Το σχέδιο "Πιερρακάκη" για το "ποινολόγιο" των μαθητών και ποινικών και οικονομικών ευθυνών γονέων για τις μαθητικές καταλήψεις

74 οι δικαιολογημένες απουσίες και 40 οι αδκαιολόγητες

05/03/2024

Ενημερώθηκε: 05/03/2024, 11:51

Άκουσε το άρθρο

Σχέδιο αυστηροποίησης  του ποινολογίου των μαθητών, επαναφοράς των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών καθώς και την ειδική θεσμοθέτηση ποινικών  και οικονομικών ευθυνών των γονιών των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις των σχολίων, ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Αν και ακόμη το επιτελείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει οριστικοποιήσει το Σχέδιο, μέλος αυτής της ομάδας παρουσίασε στο  esos τα βασικά σημεία των αλλαγών:

Α. Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι πέντε ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων

Β.Παρέχεται  η δυνατότητα στον Διευθυντή του Σχολείου, με απόφασή του, να δίνει μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.

Γ. Θα υπάρξει ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων  για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου.

Δ. Επίσης ειδική διάταξη για την οικονομική ευθύνη των οικογενειών σε περίπτωση που τα παιδιά τους έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές σε σχολείο (π.χ. κατάληψη).

Ε. Μαθητής ου τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν θα επανέρχεται στο σχολείο από ο οποίο επιβλήθηκε η ποινή.

Ε. Θα αυστηροποιηθεί ο κανονισμός    λειτουργίας των σχολείων .

Ζ. Επανέρχεται ο θεσμός των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.

Η. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 και οι δικαιολογημένες στις 74.

Το "ποινολόγιο" των μαθητών-Τι ισχύει σήμερα

Το "ποινολόγιο"  (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων  για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:

  • προφορική παρατήρηση,
  • επίπληξη,
  • αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
  • αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
  • αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Πότε επιβάλλεται το παραπάνω "ποινολόγιο"

Η αποβολή μιας ή δύο ημερών  επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα (  προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.

Η "ποινή" της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

Οι "ποινές" (παιδαγωγικά μέτρα)  αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:

Α.  Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη.

Β.  Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να  δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή  να κάνει

α) προφορική παρατήρηση,και

β) επίπληξη,

Γ.  Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να  δώσει στον μαθητή από μία έως  δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.

Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.

Η διαδικασία  αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:

Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.

Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.

Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.

Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.

Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.

Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.

Η αλλαγή    σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.

Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.

Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται

 Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.

Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος

Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της  Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.


 

Σχόλια (44)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΟΡΙΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΣΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
|

Το όριο απουσιών (130) είναι πολύ μικρό για τα Εσπερινά ΓΕΛ και Εσπερινά Γυμνάσια στα οποία η πλειοψηφία των μαθητών που φοιτούν είναι, ενήλικες, εργαζόμενοι, με οικογενειακές υποχρεώσεις και με τα όποια προβλήματα υγείας έχουν λόγω ηλικίας. Οι συνειδητοποιημένοι μαθητές των Εσπερινών σχολείων κάνουν μεγάλη προσπάθεια και πολλές θυσίες για να είναι συνεπείς στην παρακολούθηση των μαθημάτων, κάτι που όπως αποδεικνύεται και στην πράξη δεν αρκεί, μιας και αρκετοί συμπληρώνουν το υπάρχον όριο των 130 απουσιών περίπου τον Φεβρουάριο και απογοητευμένοι εγκαταλείπουν το σχολείο. Βέβαια, τα τελευταία 3 χρόνια τους προτρέπουμε να μην απογοητεύονται και να συνεχίσουν την φοίτησή τους μιας και είναι πιθανό στο τέλος της χρονιάς ο Σύλλογος Διδασκόντων να μπορεί να δικαιολογήσει τις 40-50 απουσίες που θα έχουν πάνω από το ισχύον όριο, για " αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας" με την γνωστή Εγκύκλιο που έρχεται 2 μέρες πριν γίνει η Συνεδρίαση του Συλλόγου. Αυτή όμως η "πρακτική" φυσικά και δεν είναι σωστή για κανέναν από τους εμπλεκόμενους, μιας και πρέπει εξαρχής το ΥΠΑΙΘΑ να ορίσει ένα όριο απουσιών που θα είναι αρκετά πάνω από τις 130 που ισχύουν τώρα.

Μουρ. Λεων.
|

Καλησπέρα σε όλους.
Εγώ με τη σειρά μου θα ήθελα να αναφέρω ότι διετέλεσα δάσκαλος στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα στην Φλόριντα όπου στο σχολείο που υπηρέτησα νηπιαγωγείο – δημοτικό-Γυμνάσιο όταν υπήρχαν παραβατικές συμπεριφορές δίδονταν από το δάσκαλο ένα χαρτάκι στο οποίο αναφερόταν το παράπτωμα του Μαθητή στην τάξη Στη συνέχεια το χαρτάκι πήγαινε στην διευθύντρια η διευθύντρια το υπέγραφε και στη συνέχεια ο μαθητής το πήγαινε στο σπίτι όπου έπρεπε να υπογράψει ο γονέας και την επόμενη μέρα εφαρμοζόταν η τιμωρία του συγκεκριμένου μαθητή ποια ήταν όμως η τιμωρία;
Η διευθύντρια μπορούσε να στείλει το μαθητή Γυμνασίου να κάνει τα μαθήματά του σε μία τάξη του νηπιαγωγείου,ή υπήρχε ένα θρανίο μπροστά στη γραμματεία όπου ο μαθητής έπρεπε όλη την ημέρα να βρίσκεται εκεί και για φαγητό και για τα μαθήματα του μέχρι τη λήξη του προγράμματος χωρίς να έρχεται σε επαφή με τους συμμαθητές του της τάξης και πολλά άλλα Σας πληροφορώ αγαπητοί φίλοι τις περισσότερες φορές δουλεύανε όλα ρολόι αλλά ο διευθυντής είχε δύναμη μπορούσε να Απολύσει ή να προσλάβει έναν δάσκαλο Και γενικά εφαρμοζόταν ο νόμος σε όλα τα επίπεδα και δεν μπορούσαν να παρέμβουν οι γονείς εάν και να δικαιολογήσουν τα παιδιά όχι αυτό όχι το άλλο όλοι άκουγαν το διευθυντή και τον σχολικό σύμβουλο ή τον ψυχολόγο της εκάστοτε σχολικής μονάδας απλά και ξεκάθαρα.

ΘΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ;
|

Οι αναφορές κάποιων περί βίας μου προκαλούν ...θλίψη. Υπονοούν ότι το σχολείο ασκεί βία στους παραβατικούς μαθητές όταν προσπαθεί να τους οριοθετήσει, προκειμένου να σεβαστούν το κτήριο, το μάθημα, τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους; Κάποιοι μπερδεύονται, ταυτίζοντας τη βία με την εμπέδωση κανόνων. Το σχολείο είναι μια μικρή κοινωνία. Φυσικά και δεν είναι τέλειο περιβάλλον (όπως και καμιά κοινωνία). Το ότι τα παιδιά κάνουν μάθημα σε τρώγλες σημαίνει ότι πρέπει να καταστρέψουν ότι έχει απομείνει; (πάντως από την εμπειρία μου, και στα σχολεία- "κολλέγια" στα οποία βρέθηκα, δεν είδα τα παραβατικά παιδιά να σέβονται περισσότερο τις υποδομές και τους ανθρώπους).Το ότι οι κυβερνήσεις προωθούν την ιδιωτική παιδεία σημαίνει ότι γονείς και μαθητές πρέπει να απαξιώνουν περαιτέρω την όποια δημόσια παιδεία ; Γιατί απαξίωση είναι η υποτίμηση των κανόνων και της πειθαρχίας. Θεωρούνε κάποιοι ότι όταν ένα παιδί παρεκτρέπεται το πρώτο (ή το μοναδικό) που κάνει ο εκπαιδευτικός είναι να το τιμωρεί (και μάλιστα με ...βία!) ; Έχουν ιδέα κάποιοι (γονείς) πόσο διάλογο και με πόση υπομονή και εναλλακτικές προσεγγίσεις, εξηγούμε στο παιδί τα όριά του, πριν φτάσουμε στην ποινή ; Το ερώτημα είναι, ΟΤΑΝ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ, αφήνουμε το παιδί στη στρεβλή αντίληψή του για τα δικαώματά του ; (οι δε ποινές στα Δημοτικά παραμένουν σκανδαλωδώς χαϊδολόγημα και με τη συνέναιση (!) των γονιών, οι οποίοι λόγω της ντροπής και του εγωισμού που νιώθουν βγαίνουν και από πάνω, αντί να ζητήσουν συγνώμη για τη συμπεριφορά των παιδιών τους και να συνεργαστούν επιτέλους με τους εκπαιδευτικούς). Πιστεύουν κάποιοι ότι οι κακές συμπεριφορές- νοοτροπίες του Δημοτικού θα σταματήσουν ως δια μαγείας στο Γυμνάσιο;
Διαβάζω τόση ώρα για σοφρωνιστικά ιδρύματα, τρώγλες, θανατικές ποινές, αυστηροποιήσεις ποινών (και καλά), βίες στις βίες και αναρωτιέμαι, οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους; Μιλάμε για ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και για ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΟΝΕΩΝ στο άρθρο αυτό. Να τις καταργήσουμε για να μην πιέζονται και προσβάλλονται κάποιοι γονείς και μαθητές, επειδή δεν είναι τέλειο το εκπαιδευτικό σύστημα ;
Συμφωνώ απόλυτα με το προαναφερθέν παράδειγμα της Γερμανίας (σημείο προς σημείο) και δεν το θεωρώ καθόλου "άσχετη σύγκριση".
Συμφωνώ λέξη προς λέξη με τους:
1. Νίκο, στο " Απόψεις του στυλ το παιδί δεν φταίει ποτέ, φταίει η κακούργα κοινωνία, το σύστημα, η έλλειψη ψυχολόγων δηλαδή τελικά κανείς οδηγούν στη δημιουργία μιας κοινωνίας νηπίων στην οποία οι πολίτες θεωρούν ότι υπάρχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις."
2. Πλάταρο Γιάννη, στο " η σκληρότερη ποινή σχολική είναι χάδι σε σχέση με αυτό που θα συναντήσει έξω στην κοινωνία."
3. Σώστη, στο "Ας σοβαρευτούμε οι ενήλικες πρώτα και τα παιδιά θα ακολουθήσουν."
Αρκετά με τις δικαιολογίες- αερολογίες- "κοινωνιολογικές αναλύσεις".

Ιωάννα ΑΖ
|

Ποιος και πώς θα επιβάλει την ποινική και οικονομική ευθύνη στους γονείς και τα παιδιά που κάνουν κατάληψη;

Meredoula
|

Βία στη βία. Τι παιδαγωγικό υπάρχει σε όλα αυτά? Γιατί δεν πασχίζουμε να καθοδηγήσουμε τα παιδιά, να τους δώσουμε κίνητρα, να τους δώσουμε εναλλακτικους τρόπους εργασίας ή και μάθησης, να τους δείξουμε το σωστό και όχι να τα βάζουμε από αυτή την ηλικία απέναντι από την κοινωνία. Επειδή εμείς αποτυγχάνουν ως γονείς και.ως εκπαιδευτικοί και ως κοινωνία τιμωρούνται τα παιδιά. Μάλλον τα μέτρα αυτά δεν φα αποφάσισαν εκπαιδευτικοι. Ξανασκεφτειτε τα

Γονέας / Καθηγητής
|

Προτείνω αύξηση των απουσιών και κατάργηση των αδικαιολόγητων.

Η αύξηση έχει την εξής λογική. Όταν ένα παιδί είναι άρρωστο, τι είναι καλύτερο; Να πάει στο σχολείο και να τους κολλήσει όλους (μαθητές και καθηγητές) ή να καθίσει να γίνει καλά; Ειδικά τώρα που έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι ασθένειες και η σοβαρότητά τους. Πώς θα παρακολουθεί άρρωστο το μάθημα; Αξίζει να παίρνουν όλοι φάρμακα; Και αν ανεβάσει απότομα υψηλό πυρετό και χειροτερέψει, θα έχει ευθύνη ο εκπαιδευτικός αν πάθει κάτι;

Τέλος, αν καταφέρουν και κάνουν και βίντεο για κάθε μάθημα, θα ήταν ιδανικά για τα παιδιά που απουσιάζουν. Όχι ότι θα αντικαταστήσει το δια ζώσης μάθημα αλλά είναι πολύ καλύτερο από το να χάσει εντελώς.

Όσο για τις ποινές, ναι να είναι αυστηρές αλλά και στους γονείς, γιατί βλέπουμε γονείς να βρίζουν εκπαιδευτικούς και να τους απειλούν, ενώ το παιδί τους δεν αφήνει να γίνει μάθημα. Από το σπίτι ξεκινάει η συμπεριφορά και αν δεν του έμαθαν να σέβεται τότε να πληρώνουν γιατί οι υπόλοιποι δεν φταίνε.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Μητερα. Γράφετε ότι η βία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με βία.

Δεν γίνετε να έχετε αυτή την οπτική.
Παιδεύω, παιδεία, παιδαγωγική.
Μία φορά μου έλεγε ένας γονέας αν πρέπει να πάει σε δικηγόρο διότι απεβαλαν το παιδί του από σχολικό αγώνα ποδοσφαίρου. Του είπα διαφορα ότι δεν ισχύει η ποινική δικονομια στα πειθαρχικα μέτρα του σχολείου με αντάλλαγμα ότι οι ποινές είναι χάδια. Θα κάνουμε δικαστήρια; ενορκες καταθέσεις; είς μάρτυς, ουδείς μάρτυς; Του εξήγησα, ότι στην ζωη υπάρχει και η αδικία. Δεν χάθηκε ο κόσμος αν τον απεβαλαν από έναν σχολικό αγώνα.
Δεν φάνηκε να καταλαβαίνει αν και ήταν απόφοιτος ΑΕΙ.
Τελικά εγώ έμαθα το χάος που υπάρχει στις ψυχές των ανθρώπων της διπλανής πόρτας...
Εσείς ως μητέρα είστε εκτός κοινωνικοποίησης με αυτό που είπατε. Δεν έχετε καταλάβει ότι χαϊδευουμε τα παιδιά σας στο σχολείο; Ότι η σκληρωτερη ποινή σχολική είναι χάδι σε σχέση με αυτό που θα συναντήσει έξω στην κοινωνία; Τι είναι αυτή η νοοτροπία;
Δεν θα πείσω έναν ενήλικα...

Σώστης
|

Για τις ποινές: αλλαγή οπωσδήποτε, αλλά να μένουν οι αποβεβλημένοι στο σπίτι τους. Την ευθύνη τους να την έχουν οι κηδεμόνες ! Για τις απουσίες: 114, είναι μια χαρά. Ας πάει 110,100,90 κάτι, αλλά χωρίς καμία μα καμία υποχώρηση για οποιοδήποτε λόγο! Να μην υφίσταται ο όρος «δικαιολογημένη» απουσία. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο να κολλήσεις 2,3 φορές κόβιντ ή κάτι άλλο με μια κατοσταριά απουσίες. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική για να περάσεις την τάξη και πολύ περισσότερο για να πάρεις απολυτήριο! Απολυτήριο από το σπίτι και στο σπίτι ΔΕΝ παίρνει κανείς σε καμία σοβαρή χώρα. Εδώ υπάρχουν παιδιά χωρίς τσάντα, χωρίς βιβλία, χωρίς φοίτηση που πήραν απολυτήριο με 13-15!!! Ας σοβαρευτούμε οι ενήλικες πρώτα και τα παιδιά θα ακολουθήσουν.

Δημοτικο
|

Χρειάζεται οπωσδήποτε συστημα ποινών και στις τελευταίες ταξεις του δημοτικού, ειδικά στην Στ.

@Α καλα
|

Σωστά, όταν ένα παιδί εμφανίζει βίαια ή παραβατική συμπεριφορά στο σχολείο ΔΕ φταίνει οι καθηγητές και οι δάσκαλοι.

L
|

Καλά τα λέει ο κ. Υπουργός, αλλά αυτό δεν αρκεί, πρέπει να τα κάνει πράξη. Γιατί και ο κ. Γαβρόγλου περιέγραφε την ζοφερή κατάσταση αλλά δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ.

Μητέρα
|

Η βία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με βία. Τα παιδιά χρειάζονται όρια αλλά δοσμένα με σωστό τρόπο και δυστυχώς η κοινωνία μας είναι απαίδευτη στο σωστό τρόπο οριοθέτησης που θα έχει νόημα για τα παιδιά. Γι'αυτό κινειται στο δίπολο του ανοριοτου ή απόλυτα σχεδόν ατεγκτα οριοθετημένου. Δεν έχουμε μάθει τόσα χρόνια τίποτα και αναπαράγουμε ξαναμασημενες συνταγές. Και όσοι αναφέρονται στο εξωτερικό καλυτερα να συγκρίνουν όμοια πράγματα. Τα περισσότερα παιδιά στην Ελλάδα φοιτούν σε κτήρια τρωγλες, ασυντηρητα από το κράτος και που κανένας εκπαιδευτικός δε χαίρεται να δουλεύει σε αυτά πόσο περισσότερο οι μαθητές. Όλα προσπαθούν να τα καλύψουν οι σύλλογοι γονέων, αν υπάρχουν και να καλύψουν τις ελλείψεις του κράτους που προσπαθεί μέσα από αυστηρα τσιτατα νομοσχέδια να κρύψει τη συνειδητή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και να προωθήσει την ιδιωτική. Καμία μέριμνα ουσιαστική για τα αναρίθμητα, διαγνωσμένα και μη ΔΕΠΥ, για τα παιδιά στο φάσμα, για τα παιδιά με μαθησιακά , με ψυχοσυναισθηματικα πρόβληματα,με έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων που φοιτούν σε κανονικά σχολεία. Κι αν αποτυγχάνει η οικογένεια σε κάποιες περιπτώσεις το σχολείο αρνείται να βάλει πλάτη. "Ο δάσκαλος είναι ο δεύτερος γονιος έλεγαν οι παλιοι". Αλλά θυμωμένοι εκπαιδευτικοί με τη στάση του κράτους που τους αφήνει αστηρικτους πως να στηρίξουν κι αυτοί; Δεν φταίνε τα παιδιά. Δεν νοιάζεται κανείς για τα παιδιά πραγματικά και ας κοπτονται όλοι γι αυτά. Άντε τώρα που θα μπουν πιο πολλές ποινές θα σωθεί ο κόσμος!

Κινητά
|

Πάντως πρέπει κάτι να γίνει (ουσιαστικό) και για τα κινητά. Δυστυχώς κυκλοφορούν ελεύθερα και αν τους πεις και κάτι διαμαρτύρονται μαθητές αλλά και γονείς... Πέρα από το γεγονός ότι χαζεύουν και δεν παρακολουθούν - που είναι το πιο απλό- υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις που βιντεοσκοπουν και διαπομπεύουν.

Μαίρη Μαίρη
|

Συγχαρητήρια!!!!! Επιτέλους!!!!! Αλλά και για τα δημοτικά να ισχύσουν αυτά...

Τροφή για σκέψη
|

Στη Γερμανία, μαθητής Δημοτικού εστάλη σπίτι του, λόγω παραβατικής συμπεριφοράς, για μία μέρα. Η μητέρα (μονογονιός), διαμαρτυρήθηκε στο σχολείο ότι δεν μπορεί να στέλνει το παιδί της σπίτι, διότι η ίδια εργάζεται το πρωί, δεν είναι εύκολο να βρει τρόπο/ άτομο να προσέχει το παιδί της στο σπίτι, και επιπλέον το σχολείο (καταλήγει) είναι υπεύθυνο να διαπαιδαγωγήσει και να εκπαιδεύσει σωστά το παιδί της.
Η απάντηση του σχολείου ήταν : το σχολείο λειτουργεί με συγκεκριμένους κανόνες για την ασφάλεια και τη διαπαιδαγώγηση όλων των μαθητών, άρα προς όφελός τους. Όταν αυτοί παραβιάζονται, οι μαθητές ζημιώνονται. Μετά λοιπόν από συνεχείς και ανεπιτυχείς παρατηρήσεις, απομακρύνεται προσωρινά από το σχολικό περιβάλλον ο μαθητής που δημιουργεί πρόβλημα (σπίτι του), αφενός για να σκεφτεί ο ίδιος τη συμπεριφορά του και τις συνέπειές της, αφετέρου για να συνεχίσει η ομαλή λειτουργία του μαθήματος, απρόσκοπτα για τους υπόλοιπους μαθητές.
Το σχολείο επίσης παρότρυνε τη μητέρα να μεριμνήσει για να μάθει στο παιδί της τους στοιχειώδεις τρόπους συμπεριφοράς, ώστε να προσαρμοστεί στη σχολική καθημερινότητα , και τη διαβεβαίωσε πως όταν αυτό επιτευχθεί, θα ξαναδεχτεί πίσω το μαθητή.
Μας το έλεγε συνάδελφος που δούλεψε για χρόνια στη Γερμανία. Κανένας γονιός, σύλλογος γονέων, σύμβουλος, διευθυντής εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας, δημοσιογράφος, δεν διαμαρτυρήθηκε. Καμία καταγγελία πουθενά.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

Α καλα
|

Τα παιδιά φταίνε για όλα, οι καθηγητές σε τίποτα!!!!

Νικος
|

Οταν παιρνει αποβολη ο μαθητης πρεπει να καθεται σπιτι του.

ERT-ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
|

Επιτέλους, να σταματήσει η αστειότητα των "ρυθμίσεων" του ανεκδιήγητου με το μουστάκι-ταβανόβουρτσα (μαζί με την Παρατασέως που τις διατήρησε!) που έχουν απο-διαλύσει τα σχολεία. Πήρες απουσία και σπιτάκι να ηρεμήσεις.

Ελενη
|

όσοι επικαλούνται άλλες χώρες: εκεί το παιδί δεν λειπει από το σχολείο αν δεν είναι άρρωστο. Αυτά τα πήγαμε ταξίδι, δεν αισθανόταν καλά κλπ,δεν υπάρχουν.

@
|

Μακάρι να παρθούν πιο αυστηρά μέτρα για τις ποινές , την οικονομική και ποινική ευθύνη των γονέων για τις καταλήψεις και τις ζημιές!!!μήπως και συμμορφωθούν και κάποια παιδιά και οι γονείς τους ,

Θωμάς
|

Οι αδικαιολόγητες απουσίες να γίνουν 10!!! Και οι δικαιολογημένες να δίνονται φειδωλά σε εξαιρετικές περιπτώσεις (ασθένεια ,προσωπικά προβλήματα και άλλα, με υπεύθυνη δήλωση του γονέα και ιατρική βεβαίωση). Σε κάθε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριάς να ενημερώνεται πάραυτα ο κηδεμόνας!!! Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί babysitter!!! Το ενδιαφέρον των μαθητών για όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα έχει μειωθεί στο ελάχιστο!!.! Πλην εξαιρέσεων!!! Μεγάλο μέρος της διδακτικής ώρας αναλισκεται σε παρατηρήσεις ,υποδείξεις για απρεπη συμπεριφορά!!! Τα ενδιαφέροντά τους εκτός σχολείου,οι γνώσεις τους από την παραπαιδεία και το δημόσιο σχολείο δυσκολεύεται να χαλιναγωγήσει εφήβους νέους. Για αυτό και τόσα πολλά προβλήματα bullying εντός και εκτός σχολείου....

Νίκος
|

@Είστε σοβαροί;

Αυτές οι απόψεις οδήγησαν στη διάλυση των σχολείων. Δεν έχει καμία σχέση η επαναφορά της θανατικής ποινής με αυτό που συζητάμε. Εδώ μιλάμε για έλλειψη στοιχειωδών συνεπειών για παραβατικές συμπεριφορές που πολλές φορές ξεπερνούν κάθε όριο. Απόψεις του στυλ το παιδί δεν φταίει ποτέ, φταίει η κακούργα κοινωνία, το σύστημα, η έλλειψη ψυχολόγων δηλαδή τελικά κανείς οδηγούν στη δημιουργία μιας κοινωνίας νηπίων στην οποία οι πολίτες θεωρούν ότι υπάρχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις. Στην οποία η έννοια της ατομικής ευθύνης απουσιάζει εντελώς αφού για όλα φταίει κάτι αφηρημένο: η κοινωνία, το σύστημα, το πλαίσιο, κάποιες βαθύτερες αιτίες.

@Είστε σοβαροί;
|

50 χρόνια λέτε. Ψάξτε άλλα 50 για τις αιτίες λοιπόν. Οι υπόλοιποι πρέπει να προστατευτούν.

@Είστε σοβαροί;
|

Ακριβώς. Δεν είναι σοφρωνιστικό ίδρυμα. Γι'αυτό χρειάζονται οι αποβολές και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Γιατί είναι σχολείο. Και οι εργαζόμενοι και οι μαθητές δεν είναι εκεί για μπουλινγκ. Και όποιος "ξύνεται" και "δεν αντέχει" και δεν μπορεί να προσαρμοστεί πρέπει να έχει συνέπειες ή και να φεύγει σε ακραίες περιπτώσεις.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ειστε σοβαροί;
1. Το σχολείο είναι και το μόνο ίδρυμα που μπορείς να του βάλλεις τον προσδιορισμό του "σοφρονιστικου" χωρίς να γελάει κάποιος, όπως γελάει αυτή την στιγμή ακούγοντας τον ίδιο χαρακτηρισμό για τις φυλακές. Σε παραπέμπω στο παλιό γνωμικό για σχολείο και φυλακή.
2. Κάνεις δεν πιστεύει ότι θα λυθεί το πρόβλημα της βίας. Όλοι πιστεύουν ότι θα αμβλυνθει μόνον. Και επίσης είναι κάτι ΔΌΚΙΜΟ. Απολύτως δόκιμο, αρχαίο, παγκόσμιο. Και εκτός από διαχρονικό και παγκόσμιο, απτομενο της ετυμολογίας της εκπαίδευσης, εκ του ρήματος παιδεύω.
3. Ποτέ, κανένα σχολείο, δεν ανταπεκρινετο ποτέ στις προσδοκίες των μαθητών. Τουλάχιστον σε όλες.
-Τι σου άρεσε Γιωργάκη σήμερα που πήγες πρώτη μέρα στο Σχολείο;;;
-Το.... Διάλειμμα!!!
Με άλλα λόγια η κοινωνικοποίηση. Πλην των θυμάτων μπουλινγκ όμως.
Η γυμναστική, το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ το βόλεϊ οι εκδρομές, οι περίπατοι, οι φάρσες, οι πλάκες.
Το μάθημα, μετά, αν το ερωτευθουμε, αν, αν αν, αν ωριμασουμε, αν διακρίνουμε κάτι, αν ενθαρρυνθουμε, αν παρακινηθούμε, αν πάρουμε ένα απλό μπράβο, βραβείο, αν μας φωτίσει το Άγιον Πνεύμα.
Το ποδόσφαιρο, τα ποδοσφαιρακια, τα ποδήλατα, μηχανάκια, τα φλίπερ, τα φρουτάκια, τα χαρτιά, το κινητό είναι πιο γοητευτικά.
Ο αποφασισμένος να μην μάθει τίποτα, ποτε και για τίποτα διότι αυτά που ακούει ισοδυναμούν με κινέζικα, είναι ΑΔΎΝΑΤΟΝ να κάτσει καλά στο μάθημα. Έρχεται στο σχολείο για παρέα με συνομιληκους. Το μάθημα δεν είναι τριτευον ενδιαφέρον, αλλά εντελώς ανύπαρκτο. Με αυτούς μπορεί να ισχύσει "ο φόβος φυλάει τα ερημα" Να μην χάσει τις παρέες.. (γι αυτό λέμε, "όχι αποβολή από τα μαθήματα με παρουσία-απουσία από τα μαθηματα")

Zntali
|

Για γέλια και για κλάματα...
Οι περισσότεροι μαθητές μου βιώνοντας μια δημοκρατική ατμόσφαιρα και ένα κλίμα αγάπης και όχι εξουσίας και επιβολής και άριστοι είναι και τα μάτια τους λάμπουν και όρεξη να σπουδάσουν και να προσφέρουν έχουν. Αλλά κάποιοι θέλουν μόνο πρόβατα δυστυχώς...

Πλατάρος Γιάννης
|

Κι ενώ κάνατε το 80% των όσων σας πρότεινα δημόσια και μόνος μου (δυστυχώς) ακούσατε και τον περίγυρο που νοθευει την σωστή πρόταση!
Τι ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ:
1. Χρειάζεται
*αύξηση απουσιών στις 164
*με διαφοροποίηση ορίου ανάλογα επιδοσεως στα μαθήματα.
* με δυνατότητα σβησιματος 3 ημερών αποβολής.
Το παραπάνω, πάει πακέτο.
2. Η εκτιση της αποβολής στο σπίτι. Μην καψοναρετε τον διευθυντή. Τσαντιζονται, σας αγνοούν και τον βάζουν στην τάξη. Γελοιοποιεί ταξί ή ποινή. Μην το κάνετε. Είναι ύβρις που την διατηρείτε. Δεν κάνω λάθος. Να τον στείλετε σπίτι. Επαναλαμβάνω, να μην εκτίθεται η αποβολή εντός σχολείου. Όλοι οι διευθυντές τους βάζουν στην τάξη. Και δεν μπορεί κανείς να τους ελέγξει στην πράξη. Η εκτιση της ποινής σπίτι κινητοποιεί τους αδιάφορους γονείς. Βρητε κάτι άλλο αν μπορειτε.
2. @ Βασίλης.
Μόνο ο διευθυντής. Μόνο ένα πρόσωπο. Να υπάρχει ενιαίο προσωπικό κριτήριο ίδια για όλους, από τον μοναδικό υπεύθυνο λογοδοσία και ευθύνης για το κλίμα του σχολείου. Εσύ μπορείς να ζητήσεις από τον διευθυντή σου να τιμωρήσει με μια μέρα τον αταραξία. Αν δεν σε ακούσει, σημαίνει ότι ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΤΟ ΚΆΝΕΙ. Αν έχει άδικο, θα το εισπράξει από σένα σε άλλο χρόνο. Αν έχει δίκιο, έχεις άδικο εσύ.
Το αίτημα σου θεσμικά, είναι άτοπο. Αν σε σεβεται και σε εκτιμά ο διευθυντής σου θα σε ακούσει. Αν φωνάζεις "απαιτώ να τιμωρηθεί" μπορεί και να μην σε ακούσει. Με επιχειρήματα. Αν νομίζεις ότι έχεις δίκιο, πες του να το φέρει στον ΣΔ.
Στην πράξη, στο διάλειμμα, ο παρών σύλλογος αποφασίζει με τα μάτια και την ποινή την βάζει ο διευθυντής για αποφυγή της γραφειοκρατίας του πρακτικού, εκτός αν είναι πολύ σοβαρό το παράπτωμα, όπου θα αποφασίσει έτσι κι αλλιώς ο Σ. Δ.
3. Ολες οι απουσίες δικαιολογημένες μέσω κωδικών gov gr. ή κάτι τέτοιο....

Είστε σοβαροί;
|

Το σχολείο δεν είναι σοφρονιστικο ίδρυμα. Οι μαθητές αντιδρούν γιατί το σχολείο δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες τους, ούτε στα ενδιαφέροντα τους. Το σημερινό σχολείο εξυπηρετεί, έτσι όπως είναι όργανομενο, με μικρή διαφοροποιηση τα τελευταία 50 χρόνια, την φύλαξη μικρών και μεγάλων παιδιών . Όποιος νομίζει ότι με αυστηροποίηση των ποινών θα λυθεί το πρόβλημα της συμπεριφοράς των μαθητών βασίζεται στο ίδιο λάθος με αυτούς που πιστεύουν ότι η επαναφορά της θανατικής ποινής θα μειώσει την εγκληματικότητα. Δεν πρέπει να επικεντρωνομαστε στα φαινόμενα αλλά στις αιτίες που τα προκαλούν.

Διευθυντής
|

Η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Δυτικής Ευρώπης. Υφίσταται ακόμη μόνο σε μερικές χώρες της Ανατολικής. Αποτελεί κατάλοιπο μιας άλλης πολύ παλιάς εποχής, όπου οι καθηγητές ελέγχαν τη συμπεριφορά των μαθητών τους και εκτός σχολείου( αν συχνάζουν σε σφαιριστήρια ή αν πηγαίνουν σε πάρτυ). Ο μόνος υπεύθυνος για τη συμπεριφορά του μαθητή εκτός σχολείου είναι ο κηδεμόνας του. Εμείς απλώς ενημερώνουμε αν ο μαθητής είναι ή όχι στο σχολείο. Δεν είναι δουλειά μας να κρίνουμε τον λόγο της απουσίας του, πόσο μάλλον να δικαιολογούμε ή όχι τι κάνει ο μαθητής εκτός σχολείου. Ο υπάρχον νόμος 79942 που διέπει τη σχολική ζωή και εμπεριέχει τη σχετική με τις απουσίες νομοθεσία, εισήχθη επι ΣΥΡΙΖΑ( με μικρές τροποποιήσεις ισχύει ως σήμερα). Είναι πολύ δημοκρατικός και πρωτοποριακός. Δυστυχώς οπισθοδρομικές εμμονές και δεξιές αγκυλώσεις παλεύουν να τον καταργήσουν. Ήλπιζα ο νέος υπουργός, κεντρώας προέλευσης, που διαφημίζεται ως ο πολιτικός του μέλλοντος και της αρμονικής σύγκλισης, να έκλεινε τα αυτιά στις παλαιοκομματικές σάλπιγγες. Τώρα μάλλον θα χρεωθεί αυτός ότι απέφυγε επιδέξια η προκάτοχος του. Την εισαγωγή οπισθοδρομικών διατάξεων. Εμπρός προς τα πίσω λοιπόν. Α΄, βρε Πόπωτα. Πόσο μπροστά από την εποχή σου!!

alastor
|

Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, εκτός από μια: τη διάκριση μεταξύ δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
Αυτή η διάταξη δοκιμάστηκε για χρόνια, μέχρι που εκφυλίστηκε και αποσύρθηκε. Τα "δικαιολογητικά" από γονείς και γιατρούς, με τα οποία γεμίζαμε ογκώδεις φακέλους, γνωρίζουμε πολύ καλά τι αξία είχαν, με αποκορύφωμα τις φαιδρότητες στη Γ΄ Λυκείου.
Μόνο υποκριτική λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί η επαναφορά του μέτρου, καθώς αφήνει ανοιχτές θύρες για να μπορεί η ηγεσία του υπουργείου να θεσμοθετεί κάθε τόσο την υπέρβαση του αριθμού των "δικαιολογημένων", για ευνόητους λόγους. Μια η γρίπη, μια ο covid, μια η ανωτέρα βία, έφθασαν τα τελευταία 2-3 χρόνια μαθητές να περνάνε με 300+ απουσίες.
Αφήστε λοιπόν τα προσχήματα για τις δήθεν δικαιολογημένες. Κρατήστε το όριο εκεί που είναι, ή μειώστε το λίγο προς τα κάτω, πχ στις 100 απουσίες, χωρίς καμία εξαίρεση για κανέναν. Αν κάποιοι αρρωστήσουν για πολύ καιρό και υπερβούν το όριο, ας βρει το υπουργείο άλλες λύσεις, πχ κατ' οίκον διδασκαλία, κι όχι να δικαιολογούνται απουσίες. Η πραγματική ανάγκη με την οποία θα βρεθεί αντιμέτωπο ποσοστό 1% των μαθητών, γίνεται η κερκόπορτα για να δικαιολογούνται όλες οι απουσίες σε όλους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ