Πρότυπα και Πειραματικά: Διευκρινίσεις (εγκύκλιος) για τον μακροσκοπικό έλεγχο των αξιολογικών εκθέσεων στην αξιολογική διαδικασία

Προκειμένου να υλοποιηθεί ο προαναφερόμενος έλεγχος οι αξιολογητές/τριες αποστέλλουν τις εκθέσεις αξιολόγησης που συνέταξαν αμελλητί στον αρμόδιο κάθε φορά Σύμβουλο Εκπαίδευσης της Π.Ε.Π.Π.Σ.

04/04/2024

Ενημερώθηκε: 04/04/2024, 14:58

Άκουσε το άρθρο

Διευκρινιστική εγκύκλιος  για τον μακροσκοπικό έλεγχο των αξιολογικών εκθέσεων στην αξιολογική διαδικασία στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, μετά από ερωτήματα, αναφορικά με την διαδικασία που ακολουθείται από τους/τις αξιολογητές/τριες κατά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των ΠΣ και ΠΕΙΣ.

Ειδικότερα , σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της οικείας βαθμίδας της Π.Ε.Π.Π.Σ της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης στην περιοχή ευθύνης της οποίας ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ελέγχουν και επιβεβαιώνουν την εκ μέρους των αξιολογητών ορθή εφαρμογή και τήρηση των προβλεπόμενων στην παρ. 7 του άρθρου 11 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 (Β ́388) ΚΥΑ. 

Προκειμένου να υλοποιηθεί ο προαναφερόμενος έλεγχος οι αξιολογητές/τριες αποστέλλουν τις εκθέσεις αξιολόγησης που συνέταξαν αμελλητί στον αρμόδιο κάθε φορά Σύμβουλο Εκπαίδευσης της Π.Ε.Π.Π.Σ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εκείνος/η καλείται άμεσα να ελέγξει μακροσκοπικά την πληρότητα της αιτιολογίας της αξιολογικής έκθεσης και συγκεκριμένα να ελέγξει αν γίνεται απλή και αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν.4823/2021 και της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης, καθώς κι αν υπάρχει γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων που δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις. 

Στην περίπτωση αυτή, ο αρμόδιος κάθε φορά Σύμβουλος Εκπαίδευσης της Π.Ε.Π.Π.Σ. καλείται παραχρήμα να επιστρέψει την έκθεση αξιολόγησης στον/ην αξιολογητή/τρια που τη συνέταξε προκειμένου να τη διαμορφώσει σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του, τάσσοντάς του/της συγκεκριμένη προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις (3) ημέρες. Κατά τα λοιπά ακολουθούνται κατ’ αναλογία τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 8 και 9 του άρθρου 11 της με στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 (Β ́388) ΚΥΑ.

Ο αξιολογητής το λαμβάνει τον ΑΡ. Ε.Π. από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ. στο οποίο υπηρετεί ο αξιολογούμενος.

Σας υπενθυμίζουμε ότι στην αξιολογική έκθεση θα πρέπει να αποτυπώνεται ευδιάκριτα η συνεισφορά του εκπαιδευτικού στην προώθηση των σκοπών του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. καθώς και η αξιολόγησή της ως θετική / αρνητική με βάση τα τεκμήρια που έχει καταθέσει ή τυχόν έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια της αξιολογικής διαδικασίας σχετικά με:

α) την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού στα νέα προγράμματα σπουδών στο πλαίσιο της εφαρμογής τους στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

β) την συμμετοχή του εκπαιδευτικού στην πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών

γ) την υλοποίηση από τον εκπαιδευτικό ομίλων καινοτομίας, δημιουργικότητας και αριστείας,

δ) τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού σε πρακτική άσκηση/mentoring φοιτητών στο πλαίσιο συνεργασίας του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με Α.Ε.Ι,

ε) τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού στη λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, 

Στ) τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού σε καινοτόμες δράσεις εγκεκριμένες από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. και το ΙΕΠ, κατά περίπτωση, καθώς και συνεργασίες με ΑΕΙ που υλοποιήθηκαν.
 

Σχόλια (9)

Σ.Ε.
|

Κατάπτυστο και εμετικό κείμενο που θα επιστραφεί με αγωγή. Φτάνει πια η λοιδορία για τους συμβούλους.

Αμελλητί και παραχρήμα
|

Διαβάζουμε στην εγκύκλιο η οποία βγήκε με 2ο ημέρες καθυστέρηση: Εκείνος/η καλείται άμεσα να ελέγξει μακροσκοπικά την πληρότητα της αιτιολογίας της αξιολογικής έκθεσης και συγκεκριμένα να ελέγξει αν γίνεται απλή και
αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν.4823/2021 και της ως άνω κοινής
υπουργικής απόφασης, καθώς κι αν υπάρχει γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή
τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων που
δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις. Στην
περίπτωση αυτή, ο αρμόδιος κάθε φορά Σύμβουλος Εκπαίδευσης της Π.Ε.Π.Π.Σ. καλείται
παραχρήμα να επιστρέψει την έκθεση αξιολόγησης στον/ην αξιολογητή/τρια που τη
συνέταξε προκειμένου να τη διαμορφώσει σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του, τάσσοντάς
του/της συγκεκριμένη προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις (3) ημέρες.
Η εγκύκλιος, εκτός του ότι είναι παράτυπη, αποτελεί λίβελο ύβρεων και απαξιωτικών προσβλητικών εκφράσεων προς τους συμβούλους εκπαίδευσης, τους οποίους τους θεωρεί αντιγραφείς, ανίκανους και μη αξιόπιστους. Εάν δεν αποσυρθεί άμεσα ζητώντας συγνώμη τόσο για τις άκρως υβριστικές αλλά και για τις ακαταλαβίστικες φράσεις όπως παραχρήμα, ήδη ετοιμάζονται πολλοί σύμβουλοι να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για προσβολή προσωπικότητας, συκοφαντική δυσφήμιση έργου και άλλα. Τόσο κόμπλεξ πια με τον ρόλο των συμβούλων, που σχεδόν όλοι τους είναι υποστηρικτικοί και βοηθούν τους συναδέλφους, δεν έχει αποτυπωθεί σε έγγραφο. Επίσης, άμεση παραίτηση της υπογράφουσας το έγγραφο.

Με ηλεκτρονικές πλατφόρμες δεν σώζεται η εκπαίδευση!
|

Πόσο μακριά από την πραγματικότητα φαίνονται να βρίσκονται αυτοί που στο υπουργείο αποφασίζουν!
ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΕΣΤΑΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ...
Μόνο για τη χαρτούρα ενδιαφέρονται, που τώρα έγινε ηλεκτρονική!

Σύμβουλος ΠΕΠΠΣ: μακροσκοπική στον εαυτό του!!!!!
|

Όταν ο Σ.Ε. Της ΠΕΠΠΣ έχει αξιολογήσει και ο ίδιος εκπαιδευτικούς Προτύπων και Πειραματικών κάνει ο ίδιος μακροσκοπικό έλεγχο στον εαυτό του;;;;

εκπαιδευτικός
|

αξιολόγηση = το πανηγύρι της γραφειοκρατίας

Κώστας Γ.
|

Κάτι δεν πάει καλά!...

Τεο
|

Είμαστε όλοι μια ωραία ατμόσφαιρα...

1 Σύμβουλος ΠΕΠΠΣ για όλες τις αξιολογικές εκθέσεις;;;
|

Καλά θα μπορέσει 1 άνθρωπος (τακτικό μέλος ΠΕΠΠΣ) να ελέγξει μακροσκοπικά 100,150,200 αξιολογικές εκθέσεις ενώ ταυτόχρονα τρέχει στα σχολεία για να αξιολογήσει όσους προλαβαίνει ακόμα;;;

Σοβιετική γραφειοκρατία...
|

Μιλάμε για σοβιετικού/σταλινικού τύπου γραφειοκρατία (και σε ψηφιακή μορφή πλέον…)! Όλοι ύποπτοι! Το υπουργείο δεν εμπιστεύεται ούτε τους συμβούλους που μετά βαΐων και κλάδων επέλεξε (μετά από αξιολογική διαδικασία) ως αξιολογητές και ορίζει επόπτη για να τους ελέγξει για φασόν κείμενα! Είναι φοβερό… Και φυσικά, απαξιώνει τον ίδιο τον θεσμό των συμβούλων (εκπαιδευτικοί υψηλών προσόντων που επελέγησαν με αξιολόγηση) όταν θεωρεί ότι θα πρέπει να τους ελέγχει και αυτούς… Για τους δε συμβούλους, ούτε ψύλλος στον κόρφο τους… Με την αξιολόγηση νεοδιόριστών και τώρα εκπαιδευτικών σε πρότυπα/πειραματικά τρέχουν και δεν φτάνουν να γράφουν αξιολογήσεις. Τρελός όγκος δουλειάς. Που να αρχίσει (αν αρχίσει φυσικά…) αξιολόγηση και στα υπόλοιπα σχολεία. Η εργασία 24/7 δεν θα είναι αρκετή…

Στα σοβαρά, αυτή η διαδικασία αξιολόγησης έχει πάρα πολλή γραφειοκρατία και πολύ λίγη ουσία (αναφέρομαι στη συζήτηση μετά τις δειγματικές διδασκαλίες όπου πράγματι μπορεί κάνεις να ακούσει μια γνώμη ή μια ιδέα που θα τον βοηθήσει να βελτιωθεί). Κατά τα άλλα η υπερβολική γραφειοκρατία και το εξαιρετικά σφιχτό χρονοδιάγραμμα πνίγει όλους τους εμπλεκόμενους, εκπαιδευτικούς αλλά και –ακόμη περισσότερο- συμβούλους και διευθυντές (άλλοι πικραμένοι αυτοί... στα πρότυπα/πειραματικά τις τελευταίες εβδομάδες οι διευθυντές αντί να ασχολούνται με τα διοικητικά και άλλα καθήκοντα τρέχουν από τάξη σε τάξη για να αξιολογήσουν το παιδαγωγικό κλίμα…)

Μια ομορφιά…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ