Διάλογο για τη μεγάλη μεταρρύθμιση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα "ανοίξει" ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ,αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο".
Ηδη ο υπουργός Παιδείας έχει δεχθεί εισηγήσεις από τις "άτυπες" επιτροπές που έχει συγκροτήσει για ριζικές αλλαγές όπως για τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών , τις απουσίες, το "ποινολόγιο" κλπ.
Στις προθέσεις του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι να ανοίξει διάλογο τόσο με τους εμπλεκόμενους φορείς όσο και με τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη τάξη , αλλά και με τους μαθητές, κάνοντας επιτόπιες επισκέψεις στα σχολεία ο ίδιος και οι συνεργάτες του.
Μία από τις '"άτυπες" Επιτροπές εργάζεται "πυρετωδών για τη διαμόρφωση πρότασης για το Εθνικό Απολυτήριο.
Εκπαιδευτικός ο οποίος συμμετέχει σε αυτή την Επιτροπή δήλωσε στο esos πως είναι σχεδόν έτοιμη η πρόταση μας προς τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη.
Η εισήγηση, σύμφωνα με πληροφορίες του esos προβλέπει:
Α. Θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου.
Β. Εφόσον ψηφιστεί μέχρ την Άνοιξη οι πρώτοι μαθητές που θα το εγκαινιάσουν είναι αυτοί που θα φοιτήσουν στη Α' Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος. Δηλαδή εδαρμογή θα ξεκινήσει το σχολκό έτος 2024-25 για τους μαθητές της Α Λυκείου, το 2025-26 της Β' και το 2026-27 τη Γ΄Λυκείου.
Γ. Τα Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας θα συνδεθούν με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Δηλαδή δεν θα χορηγείται Εθνικό Απολυτήριο χωρίς ο απόφοιτος να μη γνωρίζει μια από τις ξένες γλώσσες οι οποίες θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.
Δ. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.
Ε. Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Ζ. Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Η. Υπό εξέταση η κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αλλά μετά το 2027 όταν εφαρμοστεί πλήρως το Εθνικό Απολυτήριο στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Θ. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Ι. Το μεγαλύτερο συντελεστή θα έχει η Γ Λυκείου και το μικρότερο η Α τάξη.
Κ. Ο αριθμός εισακτέων,πλέον, θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.
Λ. Μελετάται η αύξηση του ποσοστού επιλογής θεμάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις με στόχο όλα τα θέματα να επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων.
Μ. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις παραμένει, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Πως διασφαλίζει το υπουργείο την ισοτιμη αξιολογηση των μαθητών?
Δεν ειναι και λιγες οι περιπτωσεις συναδελφων που βαθμολογουν οπως να ναι είτε ευνοώντας είτε αδικούνται μαθητές.
Για να μην αναφέρω ότι υπάρχουν πολλά σχολεια που φτάνει Δεκέμβρης για να φτάσουν οι καθηγητές.
Αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνουν από την βάση, από το δημοτικό. Όχι ξαφνικά στο λύκειο, χωρίς να έχουμε εξασφαλίσει την αξιοκρατία.