Ανοίγει διάλογος για: Εθνικό Απολυτήριο- Υπολογισμός βαθμών Α,Β και Γ Λυκείου- Ενίσχυση της Τράπεζα Θεμάτων

Στο "τραπέζι" και η κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αλλά μετά το 2027 όταν εφαρμοστεί πλήρως το Εθνικό Απολυτήριο στις τρεις τάξεις του Λυκείου

03/02/2024

Ενημερώθηκε: 03/02/2024, 23:31

Άκουσε το άρθρο

Διάλογο για τη μεγάλη μεταρρύθμιση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα "ανοίξει" ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ,αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο".

Ηδη ο υπουργός Παιδείας έχει δεχθεί εισηγήσεις από τις "άτυπες" επιτροπές που έχει συγκροτήσει για ριζικές αλλαγές όπως για  τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών , τις απουσίες, το "ποινολόγιο" κλπ.

Στις προθέσεις του  Κυριάκου Πιερρακάκη  είναι να ανοίξει διάλογο τόσο με τους εμπλεκόμενους φορείς  όσο και με τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη τάξη , αλλά και με τους μαθητές, κάνοντας επιτόπιες επισκέψεις στα σχολεία ο ίδιος και οι συνεργάτες του.

Μία από  τις '"άτυπες"  Επιτροπές   εργάζεται "πυρετωδών για τη διαμόρφωση πρότασης για το Εθνικό Απολυτήριο.

Εκπαιδευτικός ο οποίος   συμμετέχει σε αυτή την Επιτροπή δήλωσε στο esos πως είναι σχεδόν έτοιμη η πρόταση μας προς τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη.

Η εισήγηση, σύμφωνα με πληροφορίες του esos προβλέπει:

Α. Θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Β. Εφόσον ψηφιστεί μέχρ την Άνοιξη οι πρώτοι μαθητές που θα το εγκαινιάσουν είναι αυτοί που θα φοιτήσουν στη Α' Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος. Δηλαδή εδαρμογή θα ξεκινήσει το σχολκό έτος 2024-25 για τους μαθητές της Α Λυκείου, το 2025-26 της Β' και το 2026-27 τη Γ΄Λυκείου.

Γ. Τα Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας θα συνδεθούν με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Δηλαδή δεν θα χορηγείται Εθνικό Απολυτήριο χωρίς ο απόφοιτος να μη γνωρίζει μια από τις ξένες γλώσσες οι οποίες θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.

Δ. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.

Ε. Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Ζ. Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Η. Υπό εξέταση η κατάργηση  της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αλλά μετά το 2027 όταν  εφαρμοστεί πλήρως το Εθνικό Απολυτήριο στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Θ. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του  Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Ι. Το μεγαλύτερο συντελεστή θα έχει η Γ Λυκείου και  το μικρότερο η Α τάξη.

Κ. Ο αριθμός εισακτέων,πλέον,  θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

Λ. Μελετάται η αύξηση του ποσοστού επιλογής θεμάτων  στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις με στόχο όλα τα θέματα να επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων.

Μ. Οι  Πανελλαδικές Εξετάσεις  παραμένει, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. 

Σχόλια (43)

Εκπαιδευτικος
|

Πως διασφαλίζει το υπουργείο την ισοτιμη αξιολογηση των μαθητών?
Δεν ειναι και λιγες οι περιπτωσεις συναδελφων που βαθμολογουν οπως να ναι είτε ευνοώντας είτε αδικούνται μαθητές.
Για να μην αναφέρω ότι υπάρχουν πολλά σχολεια που φτάνει Δεκέμβρης για να φτάσουν οι καθηγητές.
Αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνουν από την βάση, από το δημοτικό. Όχι ξαφνικά στο λύκειο, χωρίς να έχουμε εξασφαλίσει την αξιοκρατία.

Νικόλαος
|

Μαρία, δεν θα συνιστούσα κατατακτήριες για εσένα. Ξεκίνα από πιό βασικά πράγματα, όπως απλά Νέα Ελληνικά. Βγάζουν μάτι αυτά που γράφεις.

Μαρια
|

Για οσος θελουν να δοσουν κακτειριες απο ιεκ τη εισχει μπρει να μας ενημεροσει καπιος .

Έλληνας Πολίτης
|

Αυτό που πάει να γίνει είναι ότι η μισή Ελλάδα θα μείνει με την υποχρεωτική εκπαίδευση (όσοι δεν έχουμε δυνατότητα για φροντιστήρια) δηλαδή Γυμνάσιο εν έτη 2024.
Ας ξεκινήσει όλο το θέμα από το δημοτικό για σωστές και αναπτυξιακές βάσεις για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις με θετικά αποτελέσματα.

DL
|

Θα μπορουν τα παιδια που παρακολουθουν ΙΒ να έχουν πρόσβαση και στο ελληνικο - δημόσιο πανεπιστήμιο;

ΚΣ
|

Legend συμφωνώ. Αλλά και με Αριστείδη. Η παραπαιδεία με τίποτα δεν πρόκειται να σταματήσει στη χώρα μας. Κάθε ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών την τροφοδοτεί. Είναι μια μεγάλη σίγουρα αγορά με βάθος χρόνου. Ρίζες. Αν δινόταν έμφαση στην παιδεία ως δημοκρατικό δικαίωμα και καθήκον για τη διάπλαση του μελλοντικού πολιτη με απαιτησεις , όραμα, χρηματοδότηση, και τις σχολές να επιλέγουν τον τρόπο ακαδημαίκής προόδου και ολοκλήρωσης, ίσως να είχαμε κάποια βελτίωση.. Αλλά να αναλάβουν κάποιοι να εκπονήσουν προγράμματα και να διδάξουν ετοιμάζοντας τον αυριανό γεωργό , ηλεκτρολόγο, έμπορο και γιατρό. Πιστεύει το ίδιο το σύστημα στην αξία της παιδείας; Ή βάζει μπροστά μόνο το φερετζέ των Πανεπιστημίων; Έστω κι αν δεν υπάρχει οικονομία να στηρίξει ένα σύστημα με πίστη στην Παιδεία , κάπου πρέπει να σπάσει ο φαύλος κύκλος. Έστω κι αν ετοιμάζει ταξιτζήδες, υπαλλήλους κάθε μορφής και πολλούς δικηγόρους , μηχανικούς γιατρούς. Κάπου, κάποιοι πρέπει να πιστέψουν στη μόρφωση. Όποιος θέλει να μπει σε Πανεπιστήμιο θα βρει τρόπο να κάνει.. Και πρέπει να βρει. Και να σταματήσει η μωροποίηση και των Πανεπιστημίων. Που είναι οι επαγγελματίες ανάμεσασ τους φοιτητές , οι φιλομαθέις άνθρωποι, οι άνθρωποι που αλλάζουν ρότα στη ζωή τους, οι άνθρωποι που θέλους εξέλιξη κλπ. Το πανεπιιστήμιο δεν είναι μόνο για τα δεκαοχτάχρονα., Δείχνει πολλές αντιλήψεις αυτό.

Ο ΣΤΡΑΤΗΣ
|

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΩΣ ΕΧΟΥΝ. ΑΛΛΙΩΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ Ο ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΟΙ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΖΜΟΙ ΤΟ ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΚΤΗΝΩΔΗΣ ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Ι.Β το δημόσιο λύκειο θα εχει; Δεν βλέπω κάτι γιατί;

Λευτέρης
|

Παρά τα όσα διατείνονται κάποιοι, το εθνικό απολυτήριο, με όλες τις δικλείδες ασφάλειας, αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας, αποτελεί μονόδρομο για την αναβάθμιση του σημερινού δημόσιου Σχολείου και του Εκπαιδευτικού, αρκεί να ελέγχεται και ν α αξιολογείται ο εκπαιδευτικός για τη βαθμολογία και τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών του !!!

Βαρβαρα
|

Δυστυχώς η παιδεία στην Ελλάδα κ όχι μόνο αυτή βέβαια είναι για κλάματα. Πουθενά αλλού στον κόσμο οι γονείς δεν πληρώνουν τόσα χρήματα κ τόσα πολλά χρόνια στα φροντιστήρια κ στα ιδιαίτερα για να περάσουν τα παιδιά στο πανεπιστημιο.

Προβληματισμένος
|

Άρα να αντικαταστήσουμε ενα πλήρως αδιαβλητο σύστημα που τα παιδιά εξετάζονται σε 4 μαθήματα σε 2 βδομάδες αφου τελειώσουν τις σπουδές τους, με ενα ενδεχομένως διαβλητό οπου τα παιδιά θα εξετάζονται πάνω απο 10 φορές μεσα σε μια 3ετία . Απο πού κι ως που αυτό θα είναι βελτίωση και ανακούφιση απο το "στρες των πανελληνιων" ;

Δήμητρα
|

Κ αν κάνει κάποιος φροντιστήρια σε μαθητές του σχολείου κ είναι πιο ευνοϊκοί οι βαθμοί;;;;

SAVVAS
|

Ας καταφέρουν πρώτα να καταπολεμήσουν τη μάστιγα της οθόνης που έχει εγκλωβίσει τους μαθητές όλων των βαθμίδων και τους έχει αποστασιοποιήσει από τα βιβλία και μετά βλέπουμε για τις αλλαγές.

LAKIS
|

Τα πράγματα είναι απλά αλλα νομίζω ότι κάποιοι <<μπερδεύονται>>.Τα λεγόμενα του άρθρου το αναφέρουν ξεκάθαρα: Καμία σχέση δεν θα εχουν οι πανελλήνιες με το εθνικό απολυτήριο.Απλα οι μαθητες θα αποκτούν εθνικό απολυτηριο το οποιο δεν εχει καμια πραγματική αξία και ΜΕΤΑ θα δίνουν κανονικά ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών-νεα βιβλία αλλα δεν μας λενε σε πόσα μαθήματα !!! Ολα γίνονται απλά για να βρισκόμαστε σε δουλειά.

Πέτρος
|

για να λειτουργήσει το σύστημα αυτό θα πρέπει:
1) να γίνεται σωστό μάθημα από το δημοτικό και οι μαθητές να παίρνουν γερές βάσεις μέχρι την γ γυμνασίου (άρα αλλαγή ύλης, μείωση αργιών, γιορτών εκδηλώσεων άσχετων με την εκπαίδευση και φυσικά αξιολόγηση με γραπτή διαδικασία για το πέρασμα στην επόμενη τάξη από την Ε δημοτικού ως την γ Γυμνασίου - ώστε ο μαθητής πυο φτάνει γ γυμνασίου σίγουρα να έχει γερές βάσεις και όχι να είναι ένας μαθητής που μεταφέρθηκε στη Γ γυμνασίου αν και ποτέ δεν έγραψε, διάβασε ή συμμετείχατε κάπου, όπως γίνεται τώρα.)

2) Οι εξετάσεις των Α, Β και Γ Λυκείου να είναι όλες τύπου Πανελληνίων για να διασφαλίζεται η ισότιμη αξιολόγηση των μαθητών.

Γεράσιμος
|

Βρε παιδιά δεν πιστεύω αυτά που διαβάζω. Ξεκινούν τις αλλαγές από το Λύκειο, αντί να ξεκινήσουν πρωτίστως από το Δημοτικό. Όλοι οι εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια , συμφωνούμε στο πόσο κακογραμμένα είναι βασικά μαθήματα, και ειδικότερα τα μαθηματικά. Όταν δεν βάζεις γερές βάσεις, πως περιμένεις να ελέγχεις επί 3 χρόνια ένα μαθητή στο Λύκειο; Θα έχει περάσει από Δημοτικό και Γυμνάσιο που όλοι κάνουν τα στραβά μάτια και τους περνάνε και ας έχουν κενά. Ποιος τα σκέφτεται αυτά; Μεγάλη απογοήτευση. Ειδικά όταν οι αλλαγές θα πιάσουν τους μαθητές που εκείνο το διάστημα θα μπαίνουν στην Α λυκείου και δε θα έχουν ούτε οι καθηγητές βρει την άκρη, τα παιδιά αυτά θα αδικηθούν. Κ. Πιερρακάκη είχα μεγάλες προσδοκίες από εσάς , που είστε και γονέας μαθητών δημοτικού. Δυστυχώς όλα λάθος!

Εκπαιδευτικός
|

Θεωρητικά καλό ακούγεται.
Παρατηρήσεις:
Ποιός θα διορθώνει ;
Θα υπάρχει πίεση για 20άρια
Αφού δεν καταργούνται οι Πανελλήνιες, σε τι ποσοστό θα μετράει το Εθνικό Απολυτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Αν το ποσοστό αυτό είναι μέχρι 20%, το νέο Απολυτήριο θα πετύχει.

Z
|

Το ζητούμενο τους είναι να πετάξουν την πλειοψηφία της νεολαίας στην φθηνή κατάρτιση, εκτός λυκείου (και με τον νέο νόμο για ΕΠΑΛ) και από εκεί στην φθηνή και χωρίς δικαιώματα εργασία. Το δικό μας ζητούμενο και ως εκπαιδευτικοί, γονείς, φοιτητές , μαθητές, πολίτες μιας κοινωνίας ποίο είναι; Να δούμε τι κοινωνία θα μας δείξει μια εκπαίδευση κάτεργο φραγμών, εξετάσεων και αποκλεισμών;

Θέματα
|

Άρα η δυσκολία της τράπεζας θεμάτων θα κρίνει πόσα μαθήματα χρειάζεται να κάνουν εκτός σχολείου. Η υλοποίηση θα δείξει αν θα είναι λιγότερο στρεσογόνο για τα παιδιά κ αν θα ελαχιστοποιηθει η προετοιμασία εκτός σχολείου...

Ζ
|

Δεν βάζουμε και ένα τεστ iq από το νηπιαγωγείο με ερωτήσεις της αρεσκείας του υπουργείου ή της κυβέρνησης; Αφού οι άνθρωποι γεννιούνται άριστοι και η κοινωνία, οι ταξικές διαφορές, οι ανισότητες μας είναι αδιάφορες. Μπράβο εκπαιδευτικοί! Εκτός από τράπεζα θεμάτων θα γίνουμε (αν δεν γίναμε ήδη) και τραπεζίτες, χωρίς λεφτά αλλά με την νοοτροπία τους. Κοινωνία chatGPT.

Προς @ριστεία, όχι αστεία
|

Ε όλο και κάποιος διάλογος πιστεύω ότι θα έγινε (ίσως με τα φροντιστήρια)....

@ριστεία, όχι αστεία
|

"Πίσω μπρος, πίσω μπρος " όπως έλεγε και ο δήμαρχος Κολοκοτρωνιτσιου Πόποτας ή ραβε ξήλωνε, ραβε ξήλωνε, δουλειά να μη σου λειπει.
Αριστείες.
ΥΓ Διάλογος για ενα τοσο σημαντικό θεμα δεν θα έπρεπε να υπαρχει σε καποιον φορέα πρωτα. Κακό πράγμα η αλαζονεία του 41τακατο.

Εκπαιδευτικός Τάξης
|

Άντε να πέσει και το τελευταίο μη διαβλητό σύστημα στην Ελλάδα. Άν θες αυτό να το κάνεις σωστά (αν και πάλι δεν θα είναι τόσο αξιόπιστο όσο οι πανελλαδικές) θα πρέπει οι ενδοσχολικές εξετάσεις να γίνονται οχι στο ίδιο σχολείο αλλά σε άλλα σχολεία και με άλλους επιτηρητές όπως στην Κύπρο.

Απορία
|

Αυτό θα ισχύσει και για τα δύο λύκεια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Διαφορετικά θα πρέπει να υποβαθμίσει το Πτυχίο και το Απολυτήριο του ΕΠΑΛ.
Ποιος θα μας ενημερώσει;

Ελένη
|

Για να πληρώνουν οι γονείς φροντιστήρια από την Α Λυκείου σε ακόμη περισσότερα μαθήματα! Έτσι! Ξεπατωσε τους οικονομικά!

τραγικές μπαρούφες (συνέχεια)
|

δεν θυμάται τι αποτυχία είχε αυτό επί αρσένη (διορθώθηκε αλλά διέλυσε δύο φουρνιές ΑΔΙΚΑ) για πολλούς λόγους . ενίσχυση δεσμών (επαναφορά), βαθμός συμπεριφοράς , μη βαθμολογηση θρησκευτικών/κοινωνικής συμπεριφοράς/πολιτισμού - μουσικής-γυμναστικής αλλα πιο ουσιαστική συζήτηση, βελτίωση ύλης, εξετάσεις-διαγωνισμός για όλους με τα ίδια θέματα (κόψιμο ειδικών αστείων εξετάσεων επαλ , όπου φοιτούν και ήδη πτυχιούχοι 40-50άρηδες δυο χρόνια και περνάνε εύκολα και πληρώνουμε σε δύσκολες σχολές , σιγά μην τις τελειώσουν ). ξένες γλώσσες : ΞΑΝΑ ΜΑΤΑ ΛΕΜΕ ότι πρέπει να πάνε ΟΛΑ και άλλα σε απογευματινή ζώνη σχολική , οπότε θα καταργηθούν τα σχολεία αθλητικά (θα τα ξαναφέρει λεει ο αστείος ! ) , καλλιτεχνικά, μουσικά ! ένα σχολείο απογευματινό δραστηριοτήτων ανά περιοχή ευρύτερη (οι ξενες γλώσσες και άλλα σε κάθε σχολείο) και περιορισμός της παιδοφύλαξης από τους εκπαιδευτικούς ! να πάρουν ιεκτζήδες για αυτά με λιγότερα λεφτά. μείωση αποφοίτων λυκείου (και επαλ : φεύγεις από το πρώτο τρίμηνο , αν έχεις πολλές απουσίες ή αν δεν συμμορφώνεσαι ή ενοχλείς ), αναδιάρθρωση σπουδών , καλύτερα βιβλία και επιλογή ύλης (τραγική φυσική από το δημοτικό , γεωγραφία ανύπαρκτη με σύγχρονα μεσα , ακόμα και από φωτό να αναγνωρίζουν τα βουνά της ελλάδας και το αναγλυφο ! και πάνε ορειβασία μόλις μεγαλώσουν). οι άχρηστοι και άσχετοι προβάλλουν τις ιδεοληψίες ως καινοτομίες , τι να πεις . και λέγανε ολετήρα τον γαβρόγλου ! δώσσσσσσεεεεεεεεεεεεεεεεε

Twins13
|

Τραγικές ιδέες πραγματικά. Οι μόνοι χαρούμενοι είναι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων που πλέον θα πρέπει ΟΛΟΙ να πηγαίνουν από Α Λυκείου, οι ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων όπου το σύστημα θα γίνει διαβλητό από αδιάβλητο, εκτός αν κάποιος είμαι αφελής και πιστεύει το αντίθετο. Αφόρητο πραγματικά για τα παιδιά μας. Business as usual για κάποιους. Η μόνη χώρα του κόσμου με παραπαιδεία , η μόνη, αντι να την καταργήσει την τριπλασιάζει.

Γιώργος Αναγνωστόπουλος
|

επίσης να λάβετε υπόψη σας ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα και στις ώρες που διδάσκεται κάθε μάθημα, δεν μπορεί ένα ωριαίο κι ένα τετράωρο μάθημα να έχουν την ίδια βαρύτητα στους Μ.Ο.

Ωραίος
|

Στη σωστή κατεύθυνση οι διορθώσεις του προηγούμενου νόμου. Περιμένουμε και την άρση της αδικίας των οριζόντιων διαγραφών.

Αλάνι
|

Συγχαρητήρια! Επιτέλους θα εκπληρωθεί ένα αίτημα 10ετιων

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ