Γ. Βούτσινος: Η αύξηση διάρκειας σπουδών στα ΙΕΚ δεν συνεπάγεται αλλαγή ως προς το επίπεδο προσόντων των αποφοίτων

Το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ είναι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα που βρήκαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση το οποίο συνεχίζεται κανονικά

26/01/2024

Άκουσε το άρθρο

Η μετονομασία αφορά σε όλα τα ΙΕΚ ανεξαρτήτως υπουργείου ή ν.π.δ.δ., δημόσια και ιδιωτικά, τονίζει ο  Γενικός   Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης  Γιώργος  Βούτσινος, σε συνέντευξη στο esos και σημειώνει τα εξής:

Προσθήκη  ενός εξαμήνου: Με τον νέο νόμο παρέχεται η δυνατότητα προσθήκης ενός εξαμήνου στη διάρκεια σπουδών στις περιπτώσεις που οι ανάγκες  των ειδικοτήτων το απαιτούν, ύστερα από σχετική  τεκμηρίωση, η οποία θα συζητηθεί και εκτιμηθεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Τι σημαίνει η αύξηση ενός εξαμήνου: Η αύξηση της διάρκειας σπουδών δεν συνεπάγεται αλλαγή ως προς το επίπεδο προσόντων των αποφοίτων, αλλά αφορά στην επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων που θέλουμε να προσφέρουμε στους σπουδαστές μας. 
Για το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ ο Γιώργος Βούτσινος υπογραμμίζει ότι  "είναι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα που βρήκαμε από την προηγούμενη  κυβέρνηση το οποίο συνεχίζεται κανονικά".

 esos: Ποιες είναι οι μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις του νέου νόμου 5082/24 και ποια η σχέση του με τον   ν. 4763/2020; 

Γ. Βούτσινος: Ο ν.  5082/2024, αποτελεί τη  μεταρρυθμιστική συνέχεια του ν.4763/20, που έθεσε γερά τα θεμέλια του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και αποτελεί την μαγιά των μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο κρίσιμο αυτό πεδίο. Ο ν. 5082/2024 αποβλέπει  στην ενίσχυση της συνάρθρωσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Επαγγελματικής Κατάρτισης με την ίδρυση των Κ.Ε.Ε.Κ., στην εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματική συνεργασία των Εργαστηριακών Κέντρων με τις εκπαιδευτικές δομές που εξυπηρετούν και στη συνολική αναμόρφωση του θεσμού των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) με τη διάχυση καλών πρακτικών, που προβλέφθηκαν και εφαρμόστηκαν πιλοτικά  στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ). Επιπλέον, στοχεύει στην αναδιάρθρωση των Ι.Ε.Κ, ώστε να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας και στην μετονομασία τους σε Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και στην ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.).

Στόχος όλων αυτών των μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων αποτελεί μια αποτελεσματικότερη Ε.Ε.Κ., μια Ε.Ε.Κ. πιο κοντά στις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας.

esos: Τι είναι τα Κ.Ε.Ε.Κ.; Σε τι αποβλέπουν;  Πως επηρεάζουν την λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων από την άποψη της διοίκησης και  της δομής τους; 

Γ. Βούτσινος:  Τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) αποτελούν το μοντέλο με το οποίο θα επιτευχθεί ο συντονισμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Επαγγελματικής Κατάρτισης και  θα ενισχυθεί η  εξωστρέφεια της ΕΕΚ. Αποτελεί το μοντέλο που θα επιτρέψει τις συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, οι οποίες δημιουργούν σύγχυση στους μαθητές/μαθητευόμενους/καταρτιζόμενους καθώς και στο αποτέλεσμα των εκροών του συστήματος, δηλαδή στην ίδια την αγορά εργασίας. 

Η παρέμβαση αυτή  δεν περιορίζει την αυτονομία των επιμέρους εκπαιδευτικών μονάδων των τριών επιπέδων (3,4,5), αντίθετα επιδιώκεται η ενίσχυσή της. 

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες που δεν θα ενταχθούν σε ΚΕΕΚ θα χάσουν τη φυσιογνωμία και τη δυναμική τους. Αντίθετα, οι μεταρρυθμίσεις και οι σημαντικές τομές που προβλέπονται στο νόμο  για τα ΕΠΑΛ, τα Εργαστηριακά Κέντρα και τις Σ.Α.Ε.Κ. αφορούν σε όλες τις μονάδες.

esos: Ο ν. 5082/2024  προβλέπει σημαντικές αλλαγές στα ΕΠΑΛ. Πού αποβλέπει ο νέος σχεδιασμός;

Γ. Βούτσινος:  Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι.  Το επίκεντρο του  σχεδιασμού μας βασίζεται στην πεποίθησή μας ότι εκείνο που πρώτιστα χρειαζόμαστε είναι μια  στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση (επιπέδου 4) με εύρος, που θα δίνει βασικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες σ’ έναν ευρύτερο κλάδο οικονομικής δραστηριότητας ή επαγγελμάτων, ώστε να θωρακίζει τους μαθητές και να τους κάνει ικανούς να μπορούν να παρακολουθήσουν τις αλλαγές στο πεδίο της οικονομίας σε βάθος χρόνου. Τα ΕΠΑΛ είναι ο σημαντικότερος κρίκος του όλου οικοδομήματος. Η καλή επαγγελματική εκπαίδευση είναι προϋπόθεση για μια αποτελεσματική επαγγελματική κατάρτιση.

Όταν ήρθε ο ν. 4763/2020 λέγαμε και επιτρέψτε μου να το θυμηθούμε : «Τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. (Π.ΕΠΑ.Λ.) είναι η απόδειξη της σημασίας που αποδίδει η μεταρρύθμιση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και δεν είναι αυτοσκοπός. Ο σχεδιασμός που εφαρμόζεται  πιλοτικά στα Π.ΕΠΑ.Λ.  είναι ο προπομπός της αναβάθμισης του συνόλου των  ΕΠΑ.Λ.. Η επιλογή της λειτουργίας Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. θα φέρει με οργανωμένο τρόπο κι όχι άναρχα την επόμενη ημέρα στα ΕΠΑ.Λ. συνολικά». 

Με τον ν. 5082/2024 μεταφέρονται στα ΕΠΑ.Λ. όλες οι προβλέψεις  και οι καλές πρακτικές των Π.ΕΠΑ.Λ., όπως ενδεικτικά η  ενίσχυση της αυτονομίας τους, η εξωστρέφειά τους, η προοπτική ανάπτυξης ερευνητικών και εκπαιδευτικών ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα αντικείμενα της διδασκαλίας τους, η συνεργασία με επιχειρήσεις του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης και η εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων με καινοτόμες  προσεγγίσεις διδασκαλίας. Ενισχύεται η διοίκησή τους, καθιερώνεται η εβδομάδα προσανατολισμού, η πρακτική άσκηση των μαθητών και πολλές άλλες καινοτομίες, οι οποίες φιλοδοξούμε ότι στην πλήρη εφαρμογή του συστήματος θα δώσουν το κύρος που απαιτείται και είναι ζητούμενο στην επαγγελματική εκπαίδευση.

esos: Ο νόμος φέρνει ριζικές αλλαγές στα Εργαστηριακά Κέντρα. Θέλετε να μας εξηγήσετε την παρέμβασή σας αυτή;

Γ. Βούτσινος:  Νομοθετήθηκε το αυτονόητο χαρακτηριστικό των ώριμων εκπαιδευτικών συστημάτων, δηλαδή ο Τομεάρχης/εκπαιδευτικός του ΕΠΑ.Λ., να παρακολουθεί συντονισμένα, κατά ενιαίο τρόπο, το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας (θεωρία και πράξη). Η μεγάλη αυτή τομή η οποία αποκαθιστά την εκπαιδευτική τάξη και δεοντολογία, γίνεται χωρίς οι σημερινοί υπεύθυνοι τομέων των ΕΚ να χάνουν τα ωφελήματα που απέκτησαν ως στελέχη εκπαίδευσης και μέχρι τη λήξη της θητείας τους. Τα ΕΚ διατηρούν τα όργανα διοίκησής τους δηλαδή τους Διευθυντές, δύο πλέον Υποδιευθυντές και προστίθενται στα όργανα διοίκησης και οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων. Έτσι αποκαθίσταται ο ρόλος των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δηλαδή των ΕΠΑΛ  και των Εργαστηριακών Κέντρων, δηλαδή των μονάδων που εξυπηρετούν εργαστηριακά τις σχολικές/εκπαιδευτικές μονάδες  (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΕΣΚ).  Με τους  κανονισμούς λειτουργίας   των ανωτέρω που θα καταρτιστούν με την  συνεργασία  όλων  των  εμπλεκομένων θα επιτευχθεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, απαλλαγμένη από  ασυνεννοησίες και  δυσλειτουργίες.

esos: Στον νόμο προβλέπονται συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ. Ποια η αναγκαιότητα των συγχωνεύσεων και τι σημαίνει αυτό για τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών;

Γ. Βούτσινος:  Θέλω να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος. Οι συγχωνεύσεις των μονάδων που λειτουργούν στον ίδιο κύκλο, στο ίδιο συγκρότημα  δεν  αφορούν  καταργήσεις ειδικοτήτων, πολύ περισσότερο καταργήσεις οργανικών θέσεων. Αντίθετα,  μιλάμε για πολυδύναμες μονάδες με μεγαλύτερο αριθμό Υποδιευθυντών και Γραμματεία που θα καταστήσουν τη σχολική μονάδα συνεκτική και εύρυθμα λειτουργούσα. Σκεφτείτε ότι στην Αττική υπάρχει περίπτωση τριών ΕΠΑΛ που συλλειτουργούν, στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα, στον ίδιο κύκλο λειτουργίας, με τεχνητή διασπορά τομέων και έχουν συνολικά 450 μαθητές. Τι σκοπό εξυπηρετεί αυτού του είδους  η κατάτμηση των δυνάμεων;

esos: Η μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ αφορά μόνο στις δομές του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού; Με τον νέο νόμο αυξάνεται η διάρκεια των σπουδών στις ΣΑΕΚ;

Γ. Βούτσινος:  Όχι, η μετονομασία αφορά σε όλα τα ΙΕΚ ανεξαρτήτως Υπουργείου ή ν.π.δ.δ., δημόσια και ιδιωτικά.

Με τον νέο νόμο παρέχεται η δυνατότητα προσθήκης ενός εξαμήνου στη διάρκεια σπουδών στις περιπτώσεις που οι ανάγκες  των ειδικοτήτων το απαιτούν, ύστερα από σχετική  τεκμηρίωση, η οποία θα συζητηθεί και εκτιμηθεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Η αύξηση της διάρκειας σπουδών δεν συνεπάγεται αλλαγή ως προς το επίπεδο προσόντων των αποφοίτων, αλλά αφορά στην επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων που θέλουμε να προσφέρουμε στους σπουδαστές μας.

esos: Μόνον τρεις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ) έχουν λειτουργήσει. Υπάρχει καθυστέρηση; Με ποια κριτήρια λειτουργούν;

Γ. Βούτσινος:  Ίσως δεν έχει γίνει κατανοητή η φιλοσοφία πρόβλεψης της δημιουργίας των ΕΣΚ. Οι ΕΣΚ δεν προβλέφθηκαν για να ιδρυθούν ως επίπεδο 3 σε διάφορες περιοχές και αν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι να έλθουν να εγγραφούν, όπως παλαιότερα έγιναν τέτοιες προσπάθειες. Οι ΕΣΚ ιδρύονται μόνον όπου διαπιστώνεται συγκεκριμένη ανάγκη για μια οικονομική δραστηριότητα και για συγκεκριμένες ειδικότητες σε επίπεδο τεχνίτη που δεν παρέχονται από άλλες εκπαιδευτικές μονάδες της ΕΕΚ. Για παράδειγμα ειδικότητες Ελασματουργού, Σωληνουργού, Συγκολλητή  κ.α. που με μεγάλη επιτυχία παρέχονται για τις ανάγκες των Ναυπηγείων. Έχει εκδηλωθεί ήδη ενδιαφέρον για μαρμαροτεχνίτες και για ειδικότητες αλουμινοκατασκευών.

esos: Τι συμβαίνει με το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ; Δεν υφίσταται πλέον;

Γ. Βούτσινος:  Κάθε άλλο. Για εμάς τα προγράμματα και οι καλές πρακτικές δεν έχουν χρώμα Το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ είναι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα που βρήκαμε από την προηγούμενη  κυβέρνηση το οποίο συνεχίζεται κανονικά. Για τον λόγο αυτό εντάχθηκε και στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021-2027 και συνεχίζεται απρόσκοπτα. 

Σχόλια (24)

Ιεκ πριν και μετα
|

Διπλωματούχοι Δημοσίου ΙΕΚ στον ιδιωτικό τομέα αμείβονται οχι ως αποφοιτοι λυκειου (όπως στο δημόσιο) αλλά με επιπλέον επίδομα σπουδών 10%

Φίλιππος
|

Για ποιο ουσιαστικό λόγω θα πρέπει να γίνει αυτό, αφού:
Α. Στην Ελλάδα η αγορά εργασίας είναι μόνιμα σε κρίση;
Β. Το ζήτημα της ουσιαστικής και ποιοτικής εκπαίδευσης υφίσταται.
Γ. Τα έξοδα για ένα ακόμα εξάμηνο σπουδών θα επιβαρύνουν την ελληνική οικογένεια και τον Έλληνα φορολογούμενο.
Δ. Η αυξημένη διάρκεια των σπουδών στα ΑΕΙ σε σχέση με αντίστοιχα του εξωτερικού δεν ανταποκρίνεται σε κάποια ιδιαίτερη διάκριση-αξιολόγηση των ελληνικών πανεπιστημίων.
Ε. Τα αντίστοιχα επαγγελματικά σχολεία της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ε.Ε., Γερμανία για παράδειγμα διαρκούν δύο έτη.
Το ζήτημα του επιπέδου ποιότητας θεωρώ ότι δεν λύνεται με δαπάνη χρόνου αλλά επένδυση στην ποιότητα και την αξιόπιστη αξιολόγηση σπουδών, εκπαιδευομένων και επαγγελματιών.

προσθήκη 2 Ενήλικας@
|

Σε συνέχεια της δημοσίευσης η πολιτική ηγεσία κάλλιστα θα μπορουσε να σταματήσει αυτην την παράνομη και καταχρηστιλή μεροληψία υπερ συγκεκριμένων πτυχιούχων. Μην ξεχνάμε οτι και τμήματα ΑΕΙ με ιδιο κυκλο σπουδών δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα επειδη δεν αναφέρονται στον προγενεστερο Νομο που τα ρύθμιζε.

Επισης οι επαγγελματικές εξετάσεις δεν αφορούν μονο τα ΣΑΕΚ αλλα και πτυχιουχους ΑΕΙ, πως ειναι δυνατον να εχει τα ιδια επαγγελματικά δικαιώματα ενας που περασε με 5 απο ενας που περασε με 9.
Πως ειναι δυνατον αποφοιτος με ειδικότητα πληροφορική του ΟΠΑ να εχει τα ιδια επαγγελματικά δικαιώματα σαν λογιστής με αυτόν που τελείωσε χρηματοοικονομική λογιστική.
Η λογική στον νομοθέτη ή παει περίπτατο ή εχουμε να κάνουμε με κυβερνήσεθς διαχρονικα που εξυπηρετουν ιδιοτελείς σκοπούς.

Ενήλικας@
|

Τα ΚΑΤΕΕ και η εξελιξη τους τα ΤΕΙ 3ετη και μετα 4ετη υπαρχουν και παραυπαρχουν . Η μετατροπή τους σε ΑΕΙ δεν εγινε αυτόματα.

Κατατακτηριες δίνεις για δευτερη ειδικότητα οχι για να αποκτήσεις επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτην που εχεις ήδη πτυχιο και εχεις πιστοποιηθεί.

Εγω θα δεχτώ εν μέρει αυτα που λες.. γιατι αραγε σε επαγγελματα κλειστα (ορα λογιστες) δεν δινουν όλοι επαγγελματικες εξετασεις (ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΣΑΕΚ) και οποιος επιτύχει να πάρει αδεια ασκησεως επαγγελματος. Για τον αποφοιτο ΑΕΙ λογικα θα ειναι παιχνιδάκι λογω ανωτατου πτυχιου.. εμενα μου αρκει αυτο, και θα αποδειχτεί εν τοις πραγμασι η ανωτερότητα. Γιατι δεν γινεται..

Οταν πλεον η αναβαθμιση (διόρθωση)
|

των ΙΕΚ προερχεται απο το στόμα του ανθρώπου που τα "αναβαθμίζει" σταδιακα απο το 1996 και εν ετει 2024 τα ΙΕΚ ειναι λύκειο...Οταν δεν αφήνουν την παραμικρη αμφιβολία σε κάποιον να θεωρήσει οτι τα ΙΕΚ θα παρουν επαγγελματικά δικαιώματα τότε η "αναβάθμιση" λέγεται Κυβερνηση Μητσοτάκη. Να το θυμάστε στις εκλογες και αυτό και τα ΙΕΚ φουφουτος της αντιπολιτευσης. Οτι λεγεται υπαρχει λόγος και δεν ειναι τυχαία.

Οταν πλεον η αναβαθμιση
|

των ΙΕΚ προερχεται απο το στόμα του ανθρώπου που τα "αναβαθμίζει" σταδιακα απο το 1996 και εν ετει τα ΙΕΚ ειναι λυέκιο...Οταν δεν αφήνουν την παραμικρη αμφιβολία κάποιος να θεωρήσει οτι τα ΙΕΚ θα παρουν επαγγελματικά δικαιώματα τότε η αναβάθμιση λέγεται Κυβερνηση Μητσοτάκη. Να το θυμάστε στις εκλογες και αυτό και τα ΙΕΚ φουφουτος της αντιπολιτευσης. Οτι λεγεται υπαρχει λόγος και δεν ειναι τυχαία.

Ενήλικας
|

Κυρία ΙΕΚΤΖΟΥ, μην λέτε για σπουδές πρώην τ.ε.ι. Τα τ.ε.ι δεν υπάρχουν πλέον.
Να λέτε για πανεπιστήμια. Για να το πάρουμε και από αυτήν την άποψη,
αν δώσετε κατατακτήριες εξετάσεις σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα
(πρώην Τ.Ε.Ι) και ολοκληρώσετε τις σπουδές σας, θα πάρετε πτυχίο πανεπιστημίου.
Το πτυχίο σας θα ανήκει στην κατηγορία ΠΕ. Όλα τα πτυχία και διπλώματα των
πανεπιστημίων, ακόμα και των πανεπιστημιακών τμημάτων που υπήρξαν ως ΤΕΙ,
δίνουν πτυχία ΠΕ. Μόνο όσοι έχουν πάρει πτυχίο Τ.Ε.Ι παίρνουν πτυχίο ΤΕ.
Οπότε, είναι λάθος αυτό που γράφετε: δώσε κατατακτήριες εξετάσεις για να
περάσεις σε πρώην Τ.Ε.Ι της περιφέρειας για να γίνει Τ.Ε. Δεν θα γίνεις Τ.Ε.
Θα γίνεις Π.Ε. Τώρα, το αν δώσετε κατατακτήριες, είναι δικαίωμά σας.

Ιεκτζου, 28 χρόνια τωρα
|

Το «ήμουν νιος και γέρασα» ειναι γνωστή ρύση του ελληνικού λαου.
Αποφοίτησα από Κρατικό ΙΕΚ ΤΟ 1995 , ΕΔΩΣΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟ 1996 (ΜΕ ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑ όσοι είστε απόφοιτοι εκείνων των χρόνων , ξέρετε για τι πράγμα μιλάω) ΔΩΣΑΜΕ 25 ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΑΜΕ 3. ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. ΕΡΓΑΣΤΗΚΑ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ 14 ΧΡΟΝΙΑ. ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΤΟ 2009 ΣΕ ΘΕΣΗ ΙΔΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΣΥΝΟΛΟ ΕΤΩΝ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 28. ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΔΩΣΕ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΠΡΩΗΝ ΤΕΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΤΕ. ΖΩ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡ. ΤΕΙ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ( ΣΤΑ ΙΕΚ ΤΟΤΕ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΕΙ) ——ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΨΑΞΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΡ. ΤΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΤΕ —-ΕΧΩ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ . ΑΣ ΜΕΙΝΩ ΔΕ. ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ. # ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ# ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ (ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ) ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΘΕΣΕΙΣ ΤΕ. ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΠΙΣΗΣ ΤΕ. ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Άνευ πανελλαδικών εξετάσεων) ΕΠΙΣΗΣ ΤΕ. ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΟΤΕ. ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΕΓΙΝΕ

Ενήλικας
|

Δεν χρειάζεται να λέγονται ΣΑΕΚ για να ανήκουν στο επίπεδο 5.
Επίσης, θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η λέξη εκπαίδευση. Γιατί μόνο κατάρτιση;
Θα μπορούσαν να λέγονται Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
επιπέδου 5. Πάρτε παράδειγμα το M.I.T. Λέγεται τεχνολογικό ινστιτούτο Μασαχουσέτης
και ανήκει στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεν ονομάστηκε ανώτατο τεχνολογικό, για να
δηλώσει ότι παρέχει ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση. Παρέχει ανώτατες σπουδές,
χωρίς την λέξη ανώτατο. Τέλος τα Ι.Ε.Ε.Κ (αυτήν την ονομασία προτιμώ) να παρέχουν
ειδικότητες με 5 εξάμηνα και άλλες ειδικότητες 6 εξάμηνα.

Ανώτερες σπουδές ΙΕΚ
|

Τα ΙΕΚ, πλέον ΣΑΕΚ, είναι πλέον και με τη βούλα (νέο ΦΕΚ!) ανώτερες σπουδές όσο και δεν αρέσει σε κάποιους. Βασικά ανέκαθεν ήταν μιας και ήταν ισοτιμες με τις ανώτερες σπουδές (επίπεδο 5)!

@Αντε πάλι και @Δεν γίνεται μην κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε: όπως οι πτυχιούχοι ανωτέρων σπουδών (επιπεδο 5!) πληρωνοντουσαν ως ΤΕ (π.χ. ΑΕΝ, δραματικές σχολές, κ.λπ.) εδώ και χρόνια (εκεί δεν είδαμε μα ενοχλείστε!), έτσι τώρα και οι Διπλωματουχοι ΙΕΚ/ΣΑΕΚ το ίδιο λοιπόν πρέπει να πληρώνονται ως ΤΕ μιας και είναι επίσημα πλέον (με ΦΕΚ. ενεκα των 3,5 ετών τουλάχιστον σπουδών τους!) ως ΤΕ! Η συντεχνία των ΤΕΙ δεν θα περάσει!
Επίσης όπως και οι ΤΕ πληρώνονται στο Υπ. Παιδείας ως ΠΕ, ενώ δεν έχουν πάει καν σε Πανεπιστήμιο! Εκεί πάλι δεν είδαμε μα ενοχλείστε! Άρα, δύο μέτρα και δύο σταθμά είστε! Καο αφήστε τα παραμύθια να φτιάξουμε μια νέα κατηγορία μισθού μόνο για τους Διπλωματουχους ΙΕΚ... οι επιλογές είναι ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ. Άρα, ΤΕ μόνο!

Μαρία
|

Καλό θα ήταν να υπάρξει αύξηση και στους εκπσιδευτες των Σαεκ

Είναι άδικο να πληρώνονται ως ΔΕ, αλλά και ως ΤΕ.
|

Δεν γίνεται να πληρώνονται ως ΤΕ οι απόφοιτοι των ΙΕΚ. Οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ΙΕΚ είναι μεταδευτεροβάθμια. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν άλλη βαθμίδα, ούτε ΔΕ ούτε ΤΕ. Το υπουργείο μιλάει για αναβάθμιση, αλλά το μόνο που έκανε είναι η μετονομασία. Δεν έγιναν ανώτερες. Είναι στο ίδιο επίπεδο με πριν (5ο επίπεδο).Τα ΤΕΙ είναι 6ο. Εδώ δεν πληρώνονται τα ΤΕΙ ίσα με τα πανεπιστήμια που ανήκουν στο ίδιο επίπεδο και είναι ανώτατα πάνω από 20 χρόνια.

Περίεργος
|

Κύριε Βουτσινε αλλάξατε ένα πετυχημένο και γνωστό όνομα στην Ελληνική κοινωνία ΙΕΚ , με το άχρωμο, άοσμο ΣΑΕΚ. ΈΤΣΙ για να νιώθετε ότι κάτι αλλάζετε....μόνο από αλαζονεία.
Επίσης μας λέτε να προσθέσετε ένα εξάμηνο ακόμη , 6 εξάμηνα δηλαδή .....8 είναι τα ΑΕΙ.....με δικαιώματα Λυκείου.
Πλάκα κάνετε; και γιατί δεν τα κάνετε 8 τα εξάμηνα .... τι πρόβλημα υπάρχει.....!!!
Η αλαζονεία σας .....δεν έχει προηγούμενο......

lou
|

Έχουμε απουσιολόγια και βιβλία ύλης σαν να κάνουμε μάθημα στο Γυμνάσιο-Λύκειο, για βιβλία στους σπουδαστές ούτε λόγος να γίνεται.. δεν υπάρχουν σύμβουλοι να κατευθύνουν τους σπουδαστές να τους φέρουν έστω σε επαφή με τα ΑΕΙ για να δώσουν κατατακτήριες... τους πάνε βόλτα σε καμιά επιχείρηση και αυτό είναι όλο... Άντε γειά...

Άντε πάλι...
|

Οι ΤΕ είναι απόφοιτοι ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) επιπέδου 6. Τα ΙΕΚ είναι Ανώτερες σχολές ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ. Τι δε μπορείτε να καταλάβετε μετά από τόσες επαναλήψεις;

@ΙΕΚτζου
|

Το έχουμε καταλάβει: ευρωπαϊκό χρήμα (μόνο) για κατάρτιση! Έτσι ξαφνικά "συγκινήθηκε/ενδιαφέρθηκε" η κεντρική διοίκηση του Υπ. Παιδείας να μαζέψει κόσμο (μηχανογραφικο, μετονομασία, αναβάθμιση, κ.λπ.), ενώ ήταν "ξεχασμένα" 30 χρόνια τώρα.

Όπως έγινε δηλαδή και παλιότερα (προ 20-25 χρόνια) για νέα ΑΕΙ (σε κάθε πόλη και χωριό φυτρωναν σα μανιτάρια κάθε χρόνο, νέα μεταπτυχιακά, κ.λπ.) με τα τότε πακέτα ΕΠΕΑΕΚ Ι και ΙΙ (και στο σήμερα ουσιαστικά δεν έχουν στήριξη όλα, αφού ο κρατικός κορβανας ανέκαθεν δεν έφθανε για 450+ τμήματα).

Ιεκτζου 28 χρόνια τώρα….
|

ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΓΙΝΕ Η ΒΑΦΤΙΣΗ. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΕΜΑΛ…

ΣΑΕΚ: ανώτερες
|

Συγγνώμη, αλλά ενώ και επίσημα (με ΦΕΚ!) τα ΙΕΚ/ΣΑΕΚ έγιναν ανώτερες σπουδές (που ήταν ήδη δηλαδή με το επίπεδο 5, ως ισότιμα ΙΕΚ και ανώτερες σπουδές!)... ακόμα και το esos.gr το βάζει ακόμα στον Τομέα "Δευτεροβαθμια"!

Ακόμα και ακαδημαϊκά, εδώ και μερικά χρόνια έχουν το δικαίωμα για συμμετοχή στις κατατακτηριες εξετάσεις των πανεπιστημιων (με την ίδια δηλαδή ακριβώς διαδικασία με τουε ήδη πτυχιούχους ΑΕΙ!), για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου!

Τα ΙΕΚ/ΣΑΕΚ, λοιπόν, δεν ήταν και δεν είναι... λύκειο! Πρέπει να τους αποδοθεί άμεσα τουλάχιστο το μισθολόγιο ΤΕ, για να αρθεί και ουσιαστικά αυτή η χρόνια αδικία!

@κορόιδο γονιός και στα ΙΕΚ
|

γιατί νομίζεις τους νοιάζει; Αν οι απόφοιτοι βρουν ή δε βρουν δουλειές, αν μάθουν σχετικά ή άσχετα πράματα, τι τους επηρεάζει; Αυτοί βολεύουν, διορίζουν, πληρώνουν (με τα λεφτά σου). Και παίρνουν ψηφους.

κορόιδο γονιός και στα ΙΕΚ
|

Ποιός είναι ο στόχος; Η πρόσληψη (βόλεμα) επιπλέον διδασκόντων;
Κάνουν οτιδήποτε μπορούν για να μην αποκτήσουμε τεχνική εκπαίδευση συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.

Ελένη
|

τέλος Ιανουαρίου και ακόμα δεν έχουμε υπογράψει σύμβαση οι εκπαιδευτές των Δ.ΙΕΚ

Αναβάθμιση σε άλλο κλάδο
|

Να υπάρξει νέος κλάδος ΑΡ 05 για διπλωματούχους ΣΑΕΚ για διαφοροποίηση από τον κλάδο ΔΕ

Ωχ
|

Αύξηση διάρκειας...τι μου θυμίζει τι μου θυμίζει... τα επόμενα βήματα είναι "αφού αύξησες τη διάρκεια, έχω και αυξημένα προσόντα/δικαιώματα", και γιατί όχι κάποτε πανεπιστημιοποίηση. Έτσι ακριβώς δεν έγινε με τα ΤΕΙ;

Διπλωματουχος ΙΕΚ/ΣΑΕΚ
|

Να έχουμε το μισθολόγιο των ΤΕ (όπως άλλωστε το έχουν και διάφοροι άλλοι πτυχιούχοι ανώτερων 3ετων σπουδών) και βάλτε μας σε όποιο επίπεδο θέλετε (δεν θα ζούμε από τα επίπεδα)!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ