Ανυπόληπτες Καταλήψεις

Άρθρο καθηγητή του ΕΜΠ για τις καταλήψεις, το οποίο γράφτηκε 32 χρόνια πριν

20/02/2024

Ενημερώθηκε: 20/02/2024, 19:21

Άκουσε το άρθρο

Ο Ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Θεόδωρος Λουκάκης απέστειλε στο esos το ακόλουθο άρθρο για τις καταλήψεις το οποίο είχε δημοσιεύσει στο Βήμα στις 24-2-91, αλλά το περιεχόμενο δεν διαφέρει με το σήμερα:

Το 1973 τα παιδιά κατέλαβαν το Πολυτεχνείο για να πολεμήσουν τη χούντα. Οι αγώνες τους και το αίμα που έχυσαν βοήθησαν στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Είχαν άξιους ηγέτες, που ήταν καλοί σπουδαστές. Δεν κατέστρεψαν τίποτε. Εγώ, νεοσύλλεκτος τότε καθηγητής, θαύμασα τους αγώνες των παιδιών και ασχολήθηκα με το λειτούργημά μου, στην υπηρεσία τους.

Το 1980 τα παιδιά ξανακατέλαβαν για μήνες το Πολυτεχνείο επιδιώκοντας, δήθεν, βελτίωση του επιπέδου σπουδών. Στην πραγματικότητα δρούσαν υπό την καθοδήγηση κομματικών ηγετών στα πλαίσια του προγράμματος αποσταθεροποίησης της τότε κυβέρνησης. Παρ’ όλο που οι ηγέτες τους είχαν ακόμη κάποια υπόσταση, δεν κατάφεραν να εμποδίσουν τις εκτεταμένες καταστροφές του Ιδρύματος. Εγώ, μη ξέροντας τι να κάνω μπροστά στο θέαμα που αντίκρισα όταν ξαναμπήκα στο γραφείο μου και μη ξέροντας να γράφω άλλο τι εκτός από τεχνικά κείμενα, αποφάσισα να μαζέψω «στοιχεία»: τις επίσημες εκθέσεις με τον απολογισμό των καταστροφών, μια σειρά από φωτογραφίες των καταστροφών και των απερίγραπτων γραφτών στους τοίχους και τα σπουδαστικά «αιτήματα». Πρόσθεσα σ’ αυτά ένα μικρό δικό μου κείμενο, που τεκμηρίωνε το αβάσιμο των αιτημάτων και την καταπάτηση των δικών μας δικαιωμάτων και, ελπίζοντας ότι εκτελώ το δημοκρατικό καθήκον μου, έστειλα το υλικό στη Βουλή των Ελλήνων σε τριακόσια αντίτυπα! Το αποτέλεσμα ήταν δυστυχώς απογοητευτικό. Η κυβέρνηση έβαλε τα «στοιχεία» στα επίσημα πρακτικά για να ενοχλήσει την αντιπολίτευση (έτσι οι ιστορικοί του μέλλοντος θα έχουν την ευκαιρία να βλέπουν και λίγο υλικό πορνό με σαδομαζοχιστικές μάλιστα τάσεις). Η αντιπολίτευση με τη σειρά της χαρακτήρισε τις φωτογραφίες και τους καταλόγους των ζημιών ως…αισχρά κείμενα! (Το δικό μου πάντως κείμενο ήτο τοιούτον αρσακειάδος). Αλληλοβρίστηκαν επ’ ολίγον και φυσικά κανένα συμπέρασμα δεν βγήκε που να ωφελήσει την Παιδεία, περί της οποίας όλοι συνέχισαν να ομιλούν μετά μεγάλης συμπάθειας – την κακομοίρα!

Εθνικό σπορ η καταστροφή

Δέκα χρόνια καταλήψεων πέρασαν από τότε. Η καταστροφή του Πολυτεχνείου έχει πια αναχθεί σε εθνικό σπορ και η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο. Βελτιώθηκε όμως κάπως η δική μου πρόζα, που δυστυχώς καλλιεργήθηκε γράφοντας για καταλήψεις και παρακαλώντας τα πολιτικά κόμματα να λυπηθούν τη δημόσια εκπαίδευση. Βελτιώθηκε όμως παράλληλα και ο «βαθμός αποδόσεως» των καταλήψεων. Παλαιότερα τις ενεργούσαν εκατοντάδες ζωηρά παιδιά, που ήταν διατεθειμένα να ξοδέψουν λίγο χρόνο για να υποστηρίξουν τις διεκδικήσεις τους. Σήμερα όμως τις καταλήψεις διεκπεραιώνουν μόνο μερικές δεκάδες, συνήθως μη – σπουδάζοντες, σπουδαστές. Οι λοιποί κάθονται σπίτια τους, διαβάζουν για τις εξετάσεις και παρακολουθούν το θέαμα εκ του μακρόθεν.

Οι ελάχιστοι αυτοί καταληψίες διώχνουν τους εργαζόμενους από τα γραφεία τους με σκαιό τρόπο, παραλαμβάνουν τα τηλέφωνα, τηλέτυπα, φωτοαντιγραφικά κτλ., που οι διοικήσεις των πανεπιστημίων θέτουν εκούσες – άκουσες στη διάθεσή τους (πληρώνοντας αδιαμαρτύρητα και τους λογαριασμούς στη συνέχεια), εγκαθιστούν χοντρές αλυσίδες με λουκέτα σ’ όλες τις εισόδους και στραγγαλίζουν την παραγωγή και τη μετάδοση της γνώσης και των ιδεών. Ο θεσμός του Πανεπιστημιακού Ασύλου σ’ όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Η απόλυτη κυριαρχία του τρόμου των αγέλαστων παιδιών, που όταν κάνουμε πάρτι, δεν έρχονται να χορέψουν, όταν παίζουμε με τους σπουδαστές μπάλα δεν παίζουν, όταν πάμε εκδρομές απέχουν και χαμόγελο δεν σκάει ποτέ στο χείλι τους.

Οι ηθικοί αυτουργοί

Αυτά όμως έχουν ξαναγραφτεί και εγώ έκλεισα πια ως αρθρογράφος εκφυλισμένων καταλήψεων. Θα κάνω όμως μια τελευταία προσπάθεια καταλογισμού ευθυνών για την καταστροφική αυτή πρακτική και τεκμηρίωσης του ψευδεπίγραφου των «αιτημάτων». Ιδιαίτερα όμως θα ζητήσω από τους ηθικούς αυτουργούς να σταματήσουν πια την καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης ή, τουλάχιστον, να πάψουν να υποκρίνονται ότι δήθεν ενδιαφέρονται γι’ αυτή. Επειδή δε, κατά την κρίση μου, για την υπό εξέλιξη καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης ευθύνονται κατά σειρά: η κομμουνιστική (νυν ή τέως) Αριστερά – κύριος ένοχος, το ΠΑΣΟΚ – συνεργός κατά περίπτωση και η Ν.Δ. – με πλούσια δράση πρόσφατα, θα εγκαλέσω πολιτικές προσωπικότητες απ’ αυτούς τους χώρους. Όχι φυσικά τους τρεις αρχηγούς, αυτούς πια τους εγκαλεί ο πάσα ένας; αλλά σημαντικές και λίαν συμπαθείς προσωπικότητες που ίσως ευαισθητοποιηθούν και βοηθήσουν στο συμμάζεμα μιας κατάστασης που έχει φύγει από κάθε έλεγχο.

Και επειδή τα παραπάνω ακούγονται μεγαλόστομα, όπως μεγαλόστομοι ακούγονται και οι λόγοι που προβλήθηκαν αρχικά ως δικαιολογία για τις πρόσφατες καταλήψεις, καταλήψεις που τα ΜΜΕ δεν σχολίασαν δυσμενώς ή και σιγοντάρισαν, θα παραθέσω, με ερμηνευτικά σχόλια, τα πραγματικά αιτήματα των καταληψιών, όπως έγγραφα υποβλήθηκαν στις Γενικές Συνελεύσεις των Τμημάτων Μηχανολόγων και Ναυπηγών του Ε.Μ.Π.

Σύμφωνα λοιπόν με τα αιτήματα αυτά, η οργάνωση των σπουδών σ’ ένα δημόσιο πανεπιστήμιο θα πρέπει να είναι ως εξής:

Κανονισμός Σπουδών: «Καταργούνται όλες οι απαγορευτικές διατάξεις» (δηλαδή κάθε σπουδαστής θα μπορεί να γράφεται και να εξετάζεται σε όσα μαθήματα θέλει κάθε χρόνο [20, 30 ή 40] και να αρχίζει διπλωματική εργασία όποτε θέλει, ακόμη και αν δεν έχει ποτέ πετύχει στις εξετάσεις έστω και ενός μαθήματος).

Κανονισμός Εξετάσεων: «Κατοχύρωση από το τμήμα φοιτητικών επιτροπών εκλεγμένων από τις Γενικές Συνελεύσεις, που θα αποφασίζουν για την επανάληψη της εξέτασης ή κατοχύρωση κατώτατου ποσοστού αποτυχίας στις εξετάσεις και επανάληψή τους για όσους κόπηκαν» (εδώ δεν χρειάζεται σχόλιο).

Διάρκεια Εξετάσεων: «Δεκατρείς εβδομάδες τον χρόνο!». (Η διάρκεια διδασκαλίας είναι κατά νόμο 26 εβδομάδες τον χρόνο, συνήθως γίνονται 20 – 22 και τώρα οι καταληψίες θεωρούν ως απαιτούμενες μόνο 18!!! Στα Πανεπιστήμια του πολιτισμένου κόσμου οι εξετάσεις διαρκούν δύο – τρεις εβδομάδες).

Πειθαρχικά Συμβούλια: «Δεν θα ξαναστηθεί κανένα πειθαρχικό για κανένα φοιτητή και για κανένα λόγο». (Δηλαδή πλήρης ελευθερία στην αντιγραφή, στην πλαστοπροσωπία, στην τρομοκράτηση του προσωπικού κτλ. Όσους δεν τα καταφέρνουν να περάσουν ούτε έτσι, θα τους περνούν οι προαναφερθείσες επιτροπές εξετάσεων!).

Ορισμένα ερωτήματα

Το γεγονός ότι η κατάληψη που κατέληξε στα παραπάνω «αιτήματα» άρχισε πάλι με την υποστήριξη των κομμάτων της αντιπολιτεύσεως και ότι τα παραπάνω αιτήματα υποστηρίζουν με διαφοροποιήσεις όλες οι κομματικές παρατάξεις, τεκμηριώνει την άποψη ότι τα κόμματα προσπαθούν συλλογικά να καταστρέψουν τη δημόσια εκπαίδευση. Και για να μη φτάσουμε στο σημείο, παραφράζοντας τον Μούτση, να τραγουδάμε «για όλα φταίνε τα κόμματα, γενικώς», ας αποτείνουμε συγκεκριμένες κατηγορίες και ερωτήματα στους επιλεγέντες πολιτικούς.

Θα ήθελα λοιπόν να αποταθώ αρχικά στους κυρίους Κύρκο και Μπανιά, παλαιότερα του ΚΚΕ εσωτερικού, και να τους ρωτήσω αν πραγματικά έχουν ασχοληθεί με τα εκπαιδευτικά προγράμματα – προτάσεις των νεολαιών των κομμάτων τους, τα οποία δεν περιέχουν παρά γενικότητες, ασχετοσύνες, ρομαντικές ανοησίες, φληναφήματα και λοιπές ακαδημαϊκές φρικαλεότητες, που έχουν ως αποτέλεσμα τα παραπάνω «αιτήματα» των καταληψιών. Δεν καταλαβαίνουν ότι μια έτσι εξευτελισμένη τριτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση ανοίγει εκ των πραγμάτων τον δρόμο στα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Ύστερα θα ήθελα να προκαλέσω την κυρία Δαμανάκη, που ξέρει καλά τον χώρο, να συγκρίνει την ποιότητα, συμπεριλαμβανομένων και των σπουδαστικών επιδόσεων, των συνδικαλιστών της Αριστεράς στα πανεπιστήμια από την εποχή της ως σήμερα. Ιδιαίτερα δε των φερέλπιδων εκείνων νέων, που είχαν μαζευτεί στην ΚΝΕ, απ’ όπου και αποχώρησαν για να ηγηθούν της προσπάθειας καταστροφής των πανεπιστημίων. Πώς και επήλθε αυτή η κατάπτωση; από τα αστέρια στους άσχετους; Μήπως φταίνε οι πρακτικές του κόμματός της, που είχαν πάντα ως γνώμονα τη συγκράτηση των ψήφων στις φοιτητικές εκλογές; Μου κάνει τη χάρη να διαβάσει τι λέει για την επαπειλούμενη καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης ο καθηγητής Ν.Χριστοδουλάκης, όταν γράφει για «Κλειστό πανεπιστήμιο και ανοιχτή ισοπέδωση» . Τον θυμάται που ήταν και αυτός εκφωνητής του σταθμού «Εδώ Πολυτεχνείο», την εποχή που οι αριστεροί συνδικαλιστές είχαν ακαδημαϊκά ούμπαλα;

Και περνώντας στον συνάδελφο καθηγητή κ.Σημίτη, σημειώνουμε ότι οι νέες καταλήψεις ξεκίνησαν με σαφείς οδηγίες του ΠαΣοΚ (και του Συνασπισμού). Το γεγονός ότι, μετά το άνοιγμα των ασκών του Αιόλου, τα παραπάνω κόμματα, μαζί με τη ΝΔ, δεν μπόρεσαν να σταματήσουν τις παρεμποδιστικές καταλήψεις, δείχνει την παταγώδη αποτυχία της παραπάνω πολιτικής. Της διάλυσης δηλαδή της Παιδείας, που γίνεται θυσία στο βωμό μικροκομματικών συμφερόντων. Οι συνδικαλιστές του ΠαΣοΚ, μαζί με τους αντίστοιχους της Ν.Δ., προσπαθούσαν κατά τη διάρκεια των κυβερνήσεων του ΠαΣοΚ να προστατέψουν τα πανεπιστήμια από την «αριστερή» διάλυση. Ποιος δεν θυμάται το θέαμα, όταν οι σπουδαστές έκαναν σαΐτες με τις αιτήσεις εγγραφής τους και τις έριχναν μέσα στη γραμματεία πάνω από τα κεφάλια των Κνιτών, που έφραζαν την είσοδο; Γιατί άλλαξε η στάση του ΠαΣοΚ όταν έγινε αντιπολίτευση και τώρα δεν μπορούν ποτέ να ψηφίσουν την ίδια πρόταση με τη ΝΔ; Όταν θα ξαναγίνει το ΠαΣοΚ κυβέρνηση, θα ήθελε πανεπιστήμια που λειτουργούν με το σύστημα σπουδών που σκιαγραφείται στα παραπάνω αιτήματα;

Και φυσικά άφησα τελευταίο τον αρμόδιο υπουργό, τον κ. Σουφλιά. Κύριε υπουργέ, νόμιζα ότι η δημιουργία πνευματικού προλεταριάτου ήταν πάγια επιδίωξη της κομμουνιστικής Αριστεράς στις υπό κατάληψη κοινωνίες· πώς μπήκε τώρα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Δεξιάς; Γιατί οι συνδικαλιστές σας υπογράφουν τα παραπάνω αιτήματα μαζί με τους Γραψάδες; Και πραγματικά νομίζετε (αυτός δεν είναι άλλωστε ο κύριος λόγος, πέραν του προσπορισμού γενικά ψήφων) ότι η πανεπιστημιοποίηση των ουσιωδώς προς τούτο ανέτοιμων Τ.Ε.Ι. θα περικόψει τη φυγή των Ελλήνων σπουδαστών προς τα συναλλαγματοβόρα ξένα πανεπιστήμια; Το ξέρετε ότι ο πρόεδρος των Τ.Ε.Ι. της Αθήνας δηλώνει από ραδιοφώνου ότι αυτοί θα κρατήσουν τις εφαρμογές, ενώ τα πανεπιστήμια θα ασχολούνται με τις θεωρίες; Ενώ ο σπουδαστής αρχηγός των καταλήψεων των Τ.Ε.Ι. δηλώνει ότι δεν δέχονται τον διαχωρισμό σε τεχνολόγους και ερευνητές. Ποιος εκπαιδεύει ερευνητές, ασχολούμενος με θεωρίες; Μήπως εμείς και δεν το ξέραμε; Έτσι τους λένε τώρα τους επαγγελματίες μηχανικούς; Δεν βλέπετε ότι το αλαλούμ αυτό θα καταστρέψει και ό,τι έχει μείνει όρθιο στην Ανώτατη Παιδεία; Δεν γνωρίζετε ότι τα ιδιωτικά σχολεία πολυτελείας εκεί που φοιτούν τα παιδιά πλείστων όσων πολιτικών, δεν προετοιμάζουν πια τους αποφοίτους τους για τις γελοίες Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά τους στέλνουν ομαδικά στο εξωτερικό; Τα υποπανεπιστήμια και τα πρώην  πανεπιστήμια, που προετοίμαζαν τα μέτρα του προκατόχου σας και οι αντίστοιχες πρακτικές των άλλων κομμάτων θα κρατήσουν τα Ελληνόπουλα να μη – σπουδάζουν στη δημόσια τριτοβάθμια μη – εκπαίδευση; Κάθε γονιός που πονάει το παιδί του δεν θα προσπαθήσει τότε να το στείλει στο εξωτερικό και θα απομείνουμε εμείς εδώ αμανάτι με το λούμπεν – φοιτηταριάτο; Δεν υπάρχει κανείς που να προβληματιστεί από το γεγονός ότι οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν φοβερές δυσκολίες να παρακολουθήσουν τα προγράμματα των πανεπιστημίων; Ούτε το γεγονός ότι περιορίστηκε στο ελάχιστο η αποφοίτηση από τα Τ.Ε.Ι., από τότε που σταμάτησαν να δίνουν στους σπουδαστές χαριστικές μονάδες για παθητική παρακολούθηση, προβληματίζει κανένα;

Δικαίωμα στην τεμπελιά

Και εκτός από τα προβλήματα με τη στάση των κομμάτων, να έχουμε στα πανεπιστήμια και τους χαβιαροαριστερούς, που όχι μόνο συμπαθούν ή κάνουν ότι συμπαθούν από φόβο τα «αιτήματα» των καταληψιών, αλλά σ’ όσα Τμήματα κυριαρχούν τα έχουν κιόλας εν πολλούς υιοθετήσει. Έτσι έχουμε Τμήματα με μη – διδάσκοντες καθηγητές, που μαζί με τους μη – σπουδάζοντες σπουδαστές τρώνε μακαρίως τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου. Όταν δε τους μιλάς για τις ακαδημαϊκά καταστροφικές πρακτικές τους, ξαπλώνουν κάτω και παίζουν το «Ου φροντίς Ιπποκλείδη».

Ας υπολογίσει ο Έλληνας φορολογούμενος πόσο του στοιχίζει η διδακτική ώρα όταν, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο εβδομαδιαίος από έδρας διδακτικός φόρτος είναι μόνο δύο ώρες, γίνονται μόνο 20 εβδομάδες μάθημα το χρόνο και ο μέσος ετήσιος μισθός είναι 3 εκ. δρχ. Και, επίσης, πόσο έχει στοιχίσει η κατάληψη ενός Τμήματος που έχει κρατήσει ένα εξάμηνο, όταν υπάρχουν 130 μη – διδάσκοντες διδάσκοντες για 750 μη – σπουδάζοντες σπουδαστές, που στοιχίζουν 750.000 δρχ. τον χρόνο ο καθένας στα κορόιδα που πληρώνουν. Και έρχεται μετά απ’ αυτά ο αριστερά καπελωμένος «ενιαίος» σύλλογος διδασκόντων και απαιτεί «αύξηση του διδακτικού προσωπικού» στον τόπο της αργομισθίας και μένα μου’ ρχεται να κάνω εμετό και θυμάμαι το σκίτσο του Μητρόπουλου με την τραγική μορφή που ξεφωνίζει «ΡΕ, ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝΕ, ΡΕΕΕΕ!!!» Είναι να μην προτιμά κανείς τους αναρχικούς, που στις φανζίν τους διεκδικούν φανερά το «δικαίωμα στην τεμπελιά»; Αυτοί τουλάχιστον δεν απαιτούν πτυχίο.

Ευτυχώς όμως που έχουν αρχίσει οι πρώτες συλλογικές αντιδράσεις στις παραπάνω αριστερό – δεξιές επιθέσεις ενάντια στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Έτσι, ο σύλλογος διδακτικού προσωπικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών έβγαλε πρόσφατα ένα ψήφισμα που καταλήγει: «Παρά τις έντονες προσπάθειες που καταβάλλονται για την υποβάθμιση του πανεπιστημίου με σχέδια “ανωτατοποίησης” των Τ.Ε.Ι., με τη χωρίς προδιαγραφές λειτουργία ιδιωτικών ιδρυμάτων και με την παρατεταμένη απαγόρευση διδασκαλίας και έρευνας, δηλώνουμε πως εμείς θα αγωνιστούμε για την επιβίωση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου σε πείσμα όσων αγωνίζονται να το κλείσουν».

Οι καιροί δεν είναι πια μενετοί. Αν τα κόμματα δεν θέλουν να ακολουθήσουν τη «συμβουλή» ενός παλαιού πολιτικού για το πρόβλημα της Παιδείας, που απαιτεί ψήφιση του απλού νόμου: «Πας Έλλην πολίτης αποκτά, άμα τη γεννήσει του, πτυχίο πανεπιστημίου επιλογής των γονέων του», θα πρέπει να κάνουν κάτι ουσιαστικό για την Παιδεία, όπως π.χ. να διαλύσουν τις κομματικές οργανώσεις τους. Δεν γνωρίζουν ότι τώρα πλέον και οι φακές είναι εισαγόμενες; Δεν συναισθάνονται ότι χωρίς Παιδεία δεν υπάρχει σίγουρα οικονομικό μέλλον και ότι οι λαοί – ζήτουλες πολλά υφίστανται, όπως π.χ. η πρώην Λαοκρατική Γερμανία που, σε τραγική εκδήλωση φαρμακευτικής πορνείας, εξέδιδε επί χρήμασι τους αρρώστους της στους Ιάπωνες για πειραματισμό με άκρως επικίνδυνα φάρμακα ;

ΥΓ: Τη Δευτέρα 11.2.91 καμιά τριανταριά «αγέλαστα παιδιά» λουκέτωσαν το εργαστήριο Ναυπηγικής του Ε.Μ.Π., που διευθύνω, επειδή δεν δεχόμαστε τα προαναφερθέντα «αιτήματά» τους. Το ότι θα καθυστερήσουν έτσι τα πειράματα και οι υπολογισμοί για τα νέα περιπολικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, και συνεπώς η ναυπήγησή τους από τα Ελληνικά Ναυπηγεία, δεν συγκινεί προφανώς τον ανθό της ελληνικής νεολαίας.

ΥΥΓ: Κακά νέα σχετικά με το «Δίκαιο των Καταλήψεων». Επιφανής νομικός με πληροφόρησε ότι θα ήταν άσκοπο να μηνύσω τον φίλο μου τον Πρύτανη του Ε.Μ.Π. Εφόσον οι αρμόδιες αρχές, μέσα και έξω από το Ε.Μ.Π., αρνούνται να σταματήσουν τους πρόδηλα παρανομούντες, δεν γίνεται τίποτα, χωρίς τουλάχιστον να κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα του ενάγοντος. Ούτε το Ελεγκτικό Συνέδριο φαίνεται ότι θα απαιτήσει την περικοπή των αποδοχών μου για το διάστημα που δεν πρόσφερα υπηρεσίες στο ελληνικό Δημόσιο, πράγμα που ευπειθώς ανέφερα. Πλήρωνε, κορόιδο φορολογούμενε. Η αλυσίδα πάντως στο λουκέτο της κατάληψης εστάλη μετά τη λήξη της, στον κ. Σουφλιά ως «ενθύμιον».

ΥΥΥΓ: Παραγωγή και μετάδοση της γνώσης υπό τον χαβαλέ των ανυπόληπτων καταλήψεων . Μια υπόθεση που θα μπορούσε να είναι Ζεν. Ζεν και η τέχνη της επιβίωσης στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Χειροκροτήματα με ένα χέρι για τους επιμένοντες.

Σχόλια (14)

Γκρέιντερ
|

@Οδοστρωτήρας
Οι καταλήψεις δεν είναι το θέμα του άρθρου. Οι καταλήψεις είναι η αφορμή για το άρθρο, του οποίου η στόχευση είναι η εκπαιδευτική πολιτική.

Αναζητώντας λογική
|

Συνδικαλιστές φοιτητές που έχουν παρατήσει ή αδιαφορούν για τις σπουδές πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις για να υπερασπιστούν τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.

Την καταστρέφουν με τις καταλήψεις για να φορτωθεί τη ζημιά η εκάστοτε κυβέρνηση, σαν να νοιάζεται για καλά δημόσια πανεπιστήμια.

Οι καταληψίες όμως "πιστεύουν" ότι η κυβέρνηση δεν θέλει καλά δημόσια πανεπιστήμια ενώ αυτοί θέλουν.

Μια λογική απάντηση υπάρχει. Όσο έχουμε καπιταλισμό καλό είναι το κλειστό πανεπιστήμιο. Να μην βγάζει καλούς επιστήμονες και πλουτίζουν οι επενδυτές.

Οδοστρωτήρας
|

Οι καταλήψεις είναι το θέμα του άρθου του καθηγητή, καθαρό και σαφές. Δεν βλέπω γιατί πρέπει να προσθέσει και "πιστοποιητικό φρονημάτων" φέροντας και καλά γνώμη για το άρθρο 16 ή οτιδίποτε άλλο. Ισως ο καθηγητης να μη θέλει να προσποιηθεί τον συνταγματολόγο, μηχανικός είναι .

Κι άλλος χωρίς γκούγκλη?
|

@@Θόδωρος 21 Φεβ 2024 20:51
Δεν χρειαζόταν να προφητεύσει τίποτα ο κύριος Καθηγητής, γιατί για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που ήθελε να φέρει το 1991 ένας άλλος Μητσοτάκης, γινόταν και τότε οι καταλήψεις. Αναφέρεται άλλωστε και στο άρθρο.... αλλά έμμεσα και με "ψιλά γράμματα".
<<τις αναφερόμενες αγωνιστικές "δράσεις">> τις έχει καταγράψει η Ιστορία, μαζί με τις "δράσεις" της τότε κυβέρνησης και συνοδευόμενες από τα ονόματα των "πρωταγωνιστών" αλλά και από ανθρώπινο-εκπαιδευτικό αίμα.
Συνεπώς, ή υπάρχει εξασθένιση της μνήμης μερικών.... ή κάνουν πως δεν θυμούνται.... ή δεν θέλουν να θυμούνται....

@Θόδωρος
|

Ο @ Θόδωρος, ως υπερασπιστής του συντάγματος, εγκαλεί τον Ομότιμο Καθηγητή κ. Λουκάκη διότι δεν προφήτευσε σε άρθρο το 1991 την παραβίαση του συντάγματος όπως λέει στην περίπτωση των μη κρατικών πανεπιστημίων.
Προφανώς, όλες τις αναφερόμενες αγωνιστικές "δράσεις" που απαριθμεί ο αρθρογράφος με απόλυτη ακρίβεια τις θεωρεί συνταγματικές και δεν μπαίνει στον κόπο να καταγγείλει τη διαχρονική επιβίωσή τους μέχρι στις ημέρες μας.

Το ίδιο ήταν το θέμα
|

@@Θόδωρος
Τόση άγνοια δεν δικαιολογείται και είναι ύποπτη. Εκτός κι αν είστε κάτω των 35 ετών.
Σε αυτή την περίπτωση, γκουγκλάρετε, και θα μάθετε ΓΙΑΤΙ γινόταν οι καταλήψεις το 1991 που το έγραψε....

Εδώ ξύνουν τον πάτο του βαρελιού..από λογική αφρός;
|

ΠΡΟΣ: @ Ένας φίλος ήρθε απόψε απ' τα παλιά
Από λογική πάτος, από λογισμό κολλήσαμε στο <-->, ας δούμε λίγο και την λογική του παραλόγου. Για κοιτάξτε λίγο και τι γίνεται στους δρόμους, όχι μόνον στα τηλεπαράθυρα - windows, smart phones, να δείτε τον "βωμό του Αγνώστου Δράστη" ελέω των πολιτικών κομμάτων στην πολυτεχνειούπολη.
Και για να λυθεί η απορία, το <--> είναι για αμφίδρομη σύνδεση, το μηχανικό ανάλογο των συγκοινωνούντων δοχείων. Καλοτάξιδο το <-->, καβάλα πάει στον καιρό!

@ Θόδωρος | 21 Φεβ 2024 10:23
|

Τα έγραψε το 1991 και τότε το θέμα ήταν οι καταλήψεις. Υπάρχει πρόβλημα κατανόησης.

Μηδενική ανοχή
|

Καμιά άλλη συνταγή δεν πρόκειται να δουλέψει. Σχεδόν μισός αιώνας τα ίδια. Καμία αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου δεν θα προκύψει όσα λεφτά και να δωθούν όσο συνεχίζεται αυτή η κατάσταση της ανοχής στους καταληψίες και τους βανδάλους.

Θόδωρος
|

Πολύ ωραία αυτά που γράφετε κ. Καθηγητά. Δεν βλέπω όμως καμία αναφορά στην "ταμπακιέρα". Για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων που αντίκειται στις διατάξεις του συντάγματος δεν βλέπω καμία αναφορά. Για την προάσπιση του δικαιώματος της δωρεάν παιδείας τίποτα. Για την εισαγωγή στα ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτών , που δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής για την δημόσια παιδεία, καμία αναφορά. Για την πιθανότητα οι καταστροφές να γίνονται από κάποια άτομα που βρίσκονται σε εντεταλμένη υπηρεσία κατασυκοφάντησης της κάθε φοιτητικής κινητοποίησης δεν σας πέρασε καθόλου από το μυαλό;

@ Ένας φίλος ήρθε απόψε απ' τα παλιά | 20 Φεβ 2024 20:…
|

Αν το σύμβολο "<-->" μεταφράζεται ως "ισοδυναμία" τότε μάλλον πατώνουμε στη λογική.

Σαν να μην πέρασε μια μέρα
|

Είναι ώρα να τελειώνει αυτή η γάγγραινα. Πολιτικό είναι το θέμα παρά ακαδημαϊκό.

Παύλος
|

Αυτή είναι η αλήθεια και δεν έχει αλλάξει τίποτε. Απλά ακόμη υπαρχουν άτομα που νομίζουν ότι επαναστατούν.

Ένας φίλος ήρθε απόψε απ' τα παλιά
|

κομίζοντας γλαύκα στην Αθήνα:
Ανύπαρκτη Αντιπολίτευση <--> Ανυπόληπτη Δημοκρατία
Ανυπόληπτες Πολιτικές <--> Ανυπόληπτες Καταλήψεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ