Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου για τα σχολεία

Την ημέρα αυτή, θα πραγματοποιηθούν στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και στα ομογενειακά σχολεία του εξωτερικού, μια σειρά από δραστηριότητες

18/03/2024

Ενημερώθηκε: 19/03/2024, 11:36

Άκουσε το άρθρο

Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),  ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας, σύμφωνα με εγκύκλιο του Γεν9κού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Κατσαρού.

Την ημέρα αυτή, που αποτελεί την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, θα πραγματοποιηθούν στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και στα ομογενειακά σχολεία του εξωτερικού, μια σειρά από δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών δράσεων, ενημερώσεων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους φιλοξενίας και προστασίας αδέσποτων ή άγριων ζώων, σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων (π.χ. θεατρικών παραστάσεων, καλλιτεχνικών εκθέσεων, κ.λπ.).

Σύμφωνα με τη εγκύκλιο είναι σημαντική η συνεργασία και συνδρομή ειδικών επιστημόνων όπως κτηνιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, ειδικών παιδαγωγών και ατόμων που απασχολούνται επαγγελματικά αλλά και εθελοντικά σε χώρους φιλοξενίας και φροντίδας ζώων, προκειμένου να συμπεριλαμβάνονται στις δράσεις της ημέρας ομιλίες, προβολές και παρουσιάσεις έργων και δράσεων. 

Προσδοκώμενα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας είναι:

  • Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.
  • Η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων από τους/τις μαθητές/-τριες μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.
  • Η εμπλοκή των μαθητών /-τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας. Ενδεικτικές δράσεις / δραστηριότητες: ✓ Πραγματοποίηση ομιλιών ενημέρωσης και πληροφόρησης της σχολικής κοινότητας με πρόσκληση ειδικών, ατόμων που ασχολούνται με τη φύλαξη άγριων ζώων ή/και ζώων συντροφιάς και εργαζόμενων ή εθελοντών φιλοζωικών σωματείων και οργανώσεων.
  • Υλοποίηση παιδαγωγικά κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων σχετικών με τη φιλοζωία, στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Παρακολούθηση ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ έγκριτων φορέων, που σχετίζονται με τη βιοποικιλότητα, την άγρια ζωή και τη φιλοζωία, παιδαγωγικά κατάλληλων για τις ηλικίες στις οποίες απευθύνονται.
  • Δημιουργία ψηφιακού υλικού ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης (π.χ. ηλεκτρονικά βιβλία, πολυτροπικά και πολυμεσικά κείμενα και αφίσες) και διάχυσή του μέσω ανάρτησης στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας ή/και δημοσίευσή του στη σχολική εφημερίδα.
  • Υλοποίηση πρωτοβουλίας / καμπάνιας σχετικά με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι σε αυτά.
  • Επίσκεψη σε καταφύγια ζώων άγριας ζωής και κέντρα περίθαλψης άγριων ζώων για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενημέρωση των μαθητών /-τριών για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ζώα.
  •  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με τη βιοποικιλότητα και τη φιλοζωία
  • Υλοποίηση δράσεων σίτισης και φροντίδας των αδέσποτων ζώων του οικείου δήμου, π.χ. τοποθέτηση ταϊστρών, ποτιστρών κ.ά.

Η προετοιμασία και η πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων / δράσεων δύνανται να ενταχθούν:

α) στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» του Νηπιαγωγείου, των Α΄ - ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού και των Α΄, Β΄ και Γ τάξεων Γυμνασίου [66152/ΓΔ4/01-06-2023 Υ.Α. (Β’ 2820)] και να διασυνδέονται με γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που προωθούνται οριζόντια μέσω των Προγραμμάτων Σπουδών ανά βαθμίδα,

β) στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στις Θεματικές Ενότητες: Φροντίζω το Περιβάλλον (Οικολογία - Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία, Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά) και Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (Εθελοντισμός).

Επίσης, δύνανται να αποτελέσουν αυτόνομο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη συνεργασιών και την υποστήριξη των δράσεων από τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης, τους / τις Υπεύθυνους /-νες Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), καθώς επίσης και άλλους έγκυρους φορείς με σχετική εμπειρογνωμοσύνη.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας υλοποίησης των δράσεων κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία (εξαιτίας έκτακτων συγκυριών ή αργιών), με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/- ουσών, η υλοποίηση των δράσεων δύναται να μεταφερθεί σε άλλη ημερομηνία.

Το ΙΕΠ θα απευθύνει πρόσκληση προς τα σχολεία με σκοπό να παρουσιαστούν καλές πρακτικές που αναδείχθηκαν μέσα από τις δράσεις των σχολείων στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, ώστε να αξιοποιηθούν ως εκπαιδευτικά προγράμματα ή ως εκπαιδευτικό υλικό για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Σχόλια (11)

Άκης
|

Ωραίες απόψεις εκπαιδευτικών (ή μη) διαβάζω, που συγκρίνουν την ποίηση κλπ. με ζωντανά πλάσματα, που υποφέρουν κάθε μέρα στους δρόμους της άθλιας χώρας αυτής, και τους πειράζει να αφιερώσουμε μια μέρα, μπας και περάσουμε ένα μήνυμα στους μαθητές και αλλάξει κάτι. Ούτε καν σκεπτόμενους δεν μπορώ να τους πω.

Άνθρωπος και Εκπαιδευτικός!
|

Ιδιαίτερα ''ενδιαφέρουσα'' η θέση του ΥΠΑΙΘΑ για απομάκρυνση(!!!) από τον ανθρωποκεντρισμό!!!
Δυστυχώς, η εντεταλμένη και μετ' ευλαβείας προσήλωση στη λεγόμενη ''πολιτική ορθότητα'' και στις επιταγές της woke κουλτούρας μας αποξενώνει συστηματικά από τις διαχρονικές αξίες και από το ιδεώδες του Ανθρώπου ως αυταξία.
Ρητορική ερώτηση: Στο λεγόμενο Υπουργείο της Παιδείας, υπάρχει σκέψη για καθιέρωση π.χ. Ημέρας Αξιών και Αρχών;

Φωτάκης
|

Για τη σημερινή παγκόσμια ημέρα ποίησης (που στο κάτω κάτω ανήκει και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας) ούτε κουβέντα (ούτε διδακτική ώρα), για τη φιλοζωία όμως ολόκληρη μέρα αφιερωμένη.

Αλέξης
|

Δράσεις, αφιερώματα, δραστηριότητες, εκδρομές ... Δεκάδες χαμένες ώρες, άραγε πώς θα καλυφθεί επαρκώς η ύλη στο λύκειο για τις εξετάσεις και την τράπεζα θεμάτων; Από την άλλη, στα φροντιστήρια δεν χάνεται ούτε μία ώρα ...

Έλεν
|

Ενδιαφέρον, αν και στα δημοτικά σχολεία πάντα γίνονταν δράσεις, επισκέψεις, projects κτλ για τη φιλοζωία ώστε να καταλάβουν τα παιδιά ότι τα ζώα δεν είναι αντικείμενα , να μάθουν να συμβιώνουν αρμονικά με εκείνα, να τους δίνουν αγάπη και να τα προστατεύουν. Δεν περιμέναμε
το υπουργείο να μας το πει για να τα κάνουμε αυτά. Ξέρουμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του σχολείου στην καλλιέργεια του σεβασμού και της ενσυναίσθησης για τα ζώα.
Πιστεύω ότι τα παιδιά γεννιούνται έχοντας ήδη μέσα τους την αγάπη για τα ζώα αλλά στην πορεία οι γονείς σε πολλές περιπτώσεις ,φροντίζουν να την καταπνίξουν.

roula
|

Προγράμματα...
Προγράμματα...
Δεν θα μάθουν τα παιδιά μας γράμματα!

Replay
|

Αραχωβα να θιξουμε η απαγορεύεται???

S
|

Κι εμείς αγχωνόμαστε για την ύλη!

Δημήτρης
|

Εξαιρετική πρωτοβουλία
Συγχαρητήρια Υπουργείο και ΙΕΠ

ΆΡΗΣ
|

ΈΧΟΥΜΕ ΛΊΓΕΣ ΕΟΡΤΈΣ/ΑΡΓΊΕΣ,
ΈΤΣΙ ΒΆΖΟΥΜΕ ΑΚΌΜΑ ΜΊΑ.
ΤΌ ΣΧΟΛΙΚΌ ΈΤΟΣ ΔΈΝ ΞΕΠΕΡΝΆΕΙ ΤΆ 142 ΧΑΡΤΙΆ ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ.
ΜΈ ΌΛΑ ΜΈΣΑ ΕΕΕ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΜΕΑ
|

Καμία μέρα αφιερωμένη στο μάθημα θα αφιερώσει το ΥΠΑΙΘΑ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ