεύματος την προηγούμενη και την 1η του Εβραϊκού Έτους, την ημέρα της Εξιλέωσης, καθώς και την προηγούμενη και την ημέρα του Εβραϊκού Πάσχα,

 γγ) του Μουσουλμανικού Θρησκεύματος κατά τις ημέρες των εορτών Εΐντ Αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ) και Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών. Για να μην ληφθούν υπόψη οι απουσίες της περίπτωσης αυτής, πρέπει να υποβληθεί Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1989 (Α' 75), όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει, του/της μαθητή/τριας ή του κηδεμόνα του/ της εάν είναι ανήλικος/η, για το θρήσκευμα,

δ) απουσίες μαθητών/τριών που πραγματοποιήθηκαν λόγω της μετεγγραφής τους σε Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Λύκειο μέχρι δύο (2) ημέρες, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται οι απουσίες που πραγματοποιήθηκαν την ημέρα έκδοσης του υπηρεσιακού σημειώματος μετεγγραφής,

ε) απουσίες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες απαλλάσσονται από τη συμμετοχή τους στη διδασκαλία μαθημάτων, αλλά την ώρα πραγματοποίησης της διδασκαλίας παρευρίσκονται στο σχολείο,

στ) απουσίες μαθητών/τριών που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες καθιστούν αντικειμενικά δύσκολη την προσέλευση στο σχολείο,

ζ) απουσίες μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε πρόγραμμα μακροχρόνιας κινητικότητας στο εξωτερικό, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με την προϋπόθεση ότι με την επιστροφή τους θα προσκομίσουν βεβαίωση του σχολείου υποδοχής, η οποία θα επιβεβαιώνει την επαρκή φοίτηση τους κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής τους,

η) απουσίες μαθητών/τριών οι οποίες οφείλονται σε ολιγόωρη ή ολιγοήμερη απεργία των υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ που βεβαιώνεται από τον οικείο Περιφερειάρχη ή σε απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που βεβαιώνεται από τον οικείο φορέα δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό φοίτησης μαθητών/τριών, εφόσον αυτοί/ές χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στο σχολείο,θ) απουσίες ως δύο (2) ημερών που πραγματοποιούνται για πρωινές επισκέψεις στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (Ι.Π.Δ.) για διερεύνηση και πιστοποίηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

2) Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως είκοσι τεσσάρων (24) ημερών για όλο το διδακτικό έτος:

α) για τους/τις μαθητές/τριες που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση συστηματικά μετά από νεφρική ανεπάρκεια ή υποβάλλονται σε περιτοναϊκή κάθαρση,

β) για τους/τις μαθητές/τριες που υποβάλλονται σε θεραπεία αποδοχής μοσχεύματος,

γ) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από όλων των τύπων νεοπλασίες και υποβάλλονται σε θεραπεία συντήρησης,

δ) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, με τις προϋποθέσεις που ορίζει η Γ2/2209/1998 υπουργική απόφαση (Β' 314),

ε) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από μεσογειακή ή δρεπανοκυτταρική αναιμία και έχουν ανάγκη μετάγγισης αίματος σε ειδικό νοσηλευτικό ίδρυμα καθώς και για όσους/ες πάσχουν από αιμορροφιλία.

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες, θα πρέπει:

αα) Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας.

ββ) Να προσκομίσουν με αίτηση τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/στριας Διευθυντή/ντριας Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή Διευθυντή/ ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της μαθητή/τριας, η οποία φέρει σφραγίδα του/της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου ή δικαιολογητικά από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του/της θεράποντος ιατρού και του/της Διοικητικού Διευθυντή/ντριας της ιδιωτικής Κλινικής.

3) Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών μέχρι είκοσι (20) ημερών για όλο το διδακτικό έτος που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης, εντός της Ελλάδας ή σε χώρες του εξωτερικού όπως:

α) έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση και κατ' οίκον νοσηλεία κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου

β) έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα νοσηλεία σε Νοσοκομείο και κατ' οίκον νοσηλεία κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου

γ) θεραπείες αρχικές ή συνεχιζόμενες για επιδημίες ή χρόνιες παθήσεις ή ασθένειες που απαιτούν συνεχή νοσηλεία σε νοσοκομείο ή επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σε νοσοκομείο και παραμονή κατ' οίκον κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου.

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες, θα πρέπει:

αα) Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας.

ββ) Να προσκομίσουν με αίτηση τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/στριας Διευθυντή/ντριας Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή Διευθυντή/ ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της μαθητή/τριας, η οποία φέρει σφραγίδα του/της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου ή δικαιολογητικά από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του/της θεράποντος ιατρού και του/της Διοικητικού Διευθυντή/ντριας της ιδιωτικής Κλινικής. Σε περίπτωση νοσηλείας σε χώρες του εξωτερικού, να προσκομίσουν τις αντίστοιχες ιατρικές γνωματεύσεις και έγγραφα μεταφρασμένα στα Ελληνικά από την αρμόδια Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών.

γγ) Η αίτηση του/της μαθητή/τριας, με όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση έγγραφα και δικαιολογητικά, κατατίθεται στη Διεύθυνση του σχολείου και τίθεται υπόψη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών που εξετάζει το αίτημα και, εφόσον ισχύουν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις, συντάσσεται πρακτικό για την κάθε περίπτωση μαθητή/τριας, το οποίο κοινοποιείται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το σχολείο.

4) Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών σε περιόδους έξαρσης εποχικών επιδημιών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση επίσημου φορέα του Υπουργείου Υγείας και του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.

5) Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα, για όσο διάστημα απαιτείται και έως δύο (2) εβδομάδες, μαθητών/τριών με εξαιρετικές επιδόσεις στη μουσική, στον χορό ή σε άλλες καλές τέχνες, για τη μετάβαση και τη συμμετοχή τους σε συναυλίες, εκδηλώσεις χορού ή εκθέσεις ζωγραφικής ή γλυπτικής που έχουν πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια. Η απόφαση αυτή εκδίδεται με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες της πρόσκλησης συμμετοχής τους από το όργανο διοργάνωσης της εκδήλωσης καθώς και βεβαίωσης συμμετοχής τους στην εκδήλωση.

6) Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα, για όσο διάστημα απαιτείται, για τη συμμετοχή μαθητών/τριών σε πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς που διεξάγονται με έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

7) Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες των μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής τους:

α) σε σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

β) Η φοίτηση των μαθητών/τριών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του ΥΠ.Π.Ε.Θ., οι οποίοι/ες ως αθλητές/τριες μέλη των ελληνικών εθνικών ομάδων συμμετέχουν σε αθλητικές υποχρεώσεις προετοιμασίας ή συμμετοχής σε ολυμπιακούς, παγκόσμιους, ευρωπαϊκούς, βαλκανικούς, μεσογειακούς αγώνες ή άλλες αθλητικές διοργανώσεις με τις εθνικές ομάδες, στις οποίες είναι μέλη, υπερέβησαν το προβλεπόμενο όριο απουσιών, θεωρείται επαρκής, ακόμη και αν, πέραν του προβλεπόμενου ορίου των εκατόν δεκατεσσάρων (114) απουσιών, πραγματοποιήσουν μέχρι και εκατόν σαράντα (140) επιπλέον απουσίες.

γ) Η φοίτηση των μαθητών/τριών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι/ες ως αθλητές/τριες συμμετέχουν σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες ή διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που έχουν εγκριθεί από την οικεία αθλητική ομοσπονδία, αναγνωρισμένη από το Υπουργείο Πο- λιτισμού και Αθλητισμού, υπερέβησαν το προβλεπόμενο όριο απουσιών, θεωρείται επαρκής, ακόμη και αν, πέραν του προβλεπόμενου ορίου των εκατόν δεκατεσσάρων (114) απουσιών πραγματοποιήσουν μέχρι και εβδομήντα (70) επιπλέον απουσίες.

Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/-ουσών για όλες τις αγωνιστικές υποχρεώσεις των μαθητών/τριών που εμπίπτουν στις περιπτ. β' και γ' της παρούσας παραγράφου, εκδίδεται εφόσον προσκομίζονται από τους/τις ενδιαφερομένους/ες οι προσκλήσεις συμμετοχής από τον επίσημο φορέα διοργάνωσης των αγώνων, καθώς και οι σχετικές βεβαιώσεις συμμετοχής τους και για τις υποχρεώσεις προετοιμασίας με την εθνική ομάδα, η σχετική βεβαίωση συμμετοχής από την εκάστοτε επίσημη Ομοσπονδία του αθλήματος.

8) Οι απουσίες μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής τους σε εθελοντική αιμοδοσία καταχωρίζονται αλλά δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, ως εξής: Της ημέρας της αιμοδοσίας, όταν ο/η μαθητής/ τρια προσφέρει αίμα για ασθενή του συγγενικού του/ της περιβάλλοντος. Μίας (1) ημέρας επιπλέον όταν ο/η μαθητής/τρια, με δική του/της πρωτοβουλία, προσέρχεται να προσφέρει αίμα σε κέντρο αιμοδοσίας ή όταν ο/η μαθητής/τρια ανταποκρίνεται σε πρόσκληση υπηρεσίας αιμοδοσίας για κάλυψη έκτακτης ανάγκης ή όταν συμμετέχει σε οργανωμένη ομαδική αιμοληψία. Σημειώνεται ότι τα ηλικιακά κριτήρια των δοτών/τριών αίματος καθορίζονται από το π.δ. 138/2005 (Α' 195), ήτοι το 18ο έτος. Μπορεί να γίνουν δεκτοί/ές αιμοδότες/τριες ηλικίας 17 ετών με υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα τους.

9) Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιο- λόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για συμμετοχή σε εισιτήριες εξετάσεις σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής οι οποίες δεν εντάσσονται στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως η Σχολή Καλών Τεχνών. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με εισήγηση του/της Υπεύθυνου/ ης του Τμήματος εξετάζει κατά περίπτωση τις απουσίες της κατηγορίας αυτής του/της μαθητή/τριας με βάση τις ημερομηνίες που φέρουν τα παρακάτω έγγραφα, που πρέπει να προσκομίσει ο/η μαθητής/τρια:

α) βεβαίωση κατάθεσης των δικαιολογητικών του/της μαθητή/τριας προκειμένου να συμμετάσχει στις εισιτήριες εξετάσεις

β) βεβαίωση συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στις εισιτήριες εξετάσεις.

10) Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες λόγω υποχρεωτικής παρουσίας σε Δικαστήριο.

11) Σε κάθε περίπτωση, για να μη ληφθούν υπόψη απουσίες μαθητή/τριας,  απαιτείται η προσκόμιση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών

Τι ισχύει για τις απουσίες μαθητών Δημοτικού Σχολείου

Η φοίτηση στο Δημοτικό είναι υποχρεωτική . Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα mySchool .

Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών με ευθύνη των γονέων).

Στις προαναφερόμενες περιπτώσεις  ανήκουν και αυτές των μαθητών/τριών των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες αιτούνται πρόωρη αποχώρηση ή καθυστερημένη προσέλευση στο πρόγραμμα του σχολείου για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης των μαθητών/τριών, κατόπιν βεβαίωσης από δημόσιο φορέα, από την οποία προκύπτει η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας και ο ακριβής χρόνος αυτής. Επισημαίνεται, ότι τόσο ο φορέας που εκδίδει την βεβαίωση, όσο και ο φορέας υλοποίησης της θεραπευτικής παρέμβασης ή ιατρικής υποστήριξης πρέπει να είναι δημόσιοι φορείς.

Σε περίπτωση συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας μαθητών/τριών, ισχύουν τα εξής:

Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.

Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις προαναφερόμενες  ενέργειες   αναζητείται ο μαθητής και η οικογένεια του μαθητή μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.

Στις περιπτώσεις που η ανωτέρω αναζήτηση δεν φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ενέργειες που έχουν γίνει.

Ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας Διεύθυνσης.

Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ο οποίος αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας περιφέρειας.

Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που συνοδεύεται από έκθεση, η οποία περιέχει τα στοιχεία της έρευνας που έγινε.

Η αναζήτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας γίνεται από τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας.

Σχόλια (30)

Απορώ γιατί προβληματίζεται το Υπουργείο Παιδείας
|

αφού μόνο του δημιουργεί το φαινόμενο των απουσιών με τις εγκυκλίους του!

Μάλλον προβληματίζονται γιατί είναι άσχετοι με το λειτούργημα του εκπαιδευτικού

και δεν ξέρουν τι δημιουργείται μέσα σε ένα δημόσιο σχολείο με τις αποφάσεις του Υπουργείου...

Εκπαιδευτικος
|

Να μη γίνονται αποδεκτά δικαιολογητικά από γιατρούς ετεροχρονισμένα. Έκανε απουσίες το Φεβρουάριο και φέρνει δικαιολογητικά τον Απρίλη. Πίνουν 114καφεδες εις υγείαν των κοριοιδων, φέρνουν ετεροχρονισμένα δικαιολογητικά απουσιών κι ο,τι περισσεύει οι ψυχοπονιαρηδες εκπαιδευτικοί το βάζουν στο κρεβάτι του Προκρούστη για να περάσουν οι μαθητές! Πως να μάθουν αυτοί οι μαθητές να γίνουν υπεύθυνοι άνθρωποι και πολίτες όταν εμείς τους μαθαίνουμε άλλα...

Εκπαιδευτικος
|

Να μη σταλεί ξανά και φέτος το "συγχωροχάρτι" περί Ανωτέρας Βίας Εκπαιδευτικός σε μια μίνι συνεδρίαση συλλόγου ζήτησε να σβηστούν από τον Διευθυντή οι απουσίες συγκεκριμένου μαθητή επειδή δεν τον αντέχει άλλη χρονιά στην τάξη! Ήμαρτον τι άλλο θα ακούσουμε!!Εεε τότε ας ανοίξουμε και τις φυλακές γιατί ζοριζονται οι φρουροί!!!

ΚΣ
|

Κοιτάμε το δάσος και χάνουμε το δέντρο. Αντί να αλλάξουμε προς την ουσία (κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων, μείωση της ύλης κλπ) ώστε να δώσουμε στον εκπαιδευτικό την ευκαιρία να κάνει μάθημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των παιδιών) μπας και γλιτώσει η Α και η Β Λυκείου, μας φταίει το αν οι απουσίες θα είναι πράσινες, κόκκινες ή μαύρες, όπως τις χαρακτηρίζαμε παλιά, ανάλογα με το ποιος τις δικαιολογούσε. 110 να είναι οι δικαιολογημένες και 4 οι αδικαιολόγητες, πάλι θα βρεθεί τρόπος. Την Γ Λυκείου μην την αναφέρετε σε αυτό το πλαίσιο, από όταν ήμουν εγώ μαθήτρια (δεκαετία 80) κάναμε απουσίες στο τέλος. Και ελάχιστοι πηγαίναμε φροντιστήριο...

ΦΕΒΡΩΝΙΑ ΝΙΚΟΛ.
|

Να υπάρχουν μόνο δικαιολογημένες από δημόσια δομή αποκλειστικά κ κλειδωμένο σύστημα.
Το σχολείο επιτέλους να γίνει τόπος μάθησης κ παιδείας, που λείπει σήμερα κ όχι να είναι τόπος φύλαξης, με υπερβολική εξεταστέας ύλη, κ δουλειά στο σπίτι ώστε οι γονείς να πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά τους ή να τα στέλνουν φροντιστήρια.
Να καταργηθούν οι πανελλαδικές κ να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Να υπάρχει ψυχολόγος κ κοιν. Λειτουργός ανά ομάδα σχολείων κ ανά πρωτοβάθμια κ δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά κ στήριξη γονέων.
Σωστά κ λειτουργικά κτήρια, υποδομές κ όχι "φυλακές".
Να δουν επιτέλους τα δάσος κ όχι το δένδρο!!!

@
|

Ας μην γελιόμαστε σήμερα η καταχώριση των απουσιών είναι μια επιπλέον εργασία για το σχολείο και τους υπευθύνους τμημάτων .Καταχωρούνται οι απουσίες και στο τέλος της χρονιάς με τον Α η Β τρόπο δικαιολογούνται με μια εγκύκλιο του Υπουργείου (ανωτέρα βία). Για να μείνει κάποιος από απουσίες θα πρέπει να καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια .Αν θέλετε μεγαλύτερη από αυτή που χρειάζεται προκειμένου να διαβάσει και να προαχθεί στην επόμενη τάξη η να πάρει απολυτήριο.

Απουσιολόγος
|

Αφού όλοι κάνουν όσες απουσίες θέλουν και στο τέλος τις δικαιολογείτε όλες, αφού για να μείνεις στην τάξη πρέπει να κάνεις αίτηση τουλάχιστον μην υποκρίνεστε. Καταργήστε τις απουσίες και τους βαθμούς να τελειώνουμε και κάντε τη φοίτηση προαιρετική και όχι υποχρεωτική, τουλάχιστον να σωθούν τα παιδάκια που θέλουν κάτι να μάθουν.

Διευθυντής
|

Η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες είχε νόημα μια μακρινή εποχή που οι καθηγητές ελέγχαν την συμπεριφορά την μαθητών τους εκτός σχολείου ( αν για παράδειγμα συχνάζανε σε σφαιριστήρια ή πηγαίνανε σε πάρτι ). Σήμερα δεν έχει κανένα νόημα. Ελπίζω ο υπουργός να μην υποκύψει σε ιδεοληψίες συντηρητικών κύκλων και νοσταλγούς σκοτεινών εποχών. Επίσης να επιλέξει με προσοχή τους συμβούλους του.

Μαρια
|

Εμείς κτίζουμε και εσείς γκρεμίζετε! Στόχος τελικά είναι να διαλυθεί το σχολείο . Εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε τα παιδιά στο σχολείο και ‘σείς τους ανοίγετε την πόρτα . Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μαθητές που έχουν ξεπεράσει τις 160 απουσίες από τις οποίες οι 110 είναι σκαστά ( 1ωρα, μέσα , 1 ώρα έξω) . έρχεται τώρα το υπουργείο και
τους επιβραβευει . Τους δίνει άλλες 70! Θέλω να ρωτήσω οι 114 απουσίες για ποιο λόγο υπάρχουν ;

ΑΚΗΣ ΔΟΥΚΑΣ
|

Μακάρι η πολιτική ηγεσία να έχει συνειδητοποιήσει το πρόβλημα με την κατάργηση των αδικαιολόγητων απουσιών και να επαναφέρει το παλιό καθεστώς. Η διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες είχε νόημα γιατί απέτρεπε σε μεγάλο βαθμό την κοπάνα των μαθητών από τα μαθήματα. Να θυμίσω ότι αδικαιολόγητες απουσίες ήταν όλες οι απουσίες που δεν δικαιολογούνταν από τον Διευθυντή και τον γιατρό, όπως επίσης και οι αποβολές. Με 51 αδικαιολόγητες απουσίες ο μαθητής έμενε στην ίδια τάξη. Σήμερα οι μαθητές απουσιάζουν χωρίς λόγο (αργοπορία το πρωί, κοπάνα ενδιάμεσα ή τις τελευταίες ώρες κτλ) αφού ξέρουν ότι δεν έχουν καμιά επίπτωση. Θεωρούν ότι είναι δικαίωμά τους να απουσιάζουν όποτε θέλουν, χωρίς να μπορεί το σχολείο να κάνει κάτι. Έτσι έγινε πια συνήθης πρακτική πολλοί μαθητές να εξαντλούν το όριο των 114 απουσιών.
Ένα άλλο πρόβλημα που είναι συναφές με το θέμα των απουσιών είναι η αλλαγή του πειθαρχικού κώδικα με τη μεγάλη μείωση των ποινών για παραπτώματα των μαθητών. Νομίζω ότι και αυτό πρέπει να επανέλθει στο παλαιό καθεστώς (μέχρι 3 μέρες αποβολή ο Δ/ντής και 5 ο Σύλλογος Διδασκόντων) γιατί αυτές οι απουσίες προσμετρώνται ως αδικαιολόγητες. Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να εκσυχρονιστεί όλο το πλαίσιο του σχετικού νόμου, εισάγοντας ίσως νέους θεσμούς πιο ευέλικτους που θα εμπλέκουν στις πειθαρχικές διαδικασίες τους συμβούλους σχολικής ζωής ή άλλους παράγοντες της σχολικής κοινότητας. Η θεσμοθέτηση π.χ. ενός τριμελούς ή τετραμελούς πειθαρχικού συμβουλίου από εκπαιδευτικούς το οποίο θα ασχολείται αποκλειστικά με θέματα ανάρμοστών ή βίαιων συμπεριφορών των μαθητών και θα παρενέβαινε με παιδαγωγικό τρόπο θα μπορούσε να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην πρόληψη αλλά και στην ουσιαστική αντιμετώπιση της μαθητικής παραβατικότητας.

Anastasia
|

Οι μαθητές κάνουν τόσες απουσίες όσες τους αφήνουμε να κάνουν.
Ναι να ξαναγυρίσουμε σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Γιατί τότε δεν ε΄ίχαμε τόσες μονόωρες κοπάνες. Δεν δικαιολογούνταν οι μονόωρες.
Αν ο γονιός θέλει να πληρώνει το γιατρό για να του γράφει διακιολογητικά για να κάνει το παιδί του ημερήσιες κοπάνες, ας πληρώνει.
Αλλά να σταματήσετε να στέλνετε εγκυκλίους να σβήνουμε απουσίες λόγω ανωτέρας βίας (που δεν καταλαβαίνουμε και τι εννοείτε) και γρίπης και covid. Γιατί έτσι είναι σαν να λέμε ότι οι 114 απουσίες είναι για κοπάνες και αν αρρωστήσετε έχετε επιπλέον.
Επίσης να κοπεί η τηλεκπαίδευση. Έρχεται ο γονιός με μια υπεύθυνη δήλωση και λέει ότι είχε πέσει το internet και δεν περνάμε απουσίες. Κοροϊδευόμαστε δηλαδή.
Η Γ' ΄Λυκείου είναι ειδική τάξη. Δυστυχώς τα παιδιά κάνουν πρωταθλητισμό. Αν δεν μειωθεί η πίεση που δέχονται δεν κόβονται οι απουσίες τους.

το επόμενο βήμα..
|

...μετά την απαξίωση των Πανεπιστημίων είναι το Γενικό Λύκειο. Η Β΄ & Γ΄ τάξη έχει ''τελειώσει'' και είναι πλέον έτοιμο το Λύκειο να παραδοθεί με κάποιο Voucher στα Ιδιωτικά.. Με την Τράπεζα Θεμάτων στρώθηκε το έδαφος για το πάρτι των Φροντιστηρίων και την πλήρη απαξίωση του Λυκείου.. Οι μαθητές δεν θέλουν καν να ακούνε για ερχομό στο σχολείο, είναι η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΓΓΑΡΕΙΑ..!! Θα βγουν κάποια στιγμή τα παπαγαλάκια και ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ..!

Μαρία
|

Είναι αλήθεια πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τις απουσίες και βέβαια δεν αναφέρομαι μόνο στη Γ λυκείου αλλά γενικότερα στη δευτεροβαθμια. Τα αποτελέσματα εξαιρετικά άσκημα σε όλα τα επίπεδα..... Έτσι καταλήγουμε στις 114 κοπάνες και οι υπόλοιπες απουσίες δικαιολογημενες!Η Διαμαντοπουλου είχε δίκιο, μεγάλη ασυδοσία! Αυτή δε η εγκύκλιος που στέλνεται κάθε χρόνο από το υπουργείο....ιλαροτραγωδια.....και μήλον της έριδος στους συλλόγους!

alastor
|

Το να παραδέχεσαι ότι στο παρελθόν έγινε ένα λάθος (πχ κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών - θα επανέλθω σε αυτό παρακάτω) και πρέπει να διορθωθεί, δεν είναι κακό.
Κακό και ανεπίτρεπτο είναι, για σένα που είσαι πολιτική ηγεσία, να στέλνεις συνεχώς αντιφατικά μηνύματα προς τα κάτω.
Από τη μια προβληματίζεσαι για τις ολοένα αυξανόμενες απουσίες των μαθητών και για τις άδειες αίθουσες της Γ΄΄ Λυκείου τον Απρίλη -Μάη, από την άλλη τρία χρόνια τώρα στέλνεις εγκυκλίους που ...δικαιολογούν όλο και περισσότερες.
Φέτος για γρίπη + covid δίνεις bonus 70 απουσίες (μέχρι τώρα). Τα τελευταία δυο - τρία χρόνια, έδωσες extra bonus τον Μάιο για "λόγους ανωτέρας βίας".

Τώρα πάλι σκέπτεσαι να επαναφέρεις τις "δικαιολογημένες απουσίες", έναν θεσμό που ορθά καταργήθηκε, διότι εκφυλίστηκε και ευτελίστηκε.
Άντε τώρα ξανά-μανά τα ίδια: κάθε τόσο οι γονείς στο σχολείο να υπογράφουν χαρτιά, να γεμίζουν ντοσιέδες με δικαιολογητικά, άλλοι ντοσιέδες να γεμίζουν με χαρτιά από γιατρούς και στο τέλος, μετά από όλη αυτή την ταλαιπωρία, να έρχεται η εγκύκλιος "πέρασέ τους όλους, για λόγους ανωτέρας βίας"...
Και δυστυχώς, δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα αντιφατικών μηνυμάτων, δεν θα επεκταθώ λόγω χώρου.
Κατά τα άλλα, το πρόβλημα του σχολείου ήταν και είναι η αξιολόγηση...

Περιττο μετρο
|

αποτελουν οι απουσιες στα σχολεια…χωρις κανενα σκοπο αφου κανεις μαθητης δεν «δυναται» να μεινει στην ιδια ταξη ουτε λογω απουσιων ουτε λογω βαθμολογιας.
Το λυκειο αλλωστε δεν ειναι υποχρεωτικη εκπαιδευση οποτε ας γινει κ προαιρετικη η παρακολουθηση.
Στο δε γυμνασιο που ειναι μικροτεροι ηλικιακα μαθητες ας γινεται καθημερινα μια ενημερωση των γονεων ως προς τα αποντα τεκνα τους ωστε να γνωριζουν οι ανθρωποι που βρισκονται τα παιδια τους.

χμ...
|

Είναι πολύ λογικό να κάνουν απουσίες μιας και τα περισσότερα παιδιά δίνουν Πανελλήνιες. όπως είπε και κάποιος πιο πάνω, προφανώς δεν επαρκεί η σχολική διδασκαλία....Το άλλο ζήτημα είναι ότι από τη στιγμή που θα ενημερώνονται οι γονείς ηλεκτρονικά, ποιό το όφελος για δικαιολογημένες απουσίες; Ας φτιάξουν τα βιβλία που κάποια είναι εκτρώματα και βλέπουμε

Γφ
|

Να μην υπάρχουν αδικαιολόγητες......

Λόγω ανωτέρας βίας....
|

Το ίδιο το Υπουργείο δεν εξευτέλισε τη διαδικασία όταν για 2 συνεχόμενα σχολικά έτη επέτρεψε να δικαιολογούνται απουσίες "λόγω ανωτέρας βίας", χωρίς να διευκρινίζει τι εννοεί; Και σε πολλά σχολεία μέχρι και "νεκροί αναστήθηκαν" με τις ευλογίες του Υπουργείου...

ApoTel
|

Όχι να μην επαναφέρει το Υπουργείο τις δικαιολογημένες απουσίες. Περιττή Γραφειοκρατία στα σχολεία και θα φτάσουμε πάλι να δεχόμαστε τα δικαιολογητικά από γιατρούς που όλοι ξέρουμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ας κόψει το Υπουργείο τα δωράκια για γρίπες και για "Ανωτέρα Βία" και μετά ας δει το πλαίσιο. Ή τελικά ας καταργήσει τις απουσίες τελείως, έτσι κι αλλιώς ούτε από βαθμολογία μένουνε γιατί να μείνουνε και από απουσίες;

Πανος
|

114 συν 35 γρίπη συν 35 covid είναι πάρα πολύ το διάστημα αποχής των μαθητών από το σχολείο
Επίσης θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το είδος των απουσιών που δικαιολογούνται διότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να ερμηνεύουν διαφορετικά τα δικαιολογητικά των κάθε μορφής γιατρών.ξεκαθαρειστε την ερμηνεία απουσία.

φερτε κι άλλη γραφειοκρατία !
|

δικαιολογημένες - ημιδικαιολογημένες- ημιαδικαιολόγητες και άλλες κατηγορίες πολλέςςςςςς.
το ότι πρέπει η γ' λυκείου να έχει λίγες ώρες καθημερινά και να σταματά ένα μηνα πριν τις εξετάσεις για να διαβάσουν - ξανά : ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ και μελετήσουν - τα παιδιά δεν το σκέφτεστε ε; αντί να δίνουν ενα σωρό εξετάσεις άσχετες... παλιά έδιναν μετά το καλοκαίρι, δεν υπήρχε λόγος λέτε;
αλλά από το δημοτικό η νοοτροπία είναι : όλα στο σχολείο, τίποτα στο σπίτι, παιδοφύλαξη ώρες και καμία δεξιότητα ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ ...περαστικα΄ σας και welcome , mr pierre !

Tsomsky's Ideas
|

....διότι το Φροντιστήριο και η παραπαιδεία κυρίως δεν είναι το Φροντιστήριο το πρόβλημα αλλά η παραπαιδεία, σου λέει το εξής: Εγώ ρε παιδί μου δεν θα σου μάθω γράμματα θα σου μάθω πως να μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο.

Ψέματα; Ποιo είναι το ποσοστό των καθηγητών που κάνει ιδιαίτερα; Το έχει ψάξει το υπουργείο; Χτυπήστε πρώτα αυτά τα καρκινώματα και κάνετε αυτό που είπε ο Noam Tsomsky:
"Αρκετά προβλήματα της διδασκαλίας δεν είναι προβλήματα της ανάπτυξης, αλλά βοήθεια ώστε να καλλιεργηθεί η ανάπτυξη. Από όσα γνωρίζω μέχρι τώρα, και είναι από την προσωπική μου εμπειρία από τη διδασκαλία, νομίζω ότι το 90% ή ίσως το 98% των προβλημάτων της διδασκαλίας αντιμετωπίζονται με το να βοηθήσουμε τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν ενδιαφέροντα ή να μην τους εμποδίζουμε να αποκτήσουν ενδιαφέροντα.

Η εκπαίδευση πρέπει να βασιστεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και στις διαδικασίες απόκτησης χρήσιμων και εφαρμόσιμων γνώσεων."

ΟΥΦΟ
|

@Μας έχει προβληματίσει και το φαινόμενο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου, μετά το Μάρτιο, να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες, καθώς οι μαθητές κάνουν χρήση των απουσιών αυτή τη χρονική περίοδο για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Πάντα το σχολείο ήταν για τους έχοντες και κατέχοντες διότι αν δεν έχεις χρήματα για ιδιαίτερα και φροντιστήρια μη περιμένεις να δεις άσπρη μέρα.

Πολίτες
|

Ας αφήσουμε τα παραμύθια της Γ Λυκείου. Είναι μια τάξη ειδικού σκοπού για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το πρόβλημα του σημερινού σχολείου είναι οι τελευταίοι 3 μήνες από τα 14 έτη σχολικής εκπαίδευσης
εκπαίδευσης;
Όχι φυσικά.....αλλά οι υπόλοιπες τάξεις πριν τη Γ Λυκείου.
Ερώτημα; Κοίταξε ποτέ κάποιος στο υπουργείο πόσες ώρες χάνονται ΑΣΚΟΠΑ κάθε διδακτικό έτος χωρίς να αναπληρώνονται σε κάθε τάξη ;
ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ... ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΟΛΕΎΕΙ.....
ΠΟΙΟΣ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ .....ΚΑΝΕΝΑΣ.....ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.....
Γιατί τα τελευταία χρόνια οι υπουργοί "μοιράζουν " με διάφορες δικαιολογίες στο τέλος της χρονιάς ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ....;
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.....ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ.....ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΟΣΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ , ΔΕΝ ΤΕΛΕΊΩΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ .....ΤΙ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ......

Γιώργος
|

Από όταν βγάλανε τον συγκεκριμένο νόμο, απλά ξεφτίλισαν την λειτουργία του Σχολείου. Πρακτικά, μαζί με την τελευταία εγκύκλιο για Covid και γρίπη, ένας μαθητής μπορεί να λείπει έως και 270 διδακτικές ώρες (το 90% των μαθητών) και να περάσει την τάξη ή έως και πάνω από 350 ώρες (το 10% με ειδικές παθήσεις) και πάλι να περάσει την τάξη. Είναι πολύ σωστή η νομοθεσία για οριζόντια 114 απουσίες. Ας κοπούν οι υπόλοιπες και θα λειτουργήσει μια χαρά το σύστημα.

Εκπαιδευτικός
|

Οι μαθητές να έχουν δικαίωμα για 100 απουσίες αλλά ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ.
ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ μόνο 14 (και πολλές λέω), εκτός αν θεωρούμε την κοπάνα κάτι το θεμιτό και χρήσιμο...

ΓΙΑΝΝΗΣ Ν
|

Για να έρθει το Υπουργείο στο τέλος να πει χαρίζονται 70 απουσίες για πυρετό κι άλλες όσες χρειάζεται το παιδί για να μη μείνει με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων. Κοροϊδευόμαστε σαν εκπαιδευτικοί, όταν καταγράφουμε απουσίες, τις καταχωρίζουμε, τις μετράμε και τις ξαναμετράμε, τις στέλνουμε στους γονείς και στο τέλος το Υπουργείο κάνει τον "καλό" αγνοώντας τις εργατοώρες μας.
Το πλαίσιο να είναι αυστηρό. Δικαιολόγηση μόνο από νοσοκομείο ή κέντρο Υγείας και συγκεκριμένος αριθμός ανά μήνα όχι ανά έτος, οι οποίες να μη μεταφέρονται στον επόμενο μήνα. Να κλειδώνει το σύστημα μετά από μία εβδομάδα απουσίας για να μη μπορεί κανείς να τις διαγράψει.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Δεν είναι μόνο οι 114 αδικαιολόγητες που δικαιούνται οι μαθητές. Κάθε χρόνο δικαιούνται άλλες 35 για Covid, 35 για εποχική γρίπη και στο τέλος της χρονιάς έρχεται εγκύκλιος για δικαιολόγηση των απουσιών λόγω ανωτέρας βίας (χωρίς να διευκρινίζεται ποιές απουσίες ανήκουν σε αυτή την κατηγορία).........

Ρόδα, τσάντα και κοπάνα
|

Και πες ότι αυστηροποιείται το πλαίσιο των απουσιών. Τι θα αλλάξει δηλαδή;
Θα γυρίσουν οι μαθητές στο σχολείο και θα κάνουν μάθημα;...
Το πολύ πολύ να κάνουν χαβαλέ την ώρα που είναι μέσα στην τάξη.

Ή μήπως θα διακόψουν το σχολείο και θα γίνουν "εργάτες γης" όπως οραματίζεται η ελιτ της χώρας...

Το σχολείο είναι ο καθρέπτης ενός κράτους.
Η χώρα σάπισε.
Από την εικόνα του σχολείου απλά βγαίνει η μπόχα προς τα έξω.

Το κάρο και το άλογο
|

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Το ότι απ'το Μάρτιο είναι άδειες οι αίθουσες δείχνει ότι αυτό που "δίνεται" στους μαθητές μέσα στην τάξη τους είναι α-χρη-στο σε σχέση με αυτό που καλούνται να αντιμετωπίσουν 2-3 μήνες μετά (εξετάσεις). Αν δεν το διορθώσεις αυτό, όσες πατέντες και να βρείτε για τις απουσίες θα πάνε στο βρόντο.
Στο κάτω κάτω ζουμε στην Ελλάδα -ξέρουμε ότι δε θα "κόψετε" μαζικά μαθητές λόγω απουσιών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ