Αποκαλυπτικό είναι το ενημερωτικό σημείωμα των αιρετών της ΔΑΚΕ στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής Χρ. Τρανού (τακτικός) και Θ. Μπίρμπα (αναπληρωματικός), στο οποίο κάνουν λόγο για απαλλαγή από τα καθήκοντα 98 στελεχών εκπαίδευσης και για 95 αιτήματα αδειών άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής προοπτικής.
"Φθάνοντας μέσα στη φετινή χρονιά τις 98 απαλλαγές στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους, τις 95 άδειες άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής προοπτικής των συναδέλφων, ακόμα και στο εξωτερικό, και τις 576 αιτήσεις αφυπηρέτησης στο μεγαλύτερο ΑΠΥΣΠΕ της πατρίδας μας", αναφέρουν χαρακτηριστικά ο αιρετοί της ΔΑΚΕ
Ακολουθεί ολόκληρο το ενημερωτικό σημείωμα
Σας ενημερώνουμε πως στις 23 Φεβρουαρίου 2024 έγινε η 2η συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ Αττικής για το 2024 και η 12η από την επαναφορά των Αιρετών της ΔΑΚΕ στο συγκεκριμένο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Τα θέματα ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν ήταν τα εξής:
ΘΕΜΑ1ο:Απαλλαγή στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους
Εγκρίθηκε ομόφωνα η απαλλαγή από τα καθήκοντά της Υποδιευθύντρια σε σχολείο της Α’ Αθήνας, αφού τα δικαιολογητικά που κατέθεσε πληρούσαν τις προϋποθέσεις.
ΘΕΜΑ 2ο:Απόδοση 2ης ειδικότητας
Απορρίφθηκαν με ψήφους 3-2(μειοψήφησαν οι δύο αιρετοί) και οι δύο αιτήσεις που κατατέθηκαν, αφού οι συνάδελφοι είναι Δόκιμοι.
Στο σημείο αυτό κατέθεσα, με το συνάδελφο αιρετό της ΔΗΣΥ, τη θέση πως για τον κλάδο οι έχοντες διετή ευδόκιμη υπηρεσία πρέπει αυτόματα να μονιμοποιούνται και ψηφίσαμε θετικά για την απόδοση της 2ης ειδικότητας.
ΘΕΜΑ 3ο: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2023-2024 ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων
Εγκρίθηκαν με ιεραρχική σειρά και οι τρεις αποσπάσεις που κατατέθηκαν.
Σχολιασμός Αιρετών ΔΑΚΕ στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής:
Φθάνοντας μέσα στη φετινή χρονιά τις 98 απαλλαγές στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους, τις 95 άδειες άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής προοπτικής των συναδέλφων, ακόμα και στο εξωτερικό, και τις 576 αιτήσεις αφυπηρέτησης στο μεγαλύτερο ΑΠΥΣΠΕ της πατρίδας μας ,πότε επιτέλους το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θα αντιληφθεί την επιβάρυνση που έχουν υποστεί οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και θα καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου με τη μεγαλύτερη Ομοσπονδία της χώρας, τη Δ.Ο.Ε.
Η οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών είναι τραγική. Το Υπουργείο αφενός επικαλείται μονίμως τον μεγάλο αριθμό των εκπαιδευτικών και αφετέρου μόνο θεωρητική επίκληση αποτελούν τα "πρώτα η παιδεία", "όλα είναι θέμα παιδείας" κ.τ.π. Είναι πάντοτε ένα ακανθώδες ζήτημα, ωστόσο μόνο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ενώ για το Υπουργείο είναι θέμα άνευ σημασίας, πραγματικά μονίμως εκτός στόχων του. Όσο για τους υπόλοιπους στόχους; Δεν μπορούν να θέσουν στόχους άτομα που γίνονται Υπουργοί Παιδείας και δεν σχετίζονται με την παιδεία στον τόπο μας παιδιόθεν. Το πρόσχημα "ενημερώνονται από τους συμβούλους τους", βλέπουμε τι ενημέρωση έχουν από τις παρεμβάσεις τους: είτε αχρείαστες, είτε ανούσιες, είτε εσφαλμένες, είτε ημίμετρα, είτε σε θέματα και άξονες που δεν θα έπρεπε να αγγίξουν. Δεν προχωράει η παιδεία-εκπαίδευση καμιάς βαθμίδας με αντιλήψεις διοίκησης παρελθόντων δεκαετιών! Δεν μπορούν ωστόσο ακόμα ούτε να το διατυπώσουν το πρόβλημα του μη ουσιαστικού προσδιορισμού των προβλημάτων του χώρου της εκπαίδευσης (υποχρηματοδότηση, υποδομές, έγκαιροι διορισμοί, ενίσχυση του εκπαιδευτικού, περιορισμό της γραφειοκρατίας και όχι μετακίνηση κάθε πρωτοβουλίας στη βάση της εκπαίδευσης για υλοποίηση, βλ. "Θεματική Εβδομάδα" στα Γυμνάσια και κάθε είδους "Προγράμματα" κ.ο.κ.). Με εκτίμηση Θέμις