Προς υπουργό Παιδείας για το θέμα των απουσιών των μαθητών

05/03/2024

Ενημερώθηκε: 05/03/2024, 12:16

Άκουσε το άρθρο

κε υπουργέ σχετικά με το σχέδιο επαναφοράς του  διαχωρισμού των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες,  δεν αρκεί  μόνο το 40+74. 

Θέλει δύο-τρία πράγματα ακόμα τουλάχιστον: 

1. Ξεκαθάρισμα το ποιες θεωρούνται δικαιολογημένες και πως και μέχρι πότε δικαιολογούνται 

2. Να μην έρχονται διαφορετικές οδηγίες στο τέλος της χρονιάς που αναιρούν όλη την χρονιά και 

3 Ίσως το σημαντικότερο : καταμερισμός των απουσιών στα δύο τετράμηνα, δηλ μισές και μισές. 

Να μην μπορεί   να τις "πάρει" όλες ο μαθητής στο τέλος της χρονιάς.

Θανάσης Π.

Σχόλια (7)

Αυτό τώρα υποτίθεται μας το λέει για καλό;
|

Το γεγονός ότι ο περισσότερος κόσμος που μένει αγράμματος μένει γιατί παρατάει στην μέση το σχολείο το έχει άραγε καταλάβει;
Δηλαδή δίνει ακόμα έναν λόγο στα παιδιά μόλις φτάσουν τις 40 απουσίες και μείνουν 1,2 φορές να το παρατήσουν.

Είναι που είναι για τα σκουπίδια στην κυριολεξία το εκπαιδευτικό σύστημα, έχουν ανέβει οι βάσεις, έχει μπει τράπεζα και οι μαθητές δίνουν πιο πολλά μαθήματα, Τώρα και με τις χαμηλές βάσεις το σύστημα αχρηστεύει τελείως θα περνάνε ο ένας στους δέκα
Αφού δεν μπορείτε να τα διαχειριστείτε σωστά, όπως και τα τρένα απλά κλείστε τα
Δώστε τα σε κάποιον που έχει εξειδικευτεί και μπορεί να τα διαχειριστεί και όχι στον κάθε άκυρο.

Αθ
|

Η λογική του " δε γουστάρω να πάω σχολείο σήμερα" με την κρατική μάλιστα αβάντα του ορίου των 114 απουσιών, το μόνο που κάνει είναι να σμπαραλιαζει την αίσθηση της ευθύνης ενός μαθητή, γεγονός που θα τον ακολουθεί ως ενήλικα στην επαγγελματική και κοινωνική του ζωή...

Στράτος
|

Μάλλον το καλύτερο θα ήταν να γίνει προαιρετική η παρακολούθηση και να προσέρχονται οι μαθητές κατευθείαν στις εξετάσεις του Ιουνίου.
Στις 1100 ώρες διδασκαλίες πόσες ώρες απουσίες μπορούν να δικαιολογήσουν τον χαρακτηρισμό "επαρκής φοίτηση";
Οσοι πάνε φροντιστήριο νομίζω πως και με 1000 ώρες απουσίας δεν θα έχουν ελλείψεις... και πάνε σχεδόν όλοι!
Αποφασίστε πόσες. Ενα 20%, 200 απουσίες; Αυτές για όλους ανεξάρτητα από δικαιολογίες τύπου "ξύπνησα δεν ξύπνησα", αρρώστησα, είχα κορωνοϊό, γρίπη κλπ, πήγα στο δικαστήριο, πήγα στρατολογία, είχα αγώνες....

ΠΕ19
|

Γιατί να έχουν 114 συνολικά απουσίες ?
Να υπάρχουν 150 50+50 + 50 (γονέα Ιατρό αδικαιολόγητες)
Δικαιολόγηση να γίνεται ψηφιακά από γονέα με attached το δικαιολογητικό από Ιατρό στο Π.Σ. Myschool. Να υπάρχει το +50 για πάνω απο 16 μ.ο. + Νοσοκομεία (15 μέρες).
Να υπάρξουν όρια που είναι λογικά και εφαρμόσημα. Οι 40 αδικαιολόγητες που λένε είναι 3 μέρες αποβολή + κάποιες μονόωρες. Δηλαδή όλα τα παιδιά των πίσω θρανιών θα μένουν στην ίδια τάξη με αποτέλεσμα να γίνουν ... Ταλιμπάν. Η να αυτόκαταργηθούν οι διατάξεις.

Νεκτάριος Β.
|

Αύξηση του ορίου των απουσιών στα εσπερινά σχολεία. Μαθητές εργαζόμενοι κοιμούνται στα θρανία.

Κακώς
|

Υπάρχουν αδικαιολόγητες απουσίες.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Απάντηση "Υπηρεσιακή" και ολιστική.
Γραφετε:
1. Ξεκαθάρισμα το ποιες θεωρούνται δικαιολογημένες και πως και μέχρι πότε δικαιολογούνται
Απαντηση:
Όλοι οι νόμοι μέχρι τώρα για τις απουσίες έχουν ως έσχατο όριο το πριν από την συνεδρίαση του Σ. Δ. Πάντα όλα περιγράφονται αρκετά σαφώς.

2. Να μην έρχονται διαφορετικές οδηγίες στο τέλος της χρονιάς που αναιρούν όλη την χρονιά.....
Απαντηση:
Οι οδηγίες που έρχονται είναι μέσω εγκυκλίου και δεν υποκαθιστουν τον νόμο. Είναι πολιτικού τύπου και όχι νομικού - υπηρεσιακού. Λένε "περάστε τους όλους με υπερδιασταλτικη ερμηνεία, κατά την κρίση σας, αλλά προσέξτε και μην βρείτε τον μπελά σας, από μαινομενο γονέα που έχει υπ όψιν του την παρούσα εγκύκλιο των έκτακτων εκπτώσεων." Σε ελευθεριαζουσα μετάφραση αυτό λένε...
Για να είμαστε δίκαιοι, όταν στέλνουν τέτοιες" εκπτωσεις" υπάρχει πρόβλημα κοινωνικό. Οι εγκύκλιοι έχουν οριζόντιο χαρακτήρα, υπερ δικαίων και αδίκων και δεν γίνεται διαφορετικά, για λόγους ισονομιας.
Τα τελευταία χρόνια, έγιναν συχνότερες, όχι τόσο λόγω επιδημιών και πανδημιών, αλλά κυρίως λόγω του ότι το 114 είναι απελπιστικά μικρό όριο, ας κραυγάζουν διάφοροι εδώ και αλλού. Έχουν ένα δίκιο μέχρι ενός σημείου (ή έτσι φαίνεται) αλλά ουσιαστικά μέγα άδικο, ας παριστάνουν τους αγανακτησμενους. Απλώς όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί, νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και μάλιστα σφαιρικά.
Ας πούμε, η αύξηση των πειθαρχικων ποινων, που θα γίνει επί τέλους, (μάλλον με άκουσαν) δεν είναι συμβατή με το παλιό όριο. Τα έχω γράψει 2-3 φορές εδώ επίσημα, μετά το 2017, όπου ίσχυσαν οι τουλάχιστον αστείες ρυθμίσεις Γαβρογλου, τις οποίες δέχθηκαν με ανακούφιση όλοι, αλλά μετά κατάλαβαν, εκ των αποτελεσμάτων, περί του τίνος επρόκειτο...

3 Ίσως το σημαντικότερο : καταμερισμός των απουσιών στα δύο τετράμηνα, δηλ μισές και μισές. Να μην μπορεί να τις "πάρει" όλες ο μαθητής στο τέλος της χρονιάς.
Απαντηση:
Ο καταμερισμός, αναιρεί την ίδια την φύση των απουσιών ως ΈΚΤΑΚΤΑ ΚΑΙ ΑΠΡΌΒΛΕΠΤΑ ΓΕΓΟΝΌΤΑ και τα κατατάσσει στα ρυθμιζόμενα, περιοδικά, τακτικά, πρβλεπτά, ενώ μόνο ως τέτοιο δεν πρέπει να θεωρούνται.
Την έχω ξαναδεί αυτή την άτοπη άποψη πριν χρόνια.
Συνήθως δεν ξέρουν οι περισσότεροι, το ΓΙΑΤΊ υπάρχουν οι απουσίες. Δυστυχώς, δεν είναι αυτόνοητο.
Λοιπον:
Οι απουσίες είναι ένα ανώτατο όριο ανοχής στην γνωστική επάρκεια του μαθητή πριν απορριφθεί λόγω απουσιών, από έλλειψη γνωστικής επάρκειας, που έχει ως μαθηματικο μέτρο την παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω απουσιών ή παρουσιων.
Από τον ορισμό, αμέσως φαίνεται, ότι άλλη επάρκεια έχει ο μαθητής του 10 και άλλη γνωστική επάρκεια ο μαθητής του >15. Ο παλιός νομοθέτης, είχε πρόβλεψη γι αυτό. Μόλις όμως ο Γαβρογλου κατήργησε την στοιχειώδη αυτή διαφοροποίηση, ουδείς αντέδρασε. Όταν το συζήτησα, μου αντετειναν κατι μπλα μπλα μπλα δημοκρατία, μπλα μπλα μπλα ισότητα, που θα έλεγε κι ο Νιονιος. Ήταν ένα πολύ καλό μάθημα για μένα η συνειδητοποίηση της γνωστικής ανεπάρκειας του κλάδου σε θέματα καθημερινότητας και ρουτίνας:
Δηλ. "γιατί υπάρχουν οι απουσιες''." "Γιατί υπάρχει κάποιο οριο". "Γιατί αυτό το όριο πρέπει να είναι ανάλογο της επίδοσης του μαθητή" " Γιατί τα ΙΕΚ έχουν ως όριο επάρκειας παρακολούθησης το 80% των ωρών ενός εξαμηνου/εξάμηνο. Και 85%/εξαμηνο/μαθημα."
Το υπόλοιπο θέμα είναι συλλογικό και ταυτοτικο: Είμαστε κλάδος εργαζομένων εκπαιδευτικών λειτουργών με προβλήματα καθημερινότητας που μπορούν να επιλυθούν όπως αυτό που θίγει το σημείωμα ή μήπως είμαστε σε διαρκή προπαρασκευή της μεγάλης μέλλουσας επανάστασης, από την κατάρρευση του καπιταλισμού εξ αιτίας των εσωτερικών του αντιφάσεων;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ