Οι μαθητές Λυκείου προάγονται στην επόμενη τάξη με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα

Πρόκειται για απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο πολυδιαφημιζόμενο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ»

02/02/2024

Άκουσε το άρθρο

Σε καμία νομοθετική αλλαγή δεν προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποτρέψει την προαγωγή μαθητών Λυκείου στην επόμενη τάξη και στην απόκτηση απολυτηρίου με βαθμούς κάτω από τη βάση  σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.

Πρόκειται για  απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο   πολυδιαφημιζόμενο  «αναβαθμισμένο  απολυτήριο  ΓΕΛ».

Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της  πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.

Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί "παρασύρθηκαν"   προ τα κάτω  από τις  βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.

Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:

Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.  

Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5,  έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.

Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4  ο μαθητής προάγεται  με βαθμό 11,8

Σχόλια (22)

Δημήτρης
|

1 θεωρείτε κάτι σαν καινούργιο
Ο νόμος 4186 του 2013
Στο άρθρο 3 προέβλεπε ότι οι μαθητές περνάνε στο λύκειο με μέσον ορο 9,5 όλων των μαθημάτων- γυμναστικής
2 οι σημαντικές αλλαγές στο πώς να περνάς την τάξη είχαν γίνει επί αρσένη
Τότε ο αρσένης είχε κάνει εξετάσεις σ όλα τα μαθήματα και στη δευτέρα και στην τρίτη λυκείου με προσαρμογή του βαθμού του καθηγητή στα προφορικά στο βαθμό των γραπτών
Δηλαδή αν τα προφορικά του καθηγητή ήταν 15
Και ο μαθητής έγραφε σε αυτό το μάθημα 5
Τότε ο βαθμός του καθηγητή γινόταν τρεις μονάδες πάνω από το 5 δηλαδή 8
Και ο μέσος όρος του μαθήματος ήταν 6.5

Αλλά για να μην μένουν τα παιδιά
Αν είχαν πρόβλημα σε ένα μάθημα
Η σε λίγα μαθήματα
Προέβλεπε ότι ακόμα και αν έχεις κάτω από 10 σε ένα μάθημα
Άν ο μέσος όρος όλων των μαθημάτων ηταν10 περνάς
Όπως καταλαβαίνετε
Οι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν σε όλα τα μαθήματα για να περάσουν
Και δεν υπήρχε ο χαριστικός πολλές φορές προφορικός βαθμός του καθηγητή για να καλύψει τα γραπτά
Οι αντιδράσεις ήταν φοβερές του κόσμου
Διώξαν τον αρσένη
Και ο αντικαταστάτης του
Κράτησε όλα τα εύκολα για τους μαθητές τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων 10 που μετά έγινε 9.5
Και κατηργησε όλα τα δύσκολα για τους μαθητές

3
Αυτό που έχει αλλάξει τελευταία
Είναι ότι ο μέσος όρος όλων των μαθημάτων από 9.5 έγινε 10
Αλλά περιλαμβάνεται και η γυμναστική
Στο πως υπολογίζεται ο γενικός μέσος όρος

Το 98 πέρασε ανεπιστρεπτί
|

Για όσους δεν το έχουν καταλάβει το 98 έχει φύγει οριστικά και αμετάκλητα. Το Λύκειο πλέον είναι αναγκαίο για την αγορά εργασίας, άρα πρέπει να βοηθούνται οι μαθητές, όχι να κόβονται. Κινητοποιήσεις πρέπει να γίνουν πλέον για την πλήρη αποσύνδεση του λυκείου απο τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο

Σοφία Πετρουτσάκου ΠΕ 04.02
|

Το ερώτημα που μπαίνει είναι αν θεωρούμε, σαν πολιτεία, σημαντικό να έχουν οι αυριανοί πολίτες , έστω στοιχειώδεις γνώσεις στα αντικείμενα που τους υποχρεώνουμε να διδαχτούν.
Aν ναι, τότε θα έπρεπε να είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να επαναλάβουν το μάθημα που δεν έχουν κατανοήσει, είτε επαναλαμβάνοντας τη φοίτηση στην ίδια τάξη, είτε με το να μην τους δοθεί το απολυτήριο, σύμφωνα με τα πρότυπα του πανεπιστημίου.
Aν όχι, τότε οι εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, δεν έχουν κανένα νόημα και κακώς γίνονται.
Σε κάθε περίπτωση, είναι θέμα της πολιτείας να θεσπίσει το αντίστοιχο πλαίσιο και όχι δικό μας να διαφωνούμε ποιο μάθημα είναι πιο σημαντικό ή ποιος από τους συναδέλφους είναι ελαστικός στον τρόπο που βαθμολογεί

ΕΛΕΝΗ
|

Είμαστε στον 21ο αιώνα! Τα παιδιά μας προσπερνούν. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι το ίδιο απο τότε που εμείς πηγαίναμε σχολείο...πριν 40 χρόνια! Τι δεν καταλαβαίνουν... Εμείς πρέπει να πάμε στα παιδιά όχι τα παιδιά να ακολουθήσουν ένα πεθαμένο εκπαιδευτκό σύστημα

alastor
|

Το πρόβλημα πλέον δεν είναι αν κάποιο μάθημα θεωρείται "βασικό" ή όχι, αυτά είναι ξεπερασμένα. Το πρόβλημα είναι οτι ο βαθμός της Φυσικής Αγωγής ή των Θρησκευτικών ή της Ξένης Γλώσσας έχει την ίδια βαρύτητα με τον βαθμό ενός ενιαίου μαθήματος, πχ της Ελληνικής Γλώσσας ή των Φυσικών Επιστημών. Έτσι, στην ΑΛ που διδάσκονται τρία μαθήματα Φυσικών Επιστημών για έξι ώρες την εβδομάδα συνολικά, με τα δυο από αυτά γραπτώς εξεταζόμενα τον Ιούνιο, ο μέσος όρος ΚΑΙ των τριών είναι ισότιμος με τον βαθμό ενός δίωρου, μη γραπτώς εξαταζόμενου μαθήματος, για το οποίο όλοι γνωρίζουμε την βαθμολογική κλίμακα στα τετράμηνα: 18 έως 20. Υπάρχει κάποιος που ακόμη δεν έχει καταλάβει ότι ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ;

Γεώργιος Ιωάννου
|

Εν ολίγοις : Οδηγούμεθα προς ένα Σύστημα Αξιολόγησης όπου οι μαθητές με τάληρα, στη σειρά, θα περνάνε, ενώ οι Καθηγητές επειδή δεν τους χωνεύει ο Σύμβουλος, από μία λεπτομέρεια θα κόβονται. Χαίρετε.

διογενης τιμ.
|

Κανεις μαθητης στασιμος, γιατι αυτη η στασιμοτητα σημαδευει την ψυχολογια και την παραπερα σχεση του μαθητη/τριας με την εκπαιδευση και εργασια του/της.Οι μαθητες/τριες πρεπει να προαγονται στο επομενο ετος, ''χρωστωντας'' μαθηματα κατα τα προτυπα των φοιτητικων προαγωγων στα πανεπιστημια.

Μαρία
|

Δεν σημαίνει ότι επειδή ένας μαθητής δεν είναι καλός στην άλγεβρα και είναι καλός στη μουσική ή στη φυσική αγωγή πρέπει να κοπεί. Υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα και ταλέντα στην κοινωνία εκτός από το να λύνει κάποιος με επιτυχία ασκήσεις. Η διάκριση μαθημάτων πρέπει επιτέλους να ξεπεραστεί. Τα παιδιά σήμερα επί της ουσίας αλλά μαθήματα έχουν ανάγκη για να εκτονωθουν και να γαληνεψουν.

Στέφανος Κεχαγιάς
|

Τα τελευταία χρόνια γίνεται αυτό;. Για κομματική προσέγγιση το κόβω. 25 χρόνια είμαι στην εκπαίδευση τα 20 τελευταία αυτό γίνεται. Τώρα το ανακαλύπτουν οι συνδικαλιστές; Μια ζωή αηδία. Γι αυτό στις εκλογές μόνοι σας τα λέτε μόνοι σας τα ακούτε.

ΚΙΝ
|

Δεν υπάρχουν βασικά μαθήματα ααααααα . Όλα τα μαθήματα είναι γνωστική αντικείμενα επιστημών. Επιτέλους να σταματήσει αυτή η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ διάκριση

Νικος
|

Το εκπαιδευτικό σύστημα θέλει ανθρώπους μη σκεπτόμενους!!!!

Anastasia
|

Πρόβλημα 1. Τα παιδιά φτάνουν στο Λύκειο χωρίς να κατανούν κείμενο και χωρίς καθόλου μαθηματική σκέψη. Άρα χρειάζεται αλλαγή στο Δημοτικό. Γιατί πριν τους απορρίψουμε πρέπει να τα έχουμε διδάξει και υποστηρίξει. Και το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν το κάνει.
Πρόβλημα 2. Οι κοινωνία και μαζί οι Δεξιές Κυβερνήσεις έχουν απαξιώσει το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Άρα γιατί να μας προσέξουν τα παιδιά; Λύση δεν υπάρχει γιατί η Κυβέρνηση είναι Νεοφιλελεύθερη και η κοινωνία ασχολείται με ότι της πασάρουν στην τηλεόραση.
Πρόβλημα 3. 114 αδικαιολόγητες απουσίες και άλλες 70 για ιώσεις. Η ανοησία του ΣΥΡΙΖΑ που συνεχίζει για 5ο χρόνο η Ν. Δημοκρατία, η οποία το τερμάτισε με το σβήσιμο απουσιών λόγω ανωτέρας βίας.
Πρόβλημα 4. Οι γονείς που δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους και ταυτόχρονα πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι τέλεια και οι καθηγητές τα εχθρεύονται. Λύση; Να κοπούν τα πολλά με τους γονείς.
Πρόβλημα 5. Οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε αμήχανα μπροστά στην κατάντια μας και τελικά μια και δεν έχουμε υποστήριξη σε κανένα τομέα σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και περνάνε όλοι.

Γιωργος
|

ΔΕΝ είναι ολα τα μαθήματα το ιδιο σημαντικα

Αρης
|

Αν τεθεί περορισμός στη μαζική έκδοση απολυτηρίων (θα έλεγα μετά λόγου γνώσεως ότι 4 στους 10 παίρνουν απολυτήριο λυκείου όντας επιπέδου Γ γυμνασίου) τότε πώς θα τροφοδοτηθούν τα νέα ΑΕΙ, με τι απόφοιτους; Λίγο τόχετε;

Βασιλης
|

Πρέπει να μας κάνετε πλάκα, αναρωτιεστε και διαπιστωνετε?? ποιοι αυτοι που δημιουργειται τους νόμους ?δεν φταίνε οι γυμναστές η οι θεολόγοι αλλα εσείς που φέρατε το 9,5 γενικά μέσο όρο προαγωγής
Αφήστε το δούλεμα κσι εάν θέλετε αλλάξτε τους όρους προαγωγής
Και κάτι ακόμα αλλάξτε επιτέλους τον νόμο παιδαγωγικών ποινών,
αντί να ασχολούμαστε με την πλειοψηφία των μαθητών που αξίζουν την βοήθεια μας ασχολούμαστε με 10-15 "μαθητες" που θα έπρεπε να έχουν κοπεί στο προνηπιο Ελεος πια

Μάκης
|

Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο οι γυμναστές και οι θεολόγοι βάζουν σχεδόν σε όλους τους μαθητές άριστα ή λίαν καλώς.

Αδιαφορος
|

Δεν έχω καταλάβει την έννοια "βασικά μαθήματα". Όλα είναι εξίσου σημαντικά. Για ποιο λόγο η γυμναστική είναι λιγότερο σημαντική από τα αρχαία η την άλγεβρα? Από τότε που θα γεννηθείς μέχρι το τέλος θα πρέπει να έχεις ένα υγιή οργανισμό κ η γυμναστική είναι απαραίτητη σε αυτο. Αρχαία, πάντως, δε θα μιλήσεις με κανέναν, σίγουρα.

Φοίτηση
|

Είχαν? Δικαιολογούσαν Απουσίες λόγω κοβιντ, λόγω γρίπης και λόγω ανωτέρας βιας. Πότε φοιτησαν και παραπονιέστε για τους βαθμούς???

Κουλης
|

Μήπως θα ήταν καλύτερα να μη πατάνε ούτε στο σχολείο ;
Κέρδος θα ήταν για την πολιτεία = όχι μισθοί, όχι κτιριακές εγκαταστάσεις ούτε τίποτε αλλο

Εκπαιδευτικός από Λάρισα
|

Άρα και να θέλεις να μείνεις δεν μπορείς.

Παπαευσταθίου Νάσος
|

Τραγική απαξίωση, που οδηγεί στη δημιουργία ενός νέου προλεταριάτου.
Κατά τα λοιπά, τα " μη κρατικά πανεπιστήμια " μας μάραναν!
Θλίψη και παραίτηση, κανονική κατάρρευση του εκπαιδευτικού οικοδομήματος.

ΟΕ-ΟΕ
|

Α. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα εδώ και πολλά χρόνια είναι τύπου "ΟΕ-ΟΕ"! (Όλοι εισέρχονται, όλοι εξερχονται)

Β. Όλα τα μαθήματα είναι "βασικά" (ήτοι, το καθένα έχει τη χρησιμότητά του), για αυτό άλλωστε υπάρχουν στο αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ