"Από την πλευρά μας, δεν λαμβάνονται προκλητικές διοικητικές ενέργειες. Είμαστε σε άριστη συνεργασία με τους πρυτάνεις. Σεβόμαστε και ενισχύουμε το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων.
Αυτό τόνισε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, απαντώντας στη Βουλή στον Βουλευτή Επικρατείας της Κ.Ο. «ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» Αλέξανδρο Καζαμία σχετικά με τις εξ αποστάσεως εξετάσεις στα ΑΕΙ , στα τμήματα των ΑΕΙ που τελούν υπό κατάληψη, ενώ υπογράμμισε τα εξής:
- Είναι γνωστό σε όλους μας σε όσους φοιτήσαμε στα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας μας ότι οι εξετάσεις αυτές, είτε είναι εξ αποστάσεως είτε με φυσική παρουσία, δεν είναι αδιάβλητες δεν έχουν το αδιάβλητο των πανελλαδικών εξετάσεων. Υπάρχει πάντα ένα περιθώριο διαβλητότητας.
- Τι πρέπει να κάνει ένας καλός εκπαιδευτικός, ένας καλός ακαδημαϊκός δάσκαλος;
- Να δώσει με τέτοιο βαθμό τις ερωτήσεις του που να περιορίσει το περιθώριο κάποιος άλλος να απαντήσει για τον φοιτητή ή τη φοιτήτρια. Μπορεί να δώσει σύνθετες ερωτήσεις, να δώσει ερωτήσεις κρίσεως και οι ερωτήσεις αυτές να αναδείξουν τη γνώση ή την άγνοια φοιτητή ή φοιτήτριας.
- Μπορεί να γίνουν με ανοιχτά βιβλία, με ανοιχτά κινητά, με ανοιχτό διαδίκτυο όταν οι ερωτήσεις είναι τέτοιες που δεν θα δίνονται απαντήσεις με μια απλή αναζήτηση.
- Θα σας πω κάτι άλλο. Πολλές εξετάσεις, πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα με δίδακτρα δεν γίνονται με κατάθεση εργασιών; Τέθηκε ποτέ θέμα διαβλητότητας; Τέθηκε ποτέ θέμα διαβλητότητας από τους καθηγητές που στα προπτυχιακά θεωρούν ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι διαβλητή, ενώ την ίδια στιγμή κάνουν εξετάσεις στα μεταπτυχιακά που είναι με δίδακτρα;
- Υπάρχει πράγματι το ChatGPT, που είναι και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δεν εξελίσσεται μόνο η τεχνολογία.
- Εξελίσσονται και οι δυνατότητες αντίδρασης των διδασκόντων που μπορούν να περιορίσουν τα περιθώρια για να υπάρχει αντιγραφή στις εξετάσεις.
- Μπορεί να υπάρχουν ερωτήσεις που να παραχθούν σε παραλλαγές, να προσθέτουν ή να αφαιρούν μικρά ή καίρια σημεία.
- Υπάρχει το αυτόματο ανακάτεμα των θεμάτων, ώστε οι απαντήσεις –επαναλαμβάνω- να αποδεικνύουν τη γνώση των μαθητών και να αντιληφθεί, επίσης, συστήματα στα οποία φαίνονται οι διευθύνσεις των συνδέσεων που χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος και έτσι να εντοπίζονται και παράλληλες συνδέσεις.
- Σε περιπτώσεις αμφιβολίας έχει τη δυνατότητα ο εξετάζων να καλέσει και σε προφορική εξέταση τον εξεταζόμενο.
Είναι διαβλητές οι διαδικτυακές εξετάσεις, ενώ είναι αδιάβλητες οι αποφάσεις για τις επ´ αόριστον καταλήψεις των δημοσίων Πανεπιστημίων; Θα τρελαθούμε τελείως.