Υπ. Παιδείας (Εγκύκλιος): Οι εκπαιδευτικοί να ολοκληρώσουν τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων μέχρι τη λήξη των μαθημάτων

Διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις στη διδασκαλία της ύλης

01/04/2024

Ενημερώθηκε: 01/04/2024, 13:00

Άκουσε το άρθρο

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.

Αυτό τονίζει το υπουργείο Παιδείας σε εγκύκλιο την οποία απέστειλε προς όλα τα Λύκεια της χώρας.

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποφασίσει ακόμη την ημερομηνία λήξης των μαθημάτων, οπότε οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν στο περίπου.

Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει στην εγκύκλιο ότι:

  • Μετά τη Γ ́ φάση της καταχώρισης της διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά, διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις στη διδασκαλία της ύλης. Για τον λόγο αυτό παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων και Λυκείων Ε.Α.Ε., σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων /-ουσών, να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωση της ύλης.
  • Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να είναι σε άμεση συνεργασία με τους διδάσκοντες/-ουσες εκπαιδευτικούς, ώστε να τους παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια για τη διδασκαλία των μαθημάτων και να ελέγχουν την πορεία της εξεταστέας ύλης.
  • Οι Διευθυντές/-ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να είναι σε άμεση επικοινωνία με τους Διευθυντές/-ντριες των Σχολικών Μονάδων αρμοδιότητάς τους για την επίλυση τυχόν προβλημάτων τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
     

Σχόλια (15)

Μαίρη
|

Ναι, ωραία... έχουν διαλύσει το σχολείο κι έπεται και συνέχεια... Θέλουμε δράσεις, θέλουμε και τράπεζα, θέλουμε παγκόσμιες ημέρες, θέλουμε και να βγει η ύλη. Θέλουμε να αναλάβει πρωτοβουλίες ο εκπαιδευτικός αλλά τον θέλουμε και δέσμιο του καθενός. Η ύλη δεν βγαίνει με τίποτα σε καμία τάξη του Λυκείου, αν πεις να διδάξεις σοβαρά.

Αικατερίνη
|

Ο όγκος της ύλης είναι τεράστιος. Όσες ώρες και να αναπληρώσουν οι καθηγητές, όσες εκδρομές και να χαθούν για να αναπληρωθουν μαθήματα, όσο και να αυστηροποιηθει το όριο απουσιών η ύλη είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί με τους μαθητές να την έχουν κατανοήσει πλήρως. Υπάρχουν κενά από προηγούμενες χρονιές (λόγω covid, ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς...) και είναι λογικό η ύλη να μην μπορεί να βγει ομαλά. Το θέμα εδώ δεν είναι οι εκπαιδευτικοι που τρέχουν και δεν προλαβαίνουν αλλά ο όγκος της υλης

ΚΣ
|

Γιατί άραγε;
Τα είπαν και άλλοι παραπάνω. 8-2 γίνονται τα πάντα όλα. Θέλει ειδικό προφίλ καθηγητή να ολοκληρώνει την ύλη μετά τους βαθμούς του Α΄Τετραμήνου.. Με τσαμπουκά για το πως θα χειριστεί την Τράπεζα θεμάτων και άλλα σχετικά . Όπως και ειπώθηκε αθλητικά, περιβαλλοντικά, χοροί, βήμα, , γιορτές, μισά τμήματα εξαφανισμένα, το ένα και το άλλο..
Γκρινιάρηδες και χαλαροί. Και στο τέλος πάνω στα βουνά γίνεται η καλύτερα εκπάιδευση, στους αγώνες γίνεται η καλύτερη εκπαίδευση, στις εκδρομές και τα αθλητικά γίνεται η καλύτερη εκπάιδευση κλπ.. Δεν στεκόμαστε εμπόδιο κάποιοι. Απλά αγχωνόμαστε, χαλάμε την υγεία μας , ακούμε και τα φιρμάνια των ανωτέρω.. Γιατί βέβαια όλοι ξέρουμε που γίνεται η εκπαίδευση. Εκεί που την έχουν πουλήσει αδρά, με αγάπη, και νοιάζονται για τους μαθητές μας. Εκεί που παίρνουν καλούς μαθητές και τους κα΄νουν μέτριους. Εκεί που παίρνουν μέτριους και τους κάνουν να νοιώθουν ασφαλείς. Εκεί που παίρνουν αδύναμους και τους πνίγουν στην αγάπη και το ενδιαφέρον. Εκεί που διαμορφώνεται η σύγχρονη ελληνική, και όχι μόνο πια, κοινωνία.

Τζιμ
|

Για να βγει η ύλη χρειάζονται εκπαιδευτικοί που δεν υπάρχουν. Τι εγινε κι αν διδάχθηκε η ύλη στη Γ όταν υπάρχουν μαθησιακά κενά από το γυμνάσιο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών? Ξεφόρτωμα γνώσεων στην πλάτη των μαθητών χωρίς να ενδιαφέρεται κανείς αν η ύλη εμπεδωθηκε. Την εμπέδωση την αφήνουμε στο φροντιστήριο? Οι δράσεις σας έφταιγαν.... Κούνια που μας κούναγε...

ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
|

Αδυναμία αφομοίωσης της ύλης δεν διαπιστώθηκε ; Η ύλη είναι ...ατελείωτη, γι αυτό δεν τελειώνει. Και αυτό ισχύει από την Α' Δημοτικού μέχρι την Γ' Λυκείου. Εν τω μεταξύ και οι δράσεις είναι ατελείωτες, ο χρόνος όμως ...όχι. Αν τώρα οι "δράσεις" έχουν φτάσει στην υπερβολή και λειτουργούν εις βάρος των ωρών διδασκαλίας, φανταστείτε με την "αξιολόγηση", στην οποία προωθούνται ως σοβαρό πλεονεκτικό κριτήριο, τί ταβάνι θα πιάσουν, στο βωμό του φαίνεσθαι...
ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΥΛΗ, ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΥΛΗ, ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΥΛΗ, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ/ΤΜΗΜΑ, ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ, ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ.....ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ !!!! (Βαρεθήκαμε τα πειράματα- αστοχίες- ανοησίες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Κάντε τα αυτονόητα!)

Δ/ντης ΓΕΛ
|

Δεν είδα και πότε (9 χρόνια Δ/ντης) 21 χρόνια ΠΕ03 με κατεύθυνση ή Ο.Π. να μην ολοκληρώνεται η ύλη. Το παράξενο είναι ότι όσες περισσότερες άδειες έχει ο εκπαιδευτικός τόσο νωρίτερα τελειώνει τα πάντα. Για κάντε μιά μελέτη τα στοιχεία από το 2017 και πέρα είναι στο my school.

ΠΕΤΡΟΣ
|

Δηλαδή στις άλλες τάξεις δεν τρέχει τίποτα; Κάνουμε ότι θέλουμε και ας έχει τράπεζα θεμάτων; Ωραία διευκρίνιση.

αλλο τραγελαφικό
|

το σχολείο κάνει το παν να χάνονται ώρες διδασκαλίας, (εκδρομές, ημέρες θεάτρου, παραλίας , ποδήλατου, βόλευ, μπάσκετ, αποχές, καταλήψεις, πορείες , γιορτές κλπ) αλλά να βγει η ύλη για να νομιμοποιήσουμε την ύλη στις Πανελλήνιες (χωρίς κανένα ενδιαφέρον αν την έμαθαν οι μαθητές).
Άλλο μοναδικό της Ελλάδας τρελό γεγονός

Πατσιουρης Παναγιώτης ΠΕ86 ( Πρώην ΠΕ19-20)
|

@ Σταύρος
Ακριβώς όπως τα είπες, έτσι είναι !!!!!!! Και το θέμα είναι ότι όλα αυτά, δράσεις, δοκιμαστικές για παρελάσεις, σχολικοί αγώνες μεταξύ των σχολείων, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κλπ, καθώς και οι επισκέψεις στις Εκκλησίες, Εκκλησιασμός πως το λένε κλπ,γίνονται όλα την ώρα την εργάσιμη, την ώρα δηλαδή των μαθημάτων, όχι π.χ. απόγευμα, Σαββατοκύριακο, εκτός ωραρίου, κλπ, οπότε καταλαβαίνετε τι γίνεται, κλπ, κλπ, οι μισοί μαθητές είναι εξαφανισμένοι ...... !!!!!!!!!!!!

Σπύρος
|

Συμφωνώ με το συνάδελφο να υποθέσω , κύριο Σταυρό. Οι διευθυντές είναι δέσμιοι των υποχρεώσεων για δράσεις που έχουν αναλάβει, και οι καθηγητές, άβουλοι και φοβισμένοι σε μεγάλο ποσοστό, αδυνατούν καν να ψελισουν το αυτονόητο. Ο χρόνος πρέπει πρώτα και κύρια να αξιοποιηθεί για τα μαθήματα, και αν περισσεύει, τότε και μόνο τότε να σπαταληθει για οσες δράσεις ειναι αξιοπιστες και απαραίτητες .

Σταύρος
|

Αν φρόντιζε κιόλας να γίνονται και οι προβλεπόμενες ώρες για κάθε μάθημα,ίσως και να είχε νόημα η παραίνεση.Αντιθετως έχουμε φλομωσει στις"δράσεις",σε βάρος των ωρών διδασκαλίας.Οι δ/ντες σκίζονται να δείξουν "δράσεις " στα σχολεία τους για να εισπράττουν τα μπράβο και από εκεί κ πέρα η ύλη θα βγει με αυτόματο πιλότο....

ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
|

Η ΕΝΑΡΞΗ ΕΙΝΑΙ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟ Η ΚΥΡΙΑΚΗ. Η ΛΗΞΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.

Δήμος
|

Η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων στα Γυμνάσια και Λύκεια είναι συγκεκριμένη και γι' αυτό δεν χρειάζεται καμία διευκρίνιση. Στη πραγματικότητα, προτρέπει τους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν, ακόμη και αν δεν πατάει κανένα παιδί το πόδι του στο σχολείο. Η ευθύνη βαραίνει, και πολύ σωστά, τους μαθητές και όχι τους εκπαιδευτικούς.

Εκπαιδευτικός και γονιός
|

Το αν θα προλάβουν να εμπεδώσουν την ύλη οι μαθητές δεν ενδιαφέρει κανέναν!!!

OK
|

Ας γράψω τα ίδια άλλη μια φορα:

"Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων"...

Η οποία είναι πότε;;;

Αυτό που καταλαβαίνω ως λογικό είναι η εγκύκλιος να έχει την εξής μορφή: "Σας ενημερώνουμε ότι για τη φετινή χρονιά η λήξη των μαθημάτων προσδιορίζεται για τις 19/05/2024 (ενδεικτική η ημερομηνία για αυτό την έβαλα Κυριακή). Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων".

Διαφορετικά δε λέει τίποτα. Εγώ μπορώ να πιστεύω ότι έχω χρόνο για να ολοκληρώσω την ύλη. Δε με δεσμεύει η περσινή ή οποιαδήποτε προηγούμενης χρονιάς λήξη...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ