Τη συνέχιση της απεργίας – αποχής των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, κόντρα στην απόφαση του δικαστηρίου, με την οποία κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική, αποφάσισαν, ομόφωνα, οι πρόεδροι των Διδασκαλικών Συλλόγων, στη σημερινή Γενική Συνέλευση, στην Αθήνα.
Οι πρόεδροι των Διδασκαλικών Συλλόγων ανέτρεψαν επίσης την εισήγηση του ΔΣ της ΔΟΕ, για 3ωρες στάσεις εργασίας και μια 48ωρη απεργία , και αποφάσισαν επαναπροκήρυξη απεργίας -αποχής από την αξιολόγηση.
Η επαναπροκήρυξη της απεργίας -αποχής, έγινε παρά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με την οποία:
- κηρύχθηκε στις 15 Μαρτίου κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική)
- απαγορεύθηκε η συνέχιση της και η επανάληψή της στο μέλλον , με την απειλή χρηματικής ποινής, ύψους 6.000 ευρώ.
Το θέμα είναι τι θα κάνει από εδώ και πέρα το υπουργείο Παιδείας.
- εάν θα κινήσει τη διαδικασία επιβολής χρηματικής ποινής, ύψους 6.000 ευρώ, και
- εάν θα θέσει εφαρμογή του νόμου για διοικητικές κυρώσεις στους εκπαδευτικούς που θα δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή
Το υπουργείο Παιδείας, με πρόσφατη εγκύκλιο διεμήνυσε ότι η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ να λάβει μέρος σε οιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής του διαδικασίας και ιδίως η παραβίαση οιασδήποτε από τις υποχρεώσεις τους συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων νπδδ όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 56 του ν. 4823/2021.
Επίσης, τονίζει το υπουργείο παιδείας, οι ως άνω παραλείψεις ή παραβιάσεις διατάξεων και υποχρεώσεων εκ μέρους των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ που διαρκούν περισσότερο από δεκαπέντε (15) ημέρες, χωρίς να δικαιολογούνται από ανυπέρβλητα κωλύματα συνιστάμενα σε προβλήματα υγείας, συνιστούν αντικειμενικό λόγο αναστολής οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους ΕΕΠ και ΕΒΠ, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξής του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 56 του ν. 4823/2021, ενώ πέραν των ανωτέρω αν στέλεχος εκπαίδευσης αρνείται να υποβληθεί στη διαδικασία αξιολόγησης, είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος, σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής, ή την παρακωλύει με την εν γένει στάση του αντικαθίσταται και αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους εκπαίδευσης για τα επόμενα οκτώ (8) έτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 56 του ν. 4823/2021.
Ακολουθεί η απόφαση των προέδρων των Διδασκαλικών Συλλόγων
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα οι οποίοι συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία αποχή ενάντια στην αντιπαιδαγωγική – αντεπιστημονική ατομική «αξιολόγηση» του νόμου 4823/21 και της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Η, πολύ μεγάλη, συμμετοχή τους και στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων σε όλη τη χώρα, το προηγούμενο χρονικό διάστημα, σε επίπεδα μαζικότητας που είχαν δεκαετίες να παρατηρηθούν, αντικατοπτρίζει την αντίδραση του κλάδου και τη σθεναρή στάση του απέναντι στην αντιεκπαιδευτική – αντιεπιστημονική «αξιολόγηση» που επιχειρεί να επιβάλει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «δια πυρός και σιδήρου», με επανειλημμένες δικαστικές προσφυγές και διαρκείς πιέσεις και απειλές για επιβολή ποινών.
Η σημερινή Ολομέλεια των Προέδρων αποφάσισε την προκήρυξη νέας απεργίας – αποχής από τις εξωδιδακτικές διαδικασίες της αξιολόγησης η οποία σε συνδυασμό με τις, ήδη, προκηρυγμένες στάσεις εργασίας σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση διδασκαλιών των εκπαιδευτικών από αξιολογητές θα αποτελέσουν το πλαίσιο κάλυψης των συναδέλφων ώστε να μην υποκύψουν στις πιέσεις και απειλές.
Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας προχωρά άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κήρυξη της απεργίας – αποχής την οποία και θα επιδώσει στην πολιτική ηγεσία κατά την αυριανή συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν (και στη συνέχεια να πρωτοκολληθεί στη σχολική μονάδα), το νέο έντυπο συμμετοχής στη νέα απεργία-αποχή που αποφασίστηκε από την Ολομέλεια των Προέδρων.
Οι διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/οι που συμμετέχουν στην απεργία–αποχή δεν προχωρούν σε καμία ενέργεια που αφορά το στάδιο Β.
Οι διευθυντές/ντριες, προϊστάμενες/οι που καλούνται να αξιολογήσουν με βάση το στάδιο Β, απαντούν στο ενημερωτικό έγγραφο οδηγιών που τους αποστέλλεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ως εξής:
«Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου, σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από τις 1-4-2024 και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αριθμ. .....-1/4/2024 αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας» και εάν τους ζητηθεί στέλνουν αντίγραφο της δήλωσης.
Επίσης, οι νεοδιόριστες/οι που καλούνται να αξιολογηθούν για το στάδιο Β, απαντούν με τη δήλωση απεργίας αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους/τις λειτουργούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συνεχίσουν να πορεύονται τον δρόμο του αγώνα, με βάση τον αγωνιστικό του σχεδιασμό που οργανώνεται και ανακοινώνεται βήμα-βήμα, μέχρι να αναγκάσουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποσύρει όλα τα αντιδραστικά νομοθετήματα και να δεχθεί τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών μέσα από έναν ουσιαστικό διάλογο, για τη θωράκιση του δημόσιου σχολείου.
ΔΗΛΩΣΗ
Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την 1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
@Αγαπητέ γονέα,
Εάν θα έπρεπε να βαθμολογούμε/ αξιολογούμε τους μαθητές μας με απόλυτη αυστηρότητα και αντικειμενικότητα, οι περισσότεροι βαθμοί θα ήταν πολύ πιο χαμηλοί από ότι στην πραγματικότητα είναι, τόσο στην επίδοση στα μαθήματα, όσο και στην συμπεριφορά. Φαντάζομαι καταλαβαίνετε πως όσον αφορά τη συμπεριφορά, η τεράστια ευθύνη σε αυτό , βαραίνει τους γονείς τους. Η επιείκεια και η ανοχή μας όμως περισσεύει, όπως θα έπρεπε στα παιδιά, και όπως σίγουρα δεν θα έπρεπε στον δικαιωματισμό των γονιών.
Αντιλαμβάνομαι ότι τρέφετε (όπως αρκετοί γονείς) συγκεκριμένες αυταπάτες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, λόγω ίσως των βιωμάτων σας. Σας προτείνω όμως πριν θέσετε σε εφαρμογή την αυστηρή κρίτική σας να ενημερωθείτε καλύτερα για τα μέσα και τους σκοπούς της εν λόγω αξιολόγησης, και να προσπαθήσετε να το δείτε το θέμα μακροσκοπικά και όχι κοντόφθαλμα και προσωπικά ( τί θα σημαίνει η ιδιωτικοποίηση/ κατηγοριοποίηση της δημόσιας Παιδείας σε βάθος χρόνου πχ εικοσαετίας, και ας έχει φύγει τότε το παιδί σας από την εκπαίδευση). Διότι όταν μιλάμε απόλυτα και αυστηρά, η άγνοια δεν δικαιολογείται.