Οι αντιδράσεις των κομμάτων στα μέτρα για τη σχολική βία

09/04/2024

Ενημερώθηκε: 09/04/2024, 18:09

Άκουσε το άρθρο

Σκληρή κριτική στα μέτρα για τη σχολική βία τα οποία ανακοίνωσαν σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ασκούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης με ανακοινώσεις τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η Κυβέρνηση "προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος".

Το ΠΑΣΟΚ ΚΝΑΛ υπογραμμίζει  ότι "Η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν".

Το ΚΚΕ τονίζει: "Για το “θεαθήναι” είναι οι κινήσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, ενώ επιδιώκουν να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα".

Η ΝΙΚΗ σημεώνει: "Τίποτε δεν λύνεται με τιμωρίες. Μόνο αν ξανάρθουν τα γερά ελληνικά γράμματα στην αίθουσα και διδαχθούν τα παιδιά τα νάματα της ανθρωποποιού Παιδείας μας θα ξανανθίσει το ελληνικό σχολείο".

Ακολουθούν οι ανακοινώσεις

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Η κυβέρνηση πρωτοτύπησε και πάλι. Χωρίς καν να αναμένει τις προτάσεις της Εθνικής Επιτροπής την οποία η ίδια συγκρότησε για τα θέματα σχολικής βίας και η οποία αποτελείται από καθηγητές πανεπιστημίων, ανακοίνωσε τις προτάσεις της.

Με αποβολές, ποινολόγιο, πλατφόρμες κι επικοινωνιακά μέτρα απαντά ο Κ. Μητσοτάκης στο κοινωνικό κι ευαίσθητο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, που εντείνεται συνεχώς. Δυστυχώς η «Αριστεία» και η αδιαφορία τους θολώνει την πραγματική εικόνα, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα.

Προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος.

Περισσότερες και μεγαλύτερες ποινές για μαθητές και μαθήτριες, ευθύνες στους γονείς και εκπαιδευτικούς, και αλλαγή, ουσιαστικά των σχολικών κανονισμών.

Συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους κι αβοήθητους. Κλείνει τα μάτια στις κοινωνικές, εργασιακές και οικονομικές πιέσεις που δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στις οικογένειες, ενώ αδιαφορεί για την ενίσχυση ενός σύγχρονου σχολείου, ασφαλούς, ελεύθερου και δημιουργικού, στελεχωμένο με επαγγελματίες όλων των απαραίτητων κλάδων.
Απέναντι σε όποια μορφή έκφρασης βίας, αλλά και στις αιτίες που τη δημιουργούν, απαντάμε με γνώση, αξιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων κι εργαλείων για τη στήριξη μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών.

Η προώθηση και η εφαρμογή μίας αυταρχικής αγωγής δημιουργεί ανθρώπους αυταρχικούς, με τάσεις επιθετικότητας, επιβολή και υποβολής, ανθρώπους που διαθέτουν εξουσιαστική συμπεριφορά, γιατί αυτό διδάχτηκαν να εφαρμόζουν και να χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους με την κοινωνία αλλά και με τους συνανθρώπους τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ προτείνει τα εξής:

1. Άμεσος προγραμματισμός για την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα, όπου σε όλα τα σχολεία θα συζητηθεί οργανωμένα το πρόβλημα της βίας. Η αναγνώριση και συζήτηση του προβλήματος με οργανωμένο τρόπο στα σχολεία είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την επίλυση του. Υπάρχει μεγάλη εμπειρία από την οργάνωση των θεματικών εβδομάδων που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

2. Άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ουσιαστικές επιμορφώσεις και όχι κάποιες γραφειοκρατικού τύπου ενημερώσεις. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν καθημερινά εκατοντάδες τέτοια ζητήματα και πρέπει να τους εμπιστευτούμε, αλλά και να τους βοηθήσουμε ώστε να συνεχίσουν να επιτελούν το κοινωνικό τους λειτούργημα.

3. Αναγνώριση του κομβικού ρόλου των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του κάθε σχολείου. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπουργείο πρέπει να πάρουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των Συλλόγων και την παροχή πολύπλευρης βοήθειας σε αυτούς.

Το πρόβλημα της βίας δεν θα λυθεί με αυταρχισμό, αλλά με διάλογο με τη σχολική κοινότητα και αξιοποίηση όλης της σύγχρονης παιδαγωγικής σκέψης.

Δήλωση του Διονύση Καλαματιανού, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, για τη σχολική βία

«Έμφαση στην πρόληψη με στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας»

Η κυβέρνηση για ακόμη μια φορά επιδίδεται σε παιχνίδι εντυπώσεων στον χώρο της παιδείας, αντί να παράγει γόνιμη και ουσιαστική πολιτική. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι ανακοινώσεις της για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Κατά την προσφιλή της τακτική, επιλέγει και πάλι την εύκολη λύση της αυστηροποίησης των ποινών και της καταστολής, προκειμένου να αντιμετωπίσει το διαρκώς αυξανόμενο φαινόμενο του bullying στα σχολεία μας. Προφανώς, θεωρεί πως θα το καταπολεμήσει με αποβολές και ποινολόγια, μετατρέποντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς σε «ιδιότυπα όργανα αστυνόμευσης» εντός του σχολείου.

Όμως, η ουσιαστική αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού δεν μπορεί να βασίζεται σε αυταρχικό και τιμωρητικό πλαίσιο.
Χρειάζεται πρόληψη και αντιμετώπιση όλων των παραγόντων που οδηγούν παιδιά σε τέτοιες συμπεριφορές, που εντείνουν την εγκληματικότητα και τον κοινωνικό ρατσισμό.

Χρειάζεται βελτίωση των κοινωνικών, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και οικονομικών συνθηκών.

Χρειάζονται πολιτικές στην κατεύθυνση της άρσης των ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πολιτικές που αφενός θα ωθούν την κοινωνικοποίηση των νέων μας, αφετέρου θα εγγυώνται τη δημιουργικότητα, την πρόοδο και την προοπτική τους.

Χρειάζεται η συνέργεια πολιτείας, επιστημονικής κοινότητας, οικογένειας και σχολείου. Η σχολική βία πρέπει να γίνει αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού -εντός συγκεκριμένου πλαισίου και με μεθοδικότητα- μέσα στα σχολεία, γεγονός που θα επιδράσει αποφασιστικά στην εξάλειψή της. Σε αυτή την προσπάθεια, απαραίτητη είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων της παιδαγωγικής επιστήμης. Με το ίδιο σκεπτικό, θα βοηθήσει η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο πρόβλημα και στις πτυχές του, καθότι αυτοί είναι που βιώνουν από πρώτο χέρι τέτοιου είδους περιστατικά και καλούνται να τα διαχειριστούν. Κρίσιμος είναι και ο ρόλος των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, όπου μπορούν και αυτοί από την πλευρά τους -ασφαλώς με τη στήριξη της πολιτείας- να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση των φαινομένων της σχολικής βίας.   

Αναρωτιόμαστε, το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, πόσες φορές συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της σχολικής κοινότητας για να συζητήσουν το ευαίσθητο ζήτημα της σχολικής βίας; Ζήτησε τις απόψεις και τις προτάσεις τους;  

Όσο η κυβέρνηση επιμένει να προτάσσει τον αυταρχισμό, την τιμωρία και την καταστολή αντί της πρόληψης και της έμπρακτης στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας, το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού δεν πρόκειται να καταπολεμηθεί στη ρίζα του. 

Στόχος πρέπει να είναι ένα δημόσιο σχολείο, ανοιχτό, υποστηρικτικό, ποιοτικό και συμπεριληπτικό. Ένα σχολείο δημιουργικό και ασφαλές, που θα προάγει τη συνεργασία και τη συλλογική δραστηριότητα, τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Δήλωση τομεάρχη Παιδείας ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ Στ. Παραστατίδη

Η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας είναι μία εξαιρετικά σύνθετη υπόθεση, καθώς οι άμεσα και έμμεσα συμμετέχοντες έχουν τη δική τους υποκειμενική γωνία καταγραφής, επεξεργασίας και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Κάποιοι γονείς θυτών δυσκολεύονται να δουν αντικειμενικά την ευθύνη των παιδιών τους, μερικοί μάλιστα παίρνουν το μέρος των παιδιών τους.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη μέγιστη αυστηροποίηση των ποινών για μία πιο ελεγχόμενη τάξη.

Κάποια σχολεία δεν είναι αμερόληπτα, συνήθως υποβαθμίζουν το πρόβλημα ώστε να μην μειωθεί το κύρος του σχολείου.

Κάποια θύματα αρνούνται τα γεγονότα διότι φοβούνται αντίποινα και συνήθως µοιράζονται τα βιώματά τους µε τους στενότερους φίλους τους -µόνο λίγοι από αυτούς το µοιράζονται µε τους γονείς.

Κάποιοι παρευρισκόμενοι παρακολουθούν χωρίς να παρεμβαίνουν γιατί φοβούνται αντίποινα.

Ακόμη και ως αυτόπτες μάρτυρες, δείχνουν απρόθυμοι να αποκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα.  

Δυστυχώς και οι νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του πολυσύνθετου αυτού φαινομένου, μάς καθιστούν στο ίδιο έργο θεατές.

Η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν.

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ

Έχουμε βαρεθεί να μετράμε καμπάνιες, φιέστες και συγκρότηση ειδικών επιτροπών για την καταπολέμηση του bullying. Η κυβέρνηση της ΝΔ μάλιστα συγκρότησε το 2019 Διακομματική Επιτροπή η οποία δεν συνεδρίασε ποτέ!

Για το “θεαθήναι” είναι οι κινήσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, ενώ επιδιώκουν να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα. Φτάνουν, μάλιστα, στο σημείο να ταυτίζουν μορφές της συλλογικής πάλης των μαθητών -με το πρόσχημα της παρεμπόδισης μαθήματος- με την ενδοσχολική βία για να φέρουν από την πίσω πόρτα ακόμη μεγαλύτερη καταστολή.

Φυσικά, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της ΕΕ που κυριολεκτικά παρεμποδίζουν το μάθημα, αφού εκπαιδευτικοί λείπουν ακόμα από τις τάξεις, σχολεία πλημμυρίζουν, πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών και τα σχολεία κρίνονται ακατάλληλα.

ΝΙΚΗ

Η κυβέρνηση ματαιοπονεί με τα υποτιθέμενα  νέα μέτρα κατά της ενδοσχολικής βίας

Μέτρα κατά της ενδοσχολικής βίας ανήγγειλε η κυβέρνηση. 

Ματαιοπονεί. Τίποτε δεν λύνεται με τιμωρίες. Μόνο αν ξανάρθουν τα γερά ελληνικά γράμματα στην αίθουσα και διδαχθούν τα παιδιά τα νάματα της ανθρωποποιού Παιδείας μας θα ξανανθίσει το ελληνικό σχολείο. Προς το παρόν «μαυροφόρ’  απελπισιά» και βία εξαιτίας της εκπαίδευσης της αμάθειας που υποθάλπει το υπουργείο…Παιδομαζώματος.

Σχόλια (7)

GAIDAROS XESAMAROTOS
|

Φταίει ο γάιδαρος και χτυπάμε το σαμάρι. Τι σχέση έχουν αυτά τα μέτρα με την ελκυστικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Χρειάζεται ριζική ανασυγκρότηση που κανένας κυβερνών δεν τόλμησε. Μόνο μέτρα προς το χειρότερο. Με ιδεοληψίες και τομείς παιδείας κομμάτων θα πάμε προς το χειρότερο. Απαιτούνται σοφοί που να έχουν διδάξει αρκετά χρόνια σε σχολική τάξη και να έχουν και "βαριά" χαρτιά. Ο βούρδουλας δεν περνάει τώρα.

@ΠΟΛΙΤΕΣ
|

Αυτή τη φαεινή ιδέα την είχε και την εφάρμοσε πρώτος με νόμο ο Γαβρόγλου. Ναι ο ίδιος που πίστευε ότι τη φύλαξη των πανεπιστημίων από εμπόρους ναρκωτικών και άλλους παραβατικούς πρέπει να την αναλάβει όχι η αστυνομία αλλά το ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα. Δυστυχώς παρέμεινε μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται δεν θα αλλάξει παρόλο που τα νέα μέτρα κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση. Ας ελπίσουμε να το ξανασκεφτούν και οι μαθητές που αποβάλλονται να παραμένουν σπίτι τους.

Σιγά που θα συμφωνούσαν
|

Θυμόμαστε το ρωμαλέο φοιτητικο κίνημα που θα αναλάμβανε μόνο του να λύσει όλα τα προβλήματα.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

- Περίμενα και προτάσεις! Σαφείς, καλά τεκμηριωμένες και σχεδιασμένες. Με ολοφάνερο το άμεσο, το μεσοπρόθεσμο, το μακροπρόθεσμο. Μια συμφωνία για κάτι μικρό έστω. Για τα κινητά ίσως... Δεν... ε...
Μέτριος... - Κακός θέλετε; Κακός! - ο Κυριάκος και ο ένας και ο άλλος, αλλά οι Καλοί πότε θα φανούνε;
- Αχ, αγαθέ μου δάσκαλε, κι αν όλα πάνε καλά και αλλάξει το κλίμα στα σχολεία... και ξεχάσει ο λαός τη συμβολή των Άλλων, και το 41 γίνει 45;
- Ε, και; Ό,τι θέλει ο λαός. Δική του είναι...
- Κι ο Άλλος; Πότε θα γίνει Πρωθ...
- Ο Άλλος τη δεύτερη θέση θέλει. Δεν...
- Μανώλη, έναν καφέ.
- Με ολίγη;
- Σκέτο, πικρό!

Νίκος
|

Ως συνήθως αλλού για αλλού τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Νομίζουν ότι τα προβλήματα λύνονται με τσιτάτα και αμπελοφιλοσοφίες. Τα περισσότερα από τα νέα μέτρα τα ζητούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι βλέπουν την κατάσταση να γίνεται πλέον ανεξέλεγκτη χωρίς να έχουν τα κατάλληλα εργαλεία για να δώσουν λύσεις. Αυτό επιτέλους πρέπει να σταματήσει και τα νέα μέτρα είναι μια καλή αρχή. Οι υπόλοιποι ας συνεχίσουν να περιμένουν την ανατροπή του καπιταλισμού που θα δώσει ως δια μαγείας λύση σε όλα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Τα μέτρα είναι αυτονόητα.
Κάτι παραπάνω από αυτονόητα.
Θα μπορούσαν κι έπρεπε να είναι ελάχιστα αυστηρότερα, όπως επεξηγω σε άλλο. ποστ με το θέμα της παραμονής στο. σχολείο όσων αποβαλονται.
Τα σχόλια των κομμάτων είναι ετεκμηριωτα, μεταφυσικά, εξωγήινα, συνθηματικά, αντεπιστημονικά, μικρόψυχα γενικόλογα, και συμπλεοντα..

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΝΑΣ ΠΕΙ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΑΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΝΕΤΑΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ.
ΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙ . ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ Α, ΤΟ Β, ΤΟ Γ. ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ, ΟΧΙ ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ....!!!
ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ.
ΟΤΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΠΑΕΙ 7 ΧΡΟΝΩΝ , ΑΣ ΠΟΥΜΕ , ΓΙΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.
ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ, ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΩΣ ΠΟΙΝΗ.
ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ.
ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΤΗ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΝ ......ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ.....ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ, ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ .......ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ.....ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΤΗΡΕΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΠΑΙΔΙΚΕΣ,ΜΙΚΡΕΣ ......ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.....!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ