Υπ. Παιδείας: Ποινή φυλάκισης σε όσους εμποδίζουν τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

"Ποινή φυλάκισης έως δυο χρόνια και χρηματική ποινή για όποιον εισέρχεται σε χώρο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων..."

20/03/2024

Ενημερώθηκε: 20/03/2024, 10:19

Άκουσε το άρθρο

"Η παρεμπόδιση της διαδικασίας αξιολόγησης σε κάθε στάδιο αυτής επιφέρει την απαρέγκλιτη εφαρμογή των κείμενων διατάξεων, προκειμένου να παρέχεται ακώλυτα/ανεμπόδιστα η παροχή δημόσιας υπηρεσίας".

Αυτό ορίζει ρητά σημερινή εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Κατσαρού,  αναφορικά με τη "διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικών μονάδων, ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ (ΕΔΥ).

Οι κείμενες διατάξεις που επικαλείται ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, προβλέπουν  ποινή φυλάκισης έως δυο χρόνια και χρηματική ποινή     για  όποιον  εισέρχεται σε χώρο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.

Ειδικότερα το Άρθρο 33 του νέου νόμου 5090/2024 , ορίζει τα εξής:

Διατάραξη της λειτουργίας υπηρεσίας νοσηλευτικών ιδρυμάτων και χώρων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα Στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα προστίθενται παρ. 4 και 5 ως εξής:

«4. Όποιος εισέρχεται σε δομές παροχής υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένων των κινητών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές μονάδες παροχής υγειονομικών υπηρεσιών άμεσης βοήθειας και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.

5. Με τις ποινές της παρ. 4 τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.» Διαβάστε τον νόμο 5090/2024 (ΦΕΚ 30/Α/23-02-2024)

Τέσσερα νέα δυναμικά μοριοδοτούμενα επιμορφωτικά προγράμματα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)

Σχόλια (34)

@Γιώργος Κρήτης
|

Κι εγώ απαιτώ να τηρηθεί το σύνταγμα και να εφαρμοστεί αξιολόγηση σε όλο το δημόσιο. ΙΣΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Κι όταν λέμε σε όλο εννοούμε σε όλο. Και στο άριστο. Κι όταν λέμε αξιολόγηση εννοούμε να αξιολογεί κάποιος τον υπάλληλο εν ώρα εργασίας για την ποιότητα αυτής. Όπως στην εκπαίδευση. Αλλιώς δεν αποδεχόμαστε ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

Κρίμα για τον κλάδο μας
|

Η αξιολόγηση δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα της Παιδείας. Θα δημιουργήσει νέα στα ήδη υπάρχοντα, που δεν είναι λίγα. Γραφειοκρατία (εκθέσεων, αυτοαξιολογήσεων, πλατφορμών κτλ), ψυχοφθορά στους εκπαιδευτικούς (για μια στοχοποιητική και άνευ ουσίας διαδικασία), διχόνοια ανάμεσά τους (οι άριστοι, "νομοταγείς" και οι... άλλοι), υποταγή στον Δ/ντή (και ως γνωστό ...η (πολλή) εξουσία διαφθείρει), κατηγοριοποίηση σχολείων, "διαίρει και βασίλευε" πάσης φύσεως.
Με θλίψη παρακολουθώ τους εκπαιδευτικούς που την υποστηρίζουν εδώ και καιρό...Σίγουρα δεν είναι η πλειοψηφία, είναι όμως εντυπωσιακά φανατικοί...Εντάξει, για τους γονείς είμαστε ο αποδιοπομπαίος τράγος, οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου είναι άσχετοι και ψηφοθήρες, οι εκπαιδευτικοί-υπέρμαχοι που το βλέπουν από μέσα, τι ακριβώς κέρδος βλέπουν στην όλη υπόθεση ; Να τηρηθεί η μνημονιακή δέσμευση ; Να απορροφηθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ ; Να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι (υποτίθεται) ;
Διακρίνω μια (κρυφο)-μεγαλομανία- ματαιοδοξία (σιγουριά ότι αυτοί θα πάρουν άριστα και φυσικά θα το "αξίζουν"), χαιρεκακία για τον ταλαιπωρητικό αγώνα της πλειοψηφίας των συναδέλφων τους που δεν την υποστηρίζουν, εκτόνωση προσωπικών απωθημένων, κομματική εμμονή της προεκλογικής "υπόσχεσης" στην κοινωνία, αφέλεια για το προσδοκώμενο βελτιωτικό αποτέλεσμα (το ...προτιμότερο όλων των παραπάνω) . Λυπάμαι συνάδελφοι, αλλά αυτά βγάζετε...Αναρωτιέμαι αν και σε άλλα προβλήματα (υποδομές, υποστελέχωση, υπερποσότητα ύλης, κακά βιβλία, πειραματισμοί στις πανελλήνιες, παιδαγωγική ανισορροπία αμοιβών- ποινών, καλπάζον bullying, πληθώρα μαθητών ανά τμήμα, και πολλά άλλα που ΟΛΟΙ ζούμε εδώ και χρόνια, και που, τα μισά αν λύνονταν, πόση βελτίωση θα βλέπαμε !), διεκδικείτε με το ίδιο πάθος την επίλυσή τους και ...κάτι μου λέει πως όχι. Τα επίπεδα κολλήματος για την εφαρμογή της "αξιολόγησής" μας δεν τα φτάνει τίποτα !

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Η ψήφος είναι χρέος, την οφείλουμε στο Πολίτευμα.

Γιώργος Κρήτης
|

Εγώ ψήφισα Ν.Δ. επειδή είχε στο πρόγραμμα της αξιολόγηση στο Δημόσιο άρα και στους εκπαιδευτικούς. Απαιτώ να γίνει πράξη. Εγώ και το 41% των πολιτών που μπήκαμε στο κόπο να ψηφίσουμε.

Ο "μαϊντανός" πόσες έννοιες έχει?
|

@Την απάντηση θα τη βρείτε στον καθρέφτη
Το "λένε επίσης", προφανώς δεν το είδατε στο δικό σας καθρέφτη.
Για μαθήματα περί δημοκρατίας και φασισμού, σε λάθος μαθητές απευθύνεστε.

Την απάντηση θα τη βρείτε στον καθρέφτη
|

@Ο "μαϊντανός" πόσες έννοιες έχει? - 21 Μαρ 2024 17:30

Προϋποθέτει να έχει ξεκαθαρίσει κανείς τις έννοιες "Δημοκρατία", "Φασισμός" για να μην γράφει για δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση στη Ρωσία και στη Β. Κορέα και στην Κίνα.

Cat
|

Ας γίνουν τα πράγματα με σειρά... Βήμα 1ο: άρση της βουλευτικής ασυλίας
Βήμα δεύτερο: να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τα χάλια της παιδείας... ( και της υγείας μήπως; εκεί το μεγάλο έγκλημα!) Υπουργοί... υφυπουργοί γραμματείς και Φαρισαίοι..
Και μετά αξιολογήστε και τους ταλαίπωρους εκπαιδευτικούς, κακοπληρωμένους, ξεριζωμένους σε δύο και τρία και πέντε σχολεία, να βάλουν πλάτη στη κρίση, πλάτη στη πανδημία, πλάτη να κάνουν τα παιδιά μας ανθρώπους γιατι εμείς δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ να τα φέρουμε βόλτα και δεν προλαβαίνουμε.. Αλλά βέβαια για τα χάλια της πατρίδας φταίει το κοπάδι καο ο βοσκός σφυρίζει ανέμελα

Ο "μαϊντανός" πόσες έννοιες έχει?
|

@ 21 Μαρ 2024 13:44
Εσείς είδατε στο λεξικό τι σημαίνει το "κατ' επίφασιν"?
Γιατί και στην Τουρκία και στη Ρωσία και στη Β. Κορέα και στην Κίνα.... "το νομοθετικό έργο μιας δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης" λένε επίσης ότι εφαρμόζεται.... και "δημοκρατικό πολίτευμα" ότι έχουν.... και "αντιπροσωπευτική κοινοβουλευτική δημοκρατία" ομοίως.... και "στήνονται κάλπες και όποιος ενδιαφέρεται πάει και ψηφίζει" επίσης.
Πριν να κρίνετε επίσης τις απόψεις των άλλων κι ολόκληρη την "Ελληνική κοινωνία", μήπως να βρίσκατε επιτέλους στο λεξικό.... ένα δικό σας ψευδώνυμο?

@Φιλόλογος απών
|

Νομίζω ότι θα πρέπει να δείτε στο λεξικό τι σημαίνει "φασισμός". Είστε και φιλόλογος (;). Η λέξη δεν είναι "πασπαρτού" να τη ρίχνουμε όπου κάτι δε μας βολεύει. Η δε άποψή σας ότι "Φασισμός και μάλιστα κορυφαίας εκδοχής είναι να νομοθετεί μια κυβέρνηση ερήμην της κοινωνίας"....τι να πει κανεις; Το να χαρακτηρίζεις φασισμό το νομοθετικό έργο μιας δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης επειδή έρχεται κόντρα στα συντεχνιακά ή προσωπικά συμφέροντα, αυτό πως ακριβώς λέγεται; Ακου λεει "ερήμην της κοινωνίας"; Γνωρίζεται πως λειτουργεί το δημοκρατικό πολίτευμα; Η αντιπροσωπευτική κοινοβουλευτική δημοκρατία; Το ότι στήνονται κάλπες και όποιος ενδιαφέρεται πάει και ψηφίζει;
Οι απόψεις σας είναι σεβαστές βεβαίως αλλά η γνώμη μου είναι ότι είναι ενδεικτικές του πόσο μεγάλο πρόβλημα υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία, και δυστυχώς και στους ΔΥ της Εκπαίδευσης (και όχι μόνο).

ΝΟ
|

Εδώ πρέπει να μάθουμε από την αρχή τι είναι δημοκρατία. Δυστυχώς άνθρωποι που διδάσκουμε. Έχουμε την εντύπωση, πώς δημοκρατία σημαίνει, κάνω ότι θέλω. Δεν θέλω να εφαρμόσω τον νόμο του κράτους ...δεν τον εφαρμοζω. Δεν Μ αρέσει όπως λειτουργεί το δημόσιο.....θα κάνω ότι θέλω, δεν κάνω αυτό που λέει ο Διευθυντής....κλπ. Αυτό είναι μπαχαλο όχι δημοκρατία.

Κουλης
|

Είμαστε μια ωραία ατμοσφαιρα

@@Μάριος,@Δάσκαλος
|

Εννοείται ότι όποιος σπρώξει κάποιον σε δημόσιο χώρο και πεζοδρόμιο κινδυνεύει με μήνυση. Για την ώρα , μετά τον covid η συνάθροιση ανθρώπων σε δημόσιο χώρο, έκτος δημοσίου κτιρίου δεν είναι παράνομη. Αν νομοθετήσει κάτι τέτοιο η Κυβέρνηση το συζητάμε. Ικανους τους εχω βεβαια. Τι άλλο θα δουμε…

@ Μάξιμος
|

Η δημοκρατία έχει κανόνες. Τι σημαίνει κάθε μέρα θα πρέπει να δείχνουν (δίνουν εννοείς;) αναφορά. Εκλέγουμε κυβέρνηση για να ρωτάει κάθε μέρα τι θα κάνει; Πώς θα γίνει αυτό; Δια βοής ή με διαδηλώσεις στους δρόμους; Ξέρεις κάποιο μέρος του κόσμου που γίνεται αυτό; Και αλήθεια όταν αναρωτιέσαι από ποιους θα αξιολογηθούν, εσύ από ποιους θα πρότεινες να αξιολογηθούν;

@Μάριος,@Δάσκαλος
|

Μα είναι δυνατόν να επικαλείται κάποιος τέτοια επιχειρήματα,΄
Άρα και οι μαθητές μας στέκονται το πρωί μπροστά στην είσοδο και δεν αφήνουν τους καθηγητές να περάσουν. Ούτε κατάληψη χρειάζεται ούτε αποχή.
Αν κάπου η πόρτα εισόδου είναι μικρή και ένας περίεργος να σταθεί δεν θα λειτουργήσει το σχολείο. Αν τον σπρώξει κάποιος για να μπούνε θα τους κάνει και μήνυση για χειροδικία.
Να γελάσουμε ή να κλάψουμε.....;

Λευτέρης
|

Δυστυχώς, κάποτε έπρεπε να γίνει και αυτό το βήμα. Επιτέλους, χρηστή διοίκηση έχουμε όταν λαμβάνει αποφασιστικά μέτρα για την πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας που ψηφίζεται από το δημοκρατικό κοινοβούλιο και εκφράζει τη βούληση του Ελληνικού Λαού.

Μάξιμος
|

Οκ. Να αξιολογηθούν! Από ποίους και σε τι? Υπάρχει κάποιο πλάνο!? Επίσης μήπως να αξιολογηθούν κι οι πολιτικοί για το έργο τους? Και μη μου πείτε αξιολογήθηκαν στις εκλογές! Οοοοχι δεν πάει έτσι. Κάθε μέρα θα πρέπει να δείχνουν αναφορά για το πώς διαχειρίζονται τα συμφέροντά μας ή μάλλον τις ζωές μας. Μην πέφτετε στην παγίδα του εγώ θέλω να αξιολογηθώ γιατί με εμποδίζετε!? Διχόνοια σπέρνουν καταλάβετέτο

Ερατοσθένης
|

Έχουμε δει διάφορα φαιδρά. Και συμβούλους-αξιολογητές να μπαίνουν στα μουλωχτά, και αγωνιστές να κάνουν στάσεις εργασίας ΜΕΤΑ την αξιολόγηση συναδέλφου που αξιολογήθηκε με τη θέλησή του, και άλλα πολλά. Δηλαδή όσοι θέλουν να αξιολογηθούν στηρίζουν την κυβέρνηση και όσοι κρατάνε τα πανό την πολεμάνε; Μόνο στον πετροπόλεμο στις αλάνες γίνονταν αυτά, δυο ομάδες και τέλος. Είμαστε στη μέση και οι υπόλοιποι, που βλέπουμε τα καλά και τα συμφέροντα όλων αυτών, δεν πα να λένε λόγια και να βγάζουν λόγους όσους θέλουνε. Και τρώμε τα σποράκια μας υπομονετικά, μέχρι να κοπάσουν τα γαβγίσματα και να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Ούτε ο Παπαδόπουλος πέρασε τέτοιο μέτρο στην εκπαίδευση.

7 χρόνια έμεινε και εξαφανίστηκε. Εσείς ούτε 6 θα μείνετε

Γεωργία
|

Το υπουργείο βρίσκεται σε πανικό. Δικαστήρια κάθε εβδομάδα, εγκύκλιοι
με απειλές.. απειλές για φυλάκιση, απειλές για περικοπές μισθών.... Μάλλον δεν πάει και πολύ καλά η αξιολόγηση..

Αναπληρώτρια
|

Συμφωνώ, να περάσουν οι αξιολογητές. Να αξιολογηθεί πρώτα - πρώτα το υπουργείο Π. που αφήνει κενά στα σχολεία, τα κτίρια που πέφτουν, οι αίθουσες που έχουν ένα κάρο ανάγκες, οι δάσκαλοι που τρέχουν από τη μια μεριά της χώρας στην άλλη ως αναπληρωτές (52 χιλιάδες φέτος οι ανάγκες των σχολείων, με το 1/3 ακόμα κενό) με έξοδα πολύ μεγαλύτερα των εσόδων, οι ελύψεις σε πρώτες ύλες, οι κουτσουρεμένες οικονομικές παροχές των σχολείων από το υπουργείο, που όσο πάνε και μειώνονται... Και έχουμε πολλά ακόμα να αξιολογήσουμε...
Τι να αξιολογήσουν βρε παιδιά? Τα πτυχία, τις υποδομές, την ενασχόληση των δασκάλων? Γιατί αυτό που θα αξιολογηθεί στο τέλος θα είναι αν οι δάσκαλοι έσκυψαν το κεφάλι...

Φιλόλογος απών
|

Προς: @ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ | 20 Μαρ 2024 13:29 & 13:31

Φασισμός είναι πολλά ακόμη πράγματα που σας διαφεύγουν.
Φασισμός, ας πούμε, είναι να χρησιμοποιούμε τόσο αυθαίρετες εκφράσεις, όπως "ελληνικό δημοσιοϋπαλληλίκι", ισοπεδώνοντας δικαίους και αδίκους που εργάζονται μ' αυτή την ιδιότητα.
Φασισμός είναι επίσης να επιδεικνύουμε υποκριτική ανωτερότητα απέναντι στο "δημοσιοϋπαλληλίκι", το οποίο ιστορικά είναι γνωστό από ποιους δημιουργήθηκε και από ποιους γιγαντώθηκε με ανεξέλεγκτους διορισμούς ανικάνων (αλλά ημετέρων) από τα παράθυρα, ενώ αίφνης τώρα οι ίδιοι παριστάνουν τους αγνούς θιασώτες μιας απροσδιόριστου περιεχομένου ..."αριστείας"!
Φασισμός και μάλιστα κορυφαίας εκδοχής είναι να νομοθετεί μια κυβέρνηση ερήμην της κοινωνίας και των εργαζομένων και να υποχρεώνεται στη συνέχεια τα νομοθετικά της εκτρώματα να τα επιβάλει διά της βίας, όπως συμβαίνει με το κατ' επίφασιν νομοθέτημα περί "αξιολόγησης"!
Και βέβαια φασισμός είναι να προβάλλουμε αυθαίρετα την προσωπική μας σκέψη ως ταυτόσημη με τη σκέψη των πολλών, επειδή έτσι μπορούμε να δημιουργούμε βολικές εντυπώσεις!

Νίκος
|

Φασισμός είναι να τραμπουκίζεις όσους έχουν αντίθετη άποψη από σένα και θέλουν να αξιολογηθούν. Φασισμός είναι να αποφασίζεις δήθεν δημοκρατικά να παραβιάσεις το νόμο επειδή θέλεις να πληρώνεσαι χωρίς να λογοδοτείς πουθενά.

|

Δεν εμποδίζεις καμία είσοδο. Απλά ο σύλλογος με το σωματείο στέκονται μαζί συλλογικά μπροστά από το σχολείο εκτος σχολείου. Αν δούμε και αξιολογητές συνοδεία διμοιρίας ΜΑΤ θα τα έχουμε ζήσει όλα

A
|

@Μάριος. Αν εμποδίζεις την είσοδο τιμωρείται με άλλο άρθρο του Π.Κ.

Δάσκαλος
|

Για την ώρα επιτρέπεται η συγκέντρωση ανθρώπων στα πεζοδρόμια. Βέβαια με αυτούς που μπλέξαμε μπορεί απαγορευτεί και αυτό..

Πέτρος
|

Αστεία πράγματα. Εντάξει. Δεν θα "εισέρχεται" κανένας. Θα μένουν στο δρόμο και αν θέλει ο αξιολογητής θα περάσει. Αυτό πώς λέγεται; Παρεμπόδισης διέλευσης πεζού; Εε ρε ποινές που έχουν να πέσουν στα στενά της Μυκόνου τον Αύγουστο!

Μάριος
|

Ακόμα μια εγκύκλιος εκφοβισμού χωρίς όμως ουσία. Οι εκπαιδευτικοί και τα σωματεία δεν εισέρχονται στις σχολικες μονάδες, αλλά στέκονται εκτός σχολείου σε δημόσιο χώρο. Περιμένουμε εγκύκλιο για απαγόρευση άνω των τριών στα πεζοδρόμια...

@ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Αυτό που όταν ένας νόμος δε μας βολεύει τον βαφτίζουμε "φασισμό", πως το λένε; Ελληνικό δημοσιουπαλληλίκι; Κάτι άλλο;

@ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

"Φασισμός" είναι όταν ο εργοδότης σου (κράτος, εκλεγμένη κυβέρνηση) θέλει να σε αξιολογήσει ή όταν εσύ θές να πληρώνεσαι χωρίς να αξιολογείσαι και απειλείς, κωλυσιεργείς, προπηλακίζεις τους αξιολογητές; Γιατί οι περισσότεροι βλέπουμε ότι είναι το δεύτερο φασισμός, όχι το πρώτο.

Inspector
|

Διάβασε τον νέο ποινικό κώδικα. Δεν είναι πλέον έτσι οι αναστολές. Από 1 χρόνο και επάνω την εκτίει κανονικά. Άρθρο 82α.
Μην λέμε ότι μας κατέβει. Άλλαξε ο ποινικος κώδικας πριν λίγες ημέρες. Προσοχή. Πας μέσα και για πλημμεληματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ