Βίντεο:Πως οραματίζονταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ως Κυβέρνηση, την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Κατάληξε στις "πράσινες σχολές" με ελεύθερη είσοδο της οποίες κατάργησε η Κυβέρνηση της ΝΔ

10/02/2024

Ενημερώθηκε: 10/02/2024, 12:20

Άκουσε το άρθρο

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται αυτές τις ημέρες, περί κατάργησης των πανελλαδικών Εξετάσεων, γίνεται επίκαιρη η δήλωση του πρώτου υπουργού Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015 του Αριστείδη Μπαλτά.

Ο  Αριστείδης Μπαλτάς αναπτύσσει στο esos το όραμα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση των πανελλαδικών Εξετάσεων και της ελεύθερης εισόδου των αποφοίτων Λυκείου στα Πανεπιστήμια:

Δείτε το τρίλεπτο βίντεο που ακολουθεί:

Στη συνέχεια ο  υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου θεσμοθέτησε το  σύστημα των «πράσινων» (σ.σ. Σχολές που εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις) και «κόκκινων» Σχολών (σ.σ. Σχολές που εισάγονται οι υποψήφιοι με  Πανελλαδικές Εξετάσεις).

Το σύστημα αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθώς η Κυβέρνηση της ΝΔ που ήρθε στη συνέχεια, κατάργησε  τον σχετικό νόμο του Κ. Γαβρόγλου , με το σκεπτικό   ότι η κατηγοριοποίηση σε «ελεύθερης πρόσβασης» σχολές και «κατόπιν εξετάσεων»αυτή, ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις:

Α. Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, και

Β. Αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

 

Σχόλια (9)

Μάλιστα...
|

@Παπαδόπουλος Αριστείδης, ακριβώς έτσι είναι, άλλη η παρέα "γνωστών" σχολιαστών εμφανίζει επιχειρηματολογεί διαρκώς υπέρ του χρονοντούλαπου της Ανώτατης Εκπαίδευσης
Εννοείται ότι έπρεπε να υπάρχουν μη κρατικά ...εχθές! (Θα δημοσιευθεί;)

χρονοντουλαπο
|

Ο Αριστείδης Μπαλτάς με το αντιστυνταγματικό νομοσχέδιο επιλογής διευθυντων είναι ο κύριος;

Παπαδόπουλος Αριστείδης
|

Η κόρη μου σπουδάζει στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα είχε πετύχει το 2020 μετά από Πανελλήνιες και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Να σας πω ότι οι μπούρδες που λέγονται εδώ μέσα ότι όποιος έχει χρήματα θα εισάγεται είναι τουλάχιστον ανακριβείς. Ως προϋπόθεσεις εισαγωγής, από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο ( που είναι κρατικό/μη κερδοσκοπικό, με έδρα την Μεγάλη Βρετανία), ζητήθηκε: Απολυτήριο πάνω από 17, Αγγλικά επιπέδου advanced, αναλυτική βαθμολογία ΟΛΩΝ των μαθημάτων και των τριών τάξεων του Λυκείου,Portfolio,προσωπική συνέντευξη, και τέλος video από την δουλεία της. Το αντικείμενο σπουδών είναι Design engineer Μηχανικός σχεδίασης ( υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα στην Ελλάδα σε ένα από τα οποία πέρασε φυσικά). Το 80% των φοιτητών των εν λόγω Ελληνικών τμημάτων ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!
ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ να κάνει παράρτημα στην Ελλάδα, και όπως μας είπαν οι υπεύθυνοι στα παραρτήματα τους είναι και λίγο ποιο αυστηροί (έχουν και στην Κύπρο). Οπότε να πιστεύει κανείς ότι η εισαγωγή στα ιδιωτικά, με βάση το πορτοφόλι, είναι τουλάχιστον αστεία......!
Στην ΚΥΠΡΟ ήταν στην κυβέρνηση το ΑΚΚΕΛ ( το κουμουνιστικό κόμμα Κύπρου...), και επέτρεψε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ελεύθερα. Αυτή την στιγμή τα πανεπιστήμια της είναι από τα καλύτερα της νοτιανατολικής Ευρώπης και έχουν γίνει εκπαιδευτικό κέντρο στην περιοχή με επενδύσεις ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ και απίστευτες εγκαταστάσεις!

Πόση ιδεοληψία μπορεί να έχει κανείς για να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν επιτρέπει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και να υπάρχουν άνθρωποι που το επικροτούν;;;;;
Προφανώς γιατί η σύγκριση επί του αποτελέσματος θα είναι εμφανής.
Να σας πω και κάτι ακόμα....( ΌΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ), η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων τελικά θα ωφελήσει και το δημόσιο πανεπιστήμιο.... Αφενός θα αποσυμφορηθούν τα Δημόσια, αφεταίρου η Ελλάδα θα γίνει εκπαιδευτικό κέντρο λόγω της προνομιακής θέσης που βρίσκεται, αλλά το κυριότερο επειδή οι δύο εικόνες θα είναι ακραίες ( στο ένα θα τελειώνει κανείς στα 4 χρόνια ακριβώς με απρόσκοπτη φοίτηση, και στο άλλο στα 6 με το ζόρι (επί ποινή διαγραφής), μέσα από αντιξοότητες και καταλήψεις, με το απόλυτο μπάχαλο ως εμφάνιση ( όχι σε όλα τα δημόσια βέβαια, ορισμένα ξεφεύγουν με διαφορά - ειδικά τα επαρχιακα).
Άρα αναγκαστικά εάν ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ θα απαξιωθεί εντελώς. Θα παρασύρουν τα ιδιωτικά και τα δημόσια σε πολλούς τομείς να γίνουν καλύτερα...! Από την άλλη τα δημόσια λόγω της διαχρονικής υποδομής, των οργανωμένων ερευνητικών κέντρων, και της προσφοράς που επιτελούν στο σύνολο, κρατώντας τον δημόσιο χαρακτήρα τους πιθανόν μεσοπρόθεσμα, να ξεπεράσουν και τα ιδιωτικά σε κάποιους τομείς..
Βέβαια για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά πρέπει να ξεπεράσουμε την μπαχαλοποίηση γενικότερα της παιδείας και αυτό δυστυχώς, ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και την οικογένεια.
Οπότε τελικά ΣΥΜΦΩΝΩ ως προς τις γενικές αρχές του νομοσχεδίου...
και καλή μας τύχη.
Π.Α.

Thrasymachos
|

Δύο σύντομες ερωτήσεις:
1. Σε ποιο κόμμα ανήκει σήμερα ο πρώην Υπουργός; Ή, αλλιώς: έχει σχέση ο τότε ΣΥΡΙΖΑ με τον σημερινό;
2. Πού γίνεται λόγος στο βίντεο για πράσινες Σχολές;
3. Με ποιον τρόπο ο θεωρητικός προβληματισμός ενός πρώην Υπουργού συμβάλλει στην αποδοχή της ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων, στα οποία μπαίνεις όχι με βάση εισαγωγής, αλλά με βάση πληρωμής;

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΞΕΝΙΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΞΟΔΑ.

@Ασχολίαστο; Δε νομίζω
|

"να μορφωθούν Δωρεάν εφόσον μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εκάστοτε σχολής"
πως θα το κρινουμε αυτο;

Σαχλαμάρες
|

Μεγαλύτερη σαχλαμάρα δεν έχω ακούσει. Στις μεγάλες πόλεις όπου οι Σχολές είναι παραγεμισμένες με 3-4 φορές τον αριθμό εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν, δεν υπάρχει συζήτηση για "πράσινες" και παρδαλές σχολές με ελεύθερη είσοδο. Δεν πέφτει καρφίτσα, τι ελεύθερη είσοδο μιλάμε;

Ασχολίαστο; Δε νομίζω
|

Δεν προωθεί την κυβερνητική πρωτοβουλία περί μη-κρατικών πανεπιστημίων και συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια, η υπενθύμιση των σκέψεων και πρωτοβουλιών του ΣΥΡΙΖΑ. Τουλάχιστον τα δικά τους νομοθετήματα δεν τοποθετούσαν ως βάση για την εισαγωγή το χρήμα!

Η πρωτοβουλία ΣΥΡΙΖΑ να αφήσουν ελεύθερη την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές της τριτοβάθμιας για τους αδύναμους μαθητές είχε θετικές όψεις και έδινε μια δεύτερη δυνατότητα σε αυτά τα παιδιά να σπουδάσουν και να μορφωθούν Δωρεάν εφόσον μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εκάστοτε σχολής, με ότι καλό μπορούσε να σημαίνει αυτό για το σύνολο της Ελληνικής κοινωνίας.

Τί κάνει όμως τώρα η σημερινή κυβέρνηση; Δημιουργεί τριτοβάθμια εκπαίδευση πολλαπλών ταχυτήτων που βασίζεται κατά βάση στην οικονομική δυνατότητα των ίδιων αυτών μαθητών. Οι ίδιοι μαθητές δηλαδή σήμερα απλά θα προσανατολιστούν στα ιδιωτικά κολλέγια και αν έχουν γράψει και κάτι σε 8 στα εξεταζόμενα μαθήματα θα εισάγονται και σε μη κρατικά πανεπιστήμια και (όχι σε ότι κι ότι σχολές), αλλά και σε σχολές υψηλού κύρους. Μόνο που οι σπουδές τους δεν θα είναι σε αυτή περίπτωση δωρεάν!

Κατά συνέπεια οι κύριες διαφορές που βλέπω εγώ είναι δύο: Στην πρωτοβουλία Σύριζα οι σπουδές για τους αδύναμους μαθητές θα ήταν δωρεάν και σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις (όχι νομική, όχι ιατρική, όχι πολυτεχνείο). Στην πρωτοβουλία ΝΔ οι σπουδές για τους ίδιους μαθητές θα περιλαμβάνουν δίδακτρα και δεν θα έχουν κανέναν περιορισμό σε επιστημονική ή τεχνολογική κατεύθυνση.

Τα φαντάσματα του παρελθόντος
|

Αυτές και άλλες παρόμοιες ουτοπικές επιλογές του ΣΥΡΙΖΑ απορρίφθηκαν (έντονα) στις εκλογές. Πολιτικές που βασίζονται στον κατακερματισμό της λογικής, τις φυγόκεντρες τάσεις μιας ασύδοτης ελευθερίας και την υπερπληροφόρηση που δεν στηρίζεται στην πραγματικότητα ανασύρονται από το χρονοντούλαπο της ιστορίας προς ενίσχυση του δόγματος ΤΙΝΑ υπέρ της ΝΔ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ