Στο τέλος της άλλης εβδομάδας στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο και την μεθεπόμενη η συζήτηση και ψήφιση

Ολοκληρώνεται αύριο η δημόσια διαβούλευση- Μέχρι στις 6 το πρωί σήμερα κατατέθηκαν 857 σχόλια

17/02/2024

Ενημερώθηκε: 17/02/2024, 09:05

Άκουσε το άρθρο

Στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδες (22 ή 23 Φεβρουαρίου) θα καταθέσει ο υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προς ψήφιση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου , 205 άρθρων, για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.

Η συζήτηση στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου, η οποία θα διαρκέσει τρεις ημέρες.

Μέχρι την Παρασκευή 1η Μαρτίου το πολυνομοσχέδιο θα έχει συζητηθεί και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.

Η δημόσια διαβούλευση

Συνολικά 857 σχόλια  είχαν κατατεθεί, μέχρι σήμερα Σάββατο,  στις 6 το πρωί, επί του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού: «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».

Η διαβούλευση  οποία ξεκίνησε στις 8 Φεβρουαρίου  θα παραμείνει ανοικτή   έως αύριο   Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024, στις 7 το βράδυ.

Ακολουθεί ο αριθμός σχολίων ανά Κεφάλαιο του πλυνομοσχεδίου:

  • 110 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Α’ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ (άρθρα 1-12)
  • 33 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (άρθρα 13-36) 
  • 231 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126) 
  • 376 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155) 
  • 81 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 156-171)
  • 3 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 172-192)
  • 10 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 193-201)
  • 8 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Η’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 202-204)
  • 5 Σχόλια ΜΕΡΟΣ Θ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 205 Έναρξη ισχύος

Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τη δημόσια διαβούλευση

Οι προηγούμενες διαβουλεύσεις

Όσον αφορά τις διαβουλεύσεις νομοσχεδίων του υπουργείου Παιδείας των τελευταίων χρόνων είχαμε:

 6 Φεβρουαρίου: Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών, 61 Σχόλια

5 Ιανουαρίου 2024: ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, 621 σχόλια

20 Φεβρουαρίου 2023: «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», 259 σχόλια.

19 Ιουνίου 2022:   Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις, 1.498 σχόλια.

3 Φεβρουαρίου 2021: Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, 5 σχόλια.

13 Ιανουαρίου 2021: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις, 569 σχόλια.

23 Δεκεμβρίου 2020:  Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις, 569 σχόλια.

24 Νοεμβρίου 2020:   Ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), 10 σχόλια.

19 Ιουλίου 2020:  Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις, 1.521 σχόλια.

22   Απριλίου 2020:  Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις,  14. 716 σχόλια

18 Δεκεμβρίου 2019: Για το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», 110 σχόλια.

28 Φεβρουαρίου 2019: ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, 93 σχόλια.

4 Μαρτίου 2019: Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας, 210 σχόλια.

22 Φεβρουαρίου: Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας, 957 σχόλια.

8 Οκτωβρίου 2018: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις, 552 σχόλια.

18 Ιουνίου 2018: Αναδιάρθρωση του Ιονίου πανεπιστημίου με την απορρόφηση σε αυτό του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, 111 σχόλια.

14 Μαΐου 2018: Αναδιάρθρωση του πανεπιστημίου Ιωαννίνων με την απορρόφηση σε αυτό του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, 1.004 σχόλια.

26 Μαρτίου 2018: Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 4.400 σχόλια.

4 Ιανουαρίου 2018: Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, 1.426 Σχόλια.

16 Ιουνίου 2017: Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις, 945 σχόλια.

16 Νοεμβρίου 2017: Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 306 σχόλια.

3 Απριλίου 2017: Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ , 13.937 Σχόλια.

20 Αυγούστου 2016: Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, 4.890 σχόλια.

23 Σεπτεμβρίου 2016: ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ – Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές, 378 Σχόλια.

29 Ιουνίου 2015: «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις, 6.050 σχόλια.

14 Δεκεμβρίου 2014: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση , 3.565 σχόλια.

30 Ιουλίου 2014: Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις, 0 Σχόλια.

20 Αυγούστου 2013: Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, 3.812 Σχόλια.

26 Νοεμβρίου 2012: Οργάνωση και τη λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), 384 σχόλια. 

Σχόλια (7)

Τελειώνεται επιτέλους
|

Δεν είμαι κατά των ιδιωτικών, αλλά είμαι υπέρ των δημοσίων. Το έχετε κάψει το δημόσιο. Καθυστερήσατε να φέρετε το ηλίθιο ιδεοληπτικό νόμο, καθυστερείτε να τον καταθέσετε και να τον ψηφίσετε. Μας αναγκάζετε να κανουμε εξ αποστάσεως εξετάσεις και μαθήματα αντι να χαθούν οι εξετάτσεις και το εξάμηνο πριμοδοτόντας έτσι τους καταληψίες, αδιαφορόντας για τις παρανομίες και τους νόμους που ψηφίζετε.
Αν ήμουν "επενδυτής εκπαίδευσης", θα σας απεύφευγα .

@Ωραία
|

"Σε κανένα ιδιωτικό δε θα γίνει αυτό"...το εξάμηνο με διαδικτυακές "διδασκαλίες". Μάλλον αυτό θα γίνεται στο ιδιωτικό ,οπότε το εφαρμόζει πιλοτικά το ΥΠΑΙΘΑ (ο μόνος υπαίτιος για αυτό το μπάχαλο) από τώρα στο Δημόσιο πανεπιστήμιο.
Και το κράτος επιτρέπει (καθώς δεν επεμβαίνει) στο κρατικό πανεπιστήμιο να γίνει "κατάληψη" επ' αόριστο, πράγμα που αν συνέβαινε και στο πιο τελευταίας κατηγορίας (δημόσιο ή ιδιωτικό) πανεπιστήμιο άλλης χώρας θα τους είχαν διαγράψει τους υπαίτιους. Εδώ αυτοί κλειδώνουν απ' έξω πανεπιστημιακούς και φοιτητές όποτε το αποφασίσουν αυτοί. Αυτοί που καθημερινά αναλώνονται στην κατανάλωση καφέδων και τσιγάρων στην είσοδο κάθε τμήματος, βρομίζοντας και τους τοίχους με τα παραληρηματικά τους συνθήματα (εναντίων όλων), δίχως να παρακολουθούν τα μαθήματα.

Ωραία...
|

Μπράβο, καταστρέψτε και το εαρινό εξάμηνο με διαδικτυακές "διδασκαλίες". Εικονικά όλα σ'αυτή τη χώρα. Σε κανένα ιδιωτικό δε θα γίνει αυτό στο μεταξύ. Πόσο τιμάται σε ευρώ το να έχεις τη σιγουριά ότι κανένας τραμπούκος δε θα σου κλείνει το πανεπιστήμιο, κανείς δε θα σε αποκλείει από τα μαθήματά σου, κανείς δε θα σε εμποδίσει να εξεταστείς, να πάρεις πτυχίο, να συνεχίζεις τη ζωή σου;

@Γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο...
|

Δε ρωτάνε γιατί ξέρουν την απάντηση...

Δεν θα αντέξουμε μέχρι το Πάσχα
|

Το χρονοδιάγραμμα αυτό σημαίνει άλλες 2 εβδομάδες "κανονικών" καταλήψεων, και στη συνέχεια τουλάχιστον άλλος ένας μήνας καταλήψεων διαμαρτυρίας που το νομοσχέδιο ψηφίστηκε, μήπως τυχόν και ξεψηφιστεί. Δεν γνωρίζω τι γίνεται ανά την Ελλάδα, αλλά στη δική μας σχολή (ΣΘΕ ΑΠΘ) η κατάσταση ξεφεύγει μέρα με τη μέρα. Άτομα πάσης φύσεως ροκανίζουν σιγά-σιγά το κτίριο σαν να είναι ιδιοκτησία τους και οργανώνουν τις "δημοκρατικές δράσεις" που βλέπετε κάθε Πέμπτη στις ειδήσεις. Είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν μαθήματα (αν και όποτε αποφασιστεί αυτό) χωρίς πλήρη απολύμανση, επισκευή και ανακαίνιση. Εκ θαύματος έχουν σωθεί μέχρι στιγμής διδακτικός και ερευνητικός εξοπλισμός, και κρυφή μας ελπίδα είναι μήπως κάποια στιγμή αρπάξουμε φωτιά και έρθει η Πυροσβεστική και το ιππικό να μας σώσουν. Χαρακτηριστικό της νοοτροπίας ενδο- και εξωπανεπιστημιακών είναι το σύνθημα "Σκ@τ@ στη γνώση, κατάληψη για πάντα στη ΣΘΕ" το οποίο γράφτηκε εντός του κτιρίου από άτομα που προφανώς δεν θέλουν ούτε πτυχίο να πάρουν, ούτε η σχολή να λειτουργήσει ξανά. Σας εύχομαι Καλό Πάσχα.

Γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ)
|

ως αρμόδιο να κρίνει την νομιμότητα του σχεδίου γιατί δεν ζητήθηκε;
Σε ένα κατά πολύ αμφίβολο τέτοιο σχέδιο, ως προς το άρθρο 16, επιβάλλεται να υπάρχει γνωμοδότηση του ΝΣΚ, γιατί το παραβλέψατε;
Ποιους εξυπηρετεί τέτοια βιασύνη και διαδικασίες fast track, κατά παράβαση του άρθρου 16;
Η μεθόδευση σας σίγουρα επιδρά αρνητικά στην λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, και ωστόσο επιμένετε να φέρετε επειγόντως προς ψήφιση σχέδιο που είναι ολοφάνερα σε αντίθεση με το άρθρο 16. Απαντήστε στα ερωτήματα για να γίνει κατανοητό τι εξυπηρετεί αυτή "πρεμούρα" σας εν μέσω εξεταστικής περιόδου.

ΔΕΠ
|

Τελειώνετε μπας και ανοίξει κανένα πανεπιστήμιο.... Γιατί αυτό που γίνεται τώρα δε λέγεται "πανεπιστήμιο".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ