Live/Βουλή : Ξεκίνησε η συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου 205 άρθρων του υπ. Παιδείας- Στις 8 Μαρτίου η ψήφιση

Η συζήτηση στην ΕΜΥ της Βουλής θα γίνει τις ημέρες Τρίτη Πέμπτη Παρασκευή και την μεθεπόμενη Τρίτη 5 Μαρτίου

27/02/2024

Ενημερώθηκε: 27/02/2024, 17:32

Άκουσε το άρθρο

Με ένταση ξεκίνησε σήμερα ,Τρίτη , στις 10 το πρωί, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας , το οποίο αποτελείται από 205 άρθρα.

Βουλευτές της αντιπολίτευσης, οι οποίοι χαρακτήρισαν αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, ζήτησαν την απόσυρση των συγκεκριμένων διατάξεων  από το πολυνομοσχέδιο.

Με ενδιαφέρον αναμένεται η τοποθέτηση του Γιώργου Παπανδρέου, οποίος βρίσκεται στη συνεδρίαση της  Επιτροπής, ο οποίος ως υπουργό Παιδείας είχε φέρει Σχέδιο Μη Κρατικών Πανεπιστημίων.

Το esos  συνδέθηκε  διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

Την ερχόμενη Πέμπτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα κληθούν να τοποθετηθούν επί των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου οι εκπρόσωποι των  εμπλεκόμενων φορέων,  όπως Συνόδου Πρυτάνεων, Ομοσπονδιών  κλπ

Την Παρασκευή θα συνεχιστεί η συζήτηση με την τοποθέτηση των Βουλευτών   και την μεθεπόμενη Τρίτη 5 Μαρτίου θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των τετραήμερων εργασιών στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων   με την δ' ανάγνωση επί των άρθρων του πολυνομοσχεδίου.

Στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου θα μιλήσει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης,η συζήτηση  θα ξεκινήσει την Πέμπτη 7 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί την επόμενη ημέρα, Παρασκευή, με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου.

Εισηγητής εκ μέρος της ΝΔ επί του πολυνομοσχεδίου θα είναι ο Λευτέρης Κτιστάκης, δικηγόρος και Βουλευτής Βοιωτίας και από την αξιωματική αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ) ο Βουλευτής Διονύσιος  Καλαματιανός.

Το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από πέντε (5) Μέρη:

Α) Οργανωσιακές αλλαγές στη δομή του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (Δ.Π.Θ.):  Με το παρόν Μέρος θεσπίζονται οργανωσιακές αλλαγές στη δομή του Δ.Π.Θ., βελτιωτικές παρεμβάσεις στον εκπαιδευτικό πυλώνα και  βιώσιμες ρυθμίσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται η ένταξη σε αυτό, τμημάτων και ερευνητικών ινστιτούτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), η ίδρυση νέων σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων και τέλος η συγχώνευση  και η μετονομασία τμημάτων του Ιδρύματος.

Β) Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου (Ε.Α.Π.)

Το δεύτερο Μέρος του σχέδιο νόμου αποσκοπεί α)  στην υπαγωγή του Ε.Α.Π. στο πλαίσιο του ν. 4957/2022, β) στην ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλογικών οργάνων του Ε.Α.Π., γ) στην ενδυνάμωση της διαφάνειας και της εξωστρέφειας αυτού δ)  στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του Ε.Α.Π., μέσω της σύστασης εταιρείας αξιοποίησης και διαχείρισης περιουσίας, καθώς και του Ερευνητικού Κέντρου και Κέντρου Ανάπτυξης Πιστοποίησης και Αξιολόγησης καθώς και της θεσμοθέτησης της δυνατότητας της διά ζώσης διδασκαλίας.

Γ) Ενίσχυση Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.)

Μετά την πρόσφατη και ευρεία νομοθετική ρύθμιση του ν. 4957/2022, το παρόν Μέρος νόμου προβαίνει σε περαιτέρω βελτίωση της λειτουργίας των Α.Ε.Ι. της χώρας μέσω: α) της έμπρακτης ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου με τις διατάξεις για τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανάδειξης και λειτουργίας των οργάνων διοίκησής τους β) της ενίσχυσης της οικονομικής και της διοικητικής αυτοτέλειάς τους, μεταξύ άλλων, και με την αναβάθμιση του ρόλου του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.), γ) της εξωστρέφειας των Α.Ε.Ι. με τη χρηματοδότηση κοινών προγραμμάτων σπουδών β’ κύκλου και της παροχής δυνατότητας σε φοιτητές τρίτων χωρών να παρακολουθούν Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών για βραχείες περιόδους σπουδών, δ) της απλοποίησης και της ευελιξίας της λειτουργίας των οργάνων διοίκησης κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους ε) της προώθησης του ψηφιακού μετασχηματισμού των διαδικασιών των Α.Ε.Ι. και τέλος στ) της αποτελεσματικότερης αξιοποίησης της περιουσίας τους μέσω της υποχρεωτικής καταγραφής της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους.

Δ) Εγκατάσταση και λειτουργία Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.)

Σε εναρμόνιση με τις επιταγές της νομολογίας του ΣτΕ και υπό το σύγχρονο πρίσμα του ενωσιακού δικαίου, ρυθμίζεται με το παρόν Μέρος η εγκατάσταση, η οργάνωση και η λειτουργία στην Ελλάδα παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα υπό τη μορφή Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.). Τα Ν.Π.Π.Ε., μετά από αδειοδότηση, αξιολόγηση και  πιστοποίηση  από κρατικά όργανα των προγραμμάτων σπουδών τους και των κτιριακών, εργαστηριακών και ερευνητικών υποδομών τους, θα απονέμουν ακαδημαϊκά αναγνωρισμένους τίτλους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 Ε) ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Τέλος, στο τελευταίο Μέρος περιλαμβάνονται ρυθμίσεις διαφόρων θεμάτων: 

α) για την εύρυθμη λειτουργία και τη μεγαλύτερη ευελιξία της συγκρότησης των οργάνων του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.),

 β) για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως η ενιαία ρύθμιση για το πιστοποιητικό ελληνομάθειας για την ένταξη στους κλάδους εκπαίδευσης των απόφοιτων ξένων πανεπιστημίων και των προϋποθέσεων επιλογής προϊστάμενων σε μονοθέσια δημοτικά και νηπιαγωγεία,

 γ) για την κάλυψη θέσεων στην ειδική αγωγή καθώς και 

δ) για εποπτευομένους φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, όπως η ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σχόλια (7)

Θέσεις εισακτέων
|

Όταν η Ιατρική Αθήνας με πάνω από μισή χιλιάδα μέλη ΔΕΠ έχει 160 θέσεις εισακτέων, τρομάζει κάθε σκέψη αύξησής τους.

Στα δημόσια δεν χωράνε στα ιδιωτικά θα περισσέψουν....
|

@@PAT
Θα θεραπευτούν τα 1 και 2 με την έλευση των ιδιωτικών? Μα τα ιδιωτικά (αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς) θα επικεντρωθούν σε πολύ λίγα και συγκεκριμένα αντικείμενα σπουδών και τα 9/10 θα δραστηριοποιηθούν προφανώς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Καμία βελτίωση-λύση δεν θα επιφέρουν συνεπώς, στα προβλήματα των δημοσίων ΑΕΙ που περιγράψατε.
Αντίθετα, 1-2 περισσότερες δημόσιες ιατρικές-νομικές-πολυτεχνεία, θα είχαν ως βέβαιο αποτέλεσμα.... και να αποσυμφορηθούν οι υπόλοιπες.... και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες-ποιότητα-συνθήκες σπουδών.... και να φεύγουν λιγότεροι φοιτητές στο εξωτερικό.
ΥΓ. Το λόγο για τον οποίο έρχονται τα ιδιωτικά στην Ελλάδα.... τον ξέρουν και οι πέτρες.

PAT
|

@PAT, 1. Ας αυξήσουν τα τμήματα του ΕΑΠ τα οποία είναι με πληρωμή και ας το φέρουν και στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και όπου αλλού θέλουν !!!
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ???
2. Αυτοί που δεν έχουν τα "φοντα" όταν πάνε στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ θα τα αποκτήσουν????
3. Αν δεν έχουν τα ΙΔΩΤΙΚΑ πανεπιστήμια τα κέρδη που θέλουν θα έχουμε επιδοτήσεις από το κράτος όπως είχαμε στις ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ εταιρείες πριν 2 χρόνια???
BUSINESS AS USUAL...

@PAT
|

Να σου πω εγώ 2 λόγους που είμαι καθηγητής εδω και 24 χρόνια σε κεντρικό ΑΕΙ:

1) Δε χωράνε. Στο τμήμα μου χωράνε 100 και εισάγονται 400 (για να σου δώσω την αναλογία). Δεν υπερβάλω καθόλου, έτσι είναι δυστυχώς. Δεν είναι θέμα καλής διάθεσης, δεν υπάρχουν αίθουσες χώροι καρέκλες εργαστήρια για να στεγαστούν αυτοί που έρχονται. Οι θέσεις εισακτέων που ανακοινώνονται κάθε χρόνο είναι εικονικές/λογιστικές. Δεν τους νοιάζει καθόλου στο Υπουργείο αυτό. Αν μια μέρα εμφανιστούν όλοι οι φοιτητές του έτους να παρακολουθήσουν, δεν γίνεται. Ίσα ίσα, θα έπρεπε να εισάγονται λιγότεροι. Ή να χτιστούν νέα πανεπιστήμια και κτίρια.

2) Πολλοί από τους εισακτέους μπαίνουν με χαμηλή βάση ως συνέπεια του 1) παραπάνω. Αυτό σημαίνει ότι εσύ κι εγώ πληρώνουμε για να σπουδάσουν φοιτητές οι οποίοι δυστυχώς δεν έχουν τα "φόντα" για να προχωρήσουν σε ανώτατες σπουδές, αλλά θα "σέρνονται" εκεί για αρκετά χρόνια, οι περισσότεροι θα βγουν μέτριοι για να κυνηγήσουν διορισμούς στο Δημόσιο, όπου θα συνεχίσουμε να τους πληρώνουμε. Δεν είναι αποδοτική χρήση των φόρων μας αυτό, και κανένας μας δε θα το έκανε με δικά του λεφτά αν δεν ήταν "δωρεάν" (δηλαδή πληρωμένο από τους υπόλοιπους).

PAT
|

ΑΦΟΥ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ???
BUSINESS AS USUAL....

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ
|

Καλό είναι να αλλάξει και ο νόμος για τους διευθυντές των πειραματικών που ιδρύθηκαν από το 2021 στην επαρχία,να καταργηθεί η 12μηνη υποχρεωτική προυπηρεσία για υποψήφιους διευθυντές,γιατί αποκλείονται οι καλύτεροι και στο τέλος θα ψάχνουν να βρουν δ/ντές.

Ο Δημοκράτης
|

Απαιτείται γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ